Volgens de website van AH zit dit in Nutriton: Maltodextrine , 30 % johannesbroodpitmeel , calciumcarbonaat, ijzersulfaat , zinksulfaat.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:27 schreef Crumpette het volgende:
Alle uren voor middernacht tellen dubbel dames! Helaas, gewoon vroeg naar bed. saai.![]()
Thanks cactus. Al die tips doe ik idd al.. en speen 2 gebruik ik al voor 'gewone' voeding omdat hij anders niks binnenkrijgt, maar misschien moet ik ook nr 3 even regelen dan. Of even proberen met avent-2..die gaat ook wel snel.
Hoezo 'nutteloze toevoegingen' eigenlijk? lijkt me dat een waarlijk nutteloos babyproduct geen lang leven beschoren is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amsel ook alweer werken. Hoe gaat het met je zoon?
Miez hoe ging het wennen en loslaten?
Maltodextrine wordt o.a. in babyvoeding toegevoegd om te zorgen dat poeder poeder blijft en niet gaat uitkristalliseren en als bindmiddel. oplosmiddel bedoel ik.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Volgens de website van AH zit dit in Nutriton: Maltodextrine , 30 % johannesbroodpitmeel , calciumcarbonaat, ijzersulfaat , zinksulfaat.
Maltodextrine is een stof die het jbpm wat zoeter maakt en die eigenlijk nergens voor nodig is. Kinderen kunnen er zelfs allergische reacties op vertonen.
Puur johannesbroodpitmeel doet hetzelfde werk als Nutrilon, maar dan zonder deze toevoegingen. Je hebt er ook nog eens minder van nodig per flesje.
Ik ook in bedquote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:45 schreef Crumpette het volgende:
Ja nee chanty, dan spuugt de mijne meer denk ik. Ik voed inmiddels met badhanddoeken erbij, ter illustratie.
Oh wauw zie dequote:Op woensdag 26 oktober 2016 14:35 schreef Crumpette het volgende:
Ja, want ik ben bij uitstek iemand die altijd roept dat 'ik dat ook heb maar dan nog erger'. Wat een enorme wedstrijd zeg.
Gelukkig heeft hij geen pijn - behalve dat vastzittende boertjes niet fijn zijn, maar ik vermoed geen irritatie aan de slokdarm oid.
Hmmmmquote:Op woensdag 26 oktober 2016 14:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Die van jullie spugen elkaar misschien de tent uit, maar die van mij heeft vandaag het record zure spuitluiers verbroken. De teller staat op negen nu. Waarvan één tot in de nek. Beat that
.
quote:Op woensdag 26 oktober 2016 15:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Oooh ja, dat was ook heel ergen toen was het nog enigszins schattige babypoep. Die zure drek van vandaag was full-on bioligischwapenmateriaal van een zevenmaander.
Die het overigens allemaal hilarisch vindt. Je ziet 'm denken: "Komt dat mens weer aanzetten met dat vieze gezicht en die billendoekjes. Ze vindt het vast supergrappig als ik nu de luier onder m'n kont wegtrek en over m'n hoofd de tafel afslinger. En dan ook nog even op m'n buik draai met mijn vieze spekbillen. SUPERGOED IDEE"
Ik lig dubbelquote:Op woensdag 26 oktober 2016 15:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Oooh ja, dat was ook heel ergen toen was het nog enigszins schattige babypoep. Die zure drek van vandaag was full-on biologischwapenmateriaal van een zevenmaander.
Die het overigens allemaal hilarisch vindt. Je ziet 'm denken: "Komt dat mens weer aanzetten met dat vieze gezicht en die billendoekjes. Ze vindt het vast supergrappig als ik nu de luier onder m'n kont wegtrek en over m'n hoofd de tafel afslinger. En dan ook nog even op m'n buik draai met mijn vieze spekbillen. SUPERGOED IDEE"
Jawel hoor! te gulzig en te veel voor het maagje kan beide!quote:Op woensdag 26 oktober 2016 15:22 schreef Soof-87 het volgende:
Hier ook sinds een paar dagen een enorm spuugkind 's nachts.
Kan het zijn omdat daar wat meer uurtjes tussen de voedingen zitten? Te gulzig drinken? Te veel? Maar dat kan toch bijna niet bij bv.?
Ook een M.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 15:59 schreef Miezziej het volgende:
Hou je de baby (was het nou ook een M? Geheugen, ik heb het niet) overdag misschien meer rechtop na een voeding dan in de nacht? Als ik M snel weer neerleg spuugt ze sneller dan wanneer ik haar even rechtop hou.
Of het met meer uren tussen de voedingen te maken heeft durf ik niet te zeggen, misschien dat de melkstroom wat sterker is dan overdag?
Ik had M eindelijk een beetje in slaap. Moet ze niezenWe beginnen opnieuw
Ja zou kunnen, maar het ging zo goedquote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:06 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Jawel hoor! te gulzig en te veel voor het maagje kan beide!
Vooral als ze meer zuigbehoefte en mamahonger hebben blijven ze doordrinken.
Kwestie van meer voedmomenten maken in de nacht denk ik.
Gewoon laagjes. Shirt omhoog, stretchtopje eronder waarvan ik de hals onder m'n tiet kan trekken.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:36 schreef Mies_poes het volgende:
Vraagje aan degenen die borstvoeding geven: wat voor kleding dragen jullie? Ik wil er graag weer een beetje leuk uitzien, die hemdjes komen me inmiddels de neus uit, maar leuke voedingskleren lijken onvindbaar. Of je hebt ze waar ook een zwangere buik in kan...
Ja hoor. Al ben ik nog niet met baby naar een restaurant geweest en zoek ik sowieso dan geen decadente tent uit maar een kindvriendelijk iets (want peuter).quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:03 schreef Mies_poes het volgende:
Ook als je ergens naar toe gaat? Restaurant of zo
Jurkjes met een V-hals en een voedingsbh er onder. Werkt als een tiet.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:36 schreef Mies_poes het volgende:
Vraagje aan degenen die borstvoeding geven: wat voor kleding dragen jullie? Ik wil er graag weer een beetje leuk uitzien, die hemdjes komen me inmiddels de neus uit, maar leuke voedingskleren lijken onvindbaar. Of je hebt ze waar ook een zwangere buik in kan...
Ik draag graag topjes die alleen boven open kunnen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:36 schreef Mies_poes het volgende:
Ik zweer nog steeds bij deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)401-9200000052682704quote:Op woensdag 26 oktober 2016 18:17 schreef Unihipili het volgende:
Ik probeerde lily padz uit om ook geen bh meer te hoeven dragen. Ja dat werkt, maar niet lang want ook die stromen vol bij mij. Het was een fijn uurtje bhloosheid
.
Blijf wel aan het wassen zo.
Iemand nog tips van fijne voedingsbh's die je zo min mogelijk voelt? Ik heb nu stretchdingen van de H&M.
Emma was vandaag ook bij oma en heb ook ongeveer zo vaak gehoord 'dat ze het zo goed doet' en dat ze zo vrolijk is en nergens om 'zeurt' (mijn woorden!). Gewoon algeheel tevreden meisjequote:Op woensdag 26 oktober 2016 21:18 schreef LeSage het volgende:
S. was vandaag bij oma en die heeft wel 80x gezegd hoe gezellig het wasdat je dan zo trots kan zijn hè
Dank! dat is een overweging waard. Ik had gekeken op de website van nutrilon maar omdat er alleen AR 2 stond, en ik alleen die voeding kon vinden voor vanaf 6 maanden, dacht ik dat dat niet in aanmerking kwam. Kan wel dus? of is er ook een nr 1 van?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:46 schreef Twinkle20 het volgende:
Crump ik weet niet of je mee hebt gekregen hoe dat hier met Sjuul ging? Die spuugde in de kraamweek een beetje. Maar dat was in onze ogen niet zorgwekkend. Zul je altijd zien .. kraam de deur uit gaat het helemaal los. Projectiel spugen .. verhaal van meerdere keren per dag omkleden .. bank die helemaal onder zit .. Djenna en Boaz die alvast een stap opzij deden zodra Sjuul zich verslikte .. jouw verhaal is herkenbaar.
Wij hebben toen besloten om naar nutrilon AR over te gaan en vanaf voeding 1 was het een wereld van verschil.
We hebben er bewust niet voor gekozen om apartjbpm te kopen en dat vervolgens te mengen met de voeding die we in eerste instantie gebruikten. Vond dat teveel geknoei/gedoe en ja .. hoeveel moet je er dan in mengen.
De voeding die we eerst hadden kreeg ze prima weg met level 1 van dr brown.
De nutrilon AR moet wel echt met level 2 gegeven worden.
Sindsdien geen gespuug of continu gehik meer. Geen half uur wachten op een boer + golf melk maar een bescheiden boertje binnen een minuut.
En bovenal een tevreden kindje wat eindelijk goed in gewicht aankomt
Misschien heb je er wat aan.
Chanty die pasfoto!![]()
Maar als ze er geen last van heeft, wat is dan het probleemquote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:03 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Emma was vandaag ook bij oma en heb ook ongeveer zo vaak gehoord 'dat ze het zo goed doet' en dat ze zo vrolijk is en nergens om 'zeurt' (mijn woorden!). Gewoon algeheel tevreden meisje
En die zure poepbroeken, ik zou willen dat ik ze dagelijks had op een tijd dat het echt niet uitkomt. Hell, ze mag tot het plafond spuiten met een spuitluier, als ze maar poept.Gelukkig heeft ze er geen last van..
Er mag geen reclame gemaakt worden voor voeding onder de 6 maanden. Het is er dus welquote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:04 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Dank! dat is een overweging waard. Ik had gekeken op de website van nutrilon maar omdat er alleen AR 2 stond, en ik alleen die voeding kon vinden voor vanaf 6 maanden, dacht ik dat dat niet in aanmerking kwam. Kan wel dus? of is er ook een nr 1 van?
Zaten opzij geplakt, maar na maand op drie ploingten die ineens naar voren jaquote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:44 schreef Quoi het volgende:
Hey, ineens vallen de wimpers van Max me op! Geen idee of die er nu eerst niet (of minder prominent) waren. Ik lees daar wisselende berichten over op internet. Wenkbrauwen had hij wel duidelijk vanaf de geboorte.
Hoe zit dat bij jullie babies?
Keep you informed. En koude handjes: check. Ik stop ze alleen strak in. Anders geeft hij zich ook overquote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:53 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Als het bij jou ook werkt is het geniaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Warme handjes! (en in ontspannen toestand wederom de frummelmond)
Toen je helemaal stopte met bv of wat bedoel je?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 21:18 schreef LeSage het volgende:
Uni, de eerste twee weken gaf ik ook bv en bij mij lekte het ook constant. Iedere voeding weer schone kleren aan, ieder half uur lekpads. Vreemd genoeg was het stoppen dan weer heel snel gebeurd.
Wat iemand anders hier al schreef mag er geen reclame gemaakr worden voor nr 1 maar het is er zekerquote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:04 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Dank! dat is een overweging waard. Ik had gekeken op de website van nutrilon maar omdat er alleen AR 2 stond, en ik alleen die voeding kon vinden voor vanaf 6 maanden, dacht ik dat dat niet in aanmerking kwam. Kan wel dus? of is er ook een nr 1 van?
Ja, het voeden zelf lukte slecht en deed ontzettende pijn. Maar ik had verwacht dat stoppen lastig zou zijn door de enorme lekkages steeds. Maar ik was al snel opgedroogd.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 00:52 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Toen je helemaal stopte met bv of wat bedoel je?
Oh man, ik heb de eerste nacht na haar geboorte echt minstens zes keer zitten huilen om die wimpertjesquote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:44 schreef Quoi het volgende:
Hey, ineens vallen de wimpers van Max me op! Geen idee of die er nu eerst niet (of minder prominent) waren. Ik lees daar wisselende berichten over op internet. Wenkbrauwen had hij wel duidelijk vanaf de geboorte.
Leuk danquote:Op donderdag 27 oktober 2016 07:18 schreef Molo het volgende:
Mannen soms
Larf lag nog lekker te tukken. Ik wilde nog even lekker blijven liggen, omdat het kan.
Komt Koos nog even langs om voor hij naar werk gaat gedag te zeggen tegen Larfje.
Kus geven, maar ook hard 'boeboeboe' en al dat soort kneuzendingen die ouders nu eenmaal zeggen tegen haar zeggen.
Dus toen werd ze wakker, en had honger, dus blehren.
En dan zeggen 'oh ja, ik moet naar werk, doei'
Gvd lul......
Nou moest ik er toch zo uit, maar toch
Dat spiraaltje werd niet meteen gezet door de huisarts? Ik kan er ook tegenop zien. Ik moet een knoop daarover doorhakken trouwens. Heb nog een klein twijfeltje of ik toch niet de pil weer wil.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:21 schreef Nazil het volgende:
Ik heb de rompers zo ook nog niet geprobeerd, nog niet nodig gehad gelukkig.
Ik kom net van de ha en heb een spiraaltje opgehaald. Die gaat er dus binnenkort in (voor hoe lang is even de vraag, die 5 jaar gaat hij niet halen denk ik). Ik ben alleen zo bang voor het zetten.. Ben bang dat de knip pijn gaat doen.
Bevalling zonder pijnstilling gedaan en dan doodsbang zijn voor pijn van dit
Rly? Ik vond het tijdens mijn verlof echt een enorme prestatie als ik voor het middaguur gedoucht was en ergens op de dag een was aanzette en misschien zelfs ophing.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 04:03 schreef Soof-87 het volgende:
Mies stuur je moeder ook hierheen!Had echt gedacht dat ik meer tijd voor het huishouden zou hebben, maar ben nog nooit zo druk geweest
Ja druk met baby bedoel ik he. Niet druk met huishoudenquote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Rly? Ik vond het tijdens mijn verlof echt een enorme prestatie als ik voor het middaguur gedoucht was en ergens op de dag een was aanzette en misschien zelfs ophing.
Poeh pittig. Klinkt dan inderdaad niet als regeldagen. Reflux misschien? Komt het consternatiebureau al snel langs?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:02 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Uiteindelijk is ze rond 3u gaan slapen (we waren dus vanaf 22:30 met haar bezig) en heb ik ook wat slaap kunnen pakken. Vriend was beneden gaan slapen en die hoorde haar brabbelen net over de babyfoon, ik ben blijkbaar zo moe dat ik niks gehoord heb 😬 hij heeft haar gepakt voor luier enz en ik sliep gewoon door hahaha!
Ze is morgen twee weken. Regeldagen dacht ik eerst ook maar het is eigenlijk al vanaf het begin zo, alleen nu erger.
Zo irritant dat je niet weet wat normaal is. Naar mijn idee spuugt ze best veel maar misschien is het wel niks vergeleken met een echte spuger..
Wandelwagen hebben we gisteren geprobeerd want eerder leek ze dat wel fijn te vinden. Gisteren was ook dat krijsen..
Nee, je krijgt een recept en moet dat ding dan bij de apotheek ophalen (en betalen) en dan wordt hij bij een andere afspraak gezet als je ongesteld bent (jeej, gênant). Duurt 20 minuten ongeveer.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:29 schreef Quoi het volgende:
Ik ga de rompertruc eens een keer proberen bij deze spekkerd. Gelukkig nog niet echt nodig gehad.
[..]
Dat spiraaltje werd niet meteen gezet door de huisarts? Ik kan er ook tegenop zien. Ik moet een knoop daarover doorhakken trouwens. Heb nog een klein twijfeltje of ik toch niet de pil weer wil.
Hier net weer meneertje gelukzalig achtergelaten in zijn eigen kamertje. Hopelijk gaat 'ie lekker slapen, maar er wordt gejengeld. Even kijken maar weer. Hij moet vooral een fijn ik-ga-slapen-gevoel krijgen in zijn kamer.
Motherhood. Je probeert af en toe maar wat hè?
Ze hebben gisteren wel 2x gebeld maar kon niet opnemen. En je kan niet terugbellen, heel handig 😂quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:44 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Poeh pittig. Klinkt dan inderdaad niet als regeldagen. Reflux misschien? Komt het consternatiebureau al snel langs?
Reuze praktisch ja. Wij hadden hier de dag na aangifte een afsprakenbrief in de bus liggenquote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:00 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ze hebben gisteren wel 2x gebeld maar kon niet opnemen. En je kan niet terugbellen, heel handig 😂
Zo'n bureau heeft toch gewoon een nummer? Die kun je best bellen dacht ik.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:00 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Ze hebben gisteren wel 2x gebeld maar kon niet opnemen. En je kan niet terugbellen, heel handig 😂
Ja! Hier opeens prachtige krulwimpers, ook rossigquote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:44 schreef Quoi het volgende:
OK. Ik heb überhaupt nog geen menstruatie gehad, dus dat wordt lastig, tijdens de menstruatie zetten. Vervelend dat de pil zoveel bijwerkingen had bij jou, dan lijkt het me een juiste keuze. Ik had veeeeeeeeel klachten na het (na bijna 20jr slikken) stoppen met de pil: cystes, vet haar, onrustige huid. Mijn lijf luisterde dus mét beter dan zonder de pil. Alleen vond ik dat zo absurd dat ik er niet zo snel meer aan wilde starten - die afhankelijkheid was blijkbaar groter dan ik dacht. Alleen nu mijn haar weer vettig wordt en pukkeltjes weer komen is de neiging groot om er weer aan te beginnen. Dus: voor- en nadelen. Ik dub nog wat.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:49 schreef Nazil het volgende:
[..]
Nee, je krijgt een recept en moet dat ding dan bij de apotheek ophalen (en betalen) en dan wordt hij bij een andere afspraak gezet als je ongesteld bent (jeej, gênant). Duurt 20 minuten ongeveer.
Pil heb ik zo veel problemen mee gehad voor de zwangerschap.. Doorbraakbloedingen, moodswings, etc. Een lichtere pil (tegen de moodswings) hielp ook niet.
L heeft duidelijk een sprongetje gemaakt. Hij lacht nu de hele dag door naar vanalles, 'praat', vindt de box ineens leuk en hij lag er net in met een beer op z'n hoofdhad hij even gepakt uit de hoek van de box. Wel per ongeluk, het doel was een nijntje van de boxmobiel. Die hangt alleen te hoog
![]()
Speen is veel minder nodig nu hij zichzelf even kan vermaken, dat is ook heel prettig.
De gym is hier ook een hit, ja. Die heeft muziek en lampjesquote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:50 schreef Quoi het volgende:
@Justme, wat een nacht(en)! Ik herinner me ook wel zo'n nacht van het begin, maar dat was de uitzondering op de regel. Lekker het CB bellen hoor, ze zijn ervoor om je te adviseren. Het is soms zo zoeken nog tijdens die weken.
[..]
OK. Ik heb überhaupt nog geen menstruatie gehad, dus dat wordt lastig, tijdens de menstruatie zetten. Vervelend dat de pil zoveel bijwerkingen had bij jou, dan lijkt het me een juiste keuze. Ik had veeeeeeeeel klachten na het (na bijna 20jr slikken) stoppen met de pil: cystes, vet haar, onrustige huid. Mijn lijf luisterde dus mét beter dan zonder de pil. Alleen vond ik dat zo absurd dat ik er niet zo snel meer aan wilde starten - die afhankelijkheid was blijkbaar groter dan ik dacht. Alleen nu mijn haar weer vettig wordt en pukkeltjes weer komen is de neiging groot om er weer aan te beginnen. Dus: voor- en nadelen. Ik dub nog wat.
Grappig dat jouw ventje zo'n sprong maakt! Ook wel zo praktisch dat je 'm even in de box kunt leggen. Dat is hier trouwens sinds deze week ook, vooral met de gym
Je kan het nummer wel bellen maar ze kunnen niks voor je betekenen, aangezien de verpleegkundigen alles zelf regelen. enige dat ze kon doen is doorgeven dat ik had gebeld en vragen of ze mij weer wilde bellen. Tot nu toe ben ik niet nogmaals gebeld, dus ik ben benieuwd. Op de voicemail zei ze dat ze evt vrijdag wilde komen, maar als we geen tijd afspreken neem ik aan dat ze niet zomaar komt..? Ik ben in ieder geval niet van plan om de hele dag binnen te blijven wachten als het een beetje ok weer is..quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:06 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Zo'n bureau heeft toch gewoon een nummer? Die kun je best bellen dacht ik.
Overigens is niet alleen de hoeveelheid spugen belangrijk, maar misschien nog wel meer hoeveel last je kindje heeft. ik zou misschien gewoon even aan de HA vragen om mee te denken. Als je kindje zo moet huilen is dat (naast heftig vermoeiend) zo enorm sneu.. sterkte!
Ik heb nog niet eens een intake gehad, dus nee, geen mailadres.. Ach het zal allemaal wel goedkomen.. Ooit 😂quote:Op donderdag 27 oktober 2016 16:17 schreef Nazil het volgende:
Heb je geen mailadres van je jeugdverpleegkundige? Wij kunnen haar altijd mailen (doe ik ook regelmatig) en heb heel snel antwoord.
oh nee idd dat schiet niet op dan. Succes iig, hopelijk bellen ze een keer wanneer je op kan nemen.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 16:32 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Ik heb nog niet eens een intake gehad, dus nee, geen mailadres.. Ach het zal allemaal wel goedkomen.. Ooit 😂
Klinkt heel bijzonder die foto's!quote:Op donderdag 27 oktober 2016 18:21 schreef PiperMaru het volgende:
Oh, en vandaag hebben we de foto's binnen van de geboortefotograaf. Man, dat was huilen geblazen![]()
![]()
Het moment dat ik O. aanpakte en op L_A's borst legde is zo mooi in beeld gebracht
![]()
Echt heel blij dat we haar hebben ingehuurd.
Meer mensen trouwens hier met katten, die hun beestjes continu terugvinden in de maxi cosi, de kinderstoel, het bedje, op het aankleedkussen? Ik vind het niet zo fris, maar heb het maar opgegeven om ze er steeds uit te plukken. Het is ook wel weer grappig en zorgt iig voor veel grappige foto's. Alleen in de box en in het bedje heb ik liever niet. Gelukkig hebben ze voor de box weinig belangstelling.
quote:Op donderdag 27 oktober 2016 20:14 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Onze kat heeft gelukkig nul interesse in al het babyspul. Behalve de commode, hij kan er onder kruipen en dan via de achterkant omhoog een lade in. Ben me al eens kapot geschrokken, had ik wat nodig uit een lade, zit die kat erin als een duveltje uit een doosje
quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 04:39 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hier is het helaas weer raak.. Vanaf 22u bezig geweest met madam. Om 2;30 eindelijk sliep ze even in, maar nu alweer wakker. Mijn vriend gaat morgen een dagje werken dus ik laat hem maar slapen nu, maar dit ga ik niet mijn hele verlof volhouden..
Klinkt zwaar, hopelijk kan je nog wat uurtjes slaap pakkenquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 04:39 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hier is het helaas weer raak.. Vanaf 22u bezig geweest met madam. Om 2;30 eindelijk sliep ze even in, maar nu alweer wakker. Mijn vriend gaat morgen een dagje werken dus ik laat hem maar slapen nu, maar dit ga ik niet mijn hele verlof volhouden..
Ik heb nu deze bh. Het zit niet echt supermooi aangesloten, maar het is 100% katoen, dat vind ik erg prettig. Ander materiaal schuurde zo, omdat het toch wat gevoeliger is allemaal, vooral in het begin.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 18:17 schreef Unihipili het volgende:
Ik probeerde lily padz uit om ook geen bh meer te hoeven dragen. Ja dat werkt, maar niet lang want ook die stromen vol bij mij. Het was een fijn uurtje bhloosheid
.
Blijf wel aan het wassen zo.
Iemand nog tips van fijne voedingsbh's die je zo min mogelijk voelt? Ik heb nu stretchdingen van de H&M.
Dit hield ik nog geen paar dagen volquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 04:39 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Mijn dochtertje heeft ook regelmatig ijskoude handjes. Ook als ze stevig ingepakt is verder. Maar als ze slaapt heeft ze handjes bijna altijd omhoog (gebruik geen inbakerdoek). Dan ben je ´s ochtend relaxt half slapend borstvoeding aan het geven. Ineens een ijskoude hand op je tiet.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:52 schreef Soof-87 het volgende:
Heeft iemand een tip over het spugen tijdens slapen? Ik zou hem bijna tijdens het slapen een slabbetje om doen maar dat vind ik gevaarlijk.
Vind het vervelend dat de inbakerdoek soms nat wordt en ik heb er maar 1Afgelopen nacht ook al dat ding even in de droger gedaan. Hij sliep trouwens best redelijk toen in de slaapzak
Dus maar even kijken of dat niet standaard kan. Maar... wat een koude handjes krijgt hij dan? Hij slaapt in een ik geef me over positie. Herkent iemand de koude handjes?
Sterkte. Alles draait op een gegeven moment om slaap, tenminste bij mij. hopelijk wordt het snel beter.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 01:02 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Pff even een egopost hoor sorry 😔
Onze kleine meid spookt echt elke avond na de voeding van 23u en wil dan niet slapen tot minimaal 2u, maar wordt ook regelmatig 4/5u. Ik trek het niet meer zo 😖 Ze krijst de boel bij elkaar, wil niet bij mij liggen, niet bij papa, niet in bed, meestal ook niet drinken. Haar rechtop houden en rondjes lopen maakt haar meestal wel rustig (dat doet haar papa, ik kan nog niet zo lang en veel lopen), maar als je dan weer gaat zitten of liggen is het weer krijsen. Vandaag was het ook overdag de hele tijd zo, dat hebben we nog niet eerder gehad. Ik had de hoop dat ze daardoor vannacht wel zou slapen maar het is nog steeds krijsen, mijn vriend is maar weer naar beneden gegaan met haar. Zou ze iets hebben? We dachten eerst aan krampjes dus infacol gehaald. Na de eerste keer geven gelijk projectielbraken en sindsdien spuugt ze ook best veel, dat deed ze eerder niet. Infacol geven we dus niet meer.. Toevallig is gisteren een lactatiekundige geweest, ik wilde gewoon nog eens horen hoe die vond dat het gat met voeden en tips over houdingen, dus had niet hiermee te maken. Zij vond het aanleggen/drinken erg goed gaan en we hebben dus alleen over houdingen gehad. Ze zei nog dat ze naar haar idee geen spruw zag, daar kijken ze blijkbaar altijd even naar.
Wat moeten we nou.. Ik vind het zo zielig voor haar en zelf word ik er ook niet vrolijker op zo..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo'n slangetje is superinteressantStraks tot half 4 naar het kdv om te wennen
![]()
Gisteravond had ik ook gekolfd voordat ik ging slapen. Ik zei tegen man dat hij wat over bleef in de koelkast moest zetten nadat hij haar op bed had gelegd. Was hij vergeten en toen ze vanochtend kwam voor een voeding zat er best wel lang tussen (7 uur) dus heb het weggedaanZonde, was zo'n 80cc
Maarja heb nog in de vriezer dus moet ook niet zo zeuren
Volgende keer gewoon lekker gaan slapen Mies! Fijn dat het uit eten gaan redelijk ging, binnenkort nog een keer proberen?![]()
M sliep niet lekker onder een dekentje/lakentje. Ze trapte dat de hele tijd van zich af. Vaak na het voeden werd ze ook wakker als ik haar ging instoppen en wilde ze niet meer verder slapen dus dat was ook geen succesquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 09:02 schreef nectarientje het volgende:
Ik zie en lees slaapzakjes. Wat is voor jullie de reden geweest over te stappen? En wat hebben ze dan verder nog aan? Onze dame slaapt heel genoegelijk onder dr dekentje. 's Nachts maken we een burrito van dr met een hydrofiel maar overdag heeft ze die 'strakheid' niet meer nodig.
ZZ is ontzettend mooi en lief en leuk en zacht en alles, ze is perfect voor ons.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 01:18 schreef Quoi het volgende:
Fijn Vivi, voel je je goed? En hoe gaat het met 'ZZ'?
Ik vroeg daar naar en goedgemerkt kwam hier goed uit de bus :p ik moet nog bestellen. Als je even googled krijg je ook wel kortingcodes.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 09:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Jullie hadden het laatst over labels toch? Welke zijn fijn en blijft dat ook een beetje zitten in de afwasmasjien? Want dat schrijven op leukoplast ben ik wel klaar mee haha.
Crump hoe gaat het met de ar? Merk je verschik in positieve zin?
Justme
Danku.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 07:28 schreef Angst het volgende:
[..]
Ik heb nu deze bh. Het zit niet echt supermooi aangesloten, maar het is 100% katoen, dat vind ik erg prettig. Ander materiaal schuurde zo, omdat het toch wat gevoeliger is allemaal, vooral in het begin.
https://www.bol.com/nl/p/(...)tionType=typedsearch
Kleding blijf ik ook mee tobben. Gewoon bloesjes met knoopjes vind ik ook wel handig, maar al mijn bloesjes passen niet meer, want grotere borsten. Ik vind het ook zo´n onzin om een geheel nieuwe garderobe te kopen voor die paar maanden (ik ga afbouwen als ik weer ga werken).
Of priemende nagelsquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 09:43 schreef Chanty het volgende:
IJskoude handjes met borstvoeding tegen je aan: check!![]()
Werkt watervaste stift niet?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 09:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Jullie hadden het laatst over labels toch? Welke zijn fijn en blijft dat ook een beetje zitten in de afwasmasjien? Want dat schrijven op leukoplast ben ik wel klaar mee haha.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 08:38 schreef Mies_poes het volgende:
Heel zwaar, Justme![]()
Wij hadden gisteravond voor het eerst 's avonds een blije, tevreden baby! We zijn voor het eerst uit eten geweest en dat ging redelijk, wel huilen. Na thuiskomst aan de borst en daarna sliep ze! Zo fijn. Wij gingen om tien uur naar bed, legden haar in de cosleeper en ze sliep gewoon door. Maar ik dacht 'ze kan elk moment wakker worden dus doe het licht nog maar niet uit en ga nog maar niet lekker liggen (dan vind ik het vervelender om wakker te worden)'. Kwam mevrouw pas om half eenvolgende keer lekker gebruik van maken, sukkel die ik ben.
Fijn zeg! Hoe sluiten jullie de dag af, als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:47 schreef Unihipili het volgende:
Goh hier ook een betere nacht. Al sliep ik nog wel uit tot half 11, tussendoor ook paar uur wakker geweest met de baby maar dat kon ik dan ook hebben ipv dat ik haar aan vriend moest afstaan. Vroeger naar bed, de dag eerder afsluiten leek te werken. Maar goed is maar steekproef van 1 nacht natuurlijk. Gisteren ook bijna hele dag op bed ipv 3km lopen (dag ervoor).
Goedgemerkt stickers! Ze zitten hier al een jaar op de flessen. En zitten er nog steeds goed op!quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 09:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Justme
Gisteren rond een uur of 21 richting bed met z'n drieën. Eerst schone luier, ik poets tanden was me etc, dan neem ik baby over en vriend doet zelfde routine, ik voed nog een keer, we babbelen wat, rond 23 weer schone luier en gaan slapen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 11:56 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Fijn zeg! Hoe sluiten jullie de dag af, als ik vragen mag?
AR gaat best goed ja! t gaat er ok in, en hij spuugt niet, en hij heeft ook al gekakt dus verstopping kan ik nog niet meteen constateren, das allemaal mooi! maar: werd vanmorgen wakker met rode huid rond zijn oogjesquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 09:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Justme
Sjuul heeft deze voeding nu een week of 3 ongeveer en zij heeft sinds kort een pukkelig gezichtquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:56 schreef Crumpette het volgende:
[..]
AR gaat best goed ja! t gaat er ok in, en hij spuugt niet, en hij heeft ook al gekakt dus verstopping kan ik nog niet meteen constateren, das allemaal mooi! maar: werd vanmorgen wakker met rode huid rond zijn oogjesdus ik kijk het even aan. Het kan zijn dat hij reageert op de voeding? tegelijkertijd had hij ook olie in zijn haar vannacht voor berg, dus hij kan dat ook op zijn gezicht hebben gekregen natuurlijk. Nu is de olie eruit en lakens verschoond, dus we gaan het zien..
Nouja ik dacht zelf: als hij dit krijgt van AR voeding, kunnen we ook nog bio-jbpm proberen met gewone voeding. Maar ik hoop eigenlijk dat het los staat van elkaar.. even afwachten denk ik.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Sjuul heeft deze voeding nu een week of 3 ongeveer en zij heeft sinds kort een pukkelig gezicht
soort babyacne lijkt het wel ofzo. Heb niet het gevoel dat ze er last van heeft maar ze heeft nu geen gaaf babyhuidje. Durf niet te zeggen of het van deze voeding komt en omdat ze nu eindelijk goed drinkt en netjes aan komt en niet meer spuugt wil ik eigenlijk ook niet weer over naar andere voeding. Maar dat is de ik wel de enige manier om het uit te sluiten of het daar van komt. Zolang ze er geen last van lijkt te hebben laat ik het maar zo denk ik. 9 nov weer naar cb dus kan daar misschien ook even vragen naar de ervaringen. De pukkels zijn wel iets van een klein weekje, dus niet al vanaf het begin dat we met a.r. startten.
We hebben een myconazol-hydrocortisonzalfje meegekregen tegen de schimmel en tegen de ontsteking. Tussen 't smeren lekker dik in de calendula, heilwol in de luier en deppen met warm water. Ze zit nu lekker te spelen in haar blote bipsenquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:20 schreef pinquit het volgende:
Mnoh Bloesem wat heftigwat nu? Gaat het vanzelf over, of heb je iets gekregen om haar te helpen genezen?
Klinkt als een succesformule, hoop dat het helptquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:44 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
We hebben een myconazol-hydrocortisonzalfje meegekregen tegen de schimmel en tegen de ontsteking. Tussen 't smeren lekker dik in de calendula, heilwol in de luier en deppen met warm water. Ze zit nu lekker te spelen in haar blote bipsenAls het maandag niet minder is, moet ik terugkomen.
*slingert google aan voor TOG.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:06 schreef Mies_poes het volgende:
Nectarientje, lees anders eens wat over TOG waarde en hoe te kleden. De ideale temperatuur op een babykamer is 16-19 graden trouwens.
Mijn baby ligt alleen in een slaapzak, geen deken, dat zou veel te warm voor haar zijn. Mouwen ook van de slaapzak gerist trouwens.
Overdag heb ik bijna altijd een vrolijke, tevreden baby en als mijn vriend thuis werkt zoals nu, is ze veel minder blij en tevreden. Zal ze de spanning voelen?Gisteren hadden we het best gezellig en had zij een goede avond... Geloof dat ik een verband zie.
Ik doe wel slaapzak en deken. Want nieuwe Koeka dekenquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:45 schreef nectarientje het volgende:
Ontzettende n00b hier maar ze hoeven dan dus niet meer onder een deken in een slaapzak? Onze slaapkamer is best behoorlijk fris. Then again, ze redt het nu ook met een dekentje en dr kleren. Kan ze dan ook in een slaapzakje natuurlijk. Echt, soms was iets van een handleiding best fijn geweest.
On a bright note: we zijn vanmorgen voor het eerst samen buiten geweest! Het brood was op dus hup draagdoek in (3466632x checkcheck of ze stevig genoeg zat) en op naar de bakker op de hoek. Ik ben nog niet bijster mobiel na de ks, maar dit was wel zo ontzettend fijn! Even ook iets van interactie met andere mensen dan mijn uiteraard fantastische dochter. Morgen gaan we de appie proberen
Och Bloesem wat klinkt dat sneu! Arme ding
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-edit- ik mis een pagina![]()
Bloesem wat zielig! Hopelijk gaat het snel over.
En over TOG: dan heeft die van mij het echt te koud, hoor... Dat zou ongeveer betekenen dat hij in een luier, een laken en de deken enkel het warm genoeg zou moeten hebben. Brrr, echt niet.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:36 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ik doe wel slaapzak en deken. Want nieuwe Koeka dekenmaar ik heb een hele dunne slaapzak met mouwtjes. Ik doe er een korte mouwen romper onder, shirtje en dun broekje. En dan de deken er nog overheen. Ja, is veel maar hij slaapt er lekker door. Beetje trial and error : wanneer slaapt hij het best?
Sjaal, muts en handschoentjes voor hem aangeschaft![]()
En het werk belde vanochtendJe moet natuurlijk vooral naar je kindje kijken, maar ik vind het wel een fijne indicatie. Uiteraaed gewoon nekje blijven voelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-edit- ik mis een pagina![]()
Bloesem wat zielig! Hopelijk gaat het snel over.
En over TOG: dan heeft die van mij het echt te koud, hoor... Dat zou ongeveer betekenen dat hij in een luier, een laken en de deken enkel het warm genoeg zou moeten hebben. Brrr, echt niet.
Heel fijn van je werk zeg! Super dat ze meteen aan jou dachten.
Ik stond ook op het punt van opgeven, maar blij dat ik nu al bijna 6 weken voed. Moeilijkste periode is voorbij. Ik vind het nu nog vooral lastig om genoeg te eten. Maar mijn slaap is zoveel beter dan ooit, nu kost alles wel meer energie waardoor ik daar niet zoveel van merk verder, maar ik denk dat bij mij die hormoontjes goed helpen. Ik zie anders al voor me dat ik weer maar 2u per nacht slaap ergens vroeg in de ochtend. Niet handig tijdens de herstelperiode.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:19 schreef Nouk84 het volgende:
Piper; een blije relaxte moeder is zeker wat waard! Nu zeg ik niet dat L_A moet stoppen met bv, maar ik werd er wel echt relaxter van. Soms heb ik nog wel een spijt dat ik niet heb 'doorgezet' maar sinds ik gestopt ben zit er in mijn gevoel een stijgende lijn en dat is zoveel waard..(ze was 3 weken oud toen ik stopte en werd een instant tevreden meisje
) disclaimer: dat dat hier zo was hoeft natuurlijk niet door de verandering van bv naar fv te komen
Jemig Gm wat kut! Geloof dat je nu wel eens je spaarkaart vol hebt of niet?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat sneu van je meisje Bloesem.
Een slaapzakje vond ik bij Saar ook heel fijn. James is daar echt nog te klein voor, maar als t kan gaan we ook over.
Ik was net weer begonnen met langzaam dingetjes oppakken en mag nu weer terug mn bed in... heb een baarmoederontstekingdus rust en 6 pillen AB per dag.
K ben er echt zo klaar mee, wil onderhand wel weer eens gewoon mn leven kunnen leiden.
Kijk dit soort ervaringen zijn dan wel weer 'fijn' om te horenquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Twinkle, alledrie mijn babies hebben baby-acné gehad en de derde heel erg. Gewoon met bv. Ik denk echt niet dat het aan de voeding ligt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en ook om L in het algemeen wat vaker te zien en qua huishouden. Net wat meer speling met alles.
2 kaarten denk ik...quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 16:10 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Jemig Gm wat kut! Geloof dat je nu wel eens je spaarkaart vol hebt of niet?
Hoezo is James te klein voor een slaapzakje? Je hebt ze gewoon in kleine maatjes he
Hema heeft iig maat 50/56 slaapzakjes.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 17:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
2 kaarten denk ik...![]()
Maar goed, uiteindelijk komt het allemaal vast weer goed.
Hij is maar 47cm en de kleinste zakjes die ik nu ben tegen gekomen zijn al 56/62 cm. Dus daarom dacht ik dat hij toch te klein was nog.
Hehe hallo hormonen!quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 18:50 schreef Quoi het volgende:
Schieten jullie niet telkens vol van die Dela reclame (22 geboortes vastgelegd door vaders en moeders)? Jeutje. Komt nooit meer goed met me.
GMFlinke bummer!
Oh ja sorry, hij. Wij gebruiken sinds drie dagen sab simplex en ik merk echt veel verschil! Krampjes zouden na zes weken weer af moeten nemen dus nog even...quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 19:00 schreef Soof-87 het volgende:
Mies, hijheeft idd last van krampjes. Nu meer dan ooit. Wandelen in de wagen helpt wel een beetje.
En vind het bv. gewoon zwaar, dus ik probeer het vol te houden. Leef echt van voeding tot voeding. Het is dat de nachten super gaan gelukkig.
En ik hou me vast aan het idee dat het nog makkelijker gaat worden. De eerste weken vond ik het zwaarder.
Bij verborgen reflux is spugen niet aan de orde. Dus hou dat ook in je achterhoofd. Als ze huilt en dan spuugt kan het alsnog reflux zijn (pijn dus huilen en dan gaan spugen door het huilen). Google ff de symptomen van verborgen reflux, misschien herken je er wat van.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 19:54 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Dank allemaal voor de lieve woorden! Vandaag was het weer een beetj bal. Mijn vriendin was langsgekomen met haar baby, en zij snapt ook niet wat de mijne nou toch wil. Het lijkt echt of ze ergens last van heeft.
Consultatiebureau vpk is vanochtend geweest en die vond baby er wel goed uitzien, ze is ook goed aangekomem, dat scheelt, doen we tenminste nog iets goed. Ik moest opletten of baby eerst spuugt en dan huilt (dan idd wellicht reflux), andersom is normaal.
Nog een heel andere vraag. Baby haar navel lijkt wat te gaan ontsteken (stompje is er al tijdje af). Hoe verzorg ik dat goed? Mevr van cb heeft t wel gezegd maar baby was toen ook aan t bleren dus ik heb niet zo goed opgelet 😂 gaasje met uitgekookt water? Of alcohol echt? Kan t niet zo goed vinden met google.
Ik heb een slaapzak van de primark geloof ik in maat 50 of 50/56 ofzo geloof ik. Iig kleiner dan de kleinste Hema maat. Mss daar even kijken?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 17:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
2 kaarten denk ik...![]()
Maar goed, uiteindelijk komt het allemaal vast weer goed.
Hij is maar 47cm en de kleinste zakjes die ik nu ben tegen gekomen zijn al 56/62 cm. Dus daarom dacht ik dat hij toch te klein was nog.
Een aantal dingen herken ik wel. Veel hikken (al deed ze dat in de buik al), ze hoest ook wel af en toe. En kokhalzen als ze ligt. Ze ruikt ook wel een beetje zurig soms maar dat is niet gek als ze een beetje spuugt af en toe lijkt me. Tong uitsteken doet ze ook vaak en die is ook altijd wit. Als het volgende week (maandag) niet beter is, dan maar rondje huisarts?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 20:02 schreef Chanty het volgende:
[..]
Bij verborgen reflux is spugen niet aan de orde. Dus hou dat ook in je achterhoofd. Als ze huilt en dan spuugt kan het alsnog reflux zijn (pijn dus huilen en dan gaan spugen door het huilen). Google ff de symptomen van verborgen reflux, misschien herken je er wat van.
Verder: al is het geen reflux, als ze echt zoveel huilt dan is dat niet normaal en zou ik echt langs een dokter
ik heb geen relatieprikkels, wel soms stress. Volgens mij reageert ze daar bij mij ook sterk ook.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:06 schreef Mies_poes het volgende:
Och wat sneu Bloesemje arme meisje. Beterschap!
Nectarientje, lees anders eens wat over TOG waarde en hoe te kleden. De ideale temperatuur op een babykamer is 16-19 graden trouwens.
Mijn baby ligt alleen in een slaapzak, geen deken, dat zou veel te warm voor haar zijn. Mouwen ook van de slaapzak gerist trouwens.
Overdag heb ik bijna altijd een vrolijke, tevreden baby en als mijn vriend thuis werkt zoals nu, is ze veel minder blij en tevreden. Zal ze de spanning voelen?Gisteren hadden we het best gezellig en had zij een goede avond... Geloof dat ik een verband zie.
Ik vind het zwaar dat ik degene ben die 24/7 bezig ben met de voeding. Voorbeeldje: gisteren boodschapjes gedaan en wilde ff nog naar de Kruidvat. Kreeg appje van vriend dat M. toch wel honger had. En dan loop ik daar op hete kolen. Ik kan niet lang weggaan of ik moet baby of kolf bij me hebben. In het openbaar voeden nog niet gedaan, voel me dan opgelaten, terwijl ik het bij een ander niet erg vind.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 19:22 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Oh ja sorry, hij. Wij gebruiken sinds drie dagen sab simplex en ik merk echt veel verschil! Krampjes zouden na zes weken weer af moeten nemen dus nog even...
Wat vind je zo zwaar aan bv? Voed je wel in het openbaar ook of wil je dat niet?
Tsja weet je... Lucas spuugde wel veel en huilde ook veel (ook geen 15 uur hoor, maar dat had ook te maken met dat ik altijd met hem rondsjouwde of hem aan de borst had). Ik heb me te lang laten afschepen met het goedbedoelde: baby's huilen nu eenmaal, baby's spugen nu eenmaal. Ik wist intuïtief wel dat het niet normaal was en had daar eerder naar moeten luisteren. Zelfs bij de kinderarts moest ik eerst nog twee weken dooremmeren en nutriton proberen terwijl we dat eerder al kort hadden gedaan met geen goed resultaat. Ook daarin had ik achteraf assertiever moeten zijn, maar wist ik veel als nieuwbakken mama. Toen hij medicatie kreeg was het na 10 dagen een ander kind (wel spugen ja, maar geen pijn meer en dus ook niet meer zoveel gehuil).quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 20:13 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Een aantal dingen herken ik wel. Veel hikken (al deed ze dat in de buik al), ze hoest ook wel af en toe. En kokhalzen als ze ligt. Ze ruikt ook wel een beetje zurig soms maar dat is niet gek als ze een beetje spuugt af en toe lijkt me. Tong uitsteken doet ze ook vaak en die is ook altijd wit. Als het volgende week (maandag) niet beter is, dan maar rondje huisarts?
Ik las een stukje over een baby die wel 15 u per dag huilde. Zo erg is het hier ook weer niet, gelukkig.
Dankjewel! Ik heb filmpjes gezocht en ook aan vriend laten zien. Het is precies wat onze dochter doet. Maandag bellen we met de huisarts!quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 21:16 schreef Chanty het volgende:
[..]
Tsja weet je... Lucas spuugde wel veel en huilde ook veel (ook geen 15 uur hoor, maar dat had ook te maken met dat ik altijd met hem rondsjouwde of hem aan de borst had). Ik heb me te lang laten afschepen met het goedbedoelde: baby's huilen nu eenmaal, baby's spugen nu eenmaal. Ik wist intuïtief wel dat het niet normaal was en had daar eerder naar moeten luisteren. Zelfs bij de kinderarts moest ik eerst nog twee weken dooremmeren en nutriton proberen terwijl we dat eerder al kort hadden gedaan met geen goed resultaat. Ook daarin had ik achteraf assertiever moeten zijn, maar wist ik veel als nieuwbakken mama. Toen hij medicatie kreeg was het na 10 dagen een ander kind (wel spugen ja, maar geen pijn meer en dus ook niet meer zoveel gehuil).
Wat ik wil aangeven: volg je gevoel. Als het voor jou niet goed voelt en teveel is, dan sta op je strepen en schakel hulp in. Laat je niet afschepen met dooddoeners. De nachten die jij omschrijft klinken echt heel heftig en dat ga je denk ik niet lang volhouden. Daar heeft je kindje niks aan en het wordt ook thuis niet gezelliger
Hopelijk wordt er snel iets ondernomenquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 21:20 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik heb filmpjes gezocht en ook aan vriend laten zien. Het is precies wat onze dochter doet. Maandag bellen we met de huisarts!
Nou dat!quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 21:37 schreef Quoi het volgende:
Ik vind jullie bikkels hoor met de bv. Petje af.
En nog een dikke +1!quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 21:45 schreef PiperMaru het volgende:
Op dit soort momenten hou ik zo van FOK! Ouders die elkaar helpen, meedenken en een beetje van de onzekerheid wegnemenIk hoop dat je een luisterend oor vindt bij de huisarts justme en dat er snel iets wordt ondernomen.
Haha! Ik zou dan ook gillen hoor! Een meter ver, doet hij aan het wk verpoepen? Hier zitten we ook vaak onder want mevrah kakt het liefst als jouw handen bezig zijn de vorige kak weg te vegen 😂quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 21:45 schreef PiperMaru het volgende:
Net echt een episch spuitpoepcident gehad... Ik was aan het verschonen en op het moment van de luierwissel poepte en plaste hij tegelijk, wel een meter ver. Het zat overalMaar het stomste was nog wel dat ik echt keihard gilde
terwijl ik normaal niet zo'n hysterica ben
Naveltje laten aanstippen bij je HA of cb.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 19:54 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Dank allemaal voor de lieve woorden! Vandaag was het weer een beetj bal. Mijn vriendin was langsgekomen met haar baby, en zij snapt ook niet wat de mijne nou toch wil. Het lijkt echt of ze ergens last van heeft.
Consultatiebureau vpk is vanochtend geweest en die vond baby er wel goed uitzien, ze is ook goed aangekomem, dat scheelt, doen we tenminste nog iets goed. Ik moest opletten of baby eerst spuugt en dan huilt (dan idd wellicht reflux), andersom is normaal.
Nog een heel andere vraag. Baby haar navel lijkt wat te gaan ontsteken (stompje is er al tijdje af). Hoe verzorg ik dat goed? Mevr van cb heeft t wel gezegd maar baby was toen ook aan t bleren dus ik heb niet zo goed opgelet 😂 gaasje met uitgekookt water? Of alcohol echt? Kan t niet zo goed vinden met google.
We moesten het eerst zelf even schoonhouden en als het dan donderdag erger ipv minder is geworden moet ik langs het cb komen voor een check. Ik ga dan vanaf morgen maar met gekookt (ja afgekoeld) water aan de slag. Moet je het dan ook nog na drogen of aan de lucht laten drogen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 21:59 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Naveltje laten aanstippen bij je HA of cb.
Tot die tijd afgekoeld gekookt water en een gaasje, daar kan je niks mee verkeerd doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
iig niet die van Etos eigen merk kopen, die is ook gruwelijk langzaam.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 22:12 schreef sproetjes het volgende:
Over thermometers: de onze (gekocht bij babydump) is zooo langzaam.... Iemand hier toevallig een thermometer van bijv kruidvat ofzo die wel snel oploopt? Want ik haal liever een andere dan telkens lang te moeten wachten.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 22:13 schreef PiperMaru het volgende:
Toch even een foto van de geboortereportage delen, want ik vind hem zo bijzonder. Het moment dat het hoofdje werd geboren (lichtelijk expliciet, maar wel smaakvol). Niet quoten aub.
[spoiler]
http://www.ah.nl/producte(...)digitale-thermometerquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 22:12 schreef sproetjes het volgende:
Oh piper dat hadden wij van de week ookhet zat tegen de deur, die toch echt minstens een meter van de commode af is
En kakken over je hand wordt hier ook beoefend jazeker als er een thermometer in zit
Over thermometers: de onze (gekocht bij babydump) is zooo langzaam.... Iemand hier toevallig een thermometer van bijv kruidvat ofzo die wel snel oploopt? Want ik haal liever een andere dan telkens lang te moeten wachten.
Hema of kruidvat, binnen tien/vijftien sec een goede meting. Staat op de verpakking. En inderdaad niet die van de Etos. Voor mezelf vond ik die best ok maar voor uk echt te traag.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 22:12 schreef sproetjes het volgende:
Oh piper dat hadden wij van de week ookhet zat tegen de deur, die toch echt minstens een meter van de commode af is
En kakken over je hand wordt hier ook beoefend jazeker als er een thermometer in zit
Prachtig! Bij ons is foto maken finaal mislukt. Zo'n doos van een kraam in het ziekenhuis heeft bij het doorknippen van de navelstreng alleen de arm van mijn vriend erop gezet, en nog veel erger, mij in vol ornaat downunder wel op de foto gezet! Echt zo ontzettend jammer dat we daar geen leuke foto van hebben van ubertrotse papa. En zelfs die armfoto moet dus geshopt worden want is echt niet toonbaar zo.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 22:13 schreef PiperMaru het volgende:
Toch even een foto van de geboortereportage delen, want ik vind hem zo bijzonder. Het moment dat het hoofdje werd geboren (lichtelijk expliciet, maar wel smaakvol). Niet quoten aub.
Ik breek mijn hoofd over wat dat kan zijn. Een passage: black.. cock..? Ohnee dat is haan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 22:24 schreef Quoi het volgende:
Mezelf maar getracteerd op een guilty pleasure van het merk Zwarte KipOud wijf dat ik ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Advocaatquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 23:58 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ik breek mijn hoofd over wat dat kan zijn. Een passage: black.. cock..? Ohnee dat is haan.
Echt wat bedoel je?
Mooi PiperMaru. Ik had ook wel zo'n foto willen hebben.
Zwaar leven dat baby zijnquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 00:10 schreef Molo het volgende:
Hier ligt mevrouw vrij dramatisch te kreunen via de babyfoon
Wij verschonen om deze reden voor het voeden. Dan is ze wakker genoeg voor borst 1 en als ze echt honger heeft, pakt ze 2 ook nog wel. Wacht je tot ze zelf komt? Dan is ze ook al wakkerder natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 05:52 schreef Mies_poes het volgende:
Mijn baby heeft iets nieuws en ik word er lichtelijk wanhopig van. Overdag drinkt ze heel goed, maar 's nachts stopt ze vaak na een paar minuten met drinken en gaat ze gewoon liggen kijken of half slapen, terwijl ze nog wel honger heeft. In bed liggen is instant huilen dus dan leg ik haar weer aan en drinkt ze meestal verder. Een voeding duurt hier nu zo'n anderhalf uur omdat ze meerdere keren stopt en nog gewoon honger heeft en ze komt nog minstens elke drie uur. We zijn constant bezig haar bij de leest te houden. Vrij vermoeiend dus. Iemand enig idee wat dit nu weer voor functie is en wat we ermee kunnen?
Ja ik voed op verzoek. Verschonen doen we tussendoor zodat ze wakkerder is voor borst twee, die ze echt nog nodig heeft.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 06:02 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Wij verschonen om deze reden voor het voeden. Dan is ze wakker genoeg voor borst 1 en als ze echt honger heeft, pakt ze 2 ook nog wel. Wacht je tot ze zelf komt? Dan is ze ook al wakkerder natuurlijk.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 06:15 schreef Mies_poes het volgende:
Ja ik voed op verzoek. Verschonen doen we tussendoor zodat ze wakkerder is voor borst twee, die ze echt nog nodig heeft.
Ik zit er steeds meer over na te denken om 's nachts kunstvoeding te geven want ik trek dit zo slecht. Kan alleen maar janken
Het laatste laagje blijft hier idd ook staan want te dik. En idd tis zooi om uit de fles te wassen. Heb je wel zon flessenborstel? Ik hoef gelukkig niet te klooien met speen verwisselenquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 07:39 schreef Crumpette het volgende:
Hai, update! rode huid werd gisteren sterker in de loop van de dag dus voor de laatste voeding heb ik even pure jbpm gehaald bij de biowinkel, en low and behold, vanmorgen is het nagenoeg weg. Ok! verdikken werkt dus, en jbpm lijkt hij goed te kunnen verwerken. ontlasting loopt ook nogal een boelveel soepeler dan normaal.
Nu nog even uitvogelen hoe dik ik het maak en hoe je dan die laatste 15% ook nog uit de fles krijgt.. mijn kindje is niet zon stofzuiger. Ik kan het of dikker maken en geven met speen 4 en dan blijft het eind zitten, of ik maak het dunner en geef het met speen 3 en wissel dan tijdens de voeding naar speen 4 oid. Hoe doen jullie dat?
Even de fles uitspoelen is er ook niet bij zo merk ik al
Ja of gewoon een grotere fles maken idd en dan is het maar zo dat er wat blijft staan.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 07:59 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Het laatste laagje blijft hier idd ook staan want te dik. En idd tis zooi om uit de fles te wassen. Heb je wel zon flessenborstel? Ik hoef gelukkig niet te klooien met speen verwisselen
Misschien andere fles met zon 3 standen speen?
Zou ze met kv niet hetzelfde doen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 06:15 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Ja ik voed op verzoek. Verschonen doen we tussendoor zodat ze wakkerder is voor borst twee, die ze echt nog nodig heeft.
Ik zit er steeds meer over na te denken om 's nachts kunstvoeding te geven want ik trek dit zo slecht. Kan alleen maar janken
Wij deden er een klein beetje nieuw water bij, of wisselden halverwege naar een grotere speen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 08:02 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ja of gewoon een grotere fles maken idd en dan is het maar zo dat er wat blijft staan.
Mies, wat zwaar. Mijn madammeke bleef ook heel vaak komen 's nachts. Een flesje kv voor het slapen gaan (na de laatste borst) maakte wel dat de eerste etappe wat langer werd (van 20 tot 24 uur), maar ze bleef eigenlijk (op een enkele nacht na) daarna toch om de 1,5 tot 3 uur komen, dus heel veel verbetering zat er niet in. En nu sinds een kleine week krijgt ze twee keer twee schepjes rijstebloem door de melk en zijn de nachten ineens een wereld van verschil. Ze komt nu nog maar voor één fles 's nachts. Ze slaapt van 19.30 tot 6 uur ongeveer nu, met een fles rond 1 uur. Maar goed, daar heb je niet direct wat aan, omdat ze pas vanaf 4 mnd rijstebloem mogen. maar misschien geeft het hoop.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 05:52 schreef Mies_poes het volgende:
Mijn baby heeft iets nieuws en ik word er lichtelijk wanhopig van. Overdag drinkt ze heel goed, maar 's nachts stopt ze vaak na een paar minuten met drinken en gaat ze gewoon liggen kijken of half slapen, terwijl ze nog wel honger heeft. In bed liggen is instant huilen dus dan leg ik haar weer aan en drinkt ze meestal verder. Een voeding duurt hier nu zo'n anderhalf uur omdat ze meerdere keren stopt en nog gewoon honger heeft en ze komt nog minstens elke drie uur. We zijn constant bezig haar bij de leest te houden. Vrij vermoeiend dus. Iemand enig idee wat dit nu weer voor functie is en wat we ermee kunnen?
Die feature is er hier ook, rond uur of 4 en/of 8. Heel vermoeiend.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 06:15 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Mijn vriend doet alle praktische zaken (huishouden etc) en mijn moeder komt ook regelmatig om te helpen. Mijn verhaal kan ik delen met een lieve vriendin.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 08:41 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Zou ze met kv niet hetzelfde doen?
Misschien is er ruimte om overdag met je kindje mee te slapen en/of om een paar nachten samen te slapen? Is er hulp in de omgeving (om je te helpen met praktische zaken, maar ook om je verhaal tegen te doen en om te zorgen dat jij wat ruimte krijgt voor jezelf? Ik noem het postnatalsupportnetwork(.com) ook nog even.
Mijn ervaring is dat die nieuwe functies heel snel weer over gaan en dat je vanaf ongeveer 12 weken een heel ander kindje hebt. Sterkte Mies
Ja klopt, maar ben je zelf met eventueel bijkolven bijquote:
Baby slaapt in de cosleeper, maar als ze gewoon niet wil drinken dan maakt het niet veel uit waar ze slaapt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 09:28 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Die feature is er hier ook, rond uur of 4 en/of 8. Heel vermoeiend.
Slaap je niet samen met de baby? Bij mij ligt ze bij me in bed.
En ik snap je hoor voor de nachten maar dan wordt het al gauw ook overdag en altijd kv (want productie loopt af) , als je dat wil helemaal prima. Al lees ik eigenlijk dat je het niet zou hoeven willen en zoals Bloesem vraag ik mij af of het echt de oplossing gaat zijn.
Ik dacht dat ze moeite had met kolven, vandaar.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 09:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja klopt, maar ben je zelf met eventueel bijkolven bij
Ga lekker een nachtje slapen lieverdquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 09:31 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Mijn vriend doet alle praktische zaken (huishouden etc) en mijn moeder komt ook regelmatig om te helpen. Mijn verhaal kan ik delen met een lieve vriendin.
Begin ook wel een beetje medelijden met vriend te krijgen, want als ik er doorheen zit dan neemt hij het over. Komt dus geregeld voor dat hij al om vijf uur beneden zit terwijl hij ook gewoon moet werken.
Een nacht slaap zou al zo veel doen. Ik heb tijdens mijn zwangerschap slaappillen gekregen, temazepam (niet gebruikt overigens), en zit eraan te denken om die vanavond in te nemen en vriend een flesje afgekolfde melk te laten geven. Al is het maar 1x, denk dat dat al zo veel zou schelen. En idd, overdag moet ik ook gaan slapen, maar dat doe ik niet. Vanaf nu wel, want er moet echt iets veranderen.
Dank voor jullie ervaringen en weten dat het beter wordtIk mag eigenlijk niet klagen, want M. huilt verder weinig en is geloof ik best een makkelijke baby. Het slaaptekort begint alleen op te breken waardoor ik soms zo hysterisch ben dat ik mezelf niet meer terug ken. Hopelijk is het na aankomende nacht al een stuk beter.
Oh, en ik ben kraamvrouw-af
Misschien moeten wij af en toe lekker bij elkaar klagen en uithuilenquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 09:33 schreef Unihipili het volgende:
En die post is alsof ik het heb geschreven. (Behalve de hulp van moeders en de slaappil).
Nachtje slapen op pil gewoon doen.
Dat denk ik ook niet hoor. Ik vind mezelf een heel verantwoordelijke opvoeder in die dingenquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 09:23 schreef Molo het volgende:
Ze zal heus niets krijgen van beetje houmous joh
Pompoen vond ze hier smerig, doperwtjes en pastinaak vindt ze wel tof.
Invriezen lijkt me prima kunnen, als je maar langzaam en lage temperatuur weer verwarmd, net als bij borstvoeding
Ik eet vier boterhammen, 2 stuks fruit en dan avondeten. Ik val niet af dus neem aan dat het genoeg is?quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 09:39 schreef Unihipili het volgende:
Oja nog iets wat ik me afvraag, eet je wel genoeg? Flauwe vraag misschien maar ik kan niet slapen als ik te weinig (vet en eiwitten vooral) heb gegeten en met bv heb je wel meer voedsel nodig.
Ach die kritiek, boeiend, ik krijg het ook en ik vind echt dat ik het samen met Koos gewoon prima doe eigenlijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 09:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet hoor. Ik vind mezelf een heel verantwoordelijke opvoeder in die dingen. Was gewoon even indekken voor kritiek, waar ik ook niet heel erg bang voor ben, want dan had ik het hier niet neergeplemd
.
Met borstvoeding vind ik dat weinig, maar ik heb een fucked up relatie met eten geloof ik,dus wellicht niet realistischquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 09:42 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Ik eet vier boterhammen, 2 stuks fruit en dan avondeten. Ik val niet af dus neem aan dat het genoeg is?
Heb mijn post boven je trouwens gewijzigd over het kolven (5cc per keer, met een enkele keer een uitschieter).
Jeej ik ben nu echt moederbrb, even centerparcs boeken
Maar als het zo weinig is zou ik toch afvallen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 09:45 schreef Unihipili het volgende:
Vind ik dus ook weinig (zonder bv al).
Meer vetten en eiwitten eten. Beetje wandelen erbij, zoiets?quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 09:45 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Maar als het zo weinig is zou ik toch afvallen?
Ik vind dat niet weinig (ik eet minder) Het zit soms niet per sé in hoeveel, maar in watquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 09:42 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Ik eet vier boterhammen, 2 stuks fruit en dan avondeten. Ik val niet af dus neem aan dat het genoeg is?
Heb mijn post boven je trouwens gewijzigd over het kolven (5cc per keer, met een enkele keer een uitschieter).
Jeej ik ben nu echt moederbrb, even centerparcs boeken
Haha nou ik weeg 105 en kom echt niet aan de vier boterhammenquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 09:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb nu alweer twee nachten zonder slaappil geslapen trouwens. De nachten zijn nog niet perfect, maar het gaat wel een stuk beter nu, ook zonder.
Nadeel van slaappil (voordeel is uiteraard het slapen) is voor mij toch dat ik me overdag minder lekker voel. Raar eigenlijk, want er is helemaal uitgezocht wat de werkingstijd was ivm borstvoeding. Zolpidem (halve pil van 10 mg, dus 5 mg) heb ik geslikt.
Oh Mies, ik eet echt het dubbele denk ik, zeker toen ik nog volledig bv gaf.Maar goed, ben vast veel groter/dikker dan jij
. Het zegt allemaal zo weinig zo zonder verdere gegevens. Het is het proberen waard misschien, wat meer/steviger eten?
Dat klinkt me heel onlogisch in de oren eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 09:55 schreef Unihipili het volgende:
Ja ik zou dus ook het dubbele eten en ik weeg maar 60kg. Het verschilt zo per persoon maar op onderhoud eten (zodat je precies niet afvalt noch aankomt) kun je niet van groeien/herstellen en geen ander voeden (je moet al die melk ook aanmaken enzo).
Er zijn nog veel meer gegevens nodig om daar echt iets over te kunnen zeggen natuurlijk. Hoeveelheid lichaamsbeweging, verwerkingssnelheid, etc, etc.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 09:55 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Haha nou ik weeg 105 en kom echt niet aan de vier boterhammenDan eet ik me misselijk! Meestal yoghurt of een boterham, een banaan, warm eten, een koekje, soep en een appel. Zoiets. Maar mijn warme eten en soepen zijn zo voedzaam als maar kan natuurlijk
Ik ben ervoor getraind ten slotte 8)
Ik maak vanmiddag wel even 'n bestandje van m'n go-to recepten voor babymoedersquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 10:00 schreef Unihipili het volgende:
Wat voor soepen zijn dat dan? Recept?
Ja het klinkt wat onlogisch. Ik merk alleen bij mezelf dat ik eigenlijk juist net moet aankomen zodat ik weet dat ik niet te weinig heb gegeten. Met minder kan ook maar dan ga ik minder doen (hele dag op bed liggen heb je minder voor nodig).quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 09:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Dat klinkt me heel onlogisch in de oren eerlijk gezegd. Als ze op onderhoud eet, zou juist perfect zijn, denk ik. Dat zou wel betekenen dat ze zonder bv minder nodig heeft straks, maar als ze nu niet afvalt en gewoon voldoende melk heeft, dan eet ze volgens mij in feite prima hoeveelheden juist
Het is oneerlijk verdeeld in de wereldquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 10:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Er zijn nog veel meer gegevens nodig om daar echt iets over te kunnen zeggen natuurlijk. Hoeveelheid lichaamsbeweging, verwerkingssnelheid, etc, etc.
Ik zal tegen de 80 kg wegen, eet het dubbele (niet letterlijk aan boterhammen, maar wel aan hoeveelheid, en ook echt zeer voedzaam), en blijf daar netjes stabiel zitten nu.
Ik ken het, maar ken bijna niemand die dat zo in zijn keukenkastje heeft staanquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 10:04 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Het is oneerlijk verdeeld in de wereld
Ghee is anders van smaak (nootachtig) en voor veel mensen makkelijker te verteren dan gewone roomboter.
Dat wordt hoog tijd danquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 10:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ken het, maar ken bijna niemand die dat zo in zijn keukenkastje heeft staan
Ja, moeilijk mensquote:
Ik wil welquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 10:01 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ik maak vanmiddag wel even 'n bestandje van m'n go-to recepten voor babymoedersDan stuur ik die aan wie wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |