abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2016 @ 07:50:08 #1
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166320386
160821_134184_Header_Mexico.jpg

Het einde van een bewogen Formule 1-seizoen komt inmiddels in een rap tempo naderbij. Komend weekend staat alweer de negentiende race van het seizoen op het menu, wanneer de Grand Prix van Mexico plaatsvindt. De race zal worden verreden op het Autódromo Hermanos Rodríguez in Mexico City. Het circuit is 4.304 kilometer lang, telt 17 bochten en er zullen 71 ronden verreden moeten worden. In totaal wordt het de zeventiende keer dat er een Mexicaanse GP verreden wordt, al keerde de Formule 1 er vorig seizoen pas voor het eerst sinds 1993 weer terug.

Het circuit is vernoemd naar de tragisch verongelukte Mexicaanse racebroers Ricardo en Pedro Rodríguez. De oudste van de twee, Pedro, reed in de jaren zestig en zeventig in de Formule 1. Hij kwam uit voor historische teams als BRM, Cooper, Lotus en Ferrari. Pedro won tweemaal en pakte zeven podia. Hij kwam in 1971 in een vlammenzee om het leven tijdens een sportscar-race. Zijn jongere broer Ricardo stierf negen jaar eerder op 20-jarige leeftijd. Ricardo reed slechts zes races in de koningsklasse en werd tot aan zijn fatale crash in Mexico gezien als een groot talent. Zo groot zelfs dat Ricardo zichzelf met 19 jaar en 208 dagen lange tijd de jongste man ooit op de eerste startrij mocht noemen. Pas 55 jaar na dato wist onze eigen Max Verstappen Ricardo’s record tijdens de GP van België in 2016 te verbreken.

Het circuit zelf heeft door de jaren heen de nodige transformaties ondergaan, al kan men de originele vorm nog steeds herkennen in het circuit van nu. Oudere racefans zullen echter weemoedig terugdenken aan de karakteristieke slingers van weleer, die door de renovatie door architect Hermann Tilke veel hoekiger en langzamer zijn geworden. Tevens is de ooit zo spectaculaire Peraltada-bocht tijdens de vernieuwingsdrift gesneuveld. De bocht leek in diens gloriejaren sterk op Monza’s Parabolica, maar dan met meer banking. De wagens scheurden er op hoge snelheid doorheen alvorens ze het 1,2 kilometer lange rechte stuk op raasden. Tegenwoordig pakken de wagens nadat ze onder de tribunes door het stadiondeel uitkomen, nog net even het laatste stuk van de vroegere Peraltada mee.

Het circuit heeft in zijn huidige vorm twee gezichten. Het eerste deel begint met een lang recht stuk en kent weinig bochten. Motorvermogen is hier dus cruciaal. Het tweede deel van de baan is aanmerkelijk langzamer en bochtiger. Hier zal men vooral op zoek gaan naar veel neerwaartse druk en een juiste balans. Max Verstappen zal het met zijn Red Bull vooral moeten hebben van het tweede deel van de baan, waarin de uitstekende wegligging van zijn wagen het verschil zal moeten maken. Afgelopen weekend in Amerika sprak Red Bull vooraf de hoop uit Mercedes onder druk te kunnen zetten. Dat lukte echter maar ten dele. Doordat motorvermogen op het powercircuit van Mexico nóg belangrijker is dan in Amerika, lijkt de kans dat Red Bull Mercedes aan zal kunnen vallen minimaal. Op voorhand lijkt Mercedes dus andermaal de grote favoriet en zal Red Bull zich op moeten maken voor een pittige strijd met Ferrari.

160821_134184_kopje_mexico_circuit.gif

160821_134184_circuit_mexico.jpg


FIA Grand Prix van Mexico Informatie

Banden:

161025_134184_banden.jpg

160821_134184_kopje_mexico_kalender.gif

161028_134184_mex_forum_kal.JPG

160821_134184_kopje_mexico_stand.gif

Stand Coureurs:

161028_134184_mex_forum_standcoureurs.JPG

Stand Constructeurs:

161028_134184_mex_forum_standteams.JPG

160821_134184_kopje_mexico_tijdschema.gif

161028_134184_mex_forum_tijds.JPG

160821_134184_kopje_mexico_tvgids.gif

161028_134184_mex_forum_tvgids.JPG

160821_134184_kopje_mexico_hetweer.gif

161025_134184_weer_mexico.jpg

Actueel Weer in Mexico City

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_166320391
Daniel heeft big smile nu.
pi_166320394
En ook wat waard, het zijn goede teammaats.
pi_166320424
In dezelfde auto zijn ze ongeveer gelijkwaardig,
  maandag 31 oktober 2016 @ 07:59:01 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_166320425
pi_166320436
Zeiken op Ham mag maar rijden kan ie wel, Rosberg heeft geluk dat ie in net zo snelle auto zit en Lewis wat pech onderweg had in andere races.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 08:04:56 ]
pi_166320442
Toen Max in de buurt kwam raakte hij al zowat in paniek.
pi_166320480
Op zich is dat wel goed dat andere coureurs denken owjee die kut Max.
pi_166320487
De brutalen hebben de halve wereld en de klootzakken de andere helft.
pi_166320496
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 07:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
Daniel heeft big smile nu.
En terecht, hij was gisteren enorm snel ondanks de tijd die hij verloor met al het verkeer na zijn eerste pitstop
pi_166320518
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En terecht, hij was gisteren enorm snel ondanks de tijd die hij verloor met al het verkeer na zijn eerste pitstop
De tijd die hij verloor viel ontzettend mee, gezien het feit dat hij na Max zijn stop voor Max lag.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166320534
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En terecht, hij was gisteren enorm snel ondanks de tijd die hij verloor met al het verkeer na zijn eerste pitstop
Die gozert kan ook wel beetje rijden en wanneer ik NL bril afzet dan weet ik niet wie het beste is.
Ham in een Red Bull is volgens mij ook zeker net zo goed, Rosberg valt door de mand, die heeft veel mazzel dit jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 08:22:40 ]
  maandag 31 oktober 2016 @ 08:22:00 #13
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166320538
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En terecht, hij was gisteren enorm snel ondanks de tijd die hij verloor met al het verkeer na zijn eerste pitstop
En een stop meer dan VES en VET, toch?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_166320546
quote:
5s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:22 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En een stop meer dan VES en VET, toch?
Yep. wel 1 hele snelle met VSC

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 08:25:15 ]
pi_166320557
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:23 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Yep. wel met VSC
Nee, met SC. Die was toen al uit ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166320561
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:18 schreef franklop het volgende:

[..]

De tijd die hij verloor viel ontzettend mee, gezien het feit dat hij na Max zijn stop voor Max lag.
Oja, goed punt
pi_166320562
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:25 schreef franklop het volgende:

[..]

Nee, met SC. Die was toen al uit ;)
Ok maar 1 stop meer.
pi_166320568
Max had geen zin om track position op te geven
pi_166320574
Leuk wakker worden zo ~O>

pi_166320587
Nu moeten we alleen nog verklaring zien te vinden waarom HAM dus geen penalty kreeg.. Buiten dat de FIA etc op hem fapt.

ROS kan ik nog wel inkomen, maar HAM echt geen idee waarom niet. In ieder geval Ricciardo vraagt het zich ook af.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166320602
Dat gezeik met die banden altijd, gewoon 1 set voor de race en wanneer lek pas banden wisselen, het lijkt net schaken zoals het nu gaat.
  maandag 31 oktober 2016 @ 08:32:09 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_166320604
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:29 schreef franklop het volgende:
Nu moeten we alleen nog verklaring zien te vinden waarom HAM dus geen penalty kreeg.. Buiten dat de FIA etc op hem fapt.

ROS kan ik nog wel inkomen, maar HAM echt geen idee waarom niet. In ieder geval Ricciardo vraagt het zich ook af.
mee eens ja, het excuus is dat de VSC en SC kort erna kwam en het veld weer in elkaar schoof maar hij had toch minimaal een positie terug moeten geven.

Van Rosberg vond ik het wel terecht dat hij niet gestraft werd omdat Max tegen hem aan gleed
pi_166320608
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:29 schreef franklop het volgende:
Nu moeten we alleen nog verklaring zien te vinden waarom HAM dus geen penalty kreeg.. Buiten dat de FIA etc op hem fapt.

ROS kan ik nog wel inkomen, maar HAM echt geen idee waarom niet. In ieder geval Ricciardo vraagt het zich ook af.
In de 1e ronde mag er meer
  maandag 31 oktober 2016 @ 08:34:54 #24
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_166320622
F1 is net voetbal waar de Scheidsrechter/Steward de wedstrijd moet aanvoelen en zelf bepaald wie een gele kaart krijgt of niet.
pi_166320633
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

mee eens ja, het excuus is dat de VSC en SC kort erna kwam en het veld weer in elkaar schoof maar hij had toch minimaal een positie terug moeten geven.
Je moet naar het moment kijken en niet wat er daarna nog eventueel gebeurd. HAM zegt zelf dat hij er geen enkel voordeel aan had, want hield er flinke flatspot aan over.. Ook dat is geen excuus om geen penalty te geven natuurlijk.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')