abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165912836
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 14:40 schreef Vliegbaard het volgende:
In Nederland geeft werkelijk niemand om zijn privacy
Dat lijkt me een nogal onterechte generalisatie. Te meer omdat toevallig vorige week nog de motie om end-to-end encryption af te zwakken werd afgeschoten.

Wel denk ik dat vooral de wat oudere generaties zich er inderdaad niet zo druk om maken.. Maar dat zijn dan ook vaak de mensen die internet (nog) niet zo goed begrijpen en zich niet bezigen met smartphones. De jongere mensen zijn wat privacy betreft een stuk scherper, in mijn ervaring.
Conscience do cost.
pi_165913048
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 15:16 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat lijkt me een nogal onterechte generalisatie. Te meer omdat toevallig vorige week nog de motie om end-to-end encryption af te zwakken werd afgeschoten.

Wel denk ik dat vooral de wat oudere generaties zich er inderdaad niet zo druk om maken.. Maar dat zijn dan ook vaak de mensen die internet (nog) niet zo goed begrijpen en zich niet bezigen met smartphones. De jongere mensen zijn wat privacy betreft een stuk scherper, in mijn ervaring.
Je bedoelt dat jongeren hun social media profielen afschermen tegen potentiële werkgevers. Verder dan dat gaat het niet. Exact de reden waarom whatsapp in Nederland zo groot is. Er zijn tal van apps die net iets minder hanteerbaar zijn maar waar de privacy "gewaarborgd" wordt.
Er zijn maar weinig mensen met hun privacy bezig is mijn ervaring, al roepen ze er nog zo hard om.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 15:32:02 #28
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165913160
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 15:16 schreef ems. het volgende:
De jongere mensen zijn wat privacy betreft een stuk scherper, in mijn ervaring.
Ligt er toch echt aan naar welke jongeren je kijkt denk ik. Facebook, instagram, twitter en weet ik het allemaal nog meer zijn nou niet bepaald bolwerken van privacy, aan de ene kant heb je inderdaad de groep mensen die opgegroeid zijn met technologie en er verstand van hebben maar de groep die er gewoon onnadenkend gebruik van maken en totaal niet weten welke gevolgen het kan hebben (en er ook niet geïnteresseerd zijn)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 12 oktober 2016 @ 15:35:07 #29
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_165913238
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 15:32 schreef jogy het volgende:

[..]

Ligt er toch echt aan naar welke jongeren je kijkt denk ik. Facebook, instagram, twitter en weet ik het allemaal nog meer zijn nou niet bepaald bolwerken van privacy, aan de ene kant heb je inderdaad de groep mensen die opgegroeid zijn met technologie en er verstand van hebben maar de groep die er gewoon onnadenkend gebruik van maken en totaal niet weten welke gevolgen het kan hebben (en er ook niet geïnteresseerd zijn)
Vergeet LinkedIn niet, schijnt ook een grote te zijn. Tig mensen zijn te vinden op LinkedIn, daar kun je zo zien waar iemand werkt.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_165913316
quote:

[..]

Je vergeet Google nog even. Je moest eens weten wat een handig persoon allemaal te weten kan komen wanneer je standaard bent ingelogd op je smartphone.
pi_165913390
quote:

[..]

Dat zeker, maar ik maak wel een onderscheid tussen vrijwillig en onvrijwillig privacy schenden. Als mensen zo graag op facebook/instagram/google etc. willen verschijnen is dat iets dat ze compleet zelf in de hand hebben en ik vind ook niet dat de politiek daar verder enige invloed op hoeft uit te oefenen. Encryptie is wat dat betreft een heel ander verhaal.
Conscience do cost.
pi_165913521
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 15:41 schreef ems. het volgende:
Encryptie is wat dat betreft een heel ander verhaal.
Hoeveel jongeren zouden werkelijk weten wat encryptie überhaupt is? We staan allemaal (heel generaliserend inderdaad) ondersteboven als er weer een techbedrijf zijn privacyregels aanpast, maar hoeveel mensen zijn er die daar daadwerkelijk ook iets aan doen? Simpel voorbeeld: je Facebook-account verwijderen omdat ze in Amerika alles mogen gebruiken wat jij op Facebook post?
  woensdag 12 oktober 2016 @ 15:48:47 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165913528
Maar misschien kan deze kant van de discussie verder worden gevoerd in: BNW / Het grote online/offline privacy topic. Hoe erg is het nou eigenlijk? :). ( :@ )
Vrijheid
pi_165913943
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 15:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Hoeveel jongeren zouden werkelijk weten wat encryptie überhaupt is?
Dat heb ik ze niet gevraagd.
quote:
We staan allemaal (heel generaliserend inderdaad) ondersteboven als er weer een techbedrijf zijn privacyregels aanpast, maar hoeveel mensen zijn er die daar daadwerkelijk ook iets aan doen? Simpel voorbeeld: je Facebook-account verwijderen omdat ze in Amerika alles mogen gebruiken wat jij op Facebook post?
Ik ben dus van mening dat het helemaal niet de verantwoordelijkheid is van overheden (of mensen in het algemeen) om er iets aan te doen. Als je facebook niet fijn vindt moet je het vooral niet gebruiken. Als een techbedrijf opeens wel wilt meelezen dan kan je het beste dat techbedrijf niet ondersteunen door gebruik te maken van hun diensten.

Het hele privacy gebeuren wordt veels te veel uit handen gegeven om er vervolgens bij de politiek over te klagen. Dat terwijl je zelf prima de macht hebt om niet te participeren. Ik denk dat -dat- beseffen al een goede eerste stap is in het hele privacy-dilemma.

Maar inderdaad, heeft niet zoveel te maken met Franse legers en verzonnen false flags.
Conscience do cost.
pi_165916044
quote:
With scores of police and emergency personnel on the scene, a senior military figure intervened, announcing that the contents of the cave belonged to the military and were part of a mysterious, as yet unexplained "exercise."
Waarom zou een militair figuur de schuld op zich nemen, terwijl ze het gewoon hadden kunnen wegmoffelen?
  donderdag 13 oktober 2016 @ 09:49:37 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165926132
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:59 schreef illusions het volgende:

[..]

Waarom zou een militair figuur de schuld op zich nemen, terwijl ze het gewoon hadden kunnen wegmoffelen?
Misschien was de plek nog niet geschoond van al het bewijs die zou kunnen leiden naar die Franse eenheid, te veel politieagenten en afdelingen die niets te maken hebben met enige valse vlaggen en andere zaken, dan maar schadebeperking en zeggen dat het een oefening in opbouw was. Zoiets?
Vrijheid
pi_165935361
De AIVD werkt voor de overheid.
Maar er is nog een dienst die carte blanche heeft betreft uitvoeren van dit soort acties
  donderdag 13 oktober 2016 @ 19:59:59 #38
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_165937631
quote:
9s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Trek het even de speculatieve sfeer in voor de gein. Hoe kan je een bevolking met de minste moeite onder controle houden? Door ze bang te maken en ze dus op die manier maatregelen en wetgevingen te laten accepteren die ze normaliter nooit zouden accepteren. daarvoor heb je wel een externe vijand nodig. Terroristen zijn daarvoor bij uitstek geschikt, zeker omdat elke gek met een gebrek kan zeggen dat hij IS of de voorganger Al Qaida is en in het geval van een succesvolle aanslag zal die organisatie maar al te blij zijn om de verantwoordelijkheid op te eisen.

Zo kan IS een daadwerkelijke moslimorganisatie zijn die ook aanslagen pleegt maar kunnen er ondertussen ook aanslagen gepleegd worden door andere groeperingen met andere doelstellingen maar deze qua verantwoordelijkheid voor het zicht doorschuiven naar IS. Op korte termijn is IS blij want succesvolle aanslag en op de langere termijn zijn de andere groepen blij want de westerse samenleving accepteert dan maar al te graag draconische maatregelen die het anders nooit zou dulden.
ze gewoon CIA, NATO en pentagon.

IS is CIA
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_165937880
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

IS is CIA
wat is je bewijs daarvoor?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_165938398
quote:

[..]

IS is CIA
Dat is nogal een stelling. Daar heb je vast wel bewijzen of iig bronnen voor.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:34:37 #41
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_165938599
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

wat is je bewijs daarvoor?
Doe nou niet. :')
pi_165939072
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:34 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Doe nou niet. :')
krijg toch geen antwoord ;)
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 13 oktober 2016 @ 22:58:25 #43
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_165944069
1 2 tje naar NWS
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:37:05 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165947518
quote:

[..]

IS is CIA
Beïnvloed en gepushed, misschien. 1 op 1 IS = CIA (of welke organisatie dan ook), lijkt me stug.
Vrijheid
pi_166480290
Ja het is bijna herdenkingsdag van de false flag in Parijs!

Zat de Franse overheid er zelf achter, of was het de Franse deep state?
  maandag 7 november 2016 @ 20:24:22 #46
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_166484606
wat denk jij ? of alleen aggitatie?
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_166496084
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:24 schreef DeMolay het volgende:
wat denk jij ? of alleen aggitatie?
False flag met wel echte doden. Net als 9/11
pi_166505957
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:45 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Ja het is bijna herdenkingsdag van de false flag in Parijs!

Zat de Franse overheid er zelf achter, of was het de Franse deep state?
Geen van beiden maar deze man:

'Opdrachtgever aanslagen Parijs en Brussel bekend'

Belgische antiterreureenheden denken te weten wie vanuit Syrië opdracht gaf bloedige aanslagen in Brussel en Parijs te plegen.

Het zou gaan om een 32-jarige Belg van Marokkaanse komaf, Oussama Atar, heeft dinsdag de Franse krant Le Monde bericht.

Atar is al eerder genoemd als brein achter de aanslagen op 13 november vorig jaar in Parijs en 22 maart dit jaar in Brussel. Daarbij kwamen 163 mensen om het leven en pleegden negen terroristen zelfmoord.

De onderzoekers stellen dat de man onder de schuilnaam Abou Ahmad in Syrië verblijft en er een belangrijke figuur is in de beweging Islamitische Staat.

bron: http://www.nu.nl/terreur-(...)-brussel-bekend.html
pi_166643005
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 00:05 schreef Mytho het volgende:

[..]

mischien niet direct maar indirect door de booslims optefokken, om chaos te creeeren.
Daar is niet veel van terechtgekomen.

quote:
om zo privacy van de burger af te nemen met anti terreur wetten.
De burger poept overal profieltjes op 't internet uit en gooit z'n hele toilet aan data erop leeg. Welke privacy hebben we 't over? Wat zou jij willen ondernemen wat je nu niet kunt ondernemen?
  maandag 14 november 2016 @ 07:40:20 #50
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_166643273
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 14:40 schreef Vliegbaard het volgende:
Wat ik me afvraag, want ik weet het gewoonweg niet, wat de overheid of dergelijke organisaties ermee op schiet. Mocht het doel zijn om burgers te bespioneren zonder ze op te zetten tegen dergelijke instanties zijn er volgens mij andere en betere manieren te verzinnen.
In Nederland geeft werkelijk niemand om zijn privacy.
Dat maakt de Nederlander de domste bevolking.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')