abonnement Unibet Coolblue
pi_166213363
Ik heb mijn muppet net voor de allerlaatste keer bij het kdv afgeleverd. :o (en ik word er best een beetje snotterig van)

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:48 schreef Chanty het volgende:
Gelukkig dat jullie kids ook overal vanaf stuiteren. Maar de timing ook! Ik ben best (over?)beschermend en roep de hele dag: Pas op! Kijk uit! Voorzichtig! En dan denk je een keer: hij kan zich prima redden op die trap en dan duikt hij er af :')
Die neiging heb ik ook, maar ik probeer mezelf iedere keer te vertellen dat haar (binnen grenzen) risico's laten nemen de beste manier is om haar te beschermen. Dan leert ze wat ze wel en niet kan. Thuis mag ze dan uiteindelijk ook best veel qua springen en klimmen. Wat mij betreft ben je een prima moeder als je je kind van de derde trede van de trap laat stuiteren, het risico is beperkt en hij leert er wat van. :*
pi_166213633
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 08:38 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja ik weet het. Heb ook het gevoel dat ik de hele dag aan het verbieden en vermanen ben daarmee. Maar hij heeft soms echt alleen slechte ideeën qua ergens op klimmen, springen etc :') en ik heb geen zin om naar de ehbo te moeten.
ik ken het de ene dag moet je er echt bovenop zitten de andere dag laat ik de teugels meer vieren

Ik heb vanmorgen gezellig ochtendje met Teun. Die 1 op 1 tijd is wel heel erg fijn!
Gisteravond heeft hij een fietshelm gekregen en die mag alleen in huis af, zodra we naar buiten gana komt hij met dat ding aan _O-

De helm is hard nodig hij scheurt als een gek op de fiets met zijwielen :o

  woensdag 26 oktober 2016 @ 12:21:43 #228
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_166215689
Dames, ik reageer snel wat uitgebreider maar ik ben benieuwd hoe jullie met het volgende omgaan..

Ik heb een kleine teennagelbijtster, ze stopt haar voetjes echt in der mond. Geen idee waar die onzin vandaan komt, maar ik vind het een wat viezige gewoonte. Negeren helpt niet en om nou ByteX op haar teennagels te smeren vind ik ook zo iets..

Jullie nog tips?!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_166215920
Zijn er bepaalde momenten dat ze bijt? Dus dat er patroon is? (Moe, hongerig, verdrietig)
Als je een patroon ontdekt kan je de achterliggende behoeften vervullen.
Is het echt willekeurig dan zou ik afleiden. In dit geval zou ik het nagelbijten ook niet benoemen. Maar gewoon even een spelletje spelen of even lekker knuffelen. En daarna weer verder met wat jij aan het doen was :*
pi_166216932
Zo een afgepeigerd jochie op bed gelegd. Vanochtend naar de kinderboerderij geweest met schoonzus en nichtje. :) Was erg gezellig, die 2 peuters merken elkaar amper op maar dan kunnen wij gezellig samen kletsen.

Room, gefeliciteerd!!
Die helm Goitske, ik vind hem echt geweldig!

B vertelde gisteren op de fiets dat hij bijna 3 is en dan naar de kleuters mag. Ineens vroeg hij of hij ook een cadeautje kreeg als hij jarig was. Ja natuurlijk! Maar wat dan wilde hij dan hebben? 'Een graafmachine mama' dus ik denk 'Alweer! Je hebt een heel wagenpark aan graafmachines' Dus ik vraag of ie niet iets anders wil dan een graafmachine. 'Ja hoor mama, een kleine EN een grote graafmachine.' _O-
  woensdag 26 oktober 2016 @ 13:18:48 #231
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166217010
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 08:41 schreef Dot. het volgende:
Maar waarom hielp die vrouw niet gewoon even Chanty? Het was toch alleen de intake en L. moet toch ook wennen aan haar?

Stip klimt en klautert al zolang hij kan staan dus ik ben al lang geleden opgehouden met te roepen dat hij voorzichtig moet doen :') Hij moet leren dat als hij er zelf op klimt hij er ook weer veilig af komt en het is echt nog maar een handjevol keren verkeerd gegaan. Als hij echt iets gevaarlijks doet grijp ik natuurlijk wel in, zoals van de hoge glijbaan willen springen omdat de grote jongens dat ook doen :X Hij heeft gewoon geen angst lijkt wel, dus hij moet zich leren realiseren waar zn beperkingen liggen en dat kan denk ik alleen door het (veilig) uit te proberen.

Mooi idd Away! Stip is nog echt een slechte prater dus ik laat hem wel altijd vertellen wat hij heeft gedaan die dag, maar meer dan woordjes komt er meestal niet uit. Trein gespeeld is bijv een antwoord. De enige echte zin die hij zegt is er door ons ingedrilld; Mag ik drinken alsjeblieft.

Room, ik zag je nieuws, gefeliciteerd! Hoe vindt grote O het?
Ik denk dat ze niet hielpen omdat ze het een mooi observatiemoment vonden om te kijken hoe ik mijn zoon van de grond pluk en troost terwijl ik een baby op mijn arm heb :') Ik ben altijd van het: kus erop en klaar! (tenzij het echt heel erg is natuurlijk).

En hier klautert en springt meneer graag op plekken waar het sowieso niet mag: bank(leuning), tafel, etc. en luisteren ho maar!. Of wat ik gewoon echt te gevaarlijk vind: bv bedenkt hij dat hij op zijn loopwagen kan gaan staan, en dat doet hij natuurlijk bij de hoek van een tafel. Dat is gewoon vragen om problemen dus daar pass ik echt voor. En zo klimt hij nog wel op meer voorwerpen die daar niet voor gemaakt zijn. Hij is motorisch wel handig trouwens, dat merkte ik ook toen ik een paar weken geleden met hem in een speelhel was. Hij kon en durfde veel meer dan ik verwachtte. Maar hij kan echt roekeloos zijn.

Gisteren was ik Amelie aan het voeden en Lucas was op de bankleuning geklommen en eraf gevallen tussen bank en muur (gelukkig gewoon op zijn voeten terecht gekomen). Niks aan de hand dus eigenlijk, ware het niet dat de robotstofzuiger ook in die hoek geparkeerd staat en hij was dus op de stofzuiger terecht gekomen die aan sprong. En daar is hij nogal panisch voor. Dus stond er een hysterisch jongetje achter de bankleuning te hupsen en riep: uit! uit!. Het zag er wel komisch uit stiekem :@ Maar heb Amelie toch maar gauw weg gelegd en hem daar weg getild :+ Benieuwd of hij nu niet meer op de leuning gaat klimmen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 26 oktober 2016 @ 13:19:16 #232
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166217018
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:11 schreef Goitske het volgende:

[..]

ik ken het de ene dag moet je er echt bovenop zitten de andere dag laat ik de teugels meer vieren

Ik heb vanmorgen gezellig ochtendje met Teun. Die 1 op 1 tijd is wel heel erg fijn!
Gisteravond heeft hij een fietshelm gekregen en die mag alleen in huis af, zodra we naar buiten gana komt hij met dat ding aan _O-

De helm is hard nodig hij scheurt als een gek op de fiets met zijwielen :o

[ afbeelding ]
Waar gaat die helm met dat jochie heen :D _O-
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166217168
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 13:19 schreef Chanty het volgende:

[..]

Waar gaat die helm met dat jochie heen :D _O-
erg he _O- zijn verstelbare helmenc Jan heeft dezelfde die zit nu wel zo dat het normaal er uit ziet _O-

Dit was gisteravond had ik hem nog niet helemaal goed afgesteld die kans kreeg ik niet *O*
  woensdag 26 oktober 2016 @ 14:09:29 #234
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166218066
Haha twee boeven :D die gaan ff de wijk onveilig maken :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 26 oktober 2016 @ 14:31:53 #235
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166218475
ik kijk niet eens meer op van mijn peuter op de tafel of op kasten of wat dan ook. :') ik ben per kind echt makkelijker geworden en pick your battles is echt een fijne manier om gewoon af en toe eens even te bedenken dat ik niet zo moet zeuren en loslaten :+

ik ben ondertussen heel goed in het verzorgen van grote bulten en pus-knieën :D
  woensdag 26 oktober 2016 @ 14:47:49 #236
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166218796
Ik vraag me ook wel eens af of het nut heeft het te verbieden. Ik vind het lastig te bepalen welk gedrag ik nou echt moet corrigeren en welk gedrag zichzelf wel bijstelt als ze ouder worden. Wil ook niet een moeder zijn met kinderen die nergens hun fatsoen kunnen houden.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 26 oktober 2016 @ 14:55:56 #237
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166218963
Mijnes is pas 14 maanden, maar die vindt klimmen dus ook geweldig. Ik vraag me dus ook weleens af of ik dingen moet verbieden. Bijvoorbeeld, in de indoor speelhal wou ze via de glijbaan omhoog klimmen. Van mij mag dat, zolang ze maar geen andere kinderen stoort. Maar er stond een andere moeder haar kind luidkeels te verbieden om op de glijbaan te klimmen. Dan ga ik toch echt niet mijn kind iets verbieden wat ze van mij mag, alleen omdat een andere ouder blijkbaar een andere mening heeft.
Oh, de valkuilen van het ouderschap... :?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166219151
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:47 schreef Chanty het volgende:
Ik vraag me ook wel eens af of het nut heeft het te verbieden. Ik vind het lastig te bepalen welk gedrag ik nou echt moet corrigeren en welk gedrag zichzelf wel bijstelt als ze ouder worden. Wil ook niet een moeder zijn met kinderen die nergens hun fatsoen kunnen houden.
Ik probeer alleen te corrigeren als het echt gevaarlijk is voor haar of een ander, of wanneer er spullen stukgaan.

En dan probeer ik het zacht en positief te brengen. Dus niet 'Nee, niet op de bank springen!" maar: "De bank is om op te zitten. Als je graag wil springen kun je dat op het kleed doen, of kussens op de grond leggen."

Met de nadruk op 'probeer' want als ze weer eens bijna van de bank af kukelt roep ik in mijn schrik heus wel eens "NIET SPRINGEN" :') .
  woensdag 26 oktober 2016 @ 15:07:09 #239
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166219192
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:55 schreef SaskiaR het volgende:
Mijnes is pas 14 maanden, maar die vindt klimmen dus ook geweldig. Ik vraag me dus ook weleens af of ik dingen moet verbieden. Bijvoorbeeld, in de indoor speelhal wou ze via de glijbaan omhoog klimmen. Van mij mag dat, zolang ze maar geen andere kinderen stoort. Maar er stond een andere moeder haar kind luidkeels te verbieden om op de glijbaan te klimmen. Dan ga ik toch echt niet mijn kind iets verbieden wat ze van mij mag, alleen omdat een andere ouder blijkbaar een andere mening heeft.
Oh, de valkuilen van het ouderschap... :?
Nee dat zou ik ook niet doen. Maar ik wil niet dat als we ergens op visite zijn, hij daar op de bank gaat springen. En thuis wil ik dat liever ook niet maar weer hebben een oude bank dus eigenlijk boeit het me niet (behalve valkans). Maar lijkt me voor een kind ook onduidelijk wanneer iets wel een niet mag. Niet op de bank springen lijkt me duidelijker dan ergens anders mag het niet en thuis staan we het oogluikend toe.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 26 oktober 2016 @ 15:07:52 #240
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166219206
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:05 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik probeer alleen te corrigeren als het echt gevaarlijk is voor haar of een ander, of wanneer er spullen stukgaan.

En dan probeer ik het zacht en positief te brengen. Dus niet 'Nee, niet op de bank springen!" maar: "De bank is om op te zitten. Als je graag wil springen kun je dat op het kleed doen, of kussens op de grond leggen."

Met de nadruk op 'probeer' want als ze weer eens bijna van de bank af kukelt roep ik in mijn schrik heus wel eens "NIET SPRINGEN" :') .
Zo probeer ik het ook te doen maar dat komt evenmin aan als de negatieve versie :+ het is natuurlijk ook gewoon leuk :7 stiekem snap ik dat best.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166219282
Op de glijbaan klimmen, mag van mij ook, zolang ze andere kinderen niet stoort. Wat andere ouders daar van vinden, moet zij maar weten.

I is verder niet zo'n durfal, dus ik herken de verhalen verder niet zo. Wij moeten haar nog steeds af en toe juist een beetje stimuleren om iets te doen. Bijvoorbeeld zelf de trap af. Dat kan ze prima, maar af en toe is ze er ineens van overtuigd dat ze het niet kan.

Verder is het heel normaal dat kinderen vallen, toch? Laatst viel I van een stoepje af. Een stoepje waar ze al 1000 keer zonder problemen af sprong en nu struikelde ze, met een grote schaaf op haar kin als gevolg. Of dus afgelopen maandag een flinke smak in het zwembad.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166219406
Herkenbaar hoor! Stiekem vond ik het springen ook wel grappig. Want ze denkt namelijk dat ze niet kan springen :') . "Annie kannie spinge mama". Heus wel dus!

Van de trap af is ook een dingetje. Kan ze best, op d'r buik. Maar meestal roept ze "MAMA TILLE!". En dan groot drama als ik haar er aan herinner dat ze het zelf kan, natuurlijk.

En de grootste overwinning was dat ze laatst in de speeltuin in de grote nestschommel durfde. Ze had het er de hele weg terug naar huis over: "Was kap va jou! Annie kappedaan. Heeeeel kap!" O+

Ik had ook ooit ideeën over niet teveel complimentjes geven.. ehhhh.. ja.. :+

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2016 15:19:37 ]
  woensdag 26 oktober 2016 @ 15:22:31 #243
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166219540
Haha, nou niet nodig die complimenten als ze het zelf al doet :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166219608
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:05 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik probeer alleen te corrigeren als het echt gevaarlijk is voor haar of een ander, of wanneer er spullen stukgaan.

En dan probeer ik het zacht en positief te brengen. Dus niet 'Nee, niet op de bank springen!" maar: "De bank is om op te zitten. Als je graag wil springen kun je dat op het kleed doen, of kussens op de grond leggen."

Met de nadruk op 'probeer' want als ze weer eens bijna van de bank af kukelt roep ik in mijn schrik heus wel eens "NIET SPRINGEN" :') .
+1

Stip heeft een tijd gehad dat hij achterop de bank ging liggen (staat bij ons tegen de muur) en zich dan achter de rugkussens liet zakken. De hele bank werd er lelijk van (en hij is al uber lelijk :')), dus dat heb ik wel afgeleerd.

Stip heeft ook een keer vastgezeten in die kleine Ikea Poang stoel, dus die mag ook niet meer als glijbaan worden gebruikt :X Hij zat met zijn voet tussen het dwarsbalkje en de zitting en mijn vriend is toen met stoel en kind naar de buren gelopen die hem hebben geholpen de stoel uit elkaar te halen :')

Maar ik kijk wel uit naar een middagje apenkooien in huis als ik straks twee peuters heb hoor O+
pi_166219641
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Herkenbaar hoor! Stiekem vond ik het springen ook wel grappig. Want ze denkt namelijk dat ze niet kan springen :') . "Annie kannie spinge mama". Heus wel dus!

Van de trap af is ook een dingetje. Kan ze best, op d'r buik. Maar meestal roept ze "MAMA TILLE!". En dan groot drama als ik haar er aan herinner dat ze het zelf kan, natuurlijk.

En de grootste overwinning was dat ze laatst in de speeltuin in de grote nestschommel durfde. Ze had het er de hele weg terug naar huis over: "Was kap va jou! Annie kappedaan. Heeeeel kap!" O+

Ik had ook ooit ideeën over niet teveel complimentjes geven.. ehhhh.. ja.. :+
:D O+

Stip denkt juist dat ie kan springen terwijl hij dat helemaal niet kan. Hij hupst en springt nooit met twee voeten tegelijk van de grond.
pi_166219930
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Herkenbaar hoor! Stiekem vond ik het springen ook wel grappig. Want ze denkt namelijk dat ze niet kan springen :') . "Annie kannie spinge mama". Heus wel dus!

Van de trap af is ook een dingetje. Kan ze best, op d'r buik. Maar meestal roept ze "MAMA TILLE!". En dan groot drama als ik haar er aan herinner dat ze het zelf kan, natuurlijk.

En de grootste overwinning was dat ze laatst in de speeltuin in de grote nestschommel durfde. Ze had het er de hele weg terug naar huis over: "Was kap va jou! Annie kappedaan. Heeeeel kap!" O+

Ik had ook ooit ideeën over niet teveel complimentjes geven.. ehhhh.. ja.. :+
Ik zeg in zo'n geval dat ik trots ben op haar, omdat ze iets heeft gedaan wat ze moeilijk vond.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 26 oktober 2016 @ 16:15:57 #247
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166220756
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:07 schreef Chanty het volgende:
dus eigenlijk boeit het me niet (behalve valkans).
Ik denk dat hier nog een grote les in kan zitten voor veel ouders (voor mij wel ) :Y regels zijn belangrijk maar laat het vooral je eigen regels zijn. Niet die van je eigen opvoeding, de buurvrouw of de maatschappij. ik moet soms echt even nadenken waarom ik eigenlijk nee zeg tegen iets.

en ik denk in jouw geval dat als je het niet wil bij een ander je dat ook prima uit kan leggen toch? dat iemand anders andere regels heeft.
pi_166220979
Eens, en hier snappen ze idd prima dat er andere regels gelden. Bij ons sprongen ze op de bank en dat mocht, bij anderen nooit gedaan. Op ons bed mogen ze springen, op hun eigen bed niet, geen enkel probleem.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 16:30:44 #249
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166221068
quote:
17s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:15 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Ik denk dat hier nog een grote les in kan zitten voor veel ouders (voor mij wel ) :Y regels zijn belangrijk maar laat het vooral je eigen regels zijn. Niet die van je eigen opvoeding, de buurvrouw of de maatschappij. ik moet soms echt even nadenken waarom ik eigenlijk nee zeg tegen iets.

en ik denk in jouw geval dat als je het niet wil bij een ander je dat ook prima uit kan leggen toch? dat iemand anders andere regels heeft.
Dat is wel een goede ja, herkenbaar.

Ik ga het maar eens uitproberen en wat regels schrappen dan. Maakt het leven waarschijnlijk wat aangenamer :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166223139
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:26 schreef Kyara het volgende:
Eens, en hier snappen ze idd prima dat er andere regels gelden. Bij ons sprongen ze op de bank en dat mocht, bij anderen nooit gedaan. Op ons bed mogen ze springen, op hun eigen bed niet, geen enkel probleem.
Hier ook. :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')