Saganquote:Op zondag 30 oktober 2016 14:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Nou zeg het maar: Wout of Mathieu EK?
Mat uiteraard.quote:Op zondag 30 oktober 2016 14:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Nou zeg het maar: Wout of Mathieu EK?
Wanneer Mathieu wint is het maar een EKtje, wanneer Wout wint is het een grote prijs, althans volgens Wuyts natuurlijk.quote:Op zondag 30 oktober 2016 14:36 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Mat uiteraard.
Al is het maar een ektje, niet te gek maken.
En omgekeerd voor de VDP fans.quote:Op zondag 30 oktober 2016 14:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer Mathieu wint is het maar een EKtje, wanneer Wout wint is het een grote prijs, althans volgens Wuyts natuurlijk.
een lars in vormquote:Op zondag 30 oktober 2016 14:51 schreef TargaFlorio het volgende:
Toch knap hoe Van der Haar vorig wist te winnen.
Dat is echt fantastisch inderdaad.quote:Op zondag 30 oktober 2016 14:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Haha, Sweeck vorig jaar.![]()
10 kilo spiermassa minder. Babyvoedinggod
het kan niet altijd feest zijn met blubber, sneeuw of mul zand.quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Natuurlijk niet te vaak dit soort parcoursen maar af en toe is het wel leuk.
Over een boom gesproken, wanneer gaat Lars het veld in?quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:14 schreef DeeBee het volgende:
Eerste keer dat Mathieu een beetje aan de boom schudt...
Zou wel mooi zijn als die ook snel aansluit bij de Nederlandse ploeg ja. Mathieu vermoordt nu eigenlijk vooral de andere Nederlanders.quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Over een boom gesproken, wanneer gaat Lars het veld in?
"Powered by Olvarit"quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
"Kijk eens naar die schouderpartij."
Gelachen.
komt wel aan het einde.quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:32 schreef noodgang het volgende:
Niet echt een heel selectief parcours zo te zien
Maar toch wel een leuke cross.quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:32 schreef noodgang het volgende:
Niet echt een heel selectief parcours zo te zien
Naja op zich toch prima.quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:48 schreef DeeBee het volgende:
Haha, vrij apart dat de Belgen liever hebben dat een nobuddie wint, dan een Nederlander.
Geeft al de hele wedstrijd vaag commentaar, telkens renners fout herkennen ook.quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:48 schreef Wombcat het volgende:
Wuyts is de tel al een beetje kwijt, wist niet meer hoeveel ronden ze nog moeten.
Is toch niet raar dat de belgische ploeg voor een Belg gaat?quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:48 schreef DeeBee het volgende:
Haha, vrij apart dat de Belgen liever hebben dat een nobuddie wint, dan een Nederlander.
Wat? (ik zit ES2 te kijken)quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:50 schreef franklop het volgende:
Van der Haar wordt door Paul op gelijke hoogte gezet als Aerts ja?
Raar idd. VDH is toch een stuk kleiner.quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:50 schreef franklop het volgende:
Van der Haar wordt door Paul op gelijke hoogte gezet als Aerts ja?
quote:
Ik vind dat je zelden ziet in het veldrijden dat er een team- / landbelang geldt, maar ze zullen er vast blij mee zijn ja.quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is toch niet raar dat de belgische ploeg voor een Belg gaat?
Het is ook zelden een parkoers als dit op een kampioenschap. Meestal is het ieder voor zich.quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:51 schreef DeeBee het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dat je zelden ziet in het veldrijden dat er een team- / landbelang geldt, maar ze zullen er vast blij mee zijn ja.
Maar 1 god bij beide landen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:51 schreef DeeBee het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dat je zelden ziet in het veldrijden dat er een team- / landbelang geldt, maar ze zullen er vast blij mee zijn ja.
Alleen #1 telt anders geeft hij geen fuck.quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:55 schreef TheArt het volgende:
Lekker opgelet door Mathieu, maar niet heus.
Boeiend.quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:55 schreef TheArt het volgende:
Lekker opgelet door Mathieu, maar niet heus.
Even aan Wout laten zien dat hij 'm zelfs nog bijhaalt als hij ver achter ligt. Mentaal tikje weer. /buzzquote:Op zondag 30 oktober 2016 15:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zo boeiend vind hij het nog wel, aangezien hij nu wel opschuift.
Wout domineren tot ze de weg op gaan.quote:Op zondag 30 oktober 2016 16:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Even aan Wout laten zien dat hij 'm zelfs nog bijhaalt als hij ver achter ligt. Mentaal tikje weer. /buzz
en dan zelf zon verongelijkte smoel trektquote:Op zondag 30 oktober 2016 16:07 schreef buzz1291 het volgende:
Kut van Van Aert die weer de deur probeert dicht te gooien.
vd Poel is alleen bezig van Aert te demoraliseren. En dat is aardig geluktquote:
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op zondag 30 oktober 2016 16:22 schreef Koffieplanter het volgende:
Mathieu is tactisch volledig overrompeld. Op deze manier zal hij nooit groter worden dan Nys.
Hij zal nooit Nys evenaren omdat hij nooit zo lang in het veld blijft.quote:Op zondag 30 oktober 2016 16:22 schreef Koffieplanter het volgende:
Mathieu is tactisch volledig overrompeld. Op deze manier zal hij nooit groter worden dan Nys.
Het is een post van Koffieplanter, derhalve weet je dat het om totale onzin gaat.quote:Op zondag 30 oktober 2016 16:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst.
Dit soort koersen is toch anders dan een zware of technische wedstrijd.
Mohoric wordt binnen 3 jaar Wereldkampioen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 16:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het is een post van Koffieplanter, derhalve weet je dat het om totale onzin gaat.
voorlopig nog niet want hij moet eerst even analist spelen bij de GP van Mexico op Ziggoquote:Op zondag 30 oktober 2016 15:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Over een boom gesproken, wanneer gaat Lars het veld in?
Boom kennende zal die er geen geld bij willen leggen. Dus voor de meeste DVV en SP wedstrijden zul je die niet aan de start zien. Maar wanneer alle toppers in Spanje recupereren en bij trainen zal Boom wel in Overijse bij de Druivencross aan de start staan, verwacht ik. En dan zo door totaan het WK.quote:Op zondag 30 oktober 2016 19:57 schreef Evertjan het volgende:
[..]
voorlopig nog niet want hij moet eerst even analist spelen bij de GP van Mexico op Ziggo
Wilde Van der Haar juist ook niet wat meer wegkoersen rijden?quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:37 schreef TargaFlorio het volgende:
Wuyts maakt Giant-Alepcin even met de grond gelijk.
Ik weet niet of hij meer weg wilde doen maar als ik op procyclingstats kijk heeft hij niet echt iets anders gedaan als vorig seizoen. En bewust de nek omdraaien geloof ik ook niet zo.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:39 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Wilde Van der Haar juist ook niet wat meer wegkoersen rijden?
Het feit dat ze hem bewust de nek om hebben willen draaien met die selecties geloof ik niet zo in...
Dat komt niet meer goed dit seizoen. De wereldtitel is andermaal voor van Aert.quote:
Wout en Mathieu moeten beide goed zijn voor leuke koers.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:44 schreef DeeBee het volgende:
Overigens is er vrij weinig aan als Mathieu off-days heeft. Van der Haar lijkt een matig seizoen te gaan hebben en minder sterk dan vorig jaar, de rest blijft gewoon matige veldvulling.
Hij moest nog even naar Canada, terwijl hij een hamstringblessure had en al duidelijk was dat hij de eerste crossen niet zou gaan rijden.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij meer weg wilde doen maar als ik op procyclingstats kijk heeft hij niet echt iets anders gedaan als vorig seizoen. En bewust de nek omdraaien geloof ik ook niet zo.
Ik wacht op het moment dat ze beiden naar de weg zijn. Dan heb je echt een heel kransje dat niet ver uit elkaar zit en kan winnen, waarbij op verschillende parcoursen steeds anderen naar voren kunnen komen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:52 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wout en Mathieu moeten beide goed zijn voor leuke koers.
Als er niet een nieuw supertalent opstaat is het voor de cross te hopen dat ze beide overstappen naar de weg en niet alleen Mathieu.
Als het niet gaat, dan gewoon lekker laten lopen in een cross met een achterlijk klassement waar toch niets meer te winnen valt. Voor het scheld en spuug publiek hoef je het niet te doen natuurlijk. En zondag staat de SP weer op de rol.quote:
Denk dat van der Haar enkel beter wordt de komende weken/maanden, die was er een tijdje uit met blessures natuurlijk (en in tegenstelling tot vd Poel is hij dan niet direct op topniveau), al zal hij nooit meer dan best of the rest worden inderdaad, iemand die enkel kan winnen als de andere 2 teveel naar elkaar kijken of op een parcours dat hem perfect ligt.. Blijft enorm zonde van het WK vorig jaar.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:44 schreef DeeBee het volgende:
Overigens is er vrij weinig aan als Mathieu off-days heeft. Van der Haar lijkt een matig seizoen te gaan hebben en minder sterk dan vorig jaar, de rest blijft gewoon matige veldvulling.
Het is overal mager hé. Na Pontoni en Bramati geen Italiaan meer doorgebroken, zelfs Enzo Franzoi waar ik wel wat van verwachtte niet. En wat te denken van de Tsjechen ná Stybar, helemaal niks. Amerikanen zit ook niks bij want Logan Owen gaat het ook niet maken. Fransen waar het huilen met de pet op is want Venturini en L'hottelerie gaan kopje onder in een WB wedstrijd.Van dat Engelse mannetje Sean Dunlea had ik nog wel wat verwacht maar die heeft behoorlijk lichamelijk malheur dus houden we Pidcock in de gaten.quote:
http://veldritkalender.be/quote:Op zondag 6 november 2016 12:48 schreef vanBoeschoten het volgende:
Komt t op Sporza straks? Sporza begint om 15.15 volgens mijn tv
Hier wel. Heb je alle reclame weg geklikt?quote:Op zondag 6 november 2016 15:17 schreef Tommeke het volgende:
Die lelijke livestream wil niet fullscreen.
Ja. Isd een beetje matige kwaliteit.quote:Op zondag 6 november 2016 15:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hier wel. Heb je alle reclame weg geklikt?
Kwaliteit is niet geweldig.
sebn op iPad scherm draaien en uitschuiven. Niet optimaal maar het werktquote:Op zondag 6 november 2016 15:17 schreef Tommeke het volgende:
Die lelijke livestream wil niet fullscreen.
Ik heb niet de indruk dat VDP beter is dan VA vandaag.quote:Op zondag 6 november 2016 15:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
sebn op iPad scherm draaien en uitschuiven. Niet optimaal maar het werkt
En Wuyts schakelt naar zijn orgastisch commentaar wanneer Mathieu het gewoon van de tweede lijn wil bekijken waar de zwakke punten van Van Aert zitten.
Wanneer Sweeck terugkomt tot 13 seconden wordt er vooraan niet á bloc gereden. Mathieu speelt er gewoon mee op plek twee en bekijkt het wel.quote:Op zondag 6 november 2016 15:34 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat VDP beter is dan VA vandaag.
Maar zonder erg.quote:Op zondag 6 november 2016 15:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mathieu gaat maar weer eens onderuit.
Ja nouja, toch zou het handiger zijn als hij eens op dat ding bleef zitten.quote:
quote:Op zondag 6 november 2016 15:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Rijdt toch wel weer knap weg nu. Zonder foutjes was het een grote voorsprong geweest.
Valt wel mee denk ik. Ik heb het op m'n crosser ook wel eens gehad, chainsuck. Wat er eigenlijk op neerkomt dat de ketting op het blad blijft zitten, meedraait en vastdraait.quote:Op zondag 6 november 2016 16:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Hebben ze in het MTB ook zo vaak problemen met de ketting?
Eens.quote:Op zondag 6 november 2016 16:01 schreef ItaloDancer het volgende:
Van Aert morele winnaar, verliest door materiaalprobleem.
Zal wel verplicht Sram ketting zijn en die SUCKS! Eerst al dat aflopen waarbij ze er een kettingvanger voor gemonteerd hadden en nu weer chainsuck. En dan kan die goed vast zitten. KMC monteren zou ik zeggen maar ik weet niet of het aan die smallere 11 speed ligt.quote:Op zondag 6 november 2016 16:02 schreef Tommeke het volgende:
Wout moet met andere kettingen gaan rijden.
dit begint wel treurig te worden als je elke wedstrijd je ketting kwijt bentquote:Op zondag 6 november 2016 16:02 schreef Tommeke het volgende:
Wout moet met andere kettingen gaan rijden.
Boeiend, hij was sowieso de aansluiting kwijt dus kansloosquote:Op zondag 6 november 2016 17:25 schreef Tommeke het volgende:
Hij schijnt er dus iets tussen gehad te hebben...
VDP was al weg dus het is niet zo dat hij hierdoor de winst heeft misgelopen.quote:Op zondag 6 november 2016 17:35 schreef Max23 het volgende:
[..]
Boeiend, hij was sowieso de aansluiting kwijt dus kansloos
Dat zeg ik toch ook niet man.quote:Op zondag 6 november 2016 17:35 schreef Max23 het volgende:
[..]
Boeiend, hij was sowieso de aansluiting kwijt dus kansloos
Dat is hier een gevleugelde uitspraak, net als beste man in koers. Vraag maar aan Michel Wuyts.quote:Op zondag 6 november 2016 18:39 schreef Max23 het volgende:
[..]
Op de vorige pagina was je het nog eens dat die de morele winnaar is
twitter:larsvanderhaar twitterde op zondag 06-11-2016 om 20:47:07First check up looks like a muscle tear. Tuesday a MRI to know more and be sure if it's a tear. Not happy at all!!
reageer retweet
jammerquote:Op zondag 6 november 2016 20:58 schreef Marcoss het volgende:
twitter:larsvanderhaar twitterde op zondag 06-11-2016 om 20:47:07First check up looks like a muscle tear. Tuesday a MRI to know more and be sure if it's a tear. Not happy at all!!
reageer retweet
Is ie ook. Door die pech en doordat Mathieu wegreed toen hij fiets wisselde.quote:Op zondag 6 november 2016 18:39 schreef Max23 het volgende:
[..]
Op de vorige pagina was je het nog eens dat die de morele winnaar is
quote:In Vlaanderen werden gisteren kanttekeningen gezet bij de overwinning van Mathieu van der Poel in de cross van Ruddervoorde. De Nederlands kampioen zou ten onrechte hebben geprofiteerd van een fietswissel van Wout van Aert. Het gat dat bij die wissel werd geslagen zou de wereldkampioen niet meer overbruggen.
“Dat sommigen dat niet fair vinden, weet ik. Maar ik had het in eerste instantie écht niet door”, zegt Van der Poel tegen Het Nieuwsblad. Volgens de Belgische krant “profiteerde [Van der Poel, red.] optimaal van een fietswissel van Wout Van Aert om de beslissing te forceren”.
“Ik had het eigenlijk niet door”, blikt Van der Poel terug. “Pas toen ik het gaatje zag, wist ik dat ik moest doorgaan. Dat sommigen dat niet fair vinden, weet ik. Maar ik had het in eerste instantie écht niet door. Na de materiaalpost natuurlijk wel maar het was zijn keuze om te wisselen, niet de mijne… En dan twijfelde ik niet.”
Maar even serieus, waarom zou je daarvan niet mogen profiteren? Is toch een renner zijn eigen keuze om te wisselen?quote:Op maandag 7 november 2016 12:56 schreef Marcoss het volgende:
Vd Poel ging er daarna ook nog een keer bij liggen en maakte wat stuurfouten.. Als van Aert echt beter was, had hij dat gat daarna wel dichtgereden.. Die kettingproblemen waren anders, maar toen was de achterstand toch al te groot.
En dan krijg je dus dit soort teksten:
[..]
Inderdaad.. Anders mag de renner die gewisseld heeft voortaan ook niet aanvallen. Is immers toch niet eerlijk als je op een schonere, lichtere, fiets rijdt? Koersvervalsing!quote:Op maandag 7 november 2016 12:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar even serieus, waarom zou je daarvan niet mogen profiteren? Is toch een renner zijn eigen keuze om te wisselen?
quote:Op maandag 7 november 2016 12:56 schreef Marcoss het volgende:
Vd Poel ging er daarna ook nog een keer bij liggen en maakte wat stuurfouten.. Als van Aert echt beter was, had hij dat gat daarna wel dichtgereden.. Die kettingproblemen waren anders, maar toen was de achterstand toch al te groot.
En dan krijg je dus dit soort teksten:
[..]
Nu hou ik niet de volledige Belgische media bij, maar heb je hier ook voorbeelden van?quote:Op maandag 7 november 2016 13:04 schreef MT10 het volgende:
[..]
Inderdaad.. Anders mag de renner die gewisseld heeft voortaan ook niet aanvallen. Is immers toch niet eerlijk als je op een schonere, lichtere, fiets rijdt? Koersvervalsing!
Wat een ontzennend zielige berichten in de Belgische media..
Waar wordt dan vermeld dat zoiets not done is? Er staat gewoon dat Van der Poel profiteerde van de fietswissel (wat uiteindelijk de aanzet tot het breken van Van Aert was), dat is niet meer dan een feitelijke constatering over het wedstrijdverloop.quote:Op maandag 7 november 2016 17:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]![]()
Alsof dit de eerste keer is dan een renner profiteert van een fietswissel.
![]()
![]()
Zie de woorden 'ten onrechte'quote:Op maandag 7 november 2016 17:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Waar wordt dan vermeld dat zoiets not done is? Er staat gewoon dat Van der Poel profiteerde van de fietswissel (wat uiteindelijk de aanzet tot het breken van Van Aert was), dat is niet meer dan een feitelijke constatering over het wedstrijdverloop.
Zeer terecht, belachelijk stukje competitie van Mathieu. Zoiets doe je niet, tenzij je niet anders kunt winnen. Schijnbaar weet hij zelf ook dat van Aert sterker is.quote:Op maandag 7 november 2016 17:56 schreef Mani89 het volgende:
Walgelijke opruiende stukjes weer van de Belgische media. Die hopen zeker dat het Belgische tokkiepubliek MVP weer gaat bekogelen met bier.
Ik vind het persoonlijk erger dan een onschuldig potje Olvarit etenquote:Op maandag 7 november 2016 18:04 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Zeer terecht, belachelijk stukje competitie van Mathieu. Zoiets doe je niet, tenzij je niet anders kunt winnen. Schijnbaar weet hij zelf ook dat van Aert sterker is.
Dat is wat Wielerflits er van maakt, niet wat in de Belgische media (of in het commentaar tijdens de koers) naar voren is gebracht.quote:Op maandag 7 november 2016 17:59 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Zie de woorden 'ten onrechte'
Frank Vandenbroucke hield zich hier in '99 keurig aan.quote:Op maandag 7 november 2016 18:27 schreef Wombcat het volgende:
Idd onsportief. Normaal gesproken geef je voor de koers aan wanneer je gaat demarreren.
Ik hou wel van zulke boefjes, daarom mag ik Mario de Clercq ook wel.....quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:07 schreef OProg het volgende:
[..]
Frank Vandenbroucke hield zich hier in '99 keurig aan.
Omdat het dinsdag is.....quote:Ploegsteert
’t Was voor de koers dat jij die dag in Ploegsteert werd geboren. Lang voordat je haar kreeg op je benen had je ’t al afgeschoren. Nijdig over ’t stuur van je driewieler gebogen, je was nog kind: je ving nog niet veel wind.
En voor je ’t wist, was je wereldnieuws. De camera’s, ze plakten aan je vel. “’t Lijkt wel de nieuwe Merckx!”. De ploegen zwaaiden met contracten, ’t één al vaster dan het ander. En in Ploegsteert zei de pastoor: “Ik wist van niets. Maar God komt uit onze parochie en rijdt met de fiets.”
“Ik kom eraan, ik ga er staan, ‘k kom eraan, ik ga er staan. ‘k Ga niet ontgoochelen, ik ga er staan, ‘k ga niet ontgoochelen.” En ’t volk zei: “Kijk, hier komt de man, ’t talent druipt er in dikke druppels van. We hebben hem hier gemaakt!”
Ambitie lijkt op overmoed, ze zijn makkelijk te verwarren. Een huis buiten proportie en een paar veel te sjieke karren. ’t Was leven op te groot verzet, en het probleem met slechte vrienden: ze staan altijd klaar. Aasgieren en sjacheraars.
En hoe het dan verkeerd is gegaan, door wie of wat of waar… Je enige verklaring: “Misschien zit ik gewoon zo in mekaar”, was weer wereldnieuws. Ze pakten je dan mee als een bandiet. Je zei: “Dat ben ik niet.”
“Maar ik kom terug, ik ga er staan, ‘k kom terug, ik ga er staan. ‘k Ga niet ontgoohelen, ik ga er staan, ‘k ga niet ontgoochelen.” En ’t volk zei: “Er zit een reukje aan, er zit zelfs doping in zijn banden. ‘k Wist dat hij had gepakt.”
De woorden “‘k Wil je nooit meer zien”, klinken hard in iedere taal. ’t Is dooddoen zonder moorden, ’t is zonder advocaat voor het tribunaal. Dat ze uit de mond kwamen van de moeder van je dochter – waar had je dat verdiend? Is het lot zo nietsontziend?
Die laatste dag met dochterlief, je leerde haar nog fietsen. Haar wiel begon te draaien, je kon er ondanks alles van genieten. Maar zonder vrouw en kind, de lijm waar je nog mee samenhing, was het gedaan. De Schepper had medelijden: je mocht gaan.
En God zei: “Kom maar terug, ik ga er staan. Kom maar terug, ik ga er staan. Kom maar terug, ik ga er staan. Kom maar terug.
Ploegsteert, wat een nummer.quote:Op dinsdag 8 november 2016 19:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik hou wel van zulke boefjes, daarom mag ik Mario de Clercq ook wel.....
[..]
Omdat het dinsdag is.....
twitter:larsvanderhaar twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 20:01:46MRI result: Big tear in my upperleg muscle (rectus femoris) out of competition for unknown amount of time. Tomorrow team will inform further reageer retweet
twitter:veldrijden_de twitterde op zaterdag 12-11-2016 om 16:17:57Podium #GPBrabant in s'Hertogenbosch1. @mathieuvdpoel 2. @cornevankessel 3. @jorisnieuwenhui https://t.co/BcqS1dWf21 reageer retweet
twitter:mathieuvdpoel twitterde op zondag 23-10-2016 om 18:51:39If everything seems under control, you're not going fast enough! https://t.co/PUqxdbwgon reageer retweet
Geen nieuws natuurlijk. Eerder een bevestiging.quote:Onheilstijdingen in het veldrijden: een online bevraging van Sporza leert dat net geen 20 procent van de fans afhaakt nu Sven Nys is gestopt. Vorig weekend trokken alvast de crossen van Sint-Niklaas en Ruddervoorde veel minder volk dan vorig jaar. “Natuurlijk is er een Nys-effect”, zegt sporteconoom Daam Van Reeth. “Maar ook de overstap naar betaaltelevisie speelt mee.”
Zou het kunnen dat de populariteit van het veldrijden over zijn hoogtepunt heen is? De vraag is eerder gesteld en de sport heeft vaak genoeg het tegendeel bewezen, maar de feiten zijn natuurlijk wat ze zijn: 4.000 toeschouwers in Sint-Niklaas in plaats van 8.000 vorig jaar. 1.500 toeschouwers minder in Ruddervoorde en ook voor de Jaarmarktcross in Niel lag de voorverkoop volgens organisator Ronald Spagnaerts “lager dan vorig jaar.”
Elk van die cijfers kan genuanceerd worden: Sint-Niklaas was vorig jaar de laatste en beslissende manche van de Bpost-Banktrofee, Ruddervoorde was koud en regenachtig, Niel moest het zonder vedetten Van Aert en Van der Poel doen. Maar Ronald Spagnaerts verwoordt ook wat alle organisatoren structureel voelen: “De bussen die Sven Nys meebracht, die komen dit jaar niet meer.”
Live registratie bij Omroep Brabant kost rond ¤25k dacht ik. Het zal financieel wel niet haalbaar zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:58 schreef buzz1291 het volgende:
Nederland weer eens op z'n smalst, zaterdag geen tv uitzending van de GP Brabant in Rosmalen gvd. Is wel een C1 cross hé met de acrobaat met de meeste Wk truien in de kast aan de start! Afijn, dan maar de snowboots, winterwanten en muts tot over je oren uit de kast en zelf gaan kijken. Aan live verslag doe ik niet want dan krijg ik kauwe klauwuh.
Het is wachten op Thibau Nys...quote:Op zondag 13 november 2016 11:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Geen nieuws natuurlijk. Eerder een bevestiging.
quote:Lars Boom zal ook dit seizoen een aantal veldritten afwerken in zijn voorbereiding op het nieuwe wegseizoen. De Nederlander is er onder meer bij voor de WB-manche van Heusden-Zolder op 26/12.
Boom, één maal wereldkampioen in het veld en zesvoudig Nederlands kampioen, reed ook vorig seizoen een aantal veldritten, maar kon toen geen potten breken. Hij stond aan de start voor de WB-veldrit van Zolder, maar werd slechts 43e.
Ook dit seizoen is Boom van plan een paar crossen te rijden als voorbereiding op het nieuwe wegseizoen. Op Twitter lichtte hij een tipje van de sluier. Zo rijdt hij begin december drie veldritten in Spaans Baskenland, om daarna opnieuw aan de start te verschijnen in Zolder.
Waar hij daarna nog in actie komt, is nog niet geweten. Boom, 30 ondertussen, ruilde in het tussenseizoen Astana voor LottoNL-Jumbo
quote:Op zondag 13 november 2016 14:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als die Verschueren eens snel zou leren starten en wat basislessen techniek zou krijgen, dant wint ze minstens een klassementscross of 5 per jaar.
Ik woon in Spanje, daar doen ze niet aan Sporza.quote:Op zondag 13 november 2016 14:54 schreef TargaFlorio het volgende:
Koers is gewoon op Sporza dus een stream weet ik niet.
Hartstikke bedankt.quote:Op zondag 13 november 2016 14:54 schreef ratatat het volgende:
[..]
https://www.procyclinglive.com/livestream/#
Is dit niet gewoon live op TVE?quote:Op zondag 13 november 2016 14:54 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik woon in Spanje, daar doen ze niet aan Sporza.
Nee.quote:Op zondag 13 november 2016 14:59 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is dit niet gewoon live op TVE?
De laatste tijd steeds.quote:
Ik voel een weddenschap aankomen nu we langzaam richting het WK gaan.quote:
Dat duurt nog wel een half jaar ofzo.quote:Op zondag 13 november 2016 15:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik voel een weddenschap aankomen nu we langzaam richting het WK gaan.
Ik bouw de spanning graag nu al in.quote:Op zondag 13 november 2016 15:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat duurt nog wel een half jaar ofzo.
opquote:Op zondag 13 november 2016 15:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik bouw de spanning graag nu al in.
O.a. Klaas en kleerhanger.quote:Op zondag 13 november 2016 15:22 schreef Max23 het volgende:
Wie zitten er in het groepje achter de groep Van Aert?
Nu ook problemen...quote:Op zondag 13 november 2016 15:31 schreef buzz1291 het volgende:
Wat rijdt die Tom Meeusen goed zeg. Lekker Woutje frustreren met een overschot aan techniek.
Dit is de goden verzoeken. Weg met kettingproblemen..quote:Op zondag 13 november 2016 15:31 schreef buzz1291 het volgende:
Wat rijdt die Tom Meeusen goed zeg. Lekker Woutje frustreren met een overschot aan techniek.
VDP halve Belg + Max Verstappen halve Belg = 1 volle Belg.quote:
Straks HLN.be checkenquote:Op zondag 13 november 2016 15:34 schreef franklop het volgende:
Zijn er nog Belgen die geklaagd hebben dat VD Poel niet zijn benen stilhield toen Van Aert problemen met ketting kreeg?
Van Aert heeft, denk ik, toch een mentaal tikje gehad.quote:Op zondag 13 november 2016 15:43 schreef Tommeke het volgende:
Dit is wel indrukwekkend hoor. Er wordt altijd gezegd dat Van Aert meer vermogen heeft, valt wel mee denk ik.
Maar toch wel de morele winnaar van vandaag natuurlijk.quote:Op zondag 13 november 2016 15:44 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Van Aert heeft, denk ik, toch een mentaal tikje gehad.
Mathieu is op ieder gebied beter.quote:Op zondag 13 november 2016 15:43 schreef Tommeke het volgende:
Dit is wel indrukwekkend hoor. Er wordt altijd gezegd dat Van Aert meer vermogen heeft, valt wel mee denk ik.
Wat dat betreft was de vorige trui beter.quote:Op zondag 13 november 2016 15:47 schreef franklop het volgende:
Ze hadden toch wel iets duidelijker onderscheid tussen WK en EK trui mogen doen. Volledig wit en dan wat banen werkt niet helemaal bij een vooraanzicht.
Eens.quote:Op zondag 13 november 2016 15:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Mathieu is op ieder gebied beter.
Door fysiek malheur leek dat misschien het afgelopen jaar anders.
Elke overwinning van Van Aert is dus eigenlijk beschamend voor Van der Poel.quote:Op zondag 13 november 2016 15:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Mathieu is op ieder gebied beter.
Door fysiek malheur leek dat misschien het afgelopen jaar anders.
Mad.quote:Op zondag 13 november 2016 15:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Elke overwinning van Van Aert is dus eigenlijk beschamend voor Van der Poel.
Verdeel en heers. Af en toe moet je wat weggeven om je tegenstanders en publiek te vriend en tevreden te houden.quote:Op zondag 13 november 2016 15:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Oké wim.quote:Op zondag 13 november 2016 15:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Waar zijn ze nog wél dominant in?quote:Op zondag 13 november 2016 16:05 schreef Mani89 het volgende:
België gedegradeerd in hun eigen sport.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |