abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7136803
quote:
Marijnissen wil een verbod op benzine

DEN HAAG - Als het aan SP-leider Jan Marijnissen ligt, komt er een verbod op het gebruik van benzine, diesel en steenkool. Daarmee wil hij gebruikers dwingen gebruik te maken van alternatieven, zoals auto's op elektriciteit.

Marijnissen doet zijn uitspraken in een interview met het ledenblad van vereniging Natuur en Milieu. "Als het zo evident is dat de ene vorm van energie milieuverontreinigend is en de andere schoon, dan moet je die ongewenste soort gewoon verbieden."

De vraag of dat dus een verbod op diesel, benzine en steenkool inhoudt, beantwoordt de SP-partijleider bevestigend. "Exact. Dan stappen we vanzelf wel over op andere energiebronnen." De uitspraken van Marijnissen gaan verder dan het officiële verkiezingsprogramma van de SP. Daarin wordt gepleit voor het stimuleren van schone energiebronnen door 'strengere eisen te stellen aan brandstofleveranciers'. Het programma wil verder een hogere eigen productie van 'groene energie'.

Bron: Brabants Dagblad

Mijn overtuiging dat de SP heel ver van de realiteit afstaat wordt weer eens bevestigd. En ik betwijfel of het wereldwijd iets voor het milieu uitmaakt als Nederland benzine verbied.

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 04-12-2002 11:35]

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7136855
quote:
zoals auto's op elektriciteit
Aha............ en euhm........... hoe wordt dit opgewekt dan... met dynamo's??????

Die dude heeft zich dit keer echt te weinig voor laten lichten over dit onderwerp... Het is gewoon ONMOGELIJK om dit op korte termijn te realiseren...

"SP: Stem voor...."

Ja voor je eigen ondergang....

woensdag 4 december 2002 @ 10:58:49 #3
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_7136857
HAHAHA verbieden van Steenkool, benzine en diesel. Dat slaat echt compleet nergens op. Dat is net zoiets als het verbieden van water of electriciteit. Hoe dacht Marijnissen dan van Oss naar Den Haag te reizen? met de step?
lege ton
pi_7136859
Wat een aso. Hij verplicht dus al die mensen die al zo krap bij kas zitten van allerlei investeringen te doen zodat ze op andere energiebronnen als benzine kunnen gaan rijden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 4 december 2002 @ 10:59:28 #5
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_7136868
Dit zijn wel hele extreem-linkse opvattingen van Jantje. Misschien is ie bang dat ie teveel stemmen krijgt

Electriciteit is trouwens alleen schoon als je het m.b.v. windmolens, zonnepanelen of kernenergie opwekt. En dan is alleen de laatste in staat om genoeg energie te leveren om heel NL over te laten schakelen op electriciteit. En wat vond de SP ook alweer van kernenergie??

woensdag 4 december 2002 @ 10:59:44 #6
37248 BertV
Klei indiaan
pi_7136872
Ik wil een verbod op de SP.

Dan stappen we vanzelf wel over op realistische partijen...

Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 4 december 2002 @ 11:00:32 #7
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_7136881
quote:
Op woensdag 4 december 2002 10:59 schreef BertV het volgende:

Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
  woensdag 4 december 2002 @ 11:00:48 #8
33993 Macro-sof
...Carpe diem...
pi_7136888
Quote:"De uitspraken van Marijnissen staan heel ver van het partij programma"

Eerst lezen dus! Dit is zijn persoonlijke mening...

pi_7136894
En nog een opmerking: De benzine-accijnzen! Een mooie inkomstenbron voor de overheid momenteel, en wat blijft daar van over na een verbod op benzine? Nul komma noppes. Jan Marijnissen heeft echt een flinke tik van de molen gehad anders kun je niet zulke onzin uitkramen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7136895
Wat een goed plan zeg! Wat is het volgende...afval verbieden???
  woensdag 4 december 2002 @ 11:01:42 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_7136901
Mag kernenergie dan wel ?? Hoe moeten we anders aan electriciteit komen ??
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_7136925
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:01 schreef Van_The_Man het volgende:
Wat een goed plan zeg! Wat is het volgende...afval verbieden???
Nee, volgens mij wil Jan Marijnissen de criminaliteit afschaffen en file's verbieden.
pi_7136934
Dat is zijn mening niet het SP-programma
  woensdag 4 december 2002 @ 11:07:41 #15
29545 BrainDamage
|Martelaren vd Al-AMD Brigade|
pi_7136981
En daarom stem ik dus GL. Die zijn stukken realistischer...
My warcry, your epitaph...
pi_7136997
pff wat een kortzichtige opmerkingen hier.

Het is inderdaad niet het programma maar zijn mening, en daarbij komt ook nog eens dat auto's bijv. op Gas kunnen rijden.. niet per se benzine of diesel

en als jullie met realistische partijen de originele partijen (CDA VVD PVDA e.d.) bedoelen: welkom in paars 2
en als jullie LPF o.i.d. bedoelen: welkom in je eigen droomwereld.

pi_7137006
Zullen we maar gewoon de hele mensheid verbieden?
  woensdag 4 december 2002 @ 11:09:32 #18
37248 BertV
Klei indiaan
pi_7137009
quote:
quote:
Dat is zijn mening niet het SP-programma
Jongens... Kom nu toch... die boterham die je straks smeert zit onder de benzine... Graan moet van het land, met tractoren naar een opslag, met vrachtwagens naar de meelfabriek, vervoerd naar distributie-lokaties, van daar naar supermarkten...

Wat een simplistische visie van de leider van een onrealistische club wereldverbeteraars...

woensdag 4 december 2002 @ 11:10:56 #19
39775 Sock0
Van 12 tot 2
pi_7137027
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:01 schreef Pikkebaas het volgende:
Mag kernenergie dan wel ?? Hoe moeten we anders aan electriciteit komen ??
water wind
*| Say no to TCPA - Don't let them take YOUR rights ! www.againsttcpa.com |*
pi_7137035
Mooi streven maar zeker in de nabije toekomst compleet onhaalbaar, alhoewel ik ook graag auto's zou zien die op elektriciteit en water lopen ipv benzine.
  woensdag 4 december 2002 @ 11:11:33 #21
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7137043
quote:
Op woensdag 4 december 2002 10:54 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Mijn overtuiging dat de SP heel ver van de realiteit afstaat wordt weer eens bevestigd. En ik betwijfel of het wereldwijd iets voor het milieu uitmaakt als Nederland benzine verbied.

Aha communistische tijden herleven. De partij gaat dus bepalen wat we wel en niet mogen. Maar onze Jan kennende zal hij dit wel weer goed praten in een van de TV programma's die hem nu tot de nieuwe messias hebben gebombardeerd.
pi_7137055
Aan alle fokkers die vinden dat marijnissen zo kortzichtig is; hoe gaan jullie kleinkinderen over 200 jaar auto rijden als de olie op is

Overigens, kernenergie is ook geen langdurige oplossingen, ook de voorraaduranium is gewoon eindig.

Ik vind dat marijnissen hier echt een goed punt heeft. Zal wel een jaartje of twintig duren, maar dan rijden we allemaal in electrische of waterstof auto's mag ik hopen. In californie zijn ze ieg al een knap end op weg.

woensdag 4 december 2002 @ 11:12:37 #23
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_7137064
Allereerst: Marijnissen zal als eerste toegeven dat dit niet haalbaar is. Ten tweede: dit is een mening, en niet een politiek standpunt.

Ik vindt ook dat er (uiteindelijk) een verbod moet komen op het gebruik van benzine. Het is compleet achterlijk dat we al die mooie olie opbranden terwijl we er geweldige plastics e.d. van kunnen maken. Om nog maar te zwijgen van de impact die dit heeft op het milieu.

en weet je waarom?

over een jaartje of honderd is de olie op

Nu hebben we nog de kans om dit probleem op te lossen, straks is het te laat.

Achterlijke kapitalistisch systeem dat er van uitgaat dat natuurlijke bronnen oneindig zijn... (ja! zo heb ik het letterlijk geleerd - natuur == oneindig)

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_7137066
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:08 schreef Henkmanz het volgende:

Het is inderdaad niet het programma maar zijn mening, en daarbij komt ook nog eens dat auto's bijv. op Gas kunnen rijden.. niet per se benzine of diesel

en als jullie met realistische partijen de originele partijen (CDA VVD PVDA e.d.) bedoelen: welkom in paars 2

Zat CDA in Paars II? Bij mijn weten toch niet.
pi_7137102
Ben benieuwd naar het artikel waar dit bericht zich op baseert. Op de site van Natuur & Milieu kan ik het niet vinden. Ik kan me haast niet voorstellen dat de lijsttrekker van een partij die altijd behoorlijk pro-auto is geweest pleit voor een verbod op benzine, terwijl er nog geen behoorlijk alternatief voorhanden is. Dus praat Marijnissen over een voorstel dat hij volgend jaar wil invoeren of heeft hij het over een toekomstbeeld van hoe NL er over 30 jaar moet uitzien?
pi_7137130
72% belasting
geen hypotheek rente aftrek
verbod op bezine en diesel

uhmm ja, dit zijn ook echt de onderwerpen die nederland op dit moment dwars zitten. want zonder bezine kon die jongen in venlo nog leven omdat die allochtoon geen scooter had. en met de hoge belasting en geen hyp.rente aftrek zouden alle rijke mensen van nederland al weg zijn en zouden er geen grote filialen zijn waarop aanslagen uitgeoefend kunnen worden. Hoe dom!

/0
pi_7137207
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:16 schreef wierdo6 het volgende:
72% belasting

uhmm ja, dit zijn ook echt de onderwerpen die nederland op dit moment dwars zitten. want zonder bezine kon die jongen in venlo nog leven omdat die allochtoon geen scooter had. en met de hoge belasting en geen hyp.rente aftrek zouden alle rijke mensen van nederland al weg zijn en zouden er geen grote filialen zijn waarop aanslagen uitgeoefend kunnen worden. Hoe dom!

Tuurlijk - ruk alles uit zijn verband. Je hebt het programma van de SP duidelijk niet gelezen. Verbod op benzine is trouwens een realistisch plan dat door veel wetenschappers heel serieus wordt genomen. Zegt Jan dan dat hij dat per volgende week wil realiseren???
pi_7137232
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:16 schreef wierdo6 het volgende:
72% belasting
Wil je niet beter weten of ben je gewoon stom/dom/vul_in
pi_7137238
De SP is volop in actie in ieder geval.
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/9812/getuigen.stm
pi_7137289
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:22 schreef k3vil het volgende:

[..]

Wil je niet beter weten of ben je gewoon stom/dom/vul_in

Zout op, ik weet goed waar ik het over heb. Het is idd loon belasting voor mensen die meer als een half miljoen gulden verdienen (per jaar). En wed maar dat de eigenaar van ikea dat verdient. En hypotheek rente aftrek wordt alleen nog maar voor mensen die een hypotheek van minder als 200.000 euro afsluiten.

Dus ik weet goed waar ik over praat en mijn stukje text sluit daar aardig goed op aan.

/0
pi_7137334
Ik moet zeggen dat het inderdaad een krankzinnige uitspraak is, gespeend van elke werkelijkheidszin. Jan slaat wel een klein beetje door he...
Ik vraag me ook af hoe hij dat dan ziet, meer blauw op straat om te controleren of er niet stiekem benzine verkocht wordt voor de miljoenen auto's die hier nog rijden... Wat heeft een verbod voor zin, als je niet zonder kan?

Belachelijk idee.

Unox, the worst operating system.
pi_7137348
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:25 schreef wierdo6 het volgende:
stokpaardjes van een rechtse bal
voorlopig ga je anders aardig off-topic. beargumenteer liever waarom je tegen een benzineverbod op termijn bent.
pi_7137358
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:25 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Zout op, ik weet goed waar ik het over heb. Het is idd loon belasting voor mensen die meer als een half miljoen gulden verdienen (per jaar). En wed maar dat de eigenaar van ikea dat verdient. En hypotheek rente aftrek wordt alleen nog maar voor mensen die een hypotheek van minder als 200.000 euro afsluiten.

Dus ik weet goed waar ik over praat en mijn stukje text sluit daar aardig goed op aan.

Nee, want zoals je het nu formuleert gaat het om een beperkte groep mensen. Het is niet zo netjes de SP-standpunten te verdraaien. Eon op termijn is dat energieplan heel goed, zelfs noodzakelijk als we over 200 jaar nog een leefbare aarde willen hebben.
pi_7137363
Hie is overigens het artikel, ik dacht eerst dat Strolie75 het uit zijn duim zoog maar dat is dus niet zo

http://www.brabantsdagblad.nl/regioportal/BD/0,2622,3955__1350786_,00.html

pi_7137455
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:28 schreef niego het volgende:

[..]

voorlopig ga je anders aardig off-topic. beargumenteer liever waarom je tegen een benzineverbod op termijn bent.

Dat zou dan wel de *hele* lange termijn zijn. Het lijkt me redelijk onhaalbaar om iets te verbieden waar we nu absoluut nog niet zonder kunnen, dan zou het alleen een papieren verbod zijn, en papieren verboden hebben geen inhoud en worden met voeten getreden, dus zijn ze compleet zinloos. Hoe wil je zo'n verbod handhaven?

Als je van de benzine af wil en over wil stappen op schone bronnen dan zijn er volgens mij veel betere methodes denkbaar dan het simpelweg verbieden. Ik vind het nogal simpel gedacht van Marijnissen...

woensdag 4 december 2002 @ 11:34:29 #36
37248 BertV
Klei indiaan
pi_7137472
quote:
Daarmee wil hij gebruikers dwingen gebruik te maken van alternatieven
LEZEN!

haha, dit kunnen alleen VVD'ers betalen...

[Dit bericht is gewijzigd door BertV op 04-12-2002 11:35]

pi_7137476
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, want zoals je het nu formuleert gaat het om een beperkte groep mensen. Het is niet zo netjes de SP-standpunten te verdraaien. Eon op termijn is dat energieplan heel goed, zelfs noodzakelijk als we over 200 jaar nog een leefbare aarde willen hebben.

Ik geef alleen aan hoe belachelijk dit soort ideeen zijn, dat is wat anders
/0
pi_7137562
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zie jouw link, het is een artikel van 4 jaar geleden (tribune/9812). Nogal simpel om dat juist vandaag onder de aandacht te brengen. Zelf gevonden?

[Dit bericht is gewijzigd door QBZZ op 04-12-2002 11:39]

woensdag 4 december 2002 @ 11:39:25 #39
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_7137579
Ik wil ook auto's op water, maar ga nou niet gelijk een verbod op benzine en andere natuurlijke brandstoffen willen gooien
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 4 december 2002 @ 11:42:19 #40
37248 BertV
Klei indiaan
pi_7137624
ok, ik ga ff een verstandige realistische SP-er spelen:

"Verbod op verdere ontwikkeling van benzine motor"

Verplicht fabrikanten om een alternatief te ontwikkelen...

zo... is dat nu zo moeilijk?

pi_7137667
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:38 schreef QBZZ het volgende:

[..]

Zie jouw link, het is een artikel van 4 jaar geleden (tribune/9812). Nogal simpel om dat juist vandaag onder de aandacht te brengen. Zelf gevonden?

Nee, maar ik vond het wel grappig, en het is niet verboden te linken naar artikelen die de SPzelf op haar site heeft gegooid!
pi_7137702
Ach het is makkelijker om een andere zwart te maken dan jezelf in een goed daglicht te stellen
pi_7137830
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:42 schreef BertV het volgende:
ok, ik ga ff een verstandige realistische SP-er spelen:

"Verbod op verdere ontwikkeling van benzine motor"

Verplicht fabrikanten om een alternatief te ontwikkelen...

zo... is dat nu zo moeilijk?

En het verplicht mensen dat alternatief aan te schaffen. Het alternatief wat nu nog onbetaalbaar is voor de gemiddelde SP-er.
  woensdag 4 december 2002 @ 11:54:38 #44
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_7137883
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:00 schreef Macro-sof het volgende:
Quote:"De uitspraken van Marijnissen staan heel ver van het partij programma"

Toen een LPF'er zijn persoonlijke menig gaf kon die bijna vertrekken......... ben benieuwd of hier ook kamervragen over worden gesteld!
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_7137941
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee, maar ik vond het wel grappig, en het is niet verboden te linken naar artikelen die de SPzelf op haar site heeft gegooid!

Joh, geen probleem. Maar wel in de juiste context. Door dit vandaag onder de aandacht te brengen schep je de indruk dat de SP achter de bommeldingen bij IKEA staat, terwijl het een artikel van 4 jaar geleden is over misstanden (kinderarbeid) bij de produktie van IKEA-goederen is. Wat uiteraard aan de kaak moest (en moet) worden gesteld indien het artikel juist is.
  woensdag 4 december 2002 @ 12:01:33 #46
37248 BertV
Klei indiaan
pi_7138026
quote:
En het verplicht mensen dat alternatief aan te schaffen.
Stoppen met ontwikkelen is niet stoppen met produceren.
Je ondermijnt niks, maar het andere wordt aantrekkelijker.
pi_7138058
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:57 schreef QBZZ het volgende:

[..]

Joh, geen probleem. Maar wel in de juiste context. Door dit vandaag onder de aandacht te brengen schep je de indruk dat de SP achter de bommeldingen bij IKEA staat, terwijl het een artikel van 4 jaar geleden is over misstanden (kinderarbeid) bij de produktie van IKEA-goederen is. Wat uiteraard aan de kaak moest (en moet) worden gesteld indien het artikel juist is.

Maar dat doe je niet dmv een regen aan bommeldingen. Zeg niet dat de SP er achter zit, maar ik denk wel dat de daders gezocht moeten worden in de hoek van anti-IKEA activisten
pi_7138070
quote:
Op woensdag 4 december 2002 12:01 schreef BertV het volgende:

[..]

Stoppen met ontwikkelen is niet stoppen met produceren.
Je ondermijnt niks, maar het andere wordt aantrekkelijker.

Wat wil je nou duidelijk maken?
pi_7138081
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:54 schreef Magic666 het volgende:

[..]

Toen een LPF'er zijn persoonlijke menig gaf kon die bijna vertrekken......... ben benieuwd of hier ook kamervragen over worden gesteld!

Als het de persoonlijke mening van Marijnissen is dat per direct benzine verboden moet worden mag dit aan de kaak worden gesteld. Want dat is een onhaalbaar plan. Kamervragen is niet aan de orde, Marijnissen is geen minister.
pi_7138180
quote:
Op woensdag 4 december 2002 12:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Maar dat doe je niet dmv een regen aan bommeldingen. Zeg niet dat de SP er achter zit, maar ik denk wel dat de daders gezocht moeten worden in de hoek van anti-IKEA activisten

Je suggereert het wel.
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Maar ok, offtopic hier. Laten we het over benzine enzo hebben!
pi_7138220
gaat hij zelf ook op de fiets als er een verbod op benzine komt?
bovendien, volgens mij is het rendement lager als je eerst fossiele brandstoffen gaat verbranden om elektriciteit te maken en daarna die elektriciteit in beweging omzet. dan kun je beter de fossiele brandstoffen gelijk in beweging omzetten
  woensdag 4 december 2002 @ 12:19:02 #52
37248 BertV
Klei indiaan
pi_7138291
quote:
Wat wil je nou duidelijk maken?
Ik was bezig met het uitbroeden van betere oplossing... maar daar gaat het de poster niet om... "Marijnissen is gek" had er ook kunnen staan

Nu vind ik Marijnissen niet fantastisch, maar al dat zwart -wit denken. Stem voor of stem tegen. (of stem nooit meer)

pi_7138303
alle kleine beetje helpen
een schaap over de dam dan volgen er meer
(ofzoiets)
pi_7138840
Verklaard ook wel waarom de SP zoveel stemmen trekt bij laag opgeleide arbeiders, die denken niet zo graag na....
pi_7139494
quote:
Op woensdag 4 december 2002 12:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Verklaard ook wel waarom de SP zoveel stemmen trekt bij laag opgeleide arbeiders, die denken niet zo graag na....
Volgens welk onderzoek is dat?

Btw, ik ben zelf SP stemmer, maar vind dit toch niet echt realistisch. Het is een goed streven volgens mij, maar het is denk ik moeilijk voor elkaar te krijgen. Hoe wil je mensen over laten stappen op een andere brandstof? Krijg je daar subsidies voor, hoeveel kost het om benzine pompen te vervangen door iets anders of helemaal weg te halen. Vallen er extra inkomsten te behalen die elders gebruikt kunnen worden?
En je zal neem ik aan de rest van Europa of een groot deel mee zien te krijgen om iig oplaadstations (?) neer te zetten voor dat soort auto's of ook benzine af te schaffen.
Daar moeten dan wel erg veel jaartjes overheen gaan voor het echt ingevoerd kan worden en er moet goed gekeken naar wat het Nederland kost of hoeveel ze eraan kunnen verdienen.

woensdag 4 december 2002 @ 13:33:26 #56
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_7139629
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:08 schreef Henkmanz het volgende:

Gelijk oordelen en veroordelen terwijl niemand zich verdiept in de achterliggende gedachte en de alternatieven. In Japan zijn per gisteren 2 modellen auto's op de markt gekomen die via brandstofcellen hun energie verkrijgen...LPG, Elektricitiet zijn weldegelijk alternatieven. Nog geen GOEDE alternatieven maar wat is er mis met stevige stimuli zoals een verbod?? Ik chargeer een beetje maar waar is de "bekijk het eens van de andere kant" gebleven??? Gaan we nu echt een wereld in waar niet meer gerelativeerd wordt??? Ik haat dit....

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_7139723
quote:
Op woensdag 4 december 2002 10:59 schreef BertV het volgende:

De LPF zeker.
*PROEST*
.
-
pi_7139782
quote:
Op woensdag 4 december 2002 12:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Die stemmen al op de LPF.
Trouwens..Verklaart is met een t. .
Laag opgeleid toevallig?
-
pi_7139905
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:11 schreef marky het volgende:

[..]

Aha communistische tijden herleven. De partij gaat dus bepalen wat we wel en niet mogen. Maar onze Jan kennende zal hij dit wel weer goed praten in een van de TV programma's die hem nu tot de nieuwe messias hebben gebombardeerd.

Lees je post nog eens terug en zie in hoe dom die wel niet is..
Welk gedeelte van "Dit staat los van het partijprogramma"begrijp je niet?
Enne, het is nu ook al zo dat DH bepaalt wat wel en niet mag hoor. .
-
pi_7140069
quote:

En het zal vast niet lang meer duren eer er uberhaupt een schoner en GOEDKOPER alternatief geintroduceerd wordt.

Ik begrijp niet waarom communisten zo hun best doen vooruitgang af te remmen terwijl daar juist vele oplossingen in liggen. Het 'achterlijke kapitalisme' weet daar wél op een slimme manier mee om te springen zonder uitzicht te hebben op uitputting van zekere natuurlijke bronnen.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 4 december 2002 @ 14:01:59 #61
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_7140371
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:12 schreef niego het volgende:
Aan alle fokkers die vinden dat marijnissen zo kortzichtig is; hoe gaan jullie kleinkinderen over 200 jaar auto rijden als de olie op is
Kernenergie.
quote:
Overigens, kernenergie is ook geen langdurige oplossingen, ook de voorraaduranium is gewoon eindig.
Kernenergie is juist wel de goede oplossing, alleen zal het nog een paar (10-20) jaartjes duren eer kernfusie werkt. De bron van kernfusie (deuterium) is de oceaan en deze is bijna niet uitputbaar.
quote:
Ik vind dat marijnissen hier echt een goed punt heeft. Zal wel een jaartje of twintig duren, maar dan rijden we allemaal in electrische of waterstof auto's mag ik hopen. In californie zijn ze ieg al een knap end op weg.
En hoe gaat meneer de electriciteit opwekken. Niet met steenkool, olie, uranium iig.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 4 december 2002 @ 14:05:19 #62
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_7140452
quote:
Op woensdag 4 december 2002 12:13 schreef mcDavid het volgende:
gaat hij zelf ook op de fiets als er een verbod op benzine komt?
bovendien, volgens mij is het rendement lager als je eerst fossiele brandstoffen gaat verbranden om elektriciteit te maken en daarna die elektriciteit in beweging omzet. dan kun je beter de fossiele brandstoffen gelijk in beweging omzetten
Nee dat is volgens mij niet waar. Hoe groter de verbrandingsmotor, hoe efficienter.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_7140705
quote:
Op woensdag 4 december 2002 13:39 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Die stemmen al op de LPF.
Trouwens..Verklaart is met een t. .
Laag opgeleid toevallig?

HBO, maar ik vind het niet nodig om hier op mijn spelling te letten. Ik stem trouwens VVD en geen LPF
  woensdag 4 december 2002 @ 14:18:31 #64
37248 BertV
Klei indiaan
pi_7140745
Dr.Daggla, ik hoop dat het een kwestie van decorumverlies is en dat je IRL een leukere gesprekspartner bent...
pi_7140802
beetje onrealistisch maar voor op de lange termijn geen gek idee, denk ook dat hij die uitspraak in de context bedoelde.
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
  woensdag 4 december 2002 @ 15:04:56 #66
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_7141753
en met een enorme dreun kwam de economie tot stilstand
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  woensdag 4 december 2002 @ 15:12:06 #67
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7141887
quote:
Op woensdag 4 december 2002 13:44 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Lees je post nog eens terug en zie in hoe dom die wel niet is..
Welk gedeelte van "Dit staat los van het partijprogramma"begrijp je niet?
Enne, het is nu ook al zo dat DH bepaalt wat wel en niet mag hoor. .

Marijnissen is de partij net als bij de communisten. als Marijnissen iets wil dan zal het op den duur ook geschiede. Ik zou zeggen droom zacht.
pi_7141923
Leuk hoe die proefballonnetjes zijn aangeslagen, nu worden ze al door de oppositie opgelaten.

Het lijk me vooralsnog niet echt haalbaar. In Japan zijn weliswaar twee auto's met waterstofcellen in productie genomen maar voordat die betaalbaar worden zijn we ook weer een decennium verder. Laten we eerst maar al die olie die nog over is gewoon verbranden.

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_7141926
quote:
Op woensdag 4 december 2002 13:33 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Gelijk oordelen en veroordelen terwijl niemand zich verdiept in de achterliggende gedachte en de alternatieven. In Japan zijn per gisteren 2 modellen auto's op de markt gekomen die via brandstofcellen hun energie verkrijgen...LPG, Elektricitiet zijn weldegelijk alternatieven. Nog geen GOEDE alternatieven maar wat is er mis met stevige stimuli zoals een verbod?? Ik chargeer een beetje maar waar is de "bekijk het eens van de andere kant" gebleven??? Gaan we nu echt een wereld in waar niet meer gerelativeerd wordt??? Ik haat dit....

Ik dacht dat ik de enigste was die dat door had. Er is in ieder geval nog iemand die er zo over denkt
pi_7141979
met het oog op de oorlogen van deze wereld (denk aan zuid-amerika begin twintigste eeuw waar Shell meer dan 140.000 levens op haar geweten heeft) is dat ook niet gek gedacht... en eens moeten we overstappen op andere middelen... ik denk dat het daar nog wel wat vroeg voor is...

ondertussen moorden we elkaar maar gewoon uit... dat is wel zo goed voor de economie

FOK!fotograaf woensdag 4 december 2002 @ 15:30:35 #71
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7142326
quote:
Op woensdag 4 december 2002 14:20 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
beetje onrealistisch maar voor op de lange termijn geen gek idee, denk ook dat hij die uitspraak in de context bedoelde.
In dat geval is hij waarschijnlijk ook tegen propellorvliegtuigen, CRT monitoren en telefoons met draaischijven... In een blad voor groenlovers hard roepen wat ze willen horen (ook al is het hete lucht) noem ik zieltjes winnen. Is dit de man ook die riep dat je wel haalbare dingen moest roepen in de verkiezingstijd?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_7142414
mensen denken dat auto's nog niet op water kunnen rijden zijn echt naief... het is toch logisch dat we de benzine er nog even inhouden?
  FOK!fotograaf woensdag 4 december 2002 @ 15:35:13 #73
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7142438
quote:
Op woensdag 4 december 2002 15:13 schreef Karboenkeltje het volgende:
Leuk hoe die proefballonnetjes zijn aangeslagen, nu worden ze al door de oppositie opgelaten.

Het lijk me vooralsnog niet echt haalbaar. In Japan zijn weliswaar twee auto's met waterstofcellen in productie genomen maar voordat die betaalbaar worden zijn we ook weer een decennium verder. Laten we eerst maar al die olie die nog over is gewoon verbranden.

Uhuh, alternatieven... Je kan ook fietsen! Heeft meneertje Marijnissen ooit nagedacht over de economische consequenties van een dergelijke actie? *zucht* Wanneer krijgt de SP nou eens een idee van wat er leeft in de maatschappij?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf woensdag 4 december 2002 @ 15:36:41 #74
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7142472
quote:
Op woensdag 4 december 2002 15:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
mensen denken dat auto's nog niet op water kunnen rijden zijn echt naief... het is toch logisch dat we de benzine er nog even inhouden?
Al reden ze op lucht, zolang er geen gangbaar alternatief is, kan je iets niet af willen schaffen. Zijn er al auto's in massaproductie die op water rijden? Nee. Dus is het geen alternatief.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_7142503
overigens.. leuk dat er zoveel aandacht over is ook hier op fok.... nergens anders is dit 'nieuws' doorgedrongen.. van een proefballon kun je niet echt spreken... het stuk in de Wegenerkranten is ook niet echt duidelijk... ik vermoed dat Marijnissen verkeerd geciteerd of geparafraseerd is. Marijnissen is niet zo dom om buiten het verkiezingsprogramma om uitspraken te doen of dingen zoals deze. Hij heet geen Nawijn.
pi_7142534
quote:

[..]

Ik denk dat het zijn ideaal is maar zo'n voorstel zal er dus nooit doorkomen. We zijn nog lang niet toe aan electrische auto's en het openbaar vervoer is ook niet berekent op gigantische aantallen.

Het 'thuiswerken' stimuleren lijkt me een betere oplossing

woensdag 4 december 2002 @ 15:39:24 #77
272 R@b
No-nonsens
pi_7142544
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:12 schreef wijsneus het volgende:

Ten tweede: dit is een mening, en niet een politiek standpunt.

De mening van een politicus is een politiek standpunt.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_7142603
Heeft de man dit zo gezegd of hebben we hier te maken met een opgeblazen uit verband gerukte uitspraak?

Indien Jan dit zo aangegeven heeft ben ik benieuwd naar het werkbare alternatief dat hij aangeeft.

Rectificatie, nadere toelichting of een werkbaar alternatief mogen snel worden aangedragen anders vrees ik voor de SP dat ze wel erg tijdelijk een hoge zetelscore hadden.... Auto's op waterstof zijn voorlopig nog wat te gevaarlijk op de openbare weg.

salva cum reverentia
pi_7142611
quote:
Op woensdag 4 december 2002 15:39 schreef R@b het volgende:

[..]

dus als Fortuyn zei dat hij ook voorkeur had voor Islamitische mannen in de Darkroom dan is dat een politiekstandpunt?
pi_7142628
quote:
Op woensdag 4 december 2002 15:36 schreef freud het volgende:

[..]

Al reden ze op lucht, zolang er geen gangbaar alternatief is, kan je iets niet af willen schaffen. Zijn er al auto's in massaproductie die op water rijden? Nee. Dus is het geen alternatief.

weet je ook waarom ze niet rijden? OPEC...gaat er een lampje branden?
  woensdag 4 december 2002 @ 15:44:09 #81
37248 BertV
Klei indiaan
pi_7142651
quote:
dus als Fortuyn zei dat hij ook voorkeur had voor Islamitische mannen in de Darkroom dan is dat een politiekstandpunt?
Wel als andere partijen Islamitische mannen verbieden om een darkroom binnen te gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door BertV op 04-12-2002 15:44]

pi_7142656
quote:
Op woensdag 4 december 2002 15:12 schreef marky het volgende:

[..]

Marijnissen is de partij net als bij de communisten. als Marijnissen iets wil dan zal het op den duur ook geschiede. Ik zou zeggen droom zacht.

Zie jij überhaupt wel iets met dat bord voor je kop? .
-
pi_7142719
quote:
Op woensdag 4 december 2002 15:39 schreef R@b het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in..Maar het geen standpunt van de SP..
Het is een persoonlijke opvatting van Jan Marijnissen..
Het is zeg maar een beetje te vergelijken met wat Nawijn zei. .
Alleen is hij Minister..
-
pi_7143531
Aardige man die Marijnissen, en zo ruimdenkend ook. Geen opiaten voor de massa meer, maar orde en duidelijke nationale idealen. We moeten gewoon vertrouwen op Jan en zijn apparaat, dan komt alles goed.

Waar hèb ik die man toch eerder ontmoet?

pi_7144046
quote:
Op woensdag 4 december 2002 16:36 schreef AngryAngel het volgende:
Onvoorstelbaar...
met 20 zetels in de peilingen en dan weer zo'n uitspraak.
Ik snap niet dat mensen op hem nog willen stemmen.
Deze uitspraak past in het rijtje:
Nederland uit NAVO
Koningshuis afschaffen
Gulden terug.

Heeft iemand een goed argument VOOR verbod van deze braandstoffen? en zo ja.. hoe willen ze oplossen dat auto's op bijvoorbeeld electriciteit huidige prestaties en afstanden van benzine auto's halen.

ik ben benieuwd.

gulden terug willen ze niet... alleen een noodplan
koningshuis afschaffen willen ze niet... ze zijn alleen in principe tegen het koningshuis...

en brandstoffen verbieden wil de SP ook niet want het is alleen een uitspraak van marijnnissen en het staat niet in het partij programma van de SP

nuff said.
pi_7144088
quote:
Op woensdag 4 december 2002 15:47 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in..Maar het geen standpunt van de SP..
Het is een persoonlijke opvatting van Jan Marijnissen..
Het is zeg maar een beetje te vergelijken met wat Nawijn zei. .
Alleen is hij Minister..

Ik ben wel benieuwd naar ten eerste de context en ten tweede de uitleg van wat Marijnissen nu werkelijk wil. Op korte termijn instellen van een verbod op benzine is niet realistisch, als hij dat werkelijk zo bedoeld heeft mag hij (en zijn partij) daar best op afgerekend worden.
pi_7144246
Zou leuk zijn om het originele artikel te lezen.. want je weet niet wat de context is.
[url=http://www.politiekblog,com]Politiekblog[/url]
  woensdag 4 december 2002 @ 17:06:16 #88
272 R@b
No-nonsens
pi_7144477
quote:
Op woensdag 4 december 2002 16:42 schreef 0 het volgende:

[..]

gulden terug willen ze niet... alleen een noodplan
koningshuis afschaffen willen ze niet... ze zijn alleen in principe tegen het koningshuis...

en brandstoffen verbieden wil de SP ook niet want het is alleen een uitspraak van marijnnissen en het staat niet in het partij programma van de SP

Wat willen ze wel vraag je je zolangzamerhand af

Bij Barend en Van Dorp zei hij dat uit de Navo treden geen breekpunt is, dat gebeurt vanzelf wel op den duur. Gulden terug gaat ook vanzelf gebeuren zo zei hij.

Koningshuis afschaffen, halvering leger en afschaffen marine? Ook geen breekpunten bij een coalitie.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_7144847
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:12 schreef niego het volgende:

Dan maar lekker met paard en wagen, is ook beter voor het milieu.

[Dit bericht is gewijzigd door Catya op 04-12-2002 17:26]

pi_7144932
Gelukkig wordt de Heer Marijnissen niet gehinderd door enig verstand
Wordt eens tijd dat de mensen die nu zo pro SP zijn dat ook in gaan zien. De SP is niet voor niets altijd al een kleine partij geweest, als ze van die goede ideëen hadden waren ze allang veel groter geweest dus denk na voordat er weer een fout begaan wordt net zoals met de LPF