Waar moet de MBP aan voldoen om pro te zijn? En dan bedoel ik niet hardware of specs, maar wie denk jij dat de MBP moet bedienen?quote:
Het zijn juist de hardware en specs die de "pro" naam niet verdienen. Dat er talloze mensen zijn die de MacBook professioneel kunnen gebruiken, doet er niet toe.quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar moet de MBP aan voldoen om pro te zijn? En dan bedoel ik niet hardware of specs, maar wie denk jij dat de MBP moet bedienen?
Specsavellie, je praat poep. De hardware samenstelling van een laptop is altijd een compromis, dat jij daar bepaalde keuzes in maakt is jouw keuze, niet de goudstandaard. Je zeikt om het zeiken.quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het zijn juist de hardware en specs die de "pro" naam niet verdienen. Dat er talloze mensen zijn die de MacBook professioneel kunnen gebruiken, doet er niet toe.
Het gaat niet om mijn keuzes. Ik vind het heel vervelend voor je dat je kritiek op je geliefde Apple moet lezen, ik weet hoe ongemakkelijk dat voor mensen voelt. Maar dat Apple met de nieuwe MacBook Pro's hardware heeft uitgebracht die (zeker in de high end) de term "pro" tot nieuwe definities rekt, is niet mijn mening, maar een feit. Het toetsenbord is niet gericht op professionele schrijvers, de videokaart is niet gericht op professionele beeldbewerking, het weghalen van ports is niet gedaan met professionele fotografen in gedachten, en de meest gebruikte persfoto van de nieuwe touchbar laat zien dat je nu emoji's binnen handbereik hebt.quote:Op zaterdag 5 november 2016 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Specsavellie, je praat poep. De hardware samenstelling van een laptop is altijd een compromis, dat jij daar bepaalde keuzes in maakt is jouw keuze, niet de goudstandaard. Je zeikt om het zeiken.
Laat ik nou toevallig juist veel moeten typen. Ik deel de kritiek op het toetsenbord niet.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:13 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het gaat niet om mijn keuzes. Ik vind het heel vervelend voor je dat je kritiek op je geliefde Apple moet lezen, ik weet hoe ongemakkelijk dat voor mensen voelt. Maar dat Apple met de nieuwe MacBook Pro's hardware heeft uitgebracht die (zeker in de high end) de term "pro" tot nieuwe definities rekt, is niet mijn mening, maar een feit. Het toetsenbord is niet gericht op professionele schrijvers, de videokaart is niet gericht op professionele beeldbewerking, het weghalen van ports is niet gedaan met professionele fotografen in gedachten, en de meest gebruikte persfoto van de nieuwe touchbar laat zien dat je nu emoji's binnen handbereik hebt.
Ik weet dat het "specs zeggen niet alles"-argument belangrijk is voor jullie, maar Apple begint steeds meer toe te werken naar het punt waarop dat het ENIGE argument is. En gezien de concurrentie steeds meer andere variabelen gelijk trekt, blijft er buiten de specs weinig anders over. Op een gegeven moment bereik je het punt dat je honderden euro's extra betaalt én moet leven met inferieure hardware, puur voor het besturingssysteem.
Maar blijf je vooral verschuilen achter "specs zeggen niets".
Wat een verrassing dat jij uitsluitend positief bent over Applequote:Op zaterdag 5 november 2016 10:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Laat ik nou toevallig juist veel moeten typen. Ik deel de kritiek op het toetsenbord niet.
Jaquote:Je vult echt teveel in voor anderen.
Het toetsenbord op de MacBook, ja. De Type Cover 4 van de Surface Pro was nog beter.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:28 schreef Drug het volgende:
splackavellie heb je het toetsenbord gebruikt?
Idem hier. Ik vind het toetsenbord van de 12" MacBook juist prettiger. Bovendien is het toetsenbord een nieuwe tweede generatie daarvan, dus de kritiek erop is niet eens gebaseerd op gebruik maar gewoon een aanname.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Laat ik nou toevallig juist veel moeten typen. Ik deel de kritiek op het toetsenbord niet.
Je vult echt teveel in voor anderen.
quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:30 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Idem hier. Ik vind het toetsenbord van de 12" MacBook juist prettiger. Bovendien is het toetsenbord een nieuwe tweede generatie daarvan, dus de kritiek erop is niet eens gebaseerd op gebruik maar gewoon een aanname.
mbp gaat het over, heb je het daar ook over? want dat is een ander toetsenbord dan mbquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:29 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het toetsenbord op de MacBook, ja. De Type Cover 4 van de Surface Pro was nog beter.
En een ander toetsenbord dan de voorgaande MacBook Pro. Gezien het toetsenbord in de nieuwe MacBook Pro veel meer gemeen heeft met de 12" MacBook dan met elke andere voorgaande MacBook Pro, blijft het een downgrade, of je jezelf kunt conditioneren eraan te wennen of niet.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:33 schreef Drug het volgende:
[..]
mbp gaat het over, heb je het daar ook over? want dat is een ander toetsenbord dan mb
nee dit is een onjuiste redenering.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:36 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
En een ander toetsenbord dan de voorgaande MacBook Pro. Gezien het toetsenbord in de nieuwe MacBook Pro veel meer gemeen heeft met de 12" MacBook dan met elke andere voorgaande MacBook Pro, blijft het een downgrade, of je jezelf kunt conditioneren eraan te wennen of niet.
Nee, dit is een onjuiste redenering. Een verwachting extrapoleren op bestaande informatie, praktijkervaring met én begrip van beide technieken in de toetsenborden, maakt het wel degelijk mogelijk een realistische verwachting te scheppen.quote:
Dus zo creeer je je mening, op basis van anderen. Terwijl er net zo goed positieve artikelen te vinden zijn, dat is toch raar.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wat een verrassing dat jij uitsluitend positief bent over Apple
[..]
Ja
ik
zuig dit
allemaal uit
mijn duim
Ik ben hier niet degene die pretendeert dat zijn persoonlijke gebruik op de rest van de wereld van toepassing is. Maar we gaan weer in cirkels. Ik heb geen zin om voor de zoveelste keer uit te leggen wat het punt is, omdat jij te lui bent terug te lezen
beetje apart dat wat de hele tijd werkelijkheid was, nu ineens verwachting is, maar whatever.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee, [url=dit]http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_ignorance[/url] is een onjuiste redenering. Een verwachting extrapoleren op bestaande informatie, praktijkervaring met én begrip van beide technieken in de toetsenborden, maakt het wel degelijk mogelijk een realistische verwachting te scheppen.
Nee, niet op basis van anderen. En ik creëer niet een mening. Ik vorm een mening, die los staat van het punt dat ik maak. Ik vind het toetsenbord matig. Dat ik het toetsenbord matig vind, bekent echter niet dat het toetsenbord matig is. Dat het toetsenbord een significante downgrade is ten opzichte van het voorgaande model, dát maakt het matig.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dus zo creeer je je mening, op basis van anderen. Terwijl er net zo goed positieve artikelen te vinden zijn, dat is toch raar.
Toetsenbord voorkeur is iets heel subjectiefs. Ik baseer mijn mening liever op mijn eigen persoonlijke ervaring dan op die van een willekeurige vreemde.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
"aanname"
Welk excuus verzinnen jullie overigens voor het feit dat Apple, na de prijs al significant opgehoogd te hebben, de verlengkabel van de adapter niet meer standaard mee levert, maar hier 20 euro extra voor vraagt? Ook een bewuste keuze met de gebruiker in gedachten zeker?
Nee hoor, je haalt dingen door elkaar. Geeft niet, maar doe niet alsof jouw fout mijn fout isquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:42 schreef Drug het volgende:
beetje apart dat wat de hele tijd werkelijkheid was, nu ineens verwachting is, maar whatever.
Prima. Niemand verwacht ook dat jij ook maar enigszins in staat bent kritisch te kijken naar een Apple productquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:44 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Toetsenbord voorkeur is iets heel subjectiefs. Ik baseer mijn mening liever op mijn eigen persoonlijke ervaring dan op die van een willekeurige vreemde.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ad_hominemquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:45 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Prima. Niemand verwacht ook dat jij ook maar enigszins in staat bent kritisch te kijken naar een Apple productHet feit dat je mijn vraag negeert, geeft dat weer aan. Dat valt zeker ook niet onder bezuinigen in de marge om winst te maximaliseren?
Goed zo, je weet tenminste wat je doet!quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:46 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem
jouw wiki linkje is een stroman, want er zijn wel meer dan 1 onjuiste redeneringen te bedenken. dus zeg maar waar ik een fout maak of wat ik door elkaar haalquote:Op zaterdag 5 november 2016 10:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee hoor, je haalt dingen door elkaar. Geeft niet, maar doe niet alsof jouw fout mijn fout is
Nee, jij negeert liever alles wat gezegd is, om de discussie aan te gaan door eerder gemaakte non-argumenten te halen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 10:47 schreef Drug het volgende:
[..]
jouw wiki linkje is een stroman, want er zijn wel meer dan 1 onjuiste redeneringen te bedenken. dus zeg maar waar ik een fout maak of wat ik door elkaar haal
of doe liever niet want ik heb geen tijd voor pagina's lang discussiëren over shit die niet interessant is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |