abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:37:40 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166158212
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:07 schreef Gogo83 het volgende:

aan de andere kant vraag ik me ook af of ik daar dingen leer die ik niet gewoon uit boeken/van m'n verloskundige kan halen.

Waarom zou je naar een concert gaan als je ook een cd op kunt zetten? ;).
KuikenGuppy
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:46:59 #102
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_166158610
Ik heb zelf geen zwangerschapscursus gedaan, ben alleen naar een informatie avond van het geboortecentrum geweest (waar ik uiteindelijk niet mocht bevallen want medisch :') )

Het leek mij niet nodig en vrouwen doen dit al weet ik het hoe lang en vroeger waren er ook geen cursussen, dacht ik met mijn nuchtere hoofd. En toen begon de bevalling en dacht ik wel even shiiiiiit, waarom heb ik dat nou niet gedaan en hoe moet dit in godsnaam. Maar ik had een lieve VK in het ziekehuis die het puffen met me doornam en het kwam allemaal goed. Ik had via een andere weg wel contact met een groepje zwangeren en dat heb ik wel heel waardevol gevonden. Heb met hen nog steeds contact en vind het nu de kleine er is nog steeds heel leuk! Als je dat met een cursus ook kunt krijgen, zou ik het misschien nog wel overwegen als er een volgende keer zou komen..
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:50:27 #103
73386 Fazz
onderweg
pi_166158788
Ik heb vorige keer nadat m'n vliezen waren gebroken nog geprobeerd om 'duik in je weeën' te lezen. Was geen succes :')

Een cursus kan vast fijn zijn maar ik heb het zelf niet gemist :)
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:55:02 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166159059
Het is ook maar net waar je behoefte aan hebt, lijkt me :). Ik heb deze keer dezelfde cursus gedaan als bij kuiken. Wist alles al, maar vooral bij een tweede heb je al zķ weinig tijd om stil te staan bij je zwangerschap dat ik dat uurtje per week heerlijk vond O+. (Maargoed, ik ken ook mensen die op zondag naar de kerk gaan omdat ze dan even een uurtje geen 'gedoe van de kinderen' hebben :P).
KuikenGuppy
pi_166159121
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:07 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Mom in Balance is ook niet echt een zwangerschapscursus, meer gewoon lekker sporten, maar dan op een manier die het beste past bij zwanger zijn. Over een echte cursus twijfel ik nog. Ik denk aan de ene kant dat het fijn is om meer over bevallen te horen, maar aan de andere kant vraag ik me ook af of ik daar dingen leer die ik niet gewoon uit boeken/van m'n verloskundige kan halen.

Spannend Vieve, succes morgen!
Ik doe geen cursus. Ik heb een aantal net bevallen vriendinnen, lees er wat over en heb een voorlichting bijgewoond. Ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is, maar ik denk dat ik er zo genoeg aan heb.

Burd, kom maar door met die baby! Ik ben er aan toe om nog een beetje te stijgen in de top 10!
pi_166159413
Ik heb de vorige keer samen met mijn vriend een hele dag een cursus hypnobirthing gedaan. Dat vonden we allebei erg fijn. Verder heb ik de oefeningen die daarbij horen en 'affirmaties' in de laatste weken van de zwangerschap gedaan en het heeft me erg geholpen bij die laatste loodjes, vooral toen ik richting de 42 weken ging. Tijdens de bevalling heb ik er ook veel aan gehad om goed en rustig om te gaan met de pijn van de weeën. Ik ga het dus bij deze zwangerschap ook weer zo doen.

Dat mom in balance lijkt me ook wel wat! Maar op dit moment ben ik al blij dat ik nu een beetje goed de dag door kom. Moest vanochtend nog wel ineens een run naar de wc maken, maar al met al voel ik me een stuk beter en ik kan ook weer meer. Tien uur slapen per nacht werkt ook heel goed. ☺️

I is echt zo schattig. Ze heeft het nu steeds over 'mijn baby'. Vandaag gingen we zwemmen en toen vroeg ze: 'Kan mijn baby ook zwemmen?' En toen we een broodje gingen eten: 'mag mijn baby ook een broodje?'
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166159736
Het lijkt me vooral heel ongemakkelijk, zo'n cursus (maar ik ben zelf een beetje ongemakkelijk).. Ik zou het zonde van m'n tijd en geld vinden als ik me daar een uur in de week opgelaten ga zitten voelen.

Ik heb op zich best veel vertrouwen in mezelf/de bevalling, ik heb in m'n leven verschillende ontspanningstechnieken aangeleerd en hoop die dan te kunnen gebruiken. Maar soms ben ik wel een beetje bang dat ik ergens cruciale informatie mis.

Heb die zorg laatst met de verloskundige besproken en die gaf aan dat een cursus gezellig en fijn kan zijn maar dat ik het echt niet als een verplichting moet zien. Dus dat doen we dan maar :s)
pi_166159742
Wat schetig, Franny! Mijn tweejarige begint er niet vaak zelf over, maar vandaag hoorde ik dat hij er bij anderen wel over vertelt. Zo leuk!

Ik heb bij de tweede een aantal maanden zwangerschapsyoga gedaan. Niet voor de contacten maar wel voor het bewust bezig zijn met de zwangerschap. Wat ik een heel groot verschil vond tussen een cursus en boeken/VK is dat je uit boeken dingen weet maar dat je bij yoga ook voelt. Dat heeft mij tijdens m'n tweede bevalling heel erg geholpen. Bij de eerste wist ik hoe ik moest ademhalen, maar zat ik achteraf erg in m'n hoofd. Bij de tweede voelde ik m'n lijf en wat adem daar mee deed. Een hele mooie ervaring, dat verschil!
pi_166160685
Gefeliciteerd met de 40 weken burdie *O*

Hier weer zwangerschapsyoga, mede om idd minstens een uurtje per week echt bewust met de baby bezig te zijn :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166163067
Ach wat zoet Franny. O+

Ik ben echt bizar verwend door de moeder van een vriendin. O+ Gehaakte deken voor mij en een voor de baby. Knuffel voor baby en een broekje, vest en blouse. O+
pi_166165671
De vorige keer heb ik een cursus ademhalingstechniek gedaan. Was 3 keer een uurtje. Ik vond het wel fijn om iets te hebben gedaan, had geen zin in een hele lange cursus. Ben juist aan het begin van mijn zwangerschap met de normale yoga gestopt omdat ik er geen zin meer in had.

Oh Franny, wat schattig, mijn baby ♡!!!

Oh en wat lief dat je dat allemaal gekregen hebt Cygne! Heeft ze de gehaakte dekens zelf gemaakt?!
  maandag 24 oktober 2016 @ 08:17:28 #112
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166165780
Succes vandaag Vieve :) Hoe laat mag je?
KuikenGuppy
pi_166165859
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2016 08:17 schreef Burdie het volgende:
Succes vandaag Vieve :) Hoe laat mag je?
Dank! 16.30 uur : )
pi_166166589
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 08:35 schreef Vieve6 het volgende:

[..]

Dank! 16.30 uur : )
Spannend! :)
Vond het toch wel magisch, die eerste echo O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166166723
38 WEKEN YOOO!

Hihi

Vieve succes en veel plezier!

Ik had zelf geen behoefte aan een cursus, maar ik vind het heel nuttig dat het bestaat in NL. Hier heb je dat niet, alleen voorlichtingsavonden e.d. Ik heb veel gelezen hier en in boeken over de verschillende fases in een bevalling en dergelijke. Voor mij was dat voldoende, en zag ik tzt wel hoe het voelde. Maar ik weet van mezelf dat als ik iets oefen, dat ik dan gestressed raar als het niet exact zo gaat :D Presentaties doe ik bv ook altijd zonder oefenen :D

Ik had vannacht een steek in mijn buik en ik dacht: wtf, ik ga bevallen binnen nu en 4 weken! Zo vreselijk raar idee :D Echt, waar blijft de tijd?!
pi_166168901
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:56 schreef Messina het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb wel eens zwangeren die Seretide (aerosol) gebruiken anders?

Room 38 weken! Wat ga je hard!

ik heb nooit de indruk dat je door een cursus per se beter bevalt, maar voorbereiding in welke vorm dan ook scheelt wel. Iemand die weet hoe een bevalling ongeveer begint, welke fases ze daarin tegenkomt en daar mee om kan gaan, heeft vaak wel een betere ervaring ongeacht het verloop. Een realistisch beeld helpt dus imo. En of je dat nu bij een cursus haalt of uit een goed boek, dat maakt niet zoveel uit. Kies wat bij je past.
pi_166169019
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:15 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik heb wel eens zwangeren die Seretide (aerosol) gebruiken anders?
"Zwangerschap
Gebruik dit medicijn NIET als u zwanger bent of binnenkort wilt worden. Over het gebruik van dit medicijn tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend. Meld het in elk geval aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent, of dit binnenkort wil worden. U kunt dan (tijdelijk) overstappen op een ander medicijn."

Ik durf dat dus niet echt aan, zeker niet na het afraden van de huisarts en apotheker :(

De Salbutamol mag ik wel gewoon gebruiken, maar die werkt maar enkele uren ;)
pi_166169474
Ja, das een bijsluiter van een fabrikant. In het farmacotherapeutisch kompas (wat je arts en apotheker als het goed is ook raadplegen) staat andere, mildere informatie. En als ze nu écht weten waar ze het moeten zoeken, kijken ze bij het Lareb/TIS waar volledig staat omschreven welke middel wel en niet. Seretide bestaat uit salmeterol en fluticason en beide mogen in de zwangerschap worden gebruikt. Dus nou ja, als je echt onvoldoende hebt aan je huidige middelen, zou ik met deze kennis toch nog eens het gesprek openen bij je arts. Onderbehandelde astma is ook wel een dingetje natuurlijk ;)
pi_166169975
Succes en veel plezier zometeen Vieve!
Ik mag morgen om 17.00 uur. Eindelijk!

Ik heb vorige zwangerschap een cursus zwangerschapspilates gedaan. Dat was heel fijn, ik denk dat ik dat nu ook ga doen wanneer alles goed blijft gaan. Een stukje spierbeheersing kan bij mij nooit kwaad. Waar ik het meeste aan gehad heb is mijn 20 jaar ervaring als klarinettist. Qua ademhalingstechnieken zit het bij mij wel goed :)
pi_166170205
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:53 schreef WupWup het volgende:
Ja, das een bijsluiter van een fabrikant. In het farmacotherapeutisch kompas (wat je arts en apotheker als het goed is ook raadplegen) staat andere, mildere informatie. En als ze nu écht weten waar ze het moeten zoeken, kijken ze bij het Lareb/TIS waar volledig staat omschreven welke middel wel en niet. Seretide bestaat uit salmeterol en fluticason en beide mogen in de zwangerschap worden gebruikt. Dus nou ja, als je echt onvoldoende hebt aan je huidige middelen, zou ik met deze kennis toch nog eens het gesprek openen bij je arts. Onderbehandelde astma is ook wel een dingetje natuurlijk ;)
Fijn, dank je! Ik was toch al van plan morgen nog even langs te hobbelen omdat het zo geen doen is 's nachts, en dan houd ik deze informatie zeker in m'n achterhoofd. ^O^
pi_166171711
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:18 schreef Adrian4 het volgende:

Ik heb vorige zwangerschap een cursus zwangerschapspilates gedaan. Dat was heel fijn, ik denk dat ik dat nu ook ga doen wanneer alles goed blijft gaan. Een stukje spierbeheersing kan bij mij nooit kwaad. Waar ik het meeste aan gehad heb is mijn 20 jaar ervaring als klarinettist. Qua ademhalingstechnieken zit het bij mij wel goed :)
Dankjewel! Jij ook veel succes & plezier morgen:)! Duurt toch altijd lang tot die eerste echo. & zo spannend!
  maandag 24 oktober 2016 @ 15:08:37 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166172066
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:18 schreef Adrian4 het volgende:

Dus allemaal nog even op klarinetles.
KuikenGuppy
pi_166173834
Geoefend duiker zijn kan ook helpen bij je ademhaling weet ik uit ervaring.

De vorige keer een Mensendieckcombinatie gedaan voor wat houdingsverbetering en wat zwangerschapsgebeuren.
En nu niks.
Bij de bevalling van F heb ik heel veel gehad aan de verpleegkundige die me gecoacht heeft qua ademhaling en uit mn paniekaanvallen te halen.
Ga nu maar hopen dat dat deze keer weer zo is.
pi_166174264
Fijn om al die ervaringen te lezen!! Ik denk dat ik me toch maar ergens ga aanmelden, niet nog even kijken wat ik precies wil. Bedankt voor het delen iig!
  Manager PR/Moderator maandag 24 oktober 2016 @ 17:39:12 #125
269689 crew  Viv
pi_166174711
Zo, bijgelezen. :) Het gaat heel goed hier, baby is alweer terug op het geboortegewicht (3440 gram) en dat puur op borstvoeding. O+

Burdie verlate jompel voor het bereiken van onze UD! *O*

Hier geen cursus gedaan, wel 3 informatieavonden: over de bevalling, de borstvoeding en over bevallen in het ziekenhuis (met rondleiding). En ik ben als co-assistent bij bevallingen aanwezig geweest, dus ik had er al een concreet beeld bij. Hoe ik het zelf zou gaan ervaren was toch maar afwachten, en ik heb een hekel aan wekelijks terugkerende verplichtingen (en verder dat sociaal ongemakkelijke wat Goudreinette noemde).
pi_166179271
De echo was goed gelukkig :)! Volgens de echo 6.3 weken...
pi_166179358
Wat fijn Vieve! *O*
  maandag 24 oktober 2016 @ 20:55:35 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_166179471
Wat een vroege echo vieve! Had je bloedverlies gehad?
Fijn dat het er goed uitzag!
disclaimer
  maandag 24 oktober 2016 @ 21:02:38 #129
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166179715
Goed nieuws, Vieve! *O*

Wat is ze snel weer terug op geboortegewicht, Vivi! Fijn dat het zo goed gaat :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_166180118
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 20:55 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een vroege echo vieve! Had je bloedverlies gehad?
Fijn dat het er goed uitzag!
Nee geen bloedverlies, maar bij mijn verloskundigenpraktijk maken ze zelf de eerste echo. Eigenlijk rond 7 weken, maar bleek iets korter te zijn.

Wel heel fijn dat ze het toch al goed kon zien. :)
pi_166184514
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:56 schreef Messina het volgende:

[..]

SPOILER
Rot is dat Messina! :*
Ik gebruikte voor zwangerschap ook Seretide, heb normaal maar weinig last van m'n astma en maak m'n Ventolin vaak niet op voor ie verloopt. Tijdens zwangerschap Beclometason gebruikt (idd omdat Seretide dan niet niet meer mocht/deze veilig was of meer ervaring mee is. Weet er het fijne (niet meer) van). Helaas werkte deze voor mij een stuk minder, vooral laatste deel van zwangerschap vaker Ventolin moeten gebruiken, op het laatst elke dag meerdere keren. Nou heb ik normaal dus weinig last en was het nu vooral S nachts lastig als ik benauwd was, maar was het voor mij nog wel te doen. Zou het iig met je huisarts overleggen, om te zien of Seretide toch mag of er iets anders beter voor je werkt!
pi_166187882
Burdie kom er maar in :%
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:15:49 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166188265
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:53 schreef BlueEyes het volgende:
Burdie kom er maar in :%
Fout, het is "baby kom er maar uit :%"

;).

Ik was even de voordeur aan het poetsen, altijd fijn te weten dat de kraamvisite niet op een vieze bel hoeft te drukken, toch? :+.
KuikenGuppy
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:20:42 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_166188347
Nesteldrang O+
disclaimer
pi_166188368
De voordeur poetsen :')

Mijn moeder is hier vorige week een week geweest om oa voor mij te zorgen en die heeft voor mij de nesteldrang gedaan.
Ik heb er zo geen last van, zij daarentegen wel.
Dus een koelkast zonder paddestoelen :@ en keukenkastjes schoon en kruimeltjesvrij en zelfs de glazen lampen zijn gepoetst O+
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:25:00 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_166188424
Ik heb toen mijn moeder was overleden ook de voordeur staan poetsen bij mijn ouderlijk huis. Mijn vader wilde alles kraakhelder hebben voor de condoleance en eigenlijk was het best fijn om te doen, even het verstand op nul en afleiding van het geheel. Dus ik snap het wel.
Vorige keer kwam het bij mij ook pas laat hoor blue :+ je hebt nog een paar weken :P
disclaimer
pi_166188454
Ik ben al blij als ik kan spelen met F en de boodschappen gedaan krijg :o
Dat poetsen laat ik echt zitten.

Zal wel eerdaags kleding uitzoeken en wassen en die babykamer... die moet nog af :')
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:29:57 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_166188504
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:26 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ben al blij als ik kan spelen met F en de boodschappen gedaan krijg :o
Dat poetsen laat ik echt zitten.

Zal wel eerdaags kleding uitzoeken en wassen en die babykamer... die moet nog af :')
je moet in jouw situatie je nesteldrang ook delegeren dus wat dat betreft ben je goed bezig :Y
disclaimer
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:32:13 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166188528
De babykamer was hier ook pas met 39 weken klaar hoor!
KuikenGuppy
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:32:45 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_166188534
Ik verwacht hier de babykamer toch wel in juli ergens af te hebben :')
disclaimer
pi_166188564
Ik gok er ook zo maar op dat de babykamer klaar is als de baby er al is.
Heb nu ook zoiets van als de cosleeper er maar staat dan komt de rest later wel.

Grappig hoe anders je prioriteiten kunnen zijn bij een 2e
pi_166188847
Voordeel van maar 2 slaapkamers hebben, dit keer hoeft er geen babykamer geklust te worden :+

Maar ik wil vast nog wel het een en anders gaan veranderen in die kamer O-) Gelukkig nog tijd genoeg :Y)
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:57:14 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_166188984
Gaat de baby bij jullie of samen met F. op een kamer fazz?
disclaimer
pi_166189028
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:57 schreef Stormqueen het volgende:
Gaat de baby bij jullie of samen met F. op een kamer fazz?
Eerst bij ons (met F hielden we dat 1 week vol :+ ) en daarna samen. We gaan wel zien of dat werkt :D

We wonen gewoon heel fijn in ons huis en willen (nog) niet weg. Daarbij, 2 kinderen op 1 kamer kan voorlopig nog best lijkt me :) Ik heb iig goede herinneringen aan de jaren dat ik de kamer deelde met mijn broer :P
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:01:01 #145
56471 pinquit
oh my lama!
pi_166190043
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:24:28 #146
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166190537
Hier is kamer van dreumes bijna klaar en heeft baby dus ook een kamer. Maar ze komt 1e tijd toch in wieg op onze kamer
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:35:22 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_166190762
Ik ging dat filmpje kijken terwijl ik wandelde. Niet slim als je al eens pregernanant bent geweest kan ik je zeggen. :') :'(
disclaimer
pi_166190942
Babykamer is hier eigenlijk gewoon de kamer waar grote zus nu in slaapt, als zij naar zolder is is het een kwestie van spullen in elkaar/op de plek zetten en dan klaar. Dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Nesteldrang (hij maakt er besteldrang van wtf :') ) had ik vorige keer wel eerder dan nu volgens mij, nu doe ik dingen meer 'omdat t moet' :+ (zoals dat je de koelkast naar voren haalt omdat je bang bent dat ie stuk is en er dan achter komt dat er voor 5 weken eten achter ligt :r :'( :') )

Ben benieuwd of t nog komt :+

Vieve hoera voor de goede echo *O*
Adrian spannend vanmiddag!
En vivi fijn dat t zo goed gaat O+

Voor wie ik vergeet; :* of *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:48:58 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_166191005
Besteldrang heb ik wel heel erg :')