abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166583732
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het is vaak meer netwerken dan 'gewone' banen, al is dat ook steeds vaker een ons kent ons gebeuren. Een groot deel van de vacatures wordt niet gepubliceerd en worden of intern of via-via ingevuld. Maar uiteindelijk komt het ook gewoon neer op zorgen dat je op de juiste plek op de juiste tijd bent ;)
Tsja, herkenbaar. Maar dat is natuurlijk prima zodra je eenmaal goed in dat wereldje zit. Dan heb je er waarschijnlijk alleen maar voordeel van?

Even een update over mij: Heb dus een assessment gedaan en daar op mijn normprofiel de maximale score behaald. Toch niet uitgenodigd voor een gesprek omdat mijn CV niet voldeed aan de eisen. Baal er flink van, heb voor een starter toch een goed CV naar mijn mening.. Naar nieuws zo vlak voor het weekend..
pi_166584075
Vanochtend een gesprek. De werkgever vond het leuk gesprek. Alleen hoor ik pas volgende week of er een tweede gesprek vanwege dat weinig ervaring heb op ict gebied.

Maandag heb ik een selectiedag, daarvoor moet ik weer richting Utrecht in de buurt.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_166584108
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:12 schreef Lean_Machine het volgende:
Even een update over mij: Heb dus een assessment gedaan en daar op mijn normprofiel de maximale score behaald. Toch niet uitgenodigd voor een gesprek omdat mijn CV niet voldeed aan de eisen. Baal er flink van, heb voor een starter toch een goed CV naar mijn mening.. Naar nieuws zo vlak voor het weekend..
-O- da's mooi kut, maar aan de andere kant wel fijn dat je 't voor het weekend weet. Weet je in elk geval waar je aan toe bent. Ik vind dat soort dingen altijd erg naar, dat je een weekend 'kwijt' bent aan hopen/wachten..
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:28 schreef F1gamer het volgende:
Vanochtend een gesprek. De werkgever vond het leuk gesprek. Alleen hoor ik pas volgende week of er een tweede gesprek vanwege dat weinig ervaring heb op ict gebied.

Maandag heb ik een selectiedag, daarvoor moet ik weer richting Utrecht in de buurt.
Duimen!
Ja doei.
pi_166584456
Nu afwachten. Nu lekker genieten van F1 weekeind *O*
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  zaterdag 12 november 2016 @ 15:05:35 #255
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_166605857
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 12:00 schreef K44S het volgende:

[..]

Heel veel succes gewenst.
Bij instanties zoals Connexxion begrijp ik dat het dus een 0-urencontract is?

Ik sta er weer positief in deze week.
Vol gas hier en daar wat proberen. Ik zal weer wat posten als ik wat positiefs te melden heb ;)
Nee, Connexxion rijdt hier niet. Qbuzz rijdt hier, maar alles gaat tegenwoordig via een uitzendbureau en na 140 jaar word je dan misschien overgenomen door de vervoerder. Ik begreep van de intercedente van het betreffende uitzendbureau dat er nog mensen op de wachtlijst staan die bij de vorige vervoerder reden. Dat is al zeven jaar geleden. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 12 november 2016 @ 15:13:27 #256
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_166606004
Afgelopen week even bij een uitzendbureau geweest. Voor de jaarwisseling zal ik daar niet gaan werken (want zij werken met weekcontracten), maar ik kreeg wel een compliment over mijn c.v.. De intercedent zei dat hij ze zo graag zag en gaf nog een kleine tip.

Ik merk wel dat een foto op je c.v. een positieve uitwerking heeft.

Qua werk zijn er nog geen vorderingen. Wel veel spookvacatures. Maar goed, ik ga er vanuit dat het van het voorjaar wel weer aantrekt en desnoods neem ik een zaterdagbaantje in de winkeldistributie. Het levert dan niks op, maar ik ben wel aan het werk.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 12 november 2016 @ 15:54:37 #257
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_166606612
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 15:13 schreef Kentekenplaat het volgende:
Afgelopen week even bij een uitzendbureau geweest. Voor de jaarwisseling zal ik daar niet gaan werken (want zij werken met weekcontracten), maar ik kreeg wel een compliment over mijn c.v.. De intercedent zei dat hij ze zo graag zag en gaf nog een kleine tip.

Ik merk wel dat een foto op je c.v. een positieve uitwerking heeft.

Qua werk zijn er nog geen vorderingen. Wel veel spookvacatures. Maar goed, ik ga er vanuit dat het van het voorjaar wel weer aantrekt en desnoods neem ik een zaterdagbaantje in de winkeldistributie. Het levert dan niks op, maar ik ben wel aan het werk.
Klikbaar linkje naar LinkedIn doet het ook goed trouwens :Y

En succes! Hopelijk komt er iets uit :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_166606804
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

-O- da's mooi kut, maar aan de andere kant wel fijn dat je 't voor het weekend weet. Weet je in elk geval waar je aan toe bent. Ik vind dat soort dingen altijd erg naar, dat je een weekend 'kwijt' bent aan hopen/wachten..

[..]

Duimen!
Dat is ook weer waar. Ik merk bij mezelf dat ik zo veel enthousiasme opbouw voor een sollicitatie, dat afwijzingen echt hard binnen komen. Maar goed, vlak na mijn vorige bericht gister middag kreeg ik nog een reactie op een andere sollicitatie, dat ze 'very impressed' waren van mijn CV en ik hier ook weer een online assessment mag doen. 1 afwijzing en 2 positieve berichten op één dag. Niet slecht!
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 15:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Klikbaar linkje naar LinkedIn doet het ook goed trouwens :Y

En succes! Hopelijk komt er iets uit :)
Dat is wel een goede tip inderdaad!
pi_166607662
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 16:07 schreef Lean_Machine het volgende:

[..]

Dat is ook weer waar. Ik merk bij mezelf dat ik zo veel enthousiasme opbouw voor een sollicitatie, dat afwijzingen echt hard binnen komen. Maar goed, vlak na mijn vorige bericht gister middag kreeg ik nog een reactie op een andere sollicitatie, dat ze 'very impressed' waren van mijn CV en ik hier ook weer een online assessment mag doen. 1 afwijzing en 2 positieve berichten op één dag. Niet slecht!

[..]

Dat is wel een goede tip inderdaad!
Balen ja! Dat veel hechten aan een sollicitatie had ik in het begin ook. Dan doen de afwijzingen ook echt pijn als je specifiek vacatures uitzoekt waar je denkt kans te maken. Hoe meer je reageert, des te vaker je standaardafwijzingen krijgt of helemaal niks meer hoort dus het went wel. Daarom zie ik het nu maar als 'dit lijkt me een leuke baan' en laat ik de beoordeling maar over aan de HR-mensen of ik daadwerkelijk kans maak. Merk dat ik vooral bij banen in de regio (winkels) geen reactie krijg, helemaal niks terug.

En ook jammer van je assessment, maar ja dat is een beetje omdat ze nog steeds veel meer aanbod hebben. Ze zitten er niet mee als je er uren aan kwijt bent om vervolgens niet door te zijn na een goede of slechte uitslag.
  maandag 14 november 2016 @ 10:23:30 #260
416020 K44S
The bearded man
pi_166644796
Ik heb al wat gegoogeld, maar vooralsnog kom er nou niet echt uit.

Wat doet een:Online Content Moderator nou precies?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  maandag 14 november 2016 @ 10:26:57 #261
66825 Reya
Fier Wallon
pi_166644827
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 10:23 schreef K44S het volgende:
Ik heb al wat gegoogeld, maar vooralsnog kom er nou niet echt uit.

Wat doet een:Online Content Moderator nou precies?
Klinkt als moderator op FOK! :P
  maandag 14 november 2016 @ 10:28:54 #262
416020 K44S
The bearded man
pi_166644851
quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2016 10:26 schreef Reya het volgende:

[..]

Klinkt als moderator op FOK! :P
Zoiets heb ik dus ook gelezen. Lijkt me sterk dat er hier banen voor zijn.

http://www.besedo.com/career/

Lijkt me best een leuke uitdaging. Alleen klinkt het zo sterk :P
pi_166646137
Ik kreeg na mijn goede gesprek vorige week woensdag een telefoontje met de vraag wat mijn salaris indicatie was. Heb ik doorgegeven. Vind het wel raar dat ze daar blijkbaar toch een selectie op maken. Vrijdagmiddag kreeg ik een mail dat ze met een andere kandidaat door gaan.
Positief gevoel in ieder geval dat ik solliciteerde. Nu de komende tijd eens op mijn gemak verder kijken.
Met een meidenkwartet
pi_166646936
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 11:56 schreef Cathmar het volgende:
Ik kreeg na mijn goede gesprek vorige week woensdag een telefoontje met de vraag wat mijn salaris indicatie was. Heb ik doorgegeven. Vind het wel raar dat ze daar blijkbaar toch een selectie op maken. Vrijdagmiddag kreeg ik een mail dat ze met een andere kandidaat door gaan.
Positief gevoel in ieder geval dat ik solliciteerde. Nu de komende tijd eens op mijn gemak verder kijken.
Beetje rare vraag en dan weet je inderdaad meteen dat de ander blijkbaar met minder genoeg nam...
pi_166648062
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 11:56 schreef Cathmar het volgende:
Ik kreeg na mijn goede gesprek vorige week woensdag een telefoontje met de vraag wat mijn salaris indicatie was. Heb ik doorgegeven. Vind het wel raar dat ze daar blijkbaar toch een selectie op maken.
Vind je dat echt? Als je twee vergelijkbare kandidaten hebt, lijkt het me logisch dat de salarisindicatie stevig meetelt.
pi_166648359
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:42 schreef Queller het volgende:

[..]

Vind je dat echt? Als je twee vergelijkbare kandidaten hebt, lijkt het me logisch dat de salarisindicatie stevig meetelt.
Laat ik het anders zeggen: ik had er gewoon geen rekening mee gehouden. Het is niet per definitie raar. Als je kandidaten echt vergelijkbaar zijn, na 1 geprek he, lijkt me dat je eerst nog eens verder met ze praat om te kijken wat er verder naar voren komt. Zo zou ik dat zelf doen.
Met een meidenkwartet
pi_166650980
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:56 schreef Cathmar het volgende:
Laat ik het anders zeggen: ik had er gewoon geen rekening mee gehouden. Het is niet per definitie raar. Als je kandidaten echt vergelijkbaar zijn, na 1 geprek he, lijkt me dat je eerst nog eens verder met ze praat om te kijken wat er verder naar voren komt. Zo zou ik dat zelf doen.
Ik heb nu een aantal keer aan de andere kant van de tafel gezeten. Uiteindelijk is de procedure voor een belangrijk deel een gevoelskwestie. Uiteraard moeten de harde eisen kloppen, maar los daarvan heb je het meestal in twee minuten gezien. Bij gelijkgeschikten (is dat een woord??) kan de salarisindicatie uiteindelijk prima de doorslag geven.

Maar ik snap wat je bedoelt ;)
  dinsdag 15 november 2016 @ 14:04:35 #268
416020 K44S
The bearded man
pi_166670100
Net een video-cv gemaakt, ben benieuwd wat dat gaat doen :)
pi_166670145
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 14:04 schreef K44S het volgende:
Net een video-cv gemaakt, ben benieuwd wat dat gaat doen :)
Nice, ben benieuwd. Reageer je dan op vacatures waar een video CV gevraagd wordt, of gewoon op normale vacatures waar je er bovenuit wilt springen?

Mijn update: Ik heb net een eerste kennismakingsgesprek gehad na een paar weken terug gesolliciteerd te hebben. Ging er fijn, was een goede klik en de baan lijkt erg interessant. Volgende ronde is nog een gesprek, dit maar vakinhoudelijk en daarna een assessment. Volgende week hoor ik meer!
  dinsdag 15 november 2016 @ 14:09:05 #270
416020 K44S
The bearded man
pi_166670164
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 14:07 schreef Lean_Machine het volgende:

[..]

Nice, ben benieuwd. Reageer je dan op vacatures waar een video CV gevraagd wordt, of gewoon op normale vacatures waar je er bovenuit wilt springen?

Mijn update: Ik heb net een eerste kennismakingsgesprek gehad na een paar weken terug gesolliciteerd te hebben. Ging er fijn, was een goede klik en de baan lijkt erg interessant. Volgende ronde is nog een gesprek, dit maar vakinhoudelijk en daarna een assessment. Volgende week hoor ik meer!
Ik kreeg gisteravond een e-mail van tempo-team dat zo'n video-cv best wel wat mee kan brengen. Dus ik heb 'm gewoon gemaakt :). Vanaf daar zie ik het wel.
pi_166670223
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 14:09 schreef K44S het volgende:

[..]

Ik kreeg gisteravond een e-mail van tempo-team dat zo'n video-cv best wel wat mee kan brengen. Dus ik heb 'm gewoon gemaakt :). Vanaf daar zie ik het wel.
Mogen wij zien? :o
  dinsdag 15 november 2016 @ 14:18:57 #272
416020 K44S
The bearded man
pi_166670310
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 november 2016 14:13 schreef Leonos het volgende:

[..]

Mogen wij zien? :o
Ik zet 'm niet op Fok! :) wellicht via dm
pi_166672579
Uit het gesprek van vrijdag krijg ik een werkervaringsplek aangeboden voor 1 maand waarbij geen vergoeding. Daar moet ik goed over nadenken.

De recruiter van uitzendbureau stuur een mailtje met andere voornaam dan die ik zelf heb :')
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_166673844
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 16:07 schreef F1gamer het volgende:

De recruiter van uitzendbureau stuur een mailtje met andere voornaam dan die ik zelf heb :')
:|W

Ach joh, ik word overal waar ik werk gemaild met een andere naam.
Meestal kan ik er wel om lachen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_166674089
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:|W

Ach joh, ik word overal waar ik werk gemaild met een andere naam.
Meestal kan ik er wel om lachen.
Vaak maken ze 1 letter langer, maar nu is het compleet andere naaam
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')