Waarom zou je naar een concert gaan als je ook een cd op kunt zetten?quote:Op zondag 23 oktober 2016 21:07 schreef Gogo83 het volgende:
aan de andere kant vraag ik me ook af of ik daar dingen leer die ik niet gewoon uit boeken/van m'n verloskundige kan halen.
Ik doe geen cursus. Ik heb een aantal net bevallen vriendinnen, lees er wat over en heb een voorlichting bijgewoond. Ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is, maar ik denk dat ik er zo genoeg aan heb.quote:Op zondag 23 oktober 2016 21:07 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Mom in Balance is ook niet echt een zwangerschapscursus, meer gewoon lekker sporten, maar dan op een manier die het beste past bij zwanger zijn. Over een echte cursus twijfel ik nog. Ik denk aan de ene kant dat het fijn is om meer over bevallen te horen, maar aan de andere kant vraag ik me ook af of ik daar dingen leer die ik niet gewoon uit boeken/van m'n verloskundige kan halen.
Spannend Vieve, succes morgen!
Spannend!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:56 schreef Messina het volgende:
[..]
Spannend!![]()
Vond het toch wel magisch, die eerste echo
Ik heb wel eens zwangeren die Seretide (aerosol) gebruiken anders?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Room 38 weken! Wat ga je hard!
ik heb nooit de indruk dat je door een cursus per se beter bevalt, maar voorbereiding in welke vorm dan ook scheelt wel. Iemand die weet hoe een bevalling ongeveer begint, welke fases ze daarin tegenkomt en daar mee om kan gaan, heeft vaak wel een betere ervaring ongeacht het verloop. Een realistisch beeld helpt dus imo. En of je dat nu bij een cursus haalt of uit een goed boek, dat maakt niet zoveel uit. Kies wat bij je past.
"Zwangerschapquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:15 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik heb wel eens zwangeren die Seretide (aerosol) gebruiken anders?
Fijn, dank je! Ik was toch al van plan morgen nog even langs te hobbelen omdat het zo geen doen is 's nachts, en dan houd ik deze informatie zeker in m'n achterhoofd.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:53 schreef WupWup het volgende:
Ja, das een bijsluiter van een fabrikant. In het farmacotherapeutisch kompas (wat je arts en apotheker als het goed is ook raadplegen) staat andere, mildere informatie. En als ze nu écht weten waar ze het moeten zoeken, kijken ze bij het Lareb/TIS waar volledig staat omschreven welke middel wel en niet. Seretide bestaat uit salmeterol en fluticason en beide mogen in de zwangerschap worden gebruikt. Dus nou ja, als je echt onvoldoende hebt aan je huidige middelen, zou ik met deze kennis toch nog eens het gesprek openen bij je arts. Onderbehandelde astma is ook wel een dingetje natuurlijk
Dankjewel! Jij ook veel succes & plezier morgen:)! Duurt toch altijd lang tot die eerste echo. & zo spannend!quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:18 schreef Adrian4 het volgende:
Succes en veel plezier zometeen Vieve!
Ik mag morgen om 17.00 uur. Eindelijk!
Ik heb vorige zwangerschap een cursus zwangerschapspilates gedaan. Dat was heel fijn, ik denk dat ik dat nu ook ga doen wanneer alles goed blijft gaan. Een stukje spierbeheersing kan bij mij nooit kwaad. Waar ik het meeste aan gehad heb is mijn 20 jaar ervaring als klarinettist. Qua ademhalingstechnieken zit het bij mij wel goed
Dus allemaal nog even op klarinetles.quote:Op maandag 24 oktober 2016 13:18 schreef Adrian4 het volgende:
Succes en veel plezier zometeen Vieve!
Ik mag morgen om 17.00 uur. Eindelijk!
Ik heb vorige zwangerschap een cursus zwangerschapspilates gedaan. Dat was heel fijn, ik denk dat ik dat nu ook ga doen wanneer alles goed blijft gaan. Een stukje spierbeheersing kan bij mij nooit kwaad. Waar ik het meeste aan gehad heb is mijn 20 jaar ervaring als klarinettist. Qua ademhalingstechnieken zit het bij mij wel goed
Nee geen bloedverlies, maar bij mijn verloskundigenpraktijk maken ze zelf de eerste echo. Eigenlijk rond 7 weken, maar bleek iets korter te zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:55 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een vroege echo vieve! Had je bloedverlies gehad?
Fijn dat het er goed uitzag!
quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:56 schreef Messina het volgende:
[..]
Spannend!![]()
Vond het toch wel magisch, die eerste echo
Rot is dat Messina!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gebruikte voor zwangerschap ook Seretide, heb normaal maar weinig last van m'n astma en maak m'n Ventolin vaak niet op voor ie verloopt. Tijdens zwangerschap Beclometason gebruikt (idd omdat Seretide dan niet niet meer mocht/deze veilig was of meer ervaring mee is. Weet er het fijne (niet meer) van). Helaas werkte deze voor mij een stuk minder, vooral laatste deel van zwangerschap vaker Ventolin moeten gebruiken, op het laatst elke dag meerdere keren. Nou heb ik normaal dus weinig last en was het nu vooral S nachts lastig als ik benauwd was, maar was het voor mij nog wel te doen. Zou het iig met je huisarts overleggen, om te zien of Seretide toch mag of er iets anders beter voor je werkt!
Fout, het is "baby kom er maar uitquote:
je moet in jouw situatie je nesteldrang ook delegeren dus wat dat betreft ben je goed bezigquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 10:26 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ben al blij als ik kan spelen met F en de boodschappen gedaan krijg![]()
Dat poetsen laat ik echt zitten.
Zal wel eerdaags kleding uitzoeken en wassen en die babykamer... die moet nog af
Eerst bij ons (met F hielden we dat 1 week volquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 10:57 schreef Stormqueen het volgende:
Gaat de baby bij jullie of samen met F. op een kamer fazz?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |