quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 09:21 schreef Burdie het volgende:
Ik merk wel dat ik dit hele zware dagen/weken vind, en vind het moeilijk om positief te blijven over bevallen, heb veel tijd om na te denken natuurlijk.
Dit is mijn vijfde keer in het lijstje. De vorige keren was ik er na 2 weken meestal er wel weer uit, vandaar dat ik het zo tof vind omhoog te kruipen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 12:40 schreef Queens het volgende:
Überhaupt in het lijstje staan is tof![]()
Vivi, van harte! Ik wil ook zo'n bevalling
Heel begrijpelijk! Zo gaaf dat je nu langzaamaan omhoog kruipt!quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 12:44 schreef Cygne het volgende:
[..]
Dit is mijn vijfde keer in het lijstje. De vorige keren was ik er na 2 weken meestal er wel weer uit, vandaar dat ik het zo tof vind omhoog te kruipen.
Ah joh, die twee weken...quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 12:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat staat het nu ongezellig in de OP trouwens, ik had je graag langer gezelschap gehouden.
Bij jou ook! Voor mijn gevoel zijn we nog helemaal niet zo ver en is dat 30 weken+ praat.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 13:29 schreef Selvaria het volgende:
Ik gun je ook een all-time-record bovenaan staan Cygne.![]()
Ik geniet zo enorm van het gewoel in mijn buik als het me 's nachts niet wakker houdt, zo gezellig.Er steekt ook al regelmatig echt een voet of handje of elleboog oid uit, weer zo bizar.
Ja, dat vind ik ook zo mooi.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:10 schreef Franny_G het volgende:
Cygne, het blijft ook voor een buitenstaander zoals ik heel bijzonder om te lezen allemaal, dat je dit na al het verdriet mag meemaken. Ik hoorde van een aantal mensen deze week dat het toch bijzonder is dat ik op mijn 41ste zonder problemen weer zwanger ben geworden. En ik ben daar ook heel dankbaar en blij om, want het is allemaal niet zo vanzelfsprekend he.
Burdie, hang in there. Laatst ging je lekker in bad met kaarsjes en muziek en daar werd je heel blij van. Doe je dat nog?
quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 14:25 schreef Cygne het volgende:
Lief!![]()
Soms moet ik ook gewoon huilen, dat er écht een kindje gaat komen. Dat we toch een gezin hebben straks. Een echt klein baby'tje van onszelf, dat we mogen houden.
Over een kleine twee weken de GUO. Als die goed is hebben we voor ons gevoel de grote hordes gehad.
Mag er meisje achter mijn naam? Vandaag nog even een keertje wezen kijken en het is écht zoquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 09:06 schreef Burdie het volgende:
Welkom in Zwangerschap en Geboorte!
Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.
Ohhhhh leuk, een zusje voor S.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 18:11 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Mag er meisje achter mijn naam? Vandaag nog even een keertje wezen kijken en het is écht zo
quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 18:11 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Mag er meisje achter mijn naam? Vandaag nog even een keertje wezen kijken en het is écht zo
Ja, echt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:43 schreef WupWup het volgende:
[..]
Bij jou ook! Voor mijn gevoel zijn we nog helemaal niet zo ver en is dat 30 weken+ praat.
Gefeliciteerd, Vivi! Wat is het toch mooi en bijzonder, zo'n "toch thuis" bevalling!quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 12:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat staat het nu ongezellig in de OP trouwens, ik had je graag langer gezelschap gehouden.
Nu de 'help ik weet zeker, mijn baby doet het niet meer *jankkkkk* ' gevoelens voorbij zijn gaan het goed. Redelijk kwaalloos zo ineens de 16 weken aangetiktquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 18:58 schreef Peacefulll het volgende:
Hillz, wat leuk een meisjeHoe verloopt je zwangerschap tot nu toe?
Je gaat echt voor de Halloweenbaby?!quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 10:16 schreef Burdie het volgende:
Meld, nog gewoon met toeter. Mijn man wil vanmiddag nog even zijn ouders helpen met de verhuizing, een uurtje verderop maar het voelt alsof hij naar Miami gaat. Rare hormonen....
Super fijn! Het vertrouwen begint te groeienquote:Op zaterdag 22 oktober 2016 00:12 schreef Hilzillah het volgende:
Tenksies Burd!
[..]
Nu de 'help ik weet zeker, mijn baby doet het niet meer *jankkkkk* ' gevoelens voorbij zijn gaan het goed. Redelijk kwaalloos zo ineens de 16 weken aangetikt
Die wil gewoon waar voor zijn geld. Snap ik best!quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 10:26 schreef Burdie het volgende:
Ja joh, morgen is pas mijn UD hè, en kuiken is ook netjes tot de maximale tht-datum blijven zitten, dus wellicht wordt het pas november.
SPOILER: O+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 11:35 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Super fijn! Het vertrouwen begint te groeienHele fijne zwangerschap gewenst. Ik blijf je stiekem volgen
Zn haartjesquote:Op zaterdag 22 oktober 2016 14:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij komen echt gedag zeggen! Nadat J de eerste dag 5.5% was afgevallen is hij nu alweer 30 gram aangekomen.het is een klein frummeltje, zeker in vergelijk met Saar, maar het is ook weer onwijs genieten.
[spoiler=O+]
quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 15:54 schreef Cygne het volgende:
Wat een prulleke gm!![]()
We hebben net de kinderwagen opgehaald bij L-E. Heel blij mee! En Sticker heeft goed laten zien wat je kunt doen met een kinderwagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met mij gaat het goed. Deze week alles klaargemaakt voor baby en daardoor stuk meer rust in hoofd en meer het gevoel dat ik klaar ben voor baby.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 21:22 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoe is het met jou dan, snoenk? Ook al bijna klaar!
quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 21:34 schreef L-E het volgende:
[..]Noooooh te lief, ik schoot ervan in de lachSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mensen met al een eerder kind, voel je je soms ook schuldig over dat deze zwangerschap zoveel sneller gaat dan de eerste? Ik sta veel minder stil bij alles, heb iig dat gevoel... (Vandaag vroeg iemand hoe ver ik was en ik wist t gewoon ff niet zeker... Vroeg aan zusje hoe ver zij is en dan 4 erbij geteld) voelt zo oneerlijk naar dit kindje
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Nou dit allemaal idd... Dochter vindt t superleuk, een zusje krijgen, maar ik vraag me af of dat zo blijft...quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 21:57 schreef BlueEyes het volgende:
Bij de eerste had ik apps en een nieuwsbrief en boekjes en scheurkalender.
En nu moet ik in mijn agenda rekenen hoever ik ben
Of zoek ik soms eens op hoe en wat op zo'n babysite qua grootte en gewicht.
Heb wel meer en meer dat ik me soort van schuldig voel naar F dat hij straks minder 1 op 1 tijd en onverdeelde aandacht van ons zal krijgen.
Of de twijfel dat het voor nummer 2 ook zo zal zijn dat alle nieuwe features ook als zo tof ervaren worden. Of dat die de aandacht delen moet en niet krijgt wat F nu ruim 2 jaar al krijgt.
Oh pffff dan wordt t ook nog echt 'moeten', lekker stressvol...quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 22:04 schreef BlueEyes het volgende:
Wij hebben ook niet echt dat we F voorbereid hebben op een baby.
Ja er zit een baby in mama's buik en die schopt hem wel eens in zijn oortje als hij erop ligt.
Maar verder leeft het ook echt niet bij hem.
Misschien als we de babykamer eens afmaken dat het gaat leven.
Mag daar wel eens vaart achter gaan zetten ook.
Nu 30+3 en het schiet niet op nog.
En gezien de huidige ontwikkeling met de hoofdpijn wordt er misschien vanaf 37 weken al ingeleid (geheel tegen mijn gevoel in maar het kan ook niet meer zoals het nu gaat)
maar wat voor soort voorbereiden verwacht je (en andere mensen die een tweede krijgen) dan? Ik bedoel, mauw is net twee. Die kan ik veertig keer uitleggen dat er een baby komt maar dan nog heeft ze geen flauw idee waar ik het over heb.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 22:04 schreef BlueEyes het volgende:
Wij hebben ook niet echt dat we F voorbereid hebben op een baby.
Ja er zit een baby in mama's buik en die schopt hem wel eens in zijn oortje als hij erop ligt.
Maar verder leeft het ook echt niet bij hem.
Misschien als we de babykamer eens afmaken dat het gaat leven.
Mag daar wel eens vaart achter gaan zetten ook.
Nu 30+3 en het schiet niet op nog.
En gezien de huidige ontwikkeling met de hoofdpijn wordt er misschien vanaf 37 weken al ingeleid (geheel tegen mijn gevoel in maar het kan ook niet meer zoals het nu gaat)
quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 21:34 schreef L-E het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Dat gezichtje ook toen hij het uit had gepakt. 'Nog één keertje in de doos kijken?'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 22:48 schreef Cygne het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat gezichtje ook toen hij het uit had gepakt. 'Nog één keertje in de doos kijken?'.
Oh, wat liefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat bijzonder om te horen. Wij vonden het heel fijn dat die ruimte voor Elva er was!
![]()
quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 22:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh, wat liefEn wat bijzonder om te horen. Wij vonden het heel fijn dat die ruimte voor Elva er was!
Heel herkenbaar, dit. Vooral toen we afgelopen mei met z'n drietjes op vakantie waren, heb ik toch af en toe even moeten slikken en gedacht: waar beginnen we aan. Alles is prima zoals het is nu, we hebben het zo heerlijk met elkaar, en dan gaan we dat allemaal weer overhoop gooien. Maar ook dat zal allemaal absoluut wel weer goed komen...quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 22:53 schreef Selvaria het volgende:
Hier ook wel een licht schuldgevoel (met vlagen) naar met name N. op dit moment. We hebben het zo heerlijk met z'n drieën nu en straks verandert er ineens zo ontzettend veel. Ik kijk heel erg uit naar weer zo'n lief frummeltje en ben heel erg benieuwd hoe N. als grote zus gaat zijn, maar ik weet ook dat de tijd zoals die nu is niet terugkomt en dat vind ik best even lastig af en toe.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 22:56 schreef L-E het volgende:
Je geeft je oudste een partner in crime, een speelkameraad, iemand om herinneringen en treinbanen mee te bouwen, iemand om te beschermen en aan te spiegelen, iemand om groot bij te zijn en soms ook weer heel klein. Je oudste mag onderdeel zijn van iets dat groter is dan het eigen ego: de warmte van een gezin waarin je voor elkaar zorgt.
Welke kleur ga je de boel verven? Ik zit er ook aan te denken. Maar geen idee of ik er tegen de tijd dat ik er bij kan komen nog zin in heb. Ee hebben begin dit jaar de hele beneden verdieping gestript en opnieuw opgebouwd. Alles waar we geen plek voor hadden of plek voor gezocht moest worden hebben we in dat kamertje gekwakt. Needless to say, nu in oktober staat het er nog steedsquote:Op zondag 23 oktober 2016 07:44 schreef Theeleuter het volgende:
Laat ik er aan toe voegen, dat mijn beide kinderen elkaar missen als ze het zonder elkaar moeten doen. Oudste is een paar dagen thuis geweest in de zomervakantie. Ik dacht dat ze dagje alleen met mama wel tof zou vinden, maar ze heeft de hele dag haar broertje gemist.![]()
De andere dagen heb ik hem niet naar kdv gebracht en met zn 3en op pad geweest
![]()
En ja, er zijn genoeg ruziemomenten, maar daardoor leren ze juist conflicten oplossen. Alleen maar goed!
Blue, wat vervelend, maar een mama die er aan onderdoor gaat, heeft niemand wat aan![]()
Ik ga de babykamer verven morgen, lekker ander kleurtje. Heb er helemaal zin in!
Ik doe het niet alleen en het is de kleinste kamer in het huis, dus dat scheeltquote:Op zondag 23 oktober 2016 07:52 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Welke kleur ga je de boel verven? Ik zit er ook aan te denken. Maar geen idee of ik er tegen de tijd dat ik er bij kan komen nog zin in heb. Ee hebben begin dit jaar de hele beneden verdieping gestript en opnieuw opgebouwd. Alles waar we geen plek voor hadden of plek voor gezocht moest worden hebben we in dat kamertje gekwakt. Needless to say, nu in oktober staat het er nog steeds
Wat een doos ben ik tochquote:Op zondag 23 oktober 2016 07:58 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Ik doe het niet alleen en het is de kleinste kamer in het huis, dus dat scheelt
Kleur op 1 muur is delicate ocean (eigen merk ipv flexa) soort van lichte mintgroen. De andere muren lichter, met een vleugje blauw. Toen ik die pot zag, twijfelde ik of het bij elkaar gaat passen, maar dat zie ik morgen wel
Bekken instabiliteit;) hier het zelfde maar dan al vanaf week 7. Je kunt er oefeningen voor doen maar ik verwacht dat je er je hele zwangerschap last van houd. Bij lisa ingeleid omdat ik echt niet meer kon lopen of omdraaien in bed.quote:Op zondag 23 oktober 2016 08:11 schreef Hilzillah het volgende:
Oh ja, dat wilde ik nog vragen. Kan je met 16 weken al het gevoel hebben dat je benen los zitten van je heupen? Zo tegen het einde van de dag wordt lopen echt een beetje een opgave. Mn benen doen pijn. Onderrug is ook niet meer zo lekker. Is het iets zwangerschapsgerelateerd, of wordt ik gewoon oud?
quote:Op zondag 23 oktober 2016 08:06 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Wat een doos ben ik tochIn mijn hoofd bedoelde je dat je de meubeltjes ging verven
![]()
![]()
Ik denk dat het wel bij elkaar past. Delicate ocean lijkt mij ook een soort blauw.
Hoe beviel mom in balance? Was gisteren toch?quote:Op zondag 23 oktober 2016 10:38 schreef Fazzoletti het volgende:
de mijlpaal der mijlpalen, 40 weken voor Burd
Ja! Gisteren voor het eerst geweest. Ik vond het echt fijn om weer buiten in het bos te zijnquote:Op zondag 23 oktober 2016 13:02 schreef Gogo83 het volgende:
40 weken Burd!!
[..]
Hoe beviel mom in balance? Was gisteren toch?
Mom in Balance is ook niet echt een zwangerschapscursus, meer gewoon lekker sporten, maar dan op een manier die het beste past bij zwanger zijn. Over een echte cursus twijfel ik nog. Ik denk aan de ene kant dat het fijn is om meer over bevallen te horen, maar aan de andere kant vraag ik me ook af of ik daar dingen leer die ik niet gewoon uit boeken/van m'n verloskundige kan halen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 19:45 schreef Goudreinette het volgende:
Ik doe geen cursus en denk dat ik daar ook niks aan mis (wel een voorlichtingsavond in het ziekenhuis gedaan en straks ook natuurlijk het bevallingsgesprek met de verloskundige). Ik hoop dat ik er tijdens/na de bevalling nog zo over denk![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |