abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166322725
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:52 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Fijn dat dat zo kan! Wij gaven ook weleens flessen mee met meer dan 1 voeding, maar dat resulteerde dan in dat de hele hoeveelheid werd gegeven ("jullie hadden maar 2 voedingen gemaakt vandaag, maar de fles van 180 dronk ze niet helemaal leeg, we hebben de helft weg moeten gooien" :')), ook met heel duidelijke instructie. Dus daarom nu maar afgemeten flesjes. Verder een heel fijn kdv en lieve leidsters hoor, maar ik vond het echt té vervelend dat ze het zo makkelijk door de goot spoelden :X
Oh nee, hier waren ze er soms te spaarzaam
mee. Bij twijfel warmden ze maar 30 ml op om te kijken of 'ie echt honger had. Hadden ze de indruk van grote honger gaven ze hem wat meer dan de 100 ml die hij meestal dronk. Flessen groter dan 150 ml dronk hij sowieso nooit op. Dat wisten ze daar ook, dus meer ging er nooit in.

Ze deden hier ook nooit moeilijk over het aantal voedingen; ze gaven hem gewoon op verzoek. Soms waren dat 2 flessen, soms 4...
pi_166322792
Ah, ik lees mee met de bv-invrieservaringen. Wij hebben nu probeerzakjes van Lansinoh, die zijn een stukje goedkoper dan die van Medela of Difrax (25 voor 9 euro). En nemen weinig ruimte in in de vriezer. Ik denk dat we die gaan bijhalen dus. We doen 100ml per zakje, maar of dat een handige hoeveelheid is, geen idee.

Quoi, bikkel Max en fijne vakantie!! Wij gaan over ruim een maand voor 't eerst een weekend weg, zin in!!!

Razz :D

Miezziej beterschap!!

ono, wat dom zeg! Hebben ze daar geen ervaring met afgekolfde melk geven? Met enig logisch nadenken kun je toch zelf ook bedenken dan 180 ml wel veel is, laat staan met instructie...
pi_166322816
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:00 schreef Mies_poes het volgende:
Dank voor jullie ervaringen! Hier kan ik wat mee O+
En ono, je kostbare melk! Daar zou ik ook niet blij van worden.
Ik gebruik met kleine hoeveelheid deze van de Ikea. BPA vrij en geschikt voor de vriezer: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/00233778/

En dan schreef ik er de datum en de hoeveelheid op. Nu gewoon de flesjes waarin ik kolf want die heb ik genoeg.
pi_166322963
Razz, wat schrijf jij toch grappig en beeldend :D

Q fijne vakantie! Ga je nou naar centerparcs of toch iets schoners ;)
pi_166323171
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:57 schreef Mies_poes het volgende:
Borstvoedingsmama's in wat voor porties vriezen jullie je melk in? Ik moet daar ineens over nadenken want mijn borsten beginnen het kolven te snappen :o zijn porties van 50 handig of beter kleinere/grotere?
Volgens mij heb ik deze vraag al eens gesteld, maar ik weet het echt niet meer :@
Ik doe grote en kleine porties! Want de kleine man heeft over 6 weken meer melk nodig dan nu. Dan doe ik bijvoorbeeld 100cc plus 30cc. Wel zo handig als je dat kant en klaar in je vriezer hebt. Dus soms als ik 100 kolf, dan maak ik daar zakjes van 50 - 30 - 20 van.
:)
pi_166323213
Hier ook Lansinohzakjes. Ideaal. Ik merk dat ik op sommige andere zakjes slecht met een pen er op kan schrijven.
:)
pi_166323284
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:18 schreef PiperMaru het volgende:
ono, wat dom zeg! Hebben ze daar geen ervaring met afgekolfde melk geven? Met enig logisch nadenken kun je toch zelf ook bedenken dan 180 ml wel veel is, laat staan met instructie...
Ik denk dat ze idd niet al teveel ervaring met afgekolfde melk hadden :) Mijn dochter was de eerste baby sinds een tijdje (10 maanden verschil met de jongste, verticale groep) en sowieso de eerste sinds een tijd die weer bv meekreeg. 180 ml is volgens mij geen gekke hoeveelheid voor fv (toch?), dus een heel gekke vergissing is het ook weer niet. Denk dat het meer hormonen waren waardoor het erg voelde, ik vond het al lastig om haar naar kdv te brengen en dan werd er ook steeds best veel melk weggespoeld.. Maar goed, dat was echt de beginperiode, daarna ging het prima. Al kan dat dus ook komen doordat we sindsdien nooit meer grotere flessen dan 90 hebben meegegeven :+
pi_166324420
Ik heb een vraagje voor de moeders die al met bijvoeding begonnen zijn: hoeveel ml fruit en groente bieden jullie per eetmoment ongeveer aan?
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:59:27 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166324679
Een derde potje, dus iets van 20-25 ml ofzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166324718
Die ijsblokzakjes lijken me alleen handig om voedingen snel aan te kunnen vullen als je net te weinig hebt. Ik had flesjes van 120ml ingevroren, dat waren toen ongeveer 2 voedingen. Maar zou nu ook kleinere hoeveelheden invriezen als ik het weer zou doen.

quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:19 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik gebruik met kleine hoeveelheid deze van de Ikea. BPA vrij en geschikt voor de vriezer: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/00233778/

En dan schreef ik er de datum en de hoeveelheid op. Nu gewoon de flesjes waarin ik kolf want die heb ik genoeg.
Die zakjes durf ik niet aan, heb al een aantal keer een direct kapotte meegemaakt.
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:05:58 #186
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166324796
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:27 schreef Arja het volgende:
Razz, wat schrijf jij toch grappig en beeldend :D

Q fijne vakantie! Ga je nou naar centerparcs of toch iets schoners ;)
Landal :D
Dankje!

Afgeladen zijn we. Ik geloof dat er nog plek was voor één onderbroek van mama :P Twee uurtjes rijden nu, hopelijk gaat 'ie lekker slapen. En man, wat ben ik eigenlijk toe aan vakantie!
pi_166324892
Fijne vakantie Quoi!

En hier heeft het ziek zijn bij mijzelf doorgezet, dus ik baal als een stekker :{
Man is thuis gebleven van zijn laatste werkdag om voor Boaz en Sjuul te zorgen en Djenna voor het echie naar school te brengen .. en ik voel me enorm schuldig naar hem en de kinders toe. Ik had mezelf deze laatste 'vakantiedag' zo anders voorgesteld -O- ...
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:31:27 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166325186
He Twink, wat zuur nou! Beterschap.
pi_166325545
Ik heb een vraagje voor de moeders die al met bijvoeding begonnen zijn: hoeveel gram fruit en groente bieden jullie per eetmoment ongeveer aan?
pi_166325634
Quoi fijne vakantie!

Twinkle vervelend ja.. Maar je kan er echt niks aan doen en ze zullen je het echt niet kwalijk nemen. Beterschap!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Nazil op 31-10-2016 22:49:05 ]
  maandag 31 oktober 2016 @ 14:14:28 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166325853
Fijn Nazil!

Fijne vakantie Quoi en vent en ventje!

En beterschap Twinkle!

Hier nu pas ontbijten, want trage Harry vandaag :')
pi_166326083
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:45 schreef Madivi het volgende:
Ik heb een vraagje voor de moeders die al met bijvoeding begonnen zijn: hoeveel ml fruit en groente bieden jullie per eetmoment ongeveer aan?
Eh.. totdat hij geen zin meer heeft :') ?

Nou heb ik een grote eter, dus eigenlijk at hij al vanaf het begin van die 4-maandenpotjes en later al gauw zo'n 200gr, dat is de standaardmaat van die 6-maanden-en-daarna-potjes. Als ik vers kook dan is het altijd teveel, en dan wacht ik de benauwde 'moet ik nu nog meer eten moeders :o ' blik af, of het moment dat hij gewoon z'n mond dicht houdt, dan is het meestal wel genoeg :+ ..

Hier zijn we overigens wel snel met vast voedsel begonnen omdat hij veel teveel flessen dronk, dus ik ben al vrij snel fruit en groente en brood gaan geven.. Heel anders dan bij m'n oudste, die at echt maar met mondjesmaat tot ze een maand of 8 was.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 14:29:50 ]
pi_166326218
Razzwizzle, hoeveel flessen dronk hij met 6/7 maanden daarnaast nog? Gaf je ook brood en pap?

Hier krijgen ze nu 4x200. De hapjes maak ik allemaal zelf, maar ik vraag me beetje af of ik goed zit qua hoeveelheden.

M'n kleinste kan ik niet laten eten tot hij vol is, omdat hij daarna (veel) van z'n volgende fles laat staan. Grootste heeft alleen aan de laatste fles niet genoeg en drinkt dan 60cc extra nog, dus voor hem wil ik wel wat gaan opvoeren.

Vind t wel interessant om te zien wat anderen doen. Is echt weer even puzzelen wat wanneer te geven.
pi_166326509
Goed zitten qua hoeveelheden vind ik een lastige hoor, de ene baby drinkt het hele eerste jaar alleen FV en de andere eet al met 6 maanden bijna helemaal met de pot mee. Uiteindelijk is de melk toch het belangrijkste om te groeien denk ik. Als ze maar niet 1,5 liter per dag drinken zoals Tas deed ;) .

Met 6 maanden begonnen we daarom hier met brood, gewoon plukjes en die even in de FV gedoopt. Hij zat toen op 4x 200 waarvan de eerste fles met granen. Toen was het schema (ongeveer)

7.00 200cc + granen
10.00 fruit
12.00 boterham
13.00 200cc
16.30 groenteprak
18.00 nog een beetje groente als wij eten, á la Rapley
19.00 200cc
23.30 200cc

Hij slaapt sinds een week of 3 door en heeft zelf ineens die laatste fles laten vallen, dus nu met bijna 8 maanden nog 3x200. De rest is hetzelfde gebleven. Nu hij het brood goed snapt doop ik het trouwens niet meer in FV maar smeer ik er roomboter op :9 . Korstjes werkt hij zelf goed naar binnen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:01:08 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166326773
Hier geen zorgen om of ze genoeg eet, heeft een speknek inmiddels, maar ook niet bovenmatig dik. Ze kijkt eten beetje van ons bord af en wil alles grijpen en in haar mond stoppen dus we laten steeds meer mee happen.
Groentehapjes uit potje, want makkelijk en zit niks geks in (gewoon gepureerde erwtjes). Gisteren twee aardbeien weggewerkt met haar knuistjes, ging ook prima.
En ze was gisteren 4 maanden dus nog mini op zich, maar ze is er aan toe geloof ik.
Maar veel is het nog niet, en doe het net voor i denk dat ze echt honger gaat krijgen en voor ze de fles krijgt.
pi_166327023
Das ook een heel dagvullend programma! Een hele boterham erbij zelfs, indrukwekkend haha!

Ja wat je zegt, de fles is nog de basis, vooral voor kleinste is t wel belangrijk dat z'n groei niet stagneert door de bijvoeding. 1,5 liter is idd wat veel :D, grootste zit nog steeds onder de 900, das wel acceptabel dan denk ik.

Hier is het nu:

6.30 1e fles 200 bv
9.30 fruit en daarna broodkorst
10.30 2e fles 200 kv
14.30 3e fles 200 kv
16.00 groentehapje en daarna groente uit vuistje
18.00 4e fles kv met pap (kleinste 200/grootste 260)
rond 18.30 slapen

Molo, ja ze geven wel duidelijk aan als ze er aan toe zijn en wat wel en niet bevalt. In het ziekenhuis zei kinderarts ook dat ze de 6 maand steeds meer loslaten en dat het gaat om kijken naar het kind. Als je exclusief bv geeft kan ik me wel voorstellen dat je wilt wachten tot 6 maand.
pi_166327184
Ja het lijkt wel alsof hij de hele dag aan het eten is he :D ? In de praktijk valt het mee hoor, hij gaat gewoon mee in het ritme van peuter. Zij fruit, hij fruit. Zij brood, hij brood. Alleen zijn groentehap geef ik hem voordat ik ga koken (of tijdens, maar dat werkt eigenlijk niet want dan moet ik soms even in de pan roeren en dan heb ik meteen een boze krijsbaby want WAAR BLIJFT DAT HAPJE :') ) .

Ik heb weer een mooie hetistochduidelijkbroerenzus-foto. Annie en Tas die allebei met bijna-8-maanden de kamer ontdekken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:34:19 #198
56471 pinquit
oh my lama!
pi_166327458
O+ jemig, dat lijkt nog zo kort geleden!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:43:45 #199
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166327618
Hahaha razz :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:54:27 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166327784
Die bekkies, prachtige expressie!