SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik hoop het voor je, en hoop dat het dan helpt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 08:48 schreef Aspergermeisje het volgende:
@vannelle, of ik in aanmerking kom voor dat medicijn is onzeker, omdat ik officieel niet de diagnose migraine heb. Ze zitten vaag te doen met het feit dat ik ook autisme heb en dat ik het zo vaak heb. Overigens kan daar ook bij helpen dat mijn zusje nu een paar aanvallen heeft gehad, want als het in de familie zit zal het eerder als migraine bestempeld worden. Eerder moest ik op die vraag beantwoorden dat niemand anders in de familie het had.
Bedoel je dit medicijn? https://www.lumc.nl/over-(...)cijn-tegen-migraine/quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 08:48 schreef Aspergermeisje het volgende:
@vannelle, of ik in aanmerking kom voor dat medicijn is onzeker, omdat ik officieel niet de diagnose migraine heb. Ze zitten vaag te doen met het feit dat ik ook autisme heb en dat ik het zo vaak heb. Overigens kan daar ook bij helpen dat mijn zusje nu een paar aanvallen heeft gehad, want als het in de familie zit zal het eerder als migraine bestempeld worden. Eerder moest ik op die vraag beantwoorden dat niemand anders in de familie het had.
Ja klopt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 09:36 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Bedoel je dit medicijn? https://www.lumc.nl/over-(...)cijn-tegen-migraine/
[zet grijze bril op]Ik durf er niet echt op te hopen eigenlijk...quote:
ejjjjjjjjjjjquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 12:17 schreef LPFAN het volgende:
Bedankt voor de kaartjesen pris bedankt voor de tijdschriften
quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 12:17 schreef LPFAN het volgende:
Eigenlijk verdienen jullie allemaal een kaartjequote:Op dinsdag 25 oktober 2016 12:44 schreef weethetevennietmeer het volgende:
En weer terug uit het ziekenhuis, blijft opletten geblazen, rare fratsen in het dossier enzo, alles eruit gevist.
Begin december is de opname
Nog veel pijn.quote:
Nee nog geen uitslagquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 12:26 schreef MarieAlice het volgende:
[..]Hoe voel je je vandaag? Weet je al iets van de test?
Kan dat wel nog bijtrekken? Of hopen ze dat de rest van de nier wat extra functie overneemt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 15:12 schreef LPFAN het volgende:
Uitslag bekend. Klein stukje nier doet het niet. Gewoon afwachten hoe goed hij het gaat doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Dus een groot stuk doet het wel? Dus hoopvol?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 15:12 schreef LPFAN het volgende:
Uitslag bekend. Klein stukje nier doet het niet. Gewoon afwachten hoe goed hij het gaat doen.
Afwachten dus. Ik vind het wel positief klinken dat een groot deel het wel doet. Of is daar nog niks van te zeggen?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 15:12 schreef LPFAN het volgende:
Klinkt goed dat de nier grotendeels wel werkt. Sterkte met de pijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 15:12 schreef LPFAN het volgende:
Graag gedaan. Ik zocht Japanse manga maar die hadden ze niet. Dus dan maar garfield en Donald duckquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 12:17 schreef LPFAN het volgende:
Kaartjes stormquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 12:44 schreef weethetevennietmeer het volgende:
En weer terug uit het ziekenhuis, blijft opletten geblazen, rare fratsen in het dossier enzo, alles eruit gevist.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 15:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Kan dat wel nog bijtrekken? Of hopen ze dat de rest van de nier wat extra functie overneemt.
Balen dat je zoveel pijn hebt nog. Wat krijg je aan pijnstilling?Haha grappig! Krijg alleen paracetemol.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
Nog niks van te zeggen idd maar chirurg maakt zich geen grote zorgenquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:07 schreef Adriane het volgende:
[..]
Afwachten dus. Ik vind het wel positief klinken dat een groot deel het wel doet. Of is daar nog niks van te zeggen?
Bikkel.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:07 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Haha grappig! Krijg alleen paracetemol.
Waarom?! Logisch dat je dan veel pijn hebt...quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:07 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Dat is weinigquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:07 schreef LPFAN het volgende:
[..]
En die zal er verstand van hebben.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:08 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Nog niks van te zeggen idd maar chirurg maakt zich geen grote zorgen
Is het enige wat ik nog mag hebben.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:12 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Waarom?! Logisch dat je dan veel pijn hebt...
Ja iddquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:31 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat is weinigKan me voorstellen dat je het dan voelt. Heeft dat de maken met belasting voor de nier?
Ibuprofen en aanverwanten mag niet maar ik was blij met de Tramadol die ik mocht slikken.
Ja, ik heb ook die ervaring dat je alert moet blijven.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 12:44 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Dat is een prima leidraad.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:08 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Dat is omdat NSAID's de werking van de medicijnen die afstoting voorkomen beïnvloeden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:31 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat is weinigKan me voorstellen dat je het dan voelt. Heeft dat de maken met belasting voor de nier?
Ibuprofen en aanverwanten mag niet maar ik was blij met de Tramadol die ik mocht slikken.
ik duim voor een goeie nier en kaartje komt nog hoorquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:08 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Lief! Dat weet ik nog niet, nog geen kamernummer enzoquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:41 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Kaartjes storm![]()
Zeg maar waar de kaart heenmag!
Ik zie de mijnsequote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:07 schreef Poesopstokje het volgende:
[ afbeelding ]
LP's kaartjes verzameling
hhhmmm mijne niet, nog maar snel eens poging wagenquote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:07 schreef Poesopstokje het volgende:
[ afbeelding ]
zoooooooooooooooo ziet er niet fijn uit....quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Infuusje hier, infuusje daar...
quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Darnquote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Die steken mooi af tegen de regenboogquote:
Volgens mij is die onderste de mijnesquote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:07 schreef Poesopstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat jouw voorpoot of eentje van LPFan?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Van LP, ze kan niet zo goed foto's uploaden van haar telefoonquote:Op woensdag 26 oktober 2016 18:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Is dat jouw voorpoot of eentje van LPFan?
Jeetje wat naar zeg! Gelukkig ben je er weer bovenop gekomen, maar het houdt bij jou ook niet op hequote:Op woensdag 26 oktober 2016 18:02 schreef superkimmi het volgende:
Heel ziek geweest, maar daar ben ik weer. (milde longontsteking.. wat niet zo heel mild is met mijn ziekte...)
Lees ik nou goed dat LPFAN een nieuwe nier heeft?Wat goed en wat snel!! Ik ga héééél hard duimen dat de nier het super en lang gaat doen!
Indrukwekkend!quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:10 schreef Poesopstokje het volgende:
Foto van LP
[ afbeelding ]
Fijn dat je er weer opgeknapt bent!quote:Op woensdag 26 oktober 2016 18:02 schreef superkimmi het volgende:
Heel ziek geweest, maar daar ben ik weer. (milde longontsteking.. wat niet zo heel mild is met mijn ziekte...)
Lees ik nou goed dat LPFAN een nieuwe nier heeft?Wat goed en wat snel!! Ik ga héééél hard duimen dat de nier het super en lang gaat doen!
Ja, ik ben eigenlijk sinds mei (toen we wisten dat mn schoonmoeder nog heel kort had) tot nu in één ruk doorgegaan.. En ik denk dat mn lichaam aan de noodrem heeft getrokken.. Gelukkig is mijn werk heel mild en mag ik niet eens terugkomen zolang ik me nog niet top voelquote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:09 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Jeetje wat naar zeg! Gelukkig ben je er weer bovenop gekomen, maar het houdt bij jou ook niet op he
Wat een boel kaartjes al LPFAN
Kalm aan hoor, je zegt het zelf al; je lichaam zegt HO..quote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:22 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ja, ik ben eigenlijk sinds mei (toen we wisten dat mn schoonmoeder nog heel kort had) tot nu in één ruk doorgegaan.. En ik denk dat mn lichaam aan de noodrem heeft getrokken.. Gelukkig is mijn werk heel mild en mag ik niet eens terugkomen zolang ik me nog niet top voel
Laatste tijd alleen maar in bed gelegen en vaak 14 uur per dag geslapen.. Maar ik begin er weer bovenop te komen. Ik hoop vrijdag een half dagje te kunnen werken.
Ja, ik weet hetquote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:26 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Kalm aan hoor, je zegt het zelf al; je lichaam zegt HO..
Niks aan toe te voegenquote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:35 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ja, ik weet het
Het is gewoon best kut als je dat moet toegeven als 25-jarige, vers van de uni die net aan de nieuwe baan is begonnen waarvoor ik ongeveer 8 jaar keihard heb gewerkt.. Me ziek melden voelde zo hard als een terugval. Maar ik ben mijn leidinggevende zo dankbaar voor het begrip.. en dan wil ik inderdaad liever nu echt goed uitzieken dan me elke zoveel weken ziek te moeten melden..
Het is wat het is... helaas. Fijn dat je steun krijgt vanuit je werk. Dat is ontzettend belangrijk. Geef jezelf ook die steun alsjeblieft.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:35 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ja, ik weet het
Het is gewoon best kut als je dat moet toegeven als 25-jarige, vers van de uni die net aan de nieuwe baan is begonnen waarvoor ik ongeveer 8 jaar keihard heb gewerkt om daar te komen.. Me ziek melden voelde zo hard als een terugval. Maar ik ben mijn leidinggevende zo dankbaar voor het begrip.. en dan wil ik inderdaad liever nu echt goed uitzieken dan me elke zoveel weken ziek te moeten melden..
*jippiet mee*quote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:28 schreef LPFAN het volgende:
Katheterloooosgelijk gedoucht.
Voel me weer beetje mens.
quote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:35 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ja, ik weet het
Het is gewoon best kut als je dat moet toegeven als 25-jarige, vers van de uni die net aan de nieuwe baan is begonnen waarvoor ik ongeveer 8 jaar keihard heb gewerkt om daar te komen.. Me ziek melden voelde zo hard als een terugval. Maar ik ben mijn leidinggevende zo dankbaar voor het begrip.. en dan wil ik inderdaad liever nu echt goed uitzieken dan me elke zoveel weken ziek te moeten melden..
quote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:28 schreef LPFAN het volgende:
Jaaaquote:
jippiet ook mee. ben je nog in het ziekenhuis? anders stuur ik mijn kaartje wel naar jou thuis als dat mag.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:28 schreef LPFAN het volgende:
Wow! Klinkt goed!quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:47 schreef LPFAN het volgende:
Net trapgelopen met fysio. Ging verrassend goed. Ben ook van mijn infuus af
quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:47 schreef LPFAN het volgende:
Wat ga je snelquote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:47 schreef LPFAN het volgende:
Wow jij bent snel! Klinkt goed iig.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:47 schreef LPFAN het volgende:
Oh bah!quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:33 schreef Toto69 het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat.
Hier gisteren twee aardbevingen meegemaakt5.4 en 6 of zo
Super!quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:47 schreef LPFAN het volgende:
Zoiets vertellen ze altijd achterafquote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:42 schreef LPFAN het volgende:
Thanks iedereenmaar ik laat die nieuwe nier er mooi weer uithalen mag namelijk nooit geen worst meer.
(GRAPJE natuurlijk)
Toen ik na de longtransplantatie vroeg of ik met gezonde longen ook eindelijk een sigaret kon gaan roken keken ze ook heel raar op.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:42 schreef LPFAN het volgende:
Thanks iedereenmaar ik laat die nieuwe nier er mooi weer uithalen mag namelijk nooit geen worst meer.
(GRAPJE natuurlijk)
waarom doet hij nog niks dan? Is dat normaal?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:55 schreef LPFAN het volgende:
Nier doet nog niet veel, dus ga morgen naar dialyse. Waardes zijn nu nog goed en dat willen ze graag zo houden.
Jammer, maar dat hoeft toch nog niets te betekenen?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:55 schreef LPFAN het volgende:
Nier doet nog niet veel, dus ga morgen naar dialyse. Waardes zijn nu nog goed en dat willen ze graag zo houden.
Nee. Sommige nieren hebben tijd nodig en zeker van overleden nieren. Kan dagen zijn, weken en heb zelfs verhalen gehoord van maanden pasquote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:14 schreef Adriane het volgende:
[..]
Jammer, maar dat hoeft toch nog niets te betekenen?
Oh gelukkig. Ik begon me al zorgen te maken. Dan maar weer even dialyseren.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:35 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Nee. Sommige nieren hebben tijd nodig en zeker van overleden nieren. Kan dagen zijn, weken en heb zelfs verhalen gehoord van maanden pas
maanden in onzekerheid.. brr.. hopelijk doet hij het snel!!quote:Op donderdag 27 oktober 2016 14:35 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Nee. Sommige nieren hebben tijd nodig en zeker van overleden nieren. Kan dagen zijn, weken en heb zelfs verhalen gehoord van maanden pas
Ja is normaal zeker voor een nier van een overleden nier. Moet bijkomen van de schrik.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:58 schreef computergirl het volgende:
[..]
waarom doet hij nog niks dan? Is dat normaal?
Och, daar was je niet op voorbereid?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 15:19 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja is normaal zeker voor een nier van een overleden nier. Moet bijkomen van de schrik.
Kan dagen, weken of zelfs maanden duren.
Jawelquote:Op donderdag 27 oktober 2016 15:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Och, daar was je niet op voorbereid?
Wat komt er toch een hoop bij kijken. Zwaar, hoor. Ik blijf voor je duimen!
Geen schrik? Gaf het gewoon door :pquote:Op [url=http://forum.fok.nl/to
pic/2335319/4/25#p166242396]donderdag 27 oktober 2016 15:51[/url] schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vanwaar de schrik, dan?
Oh ik snap al wat je bedoelt! Met bijkomen schrik bedoelde ik de nier zelf :p niet ikquote:
quote:Op donderdag 27 oktober 2016 15:58 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Oh ik snap al wat je bedoelt! Met bijkomen schrik bedoelde ik de nier zelf :p niet ik
hehe ik zie de mijnequote:Op donderdag 27 oktober 2016 15:56 schreef Poesopstokje het volgende:
Nieuwe kaartjes voor LP
[ afbeelding ]
Zie mijn andere topicquote:
Okee.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 23:46 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Zie mijn andere topic![]()
Wil niet de cz volspammen met mn issues
Ik zag het.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 23:52 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Okee.![]()
Had er net iets gepost.
Goh. Als je zoekt, zal je altijd wel iemand vinden die ergere problemen heeft. Betekent niet dat die van jou niet belangrijk of minder echt zijn, natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 00:03 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Ik zag het.
Ik probeer ook hulp te zoeken.
Hier lezen helpt ook. Zeker omdat mijn klachten allemaal wel meevallen.
Ben het thuiszitten nogal zat.. Maar daarom ook maar half dagjequote:Op vrijdag 28 oktober 2016 07:50 schreef Poesopstokje het volgende:
Pris
Kimmi, is dat niet te snel?Sterke en kalm aan!
Oké snap ik, succesquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 07:59 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ben het thuiszitten nogal zat.. Maar daarom ook maar half dagje. En hoelang 'half' is laat ik bepalen door mijn lijf. Het hoesten momenteel is vooral irritant voor de mensen om mij heen
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand alleen 4x kortwerkende spoot. Altijd langwerkend en 3x kort. Maar goed dat je bent doorgestuurd nuquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:29 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Wat ik al dacht en wist: hba1c is te hoog. De DVK ziet nu ook wel in dat kortwerkende insuline erbij gaan spuiten wel handig zou zijn. Of 4 keer kort per dag, of 1 keer langwerkende en 3 keer kort erbij.
Ik word naar het ziekenhuis gestuurd (de DVK daar en een psych).
Wat fijn!quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik ben vanmiddag bij LP langsgeweest en heb meerdere kerengedaan.
Ze hupt zó uit bed, even dit en dat doenOnvoorstelbaar zo hard dat ze gaat
als die nier nou ook Hups! aan het werk gaatquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik ben vanmiddag bij LP langsgeweest en heb meerdere kerengedaan.
Ze hupt zó uit bed, even dit en dat doenOnvoorstelbaar zo hard dat ze gaat
Coolquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 16:04 schreef houdjemond het volgende:
Haj, de opnames over mijn litteken bij LindaTV gaan door! Volgende week donderdag of vrijdag
.
Het is sowieso een rare DVK. Ze had het echt over 4 keer per dag kortwerkende, ik vroeg nog: "En de langwerkende dan ook nogquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:37 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand alleen 4x kortwerkende spoot. Altijd langwerkend en 3x kort. Maar goed dat je bent doorgestuurd nu![]()
Gaaf!quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 16:04 schreef houdjemond het volgende:
Haj, de opnames over mijn litteken bij LindaTV gaan door! Volgende week donderdag of vrijdag
.
Je word nog eens beroemd!!quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 16:04 schreef houdjemond het volgende:
.
Leuk! Hoop dat ik het kan kijken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 16:04 schreef houdjemond het volgende:
.
Ja, dat doe je normaal in het Martini.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 23:11 schreef LPFAN het volgende:
Btw wat zijn ze hier afstandelijk bij dialyseheb welgeteld 1 persoon gesproken en dat was de persoon die me hielp.
Verpleging zei geen eens hallo als ze voorbij liepenquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 23:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat doe je normaal in het Martini.
Vervelend.
Ik hoop zo dat je binnenkort helemaal niet meer hoeft te dialyseren!quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 23:54 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Verpleging zei geen eens hallo als ze voorbij liepen![]()
Het is daar inderdaad erg afstandelijk in verhouding tot kleinere ziekenhuizen, ik vond dat ze ook altijd haast hadden. Overigens vond ik dat in andere ziekenhuizen ook ontstaan, volgens mij zie je er de werkdruk door bezuinigingen in terug.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 23:54 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Verpleging zei geen eens hallo als ze voorbij liepen![]()
Infuus is toch altijd lastig want je zit dan weer "vast" aan zo'n paal die je steeds mee moet nemen. Het blijft gewoon een plek waar je wel goede hulp kunt krijgen maar een vrij moeilijke tijd hebt, heb je nog veel onderzoeken?quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:16 schreef LPFAN het volgende:
Ik hoop het ook maar gaat ff niet zo heel lekker, heb behoorlijke diarree en begin uit te drogen dus krijg zo een infuus weer.
Ja maar goed ik plas nu ook erg weinig door die uitdroging. Volgende week een biopt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Infuus is toch altijd lastig want je zit dan weer "vast" aan zo'n paal die je steeds mee moet nemen. Het blijft gewoon een plek waar je wel goede hulp kunt krijgen maar een vrij moeilijke tijd hebt, heb je nog veel onderzoeken?
Bij mij zagen ze na 1 1/2 maand aan de biopt dat er wat afstoting was, ik schrok toch behoorlijk maar blijkbaar is dat niet ongebruikelijk. Na een enorme hoeveelheid prednison was dat weer verholpen en nu gaat het al tijden uitstekend. Het kost toch allemaal wat tijd voordat je echt kunt gaan genieten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:49 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja maar goed ik plas nu ook erg weinig door die uitdroging. Volgende week een biopt.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:16 schreef LPFAN het volgende:
Ik hoop het ook maar gaat ff niet zo heel lekker, heb behoorlijke diarree en begin uit te drogen dus krijg zo een infuus weer.
Jah idd, gelukkig voel ik me goed. Heb ook geen buikpijn ofzo. Bij mij is het wel extra spannend omdat een deel van de nier is afgestorven. ( Wisten we vanaf dag 1, zit namelijk een 2e slagader aan die nier. Maar daardoor is hij ook een stuk groter dan normaal en heeft het net zoveel kans als een gewone, alleen de nierfunctie zal slechter zijn maar hopelijk genoeg om prima jaren mee televen. Ze hebben het vaker meegemaakt. Afwachten blijft het toch.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bij mij zagen ze na 1 1/2 maand aan de biopt dat er wat afstoting was, ik schrok toch behoorlijk maar blijkbaar is dat niet ongebruikelijk. Na een enorme hoeveelheid prednison was dat weer verholpen en nu gaat het al tijden uitstekend. Het kost toch allemaal wat tijd voordat je echt kunt gaan genieten.
kortaf? Helemaal niet hoor, je hebt mega operatie achter de rug en we vinden het allemaal spannend om mee te leven op afstandquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 12:43 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Jah idd, gelukkig voel ik me goed. Heb ook geen buikpijn ofzo. Bij mij is het wel extra spannend omdat een deel van de nier is afgestorven. ( Wisten we vanaf dag 1, zit namelijk een 2e slagader aan die nier. Maar daardoor is hij ook een stuk groter dan normaal en heeft het net zoveel kans als een gewone, alleen de nierfunctie zal slechter zijn maar hopelijk genoeg om prima jaren mee televen. Ze hebben het vaker meegemaakt. Afwachten blijft het toch.
Bedankt voor het meeleven iedereen trouwens! Sorry als ik kortaf overkomen soms
quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 12:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
kortaf? Helemaal niet hoor, je hebt mega operatie achter de rug en we vinden het allemaal spannend om mee te leven op afstand
Ik vind je helemaal niet kortaf, maar zelfs wanneer wel, dan zou iedereen hier dat begrijpen. je bent een topper!quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 12:43 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Jah idd, gelukkig voel ik me goed. Heb ook geen buikpijn ofzo. Bij mij is het wel extra spannend omdat een deel van de nier is afgestorven. ( Wisten we vanaf dag 1, zit namelijk een 2e slagader aan die nier. Maar daardoor is hij ook een stuk groter dan normaal en heeft het net zoveel kans als een gewone, alleen de nierfunctie zal slechter zijn maar hopelijk genoeg om prima jaren mee televen. Ze hebben het vaker meegemaakt. Afwachten blijft het toch.
nog maar even een poes in envelop geduwd richting Groningen, ik gok dat je dinsdag nog niet thuis bentquote:
quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 15:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
nog maar even een poes in envelop geduwd richting Groningen, ik gok dat je dinsdag nog niet thuis bent
Je zei het zo mooiquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 15:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
wel in papieren vorm, mijn Troela werkte niet mee
Geeft niks, je hebt veel aan je hoofd en het is allemaal spannend en afwachten. Het is fijn dat je updates geeft want we leven allemaal mee.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 12:43 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Heb toch niks te doen, nu ik in isoleer zit :p. Kan ik net zo goed jullie updaten haha.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 17:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Geeft niks, je hebt veel aan je hoofd en het is allemaal spannend en afwachten. Het is fijn dat je updates geeft want we leven allemaal mee.
Ah, je ligt afgezonderd. Dan begrijp ik ook waarom je opmerkt dat ze weinig aandacht aan je besteden. Een praatje is dan best wel fijn.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 18:44 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Heb toch niks te doen, nu ik in isoleer zit :p. Kan ik net zo goed jullie updaten haha.
Dat was bij dialyse, daar zat ik niet uitgezonderd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 18:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, je ligt afgezonderd. Dan begrijp ik ook waarom je opmerkt dat ze weinig aandacht aan je besteden. Een praatje is dan best wel fijn.
Oh apart. Toen ik daar dialyseerde was het heel gezellig met praatjes en bakjes fruit enzo.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 18:51 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Dat was bij dialyse, daar zat ik niet uitgezonderd.
Eten en fruit kreeg ik ook wel maar verder was het zoek het maar uit, kreeg niet eens een bel. Waren soms erg ver weg, leuk als er dan wat is.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 18:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh apart. Toen ik daar dialyseerde was het heel gezellig met praatjes en bakjes fruit enzo.
zou dat nog met opzet kunnen zijn dan? Zodat je zo min mogelijk met besmettingsbronnen van anderen in contact kan komen tijdens dialysequote:Op zaterdag 29 oktober 2016 19:06 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Eten en fruit kreeg ik ook wel maar verder was het zoek het maar uit, kreeg niet eens een bel. Waren soms erg ver weg, leuk als er dan wat is.
Dat klopt, ze hebben daar geen bellen. Je hebt groot gelijk dat je dat niet oké vindt omdat je maar hulp nodig zou hebben. Nou ja, maar hopen dat je er gauw weg bent en dat je, als je nog moet dialyseren, naar je eigen vertrouwde ziekenhuis kunt gaan.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 19:06 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Eten en fruit kreeg ik ook wel maar verder was het zoek het maar uit, kreeg niet eens een bel. Waren soms erg ver weg, leuk als er dan wat is.
Kan idd maar dan kan je alsnog ff Hoi zeggen of desnoods knikken ofzo.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 19:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
zou dat nog met opzet kunnen zijn dan? Zodat je zo min mogelijk met besmettingsbronnen van anderen in contact kan komen tijdens dialyse
Ja want als je bloeddruk opeens valt en je valt flauw. Vind dat heel slecht.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 19:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat klopt, ze hebben daar geen bellen. Je hebt groot gelijk dat je dat niet oké vindt omdat je maar hulp nodig zou hebben. Nou ja, maar hopen dat je er gauw weg bent en dat je, als je nog moet dialyseren, naar je eigen vertrouwde ziekenhuis kunt gaan.
Je hebt gelijk hoor, ik zal eens aan mijn medisch maatschappelijk werkster van nefrologie vragen hoe dat daar zit, waarom er geen bellen zijn.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 19:27 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja want als je bloeddruk opeens valt en je valt flauw. Vind dat heel slecht.
Ja idd. Vind het enorm vreemd. In het hele ziekenhuis hangen ze overal. Behalve daar? Bizarquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 19:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, ik zal eens aan mijn medisch maatschappelijk werkster van nefrologie vragen hoe dat daar zit, waarom er geen bellen zijn.
Haha, ik zie nu voor me dat iedereen daar zo zit van: "Hé kan er iemand komen helpen! Ik moest roepen, want er is geen bel!"quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 19:39 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja idd. Vind het enorm vreemd. In het hele ziekenhuis hangen ze overal. Behalve daar? Bizar
Gister heb ik dus ook een paar keer het woord help gehoord jaquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 19:42 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Haha, ik zie nu voor me dat iedereen daar zo zit van: "Hé kan er iemand komen helpen! Ik moest roepen, want er is geen bel!"![]()
Maar het is helemaal niet grappig. Het is niet alsof je op kunt staan om hulp te vragen en roepen gaat ook moeilijk als je flauwvalt o.i.d. Gevaarlijk...
Schiet me trouwens te binnen dat ze op de verkoever ook geen bellen hebben en dat ik daar een keer hulpeloos te roepen lag met mijn schorre stem.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 19:39 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja idd. Vind het enorm vreemd. In het hele ziekenhuis hangen ze overal. Behalve daar? Bizar
Nu je het zegt! Helemaal bizar.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 19:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Schiet me trouwens te binnen dat ze op de verkoever ook geen bellen hebben en dat ik daar een keer hulpeloos te roepen lag met mijn schorre stem.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 19:46 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Gister heb ik dus ook een paar keer het woord help gehoord ja
Ja toch? Ik lag te bevriezen en had een droge mond. Niemand die me hoorde omdat iedereen verderop bij een huilend kindje stond.quote:
Dat heb ik ook een keer gehad ja. Het was druk op de afdeling, dus ze konden me niet op komen halen. Maar ondertussen lag ik daar drie kwartier met zo'n bloeddrukmeter die elke paar minuten oppompte. En er lagen wat mensen die veel pijn hadden dus alle verpleegkundigen waren daarmee bezig. Dus op een gegeven moment lag ik een beetje in het wilde weg te roepen: 'Hallo? Hallo? Mag die band eraf, want ik voel mijn hand niet meer.' Dagenlang rondgelopen met allemaal van die puntbloedinkjes op mijn arm.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 19:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Schiet me trouwens te binnen dat ze op de verkoever ook geen bellen hebben en dat ik daar een keer hulpeloos te roepen lag met mijn schorre stem.
Jeetje, dat moet gewoon ook niet kunnen maar ik begrijp dat ze overvol waren, wat trouwens ook niet hoort. Ja, zo'n armband van zo'n bloeddrukmeter kan flink pijn doen als ie zich oppompt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 19:51 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een keer gehad ja. Het was druk op de afdeling, dus ze konden me niet op komen halen. Maar ondertussen lag ik daar drie kwartier met zo'n bloeddrukmeter die elke paar minuten oppompte. En er lagen wat mensen die veel pijn hadden dus alle verpleegkundigen waren daarmee bezig. Dus op een gegeven moment lag ik een beetje in het wilde weg te roepen: 'Hallo? Hallo? Mag die pomp eraf, want ik voel mijn hand niet meer.' Dagenlang rondgelopen met allemaal van die puntbloedinkjes op mijn arm.
Nee ja, ik snap het, tijd en geld enzo, maar dit soort dingetjes gebeuren iets te vaak. Gelukkig ben ik inmiddels een stuk mondiger geworden, dus ik hoop dat dat gaat helpen volgende week. Ik denk dat ze gek gaan worden van alle vragen die ik op ze ga afvuren.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 19:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Jeetje, dat moet gewoon ook niet kunnen maar ik begrijp dat ze overvol waren, wat trouwens ook niet hoort. Ja, zo'n armband van zo'n bloeddrukmeter kan flink pijn doen als ie zich oppompt.
Goed zo. Neem je iemand mee? Dat wil ook nog wel eens helpen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 19:55 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Nee ja, ik snap het, tijd en geld enzo, maar dit soort dingetjes gebeuren iets te vaak. Gelukkig ben ik inmiddels een stuk mondiger geworden, dus ik hoop dat dat gaat helpen volgende week. Ik denk dat ze gek gaan worden van alle vragen die ik op ze ga afvuren.
Ja, als het goed is gaat mijn begeleidster mee, maar die is 3 weken terug op vakantie gegaan en komt terug op de dag van mijn operatie. Ze is nu echt in het buitenland, maar maandag is ze weer terug in Nederland en dan kunnen we concrete afspraken maken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 19:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Goed zo. Neem je iemand mee? Dat wil ook nog wel eens helpen.
Ah mooi, dat is dus goed geregeld. Als je het dan zelf niet meer weet, heb je altijd nog backup.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 19:58 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Ja, als het goed is gaat mijn begeleidster mee, maar die is 3 weken terug op vakantie gegaan en komt terug op de dag van mijn operatie. Ze is nu echt in het buitenland, maar maandag is ze weer terug in Nederland en dan kunnen we concrete afspraken maken.
Mijn moeder is er na 15.00 uur 's middags (weet nog niet hoe laat de operatie is) en die blijft dan twee nachten in mijn huis slapen. Dus die staat standby.
pas nou oooohhooopppp, straks willen ze die nier terugquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 20:02 schreef LPFAN het volgende:
Das ook belachelijk ja!
Nog ff spuwen op het umcg:
Raar dat ie zo klein is. Ik heb ook op D4 gelegen en kon er makkelijk in met mijn infuus.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 20:02 schreef LPFAN het volgende:
Das ook belachelijk ja!
Ze hebben hier heel handig nagedacht over de toiletten. Niet dus. Is zo'n wc waar je ontlasting gelijk weg is. Lijkt me handiger in het ziekenhuis dat je het nog ziet zeg maar. En de ruimte is kleiner dan mijn eigen wcen die is klein. Heel handig met een infuuspaal
lekker zeiken lp!quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 20:02 schreef LPFAN het volgende:
Das ook belachelijk ja!
Ze hebben hier heel handig nagedacht over de toiletten. Niet dus. Is zo'n wc waar je ontlasting gelijk weg is. Lijkt me handiger in het ziekenhuis dat je het nog ziet zeg maar. En de ruimte is kleiner dan mijn eigen wcen die is klein. Heel handig met een infuuspaal
Wat voor kamer,?quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 20:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Raar dat ie zo klein is. Ik heb ook op D4 gelegen en kon er makkelijk in met mijn infuus.
nogmaals, mij een biet, spui, fulmineer, zolang je maar niet afstootquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 20:17 schreef LPFAN het volgende:
Probleem van in de isoleer liggen, je bent alleen met je gedachtes
Bedoel hoeveel personenquote:
quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 20:22 schreef sacha het volgende:
[..]
nogmaals, mij een biet, spui, fulmineer, zolang je maar niet afstoot
Ik lag ook alleen. Ik had de rust wel nodig, maar mijn gedachtes gingen ook alle kanten op.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 20:17 schreef LPFAN het volgende:
quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 21:07 schreef PrisTheShiz het volgende:
Hoe is het met garfield lp? Al tijd voor nieuwe?
Nee idd ,quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 20:45 schreef Adriane het volgende:
[..]
Ik lag ook alleen. Ik had de rust wel nodig, maar mijn gedachtes gingen ook alle kanten op.
En er ging ook wat dingen mis.
Ik heb me heel erg alleen gevoeld. En dat was echt niet leuk![]()
En dan moest ik ook nog de infuus paal over een drempel zien te krijgen als ik naar de wc moest...
Gaat jou vast niet gebeuren!quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 21:02 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik herken de problemen ja, van in het ziekenhuis liggen. Dat gehannes met die infuuspaal naar de wc inderdaad.Ik gebruikte die paal vooral om op te steunen bij het lopen, laat staan dat ik hem over een drempel heen kon krijgen.
![]()
En alleen voelen is waar ik het meest bang voor ben. Je bent dan zo afhankelijk van wanneer andere mensen tijd hebben om op bezoek te komen of om berichtjes te beantwoorden...
De laatste keer dat ik echt opgenomen was, had ik nog geen smartphone. Dus dat gaat sowieso schelen.quote:
Jah idd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 21:24 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik echt opgenomen was, had ik nog geen smartphone. Dus dat gaat sowieso schelen.
Na een rugoperatie lag ik op de 6e verdieping en het rookhok was 1 verdieping lager.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 21:02 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik herken de problemen ja, van in het ziekenhuis liggen. Dat gehannes met die infuuspaal naar de wc inderdaad.Ik gebruikte die paal vooral om op te steunen bij het lopen, laat staan dat ik hem over een drempel heen kon krijgen.
![]()
En alleen voelen is waar ik het meest bang voor ben. Je bent dan zo afhankelijk van wanneer andere mensen tijd hebben om op bezoek te komen of om berichtjes te beantwoorden...
Oh, moet je dat zo doen?quote:Op zondag 30 oktober 2016 02:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Na een rugoperatie lag ik op de 6e verdieping en het rookhok was 1 verdieping lager.
Had m'n peukje op maar kon niet uit mijn stoel komen, geen mogelijkheid om hulp te vragen ook.
Pas na een uur is het me gelukt om op te staan en terug naar mijn kamer te gaan.
De keer daarna heb ik een rolstoel geleend die op etage 6 stond en toen ik terug kwam was men niet blij, dán heb je ineens wel de aandacht.
Het heeft ook veel voordelen zo kunnen er rustig broodjeskroket en zo meegenomen worden door de visite en een eigen TV met gewoon het geluid aan is ook wel prettig.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 20:17 schreef LPFAN het volgende:
Nee, dat hoort bij kouder weer.quote:Op zondag 30 oktober 2016 10:29 schreef sararaats het volgende:
Droog en statisch haar. Hoort dat ook bij Hashimoto?
Ik voel me zo raar.
Ja dat is waar, je hebt meer privacy.quote:Op zondag 30 oktober 2016 10:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het heeft ook veel voordelen zo kunnen er rustig broodjeskroket en zo meegenomen worden door de visite en een eigen TV met gewoon het geluid aan is ook wel prettig.
Wat een impact heeft dat dan hè? Je bent op zo'n moment zo kwetsbaar.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat is waar, je hebt meer privacy.
Maar ik weet nog dat ik moest huilen toen Sinterklaas aan mijn deur voorbij ging omdat ik MRSA had. Toen voelde ik me zo buitengesloten, dat was niet leuk meer.
Ja, zeg dat wel. Je bent echt overgeleverd aan het ziekenhuis en dat voel je bij dit soort dingen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:24 schreef Adriane het volgende:
[..]
Wat een impact heeft dat dan hè? Je bent op zo'n moment zo kwetsbaar.
Dat laatste is inderdaad het één van de grootste nadelen zeker als bepaalde dingen je absoluut niet bevallen maar ik heb ook wel bij mensen op een zaal gelegen waar ik helemaal gek van werd. Een dementerende man die met de afstandsbediening van de TV naar huis ging bellen, iemand die de hele nacht aan het snurken was en iemand die van de gezamenlijke wc/douche een vieze puinhoop maakte. Ik was toch vaak erg blij als ik een eigen kamer kreeg maar dan kon ik vaak wel even een einde lopen om een praatje te maken.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, zeg dat wel. Je bent echt overgeleverd aan het ziekenhuis en dat voel je bij dit soort dingen.
Ik kan me voorstellen dat je in de rats zit over je nieuwe nier. Je wilt natuurlijk het liefst dat alles meteen werkt. Zeggen ze er nog iets over?quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:41 schreef LPFAN het volgende:
Ja idd merk het ook, nier doet het nog niet en dan zit je alleen met je gedachten. Helpt niet mee om positief te blijven.
Dat is ook zo, aan een zaal kunnen ook nadelen kleven zoals luidruchtige medepatiënten. Ik lig zelf ook liever alleen, voornamelijk vanwege de rust. Maar je ziet dan wel minder mensen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad het één van de grootste nadelen zeker als bepaalde dingen je absoluut niet bevallen maar ik heb ook wel bij mensen op een zaal gelegen waar ik helemaal gek van werd. Een dementerende man die met de afstandsbediening van de TV naar huis ging bellen, iemand die de hele nacht aan het snurken was en iemand die van de gezamenlijke wc/douche een vieze puinhoop maakte. Ik was toch vaak erg blij als ik een eigen kamer kreeg maar dan kon ik vaak wel even een einde lopen om een praatje te maken.
Het valt ook niet mee omdat je nu juist nog vol in de onzekerheid zit. Overigens zijn de weekenden in het ziekenhuis vaak het ergst omdat er dan niets te doen is, soms zijn zelfs onderzoeken even het doorbreken van de sleur.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:41 schreef LPFAN het volgende:
Ja idd merk het ook, nier doet het nog niet en dan zit je alleen met je gedachten. Helpt niet mee om positief te blijven.
Ik vond de weekends eindeloos duren.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het valt ook niet mee omdat je nu juist nog vol in de onzekerheid zit. Overigens zijn de weekenden in het ziekenhuis vaak het ergst omdat er dan niets te doen is, soms zijn zelfs onderzoeken even het doorbreken van de sleur.
Die onzekerheid is killing, ook al weet je dat het nog steeds goed kan komen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:41 schreef LPFAN het volgende:
Dat heb ik ook vaak, mensen die de hele tijd tegen me aan willen praten terwijl ik zelf al bekaf ben. Ik weet ook niet goed hoe ik dat stop moet zetten.quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:10 schreef Laysa het volgende:
Ik lig/lag ook het liefst alleen...En de 1 persoons kamers liggen bij de balie in de buurt dus er was altijd wel een hoop leven er om heen. Op zaal vind ik vreselijk. Ik lag altijd bij mensen die het liefst heel de dag praatten.
Lp ik hoop dat je nier snel aanslaat, kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om dan toch positieve puntjes te zien
Hoeft niks te betekenen dat hij nog niks doet maar krijg daarom een biopt hopelijk morgen dan weten we precies waarom niet.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je in de rats zit over je nieuwe nier. Je wilt natuurlijk het liefst dat alles meteen werkt. Zeggen ze er nog iets over?
Dan hoop ik dat je morgen meer weet, en dat het positief is.quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:44 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Hoeft niks te betekenen dat hij nog niks doet maar krijg daarom een biopt hopelijk morgen dan weten we precies waarom niet.
Ik hoop op een afstoting. Ja dat klinkt heel raar maar dat is 9 van de 10 keer medicijnen aanpassen en dan is het klaar.quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je morgen meer weet, en dat het positief is.
Dan zou dat mooi zijn. Maar ik neem aan dat je nog even moet wachten op de uitslag na de biopt.quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:48 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik hoop op een afstoting. Ja dat klinkt heel raar maar dat is 9 van de 10 keer medicijnen aanpassen en dan is het klaar.
Ja.quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan zou dat mooi zijn. Maar ik neem aan dat je nog even moet wachten op de uitslag na de biopt.
ik vind het beetje schokkendquote:Op zondag 30 oktober 2016 12:48 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik hoop op een afstoting. Ja dat klinkt heel raar maar dat is 9 van de 10 keer medicijnen aanpassen en dan is het klaar.
Ik denk dat ze bedoelt dat er dan een oorzaak is die ze kunnen aanpakken. Afstoting is een omkeerbaar proces, niet meteen einde verhaal.quote:Op zondag 30 oktober 2016 21:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik vind het beetje schokkendzo'n zware operatie, dan hoop je toch niet op mislukking?
Volgens mij bedoelt LP dat dat een probleem is dat met de juiste medicatie weer verholpen is waarna de nier wél gaat werkenquote:Op zondag 30 oktober 2016 21:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik vind het beetje schokkendzo'n zware operatie, dan hoop je toch niet op mislukking?
Daar hoop ik ook niet op natuurlijkquote:Op zondag 30 oktober 2016 21:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
oh, ik dacht dat het dan gelijk over en uit was met de nier. Ahaquote:Op zondag 30 oktober 2016 21:17 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoelt dat er dan een oorzaak is die ze kunnen aanpakken. Afstoting is een omkeerbaar proces, niet meteen einde verhaal.
ik begreep je 'dan is het klaar' verkeerd. Hoe gaat het plassen, nog steeds verbetering met infuus?quote:Op zondag 30 oktober 2016 21:18 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Daar hoop ik ook niet op natuurlijkmaar aan afstoting is wat te doen en heel simpel.
Vreselijk alleen liggen. Ik vind het heerlijk om op een gezellige kwebbelkamer te liggen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:10 schreef Laysa het volgende:
Ik lig/lag ook het liefst alleen...En de 1 persoons kamers liggen bij de balie in de buurt dus er was altijd wel een hoop leven er om heen. Op zaal vind ik vreselijk. Ik lag altijd bij mensen die het liefst heel de dag praatten.
Lp ik hoop dat je nier snel aanslaat, kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om dan toch positieve puntjes te zien
Countdown!quote:Op maandag 31 oktober 2016 08:52 schreef Aspergermeisje het volgende:
Zo kennismaken met mijn nieuwe huisarts. Merk dat ik nu al een beetje wantrouwend ben en in de verdedigingsmodus zit.Het is ook een beetje de vraag wat mijn vorige huisarts opgeschreven heeft over de laatste twee gesprekken. Ik hoop dat die verslagen niet te beïnvloedend zijn voor de nieuwe. Ik kan ook weinig anders meer regelen nu trouwens, een week voor de operatie. Hoop dat ik duidelijk kan maken dat ik daar nu mee bezig ben en dat ik weinig heb aan controverse over mijn hoofdpijn. Daar ga ik wel weer mee bezig als ik hersteld ben.
Tussen de middag belt de plastisch chirurg over thuiszorg voor na mijn operatie, waarvan ik al kan voorspellen dat hij gaat zeggen dat het niet nodig is. Dus dat wordt ook overtuigen.
Zware dag dus, maar dan zijn wel alle nare dingen geregeld voor de operatie en kan ik me de komende week focussen op een beetje opruimen, tas inpakken, enzo. Bij beide gesprekken is trouwens begeleiding aanwezig, dus ik hoef het niet alleen te doen.
Plassen gaat prima alleen jammer dat het mijn eigen nieren zijn die het doen haha.quote:Op zondag 30 oktober 2016 21:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik begreep je 'dan is het klaar' verkeerd. Hoe gaat het plassen, nog steeds verbetering met infuus?
Bedoel je dat ze nog even langer willen kijken of het vanzelf goedkomt omdat de uitdroging ook een negatief effect had?quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:12 schreef LPFAN het volgende:
Hoef vandaag de biopt niet. Ze willen afwachten omdat ik die uitdroging heb gehad.
Ja.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze nog even langer willen kijken of het vanzelf goedkomt omdat de uitdroging ook een negatief effect had?
Vind je het fijn dat ze afwachten of had je de biopt toch graag gehad?quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:12 schreef LPFAN het volgende:
Hoef vandaag de biopt niet. Ze willen afwachten omdat ik die uitdroging heb gehad.
Mooi! Dat was hobbel nummer 1 van vandaag.quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:33 schreef Aspergermeisje het volgende:
Dank jullie voor de sterktewensen.Het ging goed! Ze vindt mijn medicatiegebruik helemaal niet teveel en ik heb ook goed duidelijk kunnen maken dat ik me bewust ben van de risico's van medicatieafhankelijke hoofdpijn en dat ik al eens 3 maanden ben gestopt, wat ik nooit meer mee wil maken, dus dat ik echt wel onder die grens blijf. Ze weet alleen niks van autisme, want ze dacht dat Asperger iets anders was dan autisme.
Maar dat maakt niet uit. Misschien is dat zelfs beter, want dan gaat ze er gewoon onbevooroordeeld in.
@kahlie, dat is gewoon een super nare situatie die veel energie kost. Enige wat je denk ik kan doen is soms bewust ontspanning zoeken. Ik doe vaak mindfulnessoefeningen. De VGZ-mindfulnesscoach is een goede app. Vooral de ademhalingsoefeningen en de bodyscan zijn fijn om even tussendoor te doen om even tot rust te komen.
Ja, heel slechte ervaringen met Euthyrox, een van de vervangers. Daarnaast wil mijn huisarts bij elke schommeling graag weten of het door de de situatie met mijn schildklier komt en niet door een overstap. Iedereen die is overgestapt moet na 6 weken prikken, maar ik loop nog op een 2-4 weken schema omdat mijn schildklier een heel heftig feestje kan bouwen...quote:Op maandag 31 oktober 2016 09:48 schreef Lienekien het volgende:
Heb je slechte ervaringen met een alternatief voor thyrax?
Het is van de zotte dat een producent zo kan verzaken.
Super dat het goed is gekomen! Ik zoek ook bewust ontspanning. Gisteren workshop thai yoga massage gedaan, echt super leuk. Mindfullness/meditatie doe ik ook regelmatig.quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:33 schreef Aspergermeisje het volgende:
@kahlie, dat is gewoon een super nare situatie die veel energie kost. Enige wat je denk ik kan doen is soms bewust ontspanning zoeken. Ik doe vaak mindfulnessoefeningen. De VGZ-mindfulnesscoach is een goede app. Vooral de ademhalingsoefeningen en de bodyscan zijn fijn om even tussendoor te doen om even tot rust te komen.
Yes!quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:12 schreef Adriane het volgende:
[..]
Mooi! Dat was hobbel nummer 1 van vandaag.
Ja, ik denk vooral dat je jezelf even moet toestaan om er boos om te zijn. Hoef je niet te snappen. Is gewoon zo.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:23 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ja, heel slechte ervaringen met Euthyrox, een van de vervangers. Daarnaast wil mijn huisarts bij elke schommeling graag weten of het door de de situatie met mijn schildklier komt en niet door een overstap. Iedereen die is overgestapt moet na 6 weken prikken, maar ik loop nog op een 2-4 weken schema omdat mijn schildklier een heel heftig feestje kan bouwen...
[..]
Super dat het goed is gekomen! Ik zoek ook bewust ontspanning. Gisteren workshop thai yoga massage gedaan, echt super leuk. Mindfullness/meditatie doe ik ook regelmatig.
Ik snap gewoon niet waarom ik zo enorm boos ben nu... ik dacht dat ik als ik het zo verwoorden mogelijk meer begrip zou kweken bij mijzelf en/of van jullie goede extra tips zou krijgen. Het helpt wel om ook van anderen te horen dat het echt klote is... op 1 of andere manier doet het me goed om te weten dat dit echt een *$4-situatie is.
Dubbel, het is een heel intensief onderzoek dus wat dat betreft well fijn maar wil ook wel weten waar ik aan toe ben.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:11 schreef Adriane het volgende:
[..]
Vind je het fijn dat ze afwachten of had je de biopt toch graag gehad?
Ja, ok, ff boos is normaal. Maar als ik dagen later nog pissig ben en nu niet eens kan genieten van 3 daagjes Lissabon vind ik het een beetje teveel van het goede. Het is nu wel een beetje gezakt nudat ik hier heb geklaagd.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:32 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Ja, ik denk vooral dat je jezelf even moet toestaan om er boos om te zijn. Hoef je niet te snappen. Is gewoon zo.
kan ik me goed voorstellen, zijn je darmen al weer normaal aan het functioneren?quote:Op maandag 31 oktober 2016 12:46 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Dubbel, het is een heel intensief onderzoek dus wat dat betreft well fijn maar wil ook wel weten waar ik aan toe ben.
Dat begrijp ik.quote:Op maandag 31 oktober 2016 12:46 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Dubbel, het is een heel intensief onderzoek dus wat dat betreft well fijn maar wil ook wel weten waar ik aan toe ben.
Beterschap.quote:Op maandag 31 oktober 2016 19:56 schreef MarieAlice het volgende:
Ik heb mezelf net ingecheckt op de spoed. Koorts, hoesten, hoge bloeddruk, koppijn, dubbelzien. Ben moe eigenlijk.
Beterschap!quote:Op maandag 31 oktober 2016 19:56 schreef MarieAlice het volgende:
Ik heb mezelf net ingecheckt op de spoed. Koorts, hoesten, hoge bloeddruk, koppijn, dubbelzien. Ben moe eigenlijk.
Beterschap.quote:Op maandag 31 oktober 2016 19:56 schreef MarieAlice het volgende:
Beterschap!quote:Op maandag 31 oktober 2016 19:56 schreef MarieAlice het volgende:
Met in de put zitten kort na een transplantatie heb ik heel veel ervaring, waar heb je last van?quote:Op maandag 31 oktober 2016 21:27 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Beterschap!
Ik zit er mentaal er ff door heen dus vandaar dat ik ff niet zo reageer.
De onzekerheid. Hij doet het nog steeds niet en ik wil weten waar ik aan toe ben.quote:Op maandag 31 oktober 2016 21:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met in de put zitten kort na een transplantatie heb ik heel veel ervaring, waar heb je last van?
Ja dat is ****, volgens mij is het echter niet ongebruikelijk en je moet gewoon vertrouwen houden. Die organen moeten allemaal opgang komen en jouw lichaam heeft een klap gehad van de operatie en narcose.quote:Op maandag 31 oktober 2016 21:31 schreef LPFAN het volgende:
[..]
De onzekerheid. Hij doet het nog steeds niet en ik wil weten waar ik aan toe ben.
Het is ook niet ongebruikelijk idd, chirurg heeft nog hoop ook. Is ook niet niks wat die nier is overkomen. Stuk afgestorven en die uitdroging.quote:Op maandag 31 oktober 2016 21:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja dat is ****, volgens mij is het echter niet ongebruikelijk en je moet gewoon vertrouwen houden. Die organen moeten allemaal opgang komen en jouw lichaam heeft een klap gehad van de operatie en narcose.
Je kunt er zelf allemaal niets aan veranderen, bij mij duurde het 1,5 maand voordat ik van de beademing kwam en ik heb ook regelmatig gedacht dat het niet goed zou komen. De eerste 4-6 maanden waren ook heel erg zwaar, alleen het herstellen van de operatie al.
Kun je geen gesprekken vragen met een sociaal werkster, wat afleiding helpt vaak goed tegen het gepieker.
Het lijkt wel of ik delen van mijn eigen verhaal hoor. Ik kreeg magnesium daar heb je twee soorten van gluconaat en hydro nog wat. Van de één kreeg ik diarree en van de ander verstopping.quote:Op maandag 31 oktober 2016 21:48 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Het is ook niet ongebruikelijk idd, chirurg heeft nog hoop ook. Is ook niet niks wat die nier is overkomen. Stuk afgestorven en die uitdroging.
Jeetje das lang![]()
Heb om de dag contact met maatschappelijk werkster.
Dat ik nog steeds diarree heb werkt ook niet echt mee.
Oranje of rood-wit-blauw?quote:Op maandag 31 oktober 2016 22:25 schreef superkimmi het volgende:
Net naar ik hou van holland geweesf. Superleuk!! Wel 2 uur mn hoesten in moeten houden en daardoor net in de auto moeten kokhalzen van de hoeveelheid slijm. Nouja moet ik er blijkbaar maar voor over hebben.. Leuke dingen zijn ook belangrijk!
quote:Op maandag 31 oktober 2016 21:31 schreef LPFAN het volgende:
[..]
De onzekerheid. Hij doet het nog steeds niet en ik wil weten waar ik aan toe ben.
Blauw (is veranderd, is nj rood tegen blauw), oftewel team Guus! En we hebben gewonnen jaquote:Op maandag 31 oktober 2016 22:28 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Oranje of rood-wit-blauw?
Ennnn heb je gewonnen?
aai over bolquote:Op maandag 31 oktober 2016 21:48 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Het is ook niet ongebruikelijk idd, chirurg heeft nog hoop ook. Is ook niet niks wat die nier is overkomen. Stuk afgestorven en die uitdroging.
Jeetje das lang![]()
Heb om de dag contact met maatschappelijk werkster.
Dat ik nog steeds diarree heb werkt ook niet echt mee.
Ohhh en wat heb je gewonnen!?quote:Op maandag 31 oktober 2016 22:32 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Blauw (is veranderd, is nj rood tegen blauw), oftewel team Guus! En we hebben gewonnen ja. Derde keer dat ik er geweest ben. 2x gewonnen
Ik hoop dat het goed afloopt.quote:Op maandag 31 oktober 2016 21:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het lijkt wel of ik delen van mijn eigen verhaal hoor. Ik kreeg magnesium daar heb je twee soorten van gluconaat en hydro nog wat. Van de één kreeg ik diarree en van de ander verstopping.
Het klopt natuurlijk dat die nier een klap heeft gehad en zelf heb je ook die zware operatie gehad. Toen mijn longen het niet goed deden heb ik mijn lichaam even (in gedachten) toegesproken en gezegd dat ze even niet zo moeilijk moeten doen en die longen welkom waren, die horen nu bij mij ook al zijn ze tweede hands. Ik weet niet of het geholpen heeft (kan bijna niet) maar het is wel een fijn gevoel en daarna ging het wel beter.
Het is een erg moeilijk traject dat niet zonder problemen gaat maar de beloning is groot nadat het goed is afgelopen.
En computergirl ookquote:
Een soepmaker van philips! En een kookboekquote:
Ik hoop het ook voor je maar heb er eigenlijk wel vertrouwen in. Er is al vrij veel ervaring met transplantaties en er zijn bekende "bijwerkingen" die zorgen dat het in het begin even moeilijk gaat. Hoe ******** het ook is het is geen reden in paniek te raken alleen als je er zelf mee zit is het toch nog wel even wat erger.quote:
Ja ben ik al paar dagen mee bezig idd.quote:Op maandag 31 oktober 2016 23:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik hoop het ook voor je maar heb er eigenlijk wel vertrouwen in. Er is al vrij veel ervaring met transplantaties en er zijn bekende "bijwerkingen" die zorgen dat het in het begin even moeilijk gaat. Hoe ******** het ook is het is geen reden in paniek te raken alleen als je er zelf mee zit is het toch nog wel even wat erger.
Heb je al les in het medicijnen uitzetten? Toen ze mij vertelden dat ik dat moest leren voor ik naar huis mocht dacht ik dat ze gek waren maar het was serieus.
quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:43 schreef Adriane het volgende:
Morgen heb ik mijn controle. Ik ben wel benieuwd.
Dezelfde pijn als voor de operatie voel ik eigenlijk de hele tijd weer.
Dat is fijn!quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:57 schreef LPFAN het volgende:
[..]succes alvast!
Ik ben eindelijk uit de isoleer! Ze gaan nu kijken naar mijn medicijnen. Verder krijg ik straks bloed want heb een hb van 4. En morgen die biopt en dan bedrust tot donderdag.
Oftewel eindelijk actie!
Dat niet echt maar kan het nu ook zelf opzoeken. Net ook ff op een bankje gezeten beneden tussen de winkels in.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is fijn!
Heb je dan ook wat meer aanspraak op je kamer?
Onbegrip is misschien wel het allervervelendst.. Ik ben momenteel nog veel aan het hoesten en heb uitgelegd waarom.. Toch word je dan heel raar aangekeken als je de lift naar 2 verdiepingen hoger pakt als je uit een overleg komt.. Zeker als je daarna alsnog buiten adem achter je bureau plaats neemt..quote:Op dinsdag 1 november 2016 09:28 schreef Gia het volgende:
Welkom Coraline, heel herkenbaar wat je schrijft. Heb er nooit bij stilgestaan dat bij die aandoening de spieren automatisch te sterk worden. Maar wel logisch. Zijn ze te slap dan val je 'uit elkaar'. Zijn ze te sterk dan kunnen ze verkrampen.
Ik heb ook veel last van krampen in bepaalde spieren. Is een overblijfsel van de bestralingen. Schiet er soms bij het minste geringste in.
Wat betreft het UWV heb ik nooit problemen gehad, behalve bij die grote schoonmaak van 2007. Trof een arts die echt gewoon bot was. "Gaat u weleens naar een verjaardag? Dan zult u wel veel gebak eten." Dat soort vragen om aan te tonen dat ik gewoon de deur uit kan en dus ook kan werken. Heb een dossier van een expertise onderzoek door het Dijkzigt waaruit blijkt dat ik met hetgeen ik destijds al mankeerde niet gewoon kon gaan werken. Dus een boze brief gestuurd aan de directie van het UWV dat ik de benadering van die arts onbetamelijk vond, ik een andere arts wilde en ik anders stappen zou ondernemen. Kreeg een andere arts, gewoon weer afgekeurd en opgelost. Ik zat toen al 15 jaar in de WAO, en mijn klachten kunnen alleen verergeren. Overigens is daar die hartklep en 5 jaar terug die kanker bij gekomen en dit blijft zo tot mijn pensioen, met verergering van de klachten.
Dus ik ben niet bang voor een paar maanden langer wachten op mijn pensioen. De WAO is meer dan ik aan AOW ga krijgen.
Voor mijn man is het vervelender. Hopelijk kan hij over niet al te lange tijd, deels vanuit thuis werken.
Waar ik overigens wel vaak tegen aan loop is het onbegrip en vooroordeel van andere mensen. Ik heb moeite met lopen, 24 uur per dag pijn, maar dat zie je niet aan mijn lopen. Tenminste, meestal niet. Ik weet dat te verbergen door op te staan, even wachten tot mijn voeten aan het gewicht gewend zijn en mijn spieren op spanning zijn en dan kan ik gewoon aanlopen, alsof er niks aan de hand is. Verder klaag ik echt heel weinig over mijn klachten. Wil daar gewoon niet de hele dag mee bezig zijn. Maar ze zijn er wel. Gewoon altijd.
Vind dat echt heel vervelend dat ik me, schijnbaar, moet verantwoorden tegen leken, die het blijkbaar allemaal beter weten.
Heb wel geleerd er mijn schouders over op te halen en ze door te verwijzen naar het UWV als ze denken dat die ernaast zitten.
Ik vermoed dat er best wel wat aangiftes gedaan zijn over mij, bij het UWV, door mijn vorige, zure buuv, bijvoorbeeld. Zo van "ze kan gewoon in de tuin werken en carnaval vieren, dus kan ze ook werken". Bladiebla. Tja, zulke wijven (ander woord bestaat niet voor haar) zijn er echt, maar daar heb ik dus gewoon lak aan. Daarbij zijn we verhuisd en ben ik goddank van haar gegluur en gemoei af.
@ LPFAN, vervelend dat het onderzoek is uitgesteld. Kan me voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent. Ik hoop zo voor je dat die nier het gewoon gaat doen.
@MA, sterkte met alles.
De rest ook allemaal sterkte en succes met de te ondernemen hobbels. Want het blijft hobbelen voor CZ-en. Bergje op, bergje af.
Dank je.quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:57 schreef LPFAN het volgende:
[..]succes alvast!
Ik ben eindelijk uit de isoleer! Ze gaan nu kijken naar mijn medicijnen. Verder krijg ik straks bloed want heb een hb van 4. En morgen die biopt en dan bedrust tot donderdag.
Oftewel eindelijk actie!
Geweldig, ik ben blij voor je. En wat fijn dat je een wandeling naar de winkels hebt kunnen maken. Succes met de bloedtransfusie en de biopt morgen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:57 schreef LPFAN het volgende:
[..]succes alvast!
Oftewel eindelijk actie!
Mooi, dan heb je ook wat meer afleiding.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:06 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Dat niet echt maar kan het nu ook zelf opzoeken. Net ook ff op een bankje gezeten beneden tussen de winkels in.
Als je dat gisteren had gedaan, hadden we elkaar tegen kunnen komen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:06 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Dat niet echt maar kan het nu ook zelf opzoeken. Net ook ff op een bankje gezeten beneden tussen de winkels in.
Wat vervelend lijkt me dat. Afwachten maar weer dus.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:02 schreef Wespensteek het volgende:
Voor mij nog niet echt goed nieuws. De neuroloog vond het een lastig probleem doordat er zoveel factoren van invloed zijn, nu vervolg onderzoeken en kijken hoe het zich ontwikkelt.
Ik was er vanmorgen tot half elf.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je dat gisteren had gedaan, hadden we elkaar tegen kunnen komen.
Hahahaquote:Op dinsdag 1 november 2016 14:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je dat gisteren had gedaan, hadden we elkaar tegen kunnen komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |