abonnement Unibet Coolblue
pi_166019673
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:57 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Goitske, heb jij nog iets gebakken dit weekend?
ja de baisers zoals ze in mijn boek stonden dus geen wokkel stond nergens genoemd

Verder niks gebakken was druk met de kinderen, housewarming bij een vriendin etc
pi_166019683
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:57 schreef Goitske het volgende:

[..]

Eens! Ik heb jaren geleden een BK pannenset gekregen voor mijn verjaardag en ben daar nog elke dag blij mee. Goede stevige pannen, vaatwas bestendig met glazen deksel heb hiervoor goedkope gehad dat was drama met loslatende handvaten etc maar dit is super en wel een beetje prijzig maar blijven goed
Loslatende handvatten komt vaak door de afwasmachine. Even dichtschroeven
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_166019704
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:59 schreef Soury het volgende:

[..]

Loslatende handvatten komt vaak door de afwasmachine. Even dichtschroeven
Dat lukt niet meer en toen nog geen vaatwasser
pi_166022317
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:57 schreef Goitske het volgende:

[..]

Eens! Ik heb jaren geleden een BK pannenset gekregen voor mijn verjaardag en ben daar nog elke dag blij mee. Goede stevige pannen, vaatwas bestendig met glazen deksel heb hiervoor goedkope gehad dat was drama met loslatende handvaten etc maar dit is super en wel een beetje prijzig maar blijven goed
Ik had die van mij in een aanbieding van de Blokker: 5 BK-pannen (waar de meeste sets 4 hebben) voor 100 euro. Investering voor heel wat jaartjes :Y

quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:53 schreef Goitske het volgende:

[..]

nou zou zeggen koop hem! Dat is echt ewn van de boeken die hier het meeste uit de kast komt. Heb hier kook en bak boeken
Gaat niet zo goed samen met mijn voornemen om minder tussendoortjes te eten, plus dat ik maar alleen ben en niet weet waar ik het moet slijten (collega's doe ik er ook geen plezier mee). Ooit, als ik later een gezin heb, dan lijkt het me wel heel tof om af en toe een taart te bakken. Ik kende een meisje wiens moeder de gewoonte had om op zondag cake te serveren. Dat soort tradities, dat vind ik wel mooi. Brengt warmte in een huishouden. Maar om nou voor mezelf een cake te gaan bakken...
Somebody that I used to know
pi_166022550
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:17 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik had die van mij in een aanbieding van de Blokker: 5 BK-pannen (waar de meeste sets 4 hebben) voor 100 euro. Investering voor heel wat jaartjes :Y

[..]

Gaat niet zo goed samen met mijn voornemen om minder tussendoortjes te eten, plus dat ik maar alleen ben en niet weet waar ik het moet slijten (collega's doe ik er ook geen plezier mee). Ooit, als ik later een gezin heb, dan lijkt het me wel heel tof om af en toe een taart te bakken. Ik kende een meisje wiens moeder de gewoonte had om op zondag cake te serveren. Dat soort tradities, dat vind ik wel mooi. Brengt warmte in een huishouden. Maar om nou voor mezelf een cake te gaan bakken...
ik heb collega's die eigen baksels wel kunnen waarderen
  maandag 17 oktober 2016 @ 21:25:26 #181
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_166022623
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:17 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik had die van mij in een aanbieding van de Blokker: 5 BK-pannen (waar de meeste sets 4 hebben) voor 100 euro. Investering voor heel wat jaartjes :Y

[..]

Gaat niet zo goed samen met mijn voornemen om minder tussendoortjes te eten, plus dat ik maar alleen ben en niet weet waar ik het moet slijten (collega's doe ik er ook geen plezier mee). Ooit, als ik later een gezin heb, dan lijkt het me wel heel tof om af en toe een taart te bakken. Ik kende een meisje wiens moeder de gewoonte had om op zondag cake te serveren. Dat soort tradities, dat vind ik wel mooi. Brengt warmte in een huishouden. Maar om nou voor mezelf een cake te gaan bakken...
Bij mij thuis was die gewoonte ook. Op zondag iets lekker (cake, taart of een luxe koek). Sinds ik op mezelf woon mis ik het eigenlijk gewoon een beetje. Zit toch een beetje in je systeem :P
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_166022899
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb collega's die eigen baksels wel kunnen waarderen
Ze kunnen het ook wel waarderen, maar het is wel een beetje sund (dialect voor zonde) als een collega een jaar lang ploetert om er een paar kilo's af te krijgen, ze weer net zo makkelijk eraan laat komen. Dat wil ik haar niet aandoen. Dat wil niet zeggen dat er helemaal geen taart wordt gegeten, maar wij beperken het tot verjaardagen, en dan genieten we er met z'n allen van. En dan eet zij ook een taartje mee. Maar verder wil ik haar niet in verleiding of verlegenheid brengen.
Somebody that I used to know
pi_166023003
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:17 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik had die van mij in een aanbieding van de Blokker: 5 BK-pannen (waar de meeste sets 4 hebben) voor 100 euro. Investering voor heel wat jaartjes :Y

[..]

Gaat niet zo goed samen met mijn voornemen om minder tussendoortjes te eten, plus dat ik maar alleen ben en niet weet waar ik het moet slijten (collega's doe ik er ook geen plezier mee). Ooit, als ik later een gezin heb, dan lijkt het me wel heel tof om af en toe een taart te bakken. Ik kende een meisje wiens moeder de gewoonte had om op zondag cake te serveren. Dat soort tradities, dat vind ik wel mooi. Brengt warmte in een huishouden. Maar om nou voor mezelf een cake te gaan bakken...
De 5 pannenset heb ik ook, ikkanniet zonder mijn mega pan voor erwtensoep _O-

Ik bak veel met onze kinderen, voor verjaardagen en feestjes bak ik zelf etc
Vind het ook knus op regenachtige dagen koekjes te bakken ofzo met de kinderen O+
Heb ook fijne herinneringen aan dat we bij een vriendinnetje thuis mochten bakken! Oven deed haar moeder rest deden wij zelf. Dat zijn herinneringen waarvan ik hoop dat mijn jongens ook hebben. Ndtzo als het gevoel dat zij en hun vriendjes later altijd welkom zijn
pi_166023101
Ben hier laatst bezig geweest met kook/bakboeken tellen heb er iets van 65 :o zijn een aantal uitgeleend en ligt hier ook een geleend boek _O-
pi_166023123
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:37 schreef Goitske het volgende:
Ben hier laatst bezig geweest met kook/bakboeken tellen heb er iets van 65 :o zijn een aantal uitgeleend en ligt hier ook een geleend boek _O-
WTF, wat moet je ermee? :o :D
Somebody that I used to know
pi_166023238
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:37 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

WTF, wat moet je ermee? :o :D
Sommige dagen heerlijk in bladeren
Sommige dagen dingen er uit maken
Inspiratie op doen etc heerlijk

Zitten boeken bij die ik gekregen heb, die ik genomen heb via een kerstpakketbon bijv meerdere jamie oliver boeken, boeken die ik zelf gekocht heb en vaak gebruik zoals bakbijbel en van kaneel tot kardemom. Ook het kookboek was mijn eerste is zwaar beschadigd onderhamd maar laatst voor de hachee de kast uitgehaald omdat het kookboek voor meisjes van 8 tot 88 uitgeleend is

Is een verzameling van 16 jaar
pi_166023613
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:35 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik bak veel met onze kinderen, voor verjaardagen en feestjes bak ik zelf etc
Vind het ook knus op regenachtige dagen koekjes te bakken ofzo met de kinderen O+
Heb ook fijne herinneringen aan dat we bij een vriendinnetje thuis mochten bakken! Oven deed haar moeder rest deden wij zelf. Dat zijn herinneringen waarvan ik hoop dat mijn jongens ook hebben. Ndtzo als het gevoel dat zij en hun vriendjes later altijd welkom zijn
Ja, heerlijk! Mijn moeder had vroeger de traditie om elke woensdagmiddag (als we vrij hadden van school) iets lekkers te maken. Wij mochten dan vriendjes en vriendinnetjes meenemen zonder dat we dat vooraf hoefden te overleggen en mijn moeder zorgde dan voor het eten. Dan moet je denken aan: wentelteefjes, pannenkoeken (pannenkoekentaart!), poffertjes, frikadel op brood, poffert, etc. Feest was dat!
Maar verder was ik niet zo van de zoetigheid en de koekjes. Vond het daardoor ook minder leuk om ze te maken. Vond het wel leuk om af en toe iets nieuws uit te proberen, maar zo vaak is dat niet voorgekomen.
Ik was meer van het koken en dat leerde ik ook al van jongs af aan. Toen mijn vader werkloos werd (ik was dertien), kreeg hij vrijwilligerswerk met zeer onregelmatige en onvoorspelbare diensten. Op een gegeven moment hadden we de deal dat hij 's ochtends de aardappels schilde (want daar had ik een schurfthekel aan) en dat ik dan het eten zou koken als hij plotseling was opgeroepen (mijn moeder werkte ook). Dus vanaf mijn dertiende/veertiende kookte ik regelmatig voor een gezin van zeven mensen :P. Koken ligt mij dus beter dan bakken.
Somebody that I used to know
pi_166023899
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:49 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, heerlijk! Mijn moeder had vroeger de traditie om elke woensdagmiddag (als we vrij hadden van school) iets lekkers te maken. Wij mochten dan vriendjes en vriendinnetjes meenemen zonder dat we dat vooraf hoefden te overleggen en mijn moeder zorgde dan voor het eten. Dan moet je denken aan: wentelteefjes, pannenkoeken (pannenkoekentaart!), poffertjes, frikadel op brood, poffert, etc. Feest was dat!
Maar verder was ik niet zo van de zoetigheid en de koekjes. Vond het daardoor ook minder leuk om ze te maken. Vond het wel leuk om af en toe iets nieuws uit te proberen, maar zo vaak is dat niet voorgekomen.
Ik was meer van het koken en dat leerde ik ook al van jongs af aan. Toen mijn vader werkloos werd (ik was dertien), kreeg hij vrijwilligerswerk met zeer onregelmatige en onvoorspelbare diensten. Op een gegeven moment hadden we de deal dat hij 's ochtends de aardappels schilde (want daar had ik een schurfthekel aan) en dat ik dan het eten zou koken als hij plotseling was opgeroepen (mijn moeder werkte ook). Dus vanaf mijn dertiende/veertiende kookte ik regelmatig voor een gezin van zeven mensen :P. Koken ligt mij dus beter dan bakken.
Bakken kan ook hartig zijn of lekker brood enzo

Wel super die jeugd herinneringen aam dit soort dingen. Mijn streven is wel een moeder te zijn waar dat soort dingen kunnen. Wil dat mijn kinderen zich welkom en gelieft voelen en later ook terug kijken dat ze ene fijne jeugd hadden

Koken moest ik thuis ook vanaf mijn 15 de ofzo door rare thuissituatie toen echt een hekel er aan maja iemand moest het doen en ik was het enige meisje thuis dus was de klos :( later wel meer lol in gekregen toen ik samen ben gaan wonen
  maandag 17 oktober 2016 @ 22:13:38 #189
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_166024752
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:56 schreef Goitske het volgende:

[..]

maja iemand moest het doen en ik was het enige meisje thuis dus was de klos :(
Hoe oud ben je?
pi_166029882
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:13 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?
35
Heb ouders uit de steentijd qua gedachten
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:01:59 #191
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_166029897
Oh! Ja, dat kun je wel zeggen ja!
pi_166065482
Zit die laatste Smaakt naar meer te kijken


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2016 20:02:24 ]
pi_166145857
Dag van de 'grande finale' ! *O*

Dus maar ff een kleine poll :

Poll: Wie wint Heel Holland Bakt ?
Annemarie
Francis
Guido

Tussenstand:



Trouwens, na HHB een terugblik op de finale met de 3 vorige winnaars bij Ivo Niehe :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 23 oktober 2016 @ 14:01:21 #194
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zondag 23 oktober 2016 @ 14:08:29 #195
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_166146018
Ik ga ook voor Francis :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 23 oktober 2016 @ 14:13:17 #196
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_166146073
Annemarie!
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_166146204
Dit kan weleens de spannendste finale gaan worden van alle HHB's, een echte nek-aan-nek race tussen Annemarie en Francis, als een van die 2 ook maar n pietepeuterig klein foutje maakt is de winst aan de ander.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 23 oktober 2016 @ 14:43:07 #198
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_166146609
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:21 schreef TLC het volgende:
Dit kan weleens de spannendste finale gaan worden van alle HHB's, een echte nek-aan-nek race tussen Annemarie en Francis, als een van die 2 ook maar n pietepeuterig klein foutje maakt is de winst aan de ander.
En Guido dan? ;(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_166146865
quote:
10s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:43 schreef Maraca het volgende:

[..]

En Guido dan? ;(
Hij gaat een spek-met-bonen-taart maken :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_166147026
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:13 schreef MutedFaith het volgende:
Annemarie!
+1 :Y
mag het weten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')