abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166254866

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

De afgestudeerde arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat)
• Eriksd
• Ryon
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder II)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder I)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten. De lijst met universiteiten is gestorteerd op tofheid:
Rijksuniversiteit Groningen
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon
• Ties02 (Novietenhoeder I)
• Joosie200
• Accursius
• underground1009
• IPA35

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel Floormanager)

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Keyos

Universiteit Leiden
• Monnet
• DoubleDip
• KetchupFTW

Universiteit Utrecht
• Blistering

Radboud Universiteit
• Boterbartje

Maastricht University
• GeneraalAdmiraal

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.
pi_166254871
In het ‘Renpaardenarrest’ beslist de Hoge Raad dat de door een vennootschap gedane uitgaven slechts dan een zakelijk karakter ontbreekt – en dus niet ten laste van de winst kunnen worden gebracht – indien en voor zover zij zijn gedaan ter bevrediging van de persoonlijke behoeften van de aandeelhouder(s). Kortom, voor een bv zijn kosten enkel niet aftrekbaar als onttrekking, ind ien deze vallen onder art. 10 Wet VPB (vermomde winstuitdelingen), en van een tussencategorie lijkt geen sprake.
pi_166254940
Volg je Belastingrecht 2?
pi_166254957
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 01:20 schreef Ties02 het volgende:
Volg je Belastingrecht 2?
Nee, maar ik heb de collegeaantekeningen en het uittreksel van onze mooie studievereniging al gedownload voor in september.
pi_166255013
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 01:22 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee, maar ik heb de collegeaantekeningen en het uittreksel van onze mooie studievereniging al gedownload voor in september.
:')

Is dat wat?

Zou gewoon zelf die colleges gaan samenvatten, leer je meer van. Die Boer ofzo legt het wel goed uit. Vpb was leuk.
pi_166255019
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 01:28 schreef Ties02 het volgende:

[..]

:')

Is dat wat?

Zou gewoon zelf die colleges gaan samenvatten, leer je meer van. Die Boer ofzo legt het wel goed uit. Vpb was leuk.
Geen idee, ga ik toch niet in kijken nu?

Ik ga wel naar de colleges hoor. Dat van RGR vorig jaar heeft mij ook enorm veel geholpen.

De Boer is fantastisch _O_ Heb hem al 3x gehad _O-

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 01:29:56 ]
pi_166256635
Hehe, eindelijk weer eens een fiscaal arrest in de TT

_O_
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:43:34 #8
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166258300
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 01:22 schreef Etsu het volgende:

[..]

Eigenlijk ben je een flinke baas. En dat meen ik
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:44:45 #9
376238 jantjevertonghen
pi_166258321
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 01:29 schreef Etsu het volgende:

[..]

Geen idee, ga ik toch niet in kijken nu?

Ik ga wel naar de colleges hoor. Dat van RGR vorig jaar heeft mij ook enorm veel geholpen.

De Boer is fantastisch _O_ Heb hem al 3x gehad _O-
Dat eeuwige enthousiasme van je. Niet pretentieuze gedrag (zelfs zeggen dat je weinig baankansen hebt), gewoon al huisje verhuren op jouw leeftijd. Wat een held wat een baas
pi_166258500
JV, mag het wat minder persoonlijk?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:06:29 #11
376238 jantjevertonghen
pi_166258757
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:53 schreef Lyrebird het volgende:
JV, mag het wat minder persoonlijk?
Wat een groenlinksige opnerking. Maar is goed, complimenteren moeten we verbieden.
pi_166258935
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 01:13 schreef Etsu het volgende:
In het ‘Renpaardenarrest’ beslist de Hoge Raad dat de door een vennootschap gedane uitgaven slechts dan een zakelijk karakter ontbreekt – en dus niet ten laste van de winst kunnen worden gebracht – indien en voor zover zij zijn gedaan ter bevrediging van de persoonlijke behoeften van de aandeelhouder(s).
Hoe ik mij dit arrest herinner is dat er weldeglijk een zakelijk aspect is (i.e. sponsoring). Echter wanneer er sprake is van een dusdanige wanverhouding tussen het nut van de investering en de kosten van deze ("geen weldenkend ondernemer zou deze investering doen"), dan is enkel dát deel wat de weldenkende ondernemer bereid zou zijn te betalen aftrekbaar.

Jij hebt het over persoonlijke behoeften (waar dus helemaal geen sprake is van een zakelijk aspect), dat is het geval bij o.a. het botenbouwer- & psycholoogarrest.
The road to success is always under construction.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:40:30 #13
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_166259427
Dat is het Cessna-arrest. ;)

Het renpaarden-arrest is borduurt daar op voort, met een verfijning voor wat betreft de persoonlijke behoeften:

quote:
Het Hof heeft het niet-zakelijke deel van de kosten kennelijk bepaald door vergelijking met hetgeen een vennootschap waarvan het beleid niet mede wordt ingegeven door de persoonlijke behoeften van de aandeelhouder, zou hebben besteed om de beoogde vergroting van de naamsbekendheid te realiseren. Ook dit geeft geen blijk van een onjuiste rechtsopvatting.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_166259753
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:15 schreef Census het volgende:

[..]

Hoe ik mij dit arrest herinner is dat er weldeglijk een zakelijk aspect is (i.e. sponsoring). Echter wanneer er sprake is van een dusdanige wanverhouding tussen het nut van de investering en de kosten van deze ("geen weldenkend ondernemer zou deze investering doen"), dan is enkel dát deel wat de weldenkende ondernemer bereid zou zijn te betalen aftrekbaar.

Jij hebt het over persoonlijke behoeften (waar dus helemaal geen sprake is van een zakelijk aspect), dat is het geval bij o.a. het botenbouwer- & psycholoogarrest.
Wanverhouding is Cessna idd.
Wat Etsu zegt klopt gewoon.
pi_166259871
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wanverhouding is Cessna idd.
Wat Etsu zegt klopt gewoon.
Bij ons (Fisc. eco) werden Cessna en renpaarden als het ware als synoniemen afgespiegeld, maar fijn om het nu dus iets preciezer te weten.
The road to success is always under construction.
pi_166259986
quote:

[..]

Psycholoog en afgebrande boot gaan over wanneer een schadevergoeding als zakelijke kosten mag worden genomen. Het is niet zo dat er helemaal geen sprake is van een zakelijk aspect (in beide gevallen was de schadevergoeding tijdens werktijd "opgelopen"). Zie ook het advocaatarrest daarover.
pi_166260100
Help ik heb op het tentamen een arrest Beverwijkse rellen II genoemd terwijl hij staat voorgeschreven als Slag bij Beverwijk II

Als dit maar goed komt
pi_166260116
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:30 schreef Paxcon het volgende:
Help ik heb op het tentamen een arrest Beverwijkse rellen II genoemd terwijl hij staat voorgeschreven als Slag bij Beverwijk II

Als dit maar goed komt
Ga maar vast naar het UWV :N
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:35:14 #19
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_166260175
quote:

Als dit maar goed komt
Komt nooit meer goed dit.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_166260824
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ga maar vast naar het UWV :N
Daar ga ik sowieso na m'n studententijd heen. De UWV lifestyle van bier zuipen en kut roepen heeft veel gelijkenis met het studentenleven.
Play hard, go pro.
pi_166260837
quote:

[..]

Ik heb gewoon gekopieerd uit een uittreksel :P

quote:

Als dit maar goed komt
Dat dit kan in Nederland :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 13:09:41 ]
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:12:33 #22
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166260897
quote:

Als dit maar goed komt
Slag bij Beverwijk II... Het arrest dateert uit de Tweede Wereldoorlog?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166260920
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:12 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Slag bij Beverwijk II... Het arrest dateert uit de Tweede Wereldoorlog?
Het gaat over een afgesproken vechtpartij tussen Ajax- en Feyenoordhooligans

https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Beverwijk

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 13:14:02 ]
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:14:38 #24
441812 KetchupFTW
pi_166260939
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:13 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Het gaat over een afgesproken vechtpartij tussen Ajax- en Feyenoordhooligans

https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Beverwijk
Dat heb ik zojuist gegoogled ja, danku.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166261039
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:14 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Dat heb ik zojuist gegoogled ja, danku.
Heb je al strafrecht gehad?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:22:39 #26
441812 KetchupFTW
pi_166261107
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:19 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Heb je al strafrecht gehad?
Nee, volgende periode.

Bizar arrest dit trouwens, maar het volgende uit het taxibus arrest vind ik echt misselijkmakend.

quote:
Het vijfjarige dochtertje van een vrouw wordt, terwijl zij op het woonerf op haar fietsje rijdt, door een achteruitrijdende taxibus aangereden. Een van de achterwielen van de taxibus is over het hoofd van het dochtertje gereden, hierdoor raakte de schedel beschadigd en kwam de inhoud van de schedel naast het hoofdje op de weg te liggen. De vrouw bevond zich tijdens het ongeval in de woning, maar werd direct door een buurvrouw gewaarschuwd. Toen de vrouw naar buiten rende zag zij haar dochertje levenloos op de grond liggen en zag de schedelinhoud voor braaksel aan. De vrouw belde een ambulance en probeerde het hoofdje van haar dochter om te draaien, hierbij verdween de hand van de vrouw vrijwel geheel in de schedel, waarna de vrouw zich realiseerde dat het geen braaksel was dat naast haar dochter was, maar de schedelinhoud. Dit dramatische ongeval heeft er tot geleid dat de vrouw ernstig geestelijk letsel heeft opgelopen en dat zij het ongeval steeds herbeleeft.
pi_166261120
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:22 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Nee, volgende periode.

Bizar arrest dit trouwens, maar het volgende uit het taxibus arrest vind ik echt misselijkmakend.

[..]

Ja ik ook en we kennen het verhaal helaas ook allemaal. :r
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:24:18 #28
441812 KetchupFTW
pi_166261147
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:23 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja ik ook en we kennen het verhaal helaas ook allemaal. :r
Kan me niet voorstellen hoe vreselijk dat moet zijn.
pi_166261216
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:22 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Nee, volgende periode.

[..]

Denk dat jij niet de enige bent. :P
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:35:33 #30
376238 jantjevertonghen
pi_166261395
Afschuwelijk....
pi_166261503
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:24 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen hoe vreselijk dat moet zijn.
Ik neem aan dat de docent je wel even van tevoren had gewaarschuwd?
pi_166261536
Zijn trouwens echt veel interessante vakken uit andere masters die je kan volgen. Jammer dat bij veel colleges/tentamens op dezelfde tijd zijn
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:42:01 #33
441812 KetchupFTW
pi_166261547
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de docent je wel even van tevoren had gewaarschuwd?
Nope. Was lekker op mijn gemak burgerlijk recht aan het studeren, beetje lezen over verbintenisjes, Haviltexje hier, Zuthphense waterleiding daar en toen kwam dit plots langs ;( .
pi_166261595
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:42 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Nope. Was lekker op mijn gemak burgerlijk recht aan het studeren, beetje lezen over verbintenisjes, Haviltexje hier, Zuthphense waterleiding daar en toen kwam dit plots langs ;( .
Ik hoop voor je dat je geen shockschade hebt opgelopen.
Heb mezelf pasgeleden nog shockschade bespaard. :r Bijna getuige geweest van hoe iemand voor de trein sprong. Gelukkig niks van gezien maar toch :{
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:44:50 #35
441812 KetchupFTW
pi_166261626
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:43 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je geen shockschade hebt opgelopen.
Heb mezelf pasgeleden nog shockschade bespaard. :r Bijna getuige geweest van hoe iemand voor de trein sprong. Gelukkig niks van gezien maar toch :{
De jurist in mij moet je er wel op wijzen dat er voor schokschade een affectieve relatie met het slachtoffer nodig is.
pi_166261670
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:44 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

De jurist in mij moet je er wel op wijzen dat er voor schokschade een affectieve relatie met het slachtoffer nodig is.
Ja dat dan weer wel, daar was in casu geen sprake van.
Helaas, weg potentiële schadevergoeding.

Hoe ging het verder met leren? Burgerlijk recht staat bekend als een lastig vak nml.
pi_166261684
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:46 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hoe ging het verder met leren? Burgerlijk recht staat bekend als een lastig vak nml.
Ook helaas dat je niet in de VS zit.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:51:14 #38
441812 KetchupFTW
pi_166261792
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:46 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat vage dingen op het tentamen, zoals een gebrekkige installatie van een sprinkler die afging en daardoor de inboedel vernachelde. Verweerder zei echter dat er voor schadevergoeding eerst een ingebrekestelling nodig was. Ik dacht van niet, omdat de overeenkomst al voltooid was en de gebrekkige installatie niet onder tekortkoming viel, maar echt zeker ben ik daar niet van.

Verder een vraag gehad over de onrechtmatige daad, maar die had ik helemaal uit mijn hoofd geleerd inclusief Kelderluik/Jetblast en wat kleinere vragen over bezitsverschaffing etc. dus dat zit wel snor.

Op zich niet zo lastig. 95% is te vinden in je wetboek, alhoewel alle kleine dingetjes waarmee rekening mee moet worden gehouden wel lastig is zo nu en dan.
pi_166261824
Kelderluik _O_
pi_166261876
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:51 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Wat vage dingen op het tentamen, zoals een gebrekkige installatie van een sprinkler die afging en daardoor de inboedel vernachelde. Verweerder zei echter dat er voor schadevergoeding eerst een ingebrekestelling nodig was. Ik dacht van niet, omdat de overeenkomst al voltooid was en de gebrekkige installatie niet onder tekortkoming viel, maar echt zeker ben ik daar niet van.

Verder een vraag gehad over de onrechtmatige daad, maar die had ik helemaal uit mijn hoofd geleerd inclusief Kelderluik/Jetblast en wat kleinere vragen over bezitsverschaffing etc. dus dat zit wel snor.

Op zich niet zo lastig. 95% is te vinden in je wetboek, alhoewel alle kleine dingetjes waarmee rekening mee moet worden gehouden wel lastig is zo nu en dan.
Uit mijn hoofd is wel/geen igs afhankelijk van de vraag of nakoming nog mogelijk is. Dus of de installatie nog kon worden gefixt.

Maar we zullen zien of het gelukt is. Geloof dat gemiddeld 50% hem haalt.
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:47 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ook helaas dat je niet in de VS zit.
Ja jammer, anders had ik wel even een miljoen kunnen cashen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:52 schreef Etsu het volgende:
Kelderluik _O_
Sowieso. Ben nog eens op de plek gewest waar het gebeurd moest zijn. Helaas nu 1 of ander schreeuwerig piepklein toeristisch winkeltje. Dus geen kelderluik te bekennen :(
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:57:27 #41
441812 KetchupFTW
pi_166261932
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:54 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd is wel/geen igs afhankelijk van de vraag of nakoming nog mogelijk is. Dus of de installatie nog kon worden gefixt.

Maar we zullen zien of het gelukt is. Geloof dat gemiddeld 50% hem haalt.

[..]

Ja jammer, anders had ik wel even een miljoen kunnen cashen.

[..]

Sowieso. Ben nog eens op de plek gewest waar het gebeurd moest zijn. Helaas nu 1 of ander schreeuwerig piepklein toeristisch winkeltje. Dus geen kelderluik te bekennen :(
IGS is nodig om verzuim in werking te laten treden, maar de overeenkomst was al voltooid dus zodoende maakte ik daaruit op dat er geen sprake kon zijn van verzuim en dus ook niet van een IGS.

Edit: niet altijd nodig voor verzuim, maar niet van belang in deze casus.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:01:36 #42
441812 KetchupFTW
pi_166262037
Pleuris, ik had artikel 6:83 sub b en artikel 6:74 moeten noemen zie ik nu.

Achja, tussentoets is toch maar 20% :*
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:03:28 #43
376238 jantjevertonghen
pi_166262080
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:01 schreef KetchupFTW het volgende:
Pleuris, ik had artikel 6:83 sub b en artikel 6:74 moeten noemen zie ik nu.

Achja, tussentoets is toch maar 20% :*
welke universiteit
pi_166262081
quote:

Als dit maar goed komt
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:05:03 #45
441812 KetchupFTW
pi_166262118
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:03 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

welke universiteit
UL
pi_166262128
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:05 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

UL
Ik vind het maar raar dat ze van die tussentoetsen hebben.

Gewoon één tentamen dat voor 100% telt. Alles of niets.
pi_166262155
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:05 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ja, zo ben ik het ook gewend. En dan enkel semester- of jaarvakken. Gewoon die hele zooi in een keer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 14:07:13 ]
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:06:56 #48
376238 jantjevertonghen
pi_166262160
quote:

[..]

Jep, met tussentoetsen lijkt het ook makkelijker.
pi_166262176
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:03 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Man man man
pi_166262178
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:06 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ja, zo ben ik het ook gewend. En dan enkel semestervakken. Gewoon die hele zooi in een keer.
Ik prefereer ook semesters. Dat blokkensysteem vind ik niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 14:07:30 ]
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:07:47 #51
441812 KetchupFTW
pi_166262184
quote:

[..]

10-punten vak met leerstof van 12 weken ;)
pi_166262202
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:07 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Op de RuG stoppen ze een 10-puntsvak in 7 weken, zonder tussentoetsen. Je punt?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 14:08:35 ]
pi_166262214
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:06 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Jep, met tussentoetsen lijkt het ook makkelijker.
Valt soms nog tegen hoor.
In mijn jaar was Inleiding Burgerlijk Recht ook 1 tentamen.
Vorig jaar een mastervak gedaan met tussentoets, vrij dramatisch gemaakt.
Tweede semester een 10 puntsvak zonder tussentoets gedaan. De reden was dat het niet uit maakte voor het aantal geslaagde studenten.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:09:12 #54
441812 KetchupFTW
pi_166262222
Maar ja, een 20% tussentoets is natuurlijk wel een beetje overbodig. Of ik nou een 6 of een 10 haal maakt niet zoveel uit. Ik denkt dat ze het gewoon doen zodat de leerlingen niet nog 12 weken aan leerstof moeten leren aan het einde van het semester.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:09:33 #55
441812 KetchupFTW
pi_166262229
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:08 schreef Etsu het volgende:

[..]

Op de RuG stoppen ze een 10-puntsvak in 7 weken, zonder tussentoetsen. Je punt?
Dat je op de RuG 7 weken leerstof hebt en hier 12 weken.
pi_166262232
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:07 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Het is best te doen qua stof. Als je dit zwaar vindt dan wordt Verbintenissenrecht echt huilen voor je.

Zeven boeken moet je lezen als ik me niet vergis. Of acht.
pi_166262233
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:09 schreef KetchupFTW het volgende:
Maar ja, een 20% tussentoets is natuurlijk wel een beetje overbodig. Of ik nou een 6 of een 10 haal maakt niet zoveel uit. Ik denkt dat ze het gewoon doen zodat de leerlingen niet nog 12 weken aan leerstof moeten leren aan het einde van het semester.
Dat is dan toch het probleem van die 'leerlingen'? Dan horen ze niet op de universiteit thuis.
pi_166262246
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:09 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het is best te doen qua stof. Als je dit zwaar vindt dan wordt Verbintenissenrecht echt huilen voor je.

Zeven boeken moet je lezen als ik me niet vergis. Of acht.
Zit dat in het eerste jaar?
pi_166262248
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:09 schreef KetchupFTW het volgende:
Dan moet je de stof beter verspreid gaan leren. Zul je later toch ook moeten doen.
pi_166262252
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:09 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Dat je op de RuG 7 weken leerstof hebt en hier 12 weken.
Dat kan je helemaal niet zeggen. Misschien proppen ze op de RuG wel meer lesstof in 1 week dan op de UL.
pi_166262263
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:10 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Nee tweede. Maar gaat door op Inleiding Burgerlijk Recht. De mensen die dat met een zesje halen op goed geluk falen nogal bij het vervolgvak.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:11:05 #62
441812 KetchupFTW
pi_166262264
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:09 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat is dan toch het probleem van die 'leerlingen'? Dan horen ze niet op de universiteit thuis.
Ze willen zoveel mogen propedeusestudenten doorlaten denk ik. Vandaar ook de verplichte werkgroepen het eerste jaar.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:11:23 #63
441812 KetchupFTW
pi_166262270
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:10 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Nee, tweede jaar, maar ik krijg nu wel de basis.
pi_166262281
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:11 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ze willen zoveel mogen propedeusestudenten doorlaten denk ik. Vandaar ook de verplichte werkgroepen het eerste jaar.
Dat is om uitval te voorkomen. Maar dat zie je niet terug in de manier van tentaminering.
pi_166262296
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:11 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Was er niet iets met BSA dat de UL onlangs heeft afgeschaft? Nu is het idee van tussentoetsen ervoor in plaats gekomen?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:12:51 #66
441812 KetchupFTW
pi_166262312
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:12 schreef Etsu het volgende:

[..]

Was er niet iets met BSA dat de UL onlangs heeft afgeschaft? Nu is het idee van tussentoetsen ervoor in plaats gekomen?
BSA voor het tweede jaar van de bachelor ja. Heeft niets te maken met de propedeuse.
pi_166262326
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:12 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

BSA voor het tweede jaar van de bachelor ja. Heeft niets te maken met de propedeuse.
Oh, oke.
Ik ben een oude rot ondertussen, dus ik weet het allemaal niet zo goed meer.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 14:13:36 ]
pi_166262338
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:12 schreef Etsu het volgende:

[..]

BSA in jaar 2. Tussentoetsen bestonden al. Ook in jaar 2 en 3 en de master.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:14:21 #69
376238 jantjevertonghen
pi_166262354
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:09 schreef Etsu het volgende:

[..]

Maar Ets... miss niet netjes om te vragen op een forum. Maar hoe heb je in godsnaam nu al een huisje kunnen kopen om te verhuren? Erfenis of heb je echt zo godsgruwelijk veel uren bij de AH gewerkt?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:14:28 #70
441812 KetchupFTW
pi_166262359
Ik heb dusver gewoon de stof gelezen/opdrachten gemaakt door de weken heen en dan 2-4 dagen van tevoren echt alles gaan leren met behulp van samenvattingen (dus niet het boek). Dat moet anders dus? :D
pi_166262375
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:14 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik heb dusver gewoon de stof gelezen/opdrachten gemaakt door de weken heen en dan 2-4 dagen van tevoren echt alles gaan leren met behulp van samenvattingen (dus niet het boek). Dat moet anders dus? :D
2-4 dagen van tevoren beginnen met een vak als dit gaat je niet helpen nee.
pi_166262380
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:14 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Maar Ets... miss niet netjes om te vragen op een forum. Maar hoe heb je in godsnaam nu al een huisje kunnen kopen om te verhuren? Erfenis of heb je echt zo godsgruwelijk veel uren bij de AH gewerkt?
Niet jouw zaken.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:15:57 #73
376238 jantjevertonghen
pi_166262387
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:15 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Jij zei laatst in mijn topic dat je zelf 4 dagen vantevoren begint?
en dat 10 dagen vantevoren lang is.
pi_166262388
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:14 schreef KetchupFTW het volgende:
In het tweede/derde jaar moet het wel anders, ja.
En in de master al helemaal. _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 14:16:14 ]
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:16:36 #75
441812 KetchupFTW
pi_166262404
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:15 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Niet echt beginnen natuurlijk, aangezien ik wel de opdrachten heb gemaakt/de literatuur heb gelezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')