Inderdaad. Zelfs een buiklanding in een weiland zou waarschijnlijk niet dodelijk geweest zijn voor de inzittenden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 21:36 schreef butz0rs het volgende:
Wel een voordeel dat de brandstof (bijna) op was. Als je dan neerstort verbrand je niet in een enorme vuurbol waarna je DNA nooit meer terug wordt gevonden.
Dat ligt er maar net aan met welke maatschappij hij gevlogen is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 21:10 schreef justarandomdude het volgende:
Maar toch wil hij idd weten of er meer te halen valt want het verbaast hem dat de vliegtuigmaatschappij meteen wil vergoeden, wat ze normaliter niet doen.
In die brief staat niet letterlijk dat er uitgeweken is naar Frankfurt vanwege brandstoftekort. Kan dus prima wat anders geweest zijn. Bv dat die hele kist op het punt stond uitelkaar te vallen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 20:28 schreef justarandomdude het volgende:
Mijn vriend is vandaag, 24 uur later dan gepland, overstuur teruggekeerd uit Turkije. Een niet nader te noemen vliegtuigmaatschappij heeft alle passagiers onderstaande brief meegegeven met de mededeling dat ze een vergoeding van ¤400 krijgen. Het vliegtuig moest uitwijken naar Duitsland. Is mijn vriend aan een mogelijke ramp ontsnapt? En heeft hij recht op een hogere vergoeding? Als ik oude topics lees, dan zie ik dat vliegtuigmaatschappijen vaak moeilijk doen met het betalen van een vergoeding, maar hier krijgen ze meteen ¤400 als ze een formulier invullen en naar hen verzenden. Willen ze hiermee deze affaire in de doofpot stoppen? En heeft mijn vriend mogelijk recht op een hogere vergoeding?
[ afbeelding ]
Ik vind het ook wel diep en diep triest als je denkt dat Frankfurt dichter bij Antalya ligt dan bij Schiphol.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 22:20 schreef 111210 het volgende:
Daarintegen is het wel erg flauwe kul dat ze met "forse tegenwind" de helft van hun reis niet eens kunnen maken.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 20:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Mogelijke ramp, doofpot. Eerste keer vliegen zeker?
En je hield je net nog zo goed in ..quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel diep en diep triest als je denkt dat Frankfurt dichter bij Antalya ligt dan bij Schiphol.
Wie denkt dat dan en waar staat dat in het topic?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel diep en diep triest als je denkt dat Frankfurt dichter bij Antalya ligt dan bij Schiphol.
Ja, Ik vind dat er Kamervragen over gesteld moeten worden. Dit kán nietquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 20:28 schreef justarandomdude het volgende:
Willen ze hiermee deze affaire in de doofpot stoppen?
Ja inderdaad, Rutte moet aftredden!quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 00:23 schreef r_one het volgende:
a, Ik vind dat er Kamervragen over gesteld moeten worden. Dit kán niet
Dat hangt er ook maar vanaf hoe je het bekijkt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 22:20 schreef 111210 het volgende:
Daarintegen is het wel erg flauwe kul dat ze met "forse tegenwind" de helft van hun reis niet eens kunnen maken. Er is gewoon te weinig brandstof ingeslagen. En als dank krijg e daar een vergoeding voor.
En dan 100x 400 = 40.000 euro aan vergoeding kwijt zijn. Ik denk toch dat als je dagelijks te krap tankt als piloot dat je op het matje wordt geroepen. Hoe goedkoop de tickets dankzij hem ook kunnen zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 00:28 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dat hangt er ook maar vanaf hoe je het bekijkt.
De piloot/maatschappij moet twee dingen tegen elkaar afwegen:
1. Zo min mogelijk brandstof verbruiken, dus zo licht mogelijk vliegen, dus zo min mogelijk tanken.
2. Voldoende tanken om bij tegenvallende wind toch de bestemming te bereiken.
Uiteindelijk zal er gegokt moeten worden wat de de wind in het slechtste geval zal zijn en daar op plannen.
Natuurlijk kun je alleen voor punt 2 gaan en altijd zo pessimistisch mogelijk plannen maar dan zul meestal te zwaar vliegen, dus meer brandstof verbruiken en zullen dus de tickets duurder zijn.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 00:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Wie denkt dat dan en waar staat dat in het topic?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 22:20 schreef 111210 het volgende:
Ik snap het ook niet, wees blij dat ze je 400 euro bieden en je ng leeft.
Daarintegen is het wel erg flauwe kul dat ze met "forse tegenwind" de helft van hun reis niet eens kunnen maken. Er is gewoon te weinig brandstof ingeslagen. En als dank krijg e daar een vergoeding voor.
Aannemen en niet meer janken!
Ah ... doordenkertje. Thnx.quote:
Uiteindelijk zal het management ergens de balans zoeken tussen voor elke vlucht voltanken en plannen om met lege tanks bij de gate aan te komen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 00:30 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
En dan 100x 400 = 40.000 euro aan vergoeding kwijt zijn. Ik denk toch dat als je dagelijks te krap tankt als piloot dat je op het matje wordt geroepen. Hoe goedkoop de tickets dankzij hem ook kunnen zijn.
Dit was dan ook niet tegen TS of zijn vriend.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 00:17 schreef probeer het volgende:
[..]
En je hield je net nog zo goed in ..
Al heb je gelijk, dat dan weer wel.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 20:45 schreef hottentot het volgende:
Vind het toch wel erg moeilijk om die vriend niet door het slijk te trekken.
een 'vriend' zeker. Hou eens op met dit soort topics. Of je opent voor je zelf of niet. Slotjequote:Op vrijdag 14 oktober 2016 20:28 schreef justarandomdude het volgende:
Mijn vriend is vandaag, 24 uur later dan gepland, overstuur teruggekeerd uit Turkije. Een niet nader te noemen vliegtuigmaatschappij heeft alle passagiers onderstaande brief meegegeven met de mededeling dat ze een vergoeding van ¤400 krijgen. Het vliegtuig moest uitwijken naar Duitsland. Is mijn vriend aan een mogelijke ramp ontsnapt? En heeft hij recht op een hogere vergoeding? Als ik oude topics lees, dan zie ik dat vliegtuigmaatschappijen vaak moeilijk doen met het betalen van een vergoeding, maar hier krijgen ze meteen ¤400 als ze een formulier invullen en naar hen verzenden. Willen ze hiermee deze affaire in de doofpot stoppen? En heeft mijn vriend mogelijk recht op een hogere vergoeding?
[ afbeelding ]
Hoe krap is krap? Gezien de marge die aangehouden moet worden zou het mij niet verbazen als hij Schiphol prima had kunnen halen, alleen wel een incident moeten rapporteren wegens te weinig brandstof over.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 00:30 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
En dan 100x 400 = 40.000 euro aan vergoeding kwijt zijn. Ik denk toch dat als je dagelijks te krap tankt als piloot dat je op het matje wordt geroepen. Hoe goedkoop de tickets dankzij hem ook kunnen zijn.
Puik speurwerk, Sherlock Holmes!quote:
Dat is maar een deel van de brief, in een ander deel staat er bij oorzaak "fuel".quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 22:08 schreef OEM het volgende:
[..]
In die brief staat niet letterlijk dat er uitgeweken is naar Frankfurt vanwege brandstoftekort. Kan dus prima wat anders geweest zijn. Bv dat die hele kist op het punt stond uitelkaar te vallen.
Ja, ze zeggen dat hun crew moest uitrusten en dat er geen vluchten zijn toegestaan in de nacht boven Frankfurtquote:Als je om 20:00 in Frankfurt landt en pas een dag later om 12:25 pas weer vertrekt, dan is er mogelijkerwijs nog wel meer aan de hand dan alleen maar ff bijtanken. Niet per se iets ernstigs, bv. de crew mag niet verder vliegen wegens rusttijden.
Misschien is dat wel de echte reden.quote:Maar voor hetzelfde geld hebben ze de hele nacht lopen klussen aan die kist.
Het leek wel op een 3de wereld maatschappij, de passagiers werden anderhalf uur opgesloten in het vliegtuig terwijl ze gingen tanken in Frankfurt. En de kids van Henk en Ingrid krijsten anderhalf uur lang en demense konden geen kant op.quote:Maar goed, TUI is geen Turkish/Pegasus/Corendon of een andere 3e wereld maatschappij, dus het zal allemaal wel meevallen.
Mijn vorige topic in WGR had ik toch echt voor mezelf geopend. Maar als je mijn verhaal niet gelooft, bel TUI en vraag hen gelijk of een hogere vergoeding mogelijk is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 01:04 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
een 'vriend' zeker. Hou eens op met dit soort topics. Of je opent voor je zelf of niet. Slotje
Het lijkt wel alsof je er zelf bij was; zo kleurrijk als je het schildertquote:Op zaterdag 15 oktober 2016 01:26 schreef justarandomdude het volgende:
Het leek wel op een 3de wereld maatschappij, de passagiers werden anderhalf uur opgesloten in het vliegtuig terwijl ze gingen tanken in Frankfurt. En de kids van Henk en Ingrid krijsten anderhalf uur lang en demense konden geen kant op.
Is ook onzin dat ze dat doen. Beter gun je die mensen een verzetje en laat je ze even lekker buiten bij de start en landingsbanen vrij rondlopen, beetje frisse lucht en straalmotoren happenquote:Op zaterdag 15 oktober 2016 01:26 schreef justarandomdude het volgende:
Het leek wel op een 3de wereld maatschappij, de passagiers werden anderhalf uur opgesloten in het vliegtuig terwijl ze gingen tanken in Frankfurt. En de kids van Henk en Ingrid krijsten anderhalf uur lang en demense konden geen kant op.
Een maatschappij als TUI die liegt in officiele verklaringen? Terwijl als het écht schade was geweest je dit makkelijk terugvindt in de onderhouds- en reparatierapporten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 22:08 schreef OEM het volgende:
[..]
In die brief staat niet letterlijk dat er uitgeweken is naar Frankfurt vanwege brandstoftekort.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 02:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
Is ook onzin dat ze dat doen. Beter gun je die mensen een verzetje en laat je ze even lekker buiten bij de start en landingsbanen vrij rondlopen, beetje frisse lucht en straalmotoren happen![]()
Verder denk ik niet dat het leven jou in de positie heeft gebracht om op Henk en Ingrid neer te kijken.
Nee man, want ze krijgt daarvoor al een schadevergoeding van 2x de ticketprijs, ze wil meer.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 02:33 schreef Frits_Teddy het volgende:
Je wilt dus schadevergoeding voor een ramp die niet heeft plaatsgevonden, sterker nog die voorkomen is? Triest man.
Ts is een hij denk ik.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 07:31 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Nee man, want ze krijgt daarvoor al een schadevergoeding van 2x de ticketprijs, ze wil meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |