Tsja, maar met een geblessseerde Van Beek, en zonder Botteghin hadden we toch geen eerste gestaan denk ik. Geen echte doorverkoopwaarde, maar het is wmb niet zo een groot probleem goed functionerende spelers zonder veel restwaarde in je team te hebben.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Botteghin doet het inderdaad naar behoren, maar levert natuurlijk nooit meer iets op bij een transfer.
Tapia en Gustafson: alles kan, ik zie het er nu nog niet aan af in ieder geval.
Is ook zo, het is ook niet per se negatief. Maar je moet het linksom of rechtsom wel in de toekomst goed gaan maken. Dat is wel een belangrijk voorbehoud.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:47 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Tsja, maar met een geblessseerde Van Beek, en zonder Botteghin hadden we toch geen eerste gestaan denk ik. Geen echte doorverkoopwaarde, maar het is wmb niet zo een groot probleem goed functionerende spelers zonder veel restwaarde in je team te hebben.
Je hebt natuurlijk ook spelers met restwaarde nodig, maar dat hoeft niet per se voor alle spelers te gelden. En ja, dan is het feitelijk een jaarlijkse afschrijving/post (al is geen restwaarde ook niet helemaal waar)
Dat de omzet bijna gelijk is gebleven terwijl we ongeveer 10 miljoen aan inkomsten zijn misgelopen door geen Europees voetbal te spelen is best indrukwekkend.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:05 schreef H.FR het volgende:
Kortom, niet echt indrukwekkende resultaten.
Duidelijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Betalingen voor transfers worden geactiveerd op de balans, als een soort bezit, en afgeschreven over de periode van het contract dat daaronder ligt. Op zich logisch, je spreidt zo de kosten over de duur die de speler bij je speelt.
De totale boekwaarde van transfersommen bedraagt nu 16,7 miljoen. Twee jaar terug was dat net 3. Op zich ook weer logisch, want toen was er helemaal niks inkomend te transfereren, want er waren geen centen.
Waar die 16,7 precies uit bestaat wordt niet toegelicht, maar dat de afschrijvingen daarop zo fors toenemen wél en dat ligt met name aan:
[ afbeelding ]
Dus ligt het in de lijn van verwachting dat voor die spelers ook nog een beste boekwaarde aan transfersommen staat. Bilal kan je daar ook nog wel bijvoegen, al is dat geen 15/16-transfer geweest.
Het eigen vermogen bedraagt nu dan 19 miljoen, maar 17 daarvan is dus het 'bezit' van die transferwaardes van spelers. Of je dat er ooit nog voor terugkrijgt en het bezit dus echt bezit blijkt te zijn, is maar de vraag. Daar geldt natuurlijk wel voor dat je op zich het geld niet hard hoeft terug te krijgen in de vorm van transfers van die spelers, maar dat dat ook kan omdat ze hun waarde uitbetalen in bijvoorbeeld een kampioenschap. Maar waar hebben we dat eerder gehoord...
Het operationele resultaat, dus zonder transfers, is dit jaar zelfs gewoon vrij laag te noemen:
[ afbeelding ]
Je eigen vermogen is wel toegenomen, maar dat staat nu op het veld in de vorm van aangekochte spelers. Paar jaar terug stond het kapitaal ook op het veld, maar dan met jeugd. Die stonden niet op de balans, want daar is nooit iets voor betaald.
Dus ja, er zijn best stappen gemaakt, maar de loftrompet steken over je financiële positie is wel wat voorbarig.
Inderdaadquote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Duidelijk.
Goede post voor de leken onder ons (waaronder ikzelf)
Top post manquote:
Sind wanneer staan spelerswaardes op de balans? Kan me dat niet herinneren.quote:
Al een tijdje dacht ik. Kan me nog het Lazovic verhaal herinneren, die door dat soort gedoe met winst was verkocht (volgens Koevermans? Ofzo).quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Sind wanneer staan spelerswaardes op de balans? Kan me dat niet herinneren.
Sarcasme jongen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:08 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ff een miljardenschuld op ons nemen zonder ok van de gemeente, wat een goed idee!
Ik kijk liever naar het operationele resultaat, dat lager is ondanks het winnen van een prijs. En ondanks een bijna gelijke omzet.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat de omzet bijna gelijk is gebleven terwijl we ongeveer 10 miljoen aan inkomsten zijn misgelopen door geen Europees voetbal te spelen is best indrukwekkend.
Van aankopen al jaren volgens mij. Die worden geactiveerd en vervolgens (dacht ik) in de afgesloten contracttijd afgeschreven.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Sind wanneer staan spelerswaardes op de balans? Kan me dat niet herinneren.
quote:Waterleidingen lopen dwars door mega-project Feyenoord City
Drie enorme waterleidingen van Evides op Zuid kunnen de plannen voor Feyenoord City lelijk in de weg zitten. De buizen lopen precies door het gebied, waar onder meer het nieuwe stadion moet komen. ,,Omleggen van die pijpen kost miljoenen.''
De pijpleidingen verbinden de Biesboschbekkens met Kralingen, waar door Evides drinkwater wordt geproduceerd. ,,Die leidingen zijn de slagaders van ons systeem'', zegt manager infra Robbert Wever. ,,Nu willen ze er precies bovenop een parkeergarage bouwen. Moet je je voorstellen dat er een heipaal door zo'n leiding wordt geslagen. En dan zeggen ze bij Feyenoord City doodleuk: dan schuiven jullie die buizen toch een stukje op?''
Op drie plekken langs de Olympiaweg en de Korte Stadionweg liggen knelpunten. Eén ervan bevindt zich direct onder de plek waar het nieuwe stadion voor Feyenoord is gepland, ten westen van de Veranda aan de Nieuwe Maas. ,,Ook daar is zo'n flessenhals van leidingen'', stelt Wever.
Berenplaat
Hier zou een zogenoemde overkluizing een oplossing kunnen zijn, stelt Wever. ,,Zolang we nog maar bij die buizen kunnen komen, als er iets niet in orde is. Maar er gewoon overheen bouwen, dat kan absoluut niet. Deze leidingen zijn essentieel voor de drinkwatervoorziening van Rotterdam.''
De leidingen maken deel uit van een stelsel dat loopt van de Biesbosch naar Rotterdam en het waterproductiebedrijf Berenplaat. Er liggen drie exemplaren naast elkaar: één met een doorsnee van 1,6 meter, eentje van 1,4 meter en een van 80 centimeter.
,,Ze zijn van beton en om te controleren of ze in orde zijn sturen we er regelmatig een duikbootje doorheen. We kunnen die leidingen echt niet verplaatsen. Ja, als iemand 100 miljoen euro meebrengt, dan leggen we ze langs de Van Brienenoordbrug.''
Wethouder Ronald Schneider (Leefbaar, stedelijke ontwikkeling) stelt dat dit puur een verantwoordelijkheid is van Feyenoord. ,,Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de watervoorziening van Rotterdam zomaar wordt afgesloten'', stelt hij. ,,Dat die intact blijft, is een zaak van de ontwikkelaar, en dat is Feyenoord.''
Een woordvoerder van Feyenoord City laat weten dat het euvel met de waterleidingen is onderkend. ,,Jazeker, dit is bij ons bekend en we werken samen met Evides aan een adequate oplossing. Wat die precies wordt, is onderwerp van overleg.''
quote:Ja, als iemand 100 miljoen euro meebrengt, dan leggen we ze langs de Van Brienenoordbrug.''
100 miljoenquote:
Deel die feiten dan gerust met ons.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:47 schreef Iwanius het volgende:
Begrijp de hele antipathie tegen Gudde niet zo. Heb alle feiten kennenden zo een beetje het gevoel dat het weer zo een "laten we maar iemand de schuld geven, gewoon omdat het lekker makkelijk is nl. aanschoppen tegen een Bobo."
Bedankt voor je meningquote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:50 schreef Iwanius het volgende:
Zoals ik al zei zijn er geen noemenswaardige feiten die de haat tegen Gudde rechtvaardigen als bestuurder van Feyenoord.
Je had maar 1 taak:quote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:50 schreef Iwanius het volgende:
Zoals ik al zei zijn er geen noemenswaardige feiten die de haat tegen Gudde rechtvaardigen als bestuurder van Feyenoord.
quote:De fusie tussen de Feyenoord Supportersvereniging en De Feijenoorder is sinds gisterenavond een feit. 'FSV De Feijenoorder', dat wordt de naam van de nieuwe supportersvereniging. Een krachtige naam die het beste van beide verenigingen combineert.
Fusie is een feit
Woensdagavond 12 oktober vond op Varkenoord de tweede Buitengewone Algemene Leden Vergadering (BALV) plaats. Hierbij vroeg het bestuur van de Feyenoord Supportersvereniging haar leden opnieuw in te stemmen met de voorgenomen fusie met Vereeniging de Feijenoorder en de daarmee samenhangende wijzigingen in de statuten. Een tweede BALV was noodzakelijk, omdat bij de eerste BALV op 5 oktober niet de benodigde opkomst was.
In totaal zijn er – inclusief machtigingen – 49 stemmen uitgebracht. 37 supporters stemden in met de fusie en de statutenwijziging, 12 waren hier op tegen. Hiermee is de benodigde meerderheid van twee derde van de stemmen behaald. De uitslag betekent dat de leden formeel hebben ingestemd met de fusie en de statutenwijziging. Eerder op de avond werd op de tweede BALV van Vereeniging De Feijenoorder ook ingestemd met het voornemen om als één vereniging door het leven te gaan.
Wat gebeurt er met mijn lidmaatschap?
De vereniging gaat drie vormen van lidmaatschap aanbieden:
* FSV De Feijenoorder lidmaatschap inclusief Hand in Hand magazine: ¤30,-
* FSV De Feijenoorder lidmaatschap zonder Hand in Hand magazine: ¤19,08
* FSV De Feijenoorder jeugdlidmaatschap tot 18 jaar zonder Hand in Hand: ¤12,-
De prijs van het lidmaatschap verandert daarmee feitelijk niet. Wel werken we aan verschillende vormen van ledenvoordeel naast de bestaande voordelen. Op de ledenvergaderingen kunnen we hier meer informatie over delen. Ben je lid van beide verenigingen? Dan ga je maar 1 keer contributie betalen met ingang van dit seizoen.
Zonde.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |