abonnement Unibet Coolblue
pi_167472041
Mooie, tijdloze livery. Mooi zo laten.
pi_167490862
Nederland kon natuurlijk niet achterblijven op het gebied van Kerstfiguren vliegen :P

flightradar24 twitterde op maandag 19-12-2016 om 18:22:08 🛩🎄 Another pilot-drawn Christmas tree! We're going to have to host a competition next year. https://t.co/9zlzo8LlfK reageer retweet
  Moderator woensdag 21 december 2016 @ 01:08:39 #253
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167491106
Haha leuk gedaan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 21 december 2016 @ 07:12:28 #254
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_167491800
Vliegtuig niet opgestegen in Colombia. Filmpje: http://nos.nl/artikel/214(...)k-en-stort-neer.html
pi_167493347
Zoooo KOEKOEK.

Je zal er zo hebben staan 'spotten', komt hij ineens door de hekken zetten, my god. :X Gelukkig 'slechts' 4 of 5 doden, maar nog steeds treurig. Kist was ook 41 jaar oud. :o
Jack does it in real time...
  woensdag 21 december 2016 @ 14:04:34 #256
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_167497429
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:14 schreef DeeBee het volgende:
Zoooo KOEKOEK.

Je zal er zo hebben staan 'spotten', komt hij ineens door de hekken zetten, my god. :X
Zo gaat het er aan toe als het wel (net) goed gaat :o



Een waar woord in de comments: "you don't do that shit without consequences"
pi_167498036
Is dat nou of een hele korte baan of ligt die baan op hoogte zodat ze meer moeite hebben om snel hoogte te winnen?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_167498456
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:37 schreef Karstman het volgende:
Is dat nou of een hele korte baan of ligt die baan op hoogte zodat ze meer moeite hebben om snel hoogte te winnen?
Ik denk eerder aan structureel overbeladen
pi_167525256
Nederlands regeringstoestel te koop
quote:
De Nederlandse staat heeft het regeringstoestel te koop gezet. Het vliegtuig wordt door de Britse makelaar Altea aangeboden op avbuyer.com.

De PH-KBX is volgens de verkoper “stil, ruimtelijk en comfortabel”. Daarnaast is het toestel “excellent onderhouden, met slechts 400 vlieguren per jaar”.
Het regeringstoestel, een Fokker 70, stamt uit 1996, maar kreeg in 2008 nog een geheel vernieuwd interieur. Er is aan boord plaats voor 24 passagiers, verdeeld over twee cabines.

De prijs is op aanvraag. Experts zeggen tegen De Telegraaf dat het vliegtuig zo’n twee tot drie miljoen euro waard is.

Opvolger
Omdat KLM volgend jaar stopt met de Fokker 70, wil de maatschappij het toestel niet langer onderhouden. De staat is daarom dringend op zoek naar een opvolger.

Het nieuwe regeringstoestel moet een vliegbereik hebben van 10.000 kilometer, zodat de ministers of het koningshuis rechtstreeks naar de Nederlandse Antillen kunnen vliegen. In de Fokker is dat niet mogelijk.

Naar verluid wordt het nieuwe vliegtuig een Boeing 737 Business Jet. Koning Willem-Alexander volgt al vlieglessen voor dat toestel, en voor KLM is het onderhoud eenvoudig omdat zij al een grote vloot 737’s heeft. Officieel is er nog niks besloten.

  Moderator donderdag 22 december 2016 @ 14:11:09 #260
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167525364
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167527943
Schiphol heeft de aankomende passagiers gescheiden doormiddel van een vuil en schoon gebied, maar ik vroeg me af bestaan er ook vliegvelden die vertrekkende en aankomende passagiers volledig scheiden?
  donderdag 22 december 2016 @ 16:23:00 #262
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167528082
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:18 schreef HeelVeelvragen het volgende:
Schiphol heeft de aankomende passagiers gescheiden doormiddel van een vuil en schoon gebied, maar ik vroeg me af bestaan er ook vliegvelden die vertrekkende en aankomende passagiers volledig scheiden?
Dusseldorf?
  donderdag 22 december 2016 @ 16:46:15 #263
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167528588
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:18 schreef HeelVeelvragen het volgende:
Schiphol heeft de aankomende passagiers gescheiden doormiddel van een vuil en schoon gebied, maar ik vroeg me af bestaan er ook vliegvelden die vertrekkende en aankomende passagiers volledig scheiden?
Cancun, Aruba, Curaçao, Holguin, Varadero, Faro, Punta Cana, Puerto Plata, Rotterdam, Den Helder, Eindhoven.
So we just called him Fred
  donderdag 22 december 2016 @ 16:55:18 #264
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167528725
Curacao ook.
pi_167528899
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:46 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Cancun, Aruba, Curaçao, Holguin, Varadero, Faro, Punta Cana, Puerto Plata, Rotterdam, Den Helder, Eindhoven.
Geen grote luchthavens dus, ik neem dat bij de luchthavens met een slurf de vertrekkende passagiers op +2 rondlopen en de aankomende passagiers op +3(of andersom). Dit systeem lijkt me dan weer moeilijk te combineren met scheiden van aankomende passagiers zoals schiphol doet.
  donderdag 22 december 2016 @ 17:07:03 #266
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167528930
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 17:05 schreef HeelVeelvragen het volgende:

[..]

Geen grote luchthavens dus, ik neem dat bij de luchthavens met een slurf de vertrekkende passagiers op +2 rondlopen en de aankomende passagiers op +3(of andersom). Dit systeem lijkt me dan weer moeilijk te combineren met scheiden van aankomende passagiers zoals schiphol doet.
Nee, loopt allemaal op de zelfde verdieping rond.

Cancun is heeft nog een redelijk grote terminal die in een cirkel is gebouwd. aankomende passagiers lopen daar door een gang aan de buitenzijde van die cirkel.
So we just called him Fred
  donderdag 22 december 2016 @ 17:11:36 #267
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167529006
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 17:05 schreef HeelVeelvragen het volgende:

[..]

Geen grote luchthavens dus, ik neem dat bij de luchthavens met een slurf de vertrekkende passagiers op +2 rondlopen en de aankomende passagiers op +3(of andersom). Dit systeem lijkt me dan weer moeilijk te combineren met scheiden van aankomende passagiers zoals schiphol doet.
Ik ben Sheremetyevo International Airport bij Moskou nog vergeten. ook daar worden aankomende en vertrekkende passagiers gescheiden.
So we just called him Fred
  donderdag 22 december 2016 @ 17:20:05 #268
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167529157
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:23 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dusseldorf?
Düsseldorf niet. Volgens mij Heathrow
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_167529350
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 17:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Nee, loopt allemaal op de zelfde verdieping rond.

Wat is daar het voordeel van ipv op twee gescheiden verdiepingen? kan me alleen bedenken dat het budgettaire redenen heeft omdat je een verdieping minder bouwt.

Cancun ga ik in de herfst naar toe dan zal ik eens goed rond kijken, kan mij er nu nog weinig bij voorstellen.
pi_167529943
Iran Air en Airbus bezegelen megaorder
quote:
BLAGNAC - Iran Air en Airbus hebben een definitieve deal gesloten voor de aanschaf van honderd toestellen. De order betreft 46 vliegtuigen uit de A320-serie, 38 A330's en 16 A350 XWB's. De afleveringen starten al begin 2017.

De eerste A321 in de kleuren van Iran Air staat al klaar om afgeleverd te worden. Zoals eerder bekend werd ontvangt Iran Air toch geen A380’s. Oorspronkelijk waren die plannen er wel.

Met de levering van de nieuwe toestellen kan Iran Air beginnen met een broodnodige vlootvernieuwing. Vanwege en handelsboycot kon Iran sinds eind jaren zeventig geen nieuwe westerse vliegtuigen aanschaffen. Vorig jaar werd dit boycot opgeheven.

Farhad Parvaresh is opgetogen over de deal met Airbus. “Iran Air beschouwt dit akkoord als een belangrijke stap richting een sterkere internationale aanwezigheid in de burgerluchtvaart.”

Piloten
Volgens het akkoord gaat Airbus ook Iraanse piloten opleiden en de Iraniërs bijstaan bij het verbeteren van luchthavenoperaties en air traffic management. Volgens Airbus-topman is dit akkoord belangrijke voor de modernisering van de Iraanse luchtvaartsector.

De Amerikaanse overheid moet de deal van Airbus en Iran nog wel goedkeuren omdat Airbus-vliegtuigen voor meer dan tien procent uit Amerikaanse onderdelen bestaan. Dat lijkt een formaliteit, want eerder sloot Iran al een deal met de Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing over de levering van in totaal tachtig nieuwe vliegtuigen.
Nu kijken wat er na 20 januari gaat gebeuren...

Luchtvaartnieuws is ook een brakke site geworden zeg. Alles wordt aangepast aan mobiel/tablet gebruik...

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 22-12-2016 18:09:58 ]
pi_167541838
quote:
PH-KBX zo afleveren bij Aviodrome :P :
bron




[ Bericht 14% gewijzigd door Iemand91 op 23-12-2016 00:46:42 ]
  vrijdag 23 december 2016 @ 12:07:39 #272
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167550615
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:18 schreef HeelVeelvragen het volgende:
Schiphol heeft de aankomende passagiers gescheiden doormiddel van een vuil en schoon gebied, maar ik vroeg me af bestaan er ook vliegvelden die vertrekkende en aankomende passagiers volledig scheiden?
Hong Kong heeft het zeker weten.
  vrijdag 23 december 2016 @ 21:59:50 #274
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_167564150
De meeste Argentijnse (Zuid-Amerikaanse?) vliegvelden ook. Hoewel, Aeroparque (nationale vliegveld Argentinie) weer niet. Maar het internationale vliegveld wel. Je loopt vliegtuig uit en gescheiden naar de koffer- (en eventueel paspoort)controle en hup, aankomsthal in.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_167567013
Aan de ene kant van de plas; de nieuwe Boeing 787-10:




En aan de andere kant van de plas rolde vandaag de eerste A330neo uit de paint:


abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')