abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 26 mei 2018 @ 20:17:37 #251
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179406003
Hangt er vanaf hoe je rijschool het doet.

Hier heb je rijscholen die motoren op een afgesloten terrein staan en waar je dus nog geen meter op de weg hebt gereden tegen de tijd dat je je voertuigbeheersing gehaald hebt. De rijschool waar ik gelest heb liet me echter vanaf les 2 al naar het oefenterrein rijden. Dan pak je gelijk al een deel verkeersdeelneming meenemen hoefde ik nog maar 3 lesjes na m'n voertuigbeheersing.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179453744
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:02 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ga uit van ¤2000,00

Voordeel: Als je minder kwijt bent, heb je nog geld over voor bijvoorbeeld kleding of een basis voor een motor.

Oh, je hebt al kleding.
Ja ik heb kleding, helm, handschoenen etc. Motor enige jaren geleden verkocht, omdat het niet lukte met mijn rijbewijs. Onder andere een auto ongeluk gehad, net na mijn eerste praktijk examen, met enige tijd nekklachten als gevolg, toch wel handig op de motor.

Ik wil het eigenlijk gewoon in een week of twee doen. Kan ik daarna gewoon gaan rijden. Genoeg dijken en andere wegen in de omgeving met weinig verkeer zodat ik goed bochten en dergelijke kan oefenen zonder problemen.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_179455912
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 20:04 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ja ik heb kleding, helm, handschoenen etc. Motor enige jaren geleden verkocht, omdat het niet lukte met mijn rijbewijs. Onder andere een auto ongeluk gehad, net na mijn eerste praktijk examen, met enige tijd nekklachten als gevolg, toch wel handig op de motor.

Ik wil het eigenlijk gewoon in een week of twee doen. Kan ik daarna gewoon gaan rijden. Genoeg dijken en andere wegen in de omgeving met weinig verkeer zodat ik goed bochten en dergelijke kan oefenen zonder problemen.
denk dat twee weken wel erg optimistisch is, tenzij je zes uur per dag wil lessen. Om nog maar te zwijgen over het aanvragen van het examen :P
pi_179456091
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:55 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

denk dat twee weken wel erg optimistisch is, tenzij je zes uur per dag wil lessen. Om nog maar te zwijgen over het aanvragen van het examen :P
Je hebt spoedcursussen voor de motor. Daar zat ik aan te denken.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_179456141
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:05 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Je hebt spoedcursussen voor de motor. Daar zat ik aan te denken.
Daar heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik niks over zeggen. Zal er wel aan liggen hoe snel je alles oppikt of dat gaat lukken
pi_179456636
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:07 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Daar heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik niks over zeggen. Zal er wel aan liggen hoe snel je alles oppikt of dat gaat lukken
Ik rij al bijna 15 jaar schakelbrommer (50cc versie van een 125cc Puch motorfiets, alleen het blok is anders), waarvan meerdere jaren woon-werk verkeer (binnenkort weer, als de nieuwe af is). ik heb mijn eerste examen op een parkeerterrein na redelijk weinig lessen in 1 keer gehaald, zonder fouten.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_179665109
Deze week mijn eerste twee lessen gehad. Theorie had ik afgelopen week al behaald. Zijn gelijk openbare weg gaan rijden, optrekken en snel remmen (geen noodstop) geoefend, slalommen voor bochtgevoel, kijkgedrag enzovoort. Was erg leuk, wel erg warm in full gear met 28c.

Wel kreeg ik na ongeveer 40m pijn in mijn linkerenkel, naar mijn idee is de motor te klein voor mij. Ik ben 1,90 en de motor is de cb500a. Zit erg opgevouwen met mijn knieėn. Volgende keer gaat het zadel omhoog maar of dat veel helpt betwijfel ik.
pi_179665290
kussentje meenemen
  donderdag 7 juni 2018 @ 23:38:18 #259
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179665731
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 20:04 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ik wil het eigenlijk gewoon in een week of twee doen. Kan ik daarna gewoon gaan rijden. Genoeg dijken en andere wegen in de omgeving met weinig verkeer zodat ik goed bochten en dergelijke kan oefenen zonder problemen.
Dat (illegaal) oefenen zou ik in het begin zeker niet gaan doen op dijkjes..... motorrijden is vooral verkeersinzicht - lekker ver vooruit anticiperen - wat je uitstekend kunt oefenen in de auto. Die mooie bochtjes kan je maar beter bewaren voor na je examen.

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:55 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

denk dat twee weken wel erg optimistisch is, tenzij je zes uur per dag wil lessen. Om nog maar te zwijgen over het aanvragen van het examen :P
Idd.

Een aantal rijscholen (veelal de wat grotere) kopen examens vooraf in. Je kan dan relatief snel (AVD) examen doen. Wanneer de rijschool een eigen (CBR, gecertificeerd) AVB terrein heeft, kan je daar meestal om de week wel examen doen.

6 uur aaneen lessen zou ik niet aanbevelen. Je schiet met meer uren niets op.
Beter is om de dag een blok van 3 uur. Vergeet ook niet je theorie, waar er flink wat op onderuit gaan.

AVB is fysiek inspannend(er), terwijl je bij AVD juist moet wennen aan verwerken (en zien) van informatie. In twee weken je A, is alleen weggelegd voor de natuurtalenten (die meest/al kunnen rijden). Met een maand of 6 weken ben je ook al supersnel.

[ Bericht 13% gewijzigd door Vallon op 07-06-2018 23:43:39 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_180255964
*O* vanmorgen geslaagd voor m’n AVB na 8 lessen *O* zat vol van de zenuwen, had maar 3 uurtjes geslapen en daarna nog 1,5/2 uur les.
Moest twee oefeningen over doen; de precisiestop, zat niet in de eerste versnelling toen ik stil stond en de snelle slalom, er kwam een fietser voorbij en twijfelde of ik moest stoppen of doorgaan waardoor de oefening niet soepel ging.
Al met al ben blij dat ik heb gehaald en nu verder voor het AVD! :)
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:43:04 #261
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180263330
Gefeliciteerd *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 11 februari 2019 @ 18:20:16 #262
483926 Catharinader
Begonnen met AVB en gestresst
pi_184958386
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag mijn tweede blok van 4 uur AVB achter de kiezen.. Ik vind het allemaal nogal spannend en zit vooral gestresst op de motor. Moet gaan leren sturen vanuit de heupen en vooral ontspannener gaan zitten. Vrouw zijn, 43, moeder schijnt niet in mijn voordeel te zijn. Iets te veel gevoel voor gevaar :-( heeft er iemand tips voor mij? Herkent iemand dit? En hoe heb je dit aangepakt met jezelf? Ik hoor het graag ...
pi_184958820
Vier uur lang AVB, daar moet ik ook niet aan denken. :{ laat staan dat ik dan nog ontspannen op de motor zit.

Ik zou beginnen gewoon eens lessen van een uurtje te nemen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 11 februari 2019 @ 18:56:31 #264
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184959090
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:20 schreef Catharinader het volgende:
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag mijn tweede blok van 4 uur AVB achter de kiezen.. Ik vind het allemaal nogal spannend en zit vooral gestresst op de motor. Moet gaan leren sturen vanuit de heupen en vooral ontspannener gaan zitten. Vrouw zijn, 43, moeder schijnt niet in mijn voordeel te zijn. Iets te veel gevoel voor gevaar :-( heeft er iemand tips voor mij? Herkent iemand dit? En hoe heb je dit aangepakt met jezelf? Ik hoor het graag ...
hoeveel achterop-ervaring heb je? Je komt een beetje over als een huismoeder die zomaar ineens out of the blue op een motorfiets is gedumpt :+

En hoeveel lessen heb je verder al weg? Alleen dat avb gebeuren?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 11 februari 2019 @ 20:01:26 #265
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184960208
Sturen vanuit de heupen is onzin.

Duw je stuur naar links en je gaat naar rechts. Als je instructeur dat niet voor kan doen zoek je beter een andere rijschool.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 11 februari 2019 @ 20:47:19 #266
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184961329
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:20 schreef Catharinader het volgende:
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag mijn tweede blok van 4 uur AVB achter de kiezen.. Ik vind het allemaal nogal spannend en zit vooral gestresst op de motor. Moet gaan leren sturen vanuit de heupen en vooral ontspannener gaan zitten. Vrouw zijn, 43, moeder schijnt niet in mijn voordeel te zijn. Iets te veel gevoel voor gevaar :-( heeft er iemand tips voor mij? Herkent iemand dit? En hoe heb je dit aangepakt met jezelf? Ik hoor het graag ...
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 20:01 schreef fathank het volgende:
Sturen vanuit de heupen is onzin.

Duw je stuur naar links en je gaat naar rechts. Als je instructeur dat niet voor kan doen zoek je beter een andere rijschool.
Mogelijk zit de beginner nog in de "slalom-fase" en bedoelt de instructeur dat je soepel moet in- en uitsturen. Wanneer dit moeilijk gaat wat in het begin gewoon zo is, vraag de instructeur de pionnen verder uit elkaar te zetten en die gaandeweg dichter bij elkaar. Dat werkt imho beter dan gelijk die korte bochtjes te willen draaien en telkens meer gefrustreerd pionnen omver te kegelen.

Tegensturen is vooral bij snelheden vanaf zo'n 10-15km/u. Daar duw je dan je stuur weg in de richting waar je naartoe wilt. Duw met rechts tegen je stuur en en je gaat naar rechts, duw links tegen je stuur en je gaat vanzelf naar links.
Gewoon proberen, rij rechtuit met zeg 20-30 en duw lichtjes tegen je stuur in de richting waar je naartoe wilt. Je zult verbaast zijn wat er gebeurd. Het hoofd/lijf moet dat leren (te vertrouwen).
In de auto werkt dat anders, en dat gedrag moet je dus moet afleren.
Verder gewoon als een zoutzak op de motor zitten, laat de motor met de trekkende PK's maar het werk doen.

Daarnaast is 4 uur achter elkaar AVB, wat overmoedig. Na een uur of twee, neem je toch niets meer op. Beter 2 of 3x in de week een uurtje dan 1x4 uur.
Ook straks met lessen op de weg, hou het bij ca. 1.5 uur rijden per les en plak er desnoods 30 min inhoudelijke evaluatie tegen aan. Ook "theorie" is beslist geen gebakken eitje, hoe lang je ook "al" auto rijdt en denkt alles te weten.

De grootste uitdaging met motorrijden is dat je in het begin (zo)veel over je heen krijgt, wat tijd nodig heeft om in je hoofd een plaats te krijgen. Nofi, maar boven de 30/40 gaat dat wat langzamer.
In het begin (m.n. AVB) ben je meer bezig met de machine dan met de omgeving, laat staan hoe je zelf anticipeert.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184961803
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:20 schreef Catharinader het volgende:
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag mijn tweede blok van 4 uur AVB achter de kiezen.. Ik vind het allemaal nogal spannend en zit vooral gestresst op de motor. Moet gaan leren sturen vanuit de heupen en vooral ontspannener gaan zitten. Vrouw zijn, 43, moeder schijnt niet in mijn voordeel te zijn. Iets te veel gevoel voor gevaar :-( heeft er iemand tips voor mij? Herkent iemand dit? En hoe heb je dit aangepakt met jezelf? Ik hoor het graag ...
Ja! Laat je instructeur je even mee achterop nemen en laat hem wat 8-jes doen.
Als het een goede is, kan ie het ook nog met 1 hand (omdat ie dus deels vanuit zijn heupen stuurt).
Ik vond het in ieder geval heel fijn om dat even te ervaren en er in mee (durven) te gaan (in plaats van tegenhangen) en het was voor mij echt een eye-opener destijds.

Ik ben op die manier trouwens met meer oefeningen zo begonnen destijds; eerst achterop mee, voor het gevoel.
  maandag 11 februari 2019 @ 21:11:44 #268
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184962204
Sturen met je heupen kun je oefenen op de fiets. Normaal doe je dat al, maar als je er op gaat letten kun je het verbeteren.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_184963537
Vroeger al gereden met een motor.
Probleem is dat niet.
Maar ik heb een hernia iets in me rug.
En wil eigenlijk rijden met een crossmotor/ofroadmotor.
Omdat je dan recht op zit.
Iemand die weet welke school in rotterdam deze heeft?
En anders een school waar je met je eigen motor mag rijden.
pi_184963783
Schijnbaar is er toch een probleem, anders had je hier niet gepost. Ik weet trouwens niet of je met een dergelijke motor je AVB lessen moet willen doen.

En je zegt dat je problemen met je rug hebt. Ik heb dat niet, maar als ik vier uur lang AVB moet gaan doen dan mag je me eraf takelen denk ik. En als je niet soepel en rustig zit dan wordt AVB sowieso niets. Ik zou echt eens beginnen met rustiger lessen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_184964218
psst, je haalt twee verhalen door elkaar
  maandag 11 februari 2019 @ 22:48:06 #272
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184964625
Sturen met je heupen is de grootste onzin die er bestaat. Praat beginners aub geen onzin aan.

Als je instructeur niet kan uitleggen dat je niet met je heupen stuurt is het een waardeloze instructeur. Dan rijdt diegene waarschijnlijk in een auto achter je aan.

Wat er misschien bedoeld wordt is afschuinen. Dus zelf rechtop blijven zitten en de motor als het ware omgooien. Maar sturen vanuit de heupen is echt kwats.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_184964755
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 22:48 schreef fathank het volgende:
Sturen met je heupen is de grootste onzin die er bestaat. Praat beginners aub geen onzin aan.

Als je instructeur niet kan uitleggen dat je niet met je heupen stuurt is het een waardeloze instructeur. Dan rijdt diegene waarschijnlijk in een auto achter je aan.

Wat er misschien bedoeld wordt is afschuinen. Dus zelf rechtop blijven zitten en de motor als het ware omgooien. Maar sturen vanuit de heupen is echt kwats.
Raar dat een hoop mensen dat hier toch zeggen en het zelf blijkbaar ook zo ervaren dan..
Fiets je wel eens op een fiets, zonder je handen aan het stuur. Hoe stuur jij dan op dat moment? Ik vanuit mijn heupen!
pi_184964804
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 22:48 schreef fathank het volgende:
Sturen met je heupen is de grootste onzin die er bestaat. Praat beginners aub geen onzin aan.

Als je instructeur niet kan uitleggen dat je niet met je heupen stuurt is het een waardeloze instructeur. Dan rijdt diegene waarschijnlijk in een auto achter je aan.

Wat er misschien bedoeld wordt is afschuinen. Dus zelf rechtop blijven zitten en de motor als het ware omgooien. Maar sturen vanuit de heupen is echt kwats.
ben ik niet met je eens
  maandag 11 februari 2019 @ 23:01:18 #275
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_184964886
Met sturen uit de heupen wordt vgm gewoon gewichtsverplaatsing bedoeld. Ik begrijp de opmerking van fathank wel, want in feite schuin je gewoon af door die motor van je af te duwen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 00:08:42 #276
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184965953
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:01 schreef Geelman het volgende:
Met sturen uit de heupen wordt vgm gewoon gewichtsverplaatsing bedoeld. Ik begrijp de opmerking van fathank wel, want in feite schuin je gewoon af door die motor van je af te duwen.
Dat dus. Afschuinen.

Maar laat mensen vooral denken dat je vanuit de heupen stuurt. Dan zul je nooit bewust een fatsoenlijke bocht rijden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 12 februari 2019 @ 09:07:14 #277
483926 Catharinader
Begonnen met AVB en gestresst
pi_184968367
quote:
14s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:00 schreef Anne het volgende:

[..]

Ja! Laat je instructeur je even mee achterop nemen en laat hem wat 8-jes doen.
Als het een goede is, kan ie het ook nog met 1 hand (omdat ie dus deels vanuit zijn heupen stuurt).
Ik vond het in ieder geval heel fijn om dat even te ervaren en er in mee (durven) te gaan (in plaats van tegenhangen) en het was voor mij echt een eye-opener destijds.

Ik ben op die manier trouwens met meer oefeningen zo begonnen destijds; eerst achterop mee, voor het gevoel.
Dat heeft ze ook gedaan, armen wijd en laten voelen wat er dan gebeurt ... ze is erg geduldig met me .. heb niet het idee dat het bij haar ligt ... en dat heeft ook echt een duwtje in de rug gegeven zeg maar :-) de halve draai die lukt me nu gelukkig wel ...
  dinsdag 12 februari 2019 @ 09:09:23 #278
483926 Catharinader
Begonnen met AVB en gestresst
pi_184968400
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hoeveel achterop-ervaring heb je? Je komt een beetje over als een huismoeder die zomaar ineens out of the blue op een motorfiets is gedumpt :+

En hoeveel lessen heb je verder al weg? Alleen dat avb gebeuren?
Ik heb 1x achterop gezeten ... ik roep al ,meer dan 15 jaar ik wil graag gaan lessen nooit van gekomen ... en nu dus wel .. dus als je het zo wilt noemen, dan zeg ik ha dat klopt. Ik heb inmiddels twee blokken van 4 uur gehad .. maar denk dat ik ga vragen of dat anders kan want ik trek dat niet qua energie met mijn lijf en opnemen van wat er moet gebeuren
  dinsdag 12 februari 2019 @ 09:14:17 #279
483926 Catharinader
Begonnen met AVB en gestresst
pi_184968459
quote:
14s.gif Op maandag 11 februari 2019 20:47 schreef Vallon het volgende:

[..]


[..]

Mogelijk zit de beginner nog in de "slalom-fase" en bedoelt de instructeur dat je soepel moet in- en uitsturen. Wanneer dit moeilijk gaat wat in het begin gewoon zo is, vraag de instructeur de pionnen verder uit elkaar te zetten en die gaandeweg dichter bij elkaar. Dat werkt imho beter dan gelijk die korte bochtjes te willen draaien en telkens meer gefrustreerd pionnen omver te kegelen.

Tegensturen is vooral bij snelheden vanaf zo'n 10-15km/u. Daar duw je dan je stuur weg in de richting waar je naartoe wilt. Duw met rechts tegen je stuur en en je gaat naar rechts, duw links tegen je stuur en je gaat vanzelf naar links.
Gewoon proberen, rij rechtuit met zeg 20-30 en duw lichtjes tegen je stuur in de richting waar je naartoe wilt. Je zult verbaast zijn wat er gebeurd. Het hoofd/lijf moet dat leren (te vertrouwen).
In de auto werkt dat anders, en dat gedrag moet je dus moet afleren.
Verder gewoon als een zoutzak op de motor zitten, laat de motor met de trekkende PK's maar het werk doen.

Daarnaast is 4 uur achter elkaar AVB, wat overmoedig. Na een uur of twee, neem je toch niets meer op. Beter 2 of 3x in de week een uurtje dan 1x4 uur.
Ook straks met lessen op de weg, hou het bij ca. 1.5 uur rijden per les en plak er desnoods 30 min inhoudelijke evaluatie tegen aan. Ook "theorie" is beslist geen gebakken eitje, hoe lang je ook "al" auto rijdt en denkt alles te weten.

De grootste uitdaging met motorrijden is dat je in het begin (zo)veel over je heen krijgt, wat tijd nodig heeft om in je hoofd een plaats te krijgen. Nofi, maar boven de 30/40 gaat dat wat langzamer.
In het begin (m.n. AVB) ben je meer bezig met de machine dan met de omgeving, laat staan hoe je zelf anticipeert.
Dankjewel voor je reactie ... ik denk dat je aardig omschrijft wat er gebeurt .. .. het is lessen met 3 mensen tegelijk en alle 12 oefeningen worden gedaan in 4 uur tijd .. tussendoor ruimte om vrij te oefenen en te rijden. De instructrice geeft ook elke keer aan: ga ontspannen zitten op die motor .. doe relaxed.. maar mijn lijf reageert anders, is gestresst... ik heb een blok van 16 uur genomen in het begin, 16 uur AVB heb inmiddels 8 erop zitten denk dat ik moet gaan bedenken wat ik na de AVB ga doen .. want 4 uur lessen op de weg is ook erg intensief ..
  dinsdag 12 februari 2019 @ 09:16:02 #280
483926 Catharinader
Begonnen met AVB en gestresst
pi_184968487
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 22:06 schreef BlackLining het volgende:
Schijnbaar is er toch een probleem, anders had je hier niet gepost. Ik weet trouwens niet of je met een dergelijke motor je AVB lessen moet willen doen.

En je zegt dat je problemen met je rug hebt. Ik heb dat niet, maar als ik vier uur lang AVB moet gaan doen dan mag je me eraf takelen denk ik. En als je niet soepel en rustig zit dan wordt AVB sowieso niets. Ik zou echt eens beginnen met rustiger lessen.
Dat ging over iemand anders :-) ik heb geen rugproblemen ...
  dinsdag 12 februari 2019 @ 09:17:51 #281
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184968511
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 09:09 schreef Catharinader het volgende:

[..]

Ik heb 1x achterop gezeten ... ik roep al ,meer dan 15 jaar ik wil graag gaan lessen nooit van gekomen ... en nu dus wel .. dus als je het zo wilt noemen, dan zeg ik ha dat klopt. Ik heb inmiddels twee blokken van 4 uur gehad .. maar denk dat ik ga vragen of dat anders kan want ik trek dat niet qua energie met mijn lijf en opnemen van wat er moet gebeuren
hehehe, dat dacht ik al.. Je had ook gewoon 15 jaar geleden gewoon op moeten stappen en gaan rijden :P

Ik zou iig die lessen verkorten, en vragen of je niet gewoon een uurtje kunt kunstelen en een uurtje gewoon rijden-rijden, dat is volgens mij veel beter te behappen, en dan ga je je ook meer en sneller op je gemak voelen denk ik.

Als je strak als een snaar op dat ding zit wordt het niet wat ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 12 februari 2019 @ 09:18:34 #282
483926 Catharinader
Begonnen met AVB en gestresst
pi_184968527
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:01 schreef Geelman het volgende:
Met sturen uit de heupen wordt vgm gewoon gewichtsverplaatsing bedoeld. Ik begrijp de opmerking van fathank wel, want in feite schuin je gewoon af door die motor van je af te duwen.
Klopt! Zo geeft ze dat ook aan .. ik zit gewoon te stijf op die motor omdat ik eigenlijk te gestresst ben. Toen ik bij haar achterop zat ervaarde ik ook zelf dat ik losser moet worden in de heupen waardoor ik ontspannender ga sturen en beter de bochten door kom .. los van het feit dat waar je naar toe kijkt je ook naar toe stuurt .. vooral goed blijven kijken naar het punt waar ik heen wil dat snap ik ..
  dinsdag 12 februari 2019 @ 09:20:31 #283
483926 Catharinader
Begonnen met AVB en gestresst
pi_184968552
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 09:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hehehe, dat dacht ik al.. Je had ook gewoon 15 jaar geleden gewoon op moeten stappen en gaan rijden :P

Ik zou iig die lessen verkorten, en vragen of je niet gewoon een uurtje kunt kunstelen en een uurtje gewoon rijden-rijden, dat is volgens mij veel beter te behappen, en dan ga je je ook meer en sneller op je gemak voelen denk ik.

Als je strak als een snaar op dat ding zit wordt het niet wat ;)
Thanks! Ik ga alleen rijden als het veilig is .. ik moet accepteren dat ik meer tijd nodig heb .. maar denk idd dat deze manier van lessen te intens en heftig is ...
  dinsdag 12 februari 2019 @ 09:45:48 #284
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184968832
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 09:20 schreef Catharinader het volgende:

[..]

Thanks! Ik ga alleen rijden als het veilig is .. ik moet accepteren dat ik meer tijd nodig heb .. maar denk idd dat deze manier van lessen te intens en heftig is ...
4 uur lang relaxed in het verkeer rondslenteren is op zich nog wel te doen, maar 4 uur lang avb-kunstjes doen als je helemaal nog niet op je gemak op dat ding zit is gewoon debiel.

Gewoon aangeven dat het zo niet werkt, en als ze niet willen veranderen, dan verander je zelf gewoon, van rijschool.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 12 februari 2019 @ 11:30:10 #285
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_184970086
Vier uur lang achter elkaar AVB? Tenzij je gymkhana doet lijkt me dat echt vreselijk.

Anderhalf, max twee uur lijkt me echt het beste. Je wordt al snel moe, dan ga je fouten maken en dat frustreert alleen nog maar meer.

Doe gewoon rustig aan. Je hebt er al vijftien jaar op gewacht, dan kunnen die paar dagen (eventueel) extra er ook wel bij :)
"L'homme naīt sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le mźme, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 12 februari 2019 @ 12:09:04 #286
483926 Catharinader
Begonnen met AVB en gestresst
pi_184970698
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:30 schreef Elegy het volgende:
Vier uur lang achter elkaar AVB? Tenzij je gymkhana doet lijkt me dat echt vreselijk.

Anderhalf, max twee uur lijkt me echt het beste. Je wordt al snel moe, dan ga je fouten maken en dat frustreert alleen nog maar meer.

Doe gewoon rustig aan. Je hebt er al vijftien jaar op gewacht, dan kunnen die paar dagen (eventueel) extra er ook wel bij :)
Thanks, ik heb ze inmiddels een mail gestuurd voor overleg .... en idd anders overstappen ...
pi_184970962
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 22:26 schreef Maegrim het volgende:
psst, je haalt twee verhalen door elkaar
Ach, we maken allemaal wel eens een foutje :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 09:16 schreef Catharinader het volgende:

[..]

Dat ging over iemand anders :-) ik heb geen rugproblemen ...
Nou dat scheelt alweer c_/


Verder: I stand by my statement


Misschien merk je het nu nog niet zo en klinkt het daarom wat vreemd, maar je motor kan beter lijnen rijden dan jij. Niet lullig bedoeld, mijn motor kan dat ook beter dan ik zelf en de motor van Rossi kan dat ook beter dan die jankbal zelf.

Een motor blijft zelf wel de lijn aanhouden mits er geen problemen zijn. Als je daar als een stijve hark op gaat zitten omdat je te lang inspannend (want AVB is niet niks) bezig bent en verkrampt het stuur vasthoudt, vorm jij het probleem en kan de motor zijn lijn niet houden. Dan mag jij het gaan doen, en dat is zwaar (en eng, want je kunt dat niet)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 15:35:45 #288
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184973750
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 09:14 schreef Catharinader het volgende:

[..]

Dankjewel voor je reactie ... ik denk dat je aardig omschrijft wat er gebeurt .. .. het is lessen met 3 mensen tegelijk en alle 12 oefeningen worden gedaan in 4 uur tijd .. tussendoor ruimte om vrij te oefenen en te rijden. De instructrice geeft ook elke keer aan: ga ontspannen zitten op die motor .. doe relaxed.. maar mijn lijf reageert anders, is gestresst... ik heb een blok van 16 uur genomen in het begin, 16 uur AVB heb inmiddels 8 erop zitten denk dat ik moet gaan bedenken wat ik na de AVB ga doen .. want 4 uur lessen op de weg is ook erg intensief ..
Yeah, hou het leuk. Gaat vast goed komen met al die "adviezen" en vooral je enthousiasme.
In het begin wil je wel maar het is allemaal wat veel, wat tijd neemt om zich (in/af) te zetten.

Zelf wordt ik nooit blij van all-in-one "blok"-pakket rijden, ook omdat je dan het les-aantal dan tegen je ziet werken. Niet om vervelend te doen, maar verdubbel je aantal lessen maar alvast in je hoofd. 16 lesuur avb & 16 op de weg; is helemaal niet gek. Laat de verhalen van met 10-20 lesuren ABC'tje maar aan andere hotshots. Lukt het eerder, ook goed.

Met z'n 3'n , AVB oefeningen doen, kan maar 4 uur is (zoals je zelf ook wel inziet) gewoon te veel.
Wel leuk natuurlijk om zelf te "mogen" brommen maar zonde geld v.w.b. leservaring.

Een tip die ik (je) ook wil meegeven is achterop bij de instructeur, de "lastige" oefeningen doen. Je voelt dan hoe het gaat (ook, als het goed is, de instructeur de oefening(en) wat extremer zal uitvoeren). Verder mag je met AVB (examen) best een oefening (van een cluster) missen, mits de rest dan wel goed is. Dus lukt de slalom niet, laat die gewoon schieten en concentreer je op de andere onderdelen.

Straks op de weg rij je als het goed is hooguit met twee en ook dan is 4 uur te lang. Niet eens eens kwestie van energie maar er komt te veel aan "informatie" binnen. Je zult merken dat je bepaalde dingen niet (meer) ziet.

Hoe dan ook, je bent lekker op tijd en met de zomer moet het wel goed (zijn ge)komen. Wel leuk te lezen hoe mensen op hun wijze, bezig zijn. Vergeet ook niet je theorie, koop (¤10 of zo) de "Rijprocedure" App die je op ander momenten van A-Z kan doorleren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 12 februari 2019 @ 19:03:58 #289
483926 Catharinader
Begonnen met AVB en gestresst
pi_184978345
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yeah, hou het leuk. Gaat vast goed komen met al die "adviezen" en vooral je enthousiasme.
In het begin wil je wel maar het is allemaal wat veel, wat tijd neemt om zich (in/af) te zetten.

Zelf wordt ik nooit blij van all-in-one "blok"-pakket rijden, ook omdat je dan het les-aantal dan tegen je ziet werken. Niet om vervelend te doen, maar verdubbel je aantal lessen maar alvast in je hoofd. 16 lesuur avb & 16 op de weg; is helemaal niet gek. Laat de verhalen van met 10-20 lesuren ABC'tje maar aan andere hotshots. Lukt het eerder, ook goed.

Met z'n 3'n , AVB oefeningen doen, kan maar 4 uur is (zoals je zelf ook wel inziet) gewoon te veel.
Wel leuk natuurlijk om zelf te "mogen" brommen maar zonde geld v.w.b. leservaring.

Een tip die ik (je) ook wil meegeven is achterop bij de instructeur, de "lastige" oefeningen doen. Je voelt dan hoe het gaat (ook, als het goed is, de instructeur de oefening(en) wat extremer zal uitvoeren). Verder mag je met AVB (examen) best een oefening (van een cluster) missen, mits de rest dan wel goed is. Dus lukt de slalom niet, laat die gewoon schieten en concentreer je op de andere onderdelen.

Straks op de weg rij je als het goed is hooguit met twee en ook dan is 4 uur te lang. Niet eens eens kwestie van energie maar er komt te veel aan "informatie" binnen. Je zult merken dat je bepaalde dingen niet (meer) ziet.

Hoe dan ook, je bent lekker op tijd en met de zomer moet het wel goed (zijn ge)komen. Wel leuk te lezen hoe mensen op hun wijze, bezig zijn. Vergeet ook niet je theorie, koop (¤10 of zo) de "Rijprocedure" App die je op ander momenten van A-Z kan doorleren.
Dankjewel ..... het helpt me wel jullie reacties te lezen en dat het dus niet zo gek is dat 4 uur in een blok te veel is voor me. Ik heb op dit moment een aantal mails uitstaan en ook naar Bruinsma waar ik nu les met het verzoek te kijken naar een oplossing en anders overstappen .... ik wil wel plezier hebben in mijn lessen .... wat stress is prima maar twee dgn moeten bijkomen en denken pppffff donderdag moet ik weer lijkt me niet ok ...
  dinsdag 12 februari 2019 @ 19:06:08 #290
483926 Catharinader
Begonnen met AVB en gestresst
pi_184978413
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:28 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ach, we maken allemaal wel eens een foutje :+

[..]

Nou dat scheelt alweer c_/


Verder: I stand by my statement


Misschien merk je het nu nog niet zo en klinkt het daarom wat vreemd, maar je motor kan beter lijnen rijden dan jij. Niet lullig bedoeld, mijn motor kan dat ook beter dan ik zelf en de motor van Rossi kan dat ook beter dan die jankbal zelf.

Een motor blijft zelf wel de lijn aanhouden mits er geen problemen zijn. Als je daar als een stijve hark op gaat zitten omdat je te lang inspannend (want AVB is niet niks) bezig bent en verkrampt het stuur vasthoudt, vorm jij het probleem en kan de motor zijn lijn niet houden. Dan mag jij het gaan doen, en dat is zwaar (en eng, want je kunt dat niet)
Ik snap wat je zegt ... weet hoe ik het moet doen ... maar die knop in mijn lijf is nog niet helemaal om ... maar je hebt helemaal gelijk .. I know
pi_190428707
Iemand een tip voor een goede rijschool omgeving Twente (liefst omgeving Almelo zelfs)?
  zaterdag 14 december 2019 @ 16:41:53 #292
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_190438619
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 23:40 schreef nickhguitar het volgende:
Iemand een tip voor een goede rijschool omgeving Twente (liefst omgeving Almelo zelfs)?
Zoek er in ieder geval eentje waar de instructeur zelf ook op de motor rijdt. Zon Pipo die met z'n Golfje erachteraan rijdt kan ik niet serieus nemen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 23 december 2019 @ 15:15:40 #293
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_190612817
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 23:40 schreef nickhguitar het volgende:
Iemand een tip voor een goede rijschool omgeving Twente (liefst omgeving Almelo zelfs)?
Al iets gevonden?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_190612980
quote:
12s.gif Op maandag 23 december 2019 15:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Al iets gevonden?
Ja meerdere, maar ik neig naar de motor opleider (Enschede). In het nieuwe jaar maar eens een TTB inplannen :)
  maandag 23 december 2019 @ 15:32:10 #295
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_190613061
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 15:26 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ja meerdere, maar ik neig naar de motor opleider (Enschede). In het nieuwe jaar maar eens een TTB inplannen :)
Why not now?

Het is prachtig weer om te leren motorrijden _O_ Het is niet koud (je hebt een pak en handschoenen aan) de omstandigheden zijn verder best ok, een beetje nat is helemaal niet erg, en als je nu in de regen op je smoel gaat ter lering is het op de brommer van de rijschool..

Andere optie is straks het voorjaar in de drukke heksenketel als iedereen weer wil gaan lessen een plekkie vinden, zakken, en zomer weg ivbm wachttijden... En dan leer je lekker in de zomer rijden op droog wegdek, en bij de eerste de beste regenbui poep je je broek vol op je nieuwe motor, of je legt hem een keer neer.

Beter nu lessen, kan echt prima, iedereen heeft tijd, iedereen heeft ruimte, als straks iedereen begint met lessen zit jij al bij het CBR, en daarna is het brommer kopen en genieten van de zomer ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_190616563
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2019 15:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Why not now?

Het is prachtig weer om te leren motorrijden _O_ Het is niet koud (je hebt een pak en handschoenen aan) de omstandigheden zijn verder best ok, een beetje nat is helemaal niet erg, en als je nu in de regen op je smoel gaat ter lering is het op de brommer van de rijschool..

Andere optie is straks het voorjaar in de drukke heksenketel als iedereen weer wil gaan lessen een plekkie vinden, zakken, en zomer weg ivbm wachttijden... En dan leer je lekker in de zomer rijden op droog wegdek, en bij de eerste de beste regenbui poep je je broek vol op je nieuwe motor, of je legt hem een keer neer.

Beter nu lessen, kan echt prima, iedereen heeft tijd, iedereen heeft ruimte, als straks iedereen begint met lessen zit jij al bij het CBR, en daarna is het brommer kopen en genieten van de zomer ^O^
Ja ik bedoel dus ook meteen in het nieuwe jaar :P Dus met 2/3 weken o.i.d.

Anyhow, wat vind je van de ZRX 1100? :P
  maandag 23 december 2019 @ 21:36:30 #297
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_190620132
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 18:57 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ja ik bedoel dus ook meteen in het nieuwe jaar :P Dus met 2/3 weken o.i.d.

Anyhow, wat vind je van de ZRX 1100? :P
Ah ok, dat is wijs. Nu maar hopen dat Mr. Winter dat niet gehoord heeft :P

ZRX, voor een beginner... zou ik niet doen.. je kunt de eerste keer beter wat minder hard op je smoel gaan. Maar dat is een discussie die beter ergens anders gevoerd wordt als in dit topic ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_190620939
Valt best mee toch? 100 pk, 100nm, 220 kilo naked die niet de wereld kost, lijkt me prima
pi_190625624
Daarnaast heb ik niet de intentie om op m'n snuit te gaan :P
pi_190626443
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:32 schreef nickhguitar het volgende:
Daarnaast heb ik niet de intentie om op m'n snuit te gaan :P
Ik mag hopen dat niemand die intentie heeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')