abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166323213
Hier ook Lansinohzakjes. Ideaal. Ik merk dat ik op sommige andere zakjes slecht met een pen er op kan schrijven.
:)
pi_166323284
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:18 schreef PiperMaru het volgende:
ono, wat dom zeg! Hebben ze daar geen ervaring met afgekolfde melk geven? Met enig logisch nadenken kun je toch zelf ook bedenken dan 180 ml wel veel is, laat staan met instructie...
Ik denk dat ze idd niet al teveel ervaring met afgekolfde melk hadden :) Mijn dochter was de eerste baby sinds een tijdje (10 maanden verschil met de jongste, verticale groep) en sowieso de eerste sinds een tijd die weer bv meekreeg. 180 ml is volgens mij geen gekke hoeveelheid voor fv (toch?), dus een heel gekke vergissing is het ook weer niet. Denk dat het meer hormonen waren waardoor het erg voelde, ik vond het al lastig om haar naar kdv te brengen en dan werd er ook steeds best veel melk weggespoeld.. Maar goed, dat was echt de beginperiode, daarna ging het prima. Al kan dat dus ook komen doordat we sindsdien nooit meer grotere flessen dan 90 hebben meegegeven :+
pi_166324420
Ik heb een vraagje voor de moeders die al met bijvoeding begonnen zijn: hoeveel ml fruit en groente bieden jullie per eetmoment ongeveer aan?
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:59:27 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166324679
Een derde potje, dus iets van 20-25 ml ofzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166324718
Die ijsblokzakjes lijken me alleen handig om voedingen snel aan te kunnen vullen als je net te weinig hebt. Ik had flesjes van 120ml ingevroren, dat waren toen ongeveer 2 voedingen. Maar zou nu ook kleinere hoeveelheden invriezen als ik het weer zou doen.

quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:19 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik gebruik met kleine hoeveelheid deze van de Ikea. BPA vrij en geschikt voor de vriezer: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/00233778/

En dan schreef ik er de datum en de hoeveelheid op. Nu gewoon de flesjes waarin ik kolf want die heb ik genoeg.
Die zakjes durf ik niet aan, heb al een aantal keer een direct kapotte meegemaakt.
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:05:58 #186
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166324796
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:27 schreef Arja het volgende:
Razz, wat schrijf jij toch grappig en beeldend :D

Q fijne vakantie! Ga je nou naar centerparcs of toch iets schoners ;)
Landal :D
Dankje!

Afgeladen zijn we. Ik geloof dat er nog plek was voor één onderbroek van mama :P Twee uurtjes rijden nu, hopelijk gaat 'ie lekker slapen. En man, wat ben ik eigenlijk toe aan vakantie!
pi_166324892
Fijne vakantie Quoi!

En hier heeft het ziek zijn bij mijzelf doorgezet, dus ik baal als een stekker :{
Man is thuis gebleven van zijn laatste werkdag om voor Boaz en Sjuul te zorgen en Djenna voor het echie naar school te brengen .. en ik voel me enorm schuldig naar hem en de kinders toe. Ik had mezelf deze laatste 'vakantiedag' zo anders voorgesteld -O- ...
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:31:27 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166325186
He Twink, wat zuur nou! Beterschap.
pi_166325545
Ik heb een vraagje voor de moeders die al met bijvoeding begonnen zijn: hoeveel gram fruit en groente bieden jullie per eetmoment ongeveer aan?
pi_166325634
Quoi fijne vakantie!

Twinkle vervelend ja.. Maar je kan er echt niks aan doen en ze zullen je het echt niet kwalijk nemen. Beterschap!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Nazil op 31-10-2016 22:49:05 ]
  maandag 31 oktober 2016 @ 14:14:28 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166325853
Fijn Nazil!

Fijne vakantie Quoi en vent en ventje!

En beterschap Twinkle!

Hier nu pas ontbijten, want trage Harry vandaag :')
pi_166326083
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:45 schreef Madivi het volgende:
Ik heb een vraagje voor de moeders die al met bijvoeding begonnen zijn: hoeveel ml fruit en groente bieden jullie per eetmoment ongeveer aan?
Eh.. totdat hij geen zin meer heeft :') ?

Nou heb ik een grote eter, dus eigenlijk at hij al vanaf het begin van die 4-maandenpotjes en later al gauw zo'n 200gr, dat is de standaardmaat van die 6-maanden-en-daarna-potjes. Als ik vers kook dan is het altijd teveel, en dan wacht ik de benauwde 'moet ik nu nog meer eten moeders :o ' blik af, of het moment dat hij gewoon z'n mond dicht houdt, dan is het meestal wel genoeg :+ ..

Hier zijn we overigens wel snel met vast voedsel begonnen omdat hij veel teveel flessen dronk, dus ik ben al vrij snel fruit en groente en brood gaan geven.. Heel anders dan bij m'n oudste, die at echt maar met mondjesmaat tot ze een maand of 8 was.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 14:29:50 ]
pi_166326218
Razzwizzle, hoeveel flessen dronk hij met 6/7 maanden daarnaast nog? Gaf je ook brood en pap?

Hier krijgen ze nu 4x200. De hapjes maak ik allemaal zelf, maar ik vraag me beetje af of ik goed zit qua hoeveelheden.

M'n kleinste kan ik niet laten eten tot hij vol is, omdat hij daarna (veel) van z'n volgende fles laat staan. Grootste heeft alleen aan de laatste fles niet genoeg en drinkt dan 60cc extra nog, dus voor hem wil ik wel wat gaan opvoeren.

Vind t wel interessant om te zien wat anderen doen. Is echt weer even puzzelen wat wanneer te geven.
pi_166326509
Goed zitten qua hoeveelheden vind ik een lastige hoor, de ene baby drinkt het hele eerste jaar alleen FV en de andere eet al met 6 maanden bijna helemaal met de pot mee. Uiteindelijk is de melk toch het belangrijkste om te groeien denk ik. Als ze maar niet 1,5 liter per dag drinken zoals Tas deed ;) .

Met 6 maanden begonnen we daarom hier met brood, gewoon plukjes en die even in de FV gedoopt. Hij zat toen op 4x 200 waarvan de eerste fles met granen. Toen was het schema (ongeveer)

7.00 200cc + granen
10.00 fruit
12.00 boterham
13.00 200cc
16.30 groenteprak
18.00 nog een beetje groente als wij eten, á la Rapley
19.00 200cc
23.30 200cc

Hij slaapt sinds een week of 3 door en heeft zelf ineens die laatste fles laten vallen, dus nu met bijna 8 maanden nog 3x200. De rest is hetzelfde gebleven. Nu hij het brood goed snapt doop ik het trouwens niet meer in FV maar smeer ik er roomboter op :9 . Korstjes werkt hij zelf goed naar binnen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:01:08 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166326773
Hier geen zorgen om of ze genoeg eet, heeft een speknek inmiddels, maar ook niet bovenmatig dik. Ze kijkt eten beetje van ons bord af en wil alles grijpen en in haar mond stoppen dus we laten steeds meer mee happen.
Groentehapjes uit potje, want makkelijk en zit niks geks in (gewoon gepureerde erwtjes). Gisteren twee aardbeien weggewerkt met haar knuistjes, ging ook prima.
En ze was gisteren 4 maanden dus nog mini op zich, maar ze is er aan toe geloof ik.
Maar veel is het nog niet, en doe het net voor i denk dat ze echt honger gaat krijgen en voor ze de fles krijgt.
pi_166327023
Das ook een heel dagvullend programma! Een hele boterham erbij zelfs, indrukwekkend haha!

Ja wat je zegt, de fles is nog de basis, vooral voor kleinste is t wel belangrijk dat z'n groei niet stagneert door de bijvoeding. 1,5 liter is idd wat veel :D, grootste zit nog steeds onder de 900, das wel acceptabel dan denk ik.

Hier is het nu:

6.30 1e fles 200 bv
9.30 fruit en daarna broodkorst
10.30 2e fles 200 kv
14.30 3e fles 200 kv
16.00 groentehapje en daarna groente uit vuistje
18.00 4e fles kv met pap (kleinste 200/grootste 260)
rond 18.30 slapen

Molo, ja ze geven wel duidelijk aan als ze er aan toe zijn en wat wel en niet bevalt. In het ziekenhuis zei kinderarts ook dat ze de 6 maand steeds meer loslaten en dat het gaat om kijken naar het kind. Als je exclusief bv geeft kan ik me wel voorstellen dat je wilt wachten tot 6 maand.
pi_166327184
Ja het lijkt wel alsof hij de hele dag aan het eten is he :D ? In de praktijk valt het mee hoor, hij gaat gewoon mee in het ritme van peuter. Zij fruit, hij fruit. Zij brood, hij brood. Alleen zijn groentehap geef ik hem voordat ik ga koken (of tijdens, maar dat werkt eigenlijk niet want dan moet ik soms even in de pan roeren en dan heb ik meteen een boze krijsbaby want WAAR BLIJFT DAT HAPJE :') ) .

Ik heb weer een mooie hetistochduidelijkbroerenzus-foto. Annie en Tas die allebei met bijna-8-maanden de kamer ontdekken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:34:19 #198
56471 pinquit
oh my lama!
pi_166327458
O+ jemig, dat lijkt nog zo kort geleden!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:43:45 #199
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166327618
Hahaha razz :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:54:27 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166327784
Die bekkies, prachtige expressie!
pi_166327912
Razz, jouw kinderen O+
pi_166328019
Razz O+
pi_166328579
Dat zouden inderdaad zomaar broer en zus kunnen zijn Razz :D
Quoi, leuk, jullie eerste vakantie met zijn drieën! Gaan jullie ook voor het eerst zwemmen? Zo leuk lijkt me dat! O+ Veel plezier en sterkte met die ene onderbroek!

M. slaapt de laatste dagen 's nachts wel goed, maar overdag is ze zich steeds ontzettend tegen de slaap aan het verzetten (tenzij ik een slaappil heb genomen :P). Ik heb nog geen goede manier gevonden om haar op zo'n moment goed te helpen. Soms vallen haar oogjes per ongeluk toch even dicht en dan spert ze ze meteen weer open, want dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn... Kind is zo moe dat ze er bleek van ziet. De slaap heeft overigens nu wel even gewonnen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:10:42 #204
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_166329212
Zouden jullie me willen helpen?

Ik heb altijd wat last van stress en nu af en toe ook omtrent het babygedoe, wat zo´n baby ook met zich mee brengt. Aangezien ik nu tijd heb tijdens mijn verlof doe ik een online cursus om wat beter in me vel te komen.
Nu heb ik een opdracht waarbij ik anderen moet vragen hoe zij naar een bepaalde situatie kijken, die mij stress en negatieve gedachtes bezorgden.

Zouden jullie willen vertellen wat jullie zouden denken bij de volgende situatie:
Ik was wat een paar dagen bij mijn ouders en daar was mijn kleintje heel erg vrolijk. Opa en oma speelde veel met haar. Je zag haar daar ook sneller vooruitgaan en nieuwe dingen leren.
Toen ik thuis kwam, was ze erg huilerig de volgende dag en kon ik weinig met haar aanvangen.

hieronder wat mijn eerste gedachten waren (als je jouw visie wil geven, graag pas lezen, nadat je daar over nagedacht had)
SPOILER
Alvast heel erg bedankt, voor degene die willen helpen :)

(Voor de nieuwsgierige het gaat om deze cursus moodgym.anu.edu.au)
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_166329298
Angst, mijn eerste reactie: je kleintje heeft veel prikkels te verwerken gehad en heeft nu één of meerdere rustdag(en) nodig om daar van bij te komen. Kindjes "activeren" vaak meer bij anderen, bij mama kunnen ze weer tot rust komen.

Enkele vragen na het lezen van je spoiler:
Wat is volgens jou "leuk spelen" en wanneer is dat genoeg?
Vind je dat je ouders de signalen van je kindje goed herkennen (honger, moe, pijn etc)?

Ik denk dat je te streng oordeelt over jezelf, maar mede daarom zal je vast met de cursus bezig zijn? :*

Miespoes, helpt het om even met haar te gaan knuffelen in een prikkelarme omgeving? Hier helpt het om even samen te gaan liggen in half donkere slaapkamer als ze zich niet willen overgeven...
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:22:21 #206
39114 Angst
pi_166329367
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:16 schreef Madivi het volgende:
Angst, mijn eerste reactie: je kleintje heeft veel prikkels te verwerken gehad en heeft nu één of meerdere rustdag(en) nodig om daar van bij te komen. Kindjes "activeren" vaak meer bij anderen, bij mama kunnen ze weer tot rust komen.

Enkele vragen na het lezen van je spoiler:
Wat is volgens jou "leuk spelen" en wanneer is dat genoeg?
Vind je dat je ouders de signalen van je kindje goed herkennen (honger, moe, pijn etc)?

Ik denk dat je te streng oordeelt over jezelf, maar mede daarom zal je vast met de cursus bezig zijn? :*

Miespoes, helpt het om even met haar te gaan knuffelen in een prikkelarme omgeving? Hier helpt het om even samen te gaan liggen in half donkere slaapkamer als ze zich niet willen overgeven...
dank voor je reactie :) Heb ik echt wat aan.
Inderdaad daarom doe ik die cursus :P
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
pi_166329377
Madivi, soms helpt het, zoals nu. Ga dat inderdaad wat vaker proberen. Echt he, de simpelste dingen kan ik momenteel niet eens bedenken :')

Angst, ik doe een +1 op Madivi. Dacht ook te veel prikkels gehad en het nu moeten verwerken bij mama.
pi_166329442
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:37 schreef Mies_poes het volgende:
Dat zouden inderdaad zomaar broer en zus kunnen zijn Razz :D
Quoi, leuk, jullie eerste vakantie met zijn drieën! Gaan jullie ook voor het eerst zwemmen? Zo leuk lijkt me dat! O+ Veel plezier en sterkte met die ene onderbroek!

M. slaapt de laatste dagen 's nachts wel goed, maar overdag is ze zich steeds ontzettend tegen de slaap aan het verzetten (tenzij ik een slaappil heb genomen :P). Ik heb nog geen goede manier gevonden om haar op zo'n moment goed te helpen. Soms vallen haar oogjes per ongeluk toch even dicht en dan spert ze ze meteen weer open, want dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn... Kind is zo moe dat ze er bleek van ziet. De slaap heeft overigens nu wel even gewonnen.
Wanneer mijn M vecht tegen de slaap helpt het vaak om met haar rond te lopen in de draagzak, over haar voorhoofd/neus wrijven, nog een slokje melk of een speentje. Mijn man krijgt haar vaak in slaap op zijn arm, magic touch denk ik want dat lukt mij niet :+

@Angst
(spoiler nog niet gelezen)
Ik had laatst zo'n situatie. Ik vond M moeilijk en probeerde zoveel mogelijk met haar mee te veren. Ik probeerde mij geen zorgen te maken, want de dag ervoor was erg druk voor haar. In de middag had ik met haar gewandeld in de draagzak zodat ze in ieder geval een beetje had geslapen overdag.

(spoiler gelezen)
Andere gedachtegang dan ik had. Ik weet niet meer of ik dat hier had gelezen, of ergens anders, maar iemand zei dus iets wat neerkwam op dat kindjes goed tot rust kunnen komen bij hun moeder/ouders en dat ze dan echt zichzelf durven te laten zien. Ik vond dat wel mooi klinken dus dat is altijd blijven hangen. Ik hoop dat de cursus helpt :*
  maandag 31 oktober 2016 @ 18:14:51 #209
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166330150
Ik sluit me bij Miezziej aan, Angst. De mensen het dichtst bij krijgen de volle laag. Het is gewoon een compliment!

@Mies, klopt! We gaan voor het eerst zwemmen O+ In slaap lopen/wiegen/zingen is idd een hele investering hier. Maar als je eenmaal weet hoe, kan het snel gebeurd zijn.

Mag ik even trots zijn op mijn meneertje? Na twee uur in de auto netjes een flesje gedronken en gaan slapen - dan weer even wakker en lachen/spelen en nu weer slapen. Tot nu toe geen pcm nodig oid.
  maandag 31 oktober 2016 @ 19:29:32 #210
39114 Angst
pi_166331648
Allemaal bedankt!

Dit zijn mooie nieuwe manieren van naar zulke situaties kijken voor mij :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')