Je gaat er dan dus van uit dat die oudere ziek is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mooi gezegd. Kan ik me helemaal in vinden. Maar 'de situatie zal niet wezenlijk veranderen' kan er misschien ook nog bij. Als je ziek bent dan kun je niet het hele traject overzien. En anderen kunnen dat wel.
Dat dus.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Je gaat er dan dus van uit dat die oudere ziek is.
Maar daar hebben we de huidige euthanasiewet al voor.
Dit gaat juist om: "klaar zijn met leven", zonder ziekte.
Ik bedoel hiermee niets betuttelends. Maar er zijn situaties waarin mensen de grootste moeite hebben om door te leven en niet kunnen zien dat de situatie gaat verbeteren (bij revalidatie bijvoorbeeld, of na het verlies van een dierbare).quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
'Anderen' kunnen vinden dat jij nog 'gelukkiger' kan worden, en 'dat er nog zoveel is om voor te leven'. Dat is niet aan 'anderen' om te bepalen of te 'voorspellen', zeker niet als je 80 bent en het gewoon wel mooi geweest vindt voordat je nog verder aftakelt en helemaal niets meer kunt.
Maar nu loopt het door elkaar. Over welke leeftijdscategorie hebben we het nu? Ik heb het over de onder de 75plus. Of 70plus, zoiets.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Je gaat er dan dus van uit dat die oudere ziek is.
Maar daar hebben we de huidige euthanasiewet al voor.
Dit gaat juist om: "klaar zijn met leven", zonder ziekte.
Dit gaat nog steeds over 75+..........quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar nu loopt het door elkaar. Over welke leeftijdscategorie hebben we het nu? Ik heb het over de onder de 75plus. Of 70plus, zoiets.
Bij revalidatie (na langere tijd) kan ik me er iets bij voorstellen. Verlies van een dierbare is een drogreden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik bedoel hiermee niets betuttelends. Maar er zijn situaties waarin mensen de grootste moeite hebben om door te leven en niet kunnen zien dat de situatie gaat verbeteren (bij revalidatie bijvoorbeeld, of na het verlies van een dierbare).
Oh dat gaat lekker hier haahahahahaquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit gaat nog steeds over 75+..........
+1 voor Johannes. Ik kan me buiten het geloof geen reden verzinnen om het niet door te voeren. Daarbij gezegd dat ik ieders geloof respecteer maar radicaal gelovigen bij voorbaat niet serieus lan nemen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://defrysk.wordpress.com/
[ afbeelding ]
Johannes van der Togt gelooft zowaar in Het Eeuwig Leven Na Den Dood.
Want "duizenden zullen Edit Schippers eeuwig dankbaar zijn".
Mooie naam: "Schippers". Doet denken aan Charoon, die de mensen naar de overkant bracht, over de rivier de Styx. Zoek maar op Wikipedia.
'Eenrichtingsverkeer'? In welke zin? Iedereen heeft toch zijn eigen mening?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
+1 voor Johannes. Ik kan me buiten het geloof geen reden verzinnen om het niet door te voeren. Daarbij gezegd dat ik ieders geloof respecteer maar radicaal gelovigen bij voorbaat niet serieus lan nemen.
Maar laat de gelovigen van deze samenleving dan ook eens een respect op kunnen brengen voor de mensheid.
Weg met dat eeuwige (no pun) eenrichtingsverkeer.
Behalve dat gelovigen ook graag voor anderen beslissen wat ze mogen willen en vinden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
'Eenrichtingsverkeer'? In welke zin? Iedereen heeft toch zijn eigen mening?
Ik ben gelovig maar ik weet van niks.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve dat gelovigen ook graag voor anderen beslissen wat ze mogen willen en vinden.
De gelovigen zijn anders wel degenen die dit soort plannen zullen proberen tegen te houden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben gelovig maar ik weet van niks.
Niet-gelovigen willen het dan dus kennelijk. Ieder z'n meug. Vrij Nederland. Democratie heet dat.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
De gelovigen zijn anders wel degenen die dit soort plannen zullen proberen tegen te houden.
Homo-huwelijk, euthanasie, abortus, anti-conceptie. Zomaar een paar voorbeelden die gelovigen graag tegen houden. Hub goed recht, mijn goed recht om er wat van te vinden. Meer dan dat is het ook niet...quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Niet-gelovigen willen het dan dus kennelijk. Ieder z'n meug. Vrij Nederland. Democratie heet dat.
Je kunt het ook zó bekijken: goed dat er nog ergens mensen op de rem trappen... samenleving is al dol genoeg.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Homo-huwelijk, euthanasie, abortus, anti-conceptie. Zomaar een paar voorbeelden die gelovigen graag tegen houden. Hub goed recht, mijn goed recht om er wat van te vinden. Meer dan dat is het ook niet...
Want mensen kunnen niet voor zichzelf beslissen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt het ook zó bekijken: goed dat er nog ergens mensen op de rem trappen... samenleving is al dol genoeg.
Ik ben het niet helemaal met Hans eens. Ook als er nog liefde is van o.a. kinderen, kan het zwaar zijn om de hele dag te wachten tot je weer naar bed mag - dat, of de dood. Een potje Rummikub is de zoveelste zinloze bezigheid. Het hele repetoir van de kok ken je uit je hoofd. Medebewoners weten je niets boeiends meer te vertellen, zij beleven ook niets nieuws meer. Je vertikt het om je kinderen te verplichten je te bezoeken, ook omdat hun verhalen je er nog eens pijnlijk op wijzen wat je zelf niet meer kan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://defrysk.wordpress.com/
[ afbeelding ]
Johannes van der Togt gelooft zowaar in Het Eeuwig Leven Na Den Dood.
Want "duizenden zullen Edit Schippers eeuwig dankbaar zijn".
Mooie naam: "Schippers". Doet denken aan Charoon, die de mensen naar de overkant bracht, over de rivier de Styx. Zoek maar op Wikipedia.
Niets vrij als de een voor de ander beslist dat die ander z'n leven niet op een waardige manier mag beëindigen omdat de een vindt dat dat aan een imaginaire God is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Niet-gelovigen willen het dan dus kennelijk. Ieder z'n meug. Vrij Nederland. Democratie heet dat.
De ander vindt dat die niet bestaat. Ieder z'n overtuiging. Wat moet ik hier nou van zeggen? Moet ik jou gaan porren omdat jij wel voor zo'n beslissing bent...? Jou gaan verwijten dat jij het mogelijk wilt maken? Ik weet niet wat je van me wilt...quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niets vrij als de een voor de ander beslist dat die ander z'n leven niet op een waardige manier mag beëindigen omdat de een vindt dat dat aan een imaginaire God is.
wat is er dan wel zo dol dat je er zoveel last van hebt??quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt het ook zó bekijken: goed dat er nog ergens mensen op de rem trappen... samenleving is al dol genoeg.
dat. Doe het voor jezelf niet, maar laat een ander vrij om te kiezen wat hij/zij wil.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niets vrij als de een voor de ander beslist dat die ander z'n leven niet op een waardige manier mag beëindigen omdat de een vindt dat dat aan een imaginaire God is.
Onze democratie werkt niet goed...?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat. Doe het voor jezelf niet, maar laat een ander vrij om te kiezen wat hij/zij wil.
o?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Onze democratie werkt niet goed...?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |