ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op zondag 16 oktober 2016 01:48 schreef James1988 het volgende: Het zou ook andersom kunnen: vanuit NL naar Friedrichshafen, dan de catamaran naar Konstanz, en de volgende dag via Frankrijk naar huis.
Op zondag 16 oktober 2016 01:53 schreef dennistd het volgende: Die catamaran lijkt me op zondagmorgen leuker, anders zit je zaterdag in het donker op dat ding...
Op zondag met de catamaran van Konstanz naar Friedrichshafen, vanaf daar met een trein naar Lindau, dan de EC naar München pakken, vanaf daar een RJ naar Frankfurt (als die rijdt, ik ken de tijden niet), en dan met ICE terug naar NL?
Op zondag 16 oktober 2016 01:56 schreef James1988 het volgende: Op zondag met de catamaran van Konstanz naar Friedrichshafen, vanaf daar met een trein naar Lindau, dan de EC naar München pakken, vanaf daar een RJ naar Frankfurt (als die rijdt, ik ken de tijden niet), en dan met ICE terug naar NL?
Of duurt dat allemaal véél te lang?
Als dat kan lijkt het me best snel. Wel vrij duur ook aangezien je dan alleen maar Fernverkehr hebt. Niet mijn probleem, ik heb geld zat. Maar ja misschien wel een probleem voor iemand anders. Ik dacht zelf aan KN - FN - Ulm - Stuttgart - F - K als je dat met fernverkehr kunt doen ben je gewoon like 1600 in K, kun je onderweg nog een uurtje vertraging lijen en ben je nog ruim op tijd om lekker uitgebreid te gaan eten, bijv bij ie tent van vorig jaar
Die railjets naar Frankfurt lijken niet zo heel vaak te rijden. En om nou helemaal via München te reizen om dan toch weer in een ICE3 te zitten? Nah... daar zitten we toch al lang genoeg in.
Ja, ik zou niet weten waarom je per se via Lindau of München zou willen rijden. Konstanz is minstens zo veel Bodensee als Lindau ooit kan zijn, en die boot beëindigt elke verdere discussie wel
Hee je steekt dan de Bodensee over met die boot? Maar Konstanz is toch Duitsland dacht ik? Of ligt er ook nog wat Duitsland aan de andere kant van de Bodensee? Nee toch? Ben te lui om naar de kast te lopen en de atlas te pakken.
Op zondag 16 oktober 2016 02:16 schreef James1988 het volgende: Ik vind 70 minuten in Keulen niet heel ruim trouwens, als we er ook nog willen gaan eten.
Als we via Basel Bad reizen zouden we een uur eerder in Keulen kunnen zijn.
Je kunt ook later uit Köln weg (20.46u), maar dan ben je wel heel laat thuis: om 0.11u Via Ulm lijkt me een leukere route. En diesel-IC's
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik blijf me er elke keer in Duitsland over verbazen hoeveel MEUK er gewoon nog ligt Elk boerenhol een enorm emplacement cq oerwoud en duizend seinhuizen met ingegooide ruiten en dit soort idiote constructies..
Okee, maar als iedereen uitgelachen is over de diesel-IC's die nog altijd vanuit Lindau met dubbel 218 naar de beschaafde wereld rijden ( Wait whut? Ja dat) wat rijden we dan? Ik heb al meerdere keren aangegeven dat de meest voor de hand liggende heenreis Arnhem - Köln - Koblenz - mainz - karlsruhe - Offenburg - Singen - Radolfzell - Konstanz zou moeten zijn. Als we dat doen is er nog ruimschoots tijd voor mensen die dat willen, om Zwitserland in te gaan. Niet om even het derde honk op Kreuzlingen aan te tikken, maar gewoon echt een leuk rondje via bijvoorbeeld Weinfelden, St Gallen, Romanshorn etc. Dan KAN allemaal
Op zondag 16 oktober 2016 02:46 schreef Prins_Pils het volgende: Ik bedoel, je hebt dan vast Zugbindung dus om het dan op zeven minuutjes aan te laten komen? Mjeh
Dan wordt het dus Arnhem Centraal ab 09:07 ICE 105 Offenburg an 13:27
Offenburg ab 13:59 RE 4727 Konstanz an 16:16
Die ICE 105 houdt dezelfde tijden volgens NS.nl, alleen die RE is wat onzeker. Wat onze Gruppenticketberaterkaufmannherrschaft wel even goed moet regelen is dat we niet in een stiltecoupe neergezet worden in die ICE
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
toen in 2007 hebben we alles met Nahverkehr gedaan. Liepen w ebij Oberwinter een half uur vertraging op. Hebben we nog kill hard kaartjes voor de IC Koblenz - Mainz moeten kopen om ons schema weer op te pakken maar dat lukte wel
Die ICE 105 houdt dezelfde tijden volgens NS.nl, alleen die RE is wat onzeker. Wat onze Gruppenticketberaterkaufmannherrschaft wel even goed moet regelen is dat we niet in een stiltecoupe neergezet worden in die ICE
We kunnen ook nog iets bedenken met een groepje die per se Oostenrijk of per se Liechtsensten of per se niet de boot of whatever, dat die dan hun eigen plan trekken naar Ulm, en dat dat mensen die WEL snappen hoe de wereld in elkaar zit, uitslapen, lekker ontbijtje nemen, en doodrelaxed de boot pakken om in Ulm op al die stresskevers te wachten. Dat kan ook
Op zondag 16 oktober 2016 01:53 schreef Dr_Flash het volgende: Alles echt ALLES aan Frankrijk is gewoon totaal kut. Wat Duck er doet is ook niet mijn verantwoordelijkheid.
Als we dan een eventuele route weten, dan kan ik kijken voor goedkope tickets via DB Gruppenreise, want we zullen toch niet alleen maar Nahverkehr reizen?
Je kunt ook gaan voor een overstap op een ICE naar Zürich in Mannheim. Vanaf Zürich heb je dan een IR naar Konstanz, aankomst om 17.54u.
Al vind ik via het Offenburg-Donaueschingen ook prima
De optie via Zürich is financieel niet zo interessant ben ik bang Met name Zürich - KN is behoorlijk prijzig. Ze hebben daar geen SWT he. En omdat ALLE Zwitsers een Halbtax-abo hebben zijn de prijzen zonder halbtax nogal aan de maat.
Waarom? Hoop dat hiermee gelijk ook de prijzen zullen dalen.
Gaat niet gebeuren. ProRail wordt hiermee btw-plichtig en de verwachting is dat de prijzen daardoor juist zullen gaan stijgen, omdat die kosten doorberekend zullen gaan worden aan de gebruikers
Gaat niet gebeuren. ProRail wordt hiermee btw-plichtig en de verwachting is dat de prijzen daardoor juist zullen gaan stijgen, omdat die kosten doorberekend zullen gaan worden aan de gebruikers
Welnee. Dat is gewoon een loze kreet van bestuurders die hun geldpers ten onder zien gaan.
Gaat niet gebeuren. ProRail wordt hiermee btw-plichtig en de verwachting is dat de prijzen daardoor juist zullen gaan stijgen, omdat die kosten doorberekend zullen gaan worden aan de gebruikers
Dat kan je wel van tafel strepen met een speciaal regeltje
Waarom? Hoop dat hiermee gelijk ook de prijzen zullen dalen.
Ik zie eerder gebeuren dat er miljoenen in de richting van adviesbureaus gaan om een prijzige reorganisatie uit te voeren die na jaren budgetoverschrijdingen niet het gewenste resultaat heeft.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Onder het personeel van ProRail heerst grote onzekerheid over de gevolgen voor hun arbeidsvoorwaarden. Het kabinet wil het personeel zoveel mogelijk tegemoetkomen. Zo blijven medewerkers aangesloten bij het pensioenfonds voor spoorwegpersoneel. Een overstap naar ambtenarenfonds ABP zou nadelig uitpakken.
In een brandbrief waarschuwde de spoorsector het kabinet twee weken geleden nog voor overhaaste beslissingen. "In het belang van ruim één miljoen dagelijkse spoorreizigers, de Nederlandse industrie en de spoorsector doen wij een beroep op u om niet over één nacht ijs te gaan." De brief is ondertekend door acht organisaties waaronder de NS, Koninklijk vervoer Nederland, FNV Spoor en reizigersorganisatie Rover.
Het lijkt me anders vrij onlogisch als een reizigersorganisatie (die de brief ondertekend heeft) niet opkomt voor de belangen van de reizigers. Of moet Rover namens een andere groep belangen behartigen?
Op zondag 16 oktober 2016 18:03 schreef dcm360 het volgende: Het lijkt me anders vrij onlogisch als een reizigersorganisatie (die de brief ondertekend heeft) niet opkomt voor de belangen van de reizigers. Of moet Rover namens een andere groep belangen behartigen?
Die hebben ze er natuurlijk bij gelapt. NS die SAMEN met Rover iets doet "in het belang van de reiziger"? ja tuurlijk ja. En ik ben de Paashaas
NRC-journalist Mark Duursma meldt op Twitter dat de Ministerraad afgelopen vrijdag heeft besloten, dat ProRail wordt omgevormd tot een ZBO, een zelfstandig bestuursorgaan. Navraag wees uit, dat dit een voorbarige conclusie is.
Wél is gebleken dat de optie “Agentschap” een teveel aan nadelen met zich meebrengt. Daarom is deze variant nu van tafel. De optie “ZBO” wordt de komende tijd nader onderzocht. Naar verwachting in december zal het Kabinet beslissen of ProRail wordt genationaliseerd (dan dus als ZBO), en niet eerder.
De discussie met de stakeholders, waaronder de Maatschappij Voor Beter OV, loopt dus gewoon nog, zodat veel vragen kunnen worden beantwoord, zoals de vraag over de kostenaspecten en de gevolgen voor belastingbetaler, reiziger en belader.
Net als veel andere organisaties, heeft Voor Beter OV met grote klem bepleit, dat niet alleen de voor- en nadelen van de totstandkoming van een ZBO of een Agentschap moeten worden vergeleken, maar dat ook de optie “huidige situatie continueren” (die vooralsnog de voorkeur van Voor Beter OV geniet) bij de vergelijking moet worden betrokken. Pas dan kan een zorgvuldig besluit worden genomen. Voor Beter OV is verheugd, vandaag expliciet vernomen te hebben, dat de Staatssecretaris nog steeds openstaat voor verder overleg en discussie over de toekomst van ProRail.
Op zondag 16 oktober 2016 17:46 schreef MCH het volgende: Zo zo, in de nieuwe ICE 4 kunnen ACHT! fietsen meegeboekt en vervoerd worden. Vooruitgang bij de DB.
Meer dan vroeger
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
We horen het wel. Ik ben heel benieuwd hoe vroeg we in Konstanz kunnen zijn via Offenburg En had iemand al ideeën over de terugweg behalve uitslapen en met de boot naar Friedrichshafen en dan naar Ulm en zo? Als we lokaal nog een leuk rondje willen doen kan dat het beste zaterdagmiddag denk ik. Hoewel je zondagochtend meer aan je daglicht hebt waarschijnlijk.
Ab 11. Dezember musst du auch beim Sparpreis Europa tiefer in die Tasche greifen. Der grundsätzliche Rabatt von 25 Prozent gilt dann nämlich nur noch für den innerdeutschen Streckenanteil, nicht aber mehr für die Strecke im Ausland. Wie die Deutsche Bahn die verschiedenen Streckenanteile genau berechnen will, ist noch unklar. Fest steht aber, dass es damit voraussichtlich keine Sparpreis Europa ab 29,25 Euro inklusive Bahn-Card-Rabatt mehr geben wird.
Das minder tenzij je je Nederlandse kortingskaart kunt gebruiken voor het stukje in Nederland.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 16 oktober 2016 18:26 schreef greavy het volgende: Het is dan echter wel zaak dat ik dinsdag of woensdag al een aanvraag doe voor de kaarten, en niet nog een week gaan zeuren over tijden en route.
Dinsdag staat de nieuwe dienstregeling online, dus pas vanaf dan kunnen we echt gaan plannen.