Dat dus.quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:40 schreef BasEnAad het volgende:
Het is vooral in het buitenland dat er zo veel dure auto's rondrijden.
In Belgie zou een verklaring kunnen zijn dat auto's gewoon goedkoper zijn. Je betaald daar veel minder belasting bij aankoop van een nieuwe auto.quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:41 schreef Juup© het volgende:
Moet je eens in België kijken, daar kom ik gemiddeld gezien meer auto's uit het duurdere segment tegen dan in Nederland.
[..]
Dat dus.
Inderdaad, Duitsland/België is gewoon meer auto voor minder geld. Dus men kan duurder rijden met eenzelfde inkomen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:41 schreef Juup© het volgende:
Moet je eens in België kijken, daar kom ik gemiddeld gezien meer auto's uit het duurdere segment tegen dan in Nederland.
[..]
Dat dus.
Nee uit de Randstad. En wat is SD?quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:47 schreef Anne het volgende:
Grappig. Ik was laatste 4 daagjes met SD in de randstad en toen merkte ik op dat er eigenlijk best wel veel nieuwe en dure auto's rijden daar. Hier in het zuid-oosten van Nederland rijden er toch wat meer 'barrels' of oudere autootjes op de weg (naast uiteraard ook een hele hoop nieuwe auto's).
SD zei dat ik het mij verbeelde. Ik zeg van niet. Dus ik ben sowieso blij met je topic.
Of kom je ook uit Zuid-Oost-Nederland?
SD = Sounddragon. De andere moderator van dit stukje forumquote:Op maandag 24 oktober 2016 10:54 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
Nee uit de Randstad. En wat is SD?
Dit, in Europa kom je vaak modellen tegen die er in Nederland niet eens rondrijden.quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:53 schreef Dven het volgende:
Vind ik erg meevallen eigenlijk. Zie zelfs hier in Bulgarije meer dure wagens rijden dan in Nederland.
Ben wel benieuwd welke modellen dat zijn?quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:36 schreef ITrade het volgende:
[..]
Dit, in Europa kom je vaak modellen tegen die er in Nederland niet eens rondrijden.
Lease auto's en sommige mensen krijgen in 1keer een hoop provisie ofzoquote:Op maandag 24 oktober 2016 09:35 schreef Vervoerder014 het volgende:
Hi,
Domme vraag misschien, maar ik ga hem toch stellen.
Ik vraag mij al tijden af.. hoe kan het dat er zoveel relatief dure auto's op de Nederlandse wegen rondrijden?
Het valt mij gewoon op, er rijden heel veel Audi's, BMW's, mercedes, duurdere Volvo's etc op de weg rond. Laat ik zeggen auto's met een nieuwwaarde van 35K en meer.
Ik heb zelf een redelijk goede baan, hoor wel in de hogere regionen van Nederland. Maar ik kan echt niet 35K neertellen voor een auto. Laat staan meer.
Ik weet ook wel dat een deel lease auto's zijn, maar alsnog.
Ben ik de enige die zich dit afvraagt? Waar haalt Nederland het geld vandaan om in zulke dure auto's te rijden?
Vind je het gek? In een land als Nederland fiscaal voordeel geven (of de rest extra belasten met co2 taks) en iedereen die de mogelijkheid heeft springt er als een gek bovenop.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:24 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vind dat in Nederland de wegen vol staan met de goedkopere ECO modelletjes, zo licht en zuinig mogelijk is toch wel de trend hier.
De praktijk is natuurlijk ook dat het gros van de mensen enkel kleine afstanden in de spits hoeft af te leggen. Dan heb je dus echt geen reet aan een grote/potente auto.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:24 schreef Mr.Ping het volgende:
Als je hard werkt en risico's durft te nemen dan kan je dit soort auto's kopen.
Ik vind dat in Nederland de wegen vol staan met de goedkopere ECO modelletjes, zo licht en zuinig mogelijk is toch wel de trend hier.
Volgens mij staat een Mercedes SLA in Nederland maar ook in België niet in de prijslijst.quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:48 schreef Vervoerder014 het volgende:
[..]
In Belgie zou een verklaring kunnen zijn dat auto's gewoon goedkoper zijn. Je betaald daar veel minder belasting bij aankoop van een nieuwe auto.
Bijvoorbeeld een Mercedes SLA die hier in Nederland 38K kost, kost daar maar 29K.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |