SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:39 schreef djh77 het volgende:
Vervroegde aflossing KoM:Leve de mooie zomer, Levert gelijk een keer een sporadisch goed bericht voor KOM op en keurig met de contractuele rente over de hele periode! Hulde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De inschrijftijd is bijna verstreken en er is nog 0 euro opgehaald.
[ Bericht 19% gewijzigd door Mynheer007 op 19-10-2016 15:36:20 ]
quote:Op woensdag 19 oktober 2016 15:10 schreef Mynheer007 het volgende:
Netjes afgehandeld door KoM.
Ik kwam deze collin nog tegen maar ik vraag me af of deze ooit gepubliceerd gaat worden:Ik denk het ook dat hij niet gaat komen als ik het rood gedrukte lees. Mischien moet je hem wel even in een spoiler zetten. Niemand heeft er wat aan als deze ondernemer mogelijk last gaat ondervinden van een aanvraag die niet door is gegaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De inschrijftijd is bijna verstreken en er is nog 0 euro opgehaald.
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-10-2016 15:54:42 ]
Dapper😊quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:27 schreef Fundvlees het volgende:
Ik heb We Cross meegepakt (ondanks dat ik normaal geen klasse 5 projecten doe), te overzien bedrag en het stijgende eigen vermogen doet vermoeden dat het goed gaat en ze positief draaien. Al zou ik graag een keer zien dat er bij GVE een cijferoverzicht wordt toegevoegd zoals bij IVM.
Ik doe ook bescheiden mee, na de aanpassing. Die gift zal mede te maken hebben met grote haast denk ik. Eerst moet de lening vol, formeel in orde maken, de verbouwing ter hand nemen en dan tweede week november open. En dan hopen dat klanten de winkel weten te vinden vóór de feestdagen. Maar goed ik denk dat het met de aflossingen wel goed komt, ook als het wat tegen zou zitten met de nieuwe winkel.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:48 schreef snoopy40 het volgende:
Heb de pich van six en sons aan mijn vrouw laten lezen, ze herkende direct een rijke familie jn net geheel met veel retailer ervaring, en gezien de gift van 15k kan dat weleens kloppen, heb dus geinvesteerd.
vergelijkbaar hier, al dacht ik ook een tijd lang de defaults te ontwijken. Afgelopen week de eerste te voortduren gehad via GVEquote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:27 schreef Fundvlees het volgende:
Ik ben de afgelopen tijd om de defaults heen gezeild. Ik zit nu op ongeveer 40 projecten en heb nog geen defaults (alleen steigerman IVM loopt achter, dus dat is even afwachten) en ben nu iets langer dan een jaar bezig. Ik denk dat komend jaar het jaar van de waarheid wordt. Ik heb We Cross meegepakt (ondanks dat ik normaal geen klasse 5 projecten doe), te overzien bedrag en het stijgende eigen vermogen doet vermoeden dat het goed gaat en ze positief draaien. Al zou ik graag een keer zien dat er bij GVE een cijferoverzicht wordt toegevoegd zoals bij IVM. Six and Sons zat ik al in, maar vind die update positief, solvabiliteit wordt ook beter met een extra stukje eigen vermogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
https://www.kapitaalopmaat.nl/Swim-Bike-Run-Events#zekerhedenquote:Op woensdag 19 oktober 2016 23:17 schreef brulaap112 het volgende:
http://www.faillissements(...)-run-events-b-v.aspx KOM project toch?
Ik denk dat het in dit geval niet veel uit zal maken gezien de waarde vrij laag is. Tevens zal een overwaarde op het huis van 20% ook geen verhaalmogelijkheid voor de investeerders opleveren bij gedwongen verkoop.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 23:24 schreef obligataire het volgende:
[..]
https://www.kapitaalopmaat.nl/Swim-Bike-Run-Events#zekerheden
Ben benieuwd hoe de verpandingen geregeld waren.
Dat is even afwachten. Als de ondernemer in privé ook failliet gaat ziet het er somber uit. Wellicht is hij voor meer schulden hoofdelijk aansprakelijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:00 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ik denk dat het in dit geval niet veel uit zal maken gezien de waarde vrij laag is. Tevens zal een overwaarde op het huis van 20% ook geen verhaalmogelijkheid voor de investeerders opleveren bij gedwongen verkoop.
Maar aan de andere kant is het een klein bedrag dat prima af te lossen is via een regeling mocht de lener een nieuwe bron van inkomsten vinden.
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 08:56 schreef Mynheer007 het volgende:
Een nieuwe collin:Wederom geniaal van Collin. We noemen verliesfinanciering gewoon herfinanciering van saleskostenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik meen me te herinneren dat deze al eerder gemeld is door Marathon2000. Er staat me zoiets bij dat de eigenaar zijn activiteiten en de terugbetaling van de lening via een andere B.V. gaat voortzetten. Maar misschien kan @Marathon2000 dit nog even opfrissen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:00 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ik denk dat het in dit geval niet veel uit zal maken gezien de waarde vrij laag is. Tevens zal een overwaarde op het huis van 20% ook geen verhaalmogelijkheid voor de investeerders opleveren bij gedwongen verkoop.
Maar aan de andere kant is het een klein bedrag dat prima af te lossen is via een regeling mocht de lener een nieuwe bron van inkomsten vinden.
quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
vergelijkbaar hier, al dacht ik ook een tijd lang de defaults te ontwijken. Afgelopen week de eerste te voortduren gehad via GVESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kijk eens naar de lijst op pagina 1. Jullie zijn er goed vanaf gekomen tot nu toe. De lijst met GVe issues groeit nog steeds en de defaults of problemen schijnen steeds eerder op te treden.
Dat was me ook opgevallen. Wat dacht je van de volgende quote (emphasis mine):quote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:11 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Wederom geniaal van Collin. We noemen verliesfinanciering gewoon herfinanciering van saleskosten![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Collin creditscore is dus gebaseerd op de verwachting van de ondernemer. Collin zelf geeft geen oordeel over deze verwachtingen. En op basis van zo'n creditscore zouden wij dan moeten investeren.
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 10:40 schreef Benger het volgende:
[..]
Dat was me ook opgevallen. Wat dacht je van de volgende quote (emphasis mine):Of deze:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Collin creditscore is dus gebaseerd op de verwachting van de ondernemer. Collin zelf geeft geen oordeel over deze verwachtingen. En op basis van zo'n creditscore zouden wij dan moeten investeren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer zou de score slecht zijn?
Als de klant de rekening voor de kredietbeoordeling niet kan betalen misschien?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:05 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
[...]
Wanneer zou de score slecht zijn?
Wat in de pitches staat, staat op gespannen voet met wat elders op de Collin site staat (opmerkingen tussen []):quote:Op donderdag 20 oktober 2016 10:40 schreef Benger het volgende:
[...] De Collin creditscore is dus gebaseerd op de verwachting van de ondernemer. Collin zelf geeft geen oordeel over deze verwachtingen. En op basis van zo'n creditscore zouden wij dan moeten investeren.
Ik concludeer dat Collin aansprakelijk is als een geschetste verwachting niet uit komt. Tenzij ze kunnen aantonen dat zij de verwachtingen zorgvuldig hebben getoetst. Dat betekent dat het risico via Collin eigenlijk helemaal niet zo groot is. Collin is immers aansprakelijk als het mis gaat.quote:Collin beperkt risico’s voor u op de volgende wijze:
* Collin beoordeelt elke leningaanvraag volgens vaste procedures. Dit wordt gedaan door deskundige functionarissen met veelal vele jaren kredietervaring. [Collin geeft een deskundig oordeel over de leningaanvraag]
* Onze ervaren Crowdfund Coaches bezoeken elke ondernemer bij hun onderneming.
* Via het onafhankelijk creditratingbureau Dun & Bradstreet toetsen wij elke ondernemer.
* Elke ondernemer wordt op solvabiliteit, rentabiliteit en liquiditeit getoetst. De conclusie komt tot uiting in de Collin Credit Score. [Collin toetst elke ondernemer. Toetsen is iets heel anders dan 'geeft de informatie van de ondernemer weer in een Collin Credit Score'.]
Klopt, de lening wordt vanuit een andere BV onder dezelfde voorwaarden doorbetaald.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat deze al eerder gemeld is door Marathon2000. Er staat me zoiets bij dat de eigenaar zijn activiteiten en de terugbetaling van de lening via een andere B.V. gaat voortzetten. Maar misschien kan @Marathon2000 dit nog even opfrissen.
Lening wordt gebruik voor herfinanciering banklening. Nominaal 10,88%, hoeveel betaalde men dan wel niet bij de bank; zal wel r/c krediet zijn? Ik overweeg om voor een klein bedrag mee te doen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:41 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op FNC: https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Familiebedrijf dat al meer dan 50 jaar bestaat en 4 generaties in bedrijf.
Update staat ook in de tekst:quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:01 schreef Justme7005 het volgende:
Is er iemand die de update bij People Avenue (Kom) kan lezen ?
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:08 schreef djh77 het volgende:
[..]
Update staat ook in de tekst:Dank je !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij vraag en antwoord staat de reden waarom Collin niet aan verpanding doetquote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe collin:
https://www.collincrowdfund.nl/parbo-food-international/
Van de broer, oom, neef, verre neef of ander familielid van Faja- Lobi?
Zit naar mijn idee wel veel schuld in dit langbestaande familie bedrijf. Ik zou toch wel wat meer zicht willen hebben op de aard van de schulden wil ik hier wat geld in stoppen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:58 schreef FINONAF het volgende:
[..]
Lening wordt gebruik voor herfinanciering banklening. Nominaal 10,88%, hoeveel betaalde men dan wel niet bij de bank; zal wel r/c krediet zijn? Ik overweeg om voor een klein bedrag mee te doen.
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 11:05 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Of deze:Nee dat staat er niet, er staat met de lening is de liquiditeit weer op orde. Wat me waar lijkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer zou de score slecht zijn?
Ja, maar hoe lang is dan de vraag. Soms is het dweilen met de kraan open, zeg maar.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:53 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Nee dat staat er niet, er staat met de lening is de liquiditeit weer op orde. Wat me waar lijkt.
Tekst in spoiler was gekopieerd uit de pitchquote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:53 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Nee dat staat er niet, er staat met de lening is de liquiditeit weer op orde. Wat me waar lijkt.
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:11 schreef Mynheer007 het volgende:
Weer een nieuwe collin. Geen zekerheden dus ik ga de pitch geeneens lezenIk ga het natuurlijk niet iedere keer zeggenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar weer top gevonden en bedankt voor het delen.
![]()
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:57 schreef Murene het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren met de overige investeerders. Doet KoM hiervoor nu niets meer, moeten/kunnen ze nu zelf een procedure starten c.q. op een andere manier achter hun geld aan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb besloten projecten van 6 maanden niet meer te bekijken.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Was net een project op Knab.
https://crowdfunding.knab.nl/
Een skiwebshop financiering (200K 7%)van seizoens stock. Ik was te laat. Had wel redelijke zekerheden en 6 maanden met halve fee gaf toch nog een redelijk rendement. Wel een cofinanciering met rabobank. Tja en hoe zit het dan met de persoonlijke zekerheden van de borgen. Zijn die dan ook al als borg bij de bank gegeven? Afijn te laat niet meer over nadenken.
Ik neem aan dat ze daar niks meer voor doen, en de investeerders het zelf moeten/mogen regelen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 17:05 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren met de overige investeerders. Doet KoM hiervoor nu niets meer, moeten/kunnen ze nu zelf een procedure starten c.q. op een andere manier achter hun geld aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |