In de top 3. Lijkt me moeilijk om dat te ontkennen. 4 wereldkampioenschappen op rij en meteen overwinningen in zijn eerste jaar bij Ferrari (wat Raikkonen nog niet gelukt is sinds 2009 btw).quote:Op zondag 30 oktober 2016 16:02 schreef opreis het volgende:
[..]
Leg uit, jij vind hem beter dan top 3 of minder dan top 3
Ja, maar toen de wereldtitel in beeld kwam liet hij zich aftroeven door Massa. Twee jaar daarvoor bleef hij de hele beslissende race achter Petrov hangen. Ik vind Alonso ook een hele goede coureur, maar met de ontwikkeling van de wagen schiet het bij hem doorgaans niet erg op en je moet op je best zijn als de prijzen verdeeld worden en in de slotfase van het seizoen liet hij het liggen. Bij Renault kwam het daar niet op aan, maar toen het dat 2 keer wel deed, was Vettel daar gewoon veel en veel beter in.quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Alsof Vettel zulke perfecte seizoenen had. Die heeft ook fouten gemaakt maar die deden hem minder omdat hij zelfs meteen slechte dag nog steeds vooraan mee kon doen (brazilie 2012 was echte killer natuurlijk?)
Vergelijk de resultaten anders even van Massa en Alonso toen ze samen reden. Een deel is door team orders groter maar Massa was echte troep vergeleken met Alonso.
Vorig seizoen liet Vettel ook geen spaan heel van Raikkonen, dus afgelopen seizoenen lijkt me niet de juiste woordkeus. Wat we dus over de jaren zien is dat er voortdurend twee dingen samen gaan, nl. Vettel in een competitieve auto en Vettel die zijn teamgenoot ruim voorblijft enerzijds, en anderzijds Vettel die zijn teamgenoot niet ruim voorblijft, en een auto die ook voor zijn teamgenoot niet competitief is.quote:Lekker al schuld bij een ander leggen. Waarom krijgt Vettel nu ook regelmatig klop van Raikonen die veel minder dan Alonso was?
Ik was er van overtuigd dat Vettel top 3 van het veld was maar de afgelopen seizoenen hebben mij behoorlijk doen twijfelen aan zijn kwaliteiten.
Ja alleen de formule 1 duurt nu tot 22:00quote:Op zondag 30 oktober 2016 16:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Vroeg beginnen en vroeg stoppen he. Ik ben ook geen 18 meer. Als ik om 1400 uur begin dan heb ik tegen 2000 uur de tes wel vol zitten
Die HF turbo heb ik al jaren niet meerquote:
Jammerquote:Op zondag 30 oktober 2016 16:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die HF turbo heb ik al jaren niet meer
quote:Op zondag 30 oktober 2016 16:18 schreef Mothzor het volgende:
Mexicaanse avond met vrienden
Tequila, corona, nachos en taco's.
Wij zijn er klaar voor
Die 4 kampioenschappen kwamen grotendeels door de auto en het gebrek aan een fatsoenlijke teamgenoot. Nu voor de 2de keer in 3 jaar weet hij niet te overtuigen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 16:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In de top 3. Lijkt me moeilijk om dat te ontkennen. 4 wereldkampioenschappen op rij en meteen overwinningen in zijn eerste jaar bij Ferrari (wat Raikkonen nog niet gelukt is sinds 2009 btw).
Kijk anders even naar de resultaten van Alonso de laatste 9 races van 2010 en 2012, alleen in de laatste race van 2010 heeft hij echt wat laten liggen. Hoe je erbij komt dat hij niet beter was dan Massa is mij echt een raadsel.quote:Op zondag 30 oktober 2016 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar toen de wereldtitel in beeld kwam liet hij zich aftroeven door Massa. Twee jaar daarvoor bleef hij de hele beslissende race achter Petrov hangen. Ik vind Alonso ook een hele goede coureur, maar met de ontwikkeling van de wagen schiet het bij hem doorgaans niet erg op en je moet op je best zijn als de prijzen verdeeld worden en in de slotfase van het seizoen liet hij het liggen. Bij Renault kwam het daar niet op aan, maar toen het dat 2 keer wel deed, was Vettel daar gewoon veel en veel beter in.
2 van de laatse 3 dan weet hij niet te overtuigen. En competitieve is relatief natuurlijk. Hij moet altijd zijn teamgenoot verslaan, mercedes niet mee deed in 2015 had gedaan dan was de ferrari wel competatief.quote:Vorig seizoen liet Vettel ook geen spaan heel van Raikkonen, dus afgelopen seizoenen lijkt me niet de juiste woordkeus. Wat we dus over de jaren zien is dat er voortdurend twee dingen samen gaan, nl. Vettel in een competitieve auto en Vettel die zijn teamgenoot ruim voorblijft enerzijds, en anderzijds Vettel die zijn teamgenoot niet ruim voorblijft, en een auto die ook voor zijn teamgenoot niet competitief is.
Ik wil wel langskomen om het drugskartel te spelen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 16:18 schreef Mothzor het volgende:
Mexicaanse avond met vrienden
Tequila, corona, nachos en taco's.
Wij zijn er klaar voor
Zelfde geldt voor Hamilton wat betreft het eerste. Wat betreft het tweede, het seizoen is nog niet afgelopen en vorig jaar versloeg hij Raikkonen met gemak.quote:Op zondag 30 oktober 2016 16:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Die 4 kampioenschappen kwamen grotendeels door de auto en het gebrek aan een fatsoenlijke teamgenoot. Nu voor de 2de keer in 3 jaar weet hij niet te overtuigen.
Pizza xDquote:Op zondag 30 oktober 2016 16:45 schreef franklop het volgende:
Kan hier geen Mexicaans bestellen, dan maar Grieks vanavond
Pirelli zegt dat een 1 stopper mogelijk is. Maar dan wel voor de mensen die op soft starten. Zaak dus om bij de start naar 1 te gaan.. Anders kan hij zomaar 5e ofzo worden.quote:Op zondag 30 oktober 2016 16:51 schreef SnowOokami het volgende:
Max gaat voor SS - M - S(S) denk ik.
Veel andere opties zijn er dan ook niet.quote:Op zondag 30 oktober 2016 16:51 schreef SnowOokami het volgende:
Max gaat voor SS - M - S(S) denk ik.
Weet ik niet. We hebben eerder mensen op veel nieuwere banden binnen no-time een gat van 15 seconden dicht zien rijden.quote:Op zondag 30 oktober 2016 16:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Pirelli zegt dat een 1 stopper mogelijk is. Maar dan wel voor de mensen die op soft starten. Zaak dus om bij de start naar 1 te gaan.. Anders kan hij zomaar 5e ofzo worden.
Maar de medium schijnt niet veel minder te worden.quote:Op zondag 30 oktober 2016 16:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Weet ik niet. We hebben eerder mensen op veel nieuwere banden binnen no-time een gat van 15 seconden dicht zien rijden.
2012?quote:Op zondag 30 oktober 2016 16:57 schreef franklop het volgende:
Ben ik de enige die nu toch maar weer even het slot van de race in spanje aan het kijken is?
Dat is wel het aantal keer dat ik hem gezien heb inmiddelsquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |