Waarom Wilders zijn collega-politici het proces in wilde slepen, wordt niet nader toegelicht in de papieren. Duidelijk is wel dat juist deze mensen fel afstand namen van Wilders' uitlatingen. Rutte zei dat hij een 'vieze smaak' in de mond kreeg van de uitspraken, terwijl ze voor Asscher reden waren een 'stemadvies' te geven om af te zien van de PVV. Opstelten ('walgelijke uitspraken'), Timmermans ('verwerpelijk') en Plasterk ('afschuwelijke scène') haalden evenzeer uit.quote:''Dan is er geen premier die er schande van spreekt''
Geert Wilders
In alles wil de PVV-leider de rechtbank gaan overtuigen dat z'n uitspraken niet uit de lucht kwamen vallen. Het past in een trend van zijn beweringen over immigranten, het had 'contextuele factoren'. Knoops zal aandacht vragen voor ' het economische, sociale en politieke klimaat waarin de uitlating wordt gedaan'.quote:
''De heer Wilders komt het recht toe om zijn politieke uitspraken te voorzien van de juiste context waarin zij geplaatst moeten worden''
Geert Jan Knoops
Veiligheid familiequote:De goede rechtsgang wordt gemankeerd doordat deskundigen zich niet vrij achten te rapporteren
Geert-Jan Knoops
Ja, we hadden een hoop centjes kunnen besparen door G terug te sturen naar Sukabumi.Maar gelukkig zit de Nederlandse maatschappij nog steeds anders in elkaar.quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Beetje treurig hoeveel geld we moeten verspillen om Nederland weer een stukje onvrijer te maken, of om de islamitische en zelfhatende blanke medemens een showproces te geven zonder resultaat.
Ik heb geen idee wat je hier nou weer aan het brabbelen bent. Wat ik wel weet is dat jij een beetje negatief over Marokkanen denkt.quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:46 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, we hadden een hoop centjes kunnen besparen door G terug te sturen naar Sukabumi.Maar gelukkig zit de Nederlandse maatschappij nog steeds anders in elkaar.
Maar waar zou bij jou dan de grens liggen?quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Beetje treurig hoeveel geld we moeten verspillen om Nederland weer een stukje onvrijer te maken, of om de islamitische en zelfhatende blanke medemens een showproces te geven zonder resultaat.
Dit inderdaad,diep en diep triest is het..quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik merk dat veel mensen niet eens inhoudelijk naar de zaak kijken, als wilders maar monddood wordt gemaakt. Das ook best kansloos
Onzin, Wilders wordt niet monddood gemaakt wat de uitkomst van de rechtszaak ook is.quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik merk dat veel mensen niet eens inhoudelijk naar de zaak kijken, als wilders maar monddood wordt gemaakt. Das ook best kansloos
Onzin.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Onzin, Wilders wordt niet monddood gemaakt wat de uitkomst van de rechtszaak ook is.
Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat een heleboel mensen dat het liefste zien, al had ie gezegd dat hij muntdrop lekkerder vind dan trekdrop. Soort persoonlijke kruistochtquote:Op maandag 17 oktober 2016 20:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Onzin, Wilders wordt niet monddood gemaakt wat de uitkomst van de rechtszaak ook is.
Oproepen tot geweld.quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar waar zou bij jou dan de grens liggen?
Dat jij moeite hebt met begrijpend lezen heb je wel vaker duidelijk gemaakt op dit forum. Zo ook nu.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat klopt daarom schreef ik het ook, wat jij schreef was onzin.
Nou dan mag jij gaan aangeven wie allemaal denken dat Wilders monddood wordt gemaakt of daarop hopen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat jij moeite hebt met begrijpend lezen heb je wel vaker duidelijk gemaakt op dit forum. Zo ook nu.
Ja heb je even? Ik zeg hopen, niet denken. Of wil je hier nu serieus gaan ontkennen dat er mensen zijn die er zo over denken?quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou dan mag jij gaan aangeven wie allemaal denken dat Wilders monddood wordt gemaakt of daarop hopen.
Nou, ik durf best wel te bekennen dat ik het hele gedoe rond Wilders wel erg de aandacht vind afleiden van de de gang van zaken. Er moet gewoon heel veel tijd en aandacht in het overtuigen van mensen die een wat beperktere blik hebben op gelijkheid, vrijheid en broederschap.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja heb je even? Ik zeg hopen, niet denken. Of wil je hier nu serieus gaan ontkennen dat er mensen zijn die er zo over denken?
Nee jij merkt het schreef je:quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja heb je even? Ik zeg hopen, niet denken. Of wil je hier nu serieus gaan ontkennen dat er mensen zijn die er zo over denken?
Dan is het toch niet zo moeilijk even aan te geven hoe je dat merkt?quote:Ik merk dat veel mensen niet eens inhoudelijk naar de zaak kijken, als wilders maar monddood wordt gemaakt.
Wat heb jij opeens tegen trekpoppen van de zionisten?quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:18 schreef Abed het volgende:
Het gevang in met die gevaarlijke populist.
opeens?quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat heb jij opeens tegen trekpoppen van de zionisten?
Veel mensen vinden dat die uitspraken een grens overschreden hebben. Dat lijkt me niet zo heel gek.quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Daar ben ik het qua vrijheid van meningsuiting wel mee eens. Toch ligt voor mij de grens van een politicus wel genuanceerder en vind ik dit zelf te ver gaan.quote:
En de correcte respons daarop zou moeten zijn dat je niet op deze meneer stemt en je omgeving aanraad hetzelfde te doen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 21:00 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Daar ben ik het qua vrijheid van meningsuiting wel mee eens. Toch ligt voor mij de grens van een politicus wel genuanceerder en vind ik dit zelf te ver gaan.
Maar dat 'minder minder minder' , dat toetsen aan een oproep tot geweld kan ik me wel in vinden. Ik denk dat daar best een grijs gebied ligt.quote:Op maandag 17 oktober 2016 21:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En de correcte respons daarop zou moeten zijn dat je niet op deze meneer stemt en je omgeving aanraad hetzelfde te doen.
Het zal wel weer een complot zijn jaquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
Vind het wel frappant dat die Wilders processen altijd net voor de verkiezingen plaats vinden, extra zendtijd voor de heer Wilders. Dat plant het OM toch maar weer goed.
Het is geen complot, daar geloof ik niet zo in. Ik vind het gewoon vreemd dat dit proces nu gevoerd gaat worden terwijl ze ook even zouden kunnen wachten tot na de verkiezingen. Op deze manier krijgt Wilders extra aandacht in de aanloop naar de verkiezingen en wat is 3/4 jaar als er al sinds 2014 gewacht word.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het zal wel weer een complot zijn ja
Zou een slechte zaak zijn als de rechtspraak rekening gaat houden met politieke gevolgen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is geen complot, daar geloof ik niet zo in. Ik vind het gewoon vreemd dat dit proces nu gevoerd gaat worden terwijl ze ook even zouden kunnen wachten tot na de verkiezingen. Op deze manier krijgt Wilders extra aandacht in de aanloop naar de verkiezingen en wat is 3/4 jaar als er al sinds 2014 gewacht word.
Het is dan ook geen politiek procesquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is geen complot, daar geloof ik niet zo in. Ik vind het gewoon vreemd dat dit proces nu gevoerd gaat worden terwijl ze ook even zouden kunnen wachten tot na de verkiezingen. Op deze manier krijgt Wilders extra aandacht in de aanloop naar de verkiezingen en wat is 3/4 jaar als er al sinds 2014 gewacht word.
Wilders op deze manier een extra platform geven in de aanloop naar de verkiezingen kan ook grote politieke gevolgen hebben, in die zin is dit tijdstip gewoon verkeerd. Nederland kan er behoorlijk onbestuurbaar door worden als we straks door het leven moeten gaan met een 3 partijen coalitie. Dat zal alleen maar meer mensen in de extreem linkse en rechtse hoek gaan drukken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zou een slechte zaak zijn als de rechtspraak rekening gaat houden met politieke gevolgen.
Dat kan maar dat hoort bij rechtszaken geen rol te spelen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wilders op deze manier een extra platform geven in de aanloop naar de verkiezingen kan ook grote politieke gevolgen hebben, in die zin is dit tijdstip gewoon verkeerd. Nederland kan er behoorlijk onbestuurbaar door worden als we straks door het leven moeten gaan met een 3 partijen coalitie. Dat zal alleen maar meer mensen in de extreem linkse en rechtse hoek gaan drukken.
Dat is wel erg liberaal. Vind je soms ook dat mensen zelf moeten nadenken en eigen verantwoordelijkheid moeten hebben?!quote:Op maandag 17 oktober 2016 21:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En de correcte respons daarop zou moeten zijn dat je niet op deze meneer stemt en je omgeving aanraad hetzelfde te doen.
Mwa, dat is een preek waarin homofilie bestempeld wordt als een besmettelijke ziekte die uitgeroeid moet worden, ook, of zelfs veel duidelijker. En toch werd El Moumni vrijgesproken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:03 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dat 'minder minder minder' , dat toetsen aan een oproep tot geweld kan ik me wel in vinden. Ik denk dat daar best een grijs gebied ligt.
quote:ROTTERDAM Mag een imam zeggen dat homoseksualiteit schadelijk is voor de samenleving en het bestempelen als besmettelijke ziekte? En zet hij daarmee anderen aan tot haat en discriminatie van homoseksuelen? Over deze vraag buigt de rechtbank in Rotterdam zich maandag in de zaak tegen de Rotterdamse imam K. el Moumni.
Dat vond ik dan ook een rare vrijspraak en dan nog zit het allemaal op het randje. Het zou me ook niet verbazen als de ene rechter hier anders over oordeelt dan de andere.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, dat is een preek waarin homofilie bestempeld wordt als een besmettelijke ziekte die uitgeroeid moet worden, ook, of zelfs veel duidelijker. En toch werd El Moumni vrijgesproken.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ie-voor-rechter.html
[..]
Zij zullen zelf zeggen dat de realistische kans nergens bewezen is, ze zullen hun paspoort niet inleveren, uitzetting is zowat iedereen op tegen, de fraude met PGB's en gelden die de grens over verdwijnen aanpakken heeft miljoenen gekost en we zijn er nog lang niet vanaf omdat er verdragen liggen tussen de verschillende overheden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik wil ook gewoon minder Marokkanen.in Den Haag. Minder omdat spreiding beter is voor de integratie, minder omdat we van de dubbele nationaliteit afmoeten, minder omdat een goed geintegreerde Marokkaan ophoudt Marokkaan te zijn en gewoon Nederlander is, minder omdat illegale Marokkanen moeten worden uitgezet, minder omdat immigratie door Marokko wordt gebruikt om geld uit Nederland te importeren en omdat je met meer Marokkanen een realistische kans hebt op meer problemen.
Natuurlijk wel. Niemand anders wordt voor zoiets vervolgd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is dan ook geen politiek procesMaar Wilders zal inderdaad wel weer krokodillentranen gaan huilen en het slachtoffer uithangen.
Niks nieuws. In Nederland je kop boven het maaiveld uitsteken wordt in veel gevallen niet in dank afgenomen. Op kantoor ben je een zeurpiet, in de politiek een rivaal enz.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:20 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Niemand anders wordt voor zoiets vervolgd.
Ik ben geen aanhanger van wilders en zou nooit op hem stemmen. Maar ik vind dat hij wel moet kunnen zeggen wat hij vindt, en een flink deel van zijn kiezers.
Sowieso weer zo'n domme actie van al die anti wilders types. Ze krijgen hem er op argumenten blijkbaar niet onder... Dus proces na proces... En wilders, die traineert het proces om er maximaal exposure mee te krijgen zo vlak voor de verkiezingen.
Ik vind dat je een politicus mort laten praten, tenzij hij of zij oproept tot geweld. Grappig ook dat er van de andere kant net zo goed aan haatzaaien wordt gedaan. Want als je op wilders stemt ben je een achterlijke tokkie. Terwijl die mensen gewoon hun grondrecht uitoefenen.
Zelf zal ik op een ander stemmen, dus duw me niet meteen in het pro wilders kamp. Ik vind het gewoon triest dat de 'elite' blijkbaar op deze manier omgaat met politieke rivalen.
Dat is hun eigen schuld. Men had simpelweg niet verwacht dat Wilders zetelaantallen door die Marokkanenuitspraak juist is gegroeid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik weet het niet. De Nederlandse staat heeft in de afgelopen decennia mensen gruwelijke dingen aangedaan waarbij er wel aantoonbaar sprake was van een complot (Oltmans, Spijkers, die klokkenluider van de bouwfraude) dus ik kan het niet uitsluiten, ik veronderstel op dit moment niet het een of het ander. Het hoeft natuurlijk geen complot te zijn om niet zuiver te zijn. Dat politici politie-agenten de opdracht geven om het doen van aangifte tegen een uitspraak bij een private bijeenkomst zo gemakkelijk mogelijk te maken (voorgedrukte formulieren, de mensenmassa's opzoeken) is sowieso geen zuivere koffie, daar kunnen we kort over zijn. We zullen nooit weten welke invloed dit heeft gehad op de beslissing van justitie om wel of niet te vervolgen. Of dat de rechtspraak zuiver verloopt kunnen we pas vaststellen wanneer de uitspraak is gedaan. We zullen het wel zien. Ik kan me heel erg goed voorstellen dat Geert Wilders zelf er weinig vertrouwen in heeft nadat hij een rechtszaak omtrent Fitna tegen zich om de oren kreeg en nu een rechtszaak is aangespand wegens een relatief onschuldige uitspraak op een private bijeenkomst.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
Het is geen complot, daar geloof ik niet zo in.
Zie Oltmans en Spijkers. Die werden vakkundig koudgemaakt door de Nederlandse staat. De Nederlandse staat probeerde dat in ieder geval. Respect voor wijlen Oltmans!quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:33 schreef W00fer het volgende:
[..]
Niks nieuws. In Nederland je kop boven het maaiveld uitsteken wordt in veel gevallen niet in dank afgenomen. Op kantoor ben je een zeurpiet, in de politiek een rivaal enz.
Inmiddels is het weer wat gedaald, de VVD is weer lekker populistisch aan het doen in de laatste maanden, voorbereidende op de aankomende verkiezing, en mensen die op de PVV zouden stemmen zijn weer teruggelopen naar de VVD.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat is hun eigen schuld. Men had simpelweg niet verwacht dat Wilders zetelaantallen door die Marokkanenuitspraak juist is gegroeid.
Dit is een politiek proces die met een beetje geluk Wilders in de kaart zal spelen, ongeacht de uitspraak van deze partijdige en bevooroordeelde rechters. Als je als regering het OM wilt inzetten om je politieke tegenstander te vloeren dan moet je niet raar staan te kijken dat je jezelf in de eigen voet schiet.
Daarom waardeer ik jouw bijdrages. Het is zeldzaam dat mensen afstand kunnen nemen van hun bias. Dit staat geheel los van mensen hun intelligentie, de slimste mensen hebben er net zoveel last van als de domste mensen. Het verschil tussen slim en wijs.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:20 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Niemand anders wordt voor zoiets vervolgd.
Ik ben geen aanhanger van wilders en zou nooit op hem stemmen. Maar ik vind dat hij wel moet kunnen zeggen wat hij vindt, en een flink deel van zijn kiezers.
Het is bovendien dom want op die manier schakel je geen tegenstander uit terwijl je zelf minder geloofwaardig wordt en je op de korte termijn die tegenstander in het zadel helpt.quote:Zelf zal ik op een ander stemmen, dus duw me niet meteen in het pro wilders kamp. Ik vind het gewoon triest dat de 'elite' blijkbaar op deze manier omgaat met politieke rivalen.
Gelijk heeft hij!quote:Sowieso weer zo'n domme actie van al die anti wilders types. Ze krijgen hem er op argumenten blijkbaar niet onder... Dus proces na proces... En wilders, die traineert het proces om er maximaal exposure mee te krijgen zo vlak voor de verkiezingen.
Bovendien hebben die mensen soms ook hele goede redenen om op Wilders te stemmen. Als je in een volkswijk woont, een kansarm baantje hebt, vooral de negatieve gevolgen van globalisering en de migratie van bepaalde laaggequalificeerde groepen arbeiders merkt etc.quote:Ik vind dat je een politicus mort laten praten, tenzij hij of zij oproept tot geweld. Grappig ook dat er van de andere kant net zo goed aan haatzaaien wordt gedaan. Want als je op wilders stemt ben je een achterlijke tokkie. Terwijl die mensen gewoon hun grondrecht uitoefenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Bram_van_Loon op 18-10-2016 17:28:39 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
ophitsen en provoceren moet ook gewoon kunnen lijkt mij. zeker als meningen en zelfs feiten daar ook gewoon onder kunnen vallen (wat soms wel het geval is, aangezien het zo enorm subjectief is).quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:32 schreef erodome het volgende:
Ik blijf dit een moeilijke vinden. Ben voor verregaande vrijheid van meningsuiting, ook als die mening kut is in mijn ogen.
Maar dit heeft wel een opruiend karakter gehad, zeker aangezien er beweerd wordt dat de "massa" instructies heeft gekregen te scanderen. Maar ook zonder die vermeende instructie's heeft dat scanderen een erg vieze bijsmaak.
Zoals jij in mijn reactie kan lezen ben ik het daar niet mee eens.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:32 schreef erodome het volgende:
Maar dit heeft wel een opruiend karakter gehad
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bovendien was het een privaat feestje met gelijkgestemden en zette hij niet aan tot haat of iets dergelijks, niemand die daar in die zaal was hoefde door hem overtuigd te worden, ze dachten hier al hetzelfde over. Daarom scandeerden ze het luid.
...
Ben je het niet eens met iemand? Discussieer, start geen rechtszaak. Dat moet niet zo moeilijk zijn voor volwassen mensen?
ja, dat kan zolang het niet tegen specifieke personen is gericht en zolang je niet oproept tot geweld richting specifieke groepen. Als hij had opgeroepen om moskees te verbranden - niet dat hij dat ooit zou doen (verre van) - dan had hij een probleem gehad. Oproepen om het huidige uitzettingsbeleid van criminele Marokkanen te versterken en minder kansarme Marokkanen naar hier te laten komen is hartstikke legaal, ongeacht wat voor uitspraak de rechters straks doen. Dat is precies wat hij deed. Hij riep niet op om Poldermarokkanen te vermoorden of zo.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:26 schreef wipes66 het volgende:
[..]
ophitsen en provoceren moet ook gewoon kunnen lijkt mij. zeker als meningen en zelfs feiten daar ook gewoon onder kunnen vallen (wat soms wel het geval is, aangezien het zo enorm subjectief is).
Dit is gewoon een tactiek, dat wordt uitgevoerd door zijn verdediging,het uitstel vragen tot de volgende verkiezingen eraan komt. Wat vaak verkocht wordt als; een advocaat die opstapt, nieuwe advocaat die tijd nodig heeft, Alle getuigen moeten gehoord worden etc.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Heeft mijnsinziens niets met enige intelligentie te maken. De ander verrot schelden en hem vervolgens als Tokkie betitelen duidt mij op een toch erg naïeve blinde vlek. Soort van ideologische hoogmoed.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inmiddels is het weer wat gedaald, de VVD is weer lekker populistisch aan het doen in de laatste maanden, voorbereidende op de aankomende verkiezing, en mensen die op de PVV zouden stemmen zijn weer teruggelopen naar de VVD.
Schaapjes.
[..
Het is zeldzaam dat mensen afstand kunnen nemen van hun bias. Dit staat geheel los van mensen hun intelligentie, de slimste mensen hebben er net zoveel last van als de domste mensen. Het verschil tussen slim en wijs.
[..]
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |