abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167472041
Mooie, tijdloze livery. Mooi zo laten.
pi_167490862
Nederland kon natuurlijk niet achterblijven op het gebied van Kerstfiguren vliegen :P

flightradar24 twitterde op maandag 19-12-2016 om 18:22:08 🛩🎄 Another pilot-drawn Christmas tree! We're going to have to host a competition next year. https://t.co/9zlzo8LlfK reageer retweet
  Moderator woensdag 21 december 2016 @ 01:08:39 #253
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167491106
Haha leuk gedaan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 21 december 2016 @ 07:12:28 #254
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_167491800
Vliegtuig niet opgestegen in Colombia. Filmpje: http://nos.nl/artikel/214(...)k-en-stort-neer.html
pi_167493347
Zoooo KOEKOEK.

Je zal er zo hebben staan 'spotten', komt hij ineens door de hekken zetten, my god. :X Gelukkig 'slechts' 4 of 5 doden, maar nog steeds treurig. Kist was ook 41 jaar oud. :o
Jack does it in real time...
  woensdag 21 december 2016 @ 14:04:34 #256
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_167497429
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:14 schreef DeeBee het volgende:
Zoooo KOEKOEK.

Je zal er zo hebben staan 'spotten', komt hij ineens door de hekken zetten, my god. :X
Zo gaat het er aan toe als het wel (net) goed gaat :o



Een waar woord in de comments: "you don't do that shit without consequences"
pi_167498036
Is dat nou of een hele korte baan of ligt die baan op hoogte zodat ze meer moeite hebben om snel hoogte te winnen?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_167498456
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:37 schreef Karstman het volgende:
Is dat nou of een hele korte baan of ligt die baan op hoogte zodat ze meer moeite hebben om snel hoogte te winnen?
Ik denk eerder aan structureel overbeladen
pi_167525256
Nederlands regeringstoestel te koop
quote:
De Nederlandse staat heeft het regeringstoestel te koop gezet. Het vliegtuig wordt door de Britse makelaar Altea aangeboden op avbuyer.com.

De PH-KBX is volgens de verkoper “stil, ruimtelijk en comfortabel”. Daarnaast is het toestel “excellent onderhouden, met slechts 400 vlieguren per jaar”.
Het regeringstoestel, een Fokker 70, stamt uit 1996, maar kreeg in 2008 nog een geheel vernieuwd interieur. Er is aan boord plaats voor 24 passagiers, verdeeld over twee cabines.

De prijs is op aanvraag. Experts zeggen tegen De Telegraaf dat het vliegtuig zo’n twee tot drie miljoen euro waard is.

Opvolger
Omdat KLM volgend jaar stopt met de Fokker 70, wil de maatschappij het toestel niet langer onderhouden. De staat is daarom dringend op zoek naar een opvolger.

Het nieuwe regeringstoestel moet een vliegbereik hebben van 10.000 kilometer, zodat de ministers of het koningshuis rechtstreeks naar de Nederlandse Antillen kunnen vliegen. In de Fokker is dat niet mogelijk.

Naar verluid wordt het nieuwe vliegtuig een Boeing 737 Business Jet. Koning Willem-Alexander volgt al vlieglessen voor dat toestel, en voor KLM is het onderhoud eenvoudig omdat zij al een grote vloot 737’s heeft. Officieel is er nog niks besloten.

  Moderator donderdag 22 december 2016 @ 14:11:09 #260
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167525364
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167527943
Schiphol heeft de aankomende passagiers gescheiden doormiddel van een vuil en schoon gebied, maar ik vroeg me af bestaan er ook vliegvelden die vertrekkende en aankomende passagiers volledig scheiden?
  donderdag 22 december 2016 @ 16:23:00 #262
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167528082
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:18 schreef HeelVeelvragen het volgende:
Schiphol heeft de aankomende passagiers gescheiden doormiddel van een vuil en schoon gebied, maar ik vroeg me af bestaan er ook vliegvelden die vertrekkende en aankomende passagiers volledig scheiden?
Dusseldorf?
  donderdag 22 december 2016 @ 16:46:15 #263
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167528588
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:18 schreef HeelVeelvragen het volgende:
Schiphol heeft de aankomende passagiers gescheiden doormiddel van een vuil en schoon gebied, maar ik vroeg me af bestaan er ook vliegvelden die vertrekkende en aankomende passagiers volledig scheiden?
Cancun, Aruba, Curaçao, Holguin, Varadero, Faro, Punta Cana, Puerto Plata, Rotterdam, Den Helder, Eindhoven.
So we just called him Fred
  donderdag 22 december 2016 @ 16:55:18 #264
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167528725
Curacao ook.
pi_167528899
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:46 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Cancun, Aruba, Curaçao, Holguin, Varadero, Faro, Punta Cana, Puerto Plata, Rotterdam, Den Helder, Eindhoven.
Geen grote luchthavens dus, ik neem dat bij de luchthavens met een slurf de vertrekkende passagiers op +2 rondlopen en de aankomende passagiers op +3(of andersom). Dit systeem lijkt me dan weer moeilijk te combineren met scheiden van aankomende passagiers zoals schiphol doet.
  donderdag 22 december 2016 @ 17:07:03 #266
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167528930
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 17:05 schreef HeelVeelvragen het volgende:

[..]

Geen grote luchthavens dus, ik neem dat bij de luchthavens met een slurf de vertrekkende passagiers op +2 rondlopen en de aankomende passagiers op +3(of andersom). Dit systeem lijkt me dan weer moeilijk te combineren met scheiden van aankomende passagiers zoals schiphol doet.
Nee, loopt allemaal op de zelfde verdieping rond.

Cancun is heeft nog een redelijk grote terminal die in een cirkel is gebouwd. aankomende passagiers lopen daar door een gang aan de buitenzijde van die cirkel.
So we just called him Fred
  donderdag 22 december 2016 @ 17:11:36 #267
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167529006
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 17:05 schreef HeelVeelvragen het volgende:

[..]

Geen grote luchthavens dus, ik neem dat bij de luchthavens met een slurf de vertrekkende passagiers op +2 rondlopen en de aankomende passagiers op +3(of andersom). Dit systeem lijkt me dan weer moeilijk te combineren met scheiden van aankomende passagiers zoals schiphol doet.
Ik ben Sheremetyevo International Airport bij Moskou nog vergeten. ook daar worden aankomende en vertrekkende passagiers gescheiden.
So we just called him Fred
  donderdag 22 december 2016 @ 17:20:05 #268
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167529157
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:23 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dusseldorf?
Düsseldorf niet. Volgens mij Heathrow
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_167529350
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 17:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Nee, loopt allemaal op de zelfde verdieping rond.

Wat is daar het voordeel van ipv op twee gescheiden verdiepingen? kan me alleen bedenken dat het budgettaire redenen heeft omdat je een verdieping minder bouwt.

Cancun ga ik in de herfst naar toe dan zal ik eens goed rond kijken, kan mij er nu nog weinig bij voorstellen.
pi_167529943
Iran Air en Airbus bezegelen megaorder
quote:
BLAGNAC - Iran Air en Airbus hebben een definitieve deal gesloten voor de aanschaf van honderd toestellen. De order betreft 46 vliegtuigen uit de A320-serie, 38 A330's en 16 A350 XWB's. De afleveringen starten al begin 2017.

De eerste A321 in de kleuren van Iran Air staat al klaar om afgeleverd te worden. Zoals eerder bekend werd ontvangt Iran Air toch geen A380’s. Oorspronkelijk waren die plannen er wel.

Met de levering van de nieuwe toestellen kan Iran Air beginnen met een broodnodige vlootvernieuwing. Vanwege en handelsboycot kon Iran sinds eind jaren zeventig geen nieuwe westerse vliegtuigen aanschaffen. Vorig jaar werd dit boycot opgeheven.

Farhad Parvaresh is opgetogen over de deal met Airbus. “Iran Air beschouwt dit akkoord als een belangrijke stap richting een sterkere internationale aanwezigheid in de burgerluchtvaart.”

Piloten
Volgens het akkoord gaat Airbus ook Iraanse piloten opleiden en de Iraniërs bijstaan bij het verbeteren van luchthavenoperaties en air traffic management. Volgens Airbus-topman is dit akkoord belangrijke voor de modernisering van de Iraanse luchtvaartsector.

De Amerikaanse overheid moet de deal van Airbus en Iran nog wel goedkeuren omdat Airbus-vliegtuigen voor meer dan tien procent uit Amerikaanse onderdelen bestaan. Dat lijkt een formaliteit, want eerder sloot Iran al een deal met de Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing over de levering van in totaal tachtig nieuwe vliegtuigen.
Nu kijken wat er na 20 januari gaat gebeuren...

Luchtvaartnieuws is ook een brakke site geworden zeg. Alles wordt aangepast aan mobiel/tablet gebruik...

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 22-12-2016 18:09:58 ]
pi_167541838
quote:
PH-KBX zo afleveren bij Aviodrome :P :
bron




[ Bericht 14% gewijzigd door Iemand91 op 23-12-2016 00:46:42 ]
  vrijdag 23 december 2016 @ 12:07:39 #272
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167550615
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:18 schreef HeelVeelvragen het volgende:
Schiphol heeft de aankomende passagiers gescheiden doormiddel van een vuil en schoon gebied, maar ik vroeg me af bestaan er ook vliegvelden die vertrekkende en aankomende passagiers volledig scheiden?
Hong Kong heeft het zeker weten.
  vrijdag 23 december 2016 @ 21:59:50 #274
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_167564150
De meeste Argentijnse (Zuid-Amerikaanse?) vliegvelden ook. Hoewel, Aeroparque (nationale vliegveld Argentinie) weer niet. Maar het internationale vliegveld wel. Je loopt vliegtuig uit en gescheiden naar de koffer- (en eventueel paspoort)controle en hup, aankomsthal in.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_167567013
Aan de ene kant van de plas; de nieuwe Boeing 787-10:




En aan de andere kant van de plas rolde vandaag de eerste A330neo uit de paint:


pi_167572012
In other news; de kerstman is onderweg ~:) :

https://www.flightradar24.com/santa



Bijbehorende NOTAM:


En de Notenkraker uitgevoerd door AirBaltic:

pi_167591386
Minder leuk nieuws...

quote:
Een Russisch militair toestel is kort na het opstijgen in Sotsji van de radar verdwenen. Volgens het Russische ministerie van Defensie zijn er 91 mensen aan boord.

Het toestel, een Tupolev Tu-154, was op weg naar Latakia in Syrië. Het maakte kort na het opstijgen een manoeuvre boven de Zwarte Zee. De luchtverkeersleiding kon daarna geen contact meer krijgen met de piloten. Er is een grote zoekactie op touw gezet.

Aan boord zijn ook leden van het Alexandrov Ensemble en een aantal journalisten. De musici zouden in Syrië een concert geven voor Russische militairen.
http://nos.nl/artikel/215(...)toestel-vermist.html



[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2016 07:08:09 ]
  maandag 26 december 2016 @ 19:46:11 #278
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167623295
De Belgen lijken langzaam maar zeker hun nationale luchthaven om zeep te helpen:
Ook Singapore Airlines Cargo dreigt met vertrek uit Brussel
Het is weer het gebruikelijke spelletje tussen de verschillende overheden. Lijkt er op dat de Walen weer eens van mening zijn dat de Vlamingen er meer aan overhouden, terwijl er meer Walen zijn die er last van hebben en dat terwijl Zaventem aan de Vlaamse kant van Brussel ligt.
So we just called him Fred
pi_167662839
Hoe groot is de vertical stabiliser van de 747-400?

Nou, zo groot :P :

  woensdag 28 december 2016 @ 09:53:15 #280
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167665851
Tui met de 787 naar Suriname. Ben benieuwd op welke bestemming ze minder gaan vliegen of zelfs helemaal gaan stoppen.
  woensdag 28 december 2016 @ 10:09:06 #281
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167666075
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 09:53 schreef Sunri5e het volgende:
Tui met de 787 naar Suriname. Ben benieuwd op welke bestemming ze minder gaan vliegen of zelfs helemaal gaan stoppen.
Wat is je bron?
Ik zie namelijk alleen maar vluchten die door TUIfly verkocht worden en door Surinam worden uitgevoerd.

Edit:
Vanaf juli gaan ze zelf vliegen met de Dreamliner op maandag, dat is nu een dag dat ze alledrie de dreamliners gebruiken:
Rondje Curaçao/Aruba
Rondje Florida
Rondje Dominicaanse Republiek

Edit2:
Ze gaan niet minder vliegen, de Dominicaanse republiek wordt vanaf de zomer gevlogen met een 767-300ER

Edit3:
Volgens mij hebben ze nu op vrijdag nog een dreamliner over. Kan me niet voorstellen dat ze die de hele zomer niet gaan inzetten. Zou er nog een long-haul bestemming bijkomen?

Edit4:
Wat ze er niet bij vertellen is dat de samenwerking met KLM wordt verbroken en dat je voor je vakantie naar Suriname bij TUI alleen nog maar kan vliegen met TUI en SLM (en dan ook nog eens op een beperkt aantal vluchtdagen).

[ Bericht 11% gewijzigd door Fred op 28-12-2016 12:09:53 ]
So we just called him Fred
pi_167726538
Het zicht vanuit de ATC toren op Schiphol deze dagen:





En Teruel begint nu wel héél erg blauw te kleuren ;(

Aircraft graveyard, Teruel by Óscar Laborda, on Flickr

Die zijn al niet veel soeps meer; maar in ieder geval nog niet zo ver als hun zus Maria. 2 jaar eerder nog in topconditie op Schiphol rondgelopen:

pi_167769855
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 14:25 schreef inkjet het volgende:
De PH-AOA heeft vannacht na een maand onderhoud een testvlucht uitgevoerd vanuit Xiamen. Ik ben benieuwd of het toestel terugkomt met:
1) de nieuwe livery
2) de uitgebreide economy class
3) Wi-Fi
Dit beantwoord in ieder geval je eerste vraag:



Foto van de bewuste testvlucht van/naar Xiamen.
  zaterdag 31 december 2016 @ 19:26:24 #284
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_167794066
De vacature voor Nederlandstalige Flight Attendant bij Delta Air Lines staat open.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_167796703
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 00:37 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe groot is de vertical stabiliser van de 747-400?

Nou, zo groot :P :

[ afbeelding ]
Vandaar dat bijnaam "Jumbo" is . 8-)

Boeing 747-400,bijna 20 jaar mijn favorite vliegtuigmodel! O+
pi_167822400
Omdat ik het morgen waarschijnlijk niet kan posten dan maar alvast nu.

Tweede televisiereeks over Qantas op RTL-Z
quote:
SCHIPHOL - Televisiezender RTL-Z zendt op 2 en 3 januari de tweede reeks uit van de serie ‘Ready for Take-Off’, over het reilen en zeilen bij de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas.

De serie volgt het toegewijde personeel wat de klok rond werkt om Qantas in de lucht te houden: piloten, cabinepersoneel, onderhoudsmedewerkers, trainers, cateraars, grondpersoneel en customer service managers. ‘Ready for Take-Off’ wordt verteld vanuit de ogen van deze medewerkers waarbij de kijkers op de eerste rij zitten.

De zesdelige serie wordt door RTL-Z in twee avonden met drie afleveringen achter elkaar uitgezonden, vanaf 20.30 uur. Op 7 en 8 januari volgen de herhalingen.

De eerste serie van ‘Ready for Take-Off’ werd in april dit jaar vertoond.
  Moderator dinsdag 3 januari 2017 @ 13:50:35 #287
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167854958
Mijn ouders zitten op dit moment in de PH-TFM en hebben voor de meest luxe stoelen betaald, voorin het vliegtuig.
Heet dat Starclass? Ik heb ze al voor gek verklaard omdat het nogal een rommeltje is bij TUI op het moment. Ze hebben toch een A330 met alleen economy bijgehuurd omdat er wat spul stil staat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167856274
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:50 schreef derLudolf het volgende:
Mijn ouders zitten op dit moment in de PH-TFM en hebben voor de meest luxe stoelen betaald, voorin het vliegtuig.
Heet dat Starclass?
-TFM heeft geen Star Class, de duurste stoelen daarin zijn Premium Comfort.

Uiteindelijk moet deze kist wél Star Class krijgen met 25 stoelen en 280 economy.
-TFK en -TFL krijgen 7 stoelen meer in Star Class en iets minder economy.

Dit is veranderd; eerst was het de bedoeling dat alle 787's geen Star Class zouden krijgen maar Premium Economy; de laatste/nieuwste 787 voor TUI kwam dus ook al aan met Premium Economy i.p.v. Star Class dat wel in de eerste twee 787's zat.
Maar dit is dus later omgedraaid.
quote:
Ik heb ze al voor gek verklaard omdat het nogal een rommeltje is bij TUI op het moment. Ze hebben toch een A330 met alleen economy bijgehuurd omdat er wat spul stil staat?
Daar weet ik zo niet wat van. Ze hebben wel eind november een A330-200 van AirTanker geleased tijdens het drama met de vlucht naar de Dominicaanse Republiek.
(de oorspronkelijke - eigen - 787 moest plotseling een motorwissel ondergaan; werd een zwarte A340-300 van HiFly binnengehaald maar die knalde tegen de aviobrug op Schiphol en uiteindelijk met de AirTanker ingezet die op de terugweg naar Amsterdam de langste vertraging van 2016 had)
  Moderator dinsdag 3 januari 2017 @ 15:06:06 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167856711
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 14:47 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

-TFM heeft geen Star Class, de duurste stoelen daarin zijn Premium Comfort.

Uiteindelijk moet deze kist wél Star Class krijgen met 25 stoelen en 280 economy.
-TFK en -TFL krijgen 7 stoelen meer in Star Class en iets minder economy.

Dit is veranderd; eerst was het de bedoeling dat alle 787's geen Star Class zouden krijgen maar Premium Economy; de laatste/nieuwste 787 voor TUI kwam dus ook al aan met Premium Economy i.p.v. Star Class dat wel in de eerste twee 787's zat.
Maar dit is dus later omgedraaid.

Oh, dat wordt geld terug claimen dus :)
quote:
Daar weet ik zo niet wat van. Ze hebben wel eind november een A330-200 van AirTanker geleased tijdens het drama met de vlucht naar de Dominicaanse Republiek.
(de oorspronkelijke - eigen - 787 moest plotseling een motorwissel ondergaan; werd een zwarte A340-300 van HiFly binnengehaald maar die knalde tegen de aviobrug op Schiphol en uiteindelijk met de AirTanker ingezet die op de terugweg naar Amsterdam de langste vertraging van 2016 had)
Ja dat bedoelde ik ja, is alweer voorbij dus :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167870732
Nou, dit kunnen ze in ieder geval in hun zak steken:

'KLM veiligste Europese luchtvaartmaatschappij'
quote:
HAMBURG - KLM is de veiligste luchtvaartmaatschappij van Europa. Dat blijkt uit een overzicht van het Duitse Jet Airliner Crash Data Evaluation Centre (JACDEC). In de jaarlijkse Safety Ranking van de zestig grootste airlines ter wereld staat Cathay Pacific op de eerste plaats.

JACDEC kijkt bij het samenstellen van de ranglijst naar de verhouding van het aantal vervoerde passagiers en het aantal incidenten in de afgelopen dertig jaar. Er wordt niet alleen gekeken naar ongevallen en dodelijke slachtoffers, maar ook naar ook zware incidenten.

Daarbij heeft KLM het in de periode 1986-2016 dus uitstekend gedaan. Op wereldwijd niveau moet de Nederlandse airline naast Cathay Pacific alleen Air New Zealand (2), Hainan Airlines (3) en Qatar Airways (4) voor zich dulden.

Emirates
KLM is de enige Europese airline in de top tien, waar verder EVA Air, Emirates, Etihad Airways, Qantas en Japan Airlines in staan. Lufthansa staat op plaats twaalf, easyJet op 28 en Ryanair op 34. Emirates, dat in 2016 een toestel moest afschrijven na een crashlanding, daalde van plaats 2 naar 7.

De volgens JACDEC minst veiligste van de zestig grootste airlines zijn Garuda Indonesia (58), Avianca Colombia (59) en het Taiwanese China Airlines (60).
  woensdag 4 januari 2017 @ 16:27:45 #291
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167880371
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 15:06 schreef derLudolf het volgende:
Oh, dat wordt geld terug claimen dus :)
Ze vliegen naar Cuba toch?
Daarvoor worden sinds deze winterdienstregeling geen Star Class stoelen meer voor verkocht.
Staat er in hun boeking dat ze wel Star Class hebben geboekt? Dan zou je in de "Mijn TUI" omgeving onder "Betaling" de mogelijkheid moeten hebben om het verschil tussen Star Class en Premium terug te krijgen.
So we just called him Fred
pi_167881140
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 00:49 schreef Iemand91 het volgende:
Nou, dit kunnen ze in ieder geval in hun zak steken:

'KLM veiligste Europese luchtvaartmaatschappij'
En naast veiligste airline van Europa (en 5e van de wereld) ook de meest punctuele airline van Europa (en 3e wereldwijd).
Dochterbedrijf Transavia op plaats 3 (wereldwijd) van LCC en Schiphol als luchthaven op plaats 20 (ook wereldwijd):

KLM op twee na punctueelste airline ter wereld
quote:
DRIEBERGEN - KLM vloog in 2016 van alle luchtvaartmaatschappijen in Europa het vaakst op tijd. Wereldwijd staat de Nederlandse onderneming op de derde plaats wat betreft punctualiteit. Dat blijkt uit het Punctuality Report 2016 van OAG, dat de gegevens van 54 miljoen vluchten analyseerde om de jaarlijkse ranglijst samen te stellen.

KLM had in 2016 een ‘on-time performance’ van 87,89 procent. Dat betekent dat bijna 88 procent van de vluchten binnen een kwartier na de geplande tijd vertrok of arriveerde. Alleen het Panamese Copa Airlines (2) en Hawaiian Airlines (1) deden het in 2016 beter dan KLM. Bij het vaststellen van de lijst keek OAG ook naar annuleringen.

Transavia
In de top tien van meest punctuele airlines staan verder grote namen als Qantas (4), Japan Airlines (5), Iberia (8) en Singapore Airlines (10). Opvallend is een zeventiende plek voor Transavia. Daarmee is de budgetdochter van Air France-KLM volgens OAG de op twee na punctueelste low cost carrier ter wereld, na het Braziliaanse GOL en het Britse Monarch.

OAG vergeleek ook de punctualiteit van luchthavens. In de categorie luchthavens met meer dan twintig miljoen passagiers per jaar kwam Tokio Haneda als beste naar voren, gevolgd door Sao Paulo Guarulhos, Detroit en Atlanta. Schiphol is met een OTP van een kleine 80 procent op een twintigste plaats terug te vinden. Binnen Europa deden alleen Madrid, Frankfurt en München het beter.



Zou TUI Amsterdam omlaag trekken? :+ o|O
  woensdag 4 januari 2017 @ 16:53:19 #293
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167881153
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 14:47 schreef Iemand91 het volgende:
-TFM heeft geen Star Class, de duurste stoelen daarin zijn Premium Comfort.
Ze hebben het tegenwoordig kortweg over "Premium", zodat het net iets meer aansluit bij de "Premium Club" die ze bij de rest van TUI hanteren.
quote:
Uiteindelijk moet deze kist wél Star Class krijgen met 25 stoelen en 280 economy.
-TFK en -TFL krijgen 7 stoelen meer in Star Class en iets minder economy.
Ik vraag me af of dat ooit nog gaat gebeuren. Nu de PH-TFK en PH-TFL alleen nog voor de Antillen + Florida worden ingezet en de PH-TFM en PH-OYI de overige long-haul bestemmingen doen lijkt het erop dat ze voorsorteren op een 4e 787-8 met 300 stoelen (en dus 47 Premium stoelen)
Naar verwachting krijgt TUI/Thomson later dit jaar de laatste 787-9 geleverd, het zou mij niks verbazen als er dan een 787-8 van Thomson doorschuift naar TUI NL.

quote:
Dit is veranderd; eerst was het de bedoeling dat alle 787's geen Star Class zouden krijgen maar Premium Economy; de laatste/nieuwste 787 voor TUI kwam dus ook al aan met Premium Economy i.p.v. Star Class dat wel in de eerste twee 787's zat.
Maar dit is dus later omgedraaid.
Jep, die plannen hebben ze letterlijk op het laatste moment teruggedraaid in september 2015, ik zou in een van de eerste vluchten zitten die met een omgebouwde PH-TFL zou plaats vinden, in Premium. Dat werd dus een gedowngrade vlucht in Economy/Comfort }:|
So we just called him Fred
  woensdag 4 januari 2017 @ 16:55:55 #294
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167881230
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 16:52 schreef Iemand91 het volgende:
Zou TUI Amsterdam omlaag trekken? :+ o|O
Vergeet de SLM niet, die kan er ook wat van :D
So we just called him Fred
  woensdag 4 januari 2017 @ 17:17:27 #295
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167881777
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 16:55 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Vergeet de SLM niet, die kan er ook wat van :D
SLM _O_ Airline voor eindbazen _O_
  woensdag 4 januari 2017 @ 17:43:25 #296
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167882449
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 17:17 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

SLM _O_ Airline voor eindbazen _O_
Ze gaan nu een nieuw entertainment systeem kopen voor in hun A340:
http://www.waterkant.net/(...)ten-surinam-airways/
Vergeet vooral de reacties helemaal onderaan het artikel niet te lezen :D
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 4 januari 2017 @ 17:56:09 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167882764
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 16:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ze vliegen naar Cuba toch?
Daarvoor worden sinds deze winterdienstregeling geen Star Class stoelen meer voor verkocht.
Staat er in hun boeking dat ze wel Star Class hebben geboekt? Dan zou je in de "Mijn TUI" omgeving onder "Betaling" de mogelijkheid moeten hebben om het verschil tussen Star Class en Premium terug te krijgen.
Klopt. Dcht dat ze het meest luxe hadden geboekt. Nja meest luxe op die vlucht dus, niet binnen TUI
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 4 januari 2017 @ 17:56:16 #298
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167882767
De samenwerking met TUI levert ook mooie pareltjes op:
http://www.waterkant.net/(...)toeristen-opleveren/
http://www.waterkant.net/(...)liner-naar-suriname/

Bij SLM zijn ze er heilig van overtuigd dat TUI reizen aanbiedt naar Suriname in combinatie met Curaçao (waarbij uiteraard met de SLM tussen PBM en CUR wordt gevlogen). Driemaal raden wat TUI nou net niet aanbiedt...
So we just called him Fred
pi_167882828

quote:
JAKARTA - Twee directieleden van de Indonesische prijsvechter Citilink hebben hun verantwoordelijkheid genomen voor de klucht rond een vermoedelijk dronken piloot. President-directeur Albert Burhan en operationeel directeur Hadinoto Soedigno kondigden vrijdag hun vertrek aan. Beelden van de zwalkende piloot gingen de afgelopen dagen de wereld over.

Woensdag maakten passagiers opnamen aan boord van een Airbus A320 waaruit duidelijk blijkt dat de piloot in kwestie nauwelijks uit zijn woorden komt. Later doken beelden op van de luchthaven van vertrek, waarop te zien is hoe een zwalkende gezagvoerder de veiligheidscontroles zonder problemen passeert.

Aan boord van de A320 waren 154 passagiers. Nadat bezorgde reizigers aan de bel trokken en het vliegtuig verlieten, stuurde Citilink een vervangende piloot. De vlucht voerde van Juanda Airport op Surabaya naar Jakarta Soekarno-Hatta Airport.

Ontslagen
De piloot werd in eerste instantie geschorst. Vrijdag maakte Citilink bekend dat de man is ontslagen. De officiële uitslag van de medische test is nog niet vrijgegeven.

Citilink vliegt met ruim veertig Airbus A320's naar een groot aantal binnenlandse bestemmingen. Het bedrijf maakt onderdeel uit van de nationale maatschappij Garuda Indonesia.
Nieuws is al een paar dagen oud, maar had hem nog niet gezien hier.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2017 18:00:01 ]
  woensdag 4 januari 2017 @ 18:38:38 #300
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167883815
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 17:56 schreef FredvZ het volgende:
De samenwerking met TUI levert ook mooie pareltjes op:
http://www.waterkant.net/(...)toeristen-opleveren/
http://www.waterkant.net/(...)liner-naar-suriname/

Bij SLM zijn ze er heilig van overtuigd dat TUI reizen aanbiedt naar Suriname in combinatie met Curaçao (waarbij uiteraard met de SLM tussen PBM en CUR wordt gevlogen). Driemaal raden wat TUI nou net niet aanbiedt...
Tsja. Ik begrijp die reacties wel. Wat moet je nou zoeken op Suriname als je 10 dagen op vakantie gaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')