abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166166308
Hi,

Domme vraag misschien, maar ik ga hem toch stellen.

Ik vraag mij al tijden af.. hoe kan het dat er zoveel relatief dure auto's op de Nederlandse wegen rondrijden?

Het valt mij gewoon op, er rijden heel veel Audi's, BMW's, mercedes, duurdere Volvo's etc op de weg rond. Laat ik zeggen auto's met een nieuwwaarde van 35K en meer.

Ik heb zelf een redelijk goede baan, hoor wel in de hogere regionen van Nederland. Maar ik kan echt niet 35K neertellen voor een auto. Laat staan meer.

Ik weet ook wel dat een deel lease auto's zijn, maar alsnog.

Ben ik de enige die zich dit afvraagt? Waar haalt Nederland het geld vandaan om in zulke dure auto's te rijden?
  maandag 24 oktober 2016 @ 09:40:32 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_166166361
Het is vooral in het buitenland dat er zo veel dure auto's rondrijden.
pi_166166372
Moet je eens in België kijken, daar kom ik gemiddeld gezien meer auto's uit het duurdere segment tegen dan in Nederland.

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:40 schreef BasEnAad het volgende:
Het is vooral in het buitenland dat er zo veel dure auto's rondrijden.
Dat dus.
pi_166166378
Lease. Weinig dikke auto's die je op de snelweg tegen komt zijn privé-eigendom. Lease of andere constructie (via eigen bedrijf oid). Een klein deel zal privé zijn en dat zijn (bij echt dikke auto's) of echt vermogende mensen of mensen die redelijk verdienen en iets andere prioriteiten hebben.

Denk ik.
  maandag 24 oktober 2016 @ 09:41:47 #5
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_166166379
Maak van dat "voor een deel" maar "voor een heel groot deel". Allemaal leasebakken.
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_166166476
quote:
17s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:41 schreef Juup© het volgende:
Moet je eens in België kijken, daar kom ik gemiddeld gezien meer auto's uit het duurdere segment tegen dan in Nederland.

[..]

Dat dus.
In Belgie zou een verklaring kunnen zijn dat auto's gewoon goedkoper zijn. Je betaald daar veel minder belasting bij aankoop van een nieuwe auto.

Bijvoorbeeld een Mercedes SLA die hier in Nederland 38K kost, kost daar maar 29K.
pi_166166731
Van Volvo weet ik dat meer dan 80% lease is.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  Redactie Frontpage maandag 24 oktober 2016 @ 10:22:36 #8
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_166166925
Lease.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_166167162
quote:
17s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:41 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat dus.
Inderdaad, Duitsland/België is gewoon meer auto voor minder geld. Dus men kan duurder rijden met eenzelfde inkomen.
pi_166167202
Grappig. Ik was laatste 4 daagjes met SD in de randstad en toen merkte ik op dat er eigenlijk best wel veel nieuwe en dure auto's rijden daar. Hier in het zuid-oosten van Nederland rijden er toch wat meer 'barrels' of oudere autootjes op de weg (naast uiteraard ook een hele hoop nieuwe auto's).

SD zei dat ik het mij verbeelde :6. Ik zeg van niet. Dus ik ben sowieso blij met je topic.

Of kom je ook uit Zuid-Oost-Nederland }:| ?
  maandag 24 oktober 2016 @ 10:53:43 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166167291
Vind ik erg meevallen eigenlijk. Zie zelfs hier in Bulgarije meer dure wagens rijden dan in Nederland.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_166167298
quote:
3s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:47 schreef Anne het volgende:
Grappig. Ik was laatste 4 daagjes met SD in de randstad en toen merkte ik op dat er eigenlijk best wel veel nieuwe en dure auto's rijden daar. Hier in het zuid-oosten van Nederland rijden er toch wat meer 'barrels' of oudere autootjes op de weg (naast uiteraard ook een hele hoop nieuwe auto's).

SD zei dat ik het mij verbeelde :6. Ik zeg van niet. Dus ik ben sowieso blij met je topic.

Of kom je ook uit Zuid-Oost-Nederland }:| ?
Nee uit de Randstad. En wat is SD?
pi_166167495
Het gros van de nieuwe auto's is lease.

Maargoed, er zijn ook auto's waarvan iemand zonder verstand zou denken dat is een dure nieuwe auto, terwijl dat wellicht een auto is die je voor 5K gewoon kan kopen van een paar jaar oud.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:13:28 #14
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_166167578
Er zijn idioten zoals ik die wel zelf een nieuwe auto kopen van 35K+ , maar meer dan 80% (vanaf het C-segment) is gewoon lease ja. Wel frustrerend als je meerdere malen dat vooroordeel te horen krijgt over dat mijn auto ook wel een leasebak zal zijn. Pure afgunst.

maar goed daar zal ik mee moeten leven :P FWP

misschien tijd voor een custom kentekenplaatsticker

[ Bericht 3% gewijzigd door Gunner op 24-10-2016 11:19:36 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_166167608
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:54 schreef Vervoerder014 het volgende:

[..]

Nee uit de Randstad. En wat is SD?
SD = Sounddragon. De andere moderator van dit stukje forum :Y.
  Moderator maandag 24 oktober 2016 @ 11:25:23 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_166167753
Grootste deel is inderdaad leasebakken denk ik, of mensen die gewoon zo'n auto zelf kunnen betalen. Maar het overgrote deel zijn leasebakken. En dan nog mensen die een lening aangaan om een auto te kunnen kopen. Ik doel nu niet op die financial lease constructies want volgens mij zijn dat juist vaker kleinere autootjes die geprivate leased worden?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_166168002
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:53 schreef Dven het volgende:
Vind ik erg meevallen eigenlijk. Zie zelfs hier in Bulgarije meer dure wagens rijden dan in Nederland.
Dit, in Europa kom je vaak modellen tegen die er in Nederland niet eens rondrijden.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_166168149
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:36 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dit, in Europa kom je vaak modellen tegen die er in Nederland niet eens rondrijden.
Ben wel benieuwd welke modellen dat zijn?
pi_166168687
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:35 schreef Vervoerder014 het volgende:
Hi,

Domme vraag misschien, maar ik ga hem toch stellen.

Ik vraag mij al tijden af.. hoe kan het dat er zoveel relatief dure auto's op de Nederlandse wegen rondrijden?

Het valt mij gewoon op, er rijden heel veel Audi's, BMW's, mercedes, duurdere Volvo's etc op de weg rond. Laat ik zeggen auto's met een nieuwwaarde van 35K en meer.

Ik heb zelf een redelijk goede baan, hoor wel in de hogere regionen van Nederland. Maar ik kan echt niet 35K neertellen voor een auto. Laat staan meer.

Ik weet ook wel dat een deel lease auto's zijn, maar alsnog.

Ben ik de enige die zich dit afvraagt? Waar haalt Nederland het geld vandaan om in zulke dure auto's te rijden?
Lease auto's en sommige mensen krijgen in 1keer een hoop provisie ofzo
pi_166168975
En een gedeelte wat zakelijk koopt, jaar puur zakelijk rijdt zonder bijtelling en vervolgens daarna zelf prive overneemt voor een leuk prijsje ;-)
I am a Koala who Stretches :P
pi_166169030
Als je hard werkt en risico's durft te nemen dan kan je dit soort auto's kopen.

Ik vind dat in Nederland de wegen vol staan met de goedkopere ECO modelletjes, zo licht en zuinig mogelijk is toch wel de trend hier.
  maandag 24 oktober 2016 @ 12:32:53 #22
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_166169153
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:24 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vind dat in Nederland de wegen vol staan met de goedkopere ECO modelletjes, zo licht en zuinig mogelijk is toch wel de trend hier.
Vind je het gek? In een land als Nederland fiscaal voordeel geven (of de rest extra belasten met co2 taks) en iedereen die de mogelijkheid heeft springt er als een gek bovenop.

Als je ziet dat een Porsche hybride met 2 turbo's en 400PK slechts 650 euro naar de schatkist gaat aan BPM en op de gemiddelde kleine middenklasser duizenden.... tsjah....

[ Bericht 7% gewijzigd door Gunner op 24-10-2016 12:40:55 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_166169612
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:24 schreef Mr.Ping het volgende:
Als je hard werkt en risico's durft te nemen dan kan je dit soort auto's kopen.

De praktijk is natuurlijk ook dat het gros van de mensen enkel kleine afstanden in de spits hoeft af te leggen. Dan heb je dus echt geen reet aan een grote/potente auto.

Ik heb zelf jarenlang in grotere auto's met >250 pk gereden en toen ik op een dag voor tienmiljoenste keer stapvoets in de file sukkelde, de oliemeter nog lang niet in de buurt van wat het zou moeten zijn, heb ik het weekend erop een A-segmenter gekocht en werd de 'luxewagen' vanaf dat moment alleen nog ingezet bij langere ritten (en later verkocht omdat ik die zelden maak).
pi_166170393
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:48 schreef Vervoerder014 het volgende:

[..]

In Belgie zou een verklaring kunnen zijn dat auto's gewoon goedkoper zijn. Je betaald daar veel minder belasting bij aankoop van een nieuwe auto.

Bijvoorbeeld een Mercedes SLA die hier in Nederland 38K kost, kost daar maar 29K.
Volgens mij staat een Mercedes SLA in Nederland maar ook in België niet in de prijslijst.
pi_166170617
Gewoon werken voor je geld..... nee echt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')