SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast heel erg bedankt, voor degene die willen helpen![]()
(Voor de nieuwsgierige het gaat om deze cursus moodgym.anu.edu.au)In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
dank voor je reactiequote:Op maandag 31 oktober 2016 17:16 schreef Madivi het volgende:
Angst, mijn eerste reactie: je kleintje heeft veel prikkels te verwerken gehad en heeft nu één of meerdere rustdag(en) nodig om daar van bij te komen. Kindjes "activeren" vaak meer bij anderen, bij mama kunnen ze weer tot rust komen.
Enkele vragen na het lezen van je spoiler:
Wat is volgens jou "leuk spelen" en wanneer is dat genoeg?
Vind je dat je ouders de signalen van je kindje goed herkennen (honger, moe, pijn etc)?
Ik denk dat je te streng oordeelt over jezelf, maar mede daarom zal je vast met de cursus bezig zijn?![]()
Miespoes, helpt het om even met haar te gaan knuffelen in een prikkelarme omgeving? Hier helpt het om even samen te gaan liggen in half donkere slaapkamer als ze zich niet willen overgeven...
Wanneer mijn M vecht tegen de slaap helpt het vaak om met haar rond te lopen in de draagzak, over haar voorhoofd/neus wrijven, nog een slokje melk of een speentje. Mijn man krijgt haar vaak in slaap op zijn arm, magic touch denk ik want dat lukt mij nietquote:Op maandag 31 oktober 2016 16:37 schreef Mies_poes het volgende:
Dat zouden inderdaad zomaar broer en zus kunnen zijn Razz![]()
Quoi, leuk, jullie eerste vakantie met zijn drieën! Gaan jullie ook voor het eerst zwemmen? Zo leuk lijkt me dat!Veel plezier en sterkte met die ene onderbroek!
M. slaapt de laatste dagen 's nachts wel goed, maar overdag is ze zich steeds ontzettend tegen de slaap aan het verzetten (tenzij ik een slaappil heb genomen). Ik heb nog geen goede manier gevonden om haar op zo'n moment goed te helpen. Soms vallen haar oogjes per ongeluk toch even dicht en dan spert ze ze meteen weer open, want dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn... Kind is zo moe dat ze er bleek van ziet. De slaap heeft overigens nu wel even gewonnen.
quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:10 schreef Angst het volgende:
Zouden jullie me willen helpen?
Ik heb altijd wat last van stress en nu af en toe ook omtrent het babygedoe, wat zo´n baby ook met zich mee brengt. Aangezien ik nu tijd heb tijdens mijn verlof doe ik een online cursus om wat beter in me vel te komen.
Nu heb ik een opdracht waarbij ik anderen moet vragen hoe zij naar een bepaalde situatie kijken, die mij stress en negatieve gedachtes bezorgden.
Zouden jullie willen vertellen wat jullie zouden denken bij de volgende situatie:
Ik was wat een paar dagen bij mijn ouders en daar was mijn kleintje heel erg vrolijk. Opa en oma speelde veel met haar. Je zag haar daar ook sneller vooruitgaan en nieuwe dingen leren.
Toen ik thuis kwam, was ze erg huilerig de volgende dag en kon ik weinig met haar aanvangen.
hieronder wat mijn eerste gedachten waren (als je jouw visie wil geven, graag pas lezen, nadat je daar over nagedacht had)Mijn reactie: ze heeft heel erg veel (leuke) prikkels gehad. Dat is supervermoeiend. De dag erna heeft ze gewoon meer behoefte aan lekkere mama-knuffels en de prikkels afreageren. En dat kan nergens zo goed als bij je eigen, vertrouwde mamaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast heel erg bedankt, voor degene die willen helpen![]()
(Voor de nieuwsgierige het gaat om deze cursus moodgym.anu.edu.au)Helaas niet altijd gezellig, maar waar je het meest vertrouwd bent, kun je ook het beste je emoties kwijt.
Edit: eerst gereageerd, daarna pas doorgelezen. Maar een beetje +1 op allemaal hierboven. Mooie gedachten
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Lekker bij je houden tot ze slaapt. Wat werkt, dat werkt. Zelf slapen komt later, als er een veilige basis is en ze begrijpt dat ze niet elk moment door een leeuw kan worden gegrepen als ze bij mama uit de buurt isquote:Op maandag 31 oktober 2016 20:58 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Pfoeh! Hier inmiddels een paar iets betere nachten gehad maar vannacht was het weer prut. Huisarts wil eerst kijken of het niet toch spruw is gezien dochter ook wit tongetje heeft altijd en mijn tepels inmiddels ook weer pijn doen.
Drankje gekregen dus dat gaan we maar uitproberen!
Andere vraag. Slapen is hier sowieso wel een probleem. Als we dochter wegleggen is het met een paar minuten huilen. En dan niet een beetje huilen maar paars aanlopen huilen. Dat laat je dan toch niet? Tenminste, ik kan dat niet. Dus dan pak ik haar maar weer op. Het komt er vaak op neer dat we haar slapend wegleggen maar dat schijnt ook niet zo goed te zijn? Het is ons tot nu toe niet gelukt om haar wakker in bed te leggen en dat ze dan ook echt gaat slapen. Iemand tips?
Hoe oud is ze? Ik heb bij mijn baby ook vanalles geprobeerd omdat ik dacht dat dat 'moest' en ben er achter gekomen dat een baby het echt wel gaat doen als hij/zij er aan toe is.quote:
Mag ik vragen hoe je ervoor gezorgd hebt dat hij op een veilige manier bij jou in bed kan slapen?quote:Op maandag 31 oktober 2016 21:03 schreef LadyBlack het volgende:
Sidenote: mijn eerste pakte ik altijd gelijk weer op, maar die ging ook echt ballistic als ik haar weglegde. Mijn jongste was al iets meer gewend om weggelegd te worden omdat ik nou eenmaal soms ook met mn peuter bezig moet. En hem kan ik overdag vaak wel in zn bedje leggen en dan weglopen.
's Avonds niet. Dan slaapt hij nog steeds op mijn arm tot ik zelf naar boven ga, en dan slaapt ie naast me in bed.
Hij is 9 maanden en vorige week woog hij 8100 gram en was hij 70 cm lang. Net onder het lijntje.quote:Op maandag 31 oktober 2016 20:39 schreef Madivi het volgende:
LeSage, das idd een mooi menu! Hoe zwaar en lang is S nu?
Ik heb het idee dat m'n 4,5 maand oude dochter ook dat gewicht gaat 'aantikken' a.s. Woensdag. Lengte komt in de buurt denk ik, maar 70 zal ze niet redden verwacht ik.quote:Op maandag 31 oktober 2016 21:28 schreef LeSage het volgende:
[..]
Hij is 9 maanden en vorige week woog hij 8100 gram en was hij 70 cm lang. Net onder het lijntje.
Dat is mijn tactiekquote:Op maandag 31 oktober 2016 21:27 schreef LadyBlack het volgende:
Ehm, ik lig ernaastDat is mijn voornaamste maatregel.
Verder ligt hij in slaapzak, en ik in een pyama onder een dekbedovertrek en dan een dekbed tot mijn middel ongeveer. Dus dat ligt hooguit over zijn voeten. En naast mijn bed staat een cosleeper.
Ohja, mijn vriend slaapt onder een eigen dekbed.
lukt ons alleen 's avonds. Soort van ritueel met slaapzak aan, drinken bij ons in bed, naar eigen bed, kusje en welterusten. Dan slaapt hij snel, soms nog ff speen er in of terugdoen. Overdag is een heel ander verhaal, ik wou dat hij dan eens sliepquote:Op maandag 31 oktober 2016 20:58 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Pfoeh! Hier inmiddels een paar iets betere nachten gehad maar vannacht was het weer prut. Huisarts wil eerst kijken of het niet toch spruw is gezien dochter ook wit tongetje heeft altijd en mijn tepels inmiddels ook weer pijn doen.
Andere vraag. Slapen is hier sowieso wel een probleem. Als we dochter wegleggen is het met een paar minuten huilen. En dan niet een beetje huilen maar paars aanlopen huilen. Dat laat je dan toch niet? Tenminste, ik kan dat niet. Dus dan pak ik haar maar weer op. Het komt er vaak op neer dat we haar slapend wegleggen maar dat schijnt ook niet zo goed te zijn? Het is ons tot nu toe niet gelukt om haar wakker in bed te leggen en dat ze dan ook echt gaat slapen. Iemand tips?
Ik zie veel herkenbaars in je post, ben zelf (naast therapie) nu aan het lezen in De kracht van kwetsbaarheid van Brené Brown (engelse titel is the gifts of imperfection). Heel goed boek vind ik het.quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:22 schreef Angst het volgende:
[..]
dank voor je reactieHeb ik echt wat aan.
Inderdaad daarom doe ik die cursus
Troosten in bedje kan ook natuurlijk. Ik doe vaak voorhoofdje aaien, of een tijdje rustig de hand op de borst. Maar ik denk niet dat het werkt als ze compleet over stuur zijn en je zal het denk ook al geprobeerd hebben;quote:Op maandag 31 oktober 2016 20:58 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Bedankt voor de tipquote:
Ik deed dat ook idd. Ik was er voor haar, maar ze bleef wel liggen. Bij totale paniek troosten in m'n armen. Eenmaal getroost weer in bed leggen. Soms net zo lang tot ze sliep.quote:Op dinsdag 1 november 2016 06:21 schreef Angst het volgende:
[..]
Troosten in bedje kan ook natuurlijk. Ik doe vaak voorhoofdje aaien, of een tijdje rustig de hand op de borst. Maar ik denk niet dat het werkt als ze compleet over stuur zijn en je zal het denk ook al geprobeerd hebben;
Sterkte
Ik kan het zien hoor! Mooie interactie en gezelligquote:Op dinsdag 1 november 2016 08:52 schreef sproetjes het volgende:
Oh wat fijn justme! Hopelijk zet dit zich voort!
Hier heeft iemand deel 1 van zijn wakkere uurtjes al vroeg vandaag
(Benieuwd of jullie het kunnen zien ivm afgeschermde IG)
https://instagram.com/p/BMQkxgpFe8ZTdfgd6plgVGJP5W5MfbhdKuy8080/
Leuk! ik ben je gaan volgenquote:Op dinsdag 1 november 2016 08:52 schreef sproetjes het volgende:
Oh wat fijn justme! Hopelijk zet dit zich voort!
Hier heeft iemand deel 1 van zijn wakkere uurtjes al vroeg vandaag
(Benieuwd of jullie het kunnen zien ivm afgeschermde IG)
Ik moet ook elke keer rennen, soms ben ik alsnog te laat. Laatst legde ik alvast de schone luier onder zijn billen en lekte het zo aan de achterkant over mijn handen..quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:12 schreef Quoi het volgende:
En er wordt nu één keer per dag gepoept, maar dan een MEGA hoeveelheid. Meteen luier verschonen, anders... dwars door broek heen
Dat is een droom die iedere ouder ongeveer heeft, juist om je bewust te maken van een baby in je bed. de natuur werkt heel mooi, ook als je dus niet samen slaapt heb je die dromen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 01:55 schreef Soof-87 het volgende:
Hier geen kind slapend in ons bed. Ben zo bang dat ik dan ook in slaap val en dat ik niet weet wat ik doe.
Ik werd toen in het hele begin al panisch wakker met het idee dat M. ergens onder de lakens lagBizar.
Alles wat ze zelf doen terwijl je ze niet vast hebt is prima, meehelpen of ondersteunen etc is niet ok .quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:04 schreef LeSage het volgende:
Oh ja, vraagje nog. Ik lees overal dat je baby's niet te lang moet laten staan, maar waar ik S. ook neerleg/zet staat hij binnen no-time. Box/bed/in de woonkamer. Zou het dan niet zo erg zijn?
Er is een heel mooi onderzoek die laat zien dat bij er boven op gaan liggen er andere betrokken oorzaken zijn zoals drank of drugs of medicijnen. Als je let op alle onderzoeken die er zijn dan is er geen 1 gevonden waar men zich hield aan alle regels toen het mis ging.quote:Op maandag 31 oktober 2016 22:02 schreef Mies_poes het volgende:
Ah jullie zijn dus ook van die waaghalzen
Ik snap nooit zo goed hoe je niet door kan hebben dat je op je kind roltals je ineens op iets relatiefs groot ligt, dan merk je dat toch? En gaat dat kind dan niet huilen?
Vast allemaal niet, maar ik kan het me niet voorstellen
Wel heel afschuwelijk mocht het misgaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |