abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166262898
Even een kloon.
Ik zit met een probleem en wil graag weten of er mensen dit misschien ook hebben meegemaakt en mij kunnen adviseren.

Ik heb sinds 10 jaar een relatie. Hij is nu 33 en ik 30. Het ging naar mijn idee redelijk goed. Geen grote up and downs, gewoon zijn gangetje. Eind 2014 kregen wij ons eerste kindje. Toen hij bijna een jaar was, ging het even wat minder. Ik kan niet eens zeggen wat er precies loos was, maar mijn partner leek onbereikbaar. Hij was meer weg en als hij wel aanwezig was, was hij toch afwezig. Bij jullie gaan nu misschien de alarmbellen rinkelen, maar bij mij niet. Ik ben niet wantrouwend; als je iemand goed kunt voorliegen ben ik het wel. We kabbelden wat voort en hij zei dat er niets was. Ondertussen bleek in november vorig jaar dat ik zwanger was. Niet helemaal gepland maar wel gewenst en welkom. Hij leek ook blij maar was nog steeds veel weg. Uit verschillende hoeken begon ik berichten te krijgen dat hij was gespot met een andere dame en wel in onze woonplaats! Toen begon ik wat door te krijgen. Het is een erg gesloten man en hij heeft geen vrouwelijke vriendinnen, dus het was onwaarschijnlijk dat hij gewoon "gezellig" wat aan het drinken was. Uiteraard ontkende hij alles. Ik wilde hem zo graag geloven.

De bewijzen stapelden zich op. Een maand voor de uitgerekende datum ben ik achter de pijnlijke waarheid gekomen. Er was geen ontkomen meer aan; Hij heeft sinds september 2016 een relatie gehad met een ander. Niet een scharrel, iets eenmaligs, maar gewoon maandenlang een affaire. De grond zakte onder mijn voeten vandaan. Hij heeft een dubbelleven geleid, ook terwijl ik zwanger was. Hoogzwanger heb ik mij laten testen, verder nog geen actie ondernomen. Het kindje werd al bijna geboren en wist niet wat ik kon doen. Hij gaf alles toe en we besloten na de geboorte verder te denken over de toekomst. We hebben elkaar wekenlang genegeerd en zelfs tijdens de bevalling was er een ijskoude sfeer.

In juli werd onze zoon geboren. De kraamweken waren prachtig en hels tegelijk. Naar buiten waren we het perfecte gezinnetje, van mijn kant wist niemand ervan. Van zijn kant bleken vrienden en een enkel familielid op de hoogte. Nu is ons zoontje alweer een paar maanden en kabbelt het voort. Vorige maand heb ik de "andere vrouw" benaderd. We hebben goed gepraat. Ergens kon ik het nog steeds niet geloven maar eht werd me duidelijk hoe ver hun contact ging. Zij is ook voorgelogen. Ze stuurde me screenshots die er niet om logen. Het ergste was dat ze elkaar in augustus nog hebben gezien, na de bevalling dus. Toen wist ik al van de affaire en ging hij doodleuk verder. Nadat zij ook achter de hele waarheid kwam, heeft hij haar zelfs nog verteld dat hij niet op het kindje zat te wachten, niet meer van me hield en alleen bij me bleef vanwege de kinderen. Ik las nog veel meer dingen, maar die maken het verhaal iets te herkenbaar. Het was heel pijnlijk en liet niks te raden over.

Ik weet niet meer wat te doen. Uit elkaar gaan heeft zoveel consequenties. Het bizarre is dat we ons leventje gewoon doorleven alsof er niets is. We gaan als gezin naar familiefeesten en zorgen samen voor de kinderen. Hij is een goede vader. Soms denk ik dat dit leventje wel vol te houden is voor de komende jaren, soms komt er weer zoveel walging naar boven. Walging over bijna een jaar liegen en bedriegen, de meest vreselijke dingen over mij zeggen en doodeluk bij mij in bed kruipen nadat hij met haar was. Ik zou zo graag mijn zoontjes een gezinssituatie bieden met vader en moeder in 1 huis.

Wie heeft er zoiets meegemaakt? Ben je toen gebleven of weggegaan?
pi_166262982
Uit elkaar gaan en goede afspraken maken over co-ouderschap.

Succes en sterkte.
Ja doei.
pi_166263048
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:44 schreef motorbloempje het volgende:
Uit elkaar gaan en goede afspraken maken over co-ouderschap.

Succes en sterkte.
Dank voor je advies. Zelf neig ik nu meer naar blijven, maar wel met grote twijfel.
pi_166263070
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:47 schreef proudmum86 het volgende:

[..]

Dank voor je advies. Zelf neig ik nu meer naar blijven, maar wel met grote twijfel.
Inderdaad, gewoon blijven. Voor de kinderen.

Misschien helpt het om nog een kind met hem te maken, meestal helpt een kind om de relatie te verbeteren.
pi_166263104
Sterkte, succes.

Er is geen alternatief, gewoon uit elkaar gaan. Je zal zien, dat het uiteindelijk zal opluchten en je meer adem geeft
pi_166263113
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon blijven. Voor de kinderen.

Misschien helpt het om nog een kind met hem te maken, meestal helpt een kind om de relatie te verbeteren.
Blijkbaar niet :') Ik snap je sacasme maar het is niet eenvoudig om weg te gaan in deze situatie.
pi_166263114
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:47 schreef proudmum86 het volgende:

[..]

Blijven bij iemand die willens en wetens voor blijft liegen is jezelf voor de gek houden en ook nog eens slecht voor je eigen welzijn. Eenmaal vergeten, soit, maar als iemand dan gewoon doorgaat zou echt einde verhaal moeten zijn.

Ja, je kind is belangrijk, maar jij bent dat ook,

Daarbij, opgroeien met een moeder die ongelukkig is, en een vader misschien ook, die bij de vader blijven 'voor de kinderen' is voor de kinderen ook niet ideaal, dat gaan ze ook wel merken.
Ja doei.
pi_166263158
Je blijft toch niet bij zo'n gast? Een affaire is toch wel iets heel anders dan een keer vreemdgaan. Uit alles blijkt dat hij niet meer van jou houdt. Wil je serieus bij iemand blijven die eigenlijk niet meer bij jou wil zijn?

Vooral het feit dat hij rustig doorgaat met de affaire terwijl jij het weet moet toch toch wel helpen bij de beslissing. Waar is je zelfrespect gebleven??
pi_166263167
Hoe is t nu met hem en haar?
Hebben ze nog contact?
Weet je wat híj wil?
compact en kleverig.
pi_166263172
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:49 schreef proudmum86 het volgende:

[..]

Blijkbaar niet :') Ik snap je sacasme maar het is niet eenvoudig om weg te gaan in deze situatie.
Nope, is niet makkelijk. Het alternatief, toch bij elkaar blijven, is ook niet makkelijk. Ik denk zelfs op termijn veel zwaarder. En de vader wil het ook (neem ik aan)
pi_166263204
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:52 schreef JaniesBrownie het volgende:
Hoe is t nu met hem en haar?
Hebben ze nog contact?
Weet je wat híj wil?
Hij wil niet weg bij zijn kinderen, dus een soort verstandshuwelijk houden. Hij heeft haar overal geblokkeerd.
pi_166263220
Wat wil hij dan? Wel bij elkaar blijven?

Waarom neig je naar blijven ?
pi_166263240
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:54 schreef proudmum86 het volgende:

[..]

Hij wil niet weg bij zijn kinderen, dus een soort verstandshuwelijk houden. Hij heeft haar overal geblokkeerd.
Waarom heeft hij haar geblokkeerd?
pi_166263261
quote:

[..]

maar waarom een verstandshuwelijk? En geen gewoon huwelijk?

En waarom zou hij in een verstandshuwelijk niet weerbuiten de pot pissen? Dan lijkt de eenzaamheid en dus de verleiding me nog groter
pi_166263268
quote:
dus een soort verstandshuwelijk houden
Ja, nee dus. Jij wilt je leven op z'n minst 15 jaar 'on hold' zetten zogenaamd voor het welzijn van je kinderen? uiteindelijk zijn jullie van zo'n beslissing allemaal de dupe....

Uit elkaar gaan en alles goed regelen kost moeite ja, wrsch ook heel veel moeite de komende jaren die nog volgen, maar als het meezit leer je in die nieuwe periode beide iemand kennen die jullie daar liefdevol in kunnen steunen. Anders sta je er helemaal alleen voor.
Ja doei.
pi_166263322
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:52 schreef Zure het volgende:
Je blijft toch niet bij zo'n gast? Een affaire is toch wel iets heel anders dan een keer vreemdgaan. Uit alles blijkt dat hij niet meer van jou houdt. Wil je serieus bij iemand blijven die eigenlijk niet meer bij jou wil zijn?

Vooral het feit dat hij rustig doorgaat met de affaire terwijl jij het weet moet toch toch wel helpen bij de beslissing. Waar is je zelfrespect gebleven??
Ja, dat heeft hij tegen haar gezegd, dat hij niet van mij houdt. Zelf kreeg ik de indruk dat hij heus wel van me hield. Aanvaarden dat het niet zo is, is lastig.
pi_166263348
quote:

[..]

hij wil dus niet júllie relatie houden en verbeteren, hij wil niet weer samen met jou een echt stel zijn?

En jij, zou jij dat wíllen?

Even trots, boosheid, wat je zou moeten willen/voelen en de wat je wil voor de kinferen kinderen daargelaten.
Wat zou jij willen, met hem?
compact en kleverig.
pi_166263350
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarom heeft hij haar geblokkeerd?
Hij wil met haar kappen, omdat hij zijn kinderen dagelijks wil blijven zien.
pi_166263360
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:59 schreef proudmum86 het volgende:

[..]

En neit omdat hij dus van jou houdt. Dát is belangrijk in een relatie/huwelijk. Als hij z'n kinderen wil blijven zien kan dat ook op een volwassen manier als jullie uit elkaar zijn.
Ja doei.
pi_166263375
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:59 schreef proudmum86 het volgende:

[..]

maar niet om jou dus. Dat is toch super pijnlijk? Wat vind je daar oke aan? Hij doet iets wat super kwetsend is en wil dan bij je blijven, niet voor jou maar voor zijn eigen gewin
pi_166263378
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:41 schreef proudmum86 het volgende:
Even een kloon.

:')
pi_166263391
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:59 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

hij wil dus niet júllie relatie houden en verbeteren, hij wil niet weer samen met jou een echt stel zijn?

En jij, zou jij dat wíllen?

Even trots, boosheid, wat je zou moeten willen/voelen en de kinderen daargelaten.
Wat zou jij willen, met hem?
Sorry, ik heb er geen antwoord op. Hij wil er een soort van het beste ervan maken. Dus proberen minder ruzie, een betere verstandhouding en als gezin verder.

Wat ik zelf wil, nog geen idee.
pi_166263409
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:00 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

:')
:') ?? Wat is er?
pi_166263435
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, nee dus. Jij wilt je leven op z'n minst 15 jaar 'on hold' zetten zogenaamd voor het welzijn van je kinderen? uiteindelijk zijn jullie van zo'n beslissing allemaal de dupe....

Uit elkaar gaan en alles goed regelen kost moeite ja, wrsch ook heel veel moeite de komende jaren die nog volgen, maar als het meezit leer je in die nieuwe periode beide iemand kennen die jullie daar liefdevol in kunnen steunen. Anders sta je er helemaal alleen voor.
Het idee dat er een soort stiefmoeder gaat komen, breekt mijn hart. Je hebt natuurlijk wel gelijk.
pi_166263458
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:02 schreef proudmum86 het volgende:

[..]

Het idee dat er een soort stiefmoeder gaat komen, breekt mijn hart. Je hebt natuurlijk wel gelijk.
Ach, als je het samen goed regelt kunnen de kinderen twéé liefdevolle ouderparen hebben waar ze op terug kunnen vallen. Als je zo blijft aanmodderen hebben ze wrsch het gevoel niet in een liefdevol afstandelijk gezin op te groeien...
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')