Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway/AR/anders zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers CruisinDen, hiker regio Amsterdam DireStraits7, hiker regio Hilversum Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen Gerard_Geit, merkgeil aan Ford, Mercedes-Benz, Audi en Jaguar. Rijdt zelf Ford GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)
Hojdhopper, ex-hiker regio Utrecht irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Dubai Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht RTS91, ex-privéchauffeur regio Utrecht
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht - Citroen Xsara (2000) Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven - Peugeot 308 (2008).
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Morgen maar weer eens een dagje werken, tijdje geleden ivm nieuw werk . Mijn contract loopt in november af dus zal best eens de laatste keer kunnen zijn
Op maandag 31 oktober 2016 15:24 schreef yosander het volgende: Morgen maar weer eens een dagje werken, tijdje geleden ivm nieuw werk . Mijn contract loopt in november af dus zal best eens de laatste keer kunnen zijn
Hierop voortbordurend: hoevaak moet je eigenlijk per x aantal weken werken? Ik dacht eens per 6 weken officieel?
Hierop voortbordurend: hoevaak moet je eigenlijk per x aantal weken werken? Ik dacht eens per 6 weken officieel?
Bij AR geen last van, heb dit jaar volgens mij minstens 8 weken achtereen niet gewerkt (ivm een vak dat 8 weken lang elke dag van 9 tot 5 aanwezigheid eiste ).
Voor morgen een wisselritje per Corsa en A3 E-tron
Gisteren wel een heel relaxed PC-dagje. Wel extreem vroeg op (4:15) maar vervolgens van 8:45 tot 15:00 doorgebracht op een kantoor in Alkmaar. Daar hadden ze gelukkig prima WiFi, dus die uurtjes waren zo voorbij. Daarna weer terug naar Arnhem, al met al een dagje gemaakt van zo'n 13 uur. Lekker verdienen zo! Auto was dezelfde Volvo V40 D4 als een tijdje terug, niks mis mee.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Nee, wel afgelopen vrijdag. Van Breda naar Utrecht. Denk je in Utrecht lekker chill te zitten qua OV, moest je 20 minuten lopen. Nou ja, moest, ik kreeg lekker een lift naar de binnenstad, want genoeg van die postbusjes. 8)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ben daar weleens geweest met een andere hiker om 2 postbusjes op te halen, maar dit is waarschijnlijk iets anders. Je bespaart i.i.g. wel veel ov met deze wisselrit.
Ben daar weleens geweest met een andere hiker om 2 postbusjes op te halen, maar dit is waarschijnlijk iets anders. Je bespaart i.i.g. wel veel ov met deze wisselrit.
ja dit is auto afleveren en ophalen bij vlootbeheerder denk ik, de opdracht en adressen zijn erg onduidelijk wederom We gaan het zien morgen, ben wel blij dat ik niet met de trein terug hoef nee
net zo ver als naar Groningen En een hele aardige gozer daar, ik was ook zo weer weg
Ja ik ken het. Ik koerier nu in België (ook Franstalig) en soms is het dik 2 uur rijden. Eerst reden we ook op Liège (wat een kutstad is dat zeg) en Namur, zelfs richting de grens met Luxemburg maar nu alleen Wallonië ten zuiden van Leuven en Brussel. Denk aan Mons en Tournai enzo.
Op zaterdag 19 november 2016 18:37 schreef McAwesome het volgende: Gisteren weer een lekker PC-dagje gehad met een aardige klant en een 520d Estate! De stuurverwarming was erg fijn met die kou...
Chagrijnige mensen daar in Lisserbroek, maar goed wat wil je, op zo'n troosteloos industrieterrein. Of wat daarvoor door moet gaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op maandag 21 november 2016 16:20 schreef DireStraits7 het volgende: Chagrijnige mensen daar in Lisserbroek, maar goed wat wil je, op zo'n troosteloos industrieterrein. Of wat daarvoor door moet gaan.
Toen ik hikede heb ik altijd maar gedacht "Ik mag leuk auto's rijden door het hele land en zit soms in superchille bakken, zij werken routinematig dag in dag uit op één afgelegen rotplek dus ik snap het als ze chagrijnig zijn".
Op dinsdag 22 november 2016 20:20 schreef SytseH het volgende: Morgen weer mijn eerste werkdag na 8 weken afwezigheid. Heb een 218i en een 116i. Dikke prima Wel het dikke half uur lopen in Nijverdal :/
Ik wil gaan solliciteren voor hiker, ben student en heb veel tijd en lijkt me echt een chille baan. Ik heb alleen enkele vragen.
Is het een beetje goed te doen qua OV? Als je bijvoorbeeld 2 ritten hebt en je moet een afleveren om 13:00 en de volgende ophalen om 14:30. Wat als dan de treinen niet zo rijden dat je op tijd bent?
En qua navigatie, gewoon telefoon neem ik aan? Weten jullie goede apps die ook alternatieve routes geven als er ergens file staat? Op dit moment heb ik al de HereWeGo navigatie app maar die heeft dit volgens mij niet.
Op woensdag 23 november 2016 09:08 schreef La_Moustache het volgende: Ik wil gaan solliciteren voor hiker, ben student en heb veel tijd en lijkt me echt een chille baan. Ik heb alleen enkele vragen.
Is het een beetje goed te doen qua OV? Als je bijvoorbeeld 2 ritten hebt en je moet een afleveren om 13:00 en de volgende ophalen om 14:30. Wat als dan de treinen niet zo rijden dat je op tijd bent?
En qua navigatie, gewoon telefoon neem ik aan? Weten jullie goede apps die ook alternatieve routes geven als er ergens file staat? Op dit moment heb ik al de HereWeGo navigatie app maar die heeft dit volgens mij niet.
Maargoed, eerst maar eens solliciteren
Kan gebeuren met die tijden, gewoon even bellen en meestal komt t wel goed. Qua navigatie, Google maps. Beter is er niet vind ik qua realtime updates.
Kan gebeuren met die tijden, gewoon even bellen en meestal komt t wel goed. Qua navigatie, Google maps. Beter is er niet vind ik qua realtime updates.
Oké top. Duurt de periode tussen sollicitatie en daadwerkelijk aangenomen worden lang of weet je dat niet? Is het ook de bedoeling dat er een advertentie wordt geplaatst dat ze op zoek zijn naar hikers, of kan je altijd solliciteren.
Welk bedrijf is trouwens beter, EasyWay of AutoReset? En kan je ook meerdere keren per week werken of heb je vaak maar 1 ritje per week? Ik kan namelijk wel wat geld gebruiken en aangezien ik de tijd heb zou ik graag wat meer dagen willen werken.
Ja daar wel in de buurt. Bushalte Genestetstraat is het dichtste bij, maar dan moet je nog wel 40 minuten lopen.
Gelukkig heb ik me dik verslapen vanochtend, dus ben maar met de auto naar Nijverdal gegaan. Iets meer dan een uur te laat de 218i opgehaald, 10 minuten te laat afgeleverd. Nu wel op tijd boor de tweede opdracht gelukkig. Moet vanmiddag wel alsnog dat stuk lopen in Nijverdal :/
Op woensdag 23 november 2016 12:17 schreef La_Moustache het volgende: Welk bedrijf is trouwens beter, EasyWay of AutoReset? En kan je ook meerdere keren per week werken of heb je vaak maar 1 ritje per week? Ik kan namelijk wel wat geld gebruiken en aangezien ik de tijd heb zou ik graag wat meer dagen willen werken.
je kan zelf opgeven wanneer je wil werken, dus je kan 7 dagen per week opgeven. Of je dan ook daadwerkelijk iets krijgt hangt er vanaf, maar 9/10x heb ik wel werk als ik beschikbaar ben.
Bij AR was het zo toen ik solliciteerde (2 jaar terug) dat je in principe gewoon aangenomen was als je werd uitgenodigd voor een gesprek. Moest je alleen de rijtest niet verprutsen
je kan zelf opgeven wanneer je wil werken, dus je kan 7 dagen per week opgeven. Of je dan ook daadwerkelijk iets krijgt hangt er vanaf, maar 9/10x heb ik wel werk als ik beschikbaar ben.
Bij AR was het zo toen ik solliciteerde (2 jaar terug) dat je in principe gewoon aangenomen was als je werd uitgenodigd voor een gesprek. Moest je alleen de rijtest niet verprutsen
Oke, bedankt voor je reactie. Zit er een lange tijd tussen het versturen van de sollicitatie en het uiteindelijke sollicitatiegesprek of valt het mee?
Als het wat langer duurt ga ik namelijk op nog een andere bijbaantje solliciteren, wel een beetje lullig als ik straks na tijd wordt uitgenodigd voor een gesprek en ik moet het afzeggen maar ik wil graag zo snel mogelijk ergens aan de slag
[ Bericht 8% gewijzigd door La_Moustache op 24-11-2016 09:16:45 ]
Oke, bedankt voor je reactie. Zit er een lange tijd tussen het versturen van de sollicitatie en het uiteindelijke sollicitatiegesprek of valt het mee?
Als het wat langer duurt ga ik namelijk op nog een andere bijbaantje solliciteren, wel een beetje lullig als ik straks na tijd wordt uitgenodigd voor een gesprek en ik moet het afzeggen maar ik wil graag zo snel mogelijk ergens aan de slag
Dat weet ik niet meer zo goed, volgens mij zoeken ze nu wel mensen dus de kans is aanwezig dat ze snel reageren. Gewoon proberen toch?
Morgen twee Transporters rijden in ieder geval, genot
Oke, bedankt voor je reactie. Zit er een lange tijd tussen het versturen van de sollicitatie en het uiteindelijke sollicitatiegesprek of valt het mee?
Als het wat langer duurt ga ik namelijk op nog een andere bijbaantje solliciteren, wel een beetje lullig als ik straks na tijd wordt uitgenodigd voor een gesprek en ik moet het afzeggen maar ik wil graag zo snel mogelijk ergens aan de slag
Je kan vrij rap een reactie verwachten. Was bij mij binnen een week sowieso! EDIT: Was bij Autoreset trouwens
Oké top. Duurt de periode tussen sollicitatie en daadwerkelijk aangenomen worden lang of weet je dat niet? Is het ook de bedoeling dat er een advertentie wordt geplaatst dat ze op zoek zijn naar hikers, of kan je altijd solliciteren.
Volgens mij kun je bij beide altijd solliciteren, als er geen plek is word je op de wachtrij gezet. Ik heb gesolliciteerd bij Autoreset, 6 werkdagen later had ik mijn sollicitatiegesprek en de volgende dag had ik mijn eerste ritje.
Mijn laatste EW rit een goede maand terug was ook en spoedje. In de middag ophalen met mijn eigen auto en dan 's avonds weer terug langs het ophaaladres mijn eigen auto ophalen. Helaas was het ophaaladres in Oosterhout en was dat net de eerste week dat de Merwedebrug dicht was en viel daardoor het OV flink tegen... Al met al 5 en half uur over gedaan om van Lisserbroek terug naar Oosterhout te komen... Mooie uren maar Sleeuwijk Tol West is nou niet een bushalte waar je om half 10 's avonds graag een uur staat te wachten.
De week erna nog wel 3 dagen bij ABC op het terrein gewerkt, en toen zelfs nog een Tesla model S gereden op het terrein, maar dat telt niet
Nu trouwens in Brisbane op stage tot Maart. Met 25 graden om 7 uur 's ochtends is het hier wel prima te doen. Wellicht daarna nog even chauffeuren maar dat zien we dan wel.
Drukke week deze week. Gisteren weer een lange chauffeursdag met een V40 D4, waarvan ik de meeste uren relaxed op kantoor kon studeren. Morgen en donderdag ook twee PC-dagjes; morgen met een Audi A3, donderdag een Mercedes C180d. Prima weekje!
Vrijdag ook maar beschikbaar gezet voor AR vanwege de maandwissel. Ben benieuwd of ze me nog wat leuks geven!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Vandaag een Honda Insight van Heerlen naar de Maltaweg. Wat een verschrikking van een auto. Eenmaal op constante snelheid rijdt het wel, maar het is óf je benen opvouwen, óf je armen uitrekken: zo belabberd is de zitpositie. Die 220 km gingen dus traag voorbij. Ook de stereo is verre van optimaal en door de CVT brult de motor er lekker op los bij halfgas optrekken. Nee dank u, volgende.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op dinsdag 6 december 2016 17:00 schreef McAwesome het volgende: Vandaag een Honda Insight van Heerlen naar de Maltaweg. Wat een verschrikking van een auto. Eenmaal op constante snelheid rijdt het wel, maar het is óf je benen opvouwen, óf je armen uitrekken: zo belabberd is de zitpositie. Die 220 km gingen dus traag voorbij. Ook de stereo is verre van optimaal en door de CVT brult de motor er lekker op los bij halfgas optrekken. Nee dank u, volgende.
klinkt net zo waardeloos als de Auris Hybrid dus, wat een ellendebak is dat Ben blij dat ik er nog nooit zo lang mee heb hoeven rijden als jij gelukkig
Eerste ritje bij AR van de week gehad. Mensen die hier wel eens een week werken? Hoe zit het als je dan best veel auto's moet aftanken, kom je best hoog in de kosten die week, en het is niet dat ik altijd veel geld op mijn rekening heb staan.
Op donderdag 8 december 2016 02:42 schreef Nickskuh het volgende: Eerste ritje bij AR van de week gehad. Mensen die hier wel eens een week werken? Hoe zit het als je dan best veel auto's moet aftanken, kom je best hoog in de kosten die week, en het is niet dat ik altijd veel geld op mijn rekening heb staan.
Ik heb 2,5 jaar bij AR gewerkt en soms wel 3 weken achter elkaar fulltime in de zomervakantie. Normaal valt het mee hoeveel auto's je moet aftanken, misschien 2-3 per week en vaak zijn ze dan nog afgetankt als je ze meeneemt.
Maar soms heb je pech en dat betekent dat je wel eens 150 piek in een week moet voorschieten. Normaal vroeg de planning ook wel eens of de auto aftanken een probleem was. Ik neem aan dat ze geen voorschot gaan overmaken.
Vandaag is die Insight gelukkig weer helemaal goed gemaakt. PC-dagje met een V60 D6, in totaal bijna 400 kilometer afgelegd. Het betere werk dus.
Voor morgen ook wel een fatsoenlijke hike-dag. Beginnen met een Renault Talisman, daarna een Golf 7 Variant en tot slot een Renault Mégane. Die laatste kon wellicht beter, maar ik mag zeker niet klagen!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Ik heb 2,5 jaar bij AR gewerkt en soms wel 3 weken achter elkaar fulltime in de zomervakantie. Normaal valt het mee hoeveel auto's je moet aftanken, misschien 2-3 per week en vaak zijn ze dan nog afgetankt als je ze meeneemt.
Maar soms heb je pech en dat betekent dat je wel eens 150 piek in een week moet voorschieten. Normaal vroeg de planning ook wel eens of de auto aftanken een probleem was. Ik neem aan dat ze geen voorschot gaan overmaken.
Aah oke, thanks!
Kun je trouwens AR gewoon bellen als je opeens vrij bent en een ritje wil doen?
[ Bericht 4% gewijzigd door Nickskuh op 08-12-2016 20:26:31 ]
Tot vandaag wist ik niet dat er een pendelbusje van de Maltaweg naar station Sloterdijk rijd, zijn er meer van deze gevallen? Is hier misschien een overzicht van ofzo? (Autoreset)
Op dinsdag 13 december 2016 17:12 schreef xFurion het volgende: Tot vandaag wist ik niet dat er een pendelbusje van de Maltaweg naar station Sloterdijk rijd, zijn er meer van deze gevallen? Is hier misschien een overzicht van ofzo? (Autoreset)
Oh, rijd deze weer? Ben er al een hele tijd niet meer geweest, maar die was destijds afgeschaft. Ik moest er toen twee keer zijn, vrijdags reed hij nog, maandag was hij afgeschaft. Maar goed, dat is alweer een hele tijd geleden.
Ik weet dat er, en ook dit is voor mij alweer een hele tijd geleden, een pendelbusje rijdt in Nijkerk vanaf het station naar de locatie op het industrieterrein en vice versa. Ik wist dat ze de ene kant op reden (vanaf locatie naar het station), maar die man vertelde me toen dat ze er iedere keer staan als de trein aankomt. Of dat echt zo is en of dat nog steeds zo is, weet ik niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Oh, rijd deze weer? Ben er al een hele tijd niet meer geweest, maar die was destijds afgeschaft. Ik moest er toen twee keer zijn, vrijdags reed hij nog, maandag was hij afgeschaft. Maar goed, dat is alweer een hele tijd geleden.
Ik weet dat er, en ook dit is voor mij alweer een hele tijd geleden, een pendelbusje rijdt in Nijkerk vanaf het station naar de locatie op het industrieterrein en vice versa. Ik wist dat ze de ene kant op reden (vanaf locatie naar het station), maar die man vertelde me toen dat ze er iedere keer staan als de trein aankomt. Of dat echt zo is en of dat nog steeds zo is, weet ik niet.
Vanaf Nijkerk is dit niet altijd het geval. Meestal ligt het eraan hoe druk het is en kan je vanaf industrieterrein gebracht worden naar het station. Helaas ook vaak genoeg moeten lopen. Andersom heb ik zelf nog niet meegemaakt en lijkt mij onwaarschijnlijk omdat een werknemer steeds gauw even heen en weer rijd.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Volgens mij kwamen de treinen (in de oude dienstregeling) vrijwel tegelijkertijd aan en wachtte die persoon vaak even. Dat is mij verteld in ieder geval.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op woensdag 14 december 2016 15:14 schreef DireStraits7 het volgende: Volgens mij kwamen de treinen (in de oude dienstregeling) vrijwel tegelijkertijd aan en wachtte die persoon vaak even. Dat is mij verteld in ieder geval.
Ik ben wel een paar keer afgezet bij Nijkerk station en dan reed diegene die me afzette met een noodvaart terug naar depot de seconde dat ik uitstapte.
Bij welke ritten moet je nou eigenlijk schade controleren? Want heb tot nu toe bij ritten naar Amsterdam, Breukelen nog niet zien staan dat ik schade moet controleren.
Op maandag 19 december 2016 18:40 schreef Nickskuh het volgende: Bij welke ritten moet je nou eigenlijk schade controleren? Want heb tot nu toe bij ritten naar Amsterdam, Breukelen nog niet zien staan dat ik schade moet controleren.
Bij Autoreset staat dat gewoon in de opdracht die je per mail toegestuurd krijgt. Meestal als je van dealer naar particulier moet of andersom.
't Is blijkbaar druk bij EW. De afgelopen maanden zowat iedere keer gebeld dat ik beschikbaar stond.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Vandaag loon?? gekregen van AR. Zelf kan ik het bedrag totaal niet herleiden tot mijn uitbetaling en sinds wanneer doen ze dat op woensdag? Of is dit misschien wat anders zoals opgebouwd vakantiegeld oid.
[ Bericht 49% gewijzigd door Pespre1 op 21-12-2016 21:48:07 ]
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Op woensdag 21 december 2016 21:35 schreef Pespre1 het volgende: Vandaag loon?? gekregen van AR. Zelf kan ik het bedrag totaal niet herleiden tot mijn uitbetaling en sinds wanneer doen ze dat op woensdag? Of is dit misschien wat anders zoals opgebouwd vakantiegeld oid.
Zou idd vakantiegeld kunnen zijn. Ik heb afgelopen vrijdag 't loon niet gekregen dus hoopte dat ze ook voor mij wat overgemaakt hadden, maar helaas
Ik helaas niet, maar laten we hopen dat we in het nieuwe jaar weer veel dikke wagens mogen rijden en de misbaksels ons een beetje bespaard blijven
Nee, ik ben 6 dagen beschikbaar geweest en helemaal niet gebeld :/ Heb wel maandag een vol dagje staan. 8:30 ophalen dus moet om half 7 in de bus zitten. Ben de afgelopen weken vaker om die tijd nog wakker geweest dan dat ik al sliep dus de komende dagen maar even het ritme proberen aan te passen...
Apeldoorn - Tilburg per VW Up Tilburg - Vianen per Auris TS Utrecht - Almere per Audi A3 1.4 TFSI
Opvallend rustig hier ja, toen ik nog hikete ging er rustig een topic per dag doorheen
In ander autonieuws; aangezien de actieradius op de boordcomputer en de benzinemeter van mijn auto altijd behoorlijk pessimistisch is, rij ik altijd door tot het metertje echt absoluut niet meet beweegt en op de bc de 0km is veranderd in streepjes. Laatst dus ook weer zo gedaan, tot m'n auto ineens ging inhouden, stotteren en bij 1 stoplicht uit viel
Startte wel weer, naar de dichtstbijzijnde benzinepomp gereden en daar ruim 53 liter erin gegooid (kan 55 in) Normaliter met die tactiek gaat er zo'n 47-48 liter in, maar dit keer toch een dagje te veel heen en weer naar het werk gereden
Ik denk dat ik gisteren de nieuwste auto heb gereden die ik ooit zal rijden. Toen ik instapte stond er 0km op de teller, en pas toen de tripmeter op 0,8km stond sprong hij op 1km.
Nee, ik ben 6 dagen beschikbaar geweest en helemaal niet gebeld :/
Hier (EW) de afgelopen 30 dagen gewerkt op 14-12, 16-12, 20-12, 22-12, 27-12, 02-01, 03-01, 05-01, 06-01, 09-01, 12-01
In totaal ca. 75 uur. Dus genoeg werk lijkt me.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Overigens kom ik wel heel vaak hikers tegen die pas net in dienst zijn, maar die hebben waarschijnlijk geen van allen de weg naar FOK gevonden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Hier (EW) de afgelopen 30 dagen gewerkt op 14-12, 16-12, 20-12, 22-12, 27-12, 02-01, 03-01, 05-01, 06-01, 09-01, 12-01
In totaal ca. 75 uur. Dus genoeg werk lijkt me.
Zal aan de regio liggen. In het Oosten ook erg weinig privéchauffeurwerk helaas, sta gemiddeld drie dagen per week beschikbaar en rij maar 1, soms 2 ritten per maand
quote:
Op zondag 15 januari 2017 17:33 schreef DireStraits7 het volgende: Overigens kom ik wel heel vaak hikers tegen die pas net in dienst zijn, maar die hebben waarschijnlijk geen van allen de weg naar FOK gevonden.
Fora beginnen ook wel een beetje ouderwets te worden heb ik het idee, de huidige 18-jarige zit op een heel ander internet dan wij 5 jaar geleden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Stroomstoring op Amsterdam, dikke chaos bij EW natuurlijk.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Vanochtend met min 25 het hele industrieterrein in Nijkerk afgelopen. Bleek de auto er niet te staan. "Gisteren zijn er wel 11 Astra's opgehaald met een vrachtwagen".
Gebeld met EW en inderdaad, geen auto daar. Gelukkig reed het pendelbusje en hoefde ik de barre wintertocht omgekeerd niet te maken. Wel vroeg die man mij nog waarom ik niet "even gebeld had [om opgepikt te worden op het station, red.]", tja, naar welk nummer?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op woensdag 18 januari 2017 18:09 schreef DireStraits7 het volgende: Vanochtend met min 25 het hele industrieterrein in Nijkerk afgelopen. Bleek de auto er niet te staan. "Gisteren zijn er wel 11 Astra's opgehaald met een vrachtwagen".
Gebeld met EW en inderdaad, geen auto daar. Gelukkig reed het pendelbusje en hoefde ik de barre wintertocht omgekeerd niet te maken. Wel vroeg die man mij nog waarom ik niet "even gebeld had [om opgepikt te worden op het station, red.]", tja, naar welk nummer?