Ja uiteraardquote:
Nee. Je gaat daar tegen precies dezelfde problemen aanlopen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja uiteraard
daar een huis kopen en de HRA meenemen
ja wereldwijd is de middenklasse aan het verdwijnen , maar in veel landen kun je veel goedkoper wonen en veel mooie natuur oookquote:Op maandag 24 oktober 2016 16:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Je gaat daar tegen precies dezelfde problemen aanlopen.
quote:Rutte wil bijstand afschaffen voor iedereen die kan werken
DEN HAAG - Kandidaat-lijsttrekker Rutte van de VVD wil de bijstandswet sluiten voor iedereen die niet arbeidsongeschikt is. Hierover moeten in de komende kabinetsformatie afspraken worden gemaakt, zegt hij deze week in een interview met het weekblad Elsevier. Het CDA ziet echter niets in zijn voorstellen, evenmin als de PvdA.
Totaal mee oneens. De meeste mensen halen hun motivatie om te innoveren, creatief te zijn etc uit intrinsieke motivatie. Zeker niet uit geld.quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet. Juist het verschil tussen arm en rijk geeft geld waarde. Er is dan kennelijk iets om naar te streven. Gelijkheid is de messteek voor ambitie, innovatie en dus welvaart.
Rutte is echt totaal gestoord......quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)-die-kan-werken.html
[..]
Komt je uitkering in het geding?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 12:48 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Rutte is echt totaal gestoord......
Presenteer je dit nu als nieuws? Want je ziet dat het om 2006 gaat he?quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)-die-kan-werken.html
[..]
quote:Volgens Rutte zal de werkloosheid verdwijnen door de economische groei en de vergrijzing. Daarom moet de bijstandswet worden aangepast. "We sleuren iedereen de arbeidsmarkt op."
Hij houdt dan even voor het gemak geen rekening met mensen die gewoon niet meer aan het werk komen door bv racistische profilering en leeftijdsprofilering. Die mensen mogen gewoon omkomen van de honger....quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 15:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Komt je uitkering in het geding?
Niet dat ik tegen zo'n rigoreuze maatregel ben maar een maximum aan de lengte stellen als je niet arbeidsongeschikt bent kan geen kwaad.
Edit: hij wil er een soort melkertbanen van maken maar dan tegen een ander tarief. Geen verkeerd plan. Genoeg werk dat gedaan moet worden maar nu niet gedaan wordt. Zolang het maar niet concurreert met bestaand werk.
Bitch please.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 15:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hij houdt dan even voor het gemak geen rekening met mensen die gewoon niet meer aan het werk komen door bv racistische profilering en leeftijdsprofilering. Die mensen mogen gewoon omkomen van de honger....
Precies de reden waarom wij libertariers een zo klein mogelijke overheid nastreven. Overheden creëren per definitie die ongelijkheid.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 12:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Totaal mee oneens. De meeste mensen halen hun motivatie om te innoveren, creatief te zijn etc uit intrinsieke motivatie. Zeker niet uit geld.
Verder heb je niet helemaal door hoe enorm ongelijk de situatie is met de 1%. De 99% worden door de 1% als slaven gezien. Zij hebben zo veel geld dat ze in feite al het beleid kunnen bepalen en dat is er op gericht om de factoren als Human Resources zo goedkoop mogelijk te gebruiken.
De 50% niet-westerse allochtonen in de bijstand zijn het slachtoffer van racistische profilering?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 15:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hij houdt dan even voor het gemak geen rekening met mensen die gewoon niet meer aan het werk komen door bv racistische profilering en leeftijdsprofilering. Die mensen mogen gewoon omkomen van de honger....
Wij libertariers? Er zit enorm veel verschil tussen libertariers onderling. Wat ik bv wel een intelligente libertarier vind is Paul Buitink. Met veel punten van hem ben ik het eens. Hij kan ook nuance aanbrengen in het libertarische gedachtegoed terwijl jij dat volgens mij mist.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Precies de reden waarom wij libertariers een zo klein mogelijke overheid nastreven. Overheden creëren per definitie die ongelijkheid.
Voor een deel zeker inderdaad. Zijn genoeg onderzoeken die dit bevestigen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De 50% niet-westerse allochtonen in de bijstand zijn het slachtoffer van racistische profilering?
Ik streef naar een zo'n klein mogelijke overheid. Als dat tot anarchie zou leiden heb ik daar geen problemen mee. Om te beginnen wil ik voor alles wat de overheid nu gedwongen voor ons regelt de vrijheid om voor alternatieven uit de markt te kiezen. concurrentie op alle vlakken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:13 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wij libertariers? Er zit enorm veel verschil tussen libertariers onderling. Wat ik bv wel een intelligente libertarier vind is Paul Buitink. Met veel punten van hem ben ik het eens. Hij kan ook nuance aanbrengen in het libertarische gedachtegoed terwijl jij dat volgens mij mist.
Als er geen overheid zou zijn dat zou er helemaal geen systeem zijn maar anarchie. Jij wilt dus anarchie?
Banken ook laten vallen dus?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik streef naar een zo'n klein mogelijke overheid. Als dat tot anarchie zou leiden heb ik daar geen problemen mee. Om te beginnen wil ik voor alles wat de overheid nu gedwongen voor ons regelt de vrijheid om voor alternatieven uit de markt te kiezen. concurrentie op alle vlakken.
Suggereer jij hier dat ze dat allemaal niet zijn?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De 50% niet-westerse allochtonen in de bijstand zijn het slachtoffer van racistische profilering?
Ik suggereer dat ze het niet allemaal zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:31 schreef keste010 het volgende:
[..]
Suggereer jij hier dat ze dat allemaal niet zijn?
Dan snap ik je reactie niet. Dat ze daar allemaal het slachtoffer van zijn werd namelijk ook niet gesuggereerd.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik suggereer dat ze het niet allemaal zijn.
Er werd gedaan alsof een significante groep het slachtoffer is van racial profiling of age profiling en daardoor in de bijstand zit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:05 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dan snap ik je reactie niet. Dat ze daar allemaal het slachtoffer van zijn werd namelijk ook niet gesuggereerd.
En dat klopt niet?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er werd gedaan alsof een significante groep het slachtoffer is van racial profiling of age profiling en daardoor in de bijstand zit.
De jeugdwerkloosheid ligt toch hoger dan de werkloosheid onder 55-plussers?quote:
Heb je ook argumenten waarom je het onzalig vindt? Of zijn het onderbuikgevoelens?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:14 schreef Janneke141 het volgende:
Basisinkomen via burgerinitiatief in Tweede Kamer
De financieel experts in de Kamer kunnen aan de bak. Hopelijk zijn we dan voor eens en voor altijd klaar met dit onzalige plan.
Geen idee. Maar als dat zo is, zegt dat toch nog niks? Er kan dan nog steeds een forse groep 55 plussers in de bijstand zitten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De jeugdwerkloosheid ligt toch hoger dan de werkloosheid onder 55-plussers?
Omdat het onbetaalbaar is, en een probleem oplevert aan de grens.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb je ook argumenten waarom je het onzalig vindt? Of zijn het onderbuikgevoelens?
Het is niet onbetaalbaar door 2 belangrijke punten. Je haalt een enorme stroom aan ambtenarij weg door al die toeslagen en de kosten voor de gezondheidszorg gaan significant omlaag.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat het onbetaalbaar is, en een probleem oplevert aan de grens.
Maar die ambtenaren moet je nog steeds betalen, alleen zijn ze nu werkloos. De relevante vraag is, hoeveel werkenden er in je systeem zitten om al dat gratis geld te financieren. Hoe de kosten van de zorg omlaag zouden gaan ontgaat me trouwens. Worden we minder ziek als we minder werken?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is niet onbetaalbaar door 2 belangrijke punten. Je haalt een enorme stroom aan ambtenarij weg door al die toeslagen en de kosten voor de gezondheidszorg gaan significant omlaag.
Omdat het concept een aanzuigende werking heeft.quote:Waarom zou het een probleem opleveren bij de grens?
Die krijgen nu dus een basisinkomen. Hadden ze anders ook gekregen alleen betaal je ze nu geen loon meer als overheid.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar die ambtenaren moet je nog steeds betalen, alleen zijn ze nu werkloos. De relevante vraag is, hoeveel werkenden er in je systeem zitten om al dat gratis geld te financieren. Hoe de kosten van de zorg omlaag zouden gaan ontgaat me trouwens. Worden we minder ziek als we minder werken?
[..]
Omdat het concept een aanzuigende werking heeft.
Deze moet je toch zelf wel kunnen bedenken?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:40 schreef Japie77 het volgende:
Waarom heeft het concept een aanzuigende werking?
Lijkt mij niet aangezien ik niet denk dat het zo wezenlijk anders is voor de gemiddelde afrikaan. Ze zien het toch al zo dat je hier "gratis geld" krijgt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:56 schreef keste010 het volgende:
[..]
Deze moet je toch zelf wel kunnen bedenken?
Nee dat doen ze niet. En zelfs als dat zo was dan houd je dat beeld alleen maar in stand en versterk je het vooral in onze buurlanden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet aangezien ik niet denk dat het zo wezenlijk anders is voor de gemiddelde afrikaan. Ze zien het toch al zo dat je hier "gratis geld" krijgt.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:02 schreef keste010 het volgende:
[..]
Nee dat doen ze niet. En zelfs als dat zo was dan houd je dat beeld alleen maar in stand en versterk je het vooral in onze buurlanden.
Laat maar. Ik stel voor dat je hier zelf eerst eens over na gaat denken voordat je claims doet die je kennelijk nergens op baseert. Het is echt niet zo moeilijk namelijk..quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]![]()
Wat hebben onze buurlanden er mee te maken?
Ik heb toch echt steeds de indruk dat mensen die tegen het basisinkomen zijn, er geen drol van snappen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:14 schreef Janneke141 het volgende:
Basisinkomen via burgerinitiatief in Tweede Kamer
De financieel experts in de Kamer kunnen aan de bak. Hopelijk zijn we dan voor eens en voor altijd klaar met dit onzalige plan.
Met het verlagen van de lasten op arbeid (voor mijn part alleen voor de laagste schijf) en verder het huidige systeem in stand houden ben je er al.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb toch echt steeds de indruk dat mensen die tegen het basisinkomen zijn, er geen drol van snappen.
Verzin jij eens een systeem waarin:
Je een bijstand hebt waarvan je niet hoeft om te komen van de honger.
Werken loont.
Je meer geld overhoudt als je werkt t.o.v. iemand in de bijstand die niet werkt.
Leg eens uit hoe dit anders kan dan d.m.v. een basis inkomen?
Uiteraard is het onbetaalbaar die 30 Miljard per jaar, zonder aan de marginale belastingtarieven te zitten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat het onbetaalbaar is, en een probleem oplevert aan de grens.
Welke claims doe ik die nergens op gebaseerd zijn dan?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:17 schreef keste010 het volgende:
[..]
Laat maar. Ik stel voor dat je hier zelf eerst eens over na gaat denken voordat je claims doet die je kennelijk nergens op baseert. Het is echt niet zo moeilijk namelijk..
Zelfs verstokte VVD-ers geloven in het basisinkomen. Dat zou je toch wel iets moeten zeggen....quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met het verlagen van de lasten op arbeid (voor mijn part alleen voor de laagste schijf) en verder het huidige systeem in stand houden ben je er al.
Maar het is niet aan mij om iets te verzinnen dat werkt, het is aan de voorstander van het gratisgeldproject om aan te tonen dat het werkbaar is. Wat tot op heden (uiteraard) niet echt lukt.
Ik toon alleen maar aan dat jij het niet begrijpt, nee dan ben je er niet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met het verlagen van de lasten op arbeid (voor mijn part alleen voor de laagste schijf) en verder het huidige systeem in stand houden ben je er al.
Maar het is niet aan mij om iets te verzinnen dat werkt, het is aan de voorstander van het gratisgeldproject om aan te tonen dat het werkbaar is. Wat tot op heden (uiteraard) niet echt lukt.
Drogreden, dat er geld verkwanseld wordt vertelt je niet of een basisinkomen een beter systeem is, dat staat behoorlijk los van elkaar.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is geld zat.
NWS / Panama Papers: 'Megaschandaal' belastingontduiking #4
Er word gesteld dat het onbetaalbaar is en dat is niet waar. Dat maakt de onbetaalbaarheid een drogreden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Drogreden, dat er geld verkwanseld wordt vertelt je niet of een basisinkomen een beter systeem is, dat staat behoorlijk los van elkaar.
Onbetaalbaar wordt door die roepers als een subjectief begrip geïnterpreteerd, ik dacht altijd gewoon van dat je het kunt exploiteren zonder verlies te draaien inhoudt dat het te betalen is, maar zij interpreteren het meer als "het is te duur" / het kost te veel.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er word gesteld dat het onbetaalbaar is en dat is niet waar. Dat maakt de onbetaalbaarheid een drogreden.
Maar als dat zo is, zegt dat toch nog steeds niet dat er sprake is van leeftijdsdiscriminatie?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Geen idee. Maar als dat zo is, zegt dat toch nog niks? Er kan dan nog steeds een forse groep 55 plussers in de bijstand zitten.
Ambtenaren zijn echt niet allemaal weg. Natuurlijk, de mensen die direct verantwoordelijk zijn voor de uitbetaling en controle op uitkeringen en toeslagen zijn weg, maar er zijn nog altijd mensen die belasting moeten innen, de hondenbelasting controleren, nieuwe wetten opstellen voor de tweede kamer of subsidies verstrekken. Ik vraag me af of de ambtenaren die betrokken zijn bij de uitbetaling van uitkeringen echt de bulk van de overheidsmedewerkers uitmaken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is niet onbetaalbaar door 2 belangrijke punten. Je haalt een enorme stroom aan ambtenarij weg door al die toeslagen en de kosten voor de gezondheidszorg gaan significant omlaag.
Waarom zou het een probleem opleveren bij de grens?
Nee, maar dat word ook niet gesteld ihkv het basisinkomen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:54 schreef GSbrder het volgende:
Ik vraag me af of de ambtenaren die betrokken zijn bij de uitbetaling van uitkeringen echt de bulk van de overheidsmedewerkers uitmaken.
Dus met andere woorden; je kunt die 34 miljard terugverdienen als overheid door het onvoorwaardelijke basisinkomen te gebruiken om de lasten op arbeid te verhogen? Immers, de overheid zal als eerste gaan sleutelen aan de tarieven voor mensen met (de hoogste) inkomens. Waar enerzijds de aftrekposten worden afgeschaft (dag HRA, dag arbeidskorting, dag algemene heffingskorting, dag arbeidskorting) en je dus netto al minder overhoudt, gaan ook om het dicht te rekenen de lasten op arbeid omhoog. De huidige inkomsten middels inkomstenbelasting bedragen rond de 50 miljard euro. Daar komen dus twee klappen bovenop, enerzijds aftrekposten (-40) en anderzijds het tekort (-34).quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Uiteraard is het onbetaalbaar die 30 Miljard per jaar, zonder aan de marginale belastingtarieven te zitten.
[ afbeelding ]
Waarbij overigens een hoop mensen geld ontvangen t.o.v. de oude situatie die dit niet op een andere manier weer kwijt raken... Genoeg mensen die basisinkomen ontvangers zijn binnen die 30miljard die netto hun basisinkomen kunnen optellen bij hun normale inkomen. Natuurlijk heb je als overheid meer ruimte om belasting te heffen als je bevolking meer inkomen heeft.
Een basisinkomen is ook een herverdelingsprincipe, "kosten" zijn evenzeer "baten" in dit verhaal. "onbetaalbaar" ... zucht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |