ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op zondag 16 oktober 2016 01:48 schreef James1988 het volgende: Het zou ook andersom kunnen: vanuit NL naar Friedrichshafen, dan de catamaran naar Konstanz, en de volgende dag via Frankrijk naar huis.
Op zondag 16 oktober 2016 01:53 schreef dennistd het volgende: Die catamaran lijkt me op zondagmorgen leuker, anders zit je zaterdag in het donker op dat ding...
Op zondag met de catamaran van Konstanz naar Friedrichshafen, vanaf daar met een trein naar Lindau, dan de EC naar München pakken, vanaf daar een RJ naar Frankfurt (als die rijdt, ik ken de tijden niet), en dan met ICE terug naar NL?
Op zondag 16 oktober 2016 01:56 schreef James1988 het volgende: Op zondag met de catamaran van Konstanz naar Friedrichshafen, vanaf daar met een trein naar Lindau, dan de EC naar München pakken, vanaf daar een RJ naar Frankfurt (als die rijdt, ik ken de tijden niet), en dan met ICE terug naar NL?
Of duurt dat allemaal véél te lang?
Als dat kan lijkt het me best snel. Wel vrij duur ook aangezien je dan alleen maar Fernverkehr hebt. Niet mijn probleem, ik heb geld zat. Maar ja misschien wel een probleem voor iemand anders. Ik dacht zelf aan KN - FN - Ulm - Stuttgart - F - K als je dat met fernverkehr kunt doen ben je gewoon like 1600 in K, kun je onderweg nog een uurtje vertraging lijen en ben je nog ruim op tijd om lekker uitgebreid te gaan eten, bijv bij ie tent van vorig jaar
Die railjets naar Frankfurt lijken niet zo heel vaak te rijden. En om nou helemaal via München te reizen om dan toch weer in een ICE3 te zitten? Nah... daar zitten we toch al lang genoeg in.
Ja, ik zou niet weten waarom je per se via Lindau of München zou willen rijden. Konstanz is minstens zo veel Bodensee als Lindau ooit kan zijn, en die boot beëindigt elke verdere discussie wel
Hee je steekt dan de Bodensee over met die boot? Maar Konstanz is toch Duitsland dacht ik? Of ligt er ook nog wat Duitsland aan de andere kant van de Bodensee? Nee toch? Ben te lui om naar de kast te lopen en de atlas te pakken.
Op zondag 16 oktober 2016 02:16 schreef James1988 het volgende: Ik vind 70 minuten in Keulen niet heel ruim trouwens, als we er ook nog willen gaan eten.
Als we via Basel Bad reizen zouden we een uur eerder in Keulen kunnen zijn.
Je kunt ook later uit Köln weg (20.46u), maar dan ben je wel heel laat thuis: om 0.11u Via Ulm lijkt me een leukere route. En diesel-IC's
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik blijf me er elke keer in Duitsland over verbazen hoeveel MEUK er gewoon nog ligt Elk boerenhol een enorm emplacement cq oerwoud en duizend seinhuizen met ingegooide ruiten en dit soort idiote constructies..
Okee, maar als iedereen uitgelachen is over de diesel-IC's die nog altijd vanuit Lindau met dubbel 218 naar de beschaafde wereld rijden ( Wait whut? Ja dat) wat rijden we dan? Ik heb al meerdere keren aangegeven dat de meest voor de hand liggende heenreis Arnhem - Köln - Koblenz - mainz - karlsruhe - Offenburg - Singen - Radolfzell - Konstanz zou moeten zijn. Als we dat doen is er nog ruimschoots tijd voor mensen die dat willen, om Zwitserland in te gaan. Niet om even het derde honk op Kreuzlingen aan te tikken, maar gewoon echt een leuk rondje via bijvoorbeeld Weinfelden, St Gallen, Romanshorn etc. Dan KAN allemaal
Op zondag 16 oktober 2016 02:46 schreef Prins_Pils het volgende: Ik bedoel, je hebt dan vast Zugbindung dus om het dan op zeven minuutjes aan te laten komen? Mjeh
Dan wordt het dus Arnhem Centraal ab 09:07 ICE 105 Offenburg an 13:27
Offenburg ab 13:59 RE 4727 Konstanz an 16:16
Die ICE 105 houdt dezelfde tijden volgens NS.nl, alleen die RE is wat onzeker. Wat onze Gruppenticketberaterkaufmannherrschaft wel even goed moet regelen is dat we niet in een stiltecoupe neergezet worden in die ICE
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
toen in 2007 hebben we alles met Nahverkehr gedaan. Liepen w ebij Oberwinter een half uur vertraging op. Hebben we nog kill hard kaartjes voor de IC Koblenz - Mainz moeten kopen om ons schema weer op te pakken maar dat lukte wel
Die ICE 105 houdt dezelfde tijden volgens NS.nl, alleen die RE is wat onzeker. Wat onze Gruppenticketberaterkaufmannherrschaft wel even goed moet regelen is dat we niet in een stiltecoupe neergezet worden in die ICE
We kunnen ook nog iets bedenken met een groepje die per se Oostenrijk of per se Liechtsensten of per se niet de boot of whatever, dat die dan hun eigen plan trekken naar Ulm, en dat dat mensen die WEL snappen hoe de wereld in elkaar zit, uitslapen, lekker ontbijtje nemen, en doodrelaxed de boot pakken om in Ulm op al die stresskevers te wachten. Dat kan ook
Op zondag 16 oktober 2016 01:53 schreef Dr_Flash het volgende: Alles echt ALLES aan Frankrijk is gewoon totaal kut. Wat Duck er doet is ook niet mijn verantwoordelijkheid.
Als we dan een eventuele route weten, dan kan ik kijken voor goedkope tickets via DB Gruppenreise, want we zullen toch niet alleen maar Nahverkehr reizen?
Je kunt ook gaan voor een overstap op een ICE naar Zürich in Mannheim. Vanaf Zürich heb je dan een IR naar Konstanz, aankomst om 17.54u.
Al vind ik via het Offenburg-Donaueschingen ook prima
De optie via Zürich is financieel niet zo interessant ben ik bang Met name Zürich - KN is behoorlijk prijzig. Ze hebben daar geen SWT he. En omdat ALLE Zwitsers een Halbtax-abo hebben zijn de prijzen zonder halbtax nogal aan de maat.
Waarom? Hoop dat hiermee gelijk ook de prijzen zullen dalen.
Gaat niet gebeuren. ProRail wordt hiermee btw-plichtig en de verwachting is dat de prijzen daardoor juist zullen gaan stijgen, omdat die kosten doorberekend zullen gaan worden aan de gebruikers
Gaat niet gebeuren. ProRail wordt hiermee btw-plichtig en de verwachting is dat de prijzen daardoor juist zullen gaan stijgen, omdat die kosten doorberekend zullen gaan worden aan de gebruikers
Welnee. Dat is gewoon een loze kreet van bestuurders die hun geldpers ten onder zien gaan.
Gaat niet gebeuren. ProRail wordt hiermee btw-plichtig en de verwachting is dat de prijzen daardoor juist zullen gaan stijgen, omdat die kosten doorberekend zullen gaan worden aan de gebruikers
Dat kan je wel van tafel strepen met een speciaal regeltje
Waarom? Hoop dat hiermee gelijk ook de prijzen zullen dalen.
Ik zie eerder gebeuren dat er miljoenen in de richting van adviesbureaus gaan om een prijzige reorganisatie uit te voeren die na jaren budgetoverschrijdingen niet het gewenste resultaat heeft.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Onder het personeel van ProRail heerst grote onzekerheid over de gevolgen voor hun arbeidsvoorwaarden. Het kabinet wil het personeel zoveel mogelijk tegemoetkomen. Zo blijven medewerkers aangesloten bij het pensioenfonds voor spoorwegpersoneel. Een overstap naar ambtenarenfonds ABP zou nadelig uitpakken.
In een brandbrief waarschuwde de spoorsector het kabinet twee weken geleden nog voor overhaaste beslissingen. "In het belang van ruim één miljoen dagelijkse spoorreizigers, de Nederlandse industrie en de spoorsector doen wij een beroep op u om niet over één nacht ijs te gaan." De brief is ondertekend door acht organisaties waaronder de NS, Koninklijk vervoer Nederland, FNV Spoor en reizigersorganisatie Rover.
Het lijkt me anders vrij onlogisch als een reizigersorganisatie (die de brief ondertekend heeft) niet opkomt voor de belangen van de reizigers. Of moet Rover namens een andere groep belangen behartigen?
Op zondag 16 oktober 2016 18:03 schreef dcm360 het volgende: Het lijkt me anders vrij onlogisch als een reizigersorganisatie (die de brief ondertekend heeft) niet opkomt voor de belangen van de reizigers. Of moet Rover namens een andere groep belangen behartigen?
Die hebben ze er natuurlijk bij gelapt. NS die SAMEN met Rover iets doet "in het belang van de reiziger"? ja tuurlijk ja. En ik ben de Paashaas
NRC-journalist Mark Duursma meldt op Twitter dat de Ministerraad afgelopen vrijdag heeft besloten, dat ProRail wordt omgevormd tot een ZBO, een zelfstandig bestuursorgaan. Navraag wees uit, dat dit een voorbarige conclusie is.
Wél is gebleken dat de optie “Agentschap” een teveel aan nadelen met zich meebrengt. Daarom is deze variant nu van tafel. De optie “ZBO” wordt de komende tijd nader onderzocht. Naar verwachting in december zal het Kabinet beslissen of ProRail wordt genationaliseerd (dan dus als ZBO), en niet eerder.
De discussie met de stakeholders, waaronder de Maatschappij Voor Beter OV, loopt dus gewoon nog, zodat veel vragen kunnen worden beantwoord, zoals de vraag over de kostenaspecten en de gevolgen voor belastingbetaler, reiziger en belader.
Net als veel andere organisaties, heeft Voor Beter OV met grote klem bepleit, dat niet alleen de voor- en nadelen van de totstandkoming van een ZBO of een Agentschap moeten worden vergeleken, maar dat ook de optie “huidige situatie continueren” (die vooralsnog de voorkeur van Voor Beter OV geniet) bij de vergelijking moet worden betrokken. Pas dan kan een zorgvuldig besluit worden genomen. Voor Beter OV is verheugd, vandaag expliciet vernomen te hebben, dat de Staatssecretaris nog steeds openstaat voor verder overleg en discussie over de toekomst van ProRail.
Op zondag 16 oktober 2016 17:46 schreef MCH het volgende: Zo zo, in de nieuwe ICE 4 kunnen ACHT! fietsen meegeboekt en vervoerd worden. Vooruitgang bij de DB.
Meer dan vroeger
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
We horen het wel. Ik ben heel benieuwd hoe vroeg we in Konstanz kunnen zijn via Offenburg En had iemand al ideeën over de terugweg behalve uitslapen en met de boot naar Friedrichshafen en dan naar Ulm en zo? Als we lokaal nog een leuk rondje willen doen kan dat het beste zaterdagmiddag denk ik. Hoewel je zondagochtend meer aan je daglicht hebt waarschijnlijk.
Ab 11. Dezember musst du auch beim Sparpreis Europa tiefer in die Tasche greifen. Der grundsätzliche Rabatt von 25 Prozent gilt dann nämlich nur noch für den innerdeutschen Streckenanteil, nicht aber mehr für die Strecke im Ausland. Wie die Deutsche Bahn die verschiedenen Streckenanteile genau berechnen will, ist noch unklar. Fest steht aber, dass es damit voraussichtlich keine Sparpreis Europa ab 29,25 Euro inklusive Bahn-Card-Rabatt mehr geben wird.
Das minder tenzij je je Nederlandse kortingskaart kunt gebruiken voor het stukje in Nederland.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 16 oktober 2016 18:26 schreef greavy het volgende: Het is dan echter wel zaak dat ik dinsdag of woensdag al een aanvraag doe voor de kaarten, en niet nog een week gaan zeuren over tijden en route.
Dinsdag staat de nieuwe dienstregeling online, dus pas vanaf dan kunnen we echt gaan plannen.
BOB Friedrichshafen Hafen 12.04u Friedrichshafen Stadt 12.05u
IC 118 (ÖBB-rijtuigen) Friedrichshafen Stadt 12.33u Ulm Hbf 13.45u Stuttgart Hbf 14.58u Mannheim Hbf 16.06u
ICE 516 (overstap in Ulm, Stuttgart of Mannheim) Ulm Hbf 14.51u Stuttgart Hbf 15.51u Mannheim Hbf 16.36u Köln Hbf 18.05u
ICE 104 Köln Hbf 19.15u Arnhem 20.58u
De enige niet zekere tijden zijn de BOB (rijdt vaak zat) en ICE 516 (dat is wel een puntje...). IC 118 heb ik via de ØBB gevonden.
Moeten we alleen ff het overstappunt tussen de IC en ICE bepalen. Geen idee waar de interessantste treinen langs komen, zou zeggen Stuttgart, of juist Ulm vanwege de diesels.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Daar komt veel leuks maar het is een enorme teringzooi. Ik was ook wel onder de indruk van dat station ten zuiden daarvan, dat laatste grote, ff opzoeken hoe het heet, aan de Franse grens.
Op zondag 16 oktober 2016 20:42 schreef James1988 het volgende: Ik vind 70 minuten in Keulen niet echt lang hoor. Hoe lang waren we daar begin dit jaar eigenlijk?
Ik hou er niet van om wat er op m'n bord ligt bij wijze van spreken naar binnen te moeten schuiven.
Hangt er vanaf wat je wil gaan doen. Als je nooit in Duitsland komt is het een best aardig station maar er is niet achterlijk veel langeafstandsverkeer. Ik vind eerlijk gezegd Salzbergen en Osnabrück interessanter.
Op zondag 16 oktober 2016 21:11 schreef Prins_Pils het volgende: Voor een eerste treinreisje Duitsland is het wel geinig en het heeft een best leuk centrum.
Ja, het centrum is inderdaad best prima. Münster zelf heeft ongeveer evenveel inwoners als Utrecht.
Op zondag 16 oktober 2016 21:14 schreef Prins_Pils het volgende: Zķ veel meer langeafstandsverkeer is daar toch niet? Pimpel en het spul richting Hamburg, dat was het wel?
Ik heb het wel gehad hoor, met een groep van 16 man met de ICE (enkeltje Köln - Arnhem). Dan wordt het ineens erg leuk. Zo'n kaartje voor puur Nahverkehr wordt meestal niet gedaan, want dan verwijzen ze je naar de Nahverkehr-tickets van de regio's.
Dat hele IRE-stukje boeit denk ik niet met een Gruppenreise. Zeker niet als je 6 of 7 man hebt, want dan is zo'n SWT in verhouding voor dat kleine stukje weer duur.
Dan gaan we toch gewoon over Ulm, en 11:26 uit Friedrichshafen Hafen weg? 17:05 in Keulen, 19:14 vertrek ofzo.
Ik zit op 10 december voor 7 personen van Friedrichshafen Hafen (vertrek 11:26) tot Köln (naar Arnhem kan ik nu geen prijzen online zien want alleen op aanvraag ivm drukte van die ICE) op ¤41pp via Gruppenreise. Als het tegenzit wordt het dan ¤55 voor de terugreis.
Wat was de heenreis ook alweer? Dan kan ik daar ook een inschatting van gaan maken.
Tot Oberhausen zit ik voor 10 december op ¤44 (met ICE 104). Dus moet alleen nog het tarief van het laatste stukje tevoorschijn krijgen dinsdagochtend.
9u07 zoiets was het uit Arnhem toch? En dan was het zo rond 18u ofzo in Konstanz? Heb er nu ook overstappen van 5 minuten tussen, maar als ik alles op minstens 10 minuten zet, zijn we 18:16 in Konstanz.
Arnhem Centraal ab 09:07 9 ICE 105 Intercity-Express Richtung: Basel SBB Köln Hbf an 10:46 6 Umsteigezeit 32 Min.
Köln Hbf ab 11:18 7 IC 2013 Intercity Richtung: Oberstdorf Stuttgart Hbf an 14:49 15 Umsteigezeit 29 Min.
Stuttgart Hbf ab 15:18 3 RE 19039 Regional-Express Richtung: Singen(Hohentwiel) Singen(Hohentwiel) an 17:42 4 Umsteigezeit 10 Min.
Singen(Hohentwiel) ab 17:52 2 RE 4731 Regional-Express Richtung: Konstanz Konstanz an 18:16 3a
Dan kom ik op ¤33pp tussen Oberhausen en Konstanz uit. Het stukje Arnhem-Oberhausen komt er nog bij, dus een eurootje of 40 denk ik. Of als iemand wel de juiste info paraat heeft met het gekozen plan voor de heenweg hoor ik het graag...
De reis kan misschien goedkoper, door eerder die ICE 105 uit te gaan. Die is gewoon veel te duur. Wat je ook probeert, ICE 105 zit ALTIJD qua prijs in de weg.
Ik krijg nu echter weer een beter "Angebot" door het in Duisburg te splitsen en via Offenburg op ¤57 (aankomst Konstanz 18:16). Via Stuttgart naar Singen over de Gaubahn kom ik op ¤35. Prijzen zijn steeds vanaf Oberhausen, daar ik geen prijzen online kan krijgen vanaf Arnhem.
Op zondag 16 oktober 2016 21:31 schreef greavy het volgende: Ik zit op 10 december voor 7 personen van Friedrichshafen Hafen (vertrek 11:26) tot Köln (naar Arnhem kan ik nu geen prijzen online zien want alleen op aanvraag ivm drukte van die ICE) op ¤41pp via Gruppenreise. Als het tegenzit wordt het dan ¤55 voor de terugreis.
Wat was de heenreis ook alweer? Dan kan ik daar ook een inschatting van gaan maken.
Zo, ik heb het rondgebreid. Dit staat op ¤19 per persoon vanaf Oberhausen. Misschien vanaf Arnhem dan ¤29. Oberhausen Hbf ab 10:00 13 ICE 105 Intercity-Express Richtung: Basel SBB Düsseldorf Hbf an 10:20 16 Umsteigezeit 7 Min.
Düsseldorf Hbf ab 10:27 15 EC 9 Eurocity Richtung: Zürich HB Baden-Baden an 14:07 7 Umsteigezeit 23 Min.
Baden-Baden ab 14:30 3 RE 4729 Regional-Express Richtung: Konstanz Konstanz an 17:16 3a
Akkoord aan allen?
Zodra ik die overstap van 7 minuten eruit gooi (zelfde perron) vliegen de prijzen omhoog.
Op zondag 16 oktober 2016 22:11 schreef greavy het volgende: Zo, ik heb het rondgebreid. Dit staat op ¤19 per persoon vanaf Oberhausen. Misschien vanaf Arnhem dan ¤29. Oberhausen Hbf ab 10:00 13 ICE 105 Intercity-Express Richtung: Basel SBB Düsseldorf Hbf an 10:20 16 Umsteigezeit 7 Min.
Düsseldorf Hbf ab 10:27 15 EC 9 Eurocity Richtung: Zürich HB Baden-Baden an 14:07 7 Umsteigezeit 23 Min.
Baden-Baden ab 14:30 3 RE 4729 Regional-Express Richtung: Konstanz Konstanz an 17:16 3a
ZATERDAG 14 JANUARI 2016 Arnhem Centraal ab 09:07 9 ICE 105 Intercity-Express Richtung: Basel SBB Düsseldorf Hbf an 10:20 16 Umsteigezeit 7 Min.
Düsseldorf Hbf ab 10:27 15 EC 9 Eurocity Richtung: Zürich HB Baden-Baden an 14:07 7 Umsteigezeit 23 Min.
Baden-Baden ab 14:30 3 RE 4729 Regional-Express Richtung: Konstanz Konstanz an 17:16 3a
ZONDAG 15 JANUARI Friedrichshafen Hafen ab 11:26 2b RB 28626 Regionalbahn Richtung: Friedrichshafen Stadt Friedrichshafen Stadt an 11:27 2 Umsteigezeit 4 Min.
Friedrichshafen Stadt ab 11:31 3 IRE 4228 Interregio-Express Richtung: Stuttgart Hbf Ulm Hbf an 12:44 3 Nord Umsteigezeit 49 Min.
Ulm Hbf ab 13:33 1 ICE 596 Intercity-Express Richtung: Berlin Ostbahnhof Mannheim Hbf an 15:24 2 Umsteigezeit 12 Min.
Mannheim Hbf ab 15:36 3 ICE 106 Intercity-Express Richtung: Dortmund Hbf Köln Hbf an 17:05 4
Köln Hbf ab 19:14 4 ICE 104 Intercity-Express Richtung: Amsterdam Centraal Arnhem Centraal an 20:53
Mail? Oh? Naja ik laat het van de prijs afhangen of ik wel of niet meega. Maar dit is dus ¤60.- voor heen én terug? Dat is niet veel Wijzigen prijzen heel erg als er een persoon bijkomt?
Ik zit nu bijna 3 maanden in de lappenmand en er is nog geen verbetering, er zijn natuurlijk wel allerlei onderzoeken enzo maar ik weet niet of het wat gaat opleveren, ik maak zelfs backupplannen voor trouwerijen waar ik voor uitgenodigd ben en wil een stelletje treinengekken zéker niet lastigvallen met iemand die nu een aneurysma lijkt te hebben en daardoor schreeuwend van de pijn op het toilet zit tot de zelfgeinjecteerde medicatie gaat werken. Dus ik committeer me nergens aan. Deze datum is qua kosten ook geen probleem als het ¤200,- zou kosten op de dag zelf of meer nog, echt niet, lang leve kerstgratificatie, 13e maand, uitbetalen overuren (14e en 15-1/2e maand) en 50% van de reiskosten in december uitgekeerd.
Ik zit nu bijna 3 maanden in de lappenmand en er is nog geen verbetering, er zijn natuurlijk wel allerlei onderzoeken enzo maar ik weet niet of het wat gaat opleveren, ik maak zelfs backupplannen voor trouwerijen waar ik voor uitgenodigd ben en wil een stelletje treinengekken zéker niet lastigvallen met iemand die nu een aneurysma lijkt te hebben en daardoor schreeuwend van de pijn op het toilet zit tot de zelfgeinjecteerde medicatie gaat werken. Dus ik committeer me nergens aan. Deze datum is qua kosten ook geen probleem als het ¤200,- zou kosten op de dag zelf of meer nog, echt niet, lang leve kerstgratificatie, 13e maand, uitbetalen overuren (14e en 15-1/2e maand) en 50% van de reiskosten in december uitgekeerd.
Altijd leuk om je even heerlijk te ergeren aan sneue droeftoeters die meteen weer op hun achterste benen staan als er geen treinen rijden door werkzaamheden. Reacties op een nieuwsberichtje in de Gelderlander waarin wordt verteld dat er minder tot geen treinen rijden tussen Zutphen en Winterswijk deze herfstvakantie:
Ik neem aan dat je aantoont dat dit allemaal onzin is, dat er restitutie komt voor de tijd dat mensen geen gebruik hebben kunnen maken van hun betaalde abonnement, en dat alle werkzaamheden op tijd afgerond waren?
Anders hebben die mensen toch gewoon recht van spreken?
Op zondag 16 oktober 2016 23:38 schreef Prins_Pils het volgende: Altijd leuk om je even heerlijk te ergeren aan sneue droeftoeters die meteen weer op hun achterste benen staan als er geen treinen rijden door werkzaamheden. Reacties op een nieuwsberichtje in de Gelderlander waarin wordt verteld dat er minder tot geen treinen rijden tussen Zutphen en Winterswijk deze herfstvakantie: [ afbeelding ]
Ik ben vandaag maar met de bus Enschede-Haaksbergen-Winterswijk gegaan terwijl ik Weekend Vrij heb... Reistijd over Zutphen zou nu 2:19 zijn (normaal 1:36), met de bus heb ik er 1:08 over gedaan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 16 oktober 2016 23:45 schreef Prins_Pils het volgende: Het is natuurlijk niet zo dat door de privatisering ineens geen werkzaamheden meer nodig zijn. Geven andere bedrijven wel geld terug? Nee toch?
Maakt dat het normaal? Als je betaalt voor iets, en je krijgt het niet, moet je dan maar zeggen "okee, geld in de sloot, geen product, geeft niet joh, volgende keer beter misschien"?
Ulm is niks, hoge kerktoren en monumentje Einstein, nur meine 5 pfenning, geen leuk station.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maakt dat het normaal? Als je betaalt voor iets, en je krijgt het niet, moet je dan maar zeggen "okee, geld in de sloot, geen product, geeft niet joh, volgende keer beter misschien"?
Bij een stroomstoring krijg je na 4 uur onderbreking pas een vergoeding, bij uitval van je internet voor een paar uur ook niets.. Je automerk betaalt je toch ook niet voor de uren dat je auto voor onderhoud bij de garage staat?
Op zondag 16 oktober 2016 23:49 schreef bork het volgende: Ulm is niks, hoge kerktoren en monumentje Einstein, nur meine 5 pfenning, geen leuk station.
Bij een stroomstoring krijg je na 4 uur onderbreking pas een vergoeding, bij uitval van je internet voor een paar uur ook niets.. Je automerk betaalt je toch ook niet voor de uren dat je auto voor onderhoud bij de garage staat?
Dan krijg je normaal gesproken een leenauto mee. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Op zondag 16 oktober 2016 22:16 schreef greavy het volgende: ZATERDAG 14 JANUARI 2016 Arnhem Centraal ab 09:07 9 ICE 105 Intercity-Express Richtung: Basel SBB Düsseldorf Hbf an 10:20 16 Umsteigezeit 7 Min.
Düsseldorf Hbf ab 10:27 15 EC 9 Eurocity Richtung: Zürich HB Baden-Baden an 14:07 7 Umsteigezeit 23 Min.
Baden-Baden ab 14:30 3 RE 4729 Regional-Express Richtung: Konstanz Konstanz an 17:16 3a
Klopt helemaal
quote:
ZONDAG 15 JANUARI Friedrichshafen Hafen ab 11:26 2b RB 28626 Regionalbahn Richtung: Friedrichshafen Stadt Friedrichshafen Stadt an 11:27 2 Umsteigezeit 4 Min.
Friedrichshafen Stadt ab 11:31 3 IRE 4228 Interregio-Express Richtung: Stuttgart Hbf Ulm Hbf an 12:44 3 Nord Umsteigezeit 49 Min.
Ulm Hbf ab 13:33 1 ICE 596 Intercity-Express Richtung: Berlin Ostbahnhof Mannheim Hbf an 15:24 2 Umsteigezeit 12 Min.
Mannheim Hbf ab 15:36 3 ICE 106 Intercity-Express Richtung: Dortmund Hbf Köln Hbf an 17:05 4
Köln Hbf ab 19:14 4 ICE 104 Intercity-Express Richtung: Amsterdam Centraal Arnhem Centraal an 20:53
Waarom niet later weg uit Friedrichshafen?
Friedrichshafen Stadt ab 12:33 IC 118 Ulm Hbf an 13:45
Ulm Hbf ab 13:51 ICE 596 Mannheim Hbf an 15:29
Mannheim Hbf ab 15:36 ICE 106 Köln Hbf an 17:05
Köln Hbf ab 19:14 ICE 104 Arnhem Centraal an 20:53
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 16 oktober 2016 23:38 schreef Prins_Pils het volgende: Altijd leuk om je even heerlijk te ergeren aan sneue droeftoeters die meteen weer op hun achterste benen staan als er geen treinen rijden door werkzaamheden. Reacties op een nieuwsberichtje in de Gelderlander waarin wordt verteld dat er minder tot geen treinen rijden tussen Zutphen en Winterswijk deze herfstvakantie: [ afbeelding ]
Oh jij bent er zo eentje die het niet erg vindt om niet betaald te krijgen voor werk wat je op 29 februari doet? Ik ben thuisgebleven dit jaar....
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 16 oktober 2016 23:38 schreef Prins_Pils het volgende: Altijd leuk om je even heerlijk te ergeren aan sneue droeftoeters die meteen weer op hun achterste benen staan als er geen treinen rijden door werkzaamheden. Reacties op een nieuwsberichtje in de Gelderlander waarin wordt verteld dat er minder tot geen treinen rijden tussen Zutphen en Winterswijk deze herfstvakantie: [ afbeelding ]
quote:
Op zondag 16 oktober 2016 23:42 schreef Dr_Flash het volgende: Ik neem aan dat je aantoont dat dit allemaal onzin is, dat er restitutie komt voor de tijd dat mensen geen gebruik hebben kunnen maken van hun betaalde abonnement, en dat alle werkzaamheden op tijd afgerond waren?
Anders hebben die mensen toch gewoon recht van spreken?
Henk kan dus gewoon op reis gaan, maar hij is mogelijk wat langer onderweg.
Ik lees hier trouwens dat in die EC 9 die we op de heenweg nemen een panoramarijtuig (1e klasse) meerijdt. Als het ff kan moeten we die natuurlijk hebben!
Nog ff verder gekeken: het zou het middelste van de drie eerste klas rijtuigen worden. Als de wagennummers niet veranderd zijn is het dus wagen 263. Dan weet je welke wagen je moet reserveren greavy (neem tenminste aan dat je zelf kunt kiezen?)
[ Bericht 11% gewijzigd door dennistd op 17-10-2016 02:27:47 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 16 oktober 2016 22:41 schreef Prins_Pils het volgende: Mail? Oh? Naja ik laat het van de prijs afhangen of ik wel of niet meega. Maar dit is dus ¤60.- voor heen én terug? Dat is niet veel Wijzigen prijzen heel erg als er een persoon bijkomt?
trein zit max rond de 60/80 euro denk ik.
Barre gaanders - fles - dennis - james - greavy - peter - ReisThijs - prins Pils - bitlord (?)
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 17-10-2016 07:13:26 ]
Met mijn werk kan ik nooit 100% garanties krijgen dat ik de vrijdagavond thuis ben. Men probeert het wel, maar zit gewoon met de wettelijke rij- en rusttijden. En dan doen ze gerust op maandag mij om 4 uur laten beginnen, dus om de korte nachten te voorkomen dit maar gedaan.
Dat is wel heel jammer Wat mij betreft is een aparte reservering voor ¤4,50 dan wel de moeite waard.
Het schijnt ook trouwens mogelijk te zijn om een zitplaatsreservering eenmaal gratis te wijzigen, en als je dat telefonisch doet zou je ook een wagennummer moeten kunnen kiezen: https://www.zugreiseblog.(...)ervierung-kostenlos/
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vrijdag de langste treinreis die ik tot nu toe gemaakt heb voor de boeg 08.45 vertrek uit Almelo, 21.28 aankomst in Praag. Met nog wel een middagje sightseeing in Berlijn erbij geplakt
Daar is ook weinig te merken van eerste-klas-comfort..
Zo'n eerste klas panoramawagen daar heb ik van de zomer nog in vertoefd, over de Gotthard. Daar worden de getrokken IR-treinen (helaas) vervangen door Flirts, dus moesten ze een nieuwe route bedenken voor de panoramawagens. Dan is langs de Rijn goed gekozen!
Op maandag 17 oktober 2016 13:03 schreef Toto69 het volgende: Vrijdag de langste treinreis die ik tot nu toe gemaakt heb voor de boeg 08.45 vertrek uit Almelo, 21.28 aankomst in Praag. Met nog wel een middagje sightseeing in Berlijn erbij geplakt
Dat is wel heel jammer Wat mij betreft is een aparte reservering voor ¤4,50 dan wel de moeite waard.
Het schijnt ook trouwens mogelijk te zijn om een zitplaatsreservering eenmaal gratis te wijzigen, en als je dat telefonisch doet zou je ook een wagennummer moeten kunnen kiezen: https://www.zugreiseblog.(...)ervierung-kostenlos/
Merk wel op dat die pano EERSTE klas is he. Als de hele rit daar tachtig keer zo duur van wordt dan kan ik ook wel zonder.
Op maandag 17 oktober 2016 14:13 schreef dennistd het volgende: Het leuke is dat de rit Oberhausen-Konstanz 1e klas maar ¤29 p.p. kost met een Gruppenticket zoals het er nu uitziet
Dat is dan wel leuk
quote:
Voor de terugrit is 1e klas wel veel duurder dan 2e klas dus dat zal wel 2e klas worden denk ik.
Ach, tegen de tijd dat we van Keulen naar Arnhem/Utrecht gaan zitten we* toch aan het bier. Als dat gaat zoals vorig jaar brengen we dat deel door in het bistro-rijtuig
Ach, tegen de tijd dat we van Keulen naar Arnhem/Utrecht gaan zitten we* toch aan het bier. Als dat gaat zoals vorig jaar brengen we dat deel door in het bistro-rijtuig
Ik zal kijken of ik dat morgenochtend (of vannacht) kan regelen. Zit nu toch thuis omdat ik niet MAG werken, want ben een paar erg belangrijke pasjes kwijt geraakt Morgen komt met de post een Verklaring Vermissing van de chauffeurspas, en kan ik toch woensdag weer aan het werk. De postbezorger is hier normaal pas rond 15u
Jij mag dat waarschijnlijk. Ik kan zonder rijden met de Verklaring Vermissing en dat de aanvraag voor een vervangende lopende is. Dat mag maximaal 15 dagen. De nieuwe zou binnen 5 werkdagen binnen zijn.
Maar laten we zeggen, maximaal ¤20 duurder voor de heenrit om eerste klas te reserveren? Bij Gruppenreise kan je géén voorkeur van rijtuig aangeven, ook niet achteraf. Kan het altijd proberen, maar meestal lukt dat niet.
Count me out, maar misschien is een rechtstreeks ritje vanuit Parijs naar jullie overnachtingsplek nog wel te doen..
Er rijdt 1 x per dag een 1 TGV naar Freiburg.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 17 oktober 2016 15:35 schreef greavy het volgende: Maar laten we zeggen, maximaal ¤20 duurder voor de heenrit om eerste klas te reserveren? Bij Gruppenreise kan je géén voorkeur van rijtuig aangeven, ook niet achteraf. Kan het altijd proberen, maar meestal lukt dat niet.
Panorama hoeft van mij ook niet speciaal.
Is dit een poll? Wat mij betreft akkoord om voor 20 euro extra de hele heenweg eerste klas te zitten. Op de gok af dat we panokar hebben. Anders maar niet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 17 oktober 2016 15:46 schreef greavy het volgende: Met Arnhem-Oberhausen moet je ongeveer een tientje bij die ¤29 extra rekenen denk ik. Dan zijn we dus ¤39 kwijt gok ik.
Als we dan dat hele eind vanaf Arnhem 1e klas kunnen reizen vind ik dat best hoor
Als we dan dat hele eind vanaf Arnhem 1e klas kunnen reizen vind ik dat best hoor
Ja. Sparpreis Gruppe 2e klas is ¤19 Oberhausen-Konstanz, ¤29 voor de 1e klas. Mijn ervaring is is dat ik met Arnhem-Oberhausen meestal het bedrag met een euro of 10 moet verhogen.
Ik kan altijd proberen om de boeking een extra persoon erbij te krijgen, in de Voorwaarden staat van wel, op basis van beschikbaarheid. De tickets worden 2 weken voor vertrek ook pas toegestuurd om dit mogelijk te maken.
Maare, Fles. Kan je dan de kamers van het hotel nog aanpassen? Ik zie op Booking.com dat er ook een 4p-kamer is bij Graf Zeppelin, dus dan 1x3p en 1x4p? ¤270 totaal, is ¤38,57 per persoon.
Ik doe nu een vakantieaanvraag voor dit weekeinde in januari. Over uiterlijk 2 weken weet ik of deze is goedgekeurd. Ik accepteer het dat mijn ticket wellicht door deze vertraging duurder uitvalt. Is dit akkoord voor de kaartjeskopers?
Over de annuleringsmogelijkheden van de tickets van Gruppe&Spar Europa:
quote:
Für internationale Gruppenfahrten gewähren wir Ihnen einen Rabatt von 30% bis maximal 70% auf den regulären Fahrpreis, je nach Verfügbarkeit.
Bis 7 Tage vor Reisebeginn können Sie:
- Ihre Fahrkarte gegen eine Gebühr von 17,50 Euro in ein anderes Ticket umtauschen - Einzelne Reisende der Gruppe gegen eine Gebühr von 6 Euro pro Person (max. 36 Euro) stornieren - Die gesamte Gruppe gegen eine Gebühr von 36 Euro stornieren
Er staat niks over bijboeken, maar dat zal ik even gelijk navragen.
Ik had het via de DB Gruppenreise contactmail al gevraagd, moet online offerte aanvragen en dan bij de bevestiging van de offerte (want wij reizen grensoverschrijdend, 10 dagen bedenktijd en krijg je enkel een offerte en is niet gelijk je boeking en worden tickets vast gehouden) aangeven dat we het panoramarijtuig willen.
Nu 2x 3p-kamers, dus delen. Maar we zijn dus sowieso met 7, dus als Fles alvast één 3p-kamer omzet in een 4p-kamer, kan die niet meer afgenomen worden?
Op maandag 17 oktober 2016 16:15 schreef greavy het volgende: Heb ze nu geantwoord, want ze wilden weten wat onze route werd, want dan konden ze morgen gelijk de tickets voor ons reserveren.
Heb je ze geantwoord met onze route of met de treinen die we uitgezocht hadden?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Route (en treinen). Maar voordat ze het definitief boeken krijg je toch een voorstel, en meestal reageren ze binnen een uur. Zelfs op zondagavond om 23:00 heb ik een reactie binnen een halfuur gehad
Op maandag 17 oktober 2016 16:16 schreef greavy het volgende: Nu 2x 3p-kamers, dus delen. Maar we zijn dus sowieso met 7, dus als Fles alvast één 3p-kamer omzet in een 4p-kamer, kan die niet meer afgenomen worden?
Ik zou trouwens persoonlijk liever voor een eenpersoonskamer gaan als ik eerlijk ben
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 17 oktober 2016 16:16 schreef greavy het volgende: Nu 2x 3p-kamers, dus delen. Maar we zijn dus sowieso met 7, dus als Fles alvast één 3p-kamer omzet in een 4p-kamer, kan die niet meer afgenomen worden?
Op maandag 17 oktober 2016 16:22 schreef greavy het volgende: Dan moet je zelf ff een kamer boeken in Graf Zeppelin Dennis. Dan is het probleem met de te delen kamers ook opgelost
Edit: Oh, Fles was me voor, is al gewijzigd in 1x3p en 1x4p
We kunnen gewoon wijzigen hoor, maar we moeten niet BLIJVEN wijzigen natuurlijk. Maar aangezien er geen vrouwen op de lijst staan zijn we er vrij vlot uit lijkt me.
Op maandag 17 oktober 2016 16:23 schreef greavy het volgende: en ik mag aannemen dat er geen horrorclowns bij zitten die rare dingen uithalen in de nacht?
Jawel, maar die wil liever een eenpersoonskamer lees ik net
Ja ho, heb ik al definitief 'ja' gezegd? Wanneer moet ik dat doen? Treinreis wordt dus ¤80.-? + 40 hotel, +20 naar Arnhem, + vreten en drinken, + boot want die zal ook niet gratis zijn, wordt dus om en nabij ¤180-¤200.-? Nee, dat is me teveel, wil in feb ook nog weg met een vriend. Dus nee, sorry
Op maandag 17 oktober 2016 16:25 schreef Dr_Flash het volgende: Je kan ook zelf ff contact met Graf Zeppelin opnemen Dennis, even kijken wat er mogelijk is.
quote:
Op maandag 17 oktober 2016 16:22 schreef dennistd het volgende: Nou ja, ik heb in elk geval de laatste eenpersoonskamer daar gereserveerd net dan (voor ¤68), kan er altijd weer vanaf
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 17 oktober 2016 16:05 schreef greavy het volgende: Is er hier nog iemand met een BahnCard? Dan kan ik die bonuspunten wel sparen, maar geeft geen extra kortingen.
Ik heb er een
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 17 oktober 2016 16:25 schreef Prins_Pils het volgende: Ja ho, heb ik al definitief 'ja' gezegd? Wanneer moet ik dat doen? Treinreis wordt dus ¤80.-? + 40 hotel, +20 naar Arnhem, + vreten en drinken, + boot want die zal ook niet gratis zijn, wordt dus om en nabij ¤180-¤200.-? Nee, dat is me teveel, wil in feb ook nog weg met een vriend. Dus nee, sorry
Barre gaanders - fles - dennis - james - greavy - peter - ReisT - prins Pils - bitlord (?)