abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166154829
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:12 schreef Metro2005 het volgende:
Dat is RIJK tov 95% van de wereld, ongeacht het prijsniveau van het land waar je woont.
Afgezien of ze die dingen allemaal kunnen die je noemt is het natuurlijk onderdeel van de glijdende schaal. Dat kapitaal steeds meer opwaarts stroomt en dat de normen wat een aanvaardbare levensstandaard is in het rijke Nederland steeds meer neerwaarts wordt bijgesteld. En dat dus steeds meer in de buurt gaat komen van de beklagenswaardigste landen. Ondertussen zijn de rijken 5 keer zo rijk geworden gedurende de "crisis". Het lijkt er dus op dat die "crisis" niet voor iedereen hetzelfde betekent. En dat is niet erg eerlijk m.i. Ik vind het niet terecht dat als je al arm bent je dat systematisch steeds meer wordt. En andersom.

Als "harde werker" met een gezin en een niet zo indrukwekkend salaris gaat dat ook gewoon voor jou op, dat je inlevert. Ook jij wordt steeds armer. Daarom zouden we meer solidair moeten zijn en een vuist maken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:29:00 #202
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_166155013
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:23 schreef Bart2002 het volgende:

En dat is niet erg eerlijk m.i. Ik vind het niet terecht dat als je al arm bent je dat systematisch steeds meer wordt. En andersom.
En daarover verschillen wij 180 graden van elkaar. Ik niet dat je 'systematisch' steeds armer wordt. Daar heb je nog altijd zélf wat over te zeggen en kan je zélf wat mee doen. Je doet het altijd voorkomen alsof het systeem gerigged is tegen armen en in het voordeel van de rijken. Dat is niet zo.
Met een grote huizencrisis is het nogal logisch dat als je geld heb je méér huizen kan kopen, de prijzen zijn immers lager. En als de prijzen daarna weer herstellen maak jij méér winst.

En waar kopen die mensen de huizen dan van? Van henk en ingrid die bij de DSB bank voor 8x hun jaarinkomen een huis hebben gekocht en na 10 jaar nog steeds onderwater stonden.

Is het systeem dan tégen Henk en Ingrid of hadden Henk en Ingrid niet zo achterlijk moeten zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:23 schreef Bart2002 het volgende:

Als "harde werker" met een gezin en een niet zo indrukwekkend salaris gaat dat ook gewoon voor jou op, dat je inlevert. Ook jij wordt steeds armer. Daarom zouden we meer solidair moeten zijn en een vuist maken.
Ik ben ook geld verloren door de crisis inderdaad. Bijna 36.000 euro om precies te zijn. De schuld van het systeem? Nope, MIJN schuld omdat ik een te duur huis had gekocht.
Armer in de zin van inkomen ben ik niet geworden. Hard werken wordt op den duur beloont met een steeds hoger wordend salaris. Door op de kosten te letten wordt de hoeveelheid besteedbaar inkomen steeds groter. Jammer dat een groot deel weer opgaat aan, jawel: belastingen. En dat is niet omdat de 1% rijker is geworden maar omdat er steeds meer geld nodig is voor de armere tak van de samenleving.

[ Bericht 16% gewijzigd door Metro2005 op 23-10-2016 20:35:33 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_166155072
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:29 schreef Metro2005 het volgende:
En daarover verschillen wij 180 graden van elkaar. Ik niet dat je 'systematisch' steeds armer wordt.
Zoals je kunt lezen in de laatste alinea van de post boven je geldt het ook voor jou. Ook jij wordt armer. Enkel de filthy rich worden rijker.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:30:40 #204
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_166155084
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zoals je kunt lezen in de laatste alinea van de post hierboven geldt het ook voor jou.
Kleine aanvulling gepost.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_166155088
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik ben voor keuzevrijheid om met mijn inkomen te doen wat ik wil en voor de vrijheid om voor mijn kind te zorgen op een manier die mij goeddunkt.

Dat sommige ouders alles verzuipen of verkwisten moet niet afgewenteld worden op mij of mijn kind.
Dat vraag ik niet, geef eens antwoord, of ga de politiek in, jezus.

Waarom ben jij voor een klasse systeem?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:35:35 #206
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_166155287
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat vraag ik niet, geef eens antwoord, of ga de politiek in, jezus.

Waarom ben jij voor een klasse systeem?
Ben ik niet.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_166155315
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Kleine aanvulling gepost.
Het is ook uiteraard doordat je geen salarisverhoging krijgt wegens "crisis". En dat is misschien ook wel terecht omdat het voor het MKB oprecht crisis is. Toch gaat er genoeg geld om in de economie. Alleen komt dat volgens het neoliberale principe niet meer bij de werkenden terecht. Laat staan bij zij die wegens omstandigheden niet werken. De middenklasse wordt uitgeperst en wij laten dat gebeuren.
pi_166155542
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:22 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

En wat denk je dat er gebeurd als Apple de volle mep moet gaan betalen. Dan gaan ze weg uit Ierland. Net als Google trouwens en nog meer bedrijven. Dag werkgelegenheid. Dag inkomens en vooral: dat grootste belastingbetaler.

Flinke win-win situatie inderdaad maar gelukkig heb je dan wel moreel superieur werk afgeleverd als EU.

Slap, slap gedrag.

Nogmaals, andere landen gaan mee doen, Apple heeft nergens om naartoe te vluchten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:41:04 #209
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_166155555
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is ook uiteraard doordat je geen salarisverhoging krijgt wegens "crisis". En dat is misschien ook wel terecht omdat het voor het MKB oprecht crisis is. Toch gaat er genoeg geld om in de economie. Alleen komt dat volgens het neoliberale principe niet meer bij de werkenden terecht. Laat staan bij zij die wegens omstandigheden niet werken. De middenklasse wordt uitgeperst en wij laten dat gebeuren.
Daar zijn we het dan wel over eens denk ik.
Ik ben ook niet tegen het normaal belasten van de rijken oid. Alleen in de praktijk roepen partijen altijd: we gaan de rijken pakken! en intussen pakken ze altijd de middenklasse.

Ik heb overigens nog geen jaren gehad zonder salarisverhoging maar collega's van me wel dus het ligt ook wel een beetje aan je eigen inzet..
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:41:33 #210
379943 Paper_Tiger
pi_166155579
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Onzin er is al een paar jaar geen inflatie. Er is zelfs sprake van deflatie dus je koopkracht neemt toe. Loonsverhogingen zijn leuk in tijden van hoogconjunctuur ter compensatie van geldontwaarding.
pi_166155589
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:35 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ben ik niet.
Dan ben je intelligent genoeg om te begrijpen wat ik uberhaupt heb opgeschreven waar je op hebt gereageerd.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:44:01 #212
379943 Paper_Tiger
pi_166155687
quote:
18s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan ben je intelligent genoeg om te begrijpen wat ik uberhaupt heb opgeschreven waar je op hebt gereageerd.
Zeker. Misselijkmakende afgunst.
pi_166155745
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:44 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
pi_166155776
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:40 schreef ludovico het volgende:
Apple heeft nergens om naartoe te vluchten.
Dat klopt. En ook als zij fatsoenlijk belasting gaan betalen dan zijn de aandeelhouders nog steeds in hun nopjes. Ik begrijp die bezwaren tegen een eerlijk principe nooit zo goed. Hoe wij het blijkbaar prima vinden dat zij hun verantwoordelijkheid kunnen ontlopen en dit rattengedrag verdedigen.

Apple (en anderen) hebben zeer veel verplichtingen aan daar waar zij hun overpriced meuk verkopen. Maar daar hebben zij geen boodschap aan: "al your moneys are belong to us" zo lijkt het. Het is geen eerlijk principe dat zij wel van de markt waarin zij opereren profiteren maar daar niet de lasten van willen dragen. En laten we wel wezen: dat kunnen ze makkelijk betalen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bart2002 op 23-10-2016 20:55:46 ]
pi_166156007
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:44 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, het rendement komt niet uit de lucht vallen, er bestaat een bepaalde arbeid die wordt ondernomen om het geld optimaal te investeren.... Prima, daar wordt er iets geproduceerd... Het totale bezit dat iemand heeft bepaalt vervolgens hoeveel het arbeid dat iemand uitoefent waard is, immers krijgt iemand een rendement over iedere geinvesteerde euro.

Hoeveel geld iemand bezit bepaalt dus zijn kapitalistische productie waarde. Zodoende verdient een Miljardair gemiddeld 50miljoen in een jaar door, laten we het lekker simpelhouden, zijn geld gewoon te investeren in een index belegging.

Kosten om dit uit te voeren? 3 muisklikken.

Uiteraard moeten we daar niks van vinden... Rendement komt immers niet uit de lucht vallen! Het is geheel terecht dat iemand voor 3 muisklikken 50miljoen ontvangt ieder jaar. Het persoon dat geen miljard op de bank heeft dat mag 40 uur in de week zwoegen en krijgt aan het einde van het jaar 15.000 euro.

Die 15.000 euro ontvangt iemand omdat iemand die 50miljoen ontvangt een deel "gunt" aan de arbeider omdat hij mooie acrobatische kunstjes vertoont of omdat hij zijn eten bereid gedurende het gehele jaar. Iemand moet dan wel 40 uur in de week voor hem werken.

Iedereen kan dit doen? Wat? Deze ongelijkheid groeit alleen maar, de mobiliteit voor een gemiddeld persoon om ditzelfde te bereiken bestaat niet maar is compleet afhankelijk van waar iemand geboren is. Mensen worden dan geboren als zilveren lepel i.p.v. een dubbeltje.

Het is krankzinnig idioot hoe gemakkelijk jij hierover denkt, waar is jouw morele compas gebleven die dit allemaal gerechtvaardigd?
Dit is gewoon een klasse systeem, jij wilt daar niks aan doen, je zegt tegen een klasse systeem te zijn, daar klopt niks van, of je begrijpt niet waar je over praat.
pi_166156088
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Er is inderdaad altijd sprake van jaloezie. Ik snap het nooit hoe "ondernemers" zoals hij die amper de eindjes aan elkaar kunnen knopen sympathie opbrengen voor iets wat zich op een heel ander niveau afspeelt. Het lijkt vaak over zichzelf te gaan.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:56:13 #217
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_166156206
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Dit is gewoon een klasse systeem, jij wilt daar niks aan doen, je zegt tegen een klasse systeem te zijn, daar klopt niks van, of je begrijpt niet waar je over praat.
Hoe zie jij een klassenloze samenleving voor je als er alleen al in het aantal gewerkte uren enorme verschillen zitten? Nog afgezien van de beloningen die enorm uiteenlopen vanwege domweg het waardevoller zijn van bepaald werk tov ander werk.
Dat hou je altijd tenzij je naar allout communisme gaat en zelfs dáár waren er klassen. Theoretisch niet maar in de praktijk wel.

Zoals Jerremy clarkson ooit zei in een test van auto's uit het communistische oostblok waarin hij in de rolls royce van het oostblok reed: Deze auto geeft al aan wat het communisme inhield: Iedereen is gelijk. Maar ik ben iets meer gelijk dan jij.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:00:10 #218
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166156372
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:17 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jij vindt dat we het nogal slecht hebben in Nederland?
Misschien moet je eens een keer naar een land afreizen dat het wat minder goed heeft en kom dan nog eens met droge ogen beweren dat we hier mensen hebben die arm zijn.
Ik zeg dus ook niet Nederland. Ik zeg een betere wereld. Alle landen op deze Aarde.

Waarom kijken veel mensen toch alleen naar hun eigen situatie? Het gaat om het totaal plaatje.
Feyenoord!
pi_166156376
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Hoe zie jij een klassenloze samenleving voor je als er alleen al in het aantal gewerkte uren enorme verschillen zitten? Nog afgezien van de beloningen die enorm uiteenlopen vanwege domweg het waardevoller zijn van bepaald werk tov ander werk.
Dat hou je altijd tenzij je naar allout communisme gaat en zelfs dáár waren er klassen. Theoretisch niet maar in de praktijk wel.

Zoals Jerremy clarkson ooit zei in een test van auto's uit het communistische oostblok waarin hij in de rolls royce van het oostblok reed: Deze auto geeft al aan wat het communisme inhield: Iedereen is gelijk. Maar ik ben iets meer gelijk dan jij.
Het is onzin dat een persoon zijn kansen / zijn sociale positie in de maatschappij voornamelijk krijgt vanwege geërfd kapitaal. Daar kun je prima iets tegen doen, het excessieve behandel je, de normale verschillen zijn niet zo erg, als er maar iets gedaan wordt met het excessieve.

Zoals ik geen probleem heb met 10miljoen vermogen, maar daar boven mag de belasting toch wel flink stijgen. We zitten nu in een status waarin vermogens van de elites doorgroeien als kanker, dit verloopt exponentieel en de verschillen zitten niet in een evenwicht. Het kan zijn dat de verhoudingen nu al te scheef zijn maar er is geen einde in zicht.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:01:06 #220
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166156415
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wordt het rendement op je vermogen erg laag / inflatie / lonen erg hoog / meer gelijkheid.
Betere situatie dan nu dus. Alleen moet er dan wel enorm veel geld weg bij de 1% om ons allemaal miljonair te maken.
Feyenoord!
pi_166156454
Zojuist deelgenomen aan onderzoek van CBS aangaande werkomstandigheden en zo. Heb het bewust een beetje de kant opgestuurd dat eruit komt dat werk te vermoeiend, emotioneel zwaar, gevaarlijk, onprettig is - en ten koste gaat van mijn ontwikkeling en tijd die ik kan besteden aan familie/vrienden.
pi_166156556
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Betere situatie dan nu dus. Alleen moet er dan wel enorm veel geld weg bij de 1% om ons allemaal miljonair te maken.
Als je iedereen 1 miljoen geeft is in principe hetzelfde als iedereen 10 euro geven hè. De waarde van geld is relatief.... Relatief aan hoeveel je er van hebt t.o.v. de overige bevolking en t.o.v. de totale kwantiteit in roulatie.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:04:29 #223
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166156584
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je iedereen 1 miljoen geeft is in principe hetzelfde als iedereen 10 euro geven hè. De waarde van geld is relatief.... Relatief aan hoeveel je er van hebt t.o.v. de overige bevolking en t.o.v. de totale kwantiteit in roulatie.
Snap ik. Maar een betere situatie dan dat 1% van de mensen meer dan 50% van de waarde op Aarde bezit toch?
Feyenoord!
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:07:29 #224
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_166156745
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik zeg dus ook niet Nederland. Ik zeg een betere wereld. Alle landen op deze Aarde.

Waarom kijken veel mensen toch alleen naar hun eigen situatie? Het gaat om het totaal plaatje.
Als we de hele wereld willen nivelleren dan mogen we hier wel fors inleveren.
pi_166156801
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Snap ik. Maar een betere situatie dan dat 1% van de mensen meer dan 50% van de waarde op Aarde bezit toch?
Ongelijkheid is een issue, maar pas vanaf 10 miljoen euro vermogen en 1 miljoen inkomen ofzo per jaar bijvoorbeeld. Kvind het moreel onjuist dat mensen meer dan 60x minimumloon moeten krijgen.

De Ahold CEO die factor 300 verdient t.o.v. de vakkenvuller... Lekker idioot.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:10:21 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_166156875
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Met een loon van 75 euro, is de toegevoegde waarde van een individu dat werkt juist heel hoog, dat kan omdat de robots zo tergend efficiënt zijn en veel kunnen produceren. Sowieso zegt die 75 euro niks in dit verhaal, ik herinner je even dat we over een hypothetische situatie praten waarin je na 5 uur werken in de week zou kunnen stoppen met werken.

Als de manuren 5 uur zijn om te produceren wat we nodig hebben, dan kan het loon per definitie hoog genoeg zijn om binnen 5 uur genoeg verdient te hebben om te kopen wat je nodig hebt.
Dab neemt geen enkele zelfstandige nog een werknemer aan, di ewerkt zelf 48 uur per week en heeft niets aan een sukkeltje die slechts 24 uur werkt en een normaal loon wil hebben
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_166156946
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dab neemt geen enkele zelfstandige nog een werknemer aan, di ewerkt zelf 48 uur per week en heeft niets aan een sukkeltje die slechts 24 uur werkt en een normaal loon wil hebben
Dan krijgt die concurrentie, en anders heb je marktmacht en bemoeit de politiek zich er mee.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:13:25 #228
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166156999
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:07 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als we de hele wereld willen nivelleren dan mogen we hier wel fors inleveren.
Je vergeet voor het gemak even de 1% die meer dan 50% van de waarde van de wereld bezitten?
Feyenoord!
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:14:10 #229
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166157038
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ongelijkheid is een issue, maar pas vanaf 10 miljoen euro vermogen en 1 miljoen inkomen ofzo per jaar bijvoorbeeld. Kvind het moreel onjuist dat mensen meer dan 60x minimumloon moeten krijgen.

De Ahold CEO die factor 300 verdient t.o.v. de vakkenvuller... Lekker idioot.
Ben ik het op zich wel mee eens.
Feyenoord!
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:18:08 #230
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_166157205
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:13 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je vergeet voor het gemak even de 1% die meer dan 50% van de waarde van de wereld bezitten?
Jij vergeet voor het gemak die ongemakkelijke waarheid dat jij ook bij de top 10% of zelfs top 5% van de rijksten ter wereld behoort. En dat als je zo graag een eerlijke wereld wilt we hier fors mogen inleveren.
We zijn hier alleen maar zo rijk omdat ze dat elders niet zijn.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:20:14 #231
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166157325
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:18 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jij vergeet voor het gemak die ongemakkelijke waarheid dat jij ook bij de top 10% of zelfs top 5% van de rijksten ter wereld behoort. En dat als je zo graag een eerlijke wereld wilt we hier fors mogen inleveren.
Je zei in een andere comment nog dat iedereen miljonair kan worden? Dat kan dus toch niet?

Ik vraag me af hoeveel wij in moeten leveren als je die 50% pakt van de 1%. Maar ik zou het niet erg vinden om iets in te leveren hoor.
Feyenoord!
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:25:32 #232
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_166157588
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:20 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je zei in een andere comment nog dat iedereen miljonair kan worden? Dat kan dus toch niet?
Jawel, alleen niet allemaal tegelijk.

quote:
Ik vraag me af hoeveel wij in moeten leveren als je die 50% pakt van de 1%. Maar ik zou het niet erg vinden om iets in te leveren hoor.
Geen idee maar ik denk dat het al snel richting de helft tot driekwart van onze welvaart gaat.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:29:43 #233
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166157828
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:25 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jawel, alleen niet allemaal tegelijk.

[..]

Geen idee maar ik denk dat het al snel richting de helft tot driekwart van onze welvaart gaat.
Maar als we niet allemaal tegelijk miljonair kunnen zijn klopt er toch iets niet? Ik zie liever een wereld waarin mensen in ieder geval niet onder de armoede grens leven. Dat er dan nog steeds rijke mensen zijn vind ik prima maar in ieder geval niet zoals nu dat er mensen van gekkigheid niet meer weten wat ze met hun geld moeten doen terwijl er hordes mensen omkomen van de honger.

Ik denk niet dat het zover zal gaan maar interessant om eens uit te rekenen. :)
Feyenoord!
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:32:03 #234
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_166157961
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:29 schreef Japie77 het volgende:
Ik denk niet dat het zover zal gaan maar interessant om eens uit te rekenen. :)
Ik denk dat het nog vrij positief ingeschat is van me.
Je beseft je echt niet hoe ontzettend goed we (iedereen dus ook de allerarmsten) het hebben hier geloof ik.
pi_166158487
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:18 schreef Metro2005 het volgende:
Hij bedoelt dat "we" niet perse rijk zijn omdat we dat niet gaan vergelijken met de kindertjes in Biafra maar dat die 1% zo rijk is ten opzichte van alles wat leeft. Zij bezitten de helft van alles van waarde op deze aarde. Je lijkt dat gegeven steeds te willen ontwijken. Terwijl ook jij als gewone harde werker er niets aan hebt om dat principe te verdedigen. Juist als er meer mensen het onrechtvaardige daar van inzien schept dat een draagvlak om er iets aan te doen. En dat is gewoon goed voor het gros. Ook voor jou dus.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:46:10 #236
323876 michaelmoore
pi_166158581
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je beseft je echt niet hoe ontzettend goed we (iedereen dus ook de allerarmsten) het hebben hier geloof ik.
Het is nog maar de vraag hoelang dat zal duren , want wij leven hier puur van de schulden, we maken geen schulden meer om dingen te maken maar puur om te consumeren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_166159288
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het is nog maar de vraag hoelang dat zal duren , want wij leven hier puur van de schulden, we maken geen schulden meer om dingen te maken maar puur om te consumeren
In principe zijn we failliet. We hebben vrijwel geen maakindustrie meer. Enkel dienstensector. En zoals wij weten kan een grote dienstensector slechts bestaan als de primaire behoeften van de bevolking volledig vervuld zijn. Pas dan houdt men geld over voor diensten. En daar hebben we een probleem. Het systeem zal instorten omdat de dienstensector gaat verdwijnen. En dat levert gigantisch veel werklozen op. De nabije toekomst ziet er inktzwart uit. Maar het kan meevallen. Dat hoop ik wel maar geloof dat niet.
  zondag 23 oktober 2016 @ 22:45:23 #238
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166161120
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat besef ik prima. Besef jij wel hoeveel 50% van alle waarde in de handen van 1% is?
Feyenoord!
  zondag 23 oktober 2016 @ 22:46:39 #239
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166161188
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

In principe zijn we failliet. We hebben vrijwel geen maakindustrie meer. Enkel dienstensector. En zoals wij weten kan een grote dienstensector slechts bestaan als de primaire behoeften van de bevolking volledig vervuld zijn. Pas dan houdt men geld over voor diensten. En daar hebben we een probleem. Het systeem zal instorten omdat de dienstensector gaat verdwijnen. En dat levert gigantisch veel werklozen op. De nabije toekomst ziet er inktzwart uit. Maar het kan meevallen. Dat hoop ik wel maar geloof dat niet.
Wat voor termijn plak jij eraan? Ik zit er al vanaf 2008 op te wachten maar tot nu toe blijft het kaartenhuis nog steeds overeind. :s)
Feyenoord!
  zondag 23 oktober 2016 @ 22:56:47 #240
323876 michaelmoore
pi_166161612
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

we zijn de dienstensector als een haas aan het automatiseren en robotiseren

en wie moet dat basis inkomen gaan betalen, ?
want als het ook voor mij is dan zou dat prachtig zijn

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 24-10-2016 04:33:59 ]
  maandag 24 oktober 2016 @ 09:04:26 #241
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_166166030
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 22:45 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat besef ik prima. Besef jij wel hoeveel 50% van alle waarde in de handen van 1% is?
Blijf vooral doorjanken over die 1%
  maandag 24 oktober 2016 @ 10:47:01 #242
379943 Paper_Tiger
pi_166167199
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Blijf vooral doorjanken over die 1%
Ik snap dat ook niet. Juist het verschil tussen arm en rijk geeft geld waarde. Er is dan kennelijk iets om naar te streven. Gelijkheid is de messteek voor ambitie, innovatie en dus welvaart.
pi_166167241
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik snap dat ook niet. Juist het verschil tussen arm en rijk geeft geld waarde. Er is dan kennelijk iets om naar te streven. Gelijkheid is de messteek voor ambitie, innovatie en dus welvaart.
Dat klopt, maar grote ongelijkheid leidt daarentegen eveneens tot allerlei problemen. Er is een zeker (onbekend) optimum qua mate van (on)gelijkheid en ik geloof dat Nederland daar aardig dichtbij zit.
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:15:19 #244
379943 Paper_Tiger
pi_166171000
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:50 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat klopt, maar grote ongelijkheid leidt daarentegen eveneens tot allerlei problemen. Er is een zeker (onbekend) optimum qua mate van (on)gelijkheid en ik geloof dat Nederland daar aardig dichtbij zit.
Ik denk niet dat ongelijkheid an sich danwel de neergang in de conjunctuur zorgt voor de scherpstellingen die we waarnemen. Als iedereen doorlopend verbetering waarneemt in zijn financiële vooruitzichten hoor je geen mens meer over ongelijkheid.

Rijke mensen zijn zo de nieuwe joden. Een makkelijke groep om je tegen af te zetten om de aandacht van de echte problemen af te leiden.
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:18:15 #245
323876 michaelmoore
pi_166171058
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

de middeninkomens worden steeds armer en armer.

Niet alleen in de EU maar zeker ook in de USA , daar gaat het snoeihard, er zijn straks aleen nog 70% straatarmen 25% riken en 5% superrijken di ehun geld in aandelen, boten, en goud steken

De schuld is hier de overheid die herverdeelt middels marketwerking van ziekenfonds en woningbouwverenigingen
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:19:36 #246
379943 Paper_Tiger
pi_166171082
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de middeninkomens worden steeds armer en armer.

Niet alleen in de EU maar zeker ook in de USA , daar gaat het snoeihard, er zijn straks aleen nog 70% straatarmen 25% riken en 5% superrijken di ehun geld in aandelen, boten, en goud steken
Dan moeten die middengroepen eens beginnen met andere keuzes te maken.
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:20:34 #247
323876 michaelmoore
pi_166171097
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:19 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dan moeten die middengroepen eens beginnen met andere keuzes te maken.
hun belasting is nu naar 52 tot 59% gegaan he
het netto besteedbaar inkomen daalt al jaren, iedre 0,5% extra belasting levert de overheid 3 miljard op
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:23:49 #248
379943 Paper_Tiger
pi_166171155
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

hun belasting is nu naar 52 tot 59% gegaan he
het netto besteedbaar inkomen daalt al jaren, iedre 0,5% extra belasting levert de overheid 3 miljard op
Stemmen op een partij die er voor staat die belasting te reduceren tot nul. Minder verwachten van de overheid en meer zelf regelen. Alleen of met vrienden, buurtbewoners of iedere andere groep met dezelfde belangen.
En je geld anders besteden.
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:34:49 #249
323876 michaelmoore
pi_166171406
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:23 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

En je geld anders besteden.
Dat doen we al jaren he

Minder uit eten en langer de auto rijden , de overheid haalt de strop steeds verder aan, komen ze weer geld tekort , dan verhogen ze de huur extra of dan doen ze er gewoon een extra trajectcontrole bij op een druk punt

tijd om te gaan emigreren, dat is het beste
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:48:16 #250
379943 Paper_Tiger
pi_166171636
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat doen we al jaren he

Minder uit eten en langer de auto rijden , de overheid haalt de strop steeds verder aan, komen ze weer geld tekort , dan verhogen ze de huur extra of dan doen ze er gewoon een extra trajectcontrole bij op een druk punt

tijd om te gaan emigreren, dat is het beste
Je emigreert zelf mee.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')