Zal dat het zijn omdat het tegenwoordig allemaal autisten, schizofrenie en adhd'ers zijn?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:34 schreef Plompzakker het volgende:
TS begrijpt niet dat kinderen tegenwoordig tere zieltjes hebben en ze een speciale behandeling nodig hebben
Waarschijnlijk omdat de kinderbescherming tegenwoordig al op de stoep staat als ze al naar hun kind wijzenquote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Zal dat het zijn omdat het tegenwoordig allemaal autisten, schizofrenie en adhd'ers zijn?
Koekoek.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:46 schreef de_boswachter het volgende:
Vroeger werd je als kind nog wel eens aan een oor getrokken in de klas als je stout was.
Nu kan zo'n kind alles flikken en de ouders nemen het nog voor die kutkoters op. Om nog maar te zwijgen van het MBO advies wat ze negeren. Nee, Sterre moet perse naar de VWO want daar zitten alle kinderen uit hun sociale kring op. MISSCHIEN MOET JE HET KIND NIET OM 07:00 AFZETTEN BIJ DE BSO EN HET PAS OM 18;30 OPHALEN STOMME KUT.
Van die 'een kind hoort bij het perfekte plaatje' types. Hebben vaak ook al na een relatie van net een jaar een kind. Want we weten 10000000% zeker dat we bij elkaar blijven. Vervolgens gaat de kerel vreemd op kantoor met de secretaresse want die had zo'n geil doorkijkrokje aan en moeder de vrouw is nooit te porren voor een harde pot tussen de lakens.
ZIELIGE MONGOLEN !1111111
Ik heb nog een leuke. In de oude wijk van mijn vriendin komen er steeds meer tokkies met hun kroos te wonen. Die kinderen voetballen erop los waarbij de bal continue hard tegen een raam aan knalt. De oude buurvrouw van mijn vriendin is op een gegeven moment helemaal zat daarvan en is naar een van de moeders gelopen om verhaal te halen. De moeder riep: "*tokkienaam1* en *tokkienaam2* willen jullie even rustiger aan doen want anders krijgen wij weer gezeik".quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:39 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Had ik vorige week nog in de supermarkt. Een kind lag zichzelf half dood te krijsen en moederlief deed geen fuck.Kwijl en doodskreten vloeiden over de vloer
Eigenlijk wilde ik er heen lopen maar bedacht mij toen wat voor AgressieTokkies er rond lopen.
#thug life #struggle
Laat me raden Ronny en Ricardo Woonwagenquote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:48 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik heb nog een leuke. In de oude wijk van mijn vriendin komen er steeds meer tokkies met hun kroos te wonen. Die kinderen voetballen erop los waarbij de bal continue hard tegen een raam aan knalt. De oude buurvrouw van mijn vriendin is op een gegeven moment helemaal zat daarvan en is naar een van de moeders gelopen om verhaal te halen. De moeder riep: "*tokkienaam1* en *tokkienaam2* willen jullie even rustiger aan doen want anders krijgen wij weer gezeik".
Mietjequote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:39 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Had ik vorige week nog in de supermarkt. Een kind lag zichzelf half dood te krijsen en moederlief deed geen fuck.Kwijl en doodskreten vloeiden over de vloer
Eigenlijk wilde ik er heen lopen maar bedacht mij toen wat voor AgressieTokkies er rond lopen.
#thug life #struggle
Die zijn thuis dan ook gewoon braaf. Helaas verwacht Mo senior dat oom agent junior een knal met de wapenstok geeft als hij op straat vervelend is, dat is tenslotte niet zijn verantwoordelijkheid. Werkt uitstekend in de meeste landen, maar hier uiteraard niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:11 schreef Harvest89 het volgende:
Dat valt reuze mee.
Allochtoonse kinderen zijn juist een probleem. En die worden volgens mij iets strenger opgevoed dan autochtonen.
Ook op hogere onderwijs (havo/vwo) is dit ook al een ergernis voor veel leraren. Grote mond van de leerlingen, grote mond van de ouders, school met weinig ballen ect ect.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:11 schreef Harvest89 het volgende:
Dat valt reuze mee.
Allochtoonse kinderen zijn juist een probleem. En die worden volgens mij iets strenger opgevoed dan autochtonen.
En leraren zijn verre van heilig.
Als ouder moet je je kind beschermen tegen extreemlinks tuig, zoals zo veel leraren zijn.
Leraren moeten zich misschien eens afvragen waarom ouders boos worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Ook op hogere onderwijs (havo/vwo) is dit ook al een ergernis voor veel leraren. Grote mond van de leerlingen, grote mond van de ouders, school met weinig ballen ect ect.
al die terinventjes hebben allemaal duurdere kleren en telefoons dan die leraar. dat is het enige dat telt.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Ook op hogere onderwijs (havo/vwo) is dit ook al een ergernis voor veel leraren. Grote mond van de leerlingen, grote mond van de ouders, school met weinig ballen ect ect.
Dacht je dat? Dan ben je slecht op de hoogte van alles. Een kind moet gewoon niet zeiken en gewoon luisteren wat een docent zegt. Zij zijn niet verantwoordelijk voor de opvoeding van dat kind. Ben je als ouder niet eens met het beleid op school? Prima dan haal je je kind daar maar weg en zoek je maar een andere school.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Leraren moeten zich misschien eens afvragen waarom ouders boos worden.
Als bij ons vroeger op de basischool/middelbare school een boze ouder naar een leraar ging, dan was dat meestal wel terecht hoor.
Dit is juist goed gedaan van die moeder. Het zijn net de ouders die zich schamen en toch maar snel het speeltje of snoepje geven zodat Sterre geen scène gaat maken die de mist in gaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:39 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
#thug life #struggle
Dat laatste vind ik een beetje smerig om eerlijk te zijn... Werk kan niet altijd even makkelijk aan de kant.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Dacht je dat? Dan ben je slecht op de hoogte van alles. Een kind moet gewoon niet zeiken en gewoon luisteren wat een docent zegt. Zij zijn niet verantwoordelijk voor de opvoeding van dat kind. Ben je als ouder niet eens met het beleid op school? Prima dan haal je je kind daar maar weg en zoek je maar een andere school.
Mijn vriendin is ook docente en die heeft regelmatig dit soort gesprekken met ouders:
Ouder: "mijn zoon/dochter heeft moeite met *vak* en haalt steeds onvoldoendes".
Vriendin: "hoeveel tijd spendeert u per week samen met uw zoon/dochter aan het huiswerk?".
Ouder: "niet".
Vriendin: "doei".
Of
Ouder: "Ik eis deze docent te spreken". (Is letterlijk gezegd).
Vriendin: "Dat kan. Woensdag tussen 14:00 en 15:00 heeft zij tijd en kunt u langskomen".
Ouder: "Dan kan ik niet want dan ben ik aan het werk".
Vriendin: "als u dat belangrijker vindt dan de ontwikkeling en vooruitgang van uw kind prima".
En wie weet heeft ze al een straf of zelfs lel gegeven en ligt daarom dat kind nu brullend op de grond. Maar jantje of miepje heeft dat niet gezien en moet even klagen over wat een ontaarde ouder het toch is...quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit is juist goed gedaan van die moeder. Het zijn net de ouders die zich schamen en toch maar snel het speeltje of snoepje geven zodat Sterre geen scène gaat maken die de mist in gaan.
In dit geval van jou leert het kind dat chantage en brullen geen zin heeft.
Weet je wat zo'n ouder moet doen? Gewoon meer tijd spenderen aan hun eigen kroos en niet gaan zitten zeiken bij een docent.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik een beetje smerig om eerlijk te zijn... Werk kan niet altijd even makkelijk aan de kant.
Dit is de pamperen en nathouden generatie. En dit beslaat niet alleen de generatie van kinderen nu. Maar ook de twintigers zijn zo.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:52 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
Een van de meeste terechte klachten hier op FOK!.
Tja, alle kinderen zijn tegenwoordig bijzonder, en veel slimmer dan hun leeftijdgenootjes.
Vaak op jonge leeftijd al een stempel er op van hoog gevoelig, ADHD, autisme of noem maar op verder.
Ik hoef maar met familieleden/vrienden over hun kroost te praten (kom je helaas niet altijd onderuit), en daar komen de verhalen al hoe speciaal Maan, Hope, LeBron, Robijn of Vera-Lynn wel niet zijn.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Leerkrachten durven bijna niets te doen, want dan staat er een boze papa of mama op de stoep.
Hun kind is immers zeer bijzonder en verdiend speciale aandacht!!!
Is altijd de schuld van de school (niet dat daar helemaal geen incompetente mensen kunnen werken natuurlijk).
Niet lang nadat Socrates dit schreef, zo ongeveer toen diezelfde jeugd de scepter zwaaide, was het definitief gedaan met de macht van Athene.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:21 schreef erodome het volgende:
Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training… Jonge mensen staan niet meer op als een oudere de kamer binnenkomt. Zij spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap, … en tiranniseren hun leraren.”
quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:22 schreef HSG het volgende:
Ouder: "Dan kan ik niet want dan ben ik aan het werk".
Vriendin: "als u dat belangrijker vindt dan de ontwikkeling en vooruitgang van uw kind prima".
Omdat ze niet kunnen op een tijd waarop dat kind normaliter op school zit? Daaruit concludeer jij dat het ouders zijn die te weinig tijd spenderen aan hun kind?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:28 schreef HSG het volgende:
[..]
Weet je wat zo'n ouder moet doen? Gewoon meer tijd spenderen aan hun eigen kroos en niet gaan zitten zeiken bij een docent.
Dan maak je maar tijd. Het is jouw kind, niet dat van de leraar.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat ze niet kunnen op een tijd waarop dat kind normaliter op school zit? Daaruit concludeer jij dat het ouders zijn die te weinig tijd spenderen aan hun kind?
Er zal gewoon simpelweg ook gewerkt moeten worden, dat is gewoon niet anders. Als een school daar niet een beetje flexibel mee om kan gaan is dat wel degelijk een probleem die bij de betreffende school ligt.
Dit. Ze kunnen moeilijk rekening houden met iedereen. Dan ga je maar een uurtje eerder weg van je werk, dat doen de meeste mensen ook voor de tandarts of huisarts dus waarom dan niet voor je kind?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:35 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dan maak je maar tijd. Het is jouw kind, niet dat van de leraar.
Als een kind onvoldoendes haalt, en je weet dat een ouder fulltime werkt. Zou je als leraar ook kunnen zeggen van "Goh, hij/zij heeft moeite met iets, laat ik wat extra tijd aan dat kind besteden".quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:37 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Dit. Ze kunnen moeilijk rekening houden met iedereen. Dan ga je maar een uurtje eerder weg van je werk, dat doen de meeste mensen ook voor de tandarts of huisarts dus waarom dan niet voor je kind?
Het is heel simpel. Een docent is o.a. verantwoordelijk voor de lessen, structuur daarin, dat het huiswerk bekend is dat dat de volgende les wordt besproken. Tevens kunnen ze aangeven wat er verkeerd gaat of kan gaan. Een ouder is verantwoordelijk ervoor dat het kind het huiswerk maakt, de opvoeding, meehelpen met de vooruitgang en desnoods maatregelingen nemen als de resultaten minder worden. Ook kunnen ze bijscholing regelen indien zaken extra aandacht nodig hebben.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat ze niet kunnen op een tijd waarop dat kind normaliter op school zit? Daaruit concludeer jij dat het ouders zijn die te weinig tijd spenderen aan hun kind?
Er zal gewoon simpelweg ook gewerkt moeten worden, dat is gewoon niet anders. Als een school daar niet een beetje flexibel mee om kan gaan is dat wel degelijk een probleem die bij de betreffende school ligt.
Een beetje school is daar flexibel in, niet dat het altijd in de avonduren kan, maar wel later op de middag. Soms is het zo dat je als ouder daardoor iets langer moet wachten voor een afspraak, maar bij een goede school is dit gewoon mogelijk en krijg je al zeker geen bitchy opmerkingen dat je dan je kind niet belangrijk genoeg vindt.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:35 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dan maak je maar tijd. Het is jouw kind, niet dat van de leraar.
Daar heeft een docent weinig tijd voor. Dat moet je als ouder gaan regelen maar een docent kan wel regelen met wie een ouder contact op kan nemen voor bijles.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als een kind onvoldoendes haalt, en je weet dat een ouder fulltime werkt. Zou je als leraar ook kunnen zeggen van "Goh, hij/zij heeft moeite met iets, laat ik wat extra tijd aan dat kind besteden".
Dat ook. Echter heb ik nog nooit meegemaakt dat dit niet gebeurde. Misschien in van die klassen die veel te vol zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als een kind onvoldoendes haalt, en je weet dat een ouder fulltime werkt. Zou je als leraar ook kunnen zeggen van "Goh, hij/zij heeft moeite met iets, laat ik wat extra tijd aan dat kind besteden".
quote:
Kom nou. Je kind opvoeden doe je zelf maar, daar is een school niet voor.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Als een leraar dat soort opmerkingen maakt weet je dat die school veel is, maar niet zo heel schoon. Fatsoenlijk omgaan met elkaar zou toch wel een basiswaarde van een school moeten zijn en als ze dat zelf niet doen dan krijg je idd kindertjes die dat ook niet doen.
De 40 - 70 jarigen zijn de gepamperde generatie. Alle voordelen mogen hebben die de tijd mogelijk heeft gemaakt.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:28 schreef nikky het volgende:
[..]
Dit is de pamperen en nathouden generatie. En dit beslaat niet alleen de generatie van kinderen nu. Maar ook de twintigers zijn zo.
"Ik heb gevoel EN DAAR MOET JIJ ALTIJD EN EEUWIG REKENING MEE HOUDEN." Dit wordt nog even bekrachtigd door de hedendaagse politiek met hun gekontdraai
Waar is het "deal with it" gebleven? Het leven is niet altijd even leuk.
Ik word geacht m'n kind klaar te stomen voor volwassenheid. Daar horen teleurstellingen, tegenslagen en frustratie bij. Als je het kind dit niet laat ervaren, dan leert het ook niet hoe hier mee om te gaan. Krijg je van die verwaande kutblagen van die later hun bed niet uitkomen voor een beschikbare baan omdat ze niet elke ochtend een verse latte verkeerd krijgen van de werkgever.
Dit. Maar dat beseffen velen niet meer want ze hebben het te druk met hun eigen doen en laten.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
Kom nou. Je kind opvoeden doe je zelf maar, daar is een school niet voor.
En daarvoor is gewoon soms even overleg nodig. Dat gaat niet over geen tijd voor dat kind hebben, dat maak jij ervan.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:38 schreef HSG het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Een docent is o.a. verantwoordelijk voor de lessen, structuur daarin, dat het huiswerk bekend is dat dat de volgende les wordt besproken. Tevens kunnen ze aangeven wat er verkeerd gaat of kan gaan. Een ouder is verantwoordelijk ervoor dat het kind het huiswerk maakt, de opvoeding, meehelpen met de vooruitgang en desnoods maatregelingen nemen als de resultaten minder worden. Ook kunnen ze bijscholing regelen indien zaken extra aandacht nodig hebben.
Heb je geen tijd voor je kind. Prima maar ga achteraf niet zitten klagen dat het mis gaat.
Al had 'ie wel tijd. Als mensen geen zin hebben om een uurtje vrij te nemen voor de toekomst van hun kind wordt dat joch toch lekker triangeljosti. Als leraar je eigen vrije tijd opofferen omdat de ouders daar te beroerd voor zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:39 schreef HSG het volgende:
[..]
Daar heeft een docent weinig tijd voor.
Dat is toch de juiste manier: gewoon dat krijsend kind negeren. In ieder geval veel beter dan die moedertjes die hun snotverwende Chayenneke bij de eerste stemverheffing van het kind meteen hun zin geven en proberen te paaien met whatever ze wil hebben.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:39 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
#thug life #struggle
Dit gaat daar toch helemaal niet over? Dit gaat over er is iets aan de hand en er wordt een aanvraag gedaan om overleg te plegen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
Kom nou. Je kind opvoeden doe je zelf maar, daar is een school niet voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |