In de aanloop naar landelijke verkiezingen en bij een herindelingsgemeente had ik een wat hogere opkomst verwacht. Iig boven de 50%.quote:
dat weet ik nog niet, op dit moment baal ik vooral enorm en heb ik er helemaal nog niet aan gedacht wat ik hierna ga doen.quote:Op donderdag 24 november 2016 08:33 schreef Hexagon het volgende:
Jammer Piet, blijkbaar heeft die lokale club een hoop weggepikt
Blijf je actief als burgercommissielid?
Bij herindelingsverkiezingen is (uitzonderingen daargelaten) de opkomst altijd lager dan bij reguliere verkiezingen. Je mist bijvoorbeeld de aandacht in de media. En in Brabant is de opkomst eigenlijk altijd beneden gemiddeld, in 2010 en 2014 had Brabant de laagste opkomst in Nederland, in beide gevallen net aan 50%.quote:Op donderdag 24 november 2016 08:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In de aanloop naar landelijke verkiezingen en bij een herindelingsgemeente had ik een wat hogere opkomst verwacht. Iig boven de 50%.
Oei, dat is jammer. Ik kan me voorstellen dat dat balen is.quote:Op donderdag 24 november 2016 08:32 schreef DestroyerPiet het volgende:
Met deze uitslag betekent het dat ik niet meer terugkom in de raad en daar baal ik echt ontzettend van.
Ja, met name Schijndel is een SP-gebied van het eerste uur. Dit is wel een aardig artikel, uit 1995:quote:Op donderdag 24 november 2016 09:05 schreef Hexagon het volgende:
De SP valt ook tegen dat gebied kennende
Ja, de kiesdeler ligt op 739 en nog wat. D66 heeft 1,6 zetel behaald.quote:Op donderdag 24 november 2016 10:24 schreef Hexagon het volgende:
Bizar die restzetelverdeling 7 x meer stemmen is 11 keer meer zetels
Ja, een jongerenlijst. Dat is wel leuk, dat die zetels gehaald hebben.quote:Op donderdag 24 november 2016 11:48 schreef tofastTG het volgende:
Een medestudente staat toevallig op lijst 7/Blanco, opmerkelijke partij wel.
Niks aan de hand volgens broekie Meyerquote:Op donderdag 24 november 2016 09:05 schreef Hexagon het volgende:
De SP valt ook tegen dat gebied kennende
Sowieso komen de lokalo's 1 zetel tekort voor een meerderheid. Die lage opkomst verklaart dat wel.
Ja, dat geldt ook voor de nieuwgekozen raad van Meierijstad en voor de raden van Gooise Meren en Edam-Volendam, die vorig jaar gekozen zijn.quote:Op donderdag 24 november 2016 16:34 schreef 99.999 het volgende:
Mogen die daarna gewoon tot 2022 blijven zitten?
Dat mensen op personen stemmen zou dat ook niet vooral komen door het samenvoegen van zoveel dorpen? B.v. mensen uit de huidige gemeente Schijndel zullen eerder stemmen op iemand uit die gemeente dan op iemand uit Veghel of Rooi. Veel mensen hebben toch twijfels bij zo'n samenvoeging en zullen dan uit eigen belang op iemand uit eigen kring stemmen.quote:Op donderdag 24 november 2016 19:04 schreef DestroyerPiet het volgende:
Ter informatie dit zijn de mensen die gekozen zijn in de raad van meierijstad, let vooral op de voorkeurstemmen
http://www.meierijstad.nl(...)ierijstad_47395.html
er zijn maar 3 mensen die niet met voorkeur gekozen zijn. en een iemand (niet lijsttrekker heeft zelfs een volledige zetel binnengehaald) dat is echt heel erg bijzonder
het lijkt erop dat mensen niet op de inhoud hebben gestemd maar op een persoon. De campagnes van de lokale partijen en het CDA waren ook echt op de persoon gericht. (zelfs de nummer 30 had eigen flyers en posters die ook overal hingen)
Niet zozeer het samenvoegen van zoveel dorpen, als wel het gegeven van zoveel dorpen. Dit zie je ook in andere gemeenten die uit meerdere dorpen bestaan. Maakt niet uit hoe oud of nieuw de gemeente is.quote:Op donderdag 24 november 2016 19:15 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat mensen op personen stemmen zou dat ook niet vooral komen door het samenvoegen van zoveel dorpen? B.v. mensen uit de huidige gemeente Schijndel zullen eerder stemmen op iemand uit die gemeente dan op iemand uit Veghel of Rooi. Veel mensen hebben toch twijfels bij zo'n samenvoeging en zullen dan uit eigen belang op iemand uit eigen kring stemmen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |