Dat sentiment bedoel ik. Zo'n vrijheidshatende partij wekt wantrouwen als ze zich hard maken voor zoiets.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 18:42 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Tsja, de VVD wil natuurlijk dat mensen die stoppen met werken hun leven "klaar" vinden. Dat is logisch.
LXIV voorzag het al in deel 1:quote:Op woensdag 26 oktober 2016 18:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat sentiment bedoel ik. Zo'n vrijheidshatende partij wekt wantrouwen als ze zich hard maken voor zoiets.
Wel als kanttekening dat de VVD geen leeftijdsgrens wil, dus op elke leeftijd mag je dood. Maar die niet-pensioensgerechtigen die dood willen zullen wel vooral uitkeringstrekkers zijn
quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:12 schreef LXIV het volgende:
Kortom, een aanmoedigingsbeleid voor ouderen om meteen nadat ze de pensioenleeftijd bereikt hebben een spuitje te nemen, zodat ze de maatschappij maar zo weinig mogelijk kosten en zo weinig mogelijk huisvesting in beslag nemen.
Dat begint altijd met eerst vrijwillig de mogelijkheid bieden voor mensen die dat willen en over 30 jaar ben je asociaal als je na je 75-ste (pensioenleeftijd dan) nog door wil leven. Het mag wel, natuurlijk mag het, maar wel aso. Want je voegt niks meer toe en hebt je leven al gehad.
De Nederlander mag zich dus helemaal sufwerken, het gros van zijn verdiensten afdragen aan de belastingdienst, en na het afronden van zijn loopbriefje op zijn pensioendag zich gaan melden bij de GGZ voor een spuitje.
Ik dub nog even of ik dit *erg* zou vinden voor mijzelf als persoon als ik dus wel al dat extra geld nu te besteden had gehad.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
LXIV voorzag het al in deel 1:
[..]Het lijkt nu nog "toekomstmuziek" maar volgens de glijdende schaal waarmee de publieke opinie "gemasseerd" wordt is het op een goede dag geaccepteerd. Het zijn duivelse plannen.
En hier het achterliggende mechanisme :
https://en.wikipedia.org/wiki/Overton_window
"Christopher Buckley's novel Boomsday applies the Overton window to the subject of Social Security reform in the United States. The technique used was to agitate for "voluntary transitioning", that is, suicide at a certain age in exchange for benefits, as a method of reducing the cost of Social Security. Ultimately, the stated goal was for a more modest result of reducing the burden that it was claimed was imposed on younger people for the costs of Social Security."
Die zijn nu doorgaans juist niet "progressief" en "intelligent". Zeker die laatste groep niet, dat is Bible-belt.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen wonder dat dit soort mensen ook degene zijn die zaken als homeopatie aanhangen, E nummers eng vinden en hun kinderen weigeren in te laten enten.
Nope, dat is maar een klein deel van de mensen die niet laten vaccineren.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeker die laatste groep niet, dat is Bible-belt.
Ik geloof overigens niet in een complot in deze maar ik vind het wel leuk om erover te speculeren.quote:
En dan huilen dat mensen je weer voor een 14 jarige houden.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik geloof overigens niet in een complot in deze maar ik vind het wel leuk om erover te speculeren.
Ik zit daar niet mee hoor. Het is best interessant dat "Boomsday" (uit de link) een soort "1984" kan worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dan huilen dat mensen je weer voor een 14 jarige houden.
Hoezo complot ? Het is gewoon het logisch gevolg van VVD denken. Niet geniepig ofzo.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch knap hoe mensen die zich voor zo progressief en intelligent houden zoveel afkeer hebben van de vrije keus te sterven en er een complot achter wanen.
Ik ben exact het tegenovergesteldequote:Geen wonder dat dit soort mensen ook degene zijn die zaken als homeopatie aanhangen, E nummers eng vinden en hun kinderen weigeren in te laten enten.
Hij moet gewoon weer even zeuren.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:40 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoezo complot ? Het is gewoon het logisch gevolg van VVD denken. Niet geniepig ofzo.
[..]
Ik ben exact het tegenovergestelde
Het stepstone denken, hetzelfde riedeltje hoor/hoorde je van conservatieven over drugs, prostitutie legaliseren, homos die mogen trouwen, toestaan van echtscheidingen, euthanasie, ongehuwd samenwonen, werkende getrouwde vrouwen, etc etc etc.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:40 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoezo complot ? Het is gewoon het logisch gevolg van VVD denken. Niet geniepig ofzo.
[..]
Ik ben exact het tegenovergestelde
Conservatief ja, zoals de De VVD. Die staan in mijn ogen bepaald niet bekend om hun steun voor individuele vrijheid en zelfbeschikking, dus verwacht ik dit niet van die partij. Weinig complottigs aan.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het stepstone denken, hetzelfde riedeltje hoor/hoorde je van conservatieven over drugs, prostitutie legaliseren, homos die mogen trouwen, toestaan van echtscheidingen, euthanasie, ongehuwd samenwonen, werkende getrouwde vrouwen, etc etc etc.
Het blijft wel lastig te bepalen wanneer zo iemand er gewoon klaar mee is of dat het komt door een depressie die behandeld zou kunnen worden. Veel ouderen zijn vooral eenzaam.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 05:00 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als we iets ècht niet willen met zijn allen, dan beslissen we democratisch dat we dat niet willen.
Willen wij dat een deel van onze ouderen zich volkomen zinloos en "op" voelt en elke dag uitkijkt naar de dood als de welkome verlossing uit een leven dat geen hoogtepunten, geen hoop en geen beloftes meer heeft?
Nou, ik wil dat niet! Met een beetje mazzel stappen ze zelf uit het leven (vaak door eten en drinken te weigeren), maar ik gun ze een wat waardiger en minder pijnlijk einde als afsluiting. Als ze dat willen, natuurlijk.
Iemand anders vroeg al of je zelf omgaat met hoogbejaarden. Ik kom dan niet in verpleeghuizen, maar relatief gezonde hoogbejaarden die niet meer verder willen, die 's morgens opstaan de moeite niet meer vinden, daarvan hoor ik met zekere regelmaat en vanuit verschillende bevolkingsgroepen. En wat zeg je dan tegen iemand van 90 die wacht op de dood, maar gezondheidstechnisch misschien nog wel 20 jaar te leven heeft?
Je bent dus tegen het recht op zelfbeschikking omdat het een VVD plan is? Triest figuurquote:Op woensdag 26 oktober 2016 19:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Conservatief ja, zoals de De VVD. Die staan in mijn ogen bepaald niet bekend om hun steun voor individuele vrijheid en zelfbeschikking, dus verwacht ik dit niet van die partij. Weinig complottigs aan.
Nee. Sterker nog, ik ben er helemaal niet tegen. Zit jij even fout.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent dus tegen het recht op zelfbeschikking omdat het een VVD plan is?
Hoe dat zo m'n jong? Zijn mijn teksten wat te hoog gegrepen voor je?quote:Triest figuur
Dan gaan ze naar de bejaarden disco lekker met hun rollators verstrikt raken en daarna in de hoek zoenen met hun nieuwe liefde zonder gebit.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het blijft wel lastig te bepalen wanneer zo iemand er gewoon klaar mee is of dat het komt door een depressie die behandeld zou kunnen worden. Veel ouderen zijn vooral eenzaam.
In principe is het dit plan wat mij betreft gewoon de pil van drion (d66) in een iets andere marketingterm omschreven.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent dus tegen het recht op zelfbeschikking omdat het een VVD plan is? Triest figuur
Even afwachten op de leeftijdsgrens die ze gaan voorstellen, als het enkel voor bejaarden gaat heeft het weinig met het recht zelfbeschikking te maken.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Je bent dus tegen het recht op zelfbeschikking omdat het een VVD plan is? Triest figuur
Hoezo heeft het dan weinig met het recht op zelfbeschikking te maken?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:35 schreef highender het volgende:
[..]
Even afwachten op de leeftijdsgrens die ze gaan voorstellen, als het enkel voor bejaarden gaat heeft het weinig met het recht zelfbeschikking te maken.
'Voltooid leven', 'oudere mensen', het zal niet voor 30-jarigen zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:35 schreef highender het volgende:
[..]
Even afwachten op de leeftijdsgrens die ze gaan voorstellen, als het enkel voor bejaarden gaat heeft het weinig met het recht zelfbeschikking te maken.
Zelfs al zou het door een depressie komen, ik snap best dat je op je 80ste weinig zin hebt om je in te zetten voor een behandeling van die depressie. Je hebt al een heel leven achter de rug, het mag toch ook gewoon klaar zijn?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het blijft wel lastig te bepalen wanneer zo iemand er gewoon klaar mee is of dat het komt door een depressie die behandeld zou kunnen worden. Veel ouderen zijn vooral eenzaam.
Waarom zouden enkel bejaarden een recht op zelfbeschikking hebben?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:46 schreef madam-april het volgende:
Hoezo heeft het dan weinig met het recht op zelfbeschikking te maken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |