Waarom Wilders zijn collega-politici het proces in wilde slepen, wordt niet nader toegelicht in de papieren. Duidelijk is wel dat juist deze mensen fel afstand namen van Wilders' uitlatingen. Rutte zei dat hij een 'vieze smaak' in de mond kreeg van de uitspraken, terwijl ze voor Asscher reden waren een 'stemadvies' te geven om af te zien van de PVV. Opstelten ('walgelijke uitspraken'), Timmermans ('verwerpelijk') en Plasterk ('afschuwelijke scène') haalden evenzeer uit.quote:''Dan is er geen premier die er schande van spreekt''
Geert Wilders
In alles wil de PVV-leider de rechtbank gaan overtuigen dat z'n uitspraken niet uit de lucht kwamen vallen. Het past in een trend van zijn beweringen over immigranten, het had 'contextuele factoren'. Knoops zal aandacht vragen voor ' het economische, sociale en politieke klimaat waarin de uitlating wordt gedaan'.quote:
''De heer Wilders komt het recht toe om zijn politieke uitspraken te voorzien van de juiste context waarin zij geplaatst moeten worden''
Geert Jan Knoops
Veiligheid familiequote:De goede rechtsgang wordt gemankeerd doordat deskundigen zich niet vrij achten te rapporteren
Geert-Jan Knoops
Ja, we hadden een hoop centjes kunnen besparen door G terug te sturen naar Sukabumi.Maar gelukkig zit de Nederlandse maatschappij nog steeds anders in elkaar.quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Beetje treurig hoeveel geld we moeten verspillen om Nederland weer een stukje onvrijer te maken, of om de islamitische en zelfhatende blanke medemens een showproces te geven zonder resultaat.
Ik heb geen idee wat je hier nou weer aan het brabbelen bent. Wat ik wel weet is dat jij een beetje negatief over Marokkanen denkt.quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:46 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, we hadden een hoop centjes kunnen besparen door G terug te sturen naar Sukabumi.Maar gelukkig zit de Nederlandse maatschappij nog steeds anders in elkaar.
Maar waar zou bij jou dan de grens liggen?quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Beetje treurig hoeveel geld we moeten verspillen om Nederland weer een stukje onvrijer te maken, of om de islamitische en zelfhatende blanke medemens een showproces te geven zonder resultaat.
Dit inderdaad,diep en diep triest is het..quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik merk dat veel mensen niet eens inhoudelijk naar de zaak kijken, als wilders maar monddood wordt gemaakt. Das ook best kansloos
Onzin, Wilders wordt niet monddood gemaakt wat de uitkomst van de rechtszaak ook is.quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik merk dat veel mensen niet eens inhoudelijk naar de zaak kijken, als wilders maar monddood wordt gemaakt. Das ook best kansloos
Onzin.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Onzin, Wilders wordt niet monddood gemaakt wat de uitkomst van de rechtszaak ook is.
Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat een heleboel mensen dat het liefste zien, al had ie gezegd dat hij muntdrop lekkerder vind dan trekdrop. Soort persoonlijke kruistochtquote:Op maandag 17 oktober 2016 20:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Onzin, Wilders wordt niet monddood gemaakt wat de uitkomst van de rechtszaak ook is.
Oproepen tot geweld.quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar waar zou bij jou dan de grens liggen?
Dat jij moeite hebt met begrijpend lezen heb je wel vaker duidelijk gemaakt op dit forum. Zo ook nu.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat klopt daarom schreef ik het ook, wat jij schreef was onzin.
Nou dan mag jij gaan aangeven wie allemaal denken dat Wilders monddood wordt gemaakt of daarop hopen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat jij moeite hebt met begrijpend lezen heb je wel vaker duidelijk gemaakt op dit forum. Zo ook nu.
Ja heb je even? Ik zeg hopen, niet denken. Of wil je hier nu serieus gaan ontkennen dat er mensen zijn die er zo over denken?quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou dan mag jij gaan aangeven wie allemaal denken dat Wilders monddood wordt gemaakt of daarop hopen.
Nou, ik durf best wel te bekennen dat ik het hele gedoe rond Wilders wel erg de aandacht vind afleiden van de de gang van zaken. Er moet gewoon heel veel tijd en aandacht in het overtuigen van mensen die een wat beperktere blik hebben op gelijkheid, vrijheid en broederschap.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja heb je even? Ik zeg hopen, niet denken. Of wil je hier nu serieus gaan ontkennen dat er mensen zijn die er zo over denken?
Nee jij merkt het schreef je:quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja heb je even? Ik zeg hopen, niet denken. Of wil je hier nu serieus gaan ontkennen dat er mensen zijn die er zo over denken?
Dan is het toch niet zo moeilijk even aan te geven hoe je dat merkt?quote:Ik merk dat veel mensen niet eens inhoudelijk naar de zaak kijken, als wilders maar monddood wordt gemaakt.
Wat heb jij opeens tegen trekpoppen van de zionisten?quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:18 schreef Abed het volgende:
Het gevang in met die gevaarlijke populist.
opeens?quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat heb jij opeens tegen trekpoppen van de zionisten?
Veel mensen vinden dat die uitspraken een grens overschreden hebben. Dat lijkt me niet zo heel gek.quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Daar ben ik het qua vrijheid van meningsuiting wel mee eens. Toch ligt voor mij de grens van een politicus wel genuanceerder en vind ik dit zelf te ver gaan.quote:
En de correcte respons daarop zou moeten zijn dat je niet op deze meneer stemt en je omgeving aanraad hetzelfde te doen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 21:00 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Daar ben ik het qua vrijheid van meningsuiting wel mee eens. Toch ligt voor mij de grens van een politicus wel genuanceerder en vind ik dit zelf te ver gaan.
Maar dat 'minder minder minder' , dat toetsen aan een oproep tot geweld kan ik me wel in vinden. Ik denk dat daar best een grijs gebied ligt.quote:Op maandag 17 oktober 2016 21:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En de correcte respons daarop zou moeten zijn dat je niet op deze meneer stemt en je omgeving aanraad hetzelfde te doen.
Het zal wel weer een complot zijn jaquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
Vind het wel frappant dat die Wilders processen altijd net voor de verkiezingen plaats vinden, extra zendtijd voor de heer Wilders. Dat plant het OM toch maar weer goed.
Het is geen complot, daar geloof ik niet zo in. Ik vind het gewoon vreemd dat dit proces nu gevoerd gaat worden terwijl ze ook even zouden kunnen wachten tot na de verkiezingen. Op deze manier krijgt Wilders extra aandacht in de aanloop naar de verkiezingen en wat is 3/4 jaar als er al sinds 2014 gewacht word.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het zal wel weer een complot zijn ja
Zou een slechte zaak zijn als de rechtspraak rekening gaat houden met politieke gevolgen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is geen complot, daar geloof ik niet zo in. Ik vind het gewoon vreemd dat dit proces nu gevoerd gaat worden terwijl ze ook even zouden kunnen wachten tot na de verkiezingen. Op deze manier krijgt Wilders extra aandacht in de aanloop naar de verkiezingen en wat is 3/4 jaar als er al sinds 2014 gewacht word.
Het is dan ook geen politiek procesquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is geen complot, daar geloof ik niet zo in. Ik vind het gewoon vreemd dat dit proces nu gevoerd gaat worden terwijl ze ook even zouden kunnen wachten tot na de verkiezingen. Op deze manier krijgt Wilders extra aandacht in de aanloop naar de verkiezingen en wat is 3/4 jaar als er al sinds 2014 gewacht word.
Wilders op deze manier een extra platform geven in de aanloop naar de verkiezingen kan ook grote politieke gevolgen hebben, in die zin is dit tijdstip gewoon verkeerd. Nederland kan er behoorlijk onbestuurbaar door worden als we straks door het leven moeten gaan met een 3 partijen coalitie. Dat zal alleen maar meer mensen in de extreem linkse en rechtse hoek gaan drukken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zou een slechte zaak zijn als de rechtspraak rekening gaat houden met politieke gevolgen.
Dat kan maar dat hoort bij rechtszaken geen rol te spelen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wilders op deze manier een extra platform geven in de aanloop naar de verkiezingen kan ook grote politieke gevolgen hebben, in die zin is dit tijdstip gewoon verkeerd. Nederland kan er behoorlijk onbestuurbaar door worden als we straks door het leven moeten gaan met een 3 partijen coalitie. Dat zal alleen maar meer mensen in de extreem linkse en rechtse hoek gaan drukken.
Dat is wel erg liberaal. Vind je soms ook dat mensen zelf moeten nadenken en eigen verantwoordelijkheid moeten hebben?!quote:Op maandag 17 oktober 2016 21:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En de correcte respons daarop zou moeten zijn dat je niet op deze meneer stemt en je omgeving aanraad hetzelfde te doen.
Mwa, dat is een preek waarin homofilie bestempeld wordt als een besmettelijke ziekte die uitgeroeid moet worden, ook, of zelfs veel duidelijker. En toch werd El Moumni vrijgesproken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:03 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dat 'minder minder minder' , dat toetsen aan een oproep tot geweld kan ik me wel in vinden. Ik denk dat daar best een grijs gebied ligt.
quote:ROTTERDAM Mag een imam zeggen dat homoseksualiteit schadelijk is voor de samenleving en het bestempelen als besmettelijke ziekte? En zet hij daarmee anderen aan tot haat en discriminatie van homoseksuelen? Over deze vraag buigt de rechtbank in Rotterdam zich maandag in de zaak tegen de Rotterdamse imam K. el Moumni.
Dat vond ik dan ook een rare vrijspraak en dan nog zit het allemaal op het randje. Het zou me ook niet verbazen als de ene rechter hier anders over oordeelt dan de andere.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, dat is een preek waarin homofilie bestempeld wordt als een besmettelijke ziekte die uitgeroeid moet worden, ook, of zelfs veel duidelijker. En toch werd El Moumni vrijgesproken.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ie-voor-rechter.html
[..]
Zij zullen zelf zeggen dat de realistische kans nergens bewezen is, ze zullen hun paspoort niet inleveren, uitzetting is zowat iedereen op tegen, de fraude met PGB's en gelden die de grens over verdwijnen aanpakken heeft miljoenen gekost en we zijn er nog lang niet vanaf omdat er verdragen liggen tussen de verschillende overheden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik wil ook gewoon minder Marokkanen.in Den Haag. Minder omdat spreiding beter is voor de integratie, minder omdat we van de dubbele nationaliteit afmoeten, minder omdat een goed geintegreerde Marokkaan ophoudt Marokkaan te zijn en gewoon Nederlander is, minder omdat illegale Marokkanen moeten worden uitgezet, minder omdat immigratie door Marokko wordt gebruikt om geld uit Nederland te importeren en omdat je met meer Marokkanen een realistische kans hebt op meer problemen.
Natuurlijk wel. Niemand anders wordt voor zoiets vervolgd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is dan ook geen politiek procesMaar Wilders zal inderdaad wel weer krokodillentranen gaan huilen en het slachtoffer uithangen.
Niks nieuws. In Nederland je kop boven het maaiveld uitsteken wordt in veel gevallen niet in dank afgenomen. Op kantoor ben je een zeurpiet, in de politiek een rivaal enz.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:20 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Niemand anders wordt voor zoiets vervolgd.
Ik ben geen aanhanger van wilders en zou nooit op hem stemmen. Maar ik vind dat hij wel moet kunnen zeggen wat hij vindt, en een flink deel van zijn kiezers.
Sowieso weer zo'n domme actie van al die anti wilders types. Ze krijgen hem er op argumenten blijkbaar niet onder... Dus proces na proces... En wilders, die traineert het proces om er maximaal exposure mee te krijgen zo vlak voor de verkiezingen.
Ik vind dat je een politicus mort laten praten, tenzij hij of zij oproept tot geweld. Grappig ook dat er van de andere kant net zo goed aan haatzaaien wordt gedaan. Want als je op wilders stemt ben je een achterlijke tokkie. Terwijl die mensen gewoon hun grondrecht uitoefenen.
Zelf zal ik op een ander stemmen, dus duw me niet meteen in het pro wilders kamp. Ik vind het gewoon triest dat de 'elite' blijkbaar op deze manier omgaat met politieke rivalen.
Dat is hun eigen schuld. Men had simpelweg niet verwacht dat Wilders zetelaantallen door die Marokkanenuitspraak juist is gegroeid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik weet het niet. De Nederlandse staat heeft in de afgelopen decennia mensen gruwelijke dingen aangedaan waarbij er wel aantoonbaar sprake was van een complot (Oltmans, Spijkers, die klokkenluider van de bouwfraude) dus ik kan het niet uitsluiten, ik veronderstel op dit moment niet het een of het ander. Het hoeft natuurlijk geen complot te zijn om niet zuiver te zijn. Dat politici politie-agenten de opdracht geven om het doen van aangifte tegen een uitspraak bij een private bijeenkomst zo gemakkelijk mogelijk te maken (voorgedrukte formulieren, de mensenmassa's opzoeken) is sowieso geen zuivere koffie, daar kunnen we kort over zijn. We zullen nooit weten welke invloed dit heeft gehad op de beslissing van justitie om wel of niet te vervolgen. Of dat de rechtspraak zuiver verloopt kunnen we pas vaststellen wanneer de uitspraak is gedaan. We zullen het wel zien. Ik kan me heel erg goed voorstellen dat Geert Wilders zelf er weinig vertrouwen in heeft nadat hij een rechtszaak omtrent Fitna tegen zich om de oren kreeg en nu een rechtszaak is aangespand wegens een relatief onschuldige uitspraak op een private bijeenkomst.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
Het is geen complot, daar geloof ik niet zo in.
Zie Oltmans en Spijkers. Die werden vakkundig koudgemaakt door de Nederlandse staat. De Nederlandse staat probeerde dat in ieder geval. Respect voor wijlen Oltmans!quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:33 schreef W00fer het volgende:
[..]
Niks nieuws. In Nederland je kop boven het maaiveld uitsteken wordt in veel gevallen niet in dank afgenomen. Op kantoor ben je een zeurpiet, in de politiek een rivaal enz.
Inmiddels is het weer wat gedaald, de VVD is weer lekker populistisch aan het doen in de laatste maanden, voorbereidende op de aankomende verkiezing, en mensen die op de PVV zouden stemmen zijn weer teruggelopen naar de VVD.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat is hun eigen schuld. Men had simpelweg niet verwacht dat Wilders zetelaantallen door die Marokkanenuitspraak juist is gegroeid.
Dit is een politiek proces die met een beetje geluk Wilders in de kaart zal spelen, ongeacht de uitspraak van deze partijdige en bevooroordeelde rechters. Als je als regering het OM wilt inzetten om je politieke tegenstander te vloeren dan moet je niet raar staan te kijken dat je jezelf in de eigen voet schiet.
Daarom waardeer ik jouw bijdrages. Het is zeldzaam dat mensen afstand kunnen nemen van hun bias. Dit staat geheel los van mensen hun intelligentie, de slimste mensen hebben er net zoveel last van als de domste mensen. Het verschil tussen slim en wijs.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:20 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Niemand anders wordt voor zoiets vervolgd.
Ik ben geen aanhanger van wilders en zou nooit op hem stemmen. Maar ik vind dat hij wel moet kunnen zeggen wat hij vindt, en een flink deel van zijn kiezers.
Het is bovendien dom want op die manier schakel je geen tegenstander uit terwijl je zelf minder geloofwaardig wordt en je op de korte termijn die tegenstander in het zadel helpt.quote:Zelf zal ik op een ander stemmen, dus duw me niet meteen in het pro wilders kamp. Ik vind het gewoon triest dat de 'elite' blijkbaar op deze manier omgaat met politieke rivalen.
Gelijk heeft hij!quote:Sowieso weer zo'n domme actie van al die anti wilders types. Ze krijgen hem er op argumenten blijkbaar niet onder... Dus proces na proces... En wilders, die traineert het proces om er maximaal exposure mee te krijgen zo vlak voor de verkiezingen.
Bovendien hebben die mensen soms ook hele goede redenen om op Wilders te stemmen. Als je in een volkswijk woont, een kansarm baantje hebt, vooral de negatieve gevolgen van globalisering en de migratie van bepaalde laaggequalificeerde groepen arbeiders merkt etc.quote:Ik vind dat je een politicus mort laten praten, tenzij hij of zij oproept tot geweld. Grappig ook dat er van de andere kant net zo goed aan haatzaaien wordt gedaan. Want als je op wilders stemt ben je een achterlijke tokkie. Terwijl die mensen gewoon hun grondrecht uitoefenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Bram_van_Loon op 18-10-2016 17:28:39 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
ophitsen en provoceren moet ook gewoon kunnen lijkt mij. zeker als meningen en zelfs feiten daar ook gewoon onder kunnen vallen (wat soms wel het geval is, aangezien het zo enorm subjectief is).quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:32 schreef erodome het volgende:
Ik blijf dit een moeilijke vinden. Ben voor verregaande vrijheid van meningsuiting, ook als die mening kut is in mijn ogen.
Maar dit heeft wel een opruiend karakter gehad, zeker aangezien er beweerd wordt dat de "massa" instructies heeft gekregen te scanderen. Maar ook zonder die vermeende instructie's heeft dat scanderen een erg vieze bijsmaak.
Zoals jij in mijn reactie kan lezen ben ik het daar niet mee eens.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:32 schreef erodome het volgende:
Maar dit heeft wel een opruiend karakter gehad
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bovendien was het een privaat feestje met gelijkgestemden en zette hij niet aan tot haat of iets dergelijks, niemand die daar in die zaal was hoefde door hem overtuigd te worden, ze dachten hier al hetzelfde over. Daarom scandeerden ze het luid.
...
Ben je het niet eens met iemand? Discussieer, start geen rechtszaak. Dat moet niet zo moeilijk zijn voor volwassen mensen?
ja, dat kan zolang het niet tegen specifieke personen is gericht en zolang je niet oproept tot geweld richting specifieke groepen. Als hij had opgeroepen om moskees te verbranden - niet dat hij dat ooit zou doen (verre van) - dan had hij een probleem gehad. Oproepen om het huidige uitzettingsbeleid van criminele Marokkanen te versterken en minder kansarme Marokkanen naar hier te laten komen is hartstikke legaal, ongeacht wat voor uitspraak de rechters straks doen. Dat is precies wat hij deed. Hij riep niet op om Poldermarokkanen te vermoorden of zo.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:26 schreef wipes66 het volgende:
[..]
ophitsen en provoceren moet ook gewoon kunnen lijkt mij. zeker als meningen en zelfs feiten daar ook gewoon onder kunnen vallen (wat soms wel het geval is, aangezien het zo enorm subjectief is).
Dit is gewoon een tactiek, dat wordt uitgevoerd door zijn verdediging,het uitstel vragen tot de volgende verkiezingen eraan komt. Wat vaak verkocht wordt als; een advocaat die opstapt, nieuwe advocaat die tijd nodig heeft, Alle getuigen moeten gehoord worden etc.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 09:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Heeft mijnsinziens niets met enige intelligentie te maken. De ander verrot schelden en hem vervolgens als Tokkie betitelen duidt mij op een toch erg naïeve blinde vlek. Soort van ideologische hoogmoed.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inmiddels is het weer wat gedaald, de VVD is weer lekker populistisch aan het doen in de laatste maanden, voorbereidende op de aankomende verkiezing, en mensen die op de PVV zouden stemmen zijn weer teruggelopen naar de VVD.
Schaapjes.
[..
Het is zeldzaam dat mensen afstand kunnen nemen van hun bias. Dit staat geheel los van mensen hun intelligentie, de slimste mensen hebben er net zoveel last van als de domste mensen. Het verschil tussen slim en wijs.
[..]
[..]
[..]
Dit is een hele interessante stelling. Het zou een juridisch precedent scheppen, lijkt mij.quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:36 schreef AD het volgende:
Er was niet iets 'nieuws' gezien z'n 'eerdere opvattingen ten aanzien van wat hij noemt het Marokkanenprobleem', die hij in het parlement uitsprak. Wilders denkt zelfs dat daarom zijn immuniteit 'doorwerkt' buiten het parlement, zo is te lezen in de aantekeningen van Knoops.
Dat is exact mijn gedachte. Maar ik vind het vreemd dat het OM dat spelletje dan niet meespeelt en gewoon ook uitstel aanvraagt op een onzin reden om het geheel over de verkiezingen heen te tilen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:36 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dit is gewoon een tactiek, dat wordt uitgevoerd door zijn verdediging,het uitstel vragen tot de volgende verkiezingen eraan komt. Wat vaak verkocht wordt als; een advocaat die opstapt, nieuwe advocaat die tijd nodig heeft, Alle getuigen moeten gehoord worden etc.
Ze moeten wel. Het is zijn recht.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 08:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat is exact mijn gedachte. Maar ik vind het vreemd dat het OM dat spelletje dan niet meespeelt en gewoon ook uitstel aanvraagt op een onzin reden om het geheel over de verkiezingen heen te tilen.
Mooi verwoord en dat is ook hoe ik erover denk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik wil ook gewoon minder Marokkanen.in Den Haag. Minder omdat spreiding beter is voor de integratie, minder omdat we van de dubbele nationaliteit afmoeten, minder omdat een goed geintegreerde Marokkaan ophoudt Marokkaan te zijn en gewoon Nederlander is, minder omdat illegale Marokkanen moeten worden uitgezet, minder omdat immigratie door Marokko wordt gebruikt om geld uit Nederland te importeren en omdat je met meer Marokkanen een realistische kans hebt op meer problemen.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als getuigen deskundigen zich terugtrekken uit angst voor de veiligheid van hun gezin, dan lijkt het mij volledig terecht dat gezocht moet worden naar andere getuige deskundigen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:36 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dit is gewoon een tactiek, dat wordt uitgevoerd door zijn verdediging,het uitstel vragen tot de volgende verkiezingen eraan komt. Wat vaak verkocht wordt als; een advocaat die opstapt, nieuwe advocaat die tijd nodig heeft, Alle getuigen moeten gehoord worden etc.
Het probleem ligt hem meer bij het automatische aanmeten van de dubbele nationaliteit vanuit Marokko. Een maatregel die de integratie van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland al generaties lang traineert.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Als getuigen deskundigen zich terugtrekken uit angst voor de veiligheid van hun gezin, dan lijkt het mij volledig terecht dat gezocht moet worden naar andere getuige deskundigen.
Dit onderstreept ook noodzaak voor een ander, strenger beleid ten aanzien van, vooral, de Marokkanen. En dan gaat het met name over de criminele exemplaren.
Er zijn genoeg Marokkanen, moslims in het algemeen, die gewoon hun leven leiden, werken, hun kinderen vooruit willen helpen en niemand kwaad doen. Door de rotte appels te verwijderen, krijgen zij in de toekomst betere kansen. Nu trekken de kwaaien de goeie mee de afgrond in.
Dat zorgt er alleen voor dat mensen geen Nederlander kunnen worden maar lost verder niets op, het maakt de problemen juist erger. Marokko gaat dan bijv. bepalen wie er kamerlid kunnen worden in Nederland.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:28 schreef Elzies het volgende:
Verbied bij wet de dubbele nationaliteit in Nederland. Daarmee dwing je die landen om te stoppen met het verstrekken van de automatische dubbele nationaliteit, waarmee ze invloed proberen te houden op de Marokkaanse gemeenschap in Nederland.
Hè?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:35 schreef Wespensteek het volgende:
Dat zorgt er alleen voor dat mensen geen Nederlander kunnen worden maar lost verder niets op, het maakt de problemen juist erger. Marokko gaat dan bijv. bepalen wie er kamerlid kunnen worden in Nederland.
Als mensen geen Nederlands paspoort hebben, is het mogelijk ze bij consequent crimineel gedrag uit te zetten. Dat gebeurt op dit moment ook regelmatig. Zodra er naast het buitenlandse paspoort ook een Nederlands paspoort in het spel is, kan dat niet meer. Dus de stelling 'het lost niets op' lijkt me wat simplistisch.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zorgt er alleen voor dat mensen geen Nederlander kunnen worden maar lost verder niets op, het maakt de problemen juist erger. Marokko gaat dan bijv. bepalen wie er kamerlid kunnen worden in Nederland.
Dat kunnen ze niet, want doordat de dubbele nationaliteit is verboden in Nederland kan dit land geen invloed meer uitoefenen op de Marokkaanse gemeenschap zoals ze dat nu doen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als Marokko een wet aanneemt die Wilders de Marokkaanse nationaliteit geeft kan Nederland daar niets tegen doen. Gevolg is dat hij dan twee nationaliteiten heeft wat dan dus niet meer mag. Afstand doen van de Marokkaanse kan niet dus moet de Nederlandse nationaliteit opgezegd worden. De Nederlandse nationaliteit is noodzakelijk om kamerlid te mogen zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:48 schreef Gia het volgende:
Hoe dan? Marokko heeft hier dan nog minder politieke invloed dan nu.
Als de dubbele nationaliteit bij wet verboden wordt in Nederland kan Marokko geen nieuwe Marokkanen meer in Nederland plaatsen die ze automatisch de Marokkaanse nationaliteit kunnen aanmeten. (inclusief alle plichten en rechten die daarbij horen en integratie-belemmerend werken)quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als Marokko een wet aanneemt die Wilders de Marokkaanse nationaliteit geeft kan Nederland daar niets tegen doen. Gevolg is dat hij dan twee nationaliteiten heeft wat dan dus niet meer mag. Afstand doen van de Marokkaanse kan niet dus moet de Nederlandse nationaliteit opgezegd worden. De Nederlandse nationaliteit is noodzakelijk om kamerlid te mogen zijn.
Jawel hoor dat kunnen ze dan juist wel want Marokko bepaald wie Marokkaan is, als je die wet aanneemt wordt dat erg belangrijk want dat zorgt dat die mensen dus geen Nederlander meer kunnen zijn met alle gevolgen van dien. Wil Marokko in Nederland chaos veroorzaken dan maken ze alle Nederlanders Marokkaan, succes met stemmen voor de tweede kamer.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:00 schreef Elzies het volgende:
Dat kunnen ze niet, want doordat de dubbele nationaliteit is verboden in Nederland kan dit land geen invloed meer uitoefenen op de Marokkaanse gemeenschap zoals ze dat nu doen.
Jawel hoor Marokko kan iedereen Marokkaan maken die ze willen, ieder land bepaalt wie de nationaliteit van dat land heeft, krijgt en verliest daar kan Nederland juist niets aan veranderen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:09 schreef Elzies het volgende:
Als de dubbele nationaliteit bij wet verboden wordt in Nederland kan Marokko geen nieuwe Marokkanen meer in Nederland plaatsen die ze automatisch de Marokkaanse nationaliteit kunnen aanmeten.
Natuurlijk niet. Want je komt Nederland niet in als het land van herkomst jou als Marokkaan de dubbele nationaliteit aanmeet. Je kunt bovendien weer vertrekken naar Marokko indien Marokko zijn poot stijf houdt en later alsnog de aanwezige immigrant in Nederland de dubbele nationaliteit aanmeet. Dat mag binnen deze wet niet en je verliest dan alsnog de Nederlandse nationaliteit. Ik ben ervan overtuigt dat Marokko met al die terugkerende immigranten dan wel zal bijdraaien.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jawel hoor dat kunnen ze dan juist wel want Marokko bepaald wie Marokkaan is, als je die wet aanneemt wordt dat erg belangrijk want dat zorgt dat die mensen dus geen Nederlander meer kunnen zijn met alle gevolgen van dien. Wil Marokko in Nederland chaos veroorzaken dan maken ze alle Nederlanders Marokkaan, succes met stemmen voor de tweede kamer.
Onzin. Als Marokko een wet aanneemt waarin staat dat je de Marokkaanse nationaliteit hebt dan heb je die, waar je bent maakt geen bal uit. Dat is het uitgangspunt van het nationaliteitsrecht.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:16 schreef Elzies het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Want je komt Nederland niet in als het land van herkomst jou als Marokkaan de dubbele nationaliteit aanmeet. Je kunt bovendien weer vertrekken naar Marokko indien Marokko zijn poot stijf houdt en later alsnog de aanwezige immigrant in Nederland de dubbele nationaliteit aanmeet. Dat mag binnen deze wet niet en je verliest dan alsnog de Nederlandse nationaliteit. Ik ben ervan overtuigt dat Marokko met al die terugkerende immigranten dan zal bijdraaien.
We zitten natuurlijk wel met een tussenliggende transitieperiode voor de al aanwezige Marokkanen in Nederland. Ik ben realistisch genoeg ingesteld dat je die niet allemaal dankzij die nieuwe wet kunt terug sturen naar Marokko. Deze wet is daarom ook voor de langere termijn bedoeld.
Maar geef ze wel een keuze. Want uiteindelijk gaat het wel om de definitieve nationaliteit van hun kinderen en kleinkinderen.
Wat Nederland kan regelen is wie Nederlander is en als jij daar als voorwaarde hebt dat men geen andere nationaliteit kan hebben zorg je dus dat Marokko gaat/kan bepalen wie Nederlander kan zijn, maar andere landen kunnen dat dan natuurlijk ook. Meer invloed dan dat kun je het buitenland eigenlijk niet geven, hun nationaliteitswetgeving heeft direct invloed op wie Nederlander is en dus wie in de tweede kamer kan zitten en wie mag stemmen voor de tweede kamer.quote:Elke staat bepaalt door middel van nationaliteitswetten wie tot zijn onderdanen behoren.
Prima, maar dan kun je jezelf als nieuwe immigrant niet onder de Nederlandse nationaliteit gaan vestigen in Nederland. Daar is deze wet ook voor bedoeld.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Onzin. Als Marokko een wet aanneemt waarin staat dat je de Marokkaanse nationaliteit hebt dan heb je die, waar je bent maakt geen bal uit. Dat is het uitgangspunt van het nationaliteitsrecht.
[..]
Je maakt het steeds mooier, wat moet er dan gebeuren als Marokko bij wet bepaalt dat Wilders ereburger van Marokko wordt en de Marokkaanse nationaliteit krijgt? Moet hij dan uit Nederland de tweede kamer en uit Nederland verdwijnen?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:29 schreef Elzies het volgende:
[..]
Prima, maar dan kun je jezelf als nieuwe immigrant niet onder de Nederlandse nationaliteit gaan vestigen in Nederland. Daar is deze wet ook voor bedoeld.
Nederland verbied de dubbele nationaliteit naast de Nederlandse. Marokko weigert zijn automatisch gegeven nationaliteitsrecht op te geven. Dan zal je als Marokkaanse immigrant moeten gaan vestigen in een land waar je wel de dubbele nationaliteit mag hebben. Nederland is onder die nieuwe wet dan geen optie meer.
Dan zeg je alle verdragen met Marokko op.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je ontloopt nu de kernzaak van de discussie door met niet relevante stellingen te komen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je maakt het steeds mooier, wat moet er dan gebeuren als Marokko bij wet bepaalt dat Wilders ereburger van Marokko wordt en de Marokkaanse nationaliteit krijgt? Moet hij dan uit Nederland de tweede kamer en uit Nederland verdwijnen?
Met als reden dat Nederland een domme wet heeft aangenomen waardoor ze zichzelf in de problemen hebben gebracht? Overigens ls opzeggen van de verdragen het probleem ook niet op want die nationaliteit is ook niet afhankelijk van die verdragen. De Marokkaanse nationaliteit wordt bepaald door de Marokkaanse wet en die kan Nederland niet veranderen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan zeg je alle verdragen met Marokko op.
Dat klopt, en dan moet je het dus een probleem tussen de Marokkaanse staat en de Marokkanen laten blijven en er niet een Nederlands probleem van maken.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met als reden dat Nederland een domme wet heeft aangenomen waardoor ze zichzelf in de problemen hebben gebracht? Overigens ls opzeggen van de verdragen het probleem ook niet op want die nationaliteit is ook niet afhankelijk van die verdragen. De Marokkaanse nationaliteit wordt bepaald door de Marokkaanse wet en die kan Nederland niet veranderen.
Nee ik kom juist weer tot de kern van het probleem en dat is dat Marokko bepaalt wie Marokkaan is en als Nederland daar veel gewicht aan gaat toekennen, dan neemt de invloed van Marokkaanse wetgeving in Nederland toe. Dat geldt dus overigens ook voor alle andere landen in de wereld.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:41 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je ontloopt nu de kernzaak van de discussie door met niet relevante stellingen te komen.
De wet is duidelijk. Je kunt je in Nederland vestigen onder één nationaliteit. Daarmee zet je de landen die hun eigen emigranten automatisch de eigen nationaliteit aanmeet onder druk.
Gevolg zal zijn dat er minder immigranten uit die landen hierna toe zullen komen. Want ze kunnen zich simpelweg niet definitief onder de Nederlandse dubbele nationaliteit vestigen. De wet laat dit niet toe. Ze zullen dan uitwijken naar landen waar ze dat wel kunnen. Mijn verwachting is dat wanneer één land dit besluit te doen anderen zullen volgen. Daarmee zal de druk op die herkomstlanden toenemen en zullen ze na verloop het automatisch verschaffen van de eigen nationaliteit opgeven.
Ander gevolg is natuurlijk minder invloed vanuit die landen die integratie belemmerend werken. Je spreekt dan niet meer over autochtone en allochtone Nederlanders meer. Iedereen heeft immers dezelfde en enige nationaliteit. Ik denk dat dit juist integratie bevorderend zal gaan werken binnen de opeenvolgende generaties.
We zien in ieder geval dat deze situatie niet werkt. Dat dezelfde problematiek zich generaties lang blijft herhalen omdat Marokko teveel invloed uitoefent op de Marokkaanse gemeenschap hier.
Onzin. Als Nederland bij wet de dubbele nationaliteit verbied dan kom je als Marokkaan met een automatisch aangemeten dubbele nationaliteit Nederland niet meer in. Dat is het gevolg als Marokko blijft vasthouden aan het verschaffen van de eigen nationaliteit.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee ik kom juist weer tot de kern van het probleem en dat is dat Marokko bepaalt wie Marokkaan is en als Nederland daar veel gewicht aan gaat toekennen, dan neemt de invloed van Marokkaanse wetgeving in Nederland toe. Dat geldt dus overigens ook voor alle andere landen in de wereld.
Als Marokko besluit om jou en Wilders dan de Marokkaanse nationaliteit te geven moet je dus ook het land uit. Mooie boel is dat.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:54 schreef Elzies het volgende:
[..]
Onzin. Als Nederland bij wet de dubbele nationaliteit verbied dan kom je als Marokkaan met een automatisch aangemeten dubbele nationaliteit Nederland niet meer in. Dat is het gevolg als Marokko blijft vasthouden aan het verschaffen van de eigen nationaliteit.
Gaap, dat is een herhaling van eerdere onzin.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:54 schreef Elzies het volgende:
[..]
Onzin. Als Nederland bij wet de dubbele nationaliteit verbied dan kom je als Marokkaan met een automatisch aangemeten dubbele nationaliteit Nederland niet meer in. Dat is het gevolg als Marokko blijft vasthouden aan het verschaffen van de eigen nationaliteit.
Uiteraard ben je als Marokkaan welkom voor een vakantie of een vastgestelde werkperiode. Maar dat is het dan. Verder kan Marokko dan geen verdere invloed meer uitoefenen.
Criminelen met een dubbele Nederlands-Marokkaanse nationaliteit bestaan dan niet meer en kunnen dan ook geen crimineel geld verschaft in Nederland ongestoord uitgeven in Marokko. Een land die zijn eigen onderdanen niet uitlevert.
Er zullen geen uitkeringen meer verstrekt worden aan Nederlandse-Marokkanen die feitelijk in Marokko wonen en kunnen leven van diezelfde uitkering, omdat Marokko een veel armer land is dan Nederland.
Deze wet biedt zoveel voordelen. Nu nog de politieke moed hem uit te voeren.
Nee, want de wet laat dit in Nederland niet toe. Je mag immers geen dubbele nationaliteit in Nederland hebben binnen deze wetgeving. Dan is het achteraf aanmeten van zo'n nationaliteit natuurlijk net zo stupide alsof ik Australiërs in Australië ineens Nederlanders maak. Daar zal de regering in Australië hard om moeten lachen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gaap, dat is een herhaling van eerdere onzin.
Als Nederland bij wet de dubbele nationaliteit verbiedt dan is het dus verboden om de Nederlandse en de Marokkaanse nationaliteit te hebben. Nederland gaat over de Nederlandse nationaliteit. Marokko over de Marokkaanse nationaliteit. Marokko heeft al bepaalt dat men de Marokkaanse nationaliteit niet kan kwijtraken. Gevolg is dus dat men de Nederlandse nationaliteit kwijt moet raken. Direct gevolg is dus dat de Marokkaanse wet gaat bepalen dat je geen Nederlander kunt zijn. Dit is gewoon de keiharde realiteit van dat onzinnige voorstel.
Als Marokko alle Nederlanders dus de Marokkaanse nationaliteit gaat geven bepaalt dat verbod dat niemand meer Nederlander mag zijn, gefeliciteerd je hebt het land in de problemen gebracht.
Briljant idee welquote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gaap, dat is een herhaling van eerdere onzin.
Als Nederland bij wet de dubbele nationaliteit verbiedt dan is het dus verboden om de Nederlandse en de Marokkaanse nationaliteit te hebben. Nederland gaat over de Nederlandse nationaliteit. Marokko over de Marokkaanse nationaliteit. Marokko heeft al bepaald dat men de Marokkaanse nationaliteit niet kan kwijtraken. Gevolg is dus dat men de Nederlandse nationaliteit kwijt moet raken. Direct gevolg is dus dat de Marokkaanse wet gaat bepalen dat je geen Nederlander kunt zijn. Dit is gewoon de keiharde realiteit van dat onzinnige voorstel.
Als Marokko alle Nederlanders dus de Marokkaanse nationaliteit gaat geven bepaalt dat verbod dat niemand meer Nederlander mag zijn, gefeliciteerd je hebt het land in de problemen gebracht.
Als er ooit een groot conflict is met zo'n land is het juist heel slim om bijvoorbeeld regering en kamerleden die nationaliteit te geven. De hele besluitvorming in Nederland is in één klap lamgelegd. De Nederlandse wet heeft ook niets te zeggen over die andere nationaliteit, dat is een gegeven dat volgt uit de wetgeving van andere landen. Nederland gaat alleen over de eigen wetten.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:12 schreef Elzies het volgende:
Nee, want de wet laat dit in Nederland niet toe. Je mag immers geen dubbele nationaliteit in Nederland hebben binnen deze wetgeving. Dan is het achteraf aanmeten van zo'n nationaliteit natuurlijk net zo stupide alsof ik Australiërs in Australië ineens Nederlanders maak. Daar zal de regering in Australië hard om moeten lachen.
Je zit zulke onzin uit te braken en uitwegjes te zoeken. Je weet drommels goed dat mijn argumenten rondom deze wet standvastig en resultaat gericht zijn. Ongeacht wat Marokko besluit.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als er ooit een groot conflict is met zo'n land is het juist heel slim om bijvoorbeeld regering en kamerleden die nationaliteit te geven. De hele besluitvorming in Nederland is in één klap lamgelegd. De Nederlandse wet heeft ook niets te zeggen over die andere nationaliteit, dat is een gegeven dat volgt uit de wetgeving van andere landen. Nederland gaat alleen over de eigen wetten.
Nee, dat betekent het niet. Het betekent dat dubbele nationaliteiten niet mogen, dus dat iemand die een andere nationaliteit heeft, automatisch geen Nederlandse nationaliteit heeft. Probleem bij de Marokkaanse nationaliteit is dat je er niet vanaf kunt komen als je hem eenmaal hebt. We kunnen als Nederland niet de Marokkaanse nationaliteit afnemen, omdat we daar niet over gaan.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je zit zulke onzin uit te braken en uitwegjes te zoeken. Je weet drommels goed dat mijn argumenten rondom deze wet standvastig en resultaat gericht zijn. Ongeacht wat Marokko besluit.
Geen dubbele nationaliteit betekent simpelweg geen nieuwe Marokkaanse immigranten meer die onder een dubbele nationaliteit diezelfde rechten kunnen ontlenen wat ze nu wel kunnen. Zoals benoemd, Nederlandse uitkeringen ontvangen in Marokko en het niet uitlever verdrag vanuit Marokko zodat criminele Marokkanen met een dubbele nationaliteit daar ongestoord hun verdiende geld kunnen uitgeven.
We kunnen met deze wet wel zeggen tegen nieuwe immigranten, u heeft vanuit uw overheid een nationaliteit gekregen die u niet mag opgeven. Daarmee komt u niet in aanmerking voor een Nederlandse nationaliteit omdat onze wet een dubbele nationaliteit niet toelaat. U kunt dus geen Nederlander worden tenzij u de nationaliteit van uw land van herkomst mag afstaan voor de Nederlandse.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, dat betekent het niet. Het betekent dat dubbele nationaliteiten niet mogen, dus dat iemand die een andere nationaliteit heeft, automatisch geen Nederlandse nationaliteit heeft. Probleem bij de Marokkaanse nationaliteit is dat je er niet vanaf kunt komen als je hem eenmaal hebt. We kunnen als Nederland niet de Marokkaanse nationaliteit afnemen, omdat we daar niet over gaan.
Net zo min als dat de Marrokaanse overheid, of enige andere overheid, iemand tegen zijn wens in ongevraagd de nationaliteit kan toekennen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, dat betekent het niet. Het betekent dat dubbele nationaliteiten niet mogen, dus dat iemand die een andere nationaliteit heeft, automatisch geen Nederlandse nationaliteit heeft. Probleem bij de Marokkaanse nationaliteit is dat je er niet vanaf kunt komen als je hem eenmaal hebt. We kunnen als Nederland niet de Marokkaanse nationaliteit afnemen, omdat we daar niet over gaan.
Volgens mij doen ze dat al.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:38 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Net zo min als dat de Marrokaanse overheid, of enige andere overheid, iemand tegen zijn wens in ongevraagd de nationaliteit kan toekennen.
Dat vetgemaakte deel klopt inderdaad en Marokko bepaalt dus wie Marokkaan is en daardoor veroorzaakt het heel veel problemen en geeft het Marokko erg veel macht want ze kunnen door die wet zorgen dat Nederlanders de Nederlandse nationaliteit verliezen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je zit zulke onzin uit te braken en uitwegjes te zoeken. Je weet drommels goed dat mijn argumenten rondom deze wet standvastig en resultaat gericht zijn. Ongeacht wat Marokko besluit.
Geen dubbele nationaliteit betekent simpelweg geen nieuwe Marokkaanse immigranten meer die onder een dubbele nationaliteit diezelfde rechten kunnen ontlenen wat ze nu wel kunnen. Zoals benoemd, Nederlandse uitkeringen ontvangen in Marokko en het niet uitlever verdrag vanuit Marokko zodat criminele Marokkanen met een dubbele nationaliteit daar ongestoord hun verdiende geld kunnen uitgeven. Onder deze nieuwe wet is dat niet meer mogelijk. Je bent Nederlander of Marokkaan, niet allebei inclusief alle rechten en plichten die daaronder vielen.
Nee hoor dat hebben ze in 2007 nog gedaan toen hun nationaliteitswetgeving is uitgebreid, de vrouwelijke kant werd toen ook bepalend voor het doorgeven van de Marokkaanse nationaliteit. In Nederland wonen daardoor veel meer Marokkanen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:38 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Net zo min als dat de Marrokaanse overheid, of enige andere overheid, iemand tegen zijn wens in ongevraagd de nationaliteit kan toekennen.
Het enige waar we wel over gaan is de Nederlandse nationaliteit. En die is prima af te nemen.
Als dat echt ongewenst was, dan was die wet allang gewijzigd. Het is hooguit een knap staaltje schijnheiligheidspolitiek en diplomatieke onwil.Echter, het voorbeeld dat hier geschetst wordt dat ze willekeurig wie de Marokkaanse nationaliteit kunnen geven is voorbij elke serieuze logica.quote:
Als je inderdaad Marokkaan bent dan val je onder deze nieuwe wetgeving onder de Marokkaanse wet en niet onder de Nederlandse wet, omdat er geen dubbele nationaliteit meer bestaat in Nederland. Je kunt daar dan ook geen rechten en plichten meer aan ontlenen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat vetgemaakte deel klopt inderdaad en Marokko bepaalt dus wie Marokkaan is en daardoor veroorzaakt het heel veel problemen en geeft het Marokko erg veel macht want ze kunnen door die wet zorgen dat Nederlanders de Nederlandse nationaliteit verliezen.
Dat in Nederland de Nederlandse wet niet geldt voor Marokkanen is inderdaad vrij moeilijk te begrijpen voor mij, het is zo'n beetje het meest onzinnige dat ik in lange tijd heb gehoord.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als je inderdaad Marokkaan bent dan val je onder deze nieuwe wetgeving onder de Marokkaanse wet en niet onder de Nederlandse wet, omdat er geen dubbele nationaliteit meer bestaat in Nederland. Je kunt daar dan ook geen rechten en plichten meer aan ontlenen.
Als Marokkaan woon en werk je dan in Marokko of in een land waar wel de dubbele nationaliteit is toegestaan. Maar niet in Nederland. Dat kwartje valt moeilijk bij je.
Goede post. Heb je misschien zin om dikgedrukte wat toe te lichten? Hoe werkt het nu en hoe zou het anders moeten?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben voor de vrijheid van meningsuiting en vind dat de bescherming tegen haatzaaien, racisme en discriminatie grotendeels over een andere strafrechtelijke boeg moet. Maar zo lang de wet zo is moet ook Wilders zich daaraan houden, er wordt door politici regelmatig geopperd dat zijn in het politiek discours een bepaalde vrijheid zou toekomen. Onzin, een politicus heeft niet meer vrijheid van meningsuiting dan ik, en zeker niet dat dan caberetiers, schrijvers en cartoonisten, alleen de kamer, daar is al een uitzondering.
Maar als je de wet zo interpreteert dat 'minder, minder, minder' strafbaar is, dan plaats je dus eigenlijk het hele massa-immigratiebeleid buiten het politiek debat. 'Meer' mag wel, gelijk blijven mag wel, maar minder mag niet? Dat is gewoon een politieke keuze.
Dat is gewoon een heel redelijk en beschaafd standpunt in een debat over massa-immigratie. Dat Wilders andere motieven heeft doet er niet toe. Een uitspraak is strafbaar of niet strafbaar. Het staat een ieder natuurlijk vrij aangifte tegen mij te doen vanwege bovenstaand stukje, maar ik zal niet vervolgd worden.
ik verwacht eerst Marokkaans paspoort afpakken en dan uitzetten naar Marokkoquote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Goede post. Heb je misschien zin om dikgedrukte wat toe te lichten? Hoe werkt het nu en hoe zou het anders moeten?
quote:
En deze twee posts dekken zo'n beetje ook mijn mening over deze kwestie.quote:
En hier ben ik ook erg benieuwd naar. Jurist in de zaal?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kan iemand mij trouwens uitleggen wat de logica ervan is om niet toe te staan om zijn collega-politici te laten getuigen terwijl zij de voorgedrukte aangifteformulieren hadden georganiseerd?
Die mag je dan aub nog iets voor me verduidelijken. Want ik zie niet echt wat jouw post met "dat de bescherming tegen haatzaaien, racisme en discriminatie grotendeels over een andere strafrechtelijke boeg moet" te maken heeft.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:00 schreef Re het volgende:
[..]
ik verwacht eerst Marokkaans paspoort afpakken en dan uitzetten naar Marokko
een van de keuzes die hij geeft is het kiezen voor 1 nationaliteit, men gaat dan voor de nederlandse natuurlijk.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Die mag je dan aub nog iets voor me verduidelijken. Want ik zie niet echt wat jouw post met "dat de bescherming tegen haatzaaien, racisme en discriminatie grotendeels over een andere strafrechtelijke boeg moet" te maken heeft.
Wat een zwaar kinderachtig dreigement en nog loos ook. Nederland erkent de tweede nationaliteit niet eens, wordt volgens mij ook niet opgenomen in GBA.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:11 schreef Wespensteek het volgende:
Jawel hoor Marokko kan iedereen Marokkaan maken die ze willen, ieder land bepaalt wie de nationaliteit van dat land heeft, krijgt en verliest daar kan Nederland juist niets aan veranderen.
Nederland registreert sinds jaar en dag de tweede nationaliteit gewoon.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een zwaar kinderachtig dreigement en nog loos ook. Nederland erkent de tweede nationaliteit niet eens, wordt volgens mij ook niet opgenomen in GBA.
http://www.wspforum.nl/wsp/archive.php?f=2&t=1951
Dus, veel succes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |