Ik ben het met je eens dat ook 'niet bejaarde' hier recht op zouden moeten hebben. Maar dat betekent niet dat wanneer het alleen voor bejaarden zou gelden het niets met het zelfbeschikkingsrecht te maken heeft. Het is een uitbreiding van het zelfbeschikkingsrecht.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 00:03 schreef highender het volgende:
[..]
Waarom zouden enkel bejaarden een recht op zelfbeschikking hebben?
Weinig zei ik, voor iedere volwassene onder de leeftijdsgrens is het geen relevante uitbreiding.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 00:14 schreef madam-april het volgende:
Ik ben het met je eens dat ook 'niet bejaarde' hier recht op zouden moeten hebben. Maar dat betekent niet dat wanneer het alleen voor bejaarden zou gelden het niets met het zelfbeschikkingsrecht te maken heeft. Het is een uitbreiding van het zelfbeschikkingsrecht.
Minder overheidsbemoeienis betekent voor jou geen steun voor individuele vrijheid?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Conservatief ja, zoals de De VVD. Die staan in mijn ogen bepaald niet bekend om hun steun voor individuele vrijheid en zelfbeschikking, dus verwacht ik dit niet van die partij. Weinig complottigs aan.
niet mee eens. Ook met de beste zorg zou ik een probleem kunnen hebben met het feit dat ik mezelf niet meer kan wassen, of dat iemand anders mijn billen moet afvegen en me van de wc moet helpen.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 02:35 schreef Montagui het volgende:
Zelfbeschikking is een goed recht, maar de omstandigheden bepalen of dat recht juist afgehandeld wordt.
Als blijkt dat men liever dood wil dan verzorgt dan is er iets mis met de zorg.
Minder overheidsbemoeienis is alleen waarvoor ze zeggen te staan. Ik had niet gedacht dat iemand daar nog in zou trappen.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 02:07 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Minder overheidsbemoeienis betekent voor jou geen steun voor individuele vrijheid?
Het mag gewoon klaar zijn, maar het heeft wel iets tragisch dat iemand na een heel leven depressief wordt en er dan de stekker uit wil trekken.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 00:00 schreef madam-april het volgende:
[..]
Zelfs al zou het door een depressie komen, ik snap best dat je op je 80ste weinig zin hebt om je in te zetten voor een behandeling van die depressie. Je hebt al een heel leven achter de rug, het mag toch ook gewoon klaar zijn?
Veel ouderen zijn inderdaad eenzaam, maar gaat dat ineens veranderen als deze wet er niet doorkomt?
Absoluut, en daar ben ik voor. Het heeft wel wat op een mooie leeftijd uit het leven te stappen om de aftakeling en dergelijke voor te zijn. Kan je rustig afscheid nemen, dingen regelen. Mensen worden tegenwoordig toch wel te oud. Krijg je nare dingen als dementie en kanker, wil je ook niet op die leeftijd. Dan liever op een waardige manier gaan.quote:Het zijn trouwens net zo goed gezonde gelukkige 'oudere' die van deze wet gebruik zouden willen maken. Zij willen stoppen op hun hoogtepunt.
Wat is dit nou weer voor onzin.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 02:35 schreef Montagui het volgende:
quote:Op donderdag 27 oktober 2016 19:16 schreef bamibij het volgende:
waarom alleen voor bejaarden, gewoon vanaf een jaar of 25 svp
Nee hoor. Ik word liever niet verzorgd.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 02:35 schreef Montagui het volgende:
Zelfbeschikking is een goed recht, maar de omstandigheden bepalen of dat recht juist afgehandeld wordt.
Of ze staan er wel voor, maar jij kunt het niet zien door de aanwezigheid van oogkleppen?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 06:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Minder overheidsbemoeienis is alleen waarvoor ze zeggen te staan. Ik had niet gedacht dat iemand daar nog in zou trappen.
quote:Op donderdag 27 oktober 2016 23:08 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Of ze staan er wel voor, maar jij kunt het niet zien door de aanwezigheid van oogkleppen?
Dit betekent dat je geen argumenten kunt aandragen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 16:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]Oké man.
Google voor de grap eens op VVD en verbod.
Ik hoop echt dat ze deze stap gaan zetten. Zelfmoord is een belangrijke doodsoorzaak. Het alleen al bespreekbaar maken op deze manier zou zoveel kunnen helpen.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 19:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Je leven is het enige echte bezit dat je hebt, met je lichaam als fysieke vorm. Als je daar niet zelf over mag beslissen, wat heb je dan nog aan vrijheid? Het recht op leven mag geen plicht zijn.
het is een mening, en ik vind hem eigenlijk voornamelijk arrogant. Alsof iedereen te dom is om zelfbeschikking te snappenquote:Op maandag 26 juni 2017 21:15 schreef Arcee het volgende:
Deze column maakt gehakt van het D66-voorstel: D66 heeft een puinhoop gemaakt van het euthanasiedebat
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 19:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Je leven is het enige echte bezit dat je hebt, met je lichaam als fysieke vorm. Als je daar niet zelf over mag beslissen, wat heb je dan nog aan vrijheid? Het recht op leven mag geen plicht zijn.
Dat is m.i. niet de boodschap die de schrijver wil brengen. Hij wil wel manen tot enige terughoudendheid en hij vindt D66 drammerig. Twee valide punten, als je het mij vraagt.quote:Op maandag 26 juni 2017 21:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
het is een mening, en ik vind hem eigenlijk voornamelijk arrogant. Alsof iedereen te dom is om zelfbeschikking te snappen
Heb jij Google al kunnen vinden ondertussen?quote:Op dinsdag 1 november 2016 07:39 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dit betekent dat je geen argumenten kunt aandragen?
Gehakt?quote:Op maandag 26 juni 2017 21:15 schreef Arcee het volgende:
Deze column maakt gehakt van het D66-voorstel: D66 heeft een puinhoop gemaakt van het euthanasiedebat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |