twitter:flightradar24 twitterde op maandag 19-12-2016 om 18:22:08🛩🎄 Another pilot-drawn Christmas tree! We're going to have to host a competition next year. https://t.co/9zlzo8LlfK reageer retweet
Zo gaat het er aan toe als het wel (net) goed gaatquote:Op woensdag 21 december 2016 10:14 schreef DeeBee het volgende:
Zoooo KOEKOEK.
Je zal er zo hebben staan 'spotten', komt hij ineens door de hekken zetten, my god.![]()
Ik denk eerder aan structureel overbeladenquote:Op woensdag 21 december 2016 14:37 schreef Karstman het volgende:
Is dat nou of een hele korte baan of ligt die baan op hoogte zodat ze meer moeite hebben om snel hoogte te winnen?
quote:De Nederlandse staat heeft het regeringstoestel te koop gezet. Het vliegtuig wordt door de Britse makelaar Altea aangeboden op avbuyer.com.
De PH-KBX is volgens de verkoper “stil, ruimtelijk en comfortabel”. Daarnaast is het toestel “excellent onderhouden, met slechts 400 vlieguren per jaar”.
Het regeringstoestel, een Fokker 70, stamt uit 1996, maar kreeg in 2008 nog een geheel vernieuwd interieur. Er is aan boord plaats voor 24 passagiers, verdeeld over twee cabines.
De prijs is op aanvraag. Experts zeggen tegen De Telegraaf dat het vliegtuig zo’n twee tot drie miljoen euro waard is.
Opvolger
Omdat KLM volgend jaar stopt met de Fokker 70, wil de maatschappij het toestel niet langer onderhouden. De staat is daarom dringend op zoek naar een opvolger.
Het nieuwe regeringstoestel moet een vliegbereik hebben van 10.000 kilometer, zodat de ministers of het koningshuis rechtstreeks naar de Nederlandse Antillen kunnen vliegen. In de Fokker is dat niet mogelijk.
Naar verluid wordt het nieuwe vliegtuig een Boeing 737 Business Jet. Koning Willem-Alexander volgt al vlieglessen voor dat toestel, en voor KLM is het onderhoud eenvoudig omdat zij al een grote vloot 737’s heeft. Officieel is er nog niks besloten.
Dusseldorf?quote:Op donderdag 22 december 2016 16:18 schreef HeelVeelvragen het volgende:
Schiphol heeft de aankomende passagiers gescheiden doormiddel van een vuil en schoon gebied, maar ik vroeg me af bestaan er ook vliegvelden die vertrekkende en aankomende passagiers volledig scheiden?
Cancun, Aruba, Curaçao, Holguin, Varadero, Faro, Punta Cana, Puerto Plata, Rotterdam, Den Helder, Eindhoven.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:18 schreef HeelVeelvragen het volgende:
Schiphol heeft de aankomende passagiers gescheiden doormiddel van een vuil en schoon gebied, maar ik vroeg me af bestaan er ook vliegvelden die vertrekkende en aankomende passagiers volledig scheiden?
Geen grote luchthavens dus, ik neem dat bij de luchthavens met een slurf de vertrekkende passagiers op +2 rondlopen en de aankomende passagiers op +3(of andersom). Dit systeem lijkt me dan weer moeilijk te combineren met scheiden van aankomende passagiers zoals schiphol doet.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:46 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Cancun, Aruba, Curaçao, Holguin, Varadero, Faro, Punta Cana, Puerto Plata, Rotterdam, Den Helder, Eindhoven.
Nee, loopt allemaal op de zelfde verdieping rond.quote:Op donderdag 22 december 2016 17:05 schreef HeelVeelvragen het volgende:
[..]
Geen grote luchthavens dus, ik neem dat bij de luchthavens met een slurf de vertrekkende passagiers op +2 rondlopen en de aankomende passagiers op +3(of andersom). Dit systeem lijkt me dan weer moeilijk te combineren met scheiden van aankomende passagiers zoals schiphol doet.
Ik ben Sheremetyevo International Airport bij Moskou nog vergeten. ook daar worden aankomende en vertrekkende passagiers gescheiden.quote:Op donderdag 22 december 2016 17:05 schreef HeelVeelvragen het volgende:
[..]
Geen grote luchthavens dus, ik neem dat bij de luchthavens met een slurf de vertrekkende passagiers op +2 rondlopen en de aankomende passagiers op +3(of andersom). Dit systeem lijkt me dan weer moeilijk te combineren met scheiden van aankomende passagiers zoals schiphol doet.
Düsseldorf niet. Volgens mij Heathrowquote:
Wat is daar het voordeel van ipv op twee gescheiden verdiepingen? kan me alleen bedenken dat het budgettaire redenen heeft omdat je een verdieping minder bouwt.quote:Op donderdag 22 december 2016 17:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nee, loopt allemaal op de zelfde verdieping rond.
Nu kijken wat er na 20 januari gaat gebeuren...quote:BLAGNAC - Iran Air en Airbus hebben een definitieve deal gesloten voor de aanschaf van honderd toestellen. De order betreft 46 vliegtuigen uit de A320-serie, 38 A330's en 16 A350 XWB's. De afleveringen starten al begin 2017.
De eerste A321 in de kleuren van Iran Air staat al klaar om afgeleverd te worden. Zoals eerder bekend werd ontvangt Iran Air toch geen A380’s. Oorspronkelijk waren die plannen er wel.
Met de levering van de nieuwe toestellen kan Iran Air beginnen met een broodnodige vlootvernieuwing. Vanwege en handelsboycot kon Iran sinds eind jaren zeventig geen nieuwe westerse vliegtuigen aanschaffen. Vorig jaar werd dit boycot opgeheven.
Farhad Parvaresh is opgetogen over de deal met Airbus. “Iran Air beschouwt dit akkoord als een belangrijke stap richting een sterkere internationale aanwezigheid in de burgerluchtvaart.”
Piloten
Volgens het akkoord gaat Airbus ook Iraanse piloten opleiden en de Iraniërs bijstaan bij het verbeteren van luchthavenoperaties en air traffic management. Volgens Airbus-topman is dit akkoord belangrijke voor de modernisering van de Iraanse luchtvaartsector.
De Amerikaanse overheid moet de deal van Airbus en Iran nog wel goedkeuren omdat Airbus-vliegtuigen voor meer dan tien procent uit Amerikaanse onderdelen bestaan. Dat lijkt een formaliteit, want eerder sloot Iran al een deal met de Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing over de levering van in totaal tachtig nieuwe vliegtuigen.
PH-KBX zo afleveren bij Aviodromequote:Op donderdag 22 december 2016 14:05 schreef Iemand91 het volgende:
Nederlands regeringstoestel te koop
Hong Kong heeft het zeker weten.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:18 schreef HeelVeelvragen het volgende:
Schiphol heeft de aankomende passagiers gescheiden doormiddel van een vuil en schoon gebied, maar ik vroeg me af bestaan er ook vliegvelden die vertrekkende en aankomende passagiers volledig scheiden?
http://nos.nl/artikel/215(...)toestel-vermist.htmlquote:Een Russisch militair toestel is kort na het opstijgen in Sotsji van de radar verdwenen. Volgens het Russische ministerie van Defensie zijn er 91 mensen aan boord.
Het toestel, een Tupolev Tu-154, was op weg naar Latakia in Syrië. Het maakte kort na het opstijgen een manoeuvre boven de Zwarte Zee. De luchtverkeersleiding kon daarna geen contact meer krijgen met de piloten. Er is een grote zoekactie op touw gezet.
Aan boord zijn ook leden van het Alexandrov Ensemble en een aantal journalisten. De musici zouden in Syrië een concert geven voor Russische militairen.
Wat is je bron?quote:Op woensdag 28 december 2016 09:53 schreef Sunri5e het volgende:
Tui met de 787 naar Suriname. Ben benieuwd op welke bestemming ze minder gaan vliegen of zelfs helemaal gaan stoppen.
Dit beantwoord in ieder geval je eerste vraag:quote:Op zondag 18 december 2016 14:25 schreef inkjet het volgende:
De PH-AOA heeft vannacht na een maand onderhoud een testvlucht uitgevoerd vanuit Xiamen. Ik ben benieuwd of het toestel terugkomt met:
1) de nieuwe livery
2) de uitgebreide economy class
3) Wi-Fi
Vandaar dat bijnaam "Jumbo" is .quote:Op woensdag 28 december 2016 00:37 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe groot is de vertical stabiliser van de 747-400?
Nou, zo groot:
[ afbeelding ]
quote:SCHIPHOL - Televisiezender RTL-Z zendt op 2 en 3 januari de tweede reeks uit van de serie ‘Ready for Take-Off’, over het reilen en zeilen bij de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas.
De serie volgt het toegewijde personeel wat de klok rond werkt om Qantas in de lucht te houden: piloten, cabinepersoneel, onderhoudsmedewerkers, trainers, cateraars, grondpersoneel en customer service managers. ‘Ready for Take-Off’ wordt verteld vanuit de ogen van deze medewerkers waarbij de kijkers op de eerste rij zitten.
De zesdelige serie wordt door RTL-Z in twee avonden met drie afleveringen achter elkaar uitgezonden, vanaf 20.30 uur. Op 7 en 8 januari volgen de herhalingen.
De eerste serie van ‘Ready for Take-Off’ werd in april dit jaar vertoond.
-TFM heeft geen Star Class, de duurste stoelen daarin zijn Premium Comfort.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 13:50 schreef derLudolf het volgende:
Mijn ouders zitten op dit moment in de PH-TFM en hebben voor de meest luxe stoelen betaald, voorin het vliegtuig.
Heet dat Starclass?
Daar weet ik zo niet wat van. Ze hebben wel eind november een A330-200 van AirTanker geleased tijdens het drama met de vlucht naar de Dominicaanse Republiek.quote:Ik heb ze al voor gek verklaard omdat het nogal een rommeltje is bij TUI op het moment. Ze hebben toch een A330 met alleen economy bijgehuurd omdat er wat spul stil staat?
Oh, dat wordt geld terug claimen dusquote:Op dinsdag 3 januari 2017 14:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
-TFM heeft geen Star Class, de duurste stoelen daarin zijn Premium Comfort.
Uiteindelijk moet deze kist wél Star Class krijgen met 25 stoelen en 280 economy.
-TFK en -TFL krijgen 7 stoelen meer in Star Class en iets minder economy.
Dit is veranderd; eerst was het de bedoeling dat alle 787's geen Star Class zouden krijgen maar Premium Economy; de laatste/nieuwste 787 voor TUI kwam dus ook al aan met Premium Economy i.p.v. Star Class dat wel in de eerste twee 787's zat.
Maar dit is dus later omgedraaid.
Ja dat bedoelde ik ja, is alweer voorbij dusquote:Daar weet ik zo niet wat van. Ze hebben wel eind november een A330-200 van AirTanker geleased tijdens het drama met de vlucht naar de Dominicaanse Republiek.
(de oorspronkelijke - eigen - 787 moest plotseling een motorwissel ondergaan; werd een zwarte A340-300 van HiFly binnengehaald maar die knalde tegen de aviobrug op Schiphol en uiteindelijk met de AirTanker ingezet die op de terugweg naar Amsterdam de langste vertraging van 2016 had)
quote:HAMBURG - KLM is de veiligste luchtvaartmaatschappij van Europa. Dat blijkt uit een overzicht van het Duitse Jet Airliner Crash Data Evaluation Centre (JACDEC). In de jaarlijkse Safety Ranking van de zestig grootste airlines ter wereld staat Cathay Pacific op de eerste plaats.
JACDEC kijkt bij het samenstellen van de ranglijst naar de verhouding van het aantal vervoerde passagiers en het aantal incidenten in de afgelopen dertig jaar. Er wordt niet alleen gekeken naar ongevallen en dodelijke slachtoffers, maar ook naar ook zware incidenten.
Daarbij heeft KLM het in de periode 1986-2016 dus uitstekend gedaan. Op wereldwijd niveau moet de Nederlandse airline naast Cathay Pacific alleen Air New Zealand (2), Hainan Airlines (3) en Qatar Airways (4) voor zich dulden.
Emirates
KLM is de enige Europese airline in de top tien, waar verder EVA Air, Emirates, Etihad Airways, Qantas en Japan Airlines in staan. Lufthansa staat op plaats twaalf, easyJet op 28 en Ryanair op 34. Emirates, dat in 2016 een toestel moest afschrijven na een crashlanding, daalde van plaats 2 naar 7.
De volgens JACDEC minst veiligste van de zestig grootste airlines zijn Garuda Indonesia (58), Avianca Colombia (59) en het Taiwanese China Airlines (60).
Ze vliegen naar Cuba toch?quote:
En naast veiligste airline van Europa (en 5e van de wereld) ook de meest punctuele airline van Europa (en 3e wereldwijd).quote:Op woensdag 4 januari 2017 00:49 schreef Iemand91 het volgende:
Nou, dit kunnen ze in ieder geval in hun zak steken:
'KLM veiligste Europese luchtvaartmaatschappij'
quote:DRIEBERGEN - KLM vloog in 2016 van alle luchtvaartmaatschappijen in Europa het vaakst op tijd. Wereldwijd staat de Nederlandse onderneming op de derde plaats wat betreft punctualiteit. Dat blijkt uit het Punctuality Report 2016 van OAG, dat de gegevens van 54 miljoen vluchten analyseerde om de jaarlijkse ranglijst samen te stellen.
KLM had in 2016 een ‘on-time performance’ van 87,89 procent. Dat betekent dat bijna 88 procent van de vluchten binnen een kwartier na de geplande tijd vertrok of arriveerde. Alleen het Panamese Copa Airlines (2) en Hawaiian Airlines (1) deden het in 2016 beter dan KLM. Bij het vaststellen van de lijst keek OAG ook naar annuleringen.
Transavia
In de top tien van meest punctuele airlines staan verder grote namen als Qantas (4), Japan Airlines (5), Iberia (8) en Singapore Airlines (10). Opvallend is een zeventiende plek voor Transavia. Daarmee is de budgetdochter van Air France-KLM volgens OAG de op twee na punctueelste low cost carrier ter wereld, na het Braziliaanse GOL en het Britse Monarch.
OAG vergeleek ook de punctualiteit van luchthavens. In de categorie luchthavens met meer dan twintig miljoen passagiers per jaar kwam Tokio Haneda als beste naar voren, gevolgd door Sao Paulo Guarulhos, Detroit en Atlanta. Schiphol is met een OTP van een kleine 80 procent op een twintigste plaats terug te vinden. Binnen Europa deden alleen Madrid, Frankfurt en München het beter.
Ze hebben het tegenwoordig kortweg over "Premium", zodat het net iets meer aansluit bij de "Premium Club" die ze bij de rest van TUI hanteren.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 14:47 schreef Iemand91 het volgende:
-TFM heeft geen Star Class, de duurste stoelen daarin zijn Premium Comfort.
Ik vraag me af of dat ooit nog gaat gebeuren. Nu de PH-TFK en PH-TFL alleen nog voor de Antillen + Florida worden ingezet en de PH-TFM en PH-OYI de overige long-haul bestemmingen doen lijkt het erop dat ze voorsorteren op een 4e 787-8 met 300 stoelen (en dus 47 Premium stoelen)quote:Uiteindelijk moet deze kist wél Star Class krijgen met 25 stoelen en 280 economy.
-TFK en -TFL krijgen 7 stoelen meer in Star Class en iets minder economy.
Jep, die plannen hebben ze letterlijk op het laatste moment teruggedraaid in september 2015, ik zou in een van de eerste vluchten zitten die met een omgebouwde PH-TFL zou plaats vinden, in Premium. Dat werd dus een gedowngrade vlucht in Economy/Comfortquote:Dit is veranderd; eerst was het de bedoeling dat alle 787's geen Star Class zouden krijgen maar Premium Economy; de laatste/nieuwste 787 voor TUI kwam dus ook al aan met Premium Economy i.p.v. Star Class dat wel in de eerste twee 787's zat.
Maar dit is dus later omgedraaid.
SLMquote:Op woensdag 4 januari 2017 16:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Vergeet de SLM niet, die kan er ook wat van
Ze gaan nu een nieuw entertainment systeem kopen voor in hun A340:quote:
Klopt. Dcht dat ze het meest luxe hadden geboekt. Nja meest luxe op die vlucht dus, niet binnen TUIquote:Op woensdag 4 januari 2017 16:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ze vliegen naar Cuba toch?
Daarvoor worden sinds deze winterdienstregeling geen Star Class stoelen meer voor verkocht.
Staat er in hun boeking dat ze wel Star Class hebben geboekt? Dan zou je in de "Mijn TUI" omgeving onder "Betaling" de mogelijkheid moeten hebben om het verschil tussen Star Class en Premium terug te krijgen.
Nieuws is al een paar dagen oud, maar had hem nog niet gezien hier.quote:JAKARTA - Twee directieleden van de Indonesische prijsvechter Citilink hebben hun verantwoordelijkheid genomen voor de klucht rond een vermoedelijk dronken piloot. President-directeur Albert Burhan en operationeel directeur Hadinoto Soedigno kondigden vrijdag hun vertrek aan. Beelden van de zwalkende piloot gingen de afgelopen dagen de wereld over.
Woensdag maakten passagiers opnamen aan boord van een Airbus A320 waaruit duidelijk blijkt dat de piloot in kwestie nauwelijks uit zijn woorden komt. Later doken beelden op van de luchthaven van vertrek, waarop te zien is hoe een zwalkende gezagvoerder de veiligheidscontroles zonder problemen passeert.
Aan boord van de A320 waren 154 passagiers. Nadat bezorgde reizigers aan de bel trokken en het vliegtuig verlieten, stuurde Citilink een vervangende piloot. De vlucht voerde van Juanda Airport op Surabaya naar Jakarta Soekarno-Hatta Airport.
Ontslagen
De piloot werd in eerste instantie geschorst. Vrijdag maakte Citilink bekend dat de man is ontslagen. De officiële uitslag van de medische test is nog niet vrijgegeven.
Citilink vliegt met ruim veertig Airbus A320's naar een groot aantal binnenlandse bestemmingen. Het bedrijf maakt onderdeel uit van de nationale maatschappij Garuda Indonesia.
Tsja. Ik begrijp die reacties wel. Wat moet je nou zoeken op Suriname als je 10 dagen op vakantie gaat?quote:Op woensdag 4 januari 2017 17:56 schreef FredvZ het volgende:
De samenwerking met TUI levert ook mooie pareltjes op:
http://www.waterkant.net/(...)toeristen-opleveren/
http://www.waterkant.net/(...)liner-naar-suriname/
Bij SLM zijn ze er heilig van overtuigd dat TUI reizen aanbiedt naar Suriname in combinatie met Curaçao (waarbij uiteraard met de SLM tussen PBM en CUR wordt gevlogen). Driemaal raden wat TUI nou net niet aanbiedt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |