Dit is wat ik bedoel, jij wuift die andere kant weg, wil er niet naar kijken. Dat terwijl je ook die andere kant mee zou moeten nemen, dan pas kijk je echt serieus en kritisch. Nu kijk jij niet serieus en kritisch, je kijkt zeer eenzijdig en vergeet daarmee een enorm deel van de discussie mee te nemen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 17:35 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja logisch, want die kinderen worden gedood. Hoe vreemd is het dat het doden van een mens als een oplossing gepresenteerd wordt voor allerlei dingen die mis kunnen gaan?
Gewoon lekker zuipen, wat meer bloed zorgt er alleen maar voor dat je meer in de watten wordt gelegd.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 17:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kun je dan wel nog sterke alcohol drinken of bloed je dan leeg?
Dan krijg je Zweedse cijfers, die zijn uiteinelijk dus veel realistischer omdat zij daar wel elke verkrachting los tellen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 17:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
I know, ik zou willen dat de overheid / politie hier statistieken over bijhoudt. Mja.
Was het maar zo simpel, dat het pedo's waren. Maar ziek is het idd zeer zeker.quote:Wauw, fucking sick pedo's...
Howd ya mean, Swedish numbers?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 17:41 schreef erodome het volgende:
Dan krijg je Zweedse cijfers, die zijn uiteinelijk dus veel realistischer omdat zij daar wel elke verkrachting los tellen.
Ik wuif het helemaal niet weg, ik denk alleen dat het doden van ongeboren kinderen nooit een oplossing kan zijn voor welke problemen dan ook.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 17:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit is wat ik bedoel, jij wuift die andere kant weg, wil er niet naar kijken. Dat terwijl je ook die andere kant mee zou moeten nemen, dan pas kijk je echt serieus en kritisch. Nu kijk jij niet serieus en kritisch, je kijkt zeer eenzijdig en vergeet daarmee een enorm deel van de discussie mee te nemen.
Oudere vrouwen hebben mogelijk vaker een vaste relatie waardoor er minder risico's zijn op SOA's en de pil een makkelijkere vorm van anticonceptie is bijvoorbeeld. Net als jonge vrouwen mogelijk nog niet seksueel actief zijn of door wisselende contacten toch al condooms gebruiken en daardoor mogelijk minder het belang van de pil zien. Zo maar een paar voorbeelden die laten zien dat je berekening te simplistisch is en dus weinig zin heeft. Zeker als je daarmee wetenschappelijk onderzoek onderuit wil halen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 17:31 schreef ludovico het volgende:
Dat mijn berekening om die reden weinig zin heeft deel ik niet met je. Het geeft wel degelijk een indicatie, een die nog wel geoptimaliseerd kan worden natuurlijk maar zo drastisch zal het percentage niet veranderen. Ik zie geen redenen waarom het pilgebruik lager ligt bij de vruchtbare groep... Dat ligt namelijk eerder hoger, ik zou mijn voorspelling dus nog voorzichtig noemen.
In Zweden tellen ze iedere daad van verkrachting apart. Is dus een meisje een jaar lang elke week door haar vader verkracht dan komt elke verkrachting in de cijfers, niet maar 1.quote:
Vertel, welke oplossing zie jij dan voor bv dat meisje dat zwanger is geraakt van de verkrachtingen door haar vader? Die in paniek raakt als die vrucht beweegt, die haar lijf haat daardoor?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik wuif het helemaal niet weg, ik denk alleen dat het doden van ongeboren kinderen nooit een oplossing kan zijn voor welke problemen dan ook.
Over die eenmalige verkrachting, dat was geen criterium in die studies. Het ging over vrouwen die aangaven verkracht te zijn. Ook als je klacht indient voor 15 verkrachtingen door dezelfde persoon, blijft het maar één aanklacht (al wordt die soms wel verzwaard naar iets als misbruik van een minderjarige ofzo).quote:Op woensdag 12 oktober 2016 17:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vergeet dat niet, ik neem aan dat als je het over een persoon hebt dat verkracht is dat je het over een eenmalige verkrachting hebt, ik vond die aanname niet heel raar eerlijk gezegd... Dat lijkt mij namelijk een statistisch interessant gegeven, een persoon dat dit meerdere malen meemaakt... Ja natuurlijk liggen de kansen daar erg hoog.
[..]
Dat mijn berekening om die reden weinig zin heeft deel ik niet met je. Het geeft wel degelijk een indicatie, een die nog wel geoptimaliseerd kan worden natuurlijk maar zo drastisch zal het percentage niet veranderen. Ik zie geen redenen waarom het pilgebruik lager ligt bij de vruchtbare groep... Dat ligt namelijk eerder hoger, ik zou mijn voorspelling dus nog voorzichtig noemen.
Ja klopt, ik heb alleen zelf met een simpele berekening aangetoond waarom je die percentages met enige voorzichtigheid moet interpreteren.
Ik vind dat aparte statistieken. Je kunt niet zeggen dat er 52 verkrachtingen hebben plaatsgevonden... Hoewel, het kan wel, maar het vertekent nogal want mensen nemen denk ik aan dat dit individuele gebeurtenissen zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 17:45 schreef erodome het volgende:
[..]
In Zweden tellen ze iedere daad van verkrachting apart. Is dus een meisje een jaar lang elke week door haar vader verkracht dan komt elke verkrachting in de cijfers, niet maar 1.
Daar komt die "plotselinge" stijging in hun cijfers vandaan waar sommige mensen graag mee weglopen. Daarom zijn de cijfers in Zweden veel hoger dan bv die in Nederland.
Ja maar, dan heeft seks, als je niet verkracht wordt, 160%+ kans op bevruchting, aangezien NL vrouw 1.6 kind krijgt en nog last kan hebben van miskramen..quote:Op woensdag 12 oktober 2016 17:48 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Over die eenmalige verkrachting, dat was geen criterium in die studies. Het ging over vrouwen die aangaven verkracht te zijn. Ook als je klacht indient voor 15 verkrachtingen door dezelfde persoon, blijft het maar één aanklacht (al wordt die soms wel verzwaard naar iets als misbruik van een minderjarige ofzo).
Daarnaast, de meest vruchtbare groep zit ergens tussen de 15 en de 25. Dat zijn de meisjes die vaak minder nauwkeurig omgaan met hun anticonceptie, niet bedenken dat die pil mssn niet werkt als je antibiotica neemt of als je hebt overgegeven of diarree hebt. Als ze al aan de anticonceptie zijn.
Edit: ow, ik typ weer snel zie ik![]()
In het eerste geval, goede begeleiding door instanties als jeugdzorg en VBOK en vervolgens adoptie.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 17:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Vertel, welke oplossing zie jij dan voor bv dat meisje dat zwanger is geraakt van de verkrachtingen door haar vader? Die in paniek raakt als die vrucht beweegt, die haar lijf haat daardoor?
En welke oplossing zie jij voor die vrouw die wel graag een kind wilde en wiens vrucht zo'n deerlijke afwijking heeft dat het leven van dat kind kort en vol van gruwelijk lijden zal zijn?
Of van die vrouw die al 5 kinderen aan haar rok heeft hangen en die al niet kan voeden?
Wat? Jij? Dit?! Moordenaar!quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:00 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
In het tweede geval een hele serieuze afweging door een arts, en een eventuele mogelijkheid tot abortus in ernstige gevallen, en anders eveneens goede begeleiding en zorg.
Het ging ook niet om dat artikel, maar om de publicaties die erin vermeld werden.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 17:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja maar, dan heeft seks, als je niet verkracht wordt, 160%+ kans op bevruchting, aangezien NL vrouw 1.6 kind krijgt en nog last kan hebben van miskramen..
Ik vind die statistieken dus niet zo boeiend. Overigens was dat ook totaal niet waar Kees van der Staaij het over had. Ik kies niet vaak partij voor de SGP maar c'mon... Dat artikel zit dus eigenlijk appels met peren te vergelijken.
Ik vind het ook niet kunnen. Elke seconde telt, ook als je kind maar een minuut na de geboorte zal overleven zonder ademhalingssupport.quote:
Als er een geen topgesprek voert ben jij het wel. Hoe eenzijdig kun je zijn. Alhoewel ik erg blij ben om te zien dat uiteindelijk het kwartje bij je valt wanneer het om echt zeer schrijnende gevallen gaat.quote:
Dat zei ik aan het begin van de discussie ook al, dus blijkbaar lees je op z'n best nogal selectief...quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:23 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Als er een geen topgesprek voert ben jij het wel. Hoe eenzijdig kun je zijn. Alhoewel ik erg blij ben om te zien dat uiteindelijk het kwartje bij je valt wanneer het om echt zeer schrijnende gevallen gaat.
Ik denk dat Jimmy zelf te veel genetische mankementen heeft om dit te begrijpen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:20 schreef MarieAlice het volgende:
Meen je nu echt dat een 13jarige die verkracht wordt door haar vader en zwanger raakt, dat kind maar moet baren? Serieus? Een kind dat sowieso al een heel grote kans op genetische mankementen heeft? Door een dertienjarige die wss op 8 maand bevalt via een keizersnede omdat haar heupen te smal zijn en dan nog weken met lekkende borsten zit ennzich niet kan rechtop zetten? En dan weer naar school kan en mag horen dat ze vies is want bevallen van het kind van haar pa?
Het is alsnog veel te weinig.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:24 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat zei ik aan het begin van de discussie ook al, dus blijkbaar lees je op z'n best nogal selectief...
Het is weinig consistent met je eerdere posts. Eerst beginnen over dat het menselijk leven waardevol is, en dan "o, ja, moet toch wel kunnen". Wat is het nou? Is dan het leven plots niet meer waardevol?quote:
Hoe moeilijk is lezen? De casus hier was dat een kind vrijwel meteen zou komen te overlijden of ondragelijke pijnen zou lijden. In zulke gevallen, moet er zeer zorgvuldig naar worden gekeken of de levensvatbaarheid er wel is. Dit zei ik eerder ook al, maar blijkbaar leest niemand hier fatsoenlijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:26 schreef OMG het volgende:
[..]
Het is weinig consistent met je eerdere posts. Eerst beginnen over dat het menselijk leven waardevol is, en dan "o, ja, moet toch wel kunnen". Wat is het nou? Is dan het leven plots niet meer waardevol?
Hier zei ik dat bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:58 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja, dat eerste ben ik van mening. Maar ik ben ook niet voor een star beleid en eventueel kunnen schrijnende gevallen door artsen bekeken worden, maar het gaat mij om het algemene principe. Het valt me altijd op dat in discussies over abortussen het al heel snel gaat over de bijzondere gevallen, zoals extreme, pijnlijke handicappen of incest/verkrachting van kinderen. Uiteraard zijn dat ontzettend moeilijke dingen, waar je niet altijd per se rechtlijnig in hoeft te zijn.
Maar in dit land hebben we 30.000 abortussen per jaar. De overgrote meerderheid hiervan betreft niet die schrijnende gevallen waar we het altijd over hebben. En dat is mijn punt. Het algemene principe zou volgens mij moeten zijn dat abortus verboden is, en in enkele afzonderlijke gevallen mag van dit principe afgeweken worden onder zeer strenge en duidelijke voorwaarden, vastgesteld door een arts.
Zo net reageerde je nog op mijn post dat je zika kindjes vind kunnen, echter voldoen die kindjes wel aan de door jou nu genoemde criteria.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:29 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is lezen? De casus hier was dat een kind vrijwel meteen zou komen te overlijden of ondragelijke pijnen zou lijden. In zulke gevallen, moet er zeer zorgvuldig naar worden gekeken of de levensvatbaarheid er wel is. Dit zei ik eerder ook al, maar blijkbaar leest niemand hier fatsoenlijk.
En wat met de kwaliteit van leven van de moeder? Of is dat leven niet meer waardevol? Of is een dertienjarige die verkracht werd door haar vader geen uitzondering waard?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:29 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is lezen? De casus hier was dat een kind vrijwel meteen zou komen te overlijden of ondragelijke pijnen zou lijden. In zulke gevallen, moet er zeer zorgvuldig naar worden gekeken of de levensvatbaarheid er wel is. Dit zei ik eerder ook al, maar blijkbaar leest niemand hier fatsoenlijk.
Dat boeit allemaal niet. Zolang dat kind maar geworpen wordt.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:32 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
En wat met de kwaliteit van leven van de moeder? Of is dat leven niet meer waardevol? Of is een dertienjarige die verkracht werd door haar vader geen uitzondering waard?
?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:10 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Het ging ook niet om dat artikel, maar om de publicaties die erin vermeld werden.![]()
Waar je dat cijfer vandaan haalt, ik heb echt geen klein idee. Maar dat doet er niet toe' als de statistieken niet boeien
Je wilt een kind dat door haar vader verkracht is en daardoor zwanger is geworden nog verplichten de zwangerschap uit te dragen? Gatverdamme wat gruwelijk ranzigquote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:00 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
In het eerste geval, goede begeleiding door instanties als jeugdzorg en VBOK en vervolgens adoptie.
life != quality of lifequote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je wilt een kind dat door haar vader verkracht is en daardoor zwanger is geworden nog verplichten de zwangerschap uit te dragen? Gatverdamme wat gruwelijk ranzig
Werkelijk misselijkmakend dat je het uit je toetsenbord durft te krijgen.
Daarom lezen sommige mensen ook de publicaties van de onderzoeken waarnaar gerefereerd wordt, in plaats van de enigszins vage interpretaties van die publicatiesquote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
?
Nee, het artikel gaat over de kans op zwangerschap na verkrachting, uitgaande dat dat één verkrachting impliceert zijn alle cijfers uit de rest van het artikel niet van toepassing, aangezien dat over meerdere verkrachtingen kan gaan... Achja.
Dit dus.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je wilt een kind dat door haar vader verkracht is en daardoor zwanger is geworden nog verplichten de zwangerschap uit te dragen? Gatverdamme wat gruwelijk ranzig
Je denkt er echt heel erg veel te makkelijk over...quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:00 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
In het eerste geval, goede begeleiding door instanties als jeugdzorg en VBOK en vervolgens adoptie.
In het tweede geval een hele serieuze afweging door een arts, en een eventuele mogelijkheid tot abortus in ernstige gevallen, en anders eveneens goede begeleiding en zorg.
In het derde geval begeleiding en adoptie.
Ja, beter om het kind in stukken te knippen en bij het vuil te gooien inderdaad.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet makkelijk? Hou toch op, met je "niet makkelijk"quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:27 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja, beter om het kind in stukken te knippen en bij het vuil te gooien inderdaad.
En uiteraard snap ik dat het niet makkelijk is, en dat er enorm schrijnende gevallen zijn, zoals dat verhaal. Daarom pleit ik ook voor goede begeleiding, wat heel belangrijk is en waar dus dergelijke verdrietige zaken mee kunnen worden voorkomen.
Geloof me, er was veel begeleiding, het mocht simpelweg niet baten. Die vrucht die onder haar hart groeide zorgde dat die hulp niet afdoende kon zijn, hield haar in dat trauma.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:27 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja, beter om het kind in stukken te knippen en bij het vuil te gooien inderdaad.
En uiteraard snap ik dat het niet makkelijk is, en dat er enorm schrijnende gevallen zijn, zoals dat verhaal. Daarom pleit ik ook voor goede begeleiding, wat heel belangrijk is en waar dus dergelijke verdrietige zaken mee kunnen worden voorkomen.
Don't feed the troll....quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet makkelijk? Hou toch op, met je "niet makkelijk"
Werkelijk walgelijk.
Dat soort fundamentalisten vinden nou eenmaal dat je gestraft dient te worden voor je onzedelijke gedrag.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet makkelijk? Hou toch op, met je "niet makkelijk"
Werkelijk walgelijk.
Ja klopt, als. Mja, dat is dus niet het geval en nogal moeilijk om te realiseren.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:54 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Hoe is het feit dat een kind in een moeilijke situatie terecht komt een justificatie om dat kind dan maar te doden? Overigens zal een heel groot deel van die ellende opgelost worden als mensen meer verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen daden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |