Verkeerde accu??quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 14:45 schreef JBelfort het volgende:
Beste lezers,
Een paar dagen geleden is de auto van mijn pa afgesleept omdat de accu leeg was. De auto gaf allerlei storingen door de lege accu, waardoor hij niet ter plekke gestart kon worden. Helaas voor ons betekende dat dit een hoge rekening (800) werd. De accu is nog geen twee jaar oud en van het merk Bosch. Volgens de garage heeft een Bosch garage ongeveer twee jaar geleden de verkeerde accu geplaatst waardoor dit gebeurd is. Nu is mijn vraag aan jullie, wat kunnen we hiermee? Zijn er kosten te verhalen op hun omdat ze een verkeerde accu hebben gemonteerd tijdens een beurt?
Groetjes,
Als je een start/stop systeem gebruikt of een micro-hybride hebt is niet elke accu geschikt, door de cyclische belasting zullen standaard startaccu's relatief snel om zeep zijn. Beter gebruik je dan een AGM voor micro-hybrides en een EFB of een ECM voor start/stop systemen.quote:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat op een Zondagmiddag met spoed af laten slepen van de snelweg je al een beste rekening bezorgt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 14:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je hebt de auto van Groningen naar Valkenburg laten afslepen?
Ja, het is en blijft een vag auto, dan krijg je dat. Afslepen was minder dan 5 kilometer. Het werkplaatstarief was alleen al rond de 350.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 14:55 schreef CarltonBanks het volgende:
wacht ff, ze hebben het volgende gedaan:
- Afslepen
- Onderzoek
- Nieuwe accu geplaatst
en dat heeft 800 euro gekost?
Afslepen van een parkeerplaats, auto moest gedraaid worden met speciaal gereedschap aangezien het stuurslot er ook niet meer af kon.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat op een Zondagmiddag met spoed af laten slepen van de snelweg je al een beste rekening bezorgt.
Euh, nee. Zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 14:51 schreef nikky het volgende:
Heeft geen verkeerde accu geplaatst, maar een accu die eigenlijk minder geschikt is voor de auto. Dat de auto nu twee jaar zonder problemen heeft gereden bewijst dat het geen 'verkeerde' accu was.
Dat vermogen slaat alleen ergens op tijdens het starten en niet tijdens het rijden....quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:00 schreef JBelfort het volgende:
[..]
Ja, het is en blijft een vag auto, dan krijg je dat. Afslepen was minder dan 5 kilometer.
En de accu was inderdaad niet verkeerd, maar zou te weinig vermogen leveren voor onze auto.
Bovendien begreep ik dat er ook 2 jaar garantie op Bosch accu's zit? Dat zal dan wel weer niet geldig zijn omdat we de accu niet correct gebruikt hebben?
Als jij type accu en model auto op dezelfde bon hebt staan zou ik naar de garage gaan en daar een serieus gesprek aanknopen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:00 schreef JBelfort het volgende:
[..]
Ja, het is en blijft een vag auto, dan krijg je dat. Afslepen was minder dan 5 kilometer.
En de accu was inderdaad niet verkeerd, maar zou te weinig vermogen leveren voor onze auto.
Bovendien begreep ik dat er ook 2 jaar garantie op Bosch accu's zit? Dat zal dan wel weer niet geldig zijn omdat we de accu niet correct gebruikt hebben?
zo zo, met speciaal gereedschap nog wel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:00 schreef JBelfort het volgende:
[..]
Afslepen van een parkeerplaats, auto moest gedraaid worden met speciaal gereedschap aangezien het stuurslot er ook niet meer af kon.
Met speciaal gereedschap bedoelde ik dat ding dus, sorry dat ik niet weet hoe het heet. Hoe had ik het anders moeten omschrijven? Je wist toch wat ik bedoelde?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:05 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
zo zo, met speciaal gereedschap nog wel.
[ afbeelding ]
kost toch al snel 125 euro per stuk ...
je pa heeft zich ontzettend laten naaien lijkt het op.
Het gaat er om dat je pa ontzettend hard genaait is door de garagequote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:07 schreef JBelfort het volgende:
[..]
Met speciaal gereedschap bedoelde ik dat ding dus, Sorry dat ik niet weet hoe het heet. Hoe had ik het anders moeten omschrijven? Je wist toch wat ik bedoelde.
Klopt, maar dit is iets anders dan wat ik eerder schreef, een accu met te kleine capaciteit zal de auto prima starten gedurende een periode van 1 of 3 jaar, maar door het veelvuldig te ver ontladen help je de accu wel om zeep. Bij starten zijn de CCA's van belang (hoeveelheid stroom die geleverd kan worden om de accu 30 seconden lang boven de 9,6V te houden) Een accu van 25Ah kan prima een betere startaccu zijn dan een accu van 70Ah, maar als je met starten de accu steeds meer dan bijvoorbeeld 50% leeg trekt verniel je dat ding elke start een stukje verder.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:01 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Dat vermogen slaat alleen ergens op tijdens het starten en niet tijdens het rijden....
daarna levert je dynamo alle stroom (en zelfs meer stroom dan je auto gebruikt want je dynamo moet de accu ook laden)
Dat lijkt me niet aangezien er een storing kwam in het stuurslot. Dit is een bekende storing bij de Audi a6 en zelfs dealers kunnen deze storing vaak niet oplossen. De auto moet meestal naar een specialist. Het verbaast me dus ook niet dat deze garage (geen specialist) er meer tijd in moest steken. Maar bovendien gaat het hier niet om of we genaaid zijn of niet, het gaat erom dat de eerste Bosch garage een verkeerd type accu heeft geplaats.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:09 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Het gaat er om dat je pa ontzettend hard genaait is door de garage
De auto is 5km verplaatst, kost 200 euro max
onderzoekskosten, 1 uur, 65 euro
nieuwe accu 150 euro
Incl de BTW had dit max 500 euro mogen kosten
Hoezo 'volgens de garage'?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 14:45 schreef JBelfort het volgende:
Volgens de garage heeft een Bosch garage ongeveer twee jaar geleden de verkeerde accu geplaatst waardoor dit gebeurd is
Kun je aantonen dat die garage fout zat?quote:. Nu is mijn vraag aan jullie, wat kunnen we hiermee? Zijn er kosten te verhalen op hun omdat ze een verkeerde accu hebben gemonteerd tijdens een beurt?
Ik zou beginnen met een mailtje naar PON en hun mening over deze accu voor deze auto, als zij het oordeel delen dusdanig sterk dat er geen discussie meer mogelijk is over of de accu geplaatst had mogen worden of juist niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:13 schreef JBelfort het volgende:
het gaat erom dat de eerste Bosch garage een verkeerd type accu heeft geplaats.
Nee het was al onze auto destijds, we hebben er zelfs nog rekeningen van. Ik heb het net ook even opgezocht en ze hadden een 74 aH accu geplaatst terwijl een 100aH aangeraden is (en er nu ook in zit). Mijn pa bespaart ook absoluut niet op onderhoud, maar ik vond deze rekening zelf echt overdreven.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:20 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoezo 'volgens de garage'?
Zagen ze dit in het boekje?
Was de auto toen al in jullie bezit?
[..]
Kun je aantonen dat die garage fout zat?
Misschien wilde de vorige eigenaar of de pa van TS graag zuinig zijn.
Los van de capaciteit wel een goed type geplaatst of ook dat verkeerd?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:28 schreef JBelfort het volgende:
[..]
Nee het was al onze auto destijds, we hebben er zelfs nog rekeningen van. Ik heb het net ook even opgezocht en ze hadden een 74 aH accu geplaats terwijl een 100aH aangeraden is (en er nu ook in zit). Mijn pa bespaart ook absoluut niet op onderhoud, maar ik vond deze rekening zelf echt overdreven.
Minder geschikt dus.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Euh, nee. Zo werkt het niet.
Veel auto's hebben een bepaald type accu nodig, niet omdat ze anders niet uit de garage weg kunnen rijden, maar wel om te zorgen dat de accu een aanvaardbare levensduur heeft.
Daar stuur ik nu een mailtje over naar Pon.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Los van de capaciteit wel een goed type geplaatst of ook dat verkeerd?
Maar had je niet gewoon starthulp moeten krijgen? Dan had er niet gesleept hoeven worden en kon je gewoon naar je eigen garage rijden.quote:
als de accu stuk is kun je niet veel met een starthulp, maar of de accu echt stuk is valt te betwijfelen.... TS wil niet horen dat ie genaaid is, prima.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:38 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Maar had je niet gewoon starthulp moeten krijgen? Dan had er niet gesleept hoeven worden en kon je gewoon naar je eigen garage rijden.
quote:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 14:59 schreef hottentot het volgende:
een EFB of een ECM voor start/stop systemen.
Ik was even bang in PTA beland te zijn. Heb even gecheckt maar het is toch echt WGR hierquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:10 schreef hottentot het volgende:
de CCA's van belang (hoeveelheid stroom die geleverd kan worden om de accu 30 seconden lang boven de 9,6V te houden)
Je hebt een punt, maar TS heeft het over leeg. Niet over stuk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:43 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
als de accu stuk is kun je niet veel met een starthulp, maar of de accu echt stuk is valt te betwijfelen.... TS wil niet horen dat ie genaaid is, prima.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 14:45 schreef JBelfort het volgende:
Helaas voor ons betekende dat dit een hoge rekening (800) werd.
Misschien handig als je die 800 euro en die 350 euro eens wat nader specificeert. Met bedragen onder de streep kunnen we niet zoveel hier.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:00 schreef JBelfort het volgende:
Het werkplaatstarief was alleen al rond de 350.
350 euro:quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:48 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Misschien handig als je die 800 euro en die 350 euro eens wat nader specificeert. Met bedragen onder de streep kunnen we niet zoveel hier.
Dan hebben we het over fabrieksgarantie en moet die accu nu ook stuk zijn. Dat haal ik niet uit het topic. Fabrieksgarantie door Bosch is niet bedoeld voor fouten van de garage.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:00 schreef JBelfort het volgende:
Bovendien begreep ik dat er ook 2 jaar garantie op Bosch accu's zit? Dat zal dan wel weer niet geldig zijn omdat we de accu niet correct gebruikt hebben?
Er is starthulp bij geweest maar de accu deed echt niks meer. We hebben het met startkabels geprobeerd en de garage heeft ter plekke met zo'n accupakket geprobeerd te starten. Op een begeven moment zat er genoeg spanning in de accu (gemeten) maar de auto wou niet op contact door een storing. Door die storing kon de auto ook niet uitgelezen worden, waardoor hij afgesleept moest worden. Als hij wel op contact kon, dan kon hij ter plekke gereset worden en dan was alles opgelost. De lichten deden het na de startkabels wel weer.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:38 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Maar had je niet gewoon starthulp moeten krijgen? Dan had er niet gesleept hoeven worden en kon je gewoon naar je eigen garage rijden.
De accu was leeg, maar kon ook niet echt meer opgeladen worden. Na 3* starten was hij weer leeg.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:47 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Je hebt een punt, maar TS heeft het over leeg. Niet over stuk.
Bergen op locatie 150quote:Misschien handig als je die 800 euro en die 350 euro eens wat nader specificeert. Met bedragen onder de streep kunnen we niet zoveel hier.
En nou deze nog.quote:
Dat is het enige wat op de rekening staat. Er staat geen uur tarief bij en ook niet hoe lang ze er aan hebben gewerkt.quote:
En ook niet wát er precies in die prachtig mooie werkplaats van hun gebeurd is? Alleen 'werkplaatstarief ¤ *kaching*"?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 16:22 schreef JBelfort het volgende:
[..]
Dat is het enige wat op de rekening staat. Er staat geen uur tarief bij en ook niet hoe lang ze er aan hebben gewerkt.
Oh sorry, in die richting. Ja er staat wel bij wat er gebeurd is. Een hele lap tekst zelfs.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 16:25 schreef r_one het volgende:
[..]
En ook niet wát er precies in die prachtig mooie werkplaats van hun gebeurd is? Alleen 'werkplaatstarief ¤ *kaching*"?
De eerste 2 regels vallen niet onder werkplaatstarief en/of zijn al apart gefactureerd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 16:29 schreef JBelfort het volgende:
-Diagnose gesteld op locatie. (Auto gaat niet op contact)
-Auto laten bergen en moeten omtrekken mbv krikken
-Accu getest was geen 100%, deze vervangen voor het juiste type accu
-Na diverse pogingen auto kunnen uitlezen en resetten
-Accu aangemeld en opnieuw fouten gereset.
-Diverse malen getest.
In businessclassquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 16:52 schreef r_one het volgende:
[..]
De eerste 2 regels vallen niet onder werkplaatstarief en/of zijn al apart gefactureerd.
Houden we over: accu vervangen (arbeidsloon) en alleen veel testen en resetten voor maar liefst 323 euro ???![]()
![]()
![]()
Sodeknetter man, hebben ze er een VAG-ingenieur uit Wolfsburg voor in moeten vliegen ofzo?
PTA kom ik echt nooit, dus dacht mijn ei hier even kwijt te kunnenquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:44 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik was even bang in PTA beland te zijn. Heb even gecheckt maar het is toch echt WGR hier
Dat hoort dan weer in F&F of CULquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 17:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
PTA kom ik echt nooit, dus dacht mijn ei hier even kwijt te kunnen
Dan zal uitgezocht moeten worden wat de minimale eisen voor een accu in de auto van TS zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 17:25 schreef hottentot het volgende:
TS wil denk ik eerder weten in hoeverre hij de kosten (of een deel daarvan) kan verhalen op de eerdere garage welke hem door de verkeerde plaatsing met deze kosten heeft opgezadeld.
Error #2302: error loading sjoemelsoftware.exe, missing or corrupt sourcefilequote:Op vrijdag 14 oktober 2016 17:39 schreef jeroen25 het volgende:
Dat de computer in de auto na een spanningsuitval in storing gaat is niet de schuld van de accuverkoper.
TS maakt zich echt niet druk om de kwaliteit van Volkswagens denk ik.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 19:48 schreef Ivo1985 het volgende:
Je probleem is de inferieure kwaliteit van je veredelde Volkswagen.
sjoemelsoftware op windows platformquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 17:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Error #2302: error loading sjoemelsoftware.exe, missing or corrupt sourcefile
Ja, hij kon niet langer uitblijven
Staat dat niet gewoon in de handleiding welke accu je auto nodig heeft?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met een mailtje naar PON
Leest iemand die dingen? Ik gooi dat soort dingen altijd in een doos welke pas bij verkoop weer tevoorschijn komt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 21:02 schreef vaduz het volgende:
[..]
Staat dat niet gewoon in de handleiding welke accu je auto nodig heeft?
Normaal wel. En bespaar jezelf de moeite van PON mailen; ze staan nou niet echt bekend om de after sales afdeling.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 21:02 schreef vaduz het volgende:
[..]
Staat dat niet gewoon in de handleiding welke accu je auto nodig heeft?
Een 70aH accu in een zescilinder diesel gaat t niet lang reddenquote:
Ten eerste klinkt het alsof je een beetje jaloers bent op onze auto. Ten tweede maakt het me geen reet uit wat jij of anderen van de auto vinden, als mij pa daarin wil rijden dan doet hij dat.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 19:48 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat is dat voor een pruts auto, als de computer nadat een lege/kapotte accu is vervangen voor een goed exemplaar niet eens fatsoenlijk opnieuw opstart?
Je probleem is de inferieure kwaliteit van je veredelde Volkswagen. Tuurlijk, een accu gaat wat sneller stuk als hij te weinig capaciteit heeft. 75Ah is wat weinig voor een diesel en/of wagen met start-stop systeem.
Maar dat mag voor het functioneren van de systemen verder niet uitmaken. Is de accu (vroegtijdig) stuk, dan monteer je een goede accu, zet je er starthulp op en start je de wagen. Kwartiertje rijden en je bent de komende jaren weer vrij van accu ellende.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 21:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Normaal wel. En bespaar jezelf de moeite van PON mailen; ze staan nou niet echt bekend om de after sales afdeling.
Of juist wel, is maar net hoe je het uit wilt leggen![]()
Pon is inderdaad een drama, maar ik heb gehoord dat als je auto duurder is dan één ton, de aftersales opeens heel goed is.quote:
Neuh, het verschilt per geval. Toen ik een probleem met mijn auto had welke niet meer onder de garantie viel besloot men na 1 telefoontje van de dealer gelijk vanuit coulance de reparatie volledig zelf te dragen en aan de dealer te vergoeden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:08 schreef JBelfort het volgende:
[..]
Pon is inderdaad een drama, tenzij de auto die je gekocht hebt duurder dan één ton is. Dan is de aftersales service opeens heel goed. Tenminste dit heb ik me laten vertellen
Alleen als de kans groot is dat je er weer meer dan een ton gaat stukslaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:08 schreef JBelfort het volgende:
[..]
Pon is inderdaad een drama, maar ik heb gehoord dat als je auto duurder is dan één ton, de aftersales opeens heel goed is.
Wat moet ik mij voorstellen bij 'inleren'?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 22:57 schreef JBelfort het volgende:
De accu was stuk, en daardoor kwamen er storingen in de systemen. Dit gebeurd zelfs in de duurste auto's. De storing zat er dus in voordat de accu verwisseld werd (en kwam omdat deze helemaal leeg was). Toen de nieuwe accu gemonteerd werd duurde het inleren langer dan normaal aangezien de auto niet op contact ging.
Die past niet in het rijtje, dan zou je uit de VAG-stal een VW maar een Skoda of Seat moeten noemen (en niet een Bugatti met een kever moeten vergelijken).quote:en een Renault maar een dacia.
Inleren is de accu aanmelden in de auto, daarna werkt hij pas zonder storing.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat moet ik mij voorstellen bij 'inleren'?
[..]
Die past niet in het rijtje, dan zou je uit de VAG-stal een VW maar een Skoda of Seat moeten noemen (en niet een Bugatti met een kever moeten vergelijken).
Zit er naast een 12V aansluiting dan ook nog een data-aansluiting op VAG-accu's?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:55 schreef JBelfort het volgende:
[..]
Inleren is de accu aanmelden in de auto, daarna werkt hij pas zonder storing.
Geen idee, maar bij die auto's moet je zelfs een aux aansluiting aanmelden. En beide garages hebben me over de accu aanmelden verteld.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Zit er naast een 12V aansluiting dan ook nog een data-aansluiting op VAG-accu's?
Wtf ... waar slaat dat op?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:59 schreef JBelfort het volgende:
[..]
Geen idee, maar bij die auto's moet je zelfs een aux aansluiting aanmelden.
Heb je de stekker wel in het stopcontact gedaan?quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 00:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Wtf ... waar slaat dat op?
12V is 12V, wat valt daaraan 'in te leren'? Alsof een A6 anders niet weet dat er een accu aangesloten is?
Volgens deze thread: http://www.audiforum.nl/f(...)ren-van-de-accu.htmlquote:Op zaterdag 15 oktober 2016 00:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Wtf ... waar slaat dat op?
12V is 12V, wat valt daaraan 'in te leren'? Alsof een A6 anders niet weet dat er een accu aangesloten is?
Inleren is een term die meer in lijkt te houden dan wat het in werkelijkheid is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 00:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Wtf ... waar slaat dat op?
12V is 12V, wat valt daaraan 'in te leren'? Alsof een A6 anders niet weet dat er een accu aangesloten is?
En vervolgens is je auto compleet dood omdat-ie niet op contact gaat (omdat?quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 00:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Inleren is een term die meer in lijkt te houden dan wat het in werkelijkheid is.
Een accu kent een verwacht maximum voor na hoeveel keren starten hij nog betrouwbaar is, kom je daar overheen dan schakelt de start/stop functie meestal uit en krijg je een lampje op het dashboard, inleren is niets meer of minder dan de auto vertellen dat er een nieuw accu in zit en dat het alarm weer weg kan en de teller weer op nul. Vroeger niet van belang, maar als je de start/stop functie gebruikt kan het snel gaan.
Doe je het nog moderner dan vertel je de auto zelfs wat voor accu erin zit en weet de auto het verwachte aantal en vermogen van die specifieke accu en kan hij nog meer bewaken dan alleen het aantal startmomenten.
Word het toch PTA hier
Ik vind het zelf ook zo mooi dat onze auto bijna niet van het stuurslot af te krijgen was, terwijl het dievengilde probleemloos elke vag auto meeneemt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 00:15 schreef r_one het volgende:
[..]
En vervolgens is je auto compleet dood omdat-ie niet op contact gaat (omdat?). Prachtig, zo'n 'technologische voorachteruitgang'
Zo te lezen kan VAG die diefstalproblemen oplossen door de primaire accu uit te schakelen als de auto uit is, en een kleine extra accu in te bouwen voor het openen en sluiten van de auto, het alarm en de parkeerverlichting.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 00:25 schreef JBelfort het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook zo mooi dat onze auto bijna niet van het stuurslot af te krijgen was, terwijl het dievengilde probleemloos elke vag auto meeneemt.
En het stuurslotquote:Op zaterdag 15 oktober 2016 00:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo te lezen kan VAG die diefstalproblemen oplossen door de primaire accu uit te schakelen als de auto uit is, en een kleine extra accu in te bouwen voor het openen en sluiten van de auto, het alarm en de parkeerverlichting.
Gelijkwaardige accu is 1 druk op de knop, ander type of capaciteit dan moet de computer eraan wil je de juiste instellingen nemen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 00:15 schreef r_one het volgende:
[..]
En vervolgens is je auto compleet dood omdat-ie niet op contact gaat (omdat?). Prachtig, zo'n 'technologische voorachteruitgang'
[ afbeelding ]
En de boordcomputer dan? Anders ben je daar ook weer instellingen kwijt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 00:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo te lezen kan VAG die diefstalproblemen oplossen door de primaire accu uit te schakelen als de auto uit is, en een kleine extra accu in te bouwen voor het openen en sluiten van de auto, het alarm en de parkeerverlichting.
Dat het gewenst is onderhouds-tellers worden teruggezet op 0 kan ik nog in komen. Dat een auto niet eens in een noodloop terug naar de garage te rijden is wanneer dit niet gebeurd omdat het stuurslot blokkeert, is een ernstige tekortkoming in het systeem.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 00:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Inleren is een term die meer in lijkt te houden dan wat het in werkelijkheid is.
Een accu kent een verwacht maximum voor na hoeveel keren starten hij nog betrouwbaar is, kom je daar overheen dan schakelt de start/stop functie meestal uit en krijg je een lampje op het dashboard, inleren is niets meer of minder dan de auto vertellen dat er een nieuw accu in zit en dat het alarm weer weg kan en de teller weer op nul. Vroeger niet van belang, maar als je de start/stop functie gebruikt kan het snel gaan.
Doe je het nog moderner dan vertel je de auto zelfs wat voor accu erin zit en weet de auto het verwachte aantal en vermogen van die specifieke accu en kan hij nog meer bewaken dan alleen het aantal startmomenten.
Word het toch PTA hier
Want? Alle sloten op de kleine accu maar het stuurslot niet?quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 09:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, die moet je dan juist aan de normale accu gekoppeld houden
Omdat iedere VAG schijnbaar probleemloos gegapt kan worden, maar de VAG van de vader van TS is geen kant op te krijgen doordat hij niet meer van het stuurslot te krijgen is door de lege accuquote:Op zaterdag 15 oktober 2016 11:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Want? Alle sloten op de kleine accu maar het stuurslot niet?
Stuurslot is echt het minste probleem als je een auto mee wilt krijgen. Die zijn zo zwak dat ze alleen een symbolische waarde hebben.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat iedere VAG schijnbaar probleemloos gegapt kan worden, maar de VAG van de vader van TS is geen kant op te krijgen doordat hij niet meer van het stuurslot te krijgen is door de lege accu
Dus zorgen dat de accu waar het stuurslot aan gekoppeld is pas in gebruik wordt gesteld nadat de auto op correcte wijze ontsloten is.
Maar goed, het was een geintje naar aanleiding van de opmerking dat iedere VAG zo gegapt kan worden, maar ze de auto van de vader van TS niet mee konden krijgen door het stuurslot.
En wat staat hier:quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 07:52 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat het gewenst is onderhouds-tellers worden teruggezet op 0 kan ik nog in komen. Dat een auto niet eens in een noodloop terug naar de garage te rijden is wanneer dit niet gebeurd omdat het stuurslot blokkeert, is een ernstige tekortkoming in het systeem.
(TS had zelf ook al gezegd trouwens dat dit een storing en geen ontwerp betrof)quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 00:56 schreef hottentot het volgende:
Maar de auto dient gewoon te kunnen rijden, dus dat is een storing.
Wie laat dan ook een auto met spoed afslepen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat op een Zondagmiddag met spoed af laten slepen van de snelweg je al een beste rekening bezorgt.
Je moet wat als je op de Autobahn zonder snelheidslimiet staatquote:Op zondag 16 oktober 2016 21:12 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wie laat dan ook een auto met spoed afslepen?
Je stond er middenop?quote:Op zondag 16 oktober 2016 23:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je moet wat als je op de Autobahn zonder snelheidslimiet staat
Maar je had al kunnen lezen dat ik op de snelweg stond, dus vind ik je vraag raar en overbodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |