abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166153992
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:51 schreef Metro2005 het volgende:
Discussieren met jou is onmogelijk.
Zou dat niet kunnen zijn omdat hij daarin gewoon gelijk heeft en dat jouw wereldbeeld daarom ineenstort?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 23 oktober 2016 @ 19:58:57 #177
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_166153996
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja leuk,

We doen hier niet aan klasse systemen.
Erf je teveel van je ouders om van een gezonde machtsverdeling te kunnen praten t.o.v. mensen die geen rijke ouders hebben dan wordt de belasting 100%.

En daarmee is de incentive om meer vermogen op te bouwen voor je kinderen ook gelijk de das om gedaan.
Dank de hemel voor verschillende staten en verschillende belastingregimes. _O_
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_166154053
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:58 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

RAAR.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:00:52 #179
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_166154059
quote:
Discussieren met jou is onmogelijk.
Je kan prima met me discussiëren, maar dan moet je met goede argumenten aankomen. Maar jij komt met niks.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_166154078
quote:

[..]

Het inperken van de macht van het grootkapitaal zal inderdaad globaal moeten gebeuren.
Ik denk dat een Europa Amerika, Canada, Australië etc wel mee krijgt als de tijd is aangebroken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:02:13 #181
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_166154103
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zou dat niet kunnen zijn omdat hij daarin gewoon gelijk heeft en dat jouw wereldbeeld daarom ineenstort?
Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat een persoon die hier bijstand trekt het al beter heeft dan de middenklassen tot rijkeren in een 3e wereldland. Die verhouding met 'de duurste landen om te wonen' kan je gewoon niet 1 op 1 trekken anders zou iemand die hier arm is even arm zijn als iemand in donker Afrika. Complete dooddoener dus.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_166154151
quote:
Iedereen kan miljonair worden
Ik vraag me af waarom we dat dan niet gewoon doen. Het leeft zoveel makkelijker. In feite gun ik zoiets iedereen toe.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:04:01 #183
379943 Paper_Tiger
pi_166154167
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het inperken van de macht van het grootkapitaal zal inderdaad globaal moeten gebeuren.
Ik denk dat een Europa Amerika, Canada, Australië etc wel mee krijgt als de tijd is aangebroken.
Je moet bij Disney gaan werken. Daar zijn ze altijd op zoek naar mensen met een grenzeloze fantasie.
pi_166154269
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom we dat dan niet gewoon doen. Het leeft zoveel makkelijker. In feite gun ik zoiets iedereen toe.
Iedereen 50.000 euro rendement per jaar, en goed kunnen leven zonder te werken!
Onee... Dat gaat niet werken.... Zullen wel meerdere factoren spelen die het rendement op kapitaal beïnvloeden.... Stukje macht over de mensen die arbeid verrichten misschien...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:07:22 #185
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_166154286
quote:

[..]

Omdat de meeste mensen liever op verjaardagen en op fok lopen te kankerstralen over hoe oneerlijk het allemaal wel niet is en intussen PVDA en SP stemmen zodat die mensen zodra ze richting middenklasse inkomen dreigen te gaan keihard in hun hol genomen worden door diezelfde partijen waar ze op gestemd hebben.

Daar komt nog bij dat een deel van de mensen niet rijk wil worden en het zo wel best vindt.
En het allergrootste argument is nog wel dat de meeste mensen niet de wilskracht hebben om rijk te worden. Ze geven hun geld liever uit aan een iphone ipv dat ze er aandelen van kopen of het geld sparen om er vervolgens een huis van te kopen om door te verhuren. En zolang mensen nog steeds massaal denken dat een huis kopen de beste investering is die je kan doen zullen er maar weinig mensen rijk worden. De meeste mensen zijn gewoon financieel gezien ontzettend dom.
Een simpel concept als: Assets vs liablities is 95% van de mensen compleet vreemd.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_166154347
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:04 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je moet bij Disney gaan werken. Daar zijn ze altijd op zoek naar mensen met een grenzeloze fantasie.
Uhhuh,

Europa voert straks waarschijnlijk een minimale vennootschapsbelasting in van rond de 20%, Amerika zal er misschien achteraan gaan hoewel Trump denkt dat protectionisme alles is.... De politiek moet samenwerken om iets te kunnen doen. Het is vrij duidelijk dat als iedereen voor zijn eigen belang gaat dat dit de handel ten kwade komt.

Pikkety die misschien de Nobelprijs straks binnen haalt, Stiglitz die ook een Keynesiaanse denker is.... Qua economen en expertise zijn er straks grote denkers actief die dit soort policy changes zullen doorhelpen.
pi_166154358
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:02 schreef Metro2005 het volgende:
Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat een persoon die hier bijstand trekt het al beter heeft dan de middenklassen tot rijkeren in een 3e wereldland.
Dat zegt natuurlijk niets. De bijstander hier heeft gewoon te maken met de prijsbepaling daar waar hij woont. Hij heeft er niets aan dat hij in Biafra minder zou betalen voor de levensbehoeften. Hij leeft in een land waar de rijken het veel beter hebben. En die bepalen het prijspijl. Hij is dus zeer duur uit: omdat hij zo weinig inkomen heeft ten opzichte van de rest. Het gaat dus om verhoudingen. Als hij in Biafra gaat wonen dan is hij daar gewoon rijk. Maar dat is niet van toepassing.

Ik vind dat "luie" denken wat je doet helemaal niets.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:12:15 #188
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_166154454
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat zegt natuurlijk niets. De bijstander heeft gewoon te maken met de prijsbepaling daar waar hij woont. Hij heeft er niets aan dat hij in Biafra minder zou betalen voor de levensbehoeften. Hij leeft in een land waar de rijken het veel beter hebben. En die bepalen het prijspijl. Hij is dus zeer duur uit: omdat hij zo weinig inkomen heeft ten opzichte van de rest. Het gaat dus om verhoudingen. Als hij in Biafra gaat wonen dan is hij daar gewoon rijk. Maar dat is niet van toepassing.

Ik vind dat "luie" denken wat je doet helemaal niets.
Je leest niet goed. Ik zeg ook niet dat een bijstandstrekker rijk in een ander (3e wereld) land zou zijn. Hij is uberhaupt gewoon rijk, ook al woont ie hier. Hij heeft elke dag te eten, kan met een beetje geluk auto rijden, heeft verwarming in huis, kan elke dag warm douchen, woont in een veilig land, heeft een televisie, internet toegang, waarschijnlijk een smartphone etc.

Dat is RIJK tov 95% van de wereld, ongeacht het prijsniveau van het land waar je woont.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:13:15 #189
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166154491
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zou niet best zijn als dat niet zo was.

Ik kan het morgen allemaal opnemen, er een auto van kopen, in de sloot gooien, een zwerver blij mee maken, in een oude sok stoppen tot ik dood ben, opeten etc. Dat kan alleen als het van mij is.
Legaal gezien is het geld op jouw bankrekening niet jouw geld. Het is een vordering die je hebt op de bank.
Feyenoord!
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:14:34 #190
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166154540
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nogmaals: Werk jij?
Je komt nogal over als iemand die strontjaloers is op de rijkere medemens.
Ik ben ook niet rijk maar ik ben ook absoluut niet jaloers.
Dus je kunt in jouw ogen alleen maar kritiek hebben op het systeem of de verdeling tussen rijk en arm als je geen werk hebt? :?

Ik ben niet jaloers, ik gun iedereen alles maar ik streef naar een betere wereld.
Feyenoord!
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:15:23 #191
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166154574
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:57 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Doctorandus Vlijmscherp in actie. :)
:P ^O^ _O_
Feyenoord!
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:17:54 #192
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_166154661
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:14 schreef Japie77 het volgende:

Ik ben niet jaloers, ik gun iedereen alles maar ik streef naar een betere wereld.
Jij vindt dat we het nogal slecht hebben in Nederland?
Misschien moet je eens een keer naar een land afreizen dat het wat minder goed heeft en kom dan nog eens met droge ogen beweren dat we hier mensen hebben die arm zijn.
pi_166154691
quote:

[..]

Waarom ben jij voor een samenleving met klasse systeem eigenlijk? Je kunt overigens ook prima in India gaan wonen als je wilt?
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:19:18 #194
379943 Paper_Tiger
pi_166154701
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Uhhuh,

Europa voert straks waarschijnlijk een minimale vennootschapsbelasting in van rond de 20%, Amerika zal er misschien achteraan gaan hoewel Trump denkt dat protectionisme alles is.... De politiek moet samenwerken om iets te kunnen doen. Het is vrij duidelijk dat als iedereen voor zijn eigen belang gaat dat dit de handel ten kwade komt.

Pikkety die misschien de Nobelprijs straks binnen haalt, Stiglitz die ook een Keynesiaanse denker is.... Qua economen en expertise zijn er straks grote denkers actief die dit soort policy changes zullen doorhelpen.
Gaat nooit gebeuren. Tussen staten zal altijd concurrentie bestaan. Goddank.
pi_166154740
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:19 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Gaat nooit gebeuren. Tussen staten zal altijd concurrentie bestaan. Goddank.
Haha, grapjurk,

Europese Commissie trekt aan de bel bij de overheid van Ierland, dat ze volgens hun regels te weinig belasting hebben gevangen van Apple, shit is already happening man. :')
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:21:03 #196
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166154753
quote:

[..]

Wat zou er gebeuren als iedereen miljonair zou zijn? ;)
Feyenoord!
pi_166154783
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wordt het rendement op je vermogen erg laag / inflatie / lonen erg hoog / meer gelijkheid.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:21:58 #198
379943 Paper_Tiger
pi_166154787
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom ben jij voor een samenleving met klasse systeem eigenlijk? Je kunt overigens ook prima in India gaan wonen als je wilt?
Ik ben voor keuzevrijheid om met mijn inkomen te doen wat ik wil en voor de vrijheid om voor mijn kind te zorgen op een manier die mij goeddunkt.

Dat sommige ouders alles verzuipen of verkwisten moet niet afgewenteld worden op mij of mijn kind.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:22:26 #199
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_166154803
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Haha, grapjurk,

Europese Commissie trekt aan de bel bij de overheid van Ierland, dat ze volgens hun regels te weinig belasting hebben gevangen van Apple, shit is already happening man. :')
En wat denk je dat er gebeurd als Apple de volle mep moet gaan betalen. Dan gaan ze weg uit Ierland. Net als Google trouwens en nog meer bedrijven. Dag werkgelegenheid. Dag inkomens en vooral: dat grootste belastingbetaler.

Flinke win-win situatie inderdaad maar gelukkig heb je dan wel moreel superieur werk afgeleverd als EU.

quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik ben voor keuzevrijheid om met mijn inkomen te doen wat ik wil en voor de vrijheid om voor mijn kind te zorgen op een manier die mij goeddunkt.

Dat sommige ouders alles verzuipen of verkwisten moet niet afgewenteld worden op mij of mijn kind.
Dit inderdaad.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:23:03 #200
379943 Paper_Tiger
pi_166154825
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dan heeft geld geen waarde meer. Dat is hetzelfde als iedereen arm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')