abonnement Unibet Coolblue
pi_166215794
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
..
pi_166216187
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:27 schreef Crumpette het volgende:
Alle uren voor middernacht tellen dubbel dames! Helaas, gewoon vroeg naar bed. saai. -O-

Thanks cactus. Al die tips doe ik idd al.. en speen 2 gebruik ik al voor 'gewone' voeding omdat hij anders niks binnenkrijgt, maar misschien moet ik ook nr 3 even regelen dan. Of even proberen met avent-2..die gaat ook wel snel.

Hoezo 'nutteloze toevoegingen' eigenlijk? lijkt me dat een waarlijk nutteloos babyproduct geen lang leven beschoren is?
Volgens de website van AH zit dit in Nutriton: Maltodextrine , 30 % johannesbroodpitmeel , calciumcarbonaat, ijzersulfaat , zinksulfaat.
Maltodextrine is een stof die het jbpm wat zoeter maakt en die eigenlijk nergens voor nodig is. Kinderen kunnen er zelfs allergische reacties op vertonen.

Puur johannesbroodpitmeel doet hetzelfde werk als Nutrilon, maar dan zonder deze toevoegingen. Je hebt er ook nog eens minder van nodig per flesje.
pi_166216513
Bedankt voor de tips voor mutsjes en slofjes.

Molo beterschap. Buikgriep is zo zielig en kan echt lang duren bij babies.

Crumpette wat zwaar. Geen tips hier.

Q
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amsel ook alweer werken. Hoe gaat het met je zoon?

Miez hoe ging het wennen en loslaten?
  woensdag 26 oktober 2016 @ 12:59:31 #4
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166216575
Jullie hebben ook gelijk dames, ik slaap nu bijna elke avond ook tussen de voedingen voor de nacht zeg maar. Dat scheelt al een hoop dat is waar, nu nog mijn man zover krijgen (net als in het ziekenhuis) af en toe met dat ritme mee te gaan, dat scheelt weer wat uren langs elkaar af leven zegmaar.
pi_166217083
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:43 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Volgens de website van AH zit dit in Nutriton: Maltodextrine , 30 % johannesbroodpitmeel , calciumcarbonaat, ijzersulfaat , zinksulfaat.
Maltodextrine is een stof die het jbpm wat zoeter maakt en die eigenlijk nergens voor nodig is. Kinderen kunnen er zelfs allergische reacties op vertonen.

Puur johannesbroodpitmeel doet hetzelfde werk als Nutrilon, maar dan zonder deze toevoegingen. Je hebt er ook nog eens minder van nodig per flesje.
Maltodextrine wordt o.a. in babyvoeding toegevoegd om te zorgen dat poeder poeder blijft en niet gaat uitkristalliseren en als bindmiddel. oplosmiddel bedoel ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Adrian4 op 26-10-2016 13:30:07 ]
pi_166217191
Loslaten ging wel, man is vrij en we gingen op lampenjacht voor boven de eettafel :+
Wennen ging ook goed, de leidsters vonden M heel lief. In 3 uur tijd heeft ze 2 keer gepoept, 80cc gedronken en 45 min geslapen. De rest van de tijd een beetje om zich heen gekeken enzo. Mijn baby O+
  woensdag 26 oktober 2016 @ 13:32:09 #7
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166217294
Quoi ik heb even niet meer op mijn netvlies wat er met je moeder is, maar sterkte en idd ook je eigen ruimte nemen :* Kun je de zorg anders wat meer delen met andere familieleden?

Hier net een paspoort aangevraagd voor mevrouw :D Ze deed het goed met de pasfoto maken ook :Y



Amsel ook alweer aan het werk! :o hopelijk worden de nachten snel rustiger.

Crump geen anti-spuug-tips. Ik neem het voor lief dat de bank onder verdachte witte vlekken zit, er overal hydrofielen liggen en ik zuur ruik. Heb bij Amelie altijd een sjaaltje om (en hydofiel rondom haar nek gedrappeerd na de voeding), die vangt het meeste op en die wissel ik. Omkleden doe ik niet, tenzij echt nat want dat is gewoon een hoop drama. Hier boert ze trouwens prima maar dat maakt voor het spugen niks uit. Hopelijk helpt nutriton, mijn ervaring bij Lucas was niet zo geweldig dus ik heb het niet eens geprobeerd. Vind het ook teveel gedoe met borstvoeding.

Arenia gefeliciteerd met je dreumes *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166217586
Ja nee chanty, dan spuugt de mijne meer denk ik. Ik voed inmiddels met badhanddoeken erbij, ter illustratie. :')
  woensdag 26 oktober 2016 @ 14:05:18 #9
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166217982
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 13:45 schreef Crumpette het volgende:
Ja nee chanty, dan spuugt de mijne meer denk ik. Ik voed inmiddels met badhanddoeken erbij, ter illustratie. :')
Ik ook in bed :P maar goed het is geen wedstrijd wie het meest spuugt :+ Ik hoop dat ze er net als Lucas met zes maanden vanaf is. Behalve nutriton is er helaas weinig te doen tegen het spugen (misschien nog andere spenen/ flesjes? Maar daar heb ik geen verstand van). Heeft hij ook pijnklachten erdoor?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166218549
Ja, want ik ben bij uitstek iemand die altijd roept dat 'ik dat ook heb maar dan nog erger'. Wat een enorme wedstrijd zeg.

Gelukkig heeft hij geen pijn - behalve dat vastzittende boertjes niet fijn zijn, maar ik vermoed geen irritatie aan de slokdarm oid.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 14:41:36 #11
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166218666
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:35 schreef Crumpette het volgende:
Ja, want ik ben bij uitstek iemand die altijd roept dat 'ik dat ook heb maar dan nog erger'. Wat een enorme wedstrijd zeg.

Gelukkig heeft hij geen pijn - behalve dat vastzittende boertjes niet fijn zijn, maar ik vermoed geen irritatie aan de slokdarm oid.
Oh wauw zie de :+ smiley en kom van de kast af! Ik impliceer nergens dat jij er altijd een wedstrijd van maakt oid. Ik zeg dat wij hier ook handdoeken gebruiken, en daarbij maak ik een garpje dat het geen wedstrijd is.

En gelukkig maar want anders is het helemaal naar.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166218969
Die van jullie spugen elkaar misschien de tent uit, maar die van mij heeft vandaag het record zure spuitluiers verbroken :7 . De teller staat op negen nu. Waarvan één tot in de nek. Beat that :+ .
  woensdag 26 oktober 2016 @ 15:01:55 #13
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166219092
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Die van jullie spugen elkaar misschien de tent uit, maar die van mij heeft vandaag het record zure spuitluiers verbroken :7 . De teller staat op negen nu. Waarvan één tot in de nek. Beat that :+ .
Hmmmm :9 tandjes? Ik moet meteen weer aan je regen-poep-in-draagdoek-dwarse-dreumes-verhaal denken :D wanneer komt je boek uit? jouw ervaringen als moeder zijn niet te verslaan :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166219257
Oooh ja, dat was ook heel erg :X en toen was het nog enigszins schattige babypoep. Die zure drek van vandaag was full-on biologischwapenmateriaal van een zevenmaander.

Die het overigens allemaal hilarisch vindt. Je ziet 'm denken: "Komt dat mens weer aanzetten met dat vieze gezicht en die billendoekjes. Ze vindt het vast supergrappig als ik nu de luier onder m'n kont wegtrek en over m'n hoofd de tafel afslinger. En dan ook nog even op m'n buik draai met mijn vieze spekbillen. SUPERGOED IDEE 8-) "

}:|

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2016 15:11:45 ]
  woensdag 26 oktober 2016 @ 15:12:05 #15
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166219312
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Oooh ja, dat was ook heel erg :X en toen was het nog enigszins schattige babypoep. Die zure drek van vandaag was full-on bioligischwapenmateriaal van een zevenmaander.

Die het overigens allemaal hilarisch vindt. Je ziet 'm denken: "Komt dat mens weer aanzetten met dat vieze gezicht en die billendoekjes. Ze vindt het vast supergrappig als ik nu de luier onder m'n kont wegtrek en over m'n hoofd de tafel afslinger. En dan ook nog even op m'n buik draai met mijn vieze spekbillen. SUPERGOED IDEE 8-) "

}:|
_O- mental image :D wat heb je toch heerlijke kinderen
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166219542
Hier ook sinds een paar dagen een enorm spuugkind 's nachts. :{

Kan het zijn omdat daar wat meer uurtjes tussen de voedingen zitten? Te gulzig drinken? Te veel? Maar dat kan toch bijna niet bij bv.?
:)
pi_166220263
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Oooh ja, dat was ook heel erg :X en toen was het nog enigszins schattige babypoep. Die zure drek van vandaag was full-on biologischwapenmateriaal van een zevenmaander.

Die het overigens allemaal hilarisch vindt. Je ziet 'm denken: "Komt dat mens weer aanzetten met dat vieze gezicht en die billendoekjes. Ze vindt het vast supergrappig als ik nu de luier onder m'n kont wegtrek en over m'n hoofd de tafel afslinger. En dan ook nog even op m'n buik draai met mijn vieze spekbillen. SUPERGOED IDEE 8-) "

}:|
Ik lig dubbel _O-

Mocht iemand ooit bedenken een leuke verfadruk van de handjes en voetjes van je 9 weken oude baby te maken voor verjaardag opa: niet doen :+ voetjes gaat nog wel maar handjes is maar een verftekening geworden.

Handjes overtrekken lukt beter.

(en ja, baby-verantwoorde vingerverf gebruikt en nee, niet i de mond gekregen :+)
pi_166220336
Hou je de baby (was het nou ook een M? Geheugen, ik heb het niet :@) overdag misschien meer rechtop na een voeding dan in de nacht? Als ik M snel weer neerleg spuugt ze sneller dan wanneer ik haar even rechtop hou.
Of het met meer uren tussen de voedingen te maken heeft durf ik niet te zeggen, misschien dat de melkstroom wat sterker is dan overdag?

Ik had M eindelijk een beetje in slaap. Moet ze niezen ;( We beginnen opnieuw :+
  woensdag 26 oktober 2016 @ 16:06:18 #19
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166220506
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:22 schreef Soof-87 het volgende:
Hier ook sinds een paar dagen een enorm spuugkind 's nachts. :{

Kan het zijn omdat daar wat meer uurtjes tussen de voedingen zitten? Te gulzig drinken? Te veel? Maar dat kan toch bijna niet bij bv.?
Jawel hoor! te gulzig en te veel voor het maagje kan beide!
Vooral als ze meer zuigbehoefte en mamahonger hebben blijven ze doordrinken.

Kwestie van meer voedmomenten maken in de nacht denk ik.
pi_166220731
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:59 schreef Miezziej het volgende:
Hou je de baby (was het nou ook een M? Geheugen, ik heb het niet :@) overdag misschien meer rechtop na een voeding dan in de nacht? Als ik M snel weer neerleg spuugt ze sneller dan wanneer ik haar even rechtop hou.
Of het met meer uren tussen de voedingen te maken heeft durf ik niet te zeggen, misschien dat de melkstroom wat sterker is dan overdag?

Ik had M eindelijk een beetje in slaap. Moet ze niezen ;( We beginnen opnieuw :+
Ook een M. :Y

Nee houdingen wissel ik wel af. Het gaat nu zo: voeding klaar, lijkt tevreden, krijgt ineens krampjes, staart in de ruimte en SPUUG!!
:)
pi_166220804
quote:
17s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:06 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Jawel hoor! te gulzig en te veel voor het maagje kan beide!
Vooral als ze meer zuigbehoefte en mamahonger hebben blijven ze doordrinken.

Kwestie van meer voedmomenten maken in de nacht denk ik.
Ja zou kunnen, maar het ging zo goed ;( Een keer vier uur er tussen en een keer vijf uur er tussen. Ik voelde me ook weer alive. En mannetje leek tevreden, dus vreemd dat het ineens zo anders gaat. Maar dat zijn babies he! :')
:)
pi_166221190
Vraagje aan degenen die borstvoeding geven: wat voor kleding dragen jullie? Ik wil er graag weer een beetje leuk uitzien, die hemdjes komen me inmiddels de neus uit, maar leuke voedingskleren lijken onvindbaar. Of je hebt ze waar ook een zwangere buik in kan...
  woensdag 26 oktober 2016 @ 16:52:55 #23
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166221505
Ik draag gewoon normale kleding ;) trui/ shirt omhoog en voeden maar. Wel voedingsbh. Als je het te koud of te bloot vindt, kun je een spaghettibandhempje aandoen met van die verstelbare bandjes. Shirt omhoog, hemd omlaag, borst eruit.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 26 oktober 2016 @ 16:57:37 #24
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166221603
zelfde als chanty, gewoon eigen kleding
pi_166221722
Ik draag ook alleen nog maar voedingshb's, verder gewoon normale kleding. Maar ik voed dan ook alleen nog maar thuis, dat scheelt. Naast de ochtend- en avondvoeding (borst) krijgt mevrouw nu vier flessen van 180 ml (3 overdag en 1 's nachts), en ze slaapt nu al drie nachten door na de papfles van ongeveer 01.00 uur O+ . Ik ga vanavond zonder slaappil proberen. Spannend altijd, maar ik heb goed hoop met dit nieuw verworven ritme. :Y

Ze heeft trouwens echt humor :D. Zien jullie dat ook bij jullie babies? Ze maakt echt bewust een soort grapjes. Als ze aan de borst drinktbv, tepel loslaten, mijn blik zoeken, en dan, als ik kijk, heel erg lachen en snel doordrinken alsof er niks aan de hand is :o .
pi_166221729
Ook als je ergens naar toe gaat? Restaurant of zo
pi_166221888
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:36 schreef Mies_poes het volgende:
Vraagje aan degenen die borstvoeding geven: wat voor kleding dragen jullie? Ik wil er graag weer een beetje leuk uitzien, die hemdjes komen me inmiddels de neus uit, maar leuke voedingskleren lijken onvindbaar. Of je hebt ze waar ook een zwangere buik in kan...
Gewoon laagjes. Shirt omhoog, stretchtopje eronder waarvan ik de hals onder m'n tiet kan trekken.
Moet er nog wel meer bij halen though, bijna alle strakke hemdjes passen niet meer met ontploftetten.
Oja en nog meer/andere voedingsbh nodig. Maar ik ben dan ook nog maar een noobje :D.

Oja en handdoeken tegen het spugen? Euhh.. tegen het lekken. Ik heb vandaag van die lekschalen in gebruik genomen, nu al 60ml zonder te kolven verzameld en gebruik ze niet eens constant :').
  woensdag 26 oktober 2016 @ 17:19:10 #28
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166222032
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:03 schreef Mies_poes het volgende:
Ook als je ergens naar toe gaat? Restaurant of zo
Ja hoor. Al ben ik nog niet met baby naar een restaurant geweest en zoek ik sowieso dan geen decadente tent uit maar een kindvriendelijk iets (want peuter).
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166222270
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:36 schreef Mies_poes het volgende:
Vraagje aan degenen die borstvoeding geven: wat voor kleding dragen jullie? Ik wil er graag weer een beetje leuk uitzien, die hemdjes komen me inmiddels de neus uit, maar leuke voedingskleren lijken onvindbaar. Of je hebt ze waar ook een zwangere buik in kan...
Jurkjes met een V-hals en een voedingsbh er onder. Werkt als een tiet. :+
:)
pi_166222341
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:36 schreef Mies_poes het volgende:
Vraagje aan degenen die borstvoeding geven: wat voor kleding dragen jullie? Ik wil er graag weer een beetje leuk uitzien, die hemdjes komen me inmiddels de neus uit, maar leuke voedingskleren lijken onvindbaar. Of je hebt ze waar ook een zwangere buik in kan...
Ik draag graag topjes die alleen boven open kunnen.

Je hebt bijvoorbeeld Henleytops (http://m.hm.com/nl/products/search?q=henleytop%20dames&page=1) of gewoon een mooie blouse. Of zoiets: http://www.street-one.nl/(...)le-citro-yellow.html

En thuis draag ik vaak een voedingstopje met een simpel vestje erop voor makkelijke toegang :) Ik vind die overslag van voedingskleding zo ontzettend obvious en met mijn kleine borsten zijn het ook gewoon te veel lagen. Alles verdwijnt :')
pi_166222343
En lekschalen :o Alweer wat nieuws geleerd. Moest het googlen.
:)
pi_166223007
Shirt omhoog, hemdje omlaag hier ook ^O^

Ik draag geen bh's meer, ze zaten te strak en ik kreeg bijna borstontsteking daardoor.. snel uitgedaan dus en het gaat prima zonder gelukkig!
Als ondergoed draag ik een strak elastisch hemdje. Daaroverheen een katoenen hemdje (dat mee omlaag kan met ondergoedhemd) en daarover een shirt (met lange mouwen nu) die dan omhoog gaat voor de voeding.
pi_166223116
Hier ook altijd laagjes, trui, shirt of blouse met spaghettitop eronder of een jurkje met v-hals met een vestje en sjaal.
pi_166223189
Ik probeerde lily padz uit om ook geen bh meer te hoeven dragen. Ja dat werkt, maar niet lang want ook die stromen vol bij mij :'). Het was een fijn uurtje bhloosheid :D.
Blijf wel aan het wassen zo.
Iemand nog tips van fijne voedingsbh's die je zo min mogelijk voelt? Ik heb nu stretchdingen van de H&M.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 19:02:13 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_166223990
Ik heb destijds wel altijd voedingstops gedragen. Ik heb van mezelf een behoorlijk afgeragde flubberbuik en vind het echt bijzonder onprettig om die te tonen. Verder hengel je een 90G ook niet zo subtiel uit een hemdje :+
Er is best veel te vinden in voedingskleding vind ik. Wikkeljurkjes zijn ook top!
disclaimer
pi_166224401
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 18:17 schreef Unihipili het volgende:
Ik probeerde lily padz uit om ook geen bh meer te hoeven dragen. Ja dat werkt, maar niet lang want ook die stromen vol bij mij :'). Het was een fijn uurtje bhloosheid :D.
Blijf wel aan het wassen zo.
Iemand nog tips van fijne voedingsbh's die je zo min mogelijk voelt? Ik heb nu stretchdingen van de H&M.
Ik zweer nog steeds bij deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)401-9200000052682704
Je kan de "voering" er uit halen als je niet van voorgevormd houdt.
pi_166227222
Crump ik weet niet of je mee hebt gekregen hoe dat hier met Sjuul ging? Die spuugde in de kraamweek een beetje. Maar dat was in onze ogen niet zorgwekkend. Zul je altijd zien .. kraam de deur uit gaat het helemaal los. Projectiel spugen .. verhaal van meerdere keren per dag omkleden .. bank die helemaal onder zit .. Djenna en Boaz die alvast een stap opzij deden zodra Sjuul zich verslikte .. jouw verhaal is herkenbaar.

Wij hebben toen besloten om naar nutrilon AR over te gaan en vanaf voeding 1 was het een wereld van verschil.

We hebben er bewust niet voor gekozen om apartjbpm te kopen en dat vervolgens te mengen met de voeding die we in eerste instantie gebruikten. Vond dat teveel geknoei/gedoe en ja .. hoeveel moet je er dan in mengen.

De voeding die we eerst hadden kreeg ze prima weg met level 1 van dr brown.

De nutrilon AR moet wel echt met level 2 gegeven worden.

Sindsdien geen gespuug of continu gehik meer. Geen half uur wachten op een boer + golf melk maar een bescheiden boertje binnen een minuut.

En bovenal een tevreden kindje wat eindelijk goed in gewicht aankomt :)

Misschien heb je er wat aan.

Chanty die pasfoto! O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Twinkle20 op 26-10-2016 21:27:09 ]
pi_166228385
Thanks voor de schoenentips, die moeten we ook maar eens gaan zoeken.

Sterkte aan de spugers hier. Zo vervelend om de hele tijd met doeken in de weer te zijn en altijd zuur te ruiken. In het begin vond ik dat verschrikkelijk, inmiddels maakt dat me ook niets meer uit :')

Q, sterkte met je moeder. Let je ook nog een beetje op jezelf?

Razz, die wedstrijd laat ik lekker langs me heen gaan. Zure luiers :X vanmorgen waren S. en papa helemaal klaar om naar oma te gaan. Ik til S. op om het in de maxi-cosi te zetten en ruik een lekkere poepbroek. Timing, my baby haz it. (Trouwens, voor de cabaretliefhebbers, Brigitte Kaandorp heeft een geweldig stuk over het vertrekken met een baby)

Groofs, wat tof dat je baby humor heeft! Wij kunnen tegenwoordig ook samen schateren om niets. Dat is echt mijn lievelings O+

Uni, de eerste twee weken gaf ik ook bv en bij mij lekte het ook constant. Iedere voeding weer schone kleren aan, ieder half uur lekpads. Vreemd genoeg was het stoppen dan weer heel snel gebeurd.

S. was vandaag bij oma en die heeft wel 80x gezegd hoe gezellig het was O+ dat je dan zo trots kan zijn hè :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 26 oktober 2016 @ 22:03:40 #39
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166230103
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:18 schreef LeSage het volgende:

S. was vandaag bij oma en die heeft wel 80x gezegd hoe gezellig het was O+ dat je dan zo trots kan zijn hè :)
Emma was vandaag ook bij oma en heb ook ongeveer zo vaak gehoord 'dat ze het zo goed doet' en dat ze zo vrolijk is en nergens om 'zeurt' (mijn woorden!). Gewoon algeheel tevreden meisje O+

En die zure poepbroeken, ik zou willen dat ik ze dagelijks had op een tijd dat het echt niet uitkomt. Hell, ze mag tot het plafond spuiten met een spuitluier, als ze maar poept. ;( Gelukkig heeft ze er geen last van..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166230132
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 20:46 schreef Twinkle20 het volgende:
Crump ik weet niet of je mee hebt gekregen hoe dat hier met Sjuul ging? Die spuugde in de kraamweek een beetje. Maar dat was in onze ogen niet zorgwekkend. Zul je altijd zien .. kraam de deur uit gaat het helemaal los. Projectiel spugen .. verhaal van meerdere keren per dag omkleden .. bank die helemaal onder zit .. Djenna en Boaz die alvast een stap opzij deden zodra Sjuul zich verslikte .. jouw verhaal is herkenbaar.

Wij hebben toen besloten om naar nutrilon AR over te gaan en vanaf voeding 1 was het een wereld van verschil.

We hebben er bewust niet voor gekozen om apartjbpm te kopen en dat vervolgens te mengen met de voeding die we in eerste instantie gebruikten. Vond dat teveel geknoei/gedoe en ja .. hoeveel moet je er dan in mengen.

De voeding die we eerst hadden kreeg ze prima weg met level 1 van dr brown.

De nutrilon AR moet wel echt met level 2 gegeven worden.

Sindsdien geen gespuug of continu gehik meer. Geen half uur wachten op een boer + golf melk maar een bescheiden boertje binnen een minuut.

En bovenal een tevreden kindje wat eindelijk goed in gewicht aankomt :)

Misschien heb je er wat aan.

Chanty die pasfoto! O+
Dank! dat is een overweging waard. Ik had gekeken op de website van nutrilon maar omdat er alleen AR 2 stond, en ik alleen die voeding kon vinden voor vanaf 6 maanden, dacht ik dat dat niet in aanmerking kwam. Kan wel dus? of is er ook een nr 1 van?
pi_166230171
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 22:03 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Emma was vandaag ook bij oma en heb ook ongeveer zo vaak gehoord 'dat ze het zo goed doet' en dat ze zo vrolijk is en nergens om 'zeurt' (mijn woorden!). Gewoon algeheel tevreden meisje O+

En die zure poepbroeken, ik zou willen dat ik ze dagelijks had op een tijd dat het echt niet uitkomt. Hell, ze mag tot het plafond spuiten met een spuitluier, als ze maar poept. ;( Gelukkig heeft ze er geen last van..
Maar als ze er geen last van heeft, wat is dan het probleem :D ?
pi_166230671
Hoe lang zit er tussen nouk? E gemiddeld een week... Soms richting 1.5 en ook 2wk al gehad. Zolang geen last geen probleem zei de Ha. Ik heb nu lactulose staan waarmee ik na 1.5wk ertussen begin.

Voeding kleding hier HEMA voeding bh's, spaghetti hemdje en daarover waar ik zin in heb :)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 26 oktober 2016 @ 22:34:19 #43
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166231017
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 22:04 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Dank! dat is een overweging waard. Ik had gekeken op de website van nutrilon maar omdat er alleen AR 2 stond, en ik alleen die voeding kon vinden voor vanaf 6 maanden, dacht ik dat dat niet in aanmerking kwam. Kan wel dus? of is er ook een nr 1 van?
Er mag geen reclame gemaakt worden voor voeding onder de 6 maanden. Het is er dus wel
  woensdag 26 oktober 2016 @ 22:44:13 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166231344
Hey, ineens vallen de wimpers van Max me op! Geen idee of die er nu eerst niet (of minder prominent) waren. Ik lees daar wisselende berichten over op internet. Wenkbrauwen had hij wel duidelijk vanaf de geboorte.

Hoe zit dat bij jullie babies?
pi_166231365
Ok wat is deze..

Nu drie keer geprobeerd:

Ik kus M. gedurende een minuut op z'n neus en hij slaapt!? Als ik hem kus gaan z'n ogen vanzelf dicht want te dicht bij oogjes. En als hij moe is blijven z'n ogen dicht blijkbaar :')
:)
pi_166231632
Heeft iemand een tip over het spugen tijdens slapen? Ik zou hem bijna tijdens het slapen een slabbetje om doen maar dat vind ik gevaarlijk.

Vind het vervelend dat de inbakerdoek soms nat wordt en ik heb er maar 1 :{ Afgelopen nacht ook al dat ding even in de droger gedaan. Hij sliep trouwens best redelijk toen in de slaapzak :o Dus maar even kijken of dat niet standaard kan. Maar... wat een koude handjes krijgt hij dan? Hij slaapt in een ik geef me over positie. Herkent iemand de koude handjes?
:)
  woensdag 26 oktober 2016 @ 22:52:36 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166231634
Soof, ik ga het zo proberen :D
  woensdag 26 oktober 2016 @ 22:52:47 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166231637
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 22:44 schreef Quoi het volgende:
Hey, ineens vallen de wimpers van Max me op! Geen idee of die er nu eerst niet (of minder prominent) waren. Ik lees daar wisselende berichten over op internet. Wenkbrauwen had hij wel duidelijk vanaf de geboorte.

Hoe zit dat bij jullie babies?
Zaten opzij geplakt, maar na maand op drie ploingten die ineens naar voren ja :Y

Vandaag prima dag, Larfje viel erg mee qua last hrbben. Alleen vieze luiers, niks vergeleken met de rest van de crèche begreep ik.
Hebben hun handen vol gehad aan de zieke kinderen hoorde ik :X
Ik kwam haar brengen en vier kindjes riepen blij haar naam. Er is zelfs al een lief meisje wat haar tot vriendinnetje had bestempeld :D
Echt, smeltttttt O+
Ik liep vrij trots naar mijn werk toe daarna :7
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 26 oktober 2016 @ 22:53:33 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166231657
Hier ook koude handjes in slaapzak maar ik begreep dat dat geen kwaad kan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166231659
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 22:52 schreef Quoi het volgende:
Soof, ik ga het zo proberen :D
Als het bij jou ook werkt is het geniaal.
:)
  woensdag 26 oktober 2016 @ 22:55:59 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166231710
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 22:53 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Als het bij jou ook werkt is het geniaal.
Keep you informed. En koude handjes: check. Ik stop ze alleen strak in. Anders geeft hij zich ook over :+
  woensdag 26 oktober 2016 @ 23:06:38 #52
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166231973
Hier eerst ook minder en dunne wimpers. Die worden vrij snel voller O+

Soof je baby in slaap kussen O+ :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166232110
L. Had ook geen wimpers, sinds een week of 2 vielen ze mij op. Wenkbrauwen nog wel ongeveer afwezig :+

Ook koude handjes in slaapzak hier, volgens mn moeder was dat normaal. Ik probeer de armen onder de deken in te stoppen maar tot nu toe heeft hij dat 1 nacht volgehouden.

Ik heb net voor het eerst gedouched zonder dat m'n man er was *O* L sliep net of net niet, deur open en als een malle gaan douchen. Ging goed!

En ik durf dit niet te zeggen vanwege de fokwet:hij heeft nu al voor de 4e nacht op rij dat ik m in bed leg en hij gelijk in slaap dondert. Niks geen gejengel, gehuil of weet ik het. Overdag is een ander verhaal hoor, dan is het een wonder dat hij überhaupt slaapt, waar dan ook. Z'n bed is dan vuur.
pi_166232209
Emmy krijgt ook steeds langere en volle donkere wimpers O+
De wimpers van haar onderste ooglid moeten nog uitdeuken. Die zitten nu in haar oogjes ofzo.

En koude handjes check!
Komt ook omdat ze die hele knuist in haar mond stopt (kokhalzend) en haar hand en complete gezicht en nek nat is van het kwijl :D
pi_166232264
M heeft al een tijdje wimpers om jaloers op te zijn :+

Hier ook koude handjes in de slaapzak. Ze lijkt er geen last van te hebben.
Soms wrijf ik met mijn vinger over haar voorhoofd richting haar neus en als ze moe is blijven haar ogen ook dicht :D

Morgen even naar kantoor om de overdracht te bespreken van mijn collega die gaat stoppen bij ons. Stiekem niet zoveel zin in :@

Fijn van het douchen Nazil!
  woensdag 26 oktober 2016 @ 23:38:51 #56
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166232788
Kussen op neus was niet nodig hier. Paar keer heen en weer lopen en...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Warme handjes! (en in ontspannen toestand wederom de frummelmond O+ )
  woensdag 26 oktober 2016 @ 23:39:43 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166232813
Frummelmax O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166232824
Wat zoet Quoi O+
  woensdag 26 oktober 2016 @ 23:40:44 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166232835
Ik was vergeten rijstebloem door de laatste fles voor het slapen gaan te doen.
Mevrouw werd natuurlijk tien minuten nadat ik in slaap viel wakker met honger :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166232959
Ja zeg, Molo, beetje naar bed gaan terwijl Larfje honger heeft }:|

Ik zit wederom met (inmiddels) slapende baby op zijn kamer. Ik voel het tandje gewoon al zitten, maar nog net niet door. Dus maar een zetpilletje gegeven en nu gaat hij lekker slapen hoop ik. Dat gillen van de pijn, mijn hart breekt dan :'( ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 26 oktober 2016 @ 23:48:31 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166233021
Pijn is zo kut bij zo'n kleintje ;(
Hopelijk snel minder last en dat de zetpil lekker werkt :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166233581
Noh lief Q O+

Emmy doet al vanaf het prille begin zelf haar handjes boven de dekens en dus koud.
pi_166233753
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:18 schreef LeSage het volgende:
Uni, de eerste twee weken gaf ik ook bv en bij mij lekte het ook constant. Iedere voeding weer schone kleren aan, ieder half uur lekpads. Vreemd genoeg was het stoppen dan weer heel snel gebeurd.
Toen je helemaal stopte met bv of wat bedoel je?
pi_166233812
Pff even een egopost hoor sorry 😔
Onze kleine meid spookt echt elke avond na de voeding van 23u en wil dan niet slapen tot minimaal 2u, maar wordt ook regelmatig 4/5u. Ik trek het niet meer zo 😖 Ze krijst de boel bij elkaar, wil niet bij mij liggen, niet bij papa, niet in bed, meestal ook niet drinken. Haar rechtop houden en rondjes lopen maakt haar meestal wel rustig (dat doet haar papa, ik kan nog niet zo lang en veel lopen), maar als je dan weer gaat zitten of liggen is het weer krijsen. Vandaag was het ook overdag de hele tijd zo, dat hebben we nog niet eerder gehad. Ik had de hoop dat ze daardoor vannacht wel zou slapen maar het is nog steeds krijsen, mijn vriend is maar weer naar beneden gegaan met haar. Zou ze iets hebben? We dachten eerst aan krampjes dus infacol gehaald. Na de eerste keer geven gelijk projectielbraken en sindsdien spuugt ze ook best veel, dat deed ze eerder niet. Infacol geven we dus niet meer.. Toevallig is gisteren een lactatiekundige geweest, ik wilde gewoon nog eens horen hoe die vond dat het gat met voeden en tips over houdingen, dus had niet hiermee te maken. Zij vond het aanleggen/drinken erg goed gaan en we hebben dus alleen over houdingen gehad. Ze zei nog dat ze naar haar idee geen spruw zag, daar kijken ze blijkbaar altijd even naar.
Wat moeten we nou.. Ik vind het zo zielig voor haar en zelf word ik er ook niet vrolijker op zo..
pi_166234728
Frummelmondje O+

Chanty wat een coole pasfoto! :D

Thx voor de tips mbt kleding :)

LeSage, verschrikkelijk he als je baby pijn heeft ;( hopelijk komt het tandje snel door!

Hier ook koude handjes, volgens de kraam maakt het niets uit zolang haar nekje maar aangenaam voelt. M. wilde haar handjes ook nooit onder het dekentje (slaapt nu overigens in een slaapzakje).

Nooit last gehad van ook maar een druppel melk uit den tetten op ongewilde momenten. Ze doen het heel goed op de momenten darm. drinkt en daar tussen lekken ze gelukkig nooit :)

Justme, M. heeft elke avond zo'n moment van ongeveer 18-23 uur. Het enige wat dan helpt is de hele avond aan de borst met honderd keer loslaten tussendoor of in de draagzak en dan vooral niet stoppen met lopen.
Heel vervelend, maar wij denken dat ze op dat moment de prikkels van de dag moet verwerken. Iets anders kunnen we niet bedenken. Heb helaas geen tips voor je behalve accepteren dat het soms niet anders is. Als je al het andere hebt uitgesloten dan.

Mijn moeder is gisteren een dag geweest en nu blinkt ons hele huis weer O+
Omdat ik vaak mijn wenkbrauwen optrek als ik naar M. kijk en zij me dan imiteert, kijkt ze nu standaard naar mijn wenkbrauwen als ik haar aankijk :D ze moet dan vaak zo lachen O+
pi_166234845
Justme, bij zulke dagen deed ik M. in de kinderwagen en ging een stukje lopen. Hij viel vanzelf in slaap en dan liet ik hem thuis uiteraard in de wagen liggen.

Je wordt er idd gek van als ze zo'n huildag hebben, laat staan meerdere. Dan denk ik: ja maar wat wil je dan van me? ;(
:)
pi_166234849
Mies stuur je moeder ook hierheen! :+ Had echt gedacht dat ik meer tijd voor het huishouden zou hebben, maar ben nog nooit zo druk geweest :')
:)
pi_166234861
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 22:04 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Dank! dat is een overweging waard. Ik had gekeken op de website van nutrilon maar omdat er alleen AR 2 stond, en ik alleen die voeding kon vinden voor vanaf 6 maanden, dacht ik dat dat niet in aanmerking kwam. Kan wel dus? of is er ook een nr 1 van?
Wat iemand anders hier al schreef mag er geen reclame gemaakr worden voor nr 1 maar het is er zeker :Y

Tis niet de goedkoopste voeding maar als het werkt werkt het. Elke dag een paar keer douchen omdat jullie helemaal onder zitten + de daarbij vehorende was kost denk ik meer. Vooral ook qua energie en zorgen.

Laat je even weten of het werkt voor jullie mocht je dit gaan doen? Hoop dat het werkt voor jullie.

Wij zijn overigens cold turkey over gegaan en haar ontlasting heeft het al die tijd prima gedaan gelukkig want ik hoor soms andere dingen. Maar dat kan misschien ook omdat Sjuul probiotica krijgt, dat weet ik niet.
pi_166234866
Oh justme wat slopend moet dat zijn :{ en wat zou het dan fijn zijn als ze even kunnen zeggen wat er is..
Wij hebben 1 spooknacht gehad, bleek een regeldag (nou ja, nacht dus) te zijn. Aanleggen, aanleggen, aanleggen, iets anders was niet goed.
Hoop dat je dame snel een rustiger nacht heeft zodat jullie even bij kunnen tanken.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166234984
Wat nectarientje zegt; rond dag tien heb je trouwens regeldagen, weet niet hoe oud de jouwe is, Justme?
  donderdag 27 oktober 2016 @ 07:18:03 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166235085
Mannen soms :')

Larf lag nog lekker te tukken. Ik wilde nog even lekker blijven liggen, omdat het kan.
Komt Koos nog even langs om voor hij naar werk gaat gedag te zeggen tegen Larfje.
Kus geven, maar ook hard 'boeboeboe' en al dat soort kneuzendingen die ouders nu eenmaal zeggen tegen haar zeggen.
Dus toen werd ze wakker, en had honger, dus blehren.
En dan zeggen 'oh ja, ik moet naar werk, doei'


Gvd lul...... }:|

Nou moest ik er toch zo uit, maar toch :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166235088
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 00:52 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Toen je helemaal stopte met bv of wat bedoel je?
Ja, het voeden zelf lukte slecht en deed ontzettende pijn. Maar ik had verwacht dat stoppen lastig zou zijn door de enorme lekkages steeds. Maar ik was al snel opgedroogd.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166235107
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 22:44 schreef Quoi het volgende:
Hey, ineens vallen de wimpers van Max me op! Geen idee of die er nu eerst niet (of minder prominent) waren. Ik lees daar wisselende berichten over op internet. Wenkbrauwen had hij wel duidelijk vanaf de geboorte.

Hoe zit dat bij jullie babies?
Oh man, ik heb de eerste nacht na haar geboorte echt minstens zes keer zitten huilen om die wimpertjes :@ Ik was zo onder de indruk dat die er ook op zaten, dat ze helemaal af was O+ Dus wimpertjes had ze gelijk, haha!
pi_166235155
De zetpil deed hier goed z'n werk. S. heeft een half uurtje op mijn schoot liggen slapen en daarna tot 7 uur in bedje.

Justme, wat vervelend van de nachten zo. Ik hoop dat het regeldagen zijn en dat het snel weer beter gaat
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 27 oktober 2016 @ 07:48:10 #75
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166235198
Oh justme wat vervelend zeg zulke huilbuien ;( ik hoop ook dat het snel beter gaat.

Hier ook vanaf de geboorte de mooie lange wimpers van papa O+ (of een combi van beide :P ) maar wenkbrauwen nog niet echt, dat begint nu beetje bij beetje te komen.

Hier heeft J tussen nachtvoeding 1 en 2 heerlijk geslapen in zijn inbakerzakje in de cosleeper. Na voeding twee (waarbij ik ook in slaap viel :') ) bleef ie spoken dus hop op mn borst en daar viel ie in slaap na twee dikke scheten :')
  donderdag 27 oktober 2016 @ 08:51:19 #76
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166235684
Voor wie het nog niet gelezen had:
19 november OUD meet in Utrecht!
Vanaf 10.30 tot ca. 15.00 uur in Eilandsteede, park Transwijk.
http://www.utrechtnatuurlijk.nl/locaties/eilandsteede/

Voorpret hier:
OUD / (mini)meet topic!

Komt allen met uw kinders *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 09:44:20 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166236347
Wat een verschillen mbt de wimpers! Hier al zo duidelijk wenkbrauwen vanaf de geboorte. Rossige O+

Ik zag trouwens op FB een link voorbijkomen, voor de spuitluiergevallen. Waarom rompertjes zijn gemaakt zoals ze gemaakt zijn: klik.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 07:18 schreef Molo het volgende:
Mannen soms :')

Larf lag nog lekker te tukken. Ik wilde nog even lekker blijven liggen, omdat het kan.
Komt Koos nog even langs om voor hij naar werk gaat gedag te zeggen tegen Larfje.
Kus geven, maar ook hard 'boeboeboe' en al dat soort kneuzendingen die ouders nu eenmaal zeggen tegen haar zeggen.
Dus toen werd ze wakker, en had honger, dus blehren.
En dan zeggen 'oh ja, ik moet naar werk, doei'

Gvd lul...... }:|

Nou moest ik er toch zo uit, maar toch :')
Leuk dan :D

Mijn vriend ging naar zijn werk na Max de fles te hebben gegeven en kreeg 'm lastig weer rustig. Dus vertrok met de mededeling dat hij lag te spelen onder de babygym in de box in de huiskamer :P
Gelukkig is 'ie daar in slaap gevallen en pas om 8:30 wakker geworden. Halleluja :)

Met jou wel beter nu buikgrieptechnisch?
pi_166236709
Dank voor de tips over AR voeding! Als nutriton voor ons een verschil maakt lijkt me AR voeding ook zeker een poging waard. hell, als nutriton niet de juiste werking heeft ws ook :'), want dat spugen is maar meh.

Oh en Q, no wai dat ik die rompers zo afgerold kreeg over de romp van mijn oudste spekkerd :'). mijn tweede nu is wat fijner, daar zou het theoretisch mee moeten kunnen. maar die heeft nog geen kakpak geproduceerd!
  donderdag 27 oktober 2016 @ 10:19:43 #79
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166236819
Ik gebruik dat trucje ook wel eens als ie geen spuitluier heeft :') vind ik wel zo handig vaak haha
pi_166236852
Ik heb de rompers zo ook nog niet geprobeerd, nog niet nodig gehad gelukkig.

Ik kom net van de ha en heb een spiraaltje opgehaald. Die gaat er dus binnenkort in (voor hoe lang is even de vraag :+, die 5 jaar gaat hij niet halen denk ik). Ik ben alleen zo bang voor het zetten.. Ben bang dat de knip pijn gaat doen.

Bevalling zonder pijnstilling gedaan en dan doodsbang zijn voor pijn van dit _O-
  donderdag 27 oktober 2016 @ 10:29:56 #81
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166236937
Ik ga de rompertruc eens een keer proberen bij deze spekkerd. Gelukkig nog niet echt nodig gehad.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:21 schreef Nazil het volgende:
Ik heb de rompers zo ook nog niet geprobeerd, nog niet nodig gehad gelukkig.

Ik kom net van de ha en heb een spiraaltje opgehaald. Die gaat er dus binnenkort in (voor hoe lang is even de vraag :+, die 5 jaar gaat hij niet halen denk ik). Ik ben alleen zo bang voor het zetten.. Ben bang dat de knip pijn gaat doen.

Bevalling zonder pijnstilling gedaan en dan doodsbang zijn voor pijn van dit _O-
Dat spiraaltje werd niet meteen gezet door de huisarts? Ik kan er ook tegenop zien. Ik moet een knoop daarover doorhakken trouwens. Heb nog een klein twijfeltje of ik toch niet de pil weer wil.

Hier net weer meneertje gelukzalig achtergelaten in zijn eigen kamertje. Hopelijk gaat 'ie lekker slapen, maar er wordt gejengeld. Even kijken maar weer. Hij moet vooral een fijn ik-ga-slapen-gevoel krijgen in zijn kamer.

Motherhood. Je probeert af en toe maar wat hè? ;)
pi_166237671
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 04:03 schreef Soof-87 het volgende:
Mies stuur je moeder ook hierheen! :+ Had echt gedacht dat ik meer tijd voor het huishouden zou hebben, maar ben nog nooit zo druk geweest :')
Rly? Ik vond het tijdens mijn verlof echt een enorme prestatie als ik voor het middaguur gedoucht was en ergens op de dag een was aanzette en misschien zelfs ophing. :')
Kwak
pi_166238011
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Rly? Ik vond het tijdens mijn verlof echt een enorme prestatie als ik voor het middaguur gedoucht was en ergens op de dag een was aanzette en misschien zelfs ophing. :')
Ja druk met baby bedoel ik he. Niet druk met huishouden :+
:)
pi_166238364
Uiteindelijk is ze rond 3u gaan slapen (we waren dus vanaf 22:30 met haar bezig) en heb ik ook wat slaap kunnen pakken. Vriend was beneden gaan slapen en die hoorde haar brabbelen net over de babyfoon, ik ben blijkbaar zo moe dat ik niks gehoord heb 😬 hij heeft haar gepakt voor luier enz en ik sliep gewoon door hahaha!

Ze is morgen twee weken. Regeldagen dacht ik eerst ook maar het is eigenlijk al vanaf het begin zo, alleen nu erger.

Zo irritant dat je niet weet wat normaal is. Naar mijn idee spuugt ze best veel maar misschien is het wel niks vergeleken met een echte spuger..

Wandelwagen hebben we gisteren geprobeerd want eerder leek ze dat wel fijn te vinden. Gisteren was ook dat krijsen..
pi_166238973
Hier ook spugen. Wordt sinds kort wel echt meer, dat ik niet meer genoeg heb aan een spuugdoekje. Moest mezelf gisteren ook helemaal verschonen.
Dat en meer huilen..
pi_166238979
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:02 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Uiteindelijk is ze rond 3u gaan slapen (we waren dus vanaf 22:30 met haar bezig) en heb ik ook wat slaap kunnen pakken. Vriend was beneden gaan slapen en die hoorde haar brabbelen net over de babyfoon, ik ben blijkbaar zo moe dat ik niks gehoord heb 😬 hij heeft haar gepakt voor luier enz en ik sliep gewoon door hahaha!

Ze is morgen twee weken. Regeldagen dacht ik eerst ook maar het is eigenlijk al vanaf het begin zo, alleen nu erger.

Zo irritant dat je niet weet wat normaal is. Naar mijn idee spuugt ze best veel maar misschien is het wel niks vergeleken met een echte spuger..

Wandelwagen hebben we gisteren geprobeerd want eerder leek ze dat wel fijn te vinden. Gisteren was ook dat krijsen..
Poeh pittig. Klinkt dan inderdaad niet als regeldagen. Reflux misschien? Komt het consternatiebureau al snel langs?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166239101
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:29 schreef Quoi het volgende:
Ik ga de rompertruc eens een keer proberen bij deze spekkerd. Gelukkig nog niet echt nodig gehad.

[..]

Dat spiraaltje werd niet meteen gezet door de huisarts? Ik kan er ook tegenop zien. Ik moet een knoop daarover doorhakken trouwens. Heb nog een klein twijfeltje of ik toch niet de pil weer wil.

Hier net weer meneertje gelukzalig achtergelaten in zijn eigen kamertje. Hopelijk gaat 'ie lekker slapen, maar er wordt gejengeld. Even kijken maar weer. Hij moet vooral een fijn ik-ga-slapen-gevoel krijgen in zijn kamer.

Motherhood. Je probeert af en toe maar wat hè? ;)
Nee, je krijgt een recept en moet dat ding dan bij de apotheek ophalen (en betalen) en dan wordt hij bij een andere afspraak gezet als je ongesteld bent (jeej, gênant). Duurt 20 minuten ongeveer.

Pil heb ik zo veel problemen mee gehad voor de zwangerschap.. Doorbraakbloedingen, moodswings, etc. Een lichtere pil (tegen de moodswings) hielp ook niet.

L heeft duidelijk een sprongetje gemaakt. Hij lacht nu de hele dag door naar vanalles, 'praat', vindt de box ineens leuk en hij lag er net in met een beer op z'n hoofd _O- had hij even gepakt uit de hoek van de box. Wel per ongeluk, het doel was een nijntje van de boxmobiel. Die hangt alleen te hoog :+

Speen is veel minder nodig nu hij zichzelf even kan vermaken, dat is ook heel prettig.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 12:54:51 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166239198
Ik heb (koper)spiraaltje niet tijdens menstruatie laten zetten maar wat ervoor, vond ik zelf fijner.
Zetten viel me enorm mee, voelde vrijwel niets. Daarna wat menstruatieachtige kramp, beetje bloed en na paar dagen niets meer.
Nu nul last en mijn menstruatie was ook niet heftiger dan daarvoor :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166239290
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:44 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Poeh pittig. Klinkt dan inderdaad niet als regeldagen. Reflux misschien? Komt het consternatiebureau al snel langs?
Ze hebben gisteren wel 2x gebeld maar kon niet opnemen. En je kan niet terugbellen, heel handig 😂
pi_166239346
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 13:00 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

Ze hebben gisteren wel 2x gebeld maar kon niet opnemen. En je kan niet terugbellen, heel handig 😂
Reuze praktisch ja. Wij hadden hier de dag na aangifte een afsprakenbrief in de bus liggen ^O^
Gehoortest verzetten bleek een grotere uitdaging. De ene dag alleen tussen 10-12 bellen, volgende dag weer in de middag.. maar het is me gelukt!
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  donderdag 27 oktober 2016 @ 13:05:43 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166239403
Geen inloopspreekuur?
Verschilt per gemeente natuurlijk, maar hier (kleine gemeente) zijn ze makkelijk te bereiken, telefonisch en 'in het echt'.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166239413
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 13:00 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ze hebben gisteren wel 2x gebeld maar kon niet opnemen. En je kan niet terugbellen, heel handig 😂
Zo'n bureau heeft toch gewoon een nummer? Die kun je best bellen dacht ik.

Overigens is niet alleen de hoeveelheid spugen belangrijk, maar misschien nog wel meer hoeveel last je kindje heeft. ik zou misschien gewoon even aan de HA vragen om mee te denken. Als je kindje zo moet huilen is dat (naast heftig vermoeiend) zo enorm sneu.. sterkte!
pi_166240080
Hier heeft het consultatiebureau 2x per dag telefonisch spreekuur. Heel fijn voor de snellere vragen.

Eten de iets oudere baby's hier ook zo ontzettend veel? Tot nu toe vandaag: fles pap 180ml, een hele banaan en een hele boterham met stroop. En dan moet er tussen 2 en 3 weer een fles melk 180ml in.

S. is weer verkouden. Het waren 2 hele fijne snotloze dagen.. enorm voordeel: hij slaapt dan het liefst lekker tegen mij aan O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166240130
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 22:44 schreef Quoi het volgende:
Hey, ineens vallen de wimpers van Max me op! Geen idee of die er nu eerst niet (of minder prominent) waren. Ik lees daar wisselende berichten over op internet. Wenkbrauwen had hij wel duidelijk vanaf de geboorte.

Hoe zit dat bij jullie babies?
Ja! Hier opeens prachtige krulwimpers, ook rossig O+ grote broer heeft ook bambiwimpers
Ik dacht dat R misschien mijn blonde omlaaghangende wimpers had maar hoezee!

En hier ook vaak koude handjes. Ik vind het een naar gevoel maar het nekje is dan wel lekker warm dus zal wel goed zijn?

Ik ben net met beide jongens naar de stad geweest, broodje bij hema en daar even gevoed O+ heeeerlijk
  donderdag 27 oktober 2016 @ 13:50:35 #95
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166240210
@Justme, wat een nacht(en)! Ik herinner me ook wel zo'n nacht van het begin, maar dat was de uitzondering op de regel. Lekker het CB bellen hoor, ze zijn ervoor om je te adviseren. Het is soms zo zoeken nog tijdens die weken.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:49 schreef Nazil het volgende:

[..]

Nee, je krijgt een recept en moet dat ding dan bij de apotheek ophalen (en betalen) en dan wordt hij bij een andere afspraak gezet als je ongesteld bent (jeej, gênant). Duurt 20 minuten ongeveer.

Pil heb ik zo veel problemen mee gehad voor de zwangerschap.. Doorbraakbloedingen, moodswings, etc. Een lichtere pil (tegen de moodswings) hielp ook niet.

L heeft duidelijk een sprongetje gemaakt. Hij lacht nu de hele dag door naar vanalles, 'praat', vindt de box ineens leuk en hij lag er net in met een beer op z'n hoofd _O- had hij even gepakt uit de hoek van de box. Wel per ongeluk, het doel was een nijntje van de boxmobiel. Die hangt alleen te hoog :+

Speen is veel minder nodig nu hij zichzelf even kan vermaken, dat is ook heel prettig.
OK. Ik heb überhaupt nog geen menstruatie gehad, dus dat wordt lastig, tijdens de menstruatie zetten. Vervelend dat de pil zoveel bijwerkingen had bij jou, dan lijkt het me een juiste keuze. Ik had veeeeeeeeel klachten na het (na bijna 20jr slikken) stoppen met de pil: cystes, vet haar, onrustige huid. Mijn lijf luisterde dus mét beter dan zonder de pil. Alleen vond ik dat zo absurd dat ik er niet zo snel meer aan wilde starten - die afhankelijkheid was blijkbaar groter dan ik dacht. Alleen nu mijn haar weer vettig wordt en pukkeltjes weer komen is de neiging groot om er weer aan te beginnen. Dus: voor- en nadelen. Ik dub nog wat.

Grappig dat jouw ventje zo'n sprong maakt! Ook wel zo praktisch dat je 'm even in de box kunt leggen. Dat is hier trouwens sinds deze week ook, vooral met de gym :')
pi_166240262
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 13:50 schreef Quoi het volgende:
@Justme, wat een nacht(en)! Ik herinner me ook wel zo'n nacht van het begin, maar dat was de uitzondering op de regel. Lekker het CB bellen hoor, ze zijn ervoor om je te adviseren. Het is soms zo zoeken nog tijdens die weken.

[..]

OK. Ik heb überhaupt nog geen menstruatie gehad, dus dat wordt lastig, tijdens de menstruatie zetten. Vervelend dat de pil zoveel bijwerkingen had bij jou, dan lijkt het me een juiste keuze. Ik had veeeeeeeeel klachten na het (na bijna 20jr slikken) stoppen met de pil: cystes, vet haar, onrustige huid. Mijn lijf luisterde dus mét beter dan zonder de pil. Alleen vond ik dat zo absurd dat ik er niet zo snel meer aan wilde starten - die afhankelijkheid was blijkbaar groter dan ik dacht. Alleen nu mijn haar weer vettig wordt en pukkeltjes weer komen is de neiging groot om er weer aan te beginnen. Dus: voor- en nadelen. Ik dub nog wat.

Grappig dat jouw ventje zo'n sprong maakt! Ook wel zo praktisch dat je 'm even in de box kunt leggen. Dat is hier trouwens sinds deze week ook, vooral met de gym :')
De gym is hier ook een hit, ja. Die heeft muziek en lampjes O+ zo'n asociaal duur ding, zelf uitgezocht maar gekregen van collega's O+
pi_166240699
Het hoeft niet hoor tijdens menstruatie zetten van spiraal, is volgens mij voornamelijk zo bij vrouwen die nog geen kind hebben gebaard.

Oja romperverlengers zijn awesome O+ minder haast bij volledig nieuwe rompers kopen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Unihipili op 27-10-2016 14:34:01 ]
pi_166242257
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 13:06 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Zo'n bureau heeft toch gewoon een nummer? Die kun je best bellen dacht ik.

Overigens is niet alleen de hoeveelheid spugen belangrijk, maar misschien nog wel meer hoeveel last je kindje heeft. ik zou misschien gewoon even aan de HA vragen om mee te denken. Als je kindje zo moet huilen is dat (naast heftig vermoeiend) zo enorm sneu.. sterkte!
Je kan het nummer wel bellen maar ze kunnen niks voor je betekenen, aangezien de verpleegkundigen alles zelf regelen. enige dat ze kon doen is doorgeven dat ik had gebeld en vragen of ze mij weer wilde bellen. Tot nu toe ben ik niet nogmaals gebeld, dus ik ben benieuwd. Op de voicemail zei ze dat ze evt vrijdag wilde komen, maar als we geen tijd afspreken neem ik aan dat ze niet zomaar komt..? Ik ben in ieder geval niet van plan om de hele dag binnen te blijven wachten als het een beetje ok weer is..
pi_166242926
Heb je geen mailadres van je jeugdverpleegkundige? Wij kunnen haar altijd mailen (doe ik ook regelmatig) en heb heel snel antwoord.
pi_166243170
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:17 schreef Nazil het volgende:
Heb je geen mailadres van je jeugdverpleegkundige? Wij kunnen haar altijd mailen (doe ik ook regelmatig) en heb heel snel antwoord.
Ik heb nog niet eens een intake gehad, dus nee, geen mailadres.. Ach het zal allemaal wel goedkomen.. Ooit 😂
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')