abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166019753
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk is protesteren tegen racisme per definitie racistisch. :')

Mijn god, veel simpeler kan deze discussie niet worden. Schijnheilige pestbende.
Het is een nieuwe ontwikkeling in het ZP-debat op FOK ... meerdere discriminerende mensen schelden zp-critici uit voor racist. Natuurlijk geloven ze niet echt in hun politiekcorrecte theater.
eg wel O-) O-) O-) O-) O-)

Met die O-) valt niet meer zinnig te praten
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:04:36 #227
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166019808
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is een nieuwe ontwikkeling in het ZP-debat op FOK ... meerdere discriminerende mensen schelden zp-critici uit voor racist. Natuurlijk geloven ze niet echt in hun politiekcorrecte theater.
eg wel O-) O-) O-) O-) O-)
ik ben gewoon pro-piet verder... wil liever niet geassocieerd worden met de 'blanke slachtoffers' in dit topic en hun constante gezeur...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:06:17 #228
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166019845
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:34 schreef Bensel het volgende:

[..]

Vertel dan eens, waarom dan zo de nadruk op de kleur van een mythisch figuur? Waarom ben je zo racistisch dat die kleur ook daadwerkelijk iets uitmaakt, terwijl duizenden kinderen dat probleem niet hebben?
How do you het rid of racism? Morgan freeman: stop talking about.
Als vooral bepaalde blankmannen dat in dit topic zouden doen was het nooit tot 32 delen gekomen. Maar goed, die voelen zich continu gedwarsboomd door buitenlanders, feministen, negers, pinguins...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin maandag 17 oktober 2016 @ 20:08:30 #229
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166019907
Hou eerst eens op met dat racisme geschreeuw en het gebruik van die kansloze termen, anders kan op dit topic net zo goed een slotje.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:16:07 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_166020064
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:28 schreef Bensel het volgende:

[..]

je uitlatingen laten iets anders zien. Als je geen racist was, zou de kleur van een mythisch figuur je geen zier uitmaken
Niet zo schijnheilig doen Bensel, we weten al lang hoe jij erin staat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:18:03 #231
8369 speknek
Another day another slay
pi_166020101
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Hou eerst eens op met dat racisme geschreeuw en het gebruik van die kansloze termen, anders kan op dit topic net zo goed een slotje.
Als je geen racist genoemd wil worden moet je je niet hard maken voor racistische iconografie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_166020150
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet zo schijnheilig doen Bensel, we weten al lang hoe jij erin staat.
ja, ik ben voor zwarte piet. Ik zie geen enkel racisme daarin. En ik laat graag de hypocrisie van de anti-pieten zien. Dat is pijnlijk voor sommigen, en reden om me racist te noemen. Ik hebal eerder gezegd: dan ben ik maar racistisch volgens de definitie van de anti-pieten. Het doet me niks. Zelf weet ik wel beter.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_166020168
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Als je geen racist genoemd wil worden moet je je niet hard maken voor racistische iconografie.
Alleen idioten denken dat ZP racistisch is. Ben jij een idioot?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166020188
quote:

[..]

[/quote]
Nee, vooral blijven hameren op het uiterlijk van zwarte piet, dat maakt je moreel gezien echt zoveel beter ten opzichte van al die racisten hier :')
Twitch.tv/bensel15
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:23:22 #235
8369 speknek
Another day another slay
pi_166020227
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:20 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Alleen idioten denken dat ZP racistisch is. Ben jij een idioot?
Nee ik ben een vliegtuig. VRRRROOOOOOEEEEMMMMMM
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:24:47 #236
8369 speknek
Another day another slay
pi_166020257
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:21 schreef Bensel het volgende:
Nee, vooral blijven hameren op het uiterlijk van zwarte piet, dat maakt je moreel gezien echt zoveel beter ten opzichte van al die racisten hier :')
Uhm, inderdaad!

Maar ik hamer niet op het uiterlijk van zwarte piet hoor. Wat mij betreft wordt het een stroopwafelpiet.
pi_166020495
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Uhm, inderdaad!

Maar ik hamer niet op het uiterlijk van zwarte piet hoor. Wat mij betreft wordt het een stroopwafelpiet.
Of een kaaspiet :9~ :Y Wonderlijk wel dat de 'niet'-racisten daar helemaal van uit hun dak gaan _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166020699
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Uhm, inderdaad!

waarom dan niet gewoon zwarte piet? 8} Hoef je niks te veranderen. Kost geen geld. Kinderen vinden het nog steeds leuk. En niemand die er racistisch over denkt.
Twitch.tv/bensel15
pi_166021138
Vanaf het t-shirt van Quinsy en Jerry tot heden is het enige wat de anti-Pieten kunnen roepen: ZP = racisme. Zonder onderbouwing, gewoon omdat het kan.

Hierbij dankbaar gebruik makend van het gegeven dat hoe vaker je ook maar iets roept, op een gegeven moment gaan mensen er vanzelf in geloven.

Daarbij is het ook inherent aan de mens om niet als racist weggezet te willen worden dus degenen die het niet boeit wat de kleur is van Zwarte Piet ga je op een gegeven moment vanzelf op je hand krijgen, al was het maar om van al dat gezeur af te zijn. Met name ook omdat de historische afkomst van Zwarte Piet nauwelijks bij de grote massa bekend is. Die blijven vaak hangen bij het 'schoorsteenveger' verhaal. Waar overigens ook niet per se iets mis mee is.

Uiteindelijk blijven degenen over die wel een cultuur historisch besef hebben en degenen die zich nergens druk om maken en gewoon Sinterklaas met een zwarte Zwarte Piet blijven vieren over. Het zal aan de grootte van de 2e groep liggen in hoeverre de racisme roepers hun invloed kunnen uitoefenen. Het is aan de 1e groep om net zo'n podium te krijgen als de anti-ZP activisten om het cultuur historisch besef meer gemeengoed te maken, maar hoeverre die groep net zo actiebereid is als de anti-ZP activisten is de vraag.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166021195
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:46 schreef Montagui het volgende:
Vanaf het t-shirt van Quinsy en Jerry tot heden is het enige wat de anti-Pieten kunnen roepen: ZP = racisme. Zonder onderbouwing, gewoon omdat het kan.

Hierbij dankbaar gebruik makend van het gegeven dat hoe vaker je ook maar iets roept, op een gegeven moment gaan mensen er vanzelf in geloven.

Daarbij is het ook inherent aan de mens om niet als racist weggezet te willen worden dus degenen die het niet boeit wat de kleur is van Zwarte Piet ga je op een gegeven moment vanzelf op je hand krijgen, al was het maar om van al dat gezeur af te zijn. Met name ook omdat de historische afkomst van Zwarte Piet nauwelijks bij de grote massa bekend is. Die blijven vaak hangen bij het 'schoorsteenveger' verhaal. Waar overigens ook niet per se iets mis mee is.

Uiteindelijk blijven degenen over die wel een cultuur historisch besef hebben en degenen die zich nergens druk om maken en gewoon Sinterklaas met een zwarte Zwarte Piet blijven vieren over. Het zal aan de grootte van de 2e groep liggen in hoeverre de racisme roepers hun invloed kunnen uitoefenen. Het is aan de 1e groep om net zo'n podium te krijgen als de anti-ZP activisten om het cultuur historisch besef meer gemeengoed te maken, maar hoeverre die groep net zo actiebereid is als de anti-ZP activisten is de vraag.
Die eerste groep werkt gewoon, dus die zal niet zoveel tijd en energie hebben als de gesubsidieerde club droeftoeters rondom Quinsy.
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:50:23 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166021261
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:48 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Die eerste groep werkt gewoon, dus die zal niet zoveel tijd en energie hebben als de gesubsidieerde club droeftoeters rondom Quinsy.
Gek he, dat mensen pro-pieten doorgaans beschouwen als lieden met een dubbele agenda?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_166021320
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gek he, dat mensen pro-pieten doorgaans beschouwen als lieden met een dubbele agenda?
Oh wacht, iemand een droeftoeter noemen is racistisch. Hoe dom van me Etto.
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:52:30 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166021372
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:51 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Oh wacht, iemand een droeftoeter noemen is racistisch. Hoe dom van me Etto.
Nee, droppie... eerder die pseudo-humoristische opmerking over 'werken'. Je geeft pro-pieten als ik een dubieuze naam
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_166021456
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, droppie... eerder die pseudo-humoristische opmerking over 'werken'. Je geeft pro-pieten als ik een dubieuze naam
Pro-pieten krijgen de naam dat ze werken en das dubieus? Uh oké.
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:54:50 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166021467
quote:
11s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Pro-pieten krijgen de naam dat ze werken en das dubieus? Uh oké.
Man man man...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_166021530
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Man man man...
Jij bent echt verzuurd he? Godverdomme man, wat een zuurpruim. Loop je ook zo te janken op je werk?
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:57:39 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166021596
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Jij bent echt verzuurd he? Godverdomme man, wat een zuurpruim. Loop je ook zo te janken op je werk?
Welnu, dat is toch wel het toppunt... een pro-piet ambassadeur die platgewalst wordt onder de door Gutmenschen - feministen, Marokkanen, anti-pieten, PvdA'er, AFA you name it - bestuurde bulldozer der politieke correctheid verwijt een ander verzuurd te zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin maandag 17 oktober 2016 @ 21:00:05 #248
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166021677
quote:

[..]

Ja, eens, maar zo'n beetje iedereen en zijn schoonmoeder wordt hier uitmaakt voor racist, blankman, roetmop of weet ik veel wat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 17 oktober 2016 @ 21:04:55 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166021863
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja, eens, maar zo'n beetje iedereen en zijn schoonmoeder wordt hier uitmaakt voor racist, blankman, roetmop of weet ik veel wat.
Voor mijzelf is het heel duidelijk... In Nederland is zwarte piet m.i. op geen enkele wijze te koppelen aan bewust - en malafide - gecreëerde karikaturen van negroïde medemensen. In de VS zou ik me een dergelijk feestfiguur als schandalig wél kunnen indenken omdat:

1) Dat land reeds min. 400 jaar een multiculturele samenleving is;
2) Waar negroïde mensen stelselmatig werden uitgebuit, eerst door de slavernij daarna door de Jim Crow wetten, daarna door de dubieuze Separate But Equal dogma's;
3) Blackface een traditie was onder blanke muzikanten die inderdaad de neger uitbeeldde als dom, lui, onwetend (minstrelry);
4) Er een bloedige strijd is geweest om burgerrechten af te dwingen (zoek de lynchings per staat eens op, it wasn't pretty).

Geen enkel hierboven staand punt is van toepassing op Nederland. Dat verklaart ook waarom blackface in de VS al sinds de jaren '60 not done is en agressie oproept, terwijl het hier iets is van de laatste jaren... ws door de invloed van social media.

De referentiekaders botsen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 17 oktober 2016 @ 21:37:32 #250
8369 speknek
Another day another slay
pi_166023129
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:36 schreef Bensel het volgende:
waarom dan niet gewoon zwarte piet? 8} Hoef je niks te veranderen. Kost geen geld. Kinderen vinden het nog steeds leuk. En niemand die er racistisch over denkt.
Hmnee, zwarte piet is een racistische karikatuur, dat moet je niet willen.

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:46 schreef Montagui het volgende:
Oh nee hoor, het is vaak genoeg onderbouwd, je wil het gewoon niet horen. Je blijft vasthouden aan een mogelijke herkomst van zwarte piet om weg te rationaliseren hoe hij er nu uit ziet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')