abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166327912
Razz, jouw kinderen O+
pi_166328019
Razz O+
pi_166328579
Dat zouden inderdaad zomaar broer en zus kunnen zijn Razz :D
Quoi, leuk, jullie eerste vakantie met zijn drieën! Gaan jullie ook voor het eerst zwemmen? Zo leuk lijkt me dat! O+ Veel plezier en sterkte met die ene onderbroek!

M. slaapt de laatste dagen 's nachts wel goed, maar overdag is ze zich steeds ontzettend tegen de slaap aan het verzetten (tenzij ik een slaappil heb genomen :P). Ik heb nog geen goede manier gevonden om haar op zo'n moment goed te helpen. Soms vallen haar oogjes per ongeluk toch even dicht en dan spert ze ze meteen weer open, want dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn... Kind is zo moe dat ze er bleek van ziet. De slaap heeft overigens nu wel even gewonnen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:10:42 #204
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_166329212
Zouden jullie me willen helpen?

Ik heb altijd wat last van stress en nu af en toe ook omtrent het babygedoe, wat zo´n baby ook met zich mee brengt. Aangezien ik nu tijd heb tijdens mijn verlof doe ik een online cursus om wat beter in me vel te komen.
Nu heb ik een opdracht waarbij ik anderen moet vragen hoe zij naar een bepaalde situatie kijken, die mij stress en negatieve gedachtes bezorgden.

Zouden jullie willen vertellen wat jullie zouden denken bij de volgende situatie:
Ik was wat een paar dagen bij mijn ouders en daar was mijn kleintje heel erg vrolijk. Opa en oma speelde veel met haar. Je zag haar daar ook sneller vooruitgaan en nieuwe dingen leren.
Toen ik thuis kwam, was ze erg huilerig de volgende dag en kon ik weinig met haar aanvangen.

hieronder wat mijn eerste gedachten waren (als je jouw visie wil geven, graag pas lezen, nadat je daar over nagedacht had)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast heel erg bedankt, voor degene die willen helpen :)

(Voor de nieuwsgierige het gaat om deze cursus moodgym.anu.edu.au)
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_166329298
Angst, mijn eerste reactie: je kleintje heeft veel prikkels te verwerken gehad en heeft nu één of meerdere rustdag(en) nodig om daar van bij te komen. Kindjes "activeren" vaak meer bij anderen, bij mama kunnen ze weer tot rust komen.

Enkele vragen na het lezen van je spoiler:
Wat is volgens jou "leuk spelen" en wanneer is dat genoeg?
Vind je dat je ouders de signalen van je kindje goed herkennen (honger, moe, pijn etc)?

Ik denk dat je te streng oordeelt over jezelf, maar mede daarom zal je vast met de cursus bezig zijn? :*

Miespoes, helpt het om even met haar te gaan knuffelen in een prikkelarme omgeving? Hier helpt het om even samen te gaan liggen in half donkere slaapkamer als ze zich niet willen overgeven...
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:22:21 #206
39114 Angst
pi_166329367
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:16 schreef Madivi het volgende:
Angst, mijn eerste reactie: je kleintje heeft veel prikkels te verwerken gehad en heeft nu één of meerdere rustdag(en) nodig om daar van bij te komen. Kindjes "activeren" vaak meer bij anderen, bij mama kunnen ze weer tot rust komen.

Enkele vragen na het lezen van je spoiler:
Wat is volgens jou "leuk spelen" en wanneer is dat genoeg?
Vind je dat je ouders de signalen van je kindje goed herkennen (honger, moe, pijn etc)?

Ik denk dat je te streng oordeelt over jezelf, maar mede daarom zal je vast met de cursus bezig zijn? :*

Miespoes, helpt het om even met haar te gaan knuffelen in een prikkelarme omgeving? Hier helpt het om even samen te gaan liggen in half donkere slaapkamer als ze zich niet willen overgeven...
dank voor je reactie :) Heb ik echt wat aan.
Inderdaad daarom doe ik die cursus :P
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
pi_166329377
Madivi, soms helpt het, zoals nu. Ga dat inderdaad wat vaker proberen. Echt he, de simpelste dingen kan ik momenteel niet eens bedenken :')

Angst, ik doe een +1 op Madivi. Dacht ook te veel prikkels gehad en het nu moeten verwerken bij mama.
pi_166329442
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:37 schreef Mies_poes het volgende:
Dat zouden inderdaad zomaar broer en zus kunnen zijn Razz :D
Quoi, leuk, jullie eerste vakantie met zijn drieën! Gaan jullie ook voor het eerst zwemmen? Zo leuk lijkt me dat! O+ Veel plezier en sterkte met die ene onderbroek!

M. slaapt de laatste dagen 's nachts wel goed, maar overdag is ze zich steeds ontzettend tegen de slaap aan het verzetten (tenzij ik een slaappil heb genomen :P). Ik heb nog geen goede manier gevonden om haar op zo'n moment goed te helpen. Soms vallen haar oogjes per ongeluk toch even dicht en dan spert ze ze meteen weer open, want dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn... Kind is zo moe dat ze er bleek van ziet. De slaap heeft overigens nu wel even gewonnen.
Wanneer mijn M vecht tegen de slaap helpt het vaak om met haar rond te lopen in de draagzak, over haar voorhoofd/neus wrijven, nog een slokje melk of een speentje. Mijn man krijgt haar vaak in slaap op zijn arm, magic touch denk ik want dat lukt mij niet :+

@Angst
(spoiler nog niet gelezen)
Ik had laatst zo'n situatie. Ik vond M moeilijk en probeerde zoveel mogelijk met haar mee te veren. Ik probeerde mij geen zorgen te maken, want de dag ervoor was erg druk voor haar. In de middag had ik met haar gewandeld in de draagzak zodat ze in ieder geval een beetje had geslapen overdag.

(spoiler gelezen)
Andere gedachtegang dan ik had. Ik weet niet meer of ik dat hier had gelezen, of ergens anders, maar iemand zei dus iets wat neerkwam op dat kindjes goed tot rust kunnen komen bij hun moeder/ouders en dat ze dan echt zichzelf durven te laten zien. Ik vond dat wel mooi klinken dus dat is altijd blijven hangen. Ik hoop dat de cursus helpt :*
  maandag 31 oktober 2016 @ 18:14:51 #209
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166330150
Ik sluit me bij Miezziej aan, Angst. De mensen het dichtst bij krijgen de volle laag. Het is gewoon een compliment!

@Mies, klopt! We gaan voor het eerst zwemmen O+ In slaap lopen/wiegen/zingen is idd een hele investering hier. Maar als je eenmaal weet hoe, kan het snel gebeurd zijn.

Mag ik even trots zijn op mijn meneertje? Na twee uur in de auto netjes een flesje gedronken en gaan slapen - dan weer even wakker en lachen/spelen en nu weer slapen. Tot nu toe geen pcm nodig oid.
  maandag 31 oktober 2016 @ 19:29:32 #210
39114 Angst
pi_166331648
Allemaal bedankt!

Dit zijn mooie nieuwe manieren van naar zulke situaties kijken voor mij :).
pi_166332135
Dat was ik geloof ik, die dat zei. Bij jou kan je kindje helemaal zijn wie ze is: blij, maar ook verdrietig of boos. Ze voelt zich veilig genoeg om alles te laten zien. En dat zij zich zo veilig voelt dat komt door jou! Daar heb jij heel hard voor gewerkt O+

Dat opa en oma even lekker met haar kunnen spelen terwijl jij even uitrust is ook heel fijn. Probeer los te laten dat je haar op die manier tekort doet, want jij kunt daardoor uitrusten en je met nieuwe energie weer helemaal op haar richten als ze bij je terug is. Die energie heb je hard nodig! Omdat opa en oma meer afstand hebben, vraagt het minder (of een ander soort) energie van hen. Zij kunnen 'vrijblijvend' spelen. Jij bent 24/7 verantwoordelijk voor haar, dat maakt die band zo anders. Mijn vader speelt ook non-stop spelletjes met mini, is altijd met haar in de weer, lachen gieren brullen, met opa is het altijd feest! Maar bij mij kan ze lekker kroelen, fijn uitrusten, een beetje drinken en natuurlijk ook een beetje keten tijdens het drinken. En uiteraard speel ik ook met haar, maar onze dynamiek is niet OPA! FEEST! maar liefdevol moeder-dochter.

Ik dacht voordat ik je spoiler las ook aan lekker veel prikkels bij opa en oma, nu fijn uitrusten en verwerken bij mama :) Wat mooi dat je zo'n cursus doet <3
pi_166332228
Ik dacht ook aan te veel prikkels. Beetje zoals ik zaterdag (drukke dag gehad) en zondag had (krijsend kind in paniek). Eerst dacht ik wat heeft hij toch? Hele lijstje afgewerkt, inclusief temperaturen en alle ledematen checken op breuken/pijn en afsterven :') toen bedacht ik mij dat het zaterdag gewoon te druk was geweest. Ik had alleen de vervelendheid daarvan eerder verwacht.
pi_166332911
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:10 schreef Angst het volgende:
Zouden jullie me willen helpen?

Ik heb altijd wat last van stress en nu af en toe ook omtrent het babygedoe, wat zo´n baby ook met zich mee brengt. Aangezien ik nu tijd heb tijdens mijn verlof doe ik een online cursus om wat beter in me vel te komen.
Nu heb ik een opdracht waarbij ik anderen moet vragen hoe zij naar een bepaalde situatie kijken, die mij stress en negatieve gedachtes bezorgden.

Zouden jullie willen vertellen wat jullie zouden denken bij de volgende situatie:
Ik was wat een paar dagen bij mijn ouders en daar was mijn kleintje heel erg vrolijk. Opa en oma speelde veel met haar. Je zag haar daar ook sneller vooruitgaan en nieuwe dingen leren.
Toen ik thuis kwam, was ze erg huilerig de volgende dag en kon ik weinig met haar aanvangen.

hieronder wat mijn eerste gedachten waren (als je jouw visie wil geven, graag pas lezen, nadat je daar over nagedacht had)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast heel erg bedankt, voor degene die willen helpen :)

(Voor de nieuwsgierige het gaat om deze cursus moodgym.anu.edu.au)
Mijn reactie: ze heeft heel erg veel (leuke) prikkels gehad. Dat is supervermoeiend. De dag erna heeft ze gewoon meer behoefte aan lekkere mama-knuffels en de prikkels afreageren. En dat kan nergens zo goed als bij je eigen, vertrouwde mama O+ Helaas niet altijd gezellig, maar waar je het meest vertrouwd bent, kun je ook het beste je emoties kwijt.

Edit: eerst gereageerd, daarna pas doorgelezen. Maar een beetje +1 op allemaal hierboven. Mooie gedachten O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166333342
Razz, wat een heerlijke kinderen heb je toch!

Madivi, S. eet een hele banaan (lievelings!!) of ander stuk fruit, een hele boterham, hapje (hoeveelheid echt geen flauw idee, tot hij genoeg heeft), een tussendoortje (maisboogies, rijstwafeltjes, zoiets) en dan 1 papfles 180+6, 1 melkfles 180+6 en 1 papfles 210+7. Het is veel, maar meneer geniet van iedere hap.

Verder had papa hier een vrije dag en heeft hij super genoten van hun dag samen. Ik kreeg allemaal geweldige foto's :)
  maandag 31 oktober 2016 @ 20:38:47 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166334014
Mijn S is 8 maanden, en stopt nog steeds niks zelf in zn mond :')

Van stukjes gaat hij kokken en hij werkt ze er zo gauw mogelijk weer uit. Brood sabbelt ie wel graag aan (als ik t vasthou,that is), dus misschien ga ik dopen in wat nutrilon eens proberen.

Wegens dikke verstopping en buikpijn waren we even gestopt met vast voedsel, maar hij hapt zo een 200 gram gepureerd eten weg :o
pi_166334040
LeSage, das idd een mooi menu! Hoe zwaar en lang is S nu?

[ Bericht 6% gewijzigd door Madivi op 31-10-2016 20:46:33 ]
pi_166334388
Angst:
Eerste gedachte: jou gemist (ondanks dat je er ook was als ik het goed begrijp) en iets met prikkels te verwerken.
En na spoiler te hebben gelezen: voor hen is het natuurlijk maar een dagje (of een paar) en niet structureel. Het is veel gemakkelijker om een paar dagen volle aandacht te geven en idd paar nachten slecht te slapen dan over langere tijd. Daarnaast weten zij dat het idd maar voor even is en niet ehh 18 jaar achter elkaar hoofdverantwoordelijkheid. En over tekort voelen schieten.. het is een soort afwisseling, nieuwe input dan standaard, dat is natuurlijk even leuk en spannend en enthousiasmerend..

Edit: Oh ik zie dat meer mensen soortgelijk dachten.
pi_166334680
Pfoeh! Hier inmiddels een paar iets betere nachten gehad maar vannacht was het weer prut. Huisarts wil eerst kijken of het niet toch spruw is gezien dochter ook wit tongetje heeft altijd en mijn tepels inmiddels ook weer pijn doen.
Drankje gekregen dus dat gaan we maar uitproberen!

Andere vraag. Slapen is hier sowieso wel een probleem. Als we dochter wegleggen is het met een paar minuten huilen. En dan niet een beetje huilen maar paars aanlopen huilen. Dat laat je dan toch niet? Tenminste, ik kan dat niet. Dus dan pak ik haar maar weer op. Het komt er vaak op neer dat we haar slapend wegleggen maar dat schijnt ook niet zo goed te zijn? Het is ons tot nu toe niet gelukt om haar wakker in bed te leggen en dat ze dan ook echt gaat slapen. Iemand tips?
  maandag 31 oktober 2016 @ 21:01:06 #219
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166334760
Lekker slapend wegleggen :Y

Ik geloof niet zo in het trainen daarvan. Of, ik ben er ook erg slecht in :')

Kindjes veranderen snel genoeg!
pi_166334763
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:58 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Pfoeh! Hier inmiddels een paar iets betere nachten gehad maar vannacht was het weer prut. Huisarts wil eerst kijken of het niet toch spruw is gezien dochter ook wit tongetje heeft altijd en mijn tepels inmiddels ook weer pijn doen.

Andere vraag. Slapen is hier sowieso wel een probleem. Als we dochter wegleggen is het met een paar minuten huilen. En dan niet een beetje huilen maar paars aanlopen huilen. Dat laat je dan toch niet? Tenminste, ik kan dat niet. Dus dan pak ik haar maar weer op. Het komt er vaak op neer dat we haar slapend wegleggen maar dat schijnt ook niet zo goed te zijn? Het is ons tot nu toe niet gelukt om haar wakker in bed te leggen en dat ze dan ook echt gaat slapen. Iemand tips?
Lekker bij je houden tot ze slaapt. Wat werkt, dat werkt. Zelf slapen komt later, als er een veilige basis is en ze begrijpt dat ze niet elk moment door een leeuw kan worden gegrepen als ze bij mama uit de buurt is ;)

Ik duim voor een goede nacht :*
  maandag 31 oktober 2016 @ 21:03:30 #221
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166334825
Sidenote: mijn eerste pakte ik altijd gelijk weer op, maar die ging ook echt ballistic als ik haar weglegde. Mijn jongste was al iets meer gewend om weggelegd te worden omdat ik nou eenmaal soms ook met mn peuter bezig moet. En hem kan ik overdag vaak wel in zn bedje leggen en dan weglopen.

's Avonds niet. Dan slaapt hij nog steeds op mijn arm tot ik zelf naar boven ga, en dan slaapt ie naast me in bed.
pi_166335065
Voel je je al wat beter Miezziej?
Fijne vakantie, Quoi! Was je zoon nog in slaap gevallen tijdens de rit?
Tof van je werk Nazil. Daar kan menig werkgever wat van leren!
pi_166335164
quote:
Iemand tips?
Hoe oud is ze? Ik heb bij mijn baby ook vanalles geprobeerd omdat ik dacht dat dat 'moest' en ben er achter gekomen dat een baby het echt wel gaat doen als hij/zij er aan toe is.
pi_166335336
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 21:03 schreef LadyBlack het volgende:
Sidenote: mijn eerste pakte ik altijd gelijk weer op, maar die ging ook echt ballistic als ik haar weglegde. Mijn jongste was al iets meer gewend om weggelegd te worden omdat ik nou eenmaal soms ook met mn peuter bezig moet. En hem kan ik overdag vaak wel in zn bedje leggen en dan weglopen.

's Avonds niet. Dan slaapt hij nog steeds op mijn arm tot ik zelf naar boven ga, en dan slaapt ie naast me in bed.
Mag ik vragen hoe je ervoor gezorgd hebt dat hij op een veilige manier bij jou in bed kan slapen?
pi_166335452
Justme, ik zou er nog niet aan beginnen om haar wakker in bed te leggen. Ik geloof niet dat je haar er nu al mee kan 'verpesten' door het niet te doen.
Ik legde M. vanmiddag voor het eerst in haar ledikant op haar slaapkamer, omdat ik dat echt even nodig had. Had me voorgenomen dat het per se moest lukken en uiteindelijk (vraag me niet hoe) is het gelukt. Maar ik ben lui en makkelijk want de strijd en stress die het me gekost heeft is het me niet waard :@ dus ik ga het niet snel nog eens doen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 21:27:04 #226
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166335530
Ehm, ik lig ernaast :') Dat is mijn voornaamste maatregel.

Verder ligt hij in slaapzak, en ik in een pyama onder een dekbedovertrek en dan een dekbed tot mijn middel ongeveer. Dus dat ligt hooguit over zijn voeten. En naast mijn bed staat een cosleeper.

Ohja, mijn vriend slaapt onder een eigen dekbed.
pi_166335597
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:39 schreef Madivi het volgende:
LeSage, das idd een mooi menu! Hoe zwaar en lang is S nu?
Hij is 9 maanden en vorige week woog hij 8100 gram en was hij 70 cm lang. Net onder het lijntje.
pi_166335640
Ehh onzert heeft een nieuwe functie.. Hij vermaakt zichzelf al een uur in de wandelwagen (poging tot slapen... Maar hij had er geen zin in) en later in de box (als je dan niet wil slapen ga dan maar lekker spelen). Af en toe een lachje, beetje kirren, gewoon rustig kijken... Ik hoop dat die functie blijft :+

Hij heeft vanmiddag ook bijna 3 uur geslapen :o das echt een wonder voor ons kind dat ten alle tijden alles moet ZIEN.

En over bij ons in bed: vaak blijven we wakker, doen we 's ochtends vaak als hij niet meer wil slapen, heel soms slapen we zelf ook nog even... Hij ligt tussen ons in, kussens ver aan de kant en hij ligt onder een eigen deken helemaal boven in bed. Wij hebben twee aparte dekbedden. Zowel ik als man zijn nog nooit van ons kussen afgeraakt in onze slaap. Nee, niet veilig en ik ken een verhaal waarbij het mis is gegaan na een kind krijgen in de medische malle molen (al jaren bezig zijn, eindelijk een kind krijgen en dan er op rollen in bed... Ze hebben ook nooit meer een kind kunnen krijgen.), maar ja. Soms doe je het gewoon.
  maandag 31 oktober 2016 @ 21:36:39 #229
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166335890
Justme; het is nog veel te vroeg om haar te laten huilen. Eerste weken altijd in slaap gevoed of slapend weggelegd. Langzaamaan begon ze te wennen zodat bed niet gelijk instant-paniek is. Sinds dat ze 6wk oud is slaapt ze s avonds in haar eigen kamer en sinds 8/10 wk ofzo ook in de middag. Maar bij paniek sta ik gelijk naast haar om haar te troosten. Dat vertrouwen moet ze krijgen en de ene baby heeft dat sneller dan de ander.. Stapje voor stapje..

Ik had in de avond vaak een huilend meisje bij me, omdat ze bij ons bleef totdat ook wij naar bed gingen, soms sliep ze, meestal niet. Na een tijdje ging er een belletje rinkelen, volgens mij is ze moe. Toen ben ik die laatste voeding naar voren gaan halen en lag ze dus rond 8u op d'r eigen bed. De eerste paar x duurde het 1,5 voor ze sliep en stond ik steeds weer naast haar bed(want huilen). Nu zijn we zover dat ze in één x in slaap valt..

Een bedritueel hebben we ingevoerd en dat lijkt te helpen. Laatste voeding krijgt ze ook in prikkelarme omgeving, haar kamer met gedimd licht.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 31 oktober 2016 @ 21:38:32 #230
220609 Nouk84
pi_166335949
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 21:28 schreef LeSage het volgende:

[..]

Hij is 9 maanden en vorige week woog hij 8100 gram en was hij 70 cm lang. Net onder het lijntje.
Ik heb het idee dat m'n 4,5 maand oude dochter ook dat gewicht gaat 'aantikken' a.s. Woensdag. Lengte komt in de buurt denk ik, maar 70 zal ze niet redden verwacht ik.

Babysaures; anyone? :')
pi_166335976
Wat erg, dat verhaal Nazil :o
Wij slapen vaak ook met M in bed. Kussens zover mogelijk aan de kant en ik lig op mijn zij met mijn gezicht richting haar. Ik strek mijn arm uit boven haar hoofd zeg maar (snappen we het nog :')) en heb mijn knieën opgetrokken onder haar zodat man er niet echt per ongeluk bij kan komen. Verder heeft ze ook een slaapzak aan. Toen ik nog liggend voedde vielen we soms zo in slaap dus zo is die houding gekomen denk ik.

Ik voel me redelijk Justme. Bedankt voor het vragen O+ geen ongelukjes meer in ieder geval :+
pi_166336200
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 21:27 schreef LadyBlack het volgende:
Ehm, ik lig ernaast :') Dat is mijn voornaamste maatregel.

Verder ligt hij in slaapzak, en ik in een pyama onder een dekbedovertrek en dan een dekbed tot mijn middel ongeveer. Dus dat ligt hooguit over zijn voeten. En naast mijn bed staat een cosleeper.

Ohja, mijn vriend slaapt onder een eigen dekbed.
Dat is mijn tactiek :D
Ik heb het wel vaak nog koud. Vooral als ik op m'n zij lig met 1 hand boven het laken. Maar laatste tijd lig ik op m'n buik op het ene matras en baby op de andere... En vriend in een apart bed in de logeerkamer want ruimte op :').
  maandag 31 oktober 2016 @ 21:54:04 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166336383
Ik lig de hele nacht in voedingshouding. Daarom ook pyama met lange mouwen :Y

Ik heb ca 6 maanden met S op de logeerkamer gelegen, maar toen wou ik weer gewoon in mn eigen bed.

Baby is nog lang niet toe aan eigen bed / kamer vrees ik. Ik inmiddels eigenlijk wel :')
pi_166336437
Ik had al zo'n idee dat dat laten huilen en wakker wegleggen nu nog niet aan de orde is. Maar wat het probleem hier ook wel is, is dat het in slaap krijgen als ze bij mij of vriend is, ook wel een uur duurt. En dan is ze ook al een uur wakker geweest voor luier/voeden. Dan moet ze toch doodop zijn? Met google lees je dan dat ze dan oververmoeid zijn en dat je de baby niet wakker moet houden.. Alsof ik dat doe 😂
pi_166336501
Ik lig tegenwoordig gewoon zoals altijd, want mini rupst overal overheen en onderdoor en langs in haar slaap O+ Toen ze kleiner was sliepen we in voedingshouding (zij naast mij), of zij lag op mijn buik, of ter hoogte van mijn hoofd.
pi_166336583
quote:

lukt ons alleen 's avonds. Soort van ritueel met slaapzak aan, drinken bij ons in bed, naar eigen bed, kusje en welterusten. Dan slaapt hij snel, soms nog ff speen er in of terugdoen. Overdag is een heel ander verhaal, ik wou dat hij dan eens sliep :')

En ohja, dat alles met alleen een nachtlampje.

En mijn werk is idd O+
pi_166336625
Ah jullie zijn dus ook van die waaghalzen :P
Ik snap nooit zo goed hoe je niet door kan hebben dat je op je kind rolt :@ als je ineens op iets relatiefs groot ligt, dan merk je dat toch? En gaat dat kind dan niet huilen?
Vast allemaal niet, maar ik kan het me niet voorstellen :@
Wel heel afschuwelijk mocht het misgaan ;(
pi_166336654
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:22 schreef Angst het volgende:

[..]

dank voor je reactie :) Heb ik echt wat aan.
Inderdaad daarom doe ik die cursus :P
Ik zie veel herkenbaars in je post, ben zelf (naast therapie) nu aan het lezen in De kracht van kwetsbaarheid van Brené Brown (engelse titel is the gifts of imperfection). Heel goed boek vind ik het.
Kwak
pi_166340016
Hier geen kind slapend in ons bed. Ben zo bang dat ik dan ook in slaap val en dat ik niet weet wat ik doe.

Ik werd toen in het hele begin al panisch wakker met het idee dat M. ergens onder de lakens lag :') Bizar.
:)
  dinsdag 1 november 2016 @ 04:22:00 #240
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166340198
Hier ligt j ook alleen op mij te slapen als hij daar behoefte aan heeft, mijn man durft niet met hem in slaap te vallen. Als hij bij mij ligt dan lig ik half rechtop, hij onder een eigen fijn dekentje op mn borst en mn eigen deken tot mn buik ongeveer indd ook zo dat max zn voeten eronder komen. Anders ligt hij in de cosleeper aan mijn kant.
  dinsdag 1 november 2016 @ 06:21:18 #241
39114 Angst
pi_166340286
quote:

Troosten in bedje kan ook natuurlijk. Ik doe vaak voorhoofdje aaien, of een tijdje rustig de hand op de borst. Maar ik denk niet dat het werkt als ze compleet over stuur zijn en je zal het denk ook al geprobeerd hebben;

Sterkte
&lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
  dinsdag 1 november 2016 @ 06:24:58 #242
39114 Angst
pi_166340289
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 22:03 schreef kwakz0r het volgende:
De kracht van kwetsbaarheid
Bedankt voor de tip
&lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
  dinsdag 1 november 2016 @ 07:16:51 #243
220609 Nouk84
pi_166340407
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 06:21 schreef Angst het volgende:

[..]

Troosten in bedje kan ook natuurlijk. Ik doe vaak voorhoofdje aaien, of een tijdje rustig de hand op de borst. Maar ik denk niet dat het werkt als ze compleet over stuur zijn en je zal het denk ook al geprobeerd hebben;

Sterkte
Ik deed dat ook idd. Ik was er voor haar, maar ze bleef wel liggen. Bij totale paniek troosten in m'n armen. Eenmaal getroost weer in bed leggen. Soms net zo lang tot ze sliep.
pi_166340800
Zo wij hebben hier een goede nacht gehad! Alleen bij de voeding van 4u kregen/krijgen we haar niet in slaap en duurt het tot 5:30 voor we haar weg konden leggen. En dat was nog relatief kort dus gaat de goede kant op! Whoehoe. Nu hopen dat ze het snapt en zo blijft doen 😂
  dinsdag 1 november 2016 @ 08:52:53 #245
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166341176
Oh wat fijn justme! Hopelijk zet dit zich voort!
Hier heeft iemand deel 1 van zijn wakkere uurtjes al vroeg vandaag O+
(Benieuwd of jullie het kunnen zien ivm afgeschermde IG)
https://instagram.com/p/BMQkxgpFe8ZTdfgd6plgVGJP5W5MfbhdKuy8080/
  dinsdag 1 november 2016 @ 10:12:53 #246
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166342092
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 08:52 schreef sproetjes het volgende:
https://instagram.com/p/BMQkxgpFe8ZTdfgd6plgVGJP5W5MfbhdKuy8080/
Ik kan het zien hoor! Mooie interactie en gezellig :)

Hier is de babygym echt zo'n succes! Leg hem er een uurtje onder en hij vindt het geweldig. Er worden ook steeds meer kreten uitgeslagen.

Landal kinderbedje is trouwens laaaaag. Daarom slaapt 'ie lekker in de kinderwagen :) Hij heeft een gat in de dag/nacht geslapen van de prikjes, was erg rustig, weinig huilen.

En er wordt nu één keer per dag gepoept, maar dan een MEGA hoeveelheid. Meteen luier verschonen, anders... dwars door broek heen :')

Allemaal nieuwe dingen. Groeit als kool zo!
pi_166343094
Hier nog steeds meerdere poepluiers per dag :+
Ik ben vandaag wel naar werk gegaan. Toen man M wegbracht naar schoonmoeder moest ik wel een beetje huilen :@
pi_166343627
Wat lief, sproetjes!

Veel plezier met zwemmen, Q!

S. poept meestal maar 1 keer per dag. Gisteren was hij met papa thuis en toen had hij er 3 :') daar was mij vriend natuurlijk heel blij mee :D

Ze hebben gisteren samen een speelmat gekocht (zo'n mat met auto's) en S. speelt er zo goed op. En dan zetten we een muziekje aan en gaat hij lekker dansen :) zo tof om te zien dat je kindje zich zo kan vermaken!
pi_166343727
Oh ja, vraagje nog. Ik lees overal dat je baby's niet te lang moet laten staan, maar waar ik S. ook neerleg/zet staat hij binnen no-time. Box/bed/in de woonkamer. Zou het dan niet zo erg zijn?
  dinsdag 1 november 2016 @ 12:11:24 #250
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166343844
F. poept heel vaak, denk wel echt 5 keer per dag :D
F. is ziekig maar wel heel blij

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 08:52 schreef sproetjes het volgende:

Leuk! ik ben je gaan volgen :D ik ben echt een mega instagram spammer _O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:12 schreef Quoi het volgende:
En er wordt nu één keer per dag gepoept, maar dan een MEGA hoeveelheid. Meteen luier verschonen, anders... dwars door broek heen
Ik moet ook elke keer rennen, soms ben ik alsnog te laat. Laatst legde ik alvast de schone luier onder zijn billen en lekte het zo aan de achterkant over mijn handen.. :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 01:55 schreef Soof-87 het volgende:
Hier geen kind slapend in ons bed. Ben zo bang dat ik dan ook in slaap val en dat ik niet weet wat ik doe.

Ik werd toen in het hele begin al panisch wakker met het idee dat M. ergens onder de lakens lag :') Bizar.
Dat is een droom die iedere ouder ongeveer heeft, juist om je bewust te maken van een baby in je bed. de natuur werkt heel mooi, ook als je dus niet samen slaapt heb je die dromen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:04 schreef LeSage het volgende:
Oh ja, vraagje nog. Ik lees overal dat je baby's niet te lang moet laten staan, maar waar ik S. ook neerleg/zet staat hij binnen no-time. Box/bed/in de woonkamer. Zou het dan niet zo erg zijn?
Alles wat ze zelf doen terwijl je ze niet vast hebt is prima, meehelpen of ondersteunen etc is niet ok .

quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 22:02 schreef Mies_poes het volgende:
Ah jullie zijn dus ook van die waaghalzen :P
Ik snap nooit zo goed hoe je niet door kan hebben dat je op je kind rolt :@ als je ineens op iets relatiefs groot ligt, dan merk je dat toch? En gaat dat kind dan niet huilen?
Vast allemaal niet, maar ik kan het me niet voorstellen :@
Wel heel afschuwelijk mocht het misgaan ;(
Er is een heel mooi onderzoek die laat zien dat bij er boven op gaan liggen er andere betrokken oorzaken zijn zoals drank of drugs of medicijnen. Als je let op alle onderzoeken die er zijn dan is er geen 1 gevonden waar men zich hield aan alle regels toen het mis ging.

het suffe is dat bij de meeste onderzoeken naar samen slapen niet alles over de huiselijke situatie bekend is, zoals waar sliep de baby, dekbed, drank of drugs etc maar van de situaties waar dus wel alles bekend was dan was er een andere extra oorzaak.

Ik ga even doorspitten of ik hem kan vinden, ik weet precies waar ik het onderzoek gelezen heb maar kan hem al eeuwen niet terug vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')