Ja ik heb kleding, helm, handschoenen etc. Motor enige jaren geleden verkocht, omdat het niet lukte met mijn rijbewijs. Onder andere een auto ongeluk gehad, net na mijn eerste praktijk examen, met enige tijd nekklachten als gevolg, toch wel handig op de motor.quote:Op donderdag 24 mei 2018 22:02 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ga uit van ¤2000,00
Voordeel: Als je minder kwijt bent, heb je nog geld over voor bijvoorbeeld kleding of een basis voor een motor.
Oh, je hebt al kleding.
denk dat twee weken wel erg optimistisch is, tenzij je zes uur per dag wil lessen. Om nog maar te zwijgen over het aanvragen van het examenquote:Op maandag 28 mei 2018 20:04 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ja ik heb kleding, helm, handschoenen etc. Motor enige jaren geleden verkocht, omdat het niet lukte met mijn rijbewijs. Onder andere een auto ongeluk gehad, net na mijn eerste praktijk examen, met enige tijd nekklachten als gevolg, toch wel handig op de motor.
Ik wil het eigenlijk gewoon in een week of twee doen. Kan ik daarna gewoon gaan rijden. Genoeg dijken en andere wegen in de omgeving met weinig verkeer zodat ik goed bochten en dergelijke kan oefenen zonder problemen.
Je hebt spoedcursussen voor de motor. Daar zat ik aan te denken.quote:Op maandag 28 mei 2018 21:55 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
denk dat twee weken wel erg optimistisch is, tenzij je zes uur per dag wil lessen. Om nog maar te zwijgen over het aanvragen van het examen
Daar heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik niks over zeggen. Zal er wel aan liggen hoe snel je alles oppikt of dat gaat lukkenquote:Op maandag 28 mei 2018 22:05 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Je hebt spoedcursussen voor de motor. Daar zat ik aan te denken.
Ik rij al bijna 15 jaar schakelbrommer (50cc versie van een 125cc Puch motorfiets, alleen het blok is anders), waarvan meerdere jaren woon-werk verkeer (binnenkort weer, als de nieuwe af is). ik heb mijn eerste examen op een parkeerterrein na redelijk weinig lessen in 1 keer gehaald, zonder fouten.quote:Op maandag 28 mei 2018 22:07 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Daar heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik niks over zeggen. Zal er wel aan liggen hoe snel je alles oppikt of dat gaat lukken
Dat (illegaal) oefenen zou ik in het begin zeker niet gaan doen op dijkjes..... motorrijden is vooral verkeersinzicht - lekker ver vooruit anticiperen - wat je uitstekend kunt oefenen in de auto. Die mooie bochtjes kan je maar beter bewaren voor na je examen.quote:Op maandag 28 mei 2018 20:04 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ik wil het eigenlijk gewoon in een week of twee doen. Kan ik daarna gewoon gaan rijden. Genoeg dijken en andere wegen in de omgeving met weinig verkeer zodat ik goed bochten en dergelijke kan oefenen zonder problemen.
Idd.quote:Op maandag 28 mei 2018 21:55 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
denk dat twee weken wel erg optimistisch is, tenzij je zes uur per dag wil lessen. Om nog maar te zwijgen over het aanvragen van het examen
hoeveel achterop-ervaring heb je? Je komt een beetje over als een huismoeder die zomaar ineens out of the blue op een motorfiets is gedumptquote:Op maandag 11 februari 2019 18:20 schreef Catharinader het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb vandaag mijn tweede blok van 4 uur AVB achter de kiezen.. Ik vind het allemaal nogal spannend en zit vooral gestresst op de motor. Moet gaan leren sturen vanuit de heupen en vooral ontspannener gaan zitten. Vrouw zijn, 43, moeder schijnt niet in mijn voordeel te zijn. Iets te veel gevoel voor gevaar :-( heeft er iemand tips voor mij? Herkent iemand dit? En hoe heb je dit aangepakt met jezelf? Ik hoor het graag ...
quote:Op maandag 11 februari 2019 18:20 schreef Catharinader het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb vandaag mijn tweede blok van 4 uur AVB achter de kiezen.. Ik vind het allemaal nogal spannend en zit vooral gestresst op de motor. Moet gaan leren sturen vanuit de heupen en vooral ontspannener gaan zitten. Vrouw zijn, 43, moeder schijnt niet in mijn voordeel te zijn. Iets te veel gevoel voor gevaar :-( heeft er iemand tips voor mij? Herkent iemand dit? En hoe heb je dit aangepakt met jezelf? Ik hoor het graag ...
Mogelijk zit de beginner nog in de "slalom-fase" en bedoelt de instructeur dat je soepel moet in- en uitsturen. Wanneer dit moeilijk gaat wat in het begin gewoon zo is, vraag de instructeur de pionnen verder uit elkaar te zetten en die gaandeweg dichter bij elkaar. Dat werkt imho beter dan gelijk die korte bochtjes te willen draaien en telkens meer gefrustreerd pionnen omver te kegelen.quote:Op maandag 11 februari 2019 20:01 schreef fathank het volgende:
Sturen vanuit de heupen is onzin.
Duw je stuur naar links en je gaat naar rechts. Als je instructeur dat niet voor kan doen zoek je beter een andere rijschool.
Ja! Laat je instructeur je even mee achterop nemen en laat hem wat 8-jes doen.quote:Op maandag 11 februari 2019 18:20 schreef Catharinader het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb vandaag mijn tweede blok van 4 uur AVB achter de kiezen.. Ik vind het allemaal nogal spannend en zit vooral gestresst op de motor. Moet gaan leren sturen vanuit de heupen en vooral ontspannener gaan zitten. Vrouw zijn, 43, moeder schijnt niet in mijn voordeel te zijn. Iets te veel gevoel voor gevaar :-( heeft er iemand tips voor mij? Herkent iemand dit? En hoe heb je dit aangepakt met jezelf? Ik hoor het graag ...
Raar dat een hoop mensen dat hier toch zeggen en het zelf blijkbaar ook zo ervaren dan..quote:Op maandag 11 februari 2019 22:48 schreef fathank het volgende:
Sturen met je heupen is de grootste onzin die er bestaat. Praat beginners aub geen onzin aan.
Als je instructeur niet kan uitleggen dat je niet met je heupen stuurt is het een waardeloze instructeur. Dan rijdt diegene waarschijnlijk in een auto achter je aan.
Wat er misschien bedoeld wordt is afschuinen. Dus zelf rechtop blijven zitten en de motor als het ware omgooien. Maar sturen vanuit de heupen is echt kwats.
ben ik niet met je eensquote:Op maandag 11 februari 2019 22:48 schreef fathank het volgende:
Sturen met je heupen is de grootste onzin die er bestaat. Praat beginners aub geen onzin aan.
Als je instructeur niet kan uitleggen dat je niet met je heupen stuurt is het een waardeloze instructeur. Dan rijdt diegene waarschijnlijk in een auto achter je aan.
Wat er misschien bedoeld wordt is afschuinen. Dus zelf rechtop blijven zitten en de motor als het ware omgooien. Maar sturen vanuit de heupen is echt kwats.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |