abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168023377
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 07:37 schreef Funkel het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben tickets geboekt! 19 dagen Japan. Retour Tokyo, dus nu gaat het grote plannen beginnen :)

We nemen sowieso een railwaypass. En beginnen en eindigen dus in Tokyo (duh). Na hoeveel dagen hebben we Tokyo wel gezien? Zaten zelf te denken aan in totaal 5 dagen (2 dagen na aankomst en 3 dagen voor vertrek) Na Tokyo willen we door naar Kyoto, en vanuit daar trips maken naar Osaka en Nara.

Iemand tips? Ik ga meelezen! (en teruglezen!)
klinkt prima. tokyo heb je nooit 'wel gezien', haha... maar 5 dagen is een mooie indruk, dan kan je alle verschilende gezichten wel een beetje zien.

verder; wat Tanin zei, behalve dat je tokyo-kyoto-tokyo gewoon met railpass kan doen, als je toch 5 dagen in tokyo zit (14 dagen pas). dan heb je gelijk je geld eruit, en is de rest extra.
vergeet niet op de heenreis rechts te gaan zitten, voor uitzicht op mount fuji (als je geluk hebt met het weer).
pi_168023410
Vanuit Tokyo kun je dagtrips doen naar Nikko en Kamakura.
Verder zou ik vanwege Mount Fuji 1 of 2 overnachtingen inplannen bij Kawaguchiko of Hakone.
pi_168027209
Thanks voor de tips! In welke wijk moeten we in Tokyo zitten met het hotel? :)
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:42:34 #154
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_168027664
Je moet niets, maar rond asakusa is het betrekkelijk goedkoop en centraal. Daar zit ook eerder genoemde ks house.

Maar wellicht heeft iemand gerichtere tips voor tokyo, ik ben meer van Kyoto :P

Dagtripjes nikko en kamakura zijn inderdaad aanraders
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_168029182
shibuya/harajuku en shinjuku zijn wel de hotspots.

ik zat altijd ergens bij ueno (minowa/minami-senju). beetje achterbuurten (totaal ongevaarlijk), dus goedkoop. er zijn veel hostels daar. en ueno is populair onder de buitenlanders, met buitenmarkt bij het station, cafetjes en veel goedkoop en lekker eten.
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 14:57:38 #156
45833 crew  Fogel
pi_168029382
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:49 schreef pokkerdepok het volgende:
shibuya/harajuku en shinjuku zijn wel de hotspots.
Moet je wel tegen een overdosis mensen, geluid en licht kunnen ;)
Maar gelukkig zijn er ook rustige plekken daar. Mooie tempel bij Harajuku en een fantastisch park bij Shinjuku O+
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:58:46 #157
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_168029405
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar gelukkig zijn er ook rustige plekken daar. Mooie tempel bij Harajuku en een fantastisch park bij Shinjuku O+
Na 5 van die dingen zat ik wel aan mijn tempel taks.
Mooi hoor, maar daar is het mij te rustig...
pi_168030176
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

ik hou wel van die georganiseerde drukte daar.
en ja inderdaad. ook harajuku park is leuk, vooral op zondag. (maar dan is het ook weer druk haha)
in harajuku heb je ook vele leuke achterstraatjes waar het een stuk rustiger is, maar wel super hip, met winkeltjes enzo.
ben zelf niet een shinjuku fan, eigenlijk. t park is fantastisch, dat wel. voor uitgaan kan je beter naar shubuja gaan.
maar je moet het natuurlijk gezien hebben; de hoofdstraat met neon, de video schermen..... en ga daar eens rond half 6 tussen station en regeringsgebouwen staan. wel oppassen dat je niet overlopen wordt door de massa kantoormannetjes die naar het station rennen, haha. echt niet normaal.
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 15:51:33 #159
45833 crew  Fogel
pi_168030473
In Shubuja was ik bij de kroeg watering hole. Goed toeven wel.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_168030627
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:42 schreef Tanin het volgende:
Je moet niets, maar rond asakusa is het betrekkelijk goedkoop en centraal. Daar zit ook eerder genoemde ks house.

Maar wellicht heeft iemand gerichtere tips voor tokyo, ik ben meer van Kyoto :P

Dagtripjes nikko en kamakura zijn inderdaad aanraders
Ik ben ook naar Nikko geweest, en ik was blij dat ik het niet op 1 dag gedaan heb; daar doe je het gebied echt tekort mee. Je hebt er ook nog een prachtige omgeving richting Chuzenji lake, wat prima met de bus te bereiken is. Prima gebied om te wandelen :)

Ik heb vanuit Hiroshima btw ook een dagtripje gemaakt naar Onomichi, heb je een prachtige wandelroute langs een groot aantal tempels met prachtig uitzicht over de stad+Japanse zee. Ongeveer 100% rustiger dan Kyoto ;)

Voor wat foto's, kijk hier
pi_168032012
Dank voor de tip van Onomichi, zou ik wellicht als dagtocht kunnen doen vanuit omgeving Himeji.
pi_168032899
Ik verblijf hier m'n eerste 5 dagen: https://nl.hotels.com/hot(...)3931&tab=description

Dacht kan eerst lekker centraal zitten en voor 2de week wel iets anders uitzoeken als ik beetje beter beeld heb van de stad.

Wil iig Disney sea bezoeken voor een dag. Jammer genoeg is er verder geen sports eind februari :( Had graag Baseball of voetbal bezocht maar helaas :(
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_168045832
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:38 schreef RipCity het volgende:
Ik verblijf hier m'n eerste 5 dagen: https://nl.hotels.com/hot(...)3931&tab=description

Jammer genoeg is er verder geen sports eind februari :( Had graag Baseball of voetbal bezocht maar helaas :(
Wanneer ben je er dan precies? Volgens mij begint de J League eind februari. Het is alleen nog niet aangekondigd. De Japanse Super Cup is 18 februari en dan begint als het goed is een week later de competitie. De sfeer in de stadions is meestal geweldig. Ik vind het echt een aanrader als je van voetbal houdt.
pi_168045940
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 02:27 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Wanneer ben je er dan precies? Volgens mij begint de J League eind februari. Het is alleen nog niet aangekondigd. De Japanse Super Cup is 18 februari en dan begint als het goed is een week later de competitie. De sfeer in de stadions is meestal geweldig. Ik vind het echt een aanrader als je van voetbal houdt.
Oh serieus? Dat zou perfect zijn dan. Ben er 16 feb - 1 maart. Dan Zal 25-26 wel eerste speelronde zijn idd! Dank! Weet je wanneer de fixtures normaliter aangekondigd gaan worden? Zijn ze vrij laat mee dan :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_168046067
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 03:13 schreef RipCity het volgende:

[..]

Oh serieus? Dat zou perfect zijn dan. Ben er 16 feb - 1 maart. Dan Zal 25-26 wel eerste speelronde zijn idd! Dank! Weet je wanneer de fixtures normaliter aangekondigd gaan worden? Zijn ze vrij laat mee dan :D
Ik weet niet wanneer het normaliter aangekondigd wordt, maar ik neem aan binnenkort. Als je er vanaf de 16e bent zou je in ieder geval naar de Super Cup kunnen gaan: Urawa Reds vs Kashima Antlers in het Nissan Stadium in Yokohama. Is goed bereikbaar vanuit Tokio.
pi_168074941
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 03:13 schreef RipCity het volgende:

[..]

Het is aangekondigd. 25 en 26 februari is inderdaad de eerste ronde. Kan het programma alleen nog in het Japans vinden: http://www.jleague.jp/special/schedule/2017/

In de buurt van Tokio zou je naar Omiya Ardija vs Kawasaki Frontale of Yokohama F Marinos vs Urawa Reds kunnen.
pi_168111203
Zo, van de week voor een leuk prijsje rechtstreekse tickets naar Osaka geboekt. We gaan eind mei/begin juni 3 weekjes door Japan rondtrekken.

Voorpret van uitzoeken en plannen kan weer beginnen, wordt weer een uitdaging :) Wil nu sowieso ook proberen Kyushu in de route op te nemen :)
pi_168112198
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:57 schreef polariteit het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Komorebi O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 20:23 schreef polariteit het volgende:
Zo, van de week voor een leuk prijsje rechtstreekse tickets naar Osaka geboekt. We gaan eind mei/begin juni 3 weekjes door Japan rondtrekken.

Voorpret van uitzoeken en plannen kan weer beginnen, wordt weer een uitdaging :) Wil nu sowieso ook proberen Kyushu in de route op te nemen :)
Leuk! *O*

Wij willen sowieso in december gaan dit keer. Zodra het te boeken valt en we vinden tickets voor rond de 600 euro per stuk, boeken we ze direct. Twijfelen om van de zomer weer te gaan, maar dat wordt echt te gortig. Ticket en verblijf is het probleem niet eens zozeer, maar de uitgaven ter plekke zijn altijd bizar hoor.
pi_168112341
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 20:53 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Wij willen sowieso in december gaan dit keer. Zodra het te boeken valt en we vinden tickets voor rond de 600 euro per stuk, boeken we ze direct.
Heeft KLM die niet meer in het kader van de Werelddeals of is december dan nog te ver weg?
pi_168112497
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 20:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Heeft KLM die niet meer in het kader van de Werelddeals of is december dan nog te ver weg?
Niet tijdens de huidige werelddeals iig. Tokyo/Osaka zal er wel bij zitten, zo ergens in aug/sept, maar vaak niet voor rond de 600 euro. Wel hebben ze regelmatig aparte aanbiedingen waarbij Japan in de sale gaat.
pi_168112560
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 21:01 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Niet tijdens de huidige werelddeals iig. Tokyo/Osaka zal er wel bij zitten, zo ergens in aug/sept, maar vaak niet voor rond de 600 euro. Wel hebben ze regelmatig aparte aanbiedingen waarbij Japan in de sale gaat.
Ik heb 2 weken terug (dus tijdens de werelddealweken) een retourtje Osaka in oktober gekocht voor plusminus 550 euri.
pi_168112615
Je kon tijdens de afgelopen/huidige werelddealweken (en nu nog steeds niet) nog geen tickets kopen voor dec17-jan18. Nette prijs wel, als het voor die prijs kan, vlieg ik ook wel met KLM. Anders niet, dan doe ik liever ANA/JAL met een overstap Zurich/Helsinki.
pi_168113402
Mijn tickets waren ook tijdens de werelddeal weken, 550 pp. Rechstreeks :)

Komt er nog 280 euro voor stoelen met beenruimte bij die ik echt nodig heb :o
pi_168113657
Rechtstreeks heb ik ook :)
En die upgrade voor de stoelen ga ik ook doen, ik twijfel alleen nog tussen economy comfort of nooduitgang. Wat heb jij gekozen en waarom?
pi_168115595
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:
Rechtstreeks heb ik ook :)
En die upgrade voor de stoelen ga ik ook doen, ik twijfel alleen nog tussen economy comfort of nooduitgang. Wat heb jij gekozen en waarom?
Nooduitgang vooraan. Aanzienlijk meer beenruimte want geen stoelen voor je. Heb ik nodig met mijn >2.10 mtr

Snapte sowieso die comfort niet. Minder ruimte maar wel duurder. Misschien heb ik t niet goed gelezen ofzo, of t staat niet helemaal duidelijk op de site...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')