abonnement Unibet Coolblue
pi_165836410
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

S. 2014
J. 2016
pi_165836467
Lekker stel boeven Goitske.

Mijn man maakte vandaag deze foto van onze diva.

S. 2014
J. 2016
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 20:42:43 #3
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165837368
Leuke foto GM :D

Trakteren op school zal idd wel voor of na de vakantie worden, dan. Ik lees dat veel kinderen het niet leuk vonden vroeger. Mijn neef was ook altijd middenin de vakantie jarig en vond het vroeger ook nooit leuk.
Dat hebben we niet handig getimed :P Sorry Nora!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165837940
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 20:42 schreef Sylver_ het volgende:
Leuke foto GM :D

Trakteren op school zal idd wel voor of na de vakantie worden, dan. Ik lees dat veel kinderen het niet leuk vonden vroeger. Mijn neef was ook altijd middenin de vakantie jarig en vond het vroeger ook nooit leuk.
Dat hebben we niet handig getimed :P Sorry Nora!
En Saar. :+
S. 2014
J. 2016
pi_165838916
Goitske dat klinkt als een toffe dag in Julianatoren. O+ Ik ga morgen weer samen met mijn grote, voor Halloween. O+

GM wat een lieve foto van S! O+ Ze lijkt op deze foto echt al groot.

Mijn T huppelde en danste vandaag de hele middag rond in een jurk. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 21:49:36 #6
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165839130
Staat 'm goed! :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165839755
T O+
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 23:01:19 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_165841093
Kan ie best hebben nikki :D
disclaimer
pi_165846457
Nikki wat een super foto! Zo leuk jongetjes die een jurkje aan trekken *O*
Jan weigert en Teun doet Jan na _O-

Julianatoren was heel tof, jongens waren ook echt zooo blij *O*
pi_165846951
Knappe T! Veel plezier vandaag Nikki.
Leuke foto's Goitske om de verschillen te zien. :)
En diva bij GM, geweldig!
  zondag 9 oktober 2016 @ 10:26:14 #11
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165847577
Hij rockt die jurk O+
En saar O+ die laarzen :D

En dan nog even een tegengeluid. Ook midden in de zomer jarig en vond het nooit erg. Trakteerde altijd de laatste of een na laatste schooldag (raketijsjes :9) en mijn verjaardagsfeestje was ook altijd in de laatste schoolweek. Verjaardag zelf waren we meestal op vakantie en ouders namen gewoon alle cadeautjes mee. Vond het fantastisch. Pas toen ik ouder werd (17+) vond ik het minder. Wilde niet meer mee op vakantie dus op mijn 18e verjaardag was ik alleen thuis. En verjaardag vieren resulteerde in dat er bijna niemand kon komen (samen met Rob en keer gevierd en 50 mensen uitgenodigd waarvan er 20 konden :')). En sinds mijn 25e geef ik niks meer om mijn verjaardag en vier ik het eigenlijk nooit meer voor vrienden, gewoon leuke dag met het gezin.

Ik vond het juist een stom idee dat mijn kinderen naar school moeten als ze jarig zijn. Omdat ik van vroeger gewend ben dat mijn ouders er altijd waren de hele dag. Totdat ze naar school gaan nemen wij dus ook vrij, dat kan gelukkig met ons werk.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165852237
Ik vond deze echt leuk:
pi_165857275
Sorry dames .. de afgelopen dagen was ik druk in de weer met een newborn in het zkh .. dus ik heb niet echt tijd gehad om hier te reageren op iedereen maar ..

.. Djenna gaat morgen voor het eerst wennen op de grote school! *O* .. en ze is er zo aan toe :') (en wij ook) . We hebben haar de afgelopen dagen al een beetje voorbereid. Zegt ze vandaag ineens ik wil niet naar de grote school ik heb geen zin :') . We gaan het zien met wat voor verhalen ze morgen thuis komt *O*
  zondag 9 oktober 2016 @ 19:48:09 #14
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165857491
Grote stap Twinkle, succes! En beterschap met S. J mag in december gaan proefdraaien. Hij heeft vandaag wederom gezegd dat ie als ie naar de grote school gaat, op de wc gaat plassen. We zullen t zien, ik hoop stiekem nog steeds op iets eerder....

O ja, verjaardagen in de vakantie. Hier allebei de kinderen, J altijd in de kerstvakantie (2-1) en F waarschijnlijk 9 vd 10 keer in de zomervakantie (18/8). Ik zal dus altijd vrij zijn op hun verjaardag (werk in t onderwijs), maar verjaardag vieren op school zal toch echt op een andere dag moeten -O-

Hier geen jurkjes in huis, maar op de PSZ verkleedt J zich het liefst als lieveheersbeestje, da's ook erg schattig O+
  zondag 9 oktober 2016 @ 20:54:47 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_165859600
Zo en nu gaan we hier meedoen! Nu officieel met peuter!



Ze heeft nog honderd keer hoera geroepen voordat ze daadwerkelijk ging slapen :D

Twinkle, ik las van je kleintje. Wat een schrik! :*
disclaimer
pi_165859817
Gefeliciteerd met je peuter SQ! *O* Bekende taart, lekker vrolijk O+ En groene poep :Y)
pi_165859846
Hier hiep hoera voor Mauw! Gefeliciteerd SQ met je heuse peuter! *O*

Saar maakt op het moment zoveel sprongen in groei en taal dat ze zichzelf soms ontzettend frustreerd, en dat afreageerd op ons. En als ik haar dan ook nog eens niet begrijp dan is het drama compleet.
Verder is het niet meer slapen tussen de middag de laatste dagen weer een enorm succes :N :X
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 oktober 2016 @ 21:05:34 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_165860043
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 21:00 schreef GotC het volgende:
Gefeliciteerd met je peuter SQ! *O* Bekende taart, lekker vrolijk O+ En groene poep :Y)
ze heeft er geen hap van gegeten :') mijn hartige type wilde liever sip :{w
Ik zal bij mezelf morgen es goed in de pot kijken. Wordt zo'n regenboog niet gewoon bruin eigenlijk? :')
disclaimer
pi_165860400
Haha. Sip ❤
Van harte met je groterd. Ze zie er heel jarig uit ::D Wat een mooie taart en toffe poppenwagen!
pi_165860449
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 21:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ze heeft er geen hap van gegeten :') mijn hartige type wilde liever sip :{w
Ik zal bij mezelf morgen es goed in de pot kijken. Wordt zo'n regenboog niet gewoon bruin eigenlijk? :')
Volgend jaar een siptaart? :9

Nope, prachtig groen :'). Schrok me kapot de eerste keer _O-
  zondag 9 oktober 2016 @ 21:20:23 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_165860631
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 21:14 schreef GotC het volgende:

[..]

Volgend jaar een siptaart? :9

Nope, prachtig groen :'). Schrok me kapot de eerste keer _O-
gewoon zo'n enorme schaal nachos con queso met drie kaarsjes er in O+
disclaimer
pi_165860755
Gefeliciteerd SQ!! Een echte peuter! Ziet er uit als een geslaagd feestje :)
pi_165861111
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 21:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

gewoon zo'n enorme schaal nachos con queso met drie kaarsjes er in O+
Perfection O+
pi_165861609
Gefeliciteerd SQ :)
pi_165862637
Gefeliciteerd, SQ, mooie cadeaus heeft ze gekregen!

Vandaag had ik weer een slechte dag en vanmiddag een tijd op bed, wegens ziek, zwak, misselijk en moe. Wat baal ik daar dan van. I was heel leuk aan het spelen met haar buurmeisje. Maar aan het einde van de middag, toen ik weer beneden was, zei ze: 'Mama, ben je nu weer beter?", gaf me een hele lieve knuffel en zei 'Ik mis je.' ;( . O+ .

gm, klinkt als een pittige tijd!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 9 oktober 2016 @ 22:22:22 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_165862840
Ahw Franny, dat is wel heul lief O+ vervelend dat je je nog zo naar voelt. Ik hoop echt dat het snel minder wordt :*
disclaimer
pi_165864333
quote:
2s.gif Op zondag 9 oktober 2016 22:16 schreef Franny_G het volgende:
Gefeliciteerd, SQ, mooie cadeaus heeft ze gekregen!

Vandaag had ik weer een slechte dag en vanmiddag een tijd op bed, wegens ziek, zwak, misselijk en moe. Wat baal ik daar dan van. I was heel leuk aan het spelen met haar buurmeisje. Maar aan het einde van de middag, toen ik weer beneden was, zei ze: 'Mama, ben je nu weer beter?", gaf me een hele lieve knuffel en zei 'Ik mis je.' ;( . O+ .

gm, klinkt als een pittige tijd!
Ach je meisje O+ hopenlijk voel je je snel beter :*

Wb saar, ik probeer mezelf altijd voor te houden dat het voor haar zwaarder is dan voor mij, als de wereld steeds groter word en mensen je niet begrijpen.... lukt niet altijd, zeker niet als ik erg moe ben en pijn heb.

Peuters O+
S. 2014
J. 2016
  maandag 10 oktober 2016 @ 06:27:03 #28
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165866996
Gefeliciteerd SQ! *O* Wat een leuke foto's! Nora is jaloers op het poppenhuis :)
Ik wil vandaag natuurlijk wel een update over je poep :+

Awwh I O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165867034
Twinkle. Ik las het van S. Wat een schrik :*
En J al bijna weer 4. Gaat snel.

MM. Ik ben benieuwd of J inderdaad dan zindelijk is. Heeft hij er al zin in
Hier een peuter die volhoudt dat ze niet 4 wordt, maar drie bljjft.

SQ, gefeliciteerd met je peuter. Wat is ze leuk zeg O+

Gm, lastige fase. :*

Franny, wat balen dat je jezelf zo beroerd voelt. En lieve I :'( O+
  maandag 10 oktober 2016 @ 06:59:19 #30
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165867056
Veel plezier op school vandaag Djenna! Ik ben benieuwd hoe ze het vindt :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165867216
Succes voor Djenna, en bijkom-ze voor jullie na het zkh-avontuur met Sje ;(
En :* voor Franny! En voor GM & Saar

En O+ *O* w/ voor SQ, awesome peuter en cadeaux en taart _O_

Wij hadden ook feest gister O+ Lucas deed het fantastisch, vond de mensen superleuk, de kadootjes te gek ('open!'), de vlaggetjes en ballonnen tof (probeert ze te tellen: 'één, één, één!' :D), de taart heerlijk ('mmmmm!') en de driewieler die hij van de opa's & oma's kreeg geweldig ('ies!!' En fietste er al op weg toen het papier er nog half omheen zat _O- )

Hij had het er vanmorgen bij het uit bed halen meteen weer over, noemde alle kado's en kindjes weer op (inclusief 'Tieje... Huije...' met pruillip, over baby Stiene die ziekjes was) en zit nu alweer op z'n fiets met een (nieuw) boerderijdier en (nieuw) blokje in z'n hand O+

En ik realiseerde me vooral ook heel erg hoe mijn gevoel nu mijlenver af ligt van een jaar geleden.. Wat ben ik veel meer van dit ventje gaan houden O+ Ik ben nog lang niet waar ik graag zou willen zijn, maar dit is al een opluchting!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_165867404
JM wat een fijn feestje O+ En vooral fijn om te lezen dat je gevoel steeds meer 'klopt' :*
Succes en vooral veel plezier voor Djenna vandaag!

Wij hadden gisteren een feestje van een vriendin van mijn vrouw en B werd steeds door alle kinderen op sleeptouw meegenomen naar de speeltuin, op de step etc. Er was wel een volwassen man bij om het enigzins in de gaten te houden aangezien er ook nog een meisje van net 3 bij was. Hij had het geweldig naar zijn zin, wilde uiteraard niet naar huis. Hij kwam alleen af en toe naar binnen om drinken of eten te bietsen.
pi_165867418
Oh en wij hebben een klusmiddag, ik moet tot 12:00 masseren daarna hoppa klussen maar, B is bij opa en oma vandaag. Laatste resten oude behang van de kattenkamer af, houten plafond schuren en dan kijken hoe ver we komen met verven van het plafond of glasvezel behangen. (jaja allemaal om het huis dus te gaan verkopen)
  maandag 10 oktober 2016 @ 09:38:10 #34
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165867857
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 06:46 schreef Omentielvo het volgende:
En J al bijna weer 4. Gaat snel.
MM. Ik ben benieuwd of J inderdaad dan zindelijk is. Heeft hij er al zin in
Hier een peuter die volhoudt dat ze niet 4 wordt, maar drie
Drie zijn is ook heel tof natuurlijk ;)

J. vindt het vooralsnog heel leuk op de PSZ en heeft het nog niet echt over de 'grote school'. Hem kennende vindt ie het als ie er eenmaal is superleuk, dus daar ben ik niet zo bang voor. Alleen die zindelijkheid he :X }:|
pi_165868072
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 08:34 schreef exode het volgende:
JM wat een fijn feestje O+ En vooral fijn om te lezen dat je gevoel steeds meer 'klopt' :*
Succes en vooral veel plezier voor Djenna vandaag!

Wij hadden gisteren een feestje van een vriendin van mijn vrouw en B werd steeds door alle kinderen op sleeptouw meegenomen naar de speeltuin, op de step etc. Er was wel een volwassen man bij om het enigzins in de gaten te houden aangezien er ook nog een meisje van net 3 bij was. Hij had het geweldig naar zijn zin, wilde uiteraard niet naar huis. Hij kwam alleen af en toe naar binnen om drinken of eten te bietsen.
Mooi is dat he, als ze zich zo goed en veilig voelen dat ze gewoon naar hartelust spelen en alleen even komen eten en drinken. I heeft dat de laatste tijd ook. Dan is ze met haar buurmeisje wel ruim een uur lang samen op haar kamer aan het spelen. Of dan komen ze binnenstormen: Ah mag I met ons mee naar de speeltuin? Ik vind het zo heerlijk om te zien.

JM wat geweldig dat het zoveel beter gaat!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165868310
We hebben trouwens feedback gekregen van een pedagoog die een paar keer heeft meegekeken bij de peutergroep op het kdv en daarbij ook speciaal op I heeft gelet ivm het slaan van andere kinderen dat ze regelmatig doet. Volgens die pedagoog vertoont I normaal gedrag voor haar leeftijd. Wel merkte ze op dat I gevoelig is voor de reacties van de leidsters en duidelijkheid/ veiligheid/geborgenheid zoekt, en met de overgang van dreumes- naar peutergroep en veel invallers de laatste tijd was dat minder. Dat zou een verklaring kunnen zijn.

Wij zien zelf tijdens het spelen ook dat I regelmatig een uitbarsting heeft. Ze kan heel goed en ook lang spelen met andere kinderen, maar als ze moe is of gewoon heel sterk iets in haar hoofd heeft van hoe iets moet (klein baasje kan het zijn), dan kan ze toch ineens gaan slaan. We grijpen dan altijd in en I moet het van ons altijd weer goedmaken door sorry te zeggen. Ik hoop dat door dit heel consequent te doen uiteindelijk het kwartje valt, maar het lijkt er ook een beetje op dat I zichzelf op zo'n moment niet goed in de hand heeft. Zoals ze voorheen ook uit blinde woede met spullen kon gaan gooien. Meer mensen die dit soort drift zien bij hun kind en hoe gaan jullie ermee om?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165868399
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2016 10:20 schreef Franny_G het volgende:
We hebben trouwens feedback gekregen van een pedagoog die een paar keer heeft meegekeken bij de peutergroep op het kdv en daarbij ook speciaal op I heeft gelet ivm het slaan van andere kinderen dat ze regelmatig doet. Volgens die pedagoog vertoont I normaal gedrag voor haar leeftijd. Wel merkte ze op dat I gevoelig is voor de reacties van de leidsters en duidelijkheid/ veiligheid/geborgenheid zoekt, en met de overgang van dreumes- naar peutergroep en veel invallers de laatste tijd was dat minder. Dat zou een verklaring kunnen zijn.

Wij zien zelf tijdens het spelen ook dat I regelmatig een uitbarsting heeft. Ze kan heel goed en ook lang spelen met andere kinderen, maar als ze moe is of gewoon heel sterk iets in haar hoofd heeft van hoe iets moet (klein baasje kan het zijn), dan kan ze toch ineens gaan slaan. We grijpen dan altijd in en I moet het van ons altijd weer goedmaken door sorry te zeggen. Ik hoop dat door dit heel consequent te doen uiteindelijk het kwartje valt, maar het lijkt er ook een beetje op dat I zichzelf op zo'n moment niet goed in de hand heeft. Zoals ze voorheen ook uit blinde woede met spullen kon gaan gooien. Meer mensen die dit soort drift zien bij hun kind en hoe gaan jullie ermee om?
Jup, hier ook een driftkikkertje bij tijden. Hij gaat altijd eerst grommen (ja, erg charmant idd :')) en dan komt er regelmatig een mep als we er niet op tijd bij zijn. Het is volgens mij het verdedigen van hemzelf/zijn spullen/zijn mensen. Op het nieuwe kdv had hij dit gedrag nog totaal niet laten zien, maar toen opa vrijdag op bezoek was vanwege Kinderboekenweek vond hij het ineens niet goed dat andere kindjes bij opa in de buurt kwamen. De leidster zag het dus echt alsof hij toen ineens de veiligheid voelde om dit gedrag te vertonen.

Wij corrigeren het telkens en leggen uit wat zijn gedrag veroorzaak (kijk, het kindje schrikt van je, etc.) en dat hij beter 'Stop' kan zeggen. Nu komt dat er bij hem uit als 'Pop', dus ik kan me voorstellen dat het niet echt werkt. Het hangt dan natuurlijk ook af van het andere kindje of hij/zij dan ook daadwerkelijk stopt. Het zorgt er overigens wel voor dat we erg in de buurt blijven als hij speelt met vreemde kindjes, ook niet altijd even handig.

Geen echte tips dus, ik hoop dat hij door consequent te zijn er mee om leert gaan.
pi_165869173
Nohh Franny wat een schatje dat ze zegt dat ze je zo mist O+

Papa had vandaag sowieso een dagje vrij want hij wilde de eerste keer naar de grote school niet missen. We zouden in theorie de hele ochtend erbij aanwezig mogen zijn. Maar dan zou ze veel bij ons 'plakken', terwijl ze toch een keer los gelaten moet worden. Dus we zijn bij het kringgesprek geweest en daarna gingen de kindjes naar de speelzaal. Daar hebben we achter het raam wat gekeken en gezwaaid, en toen huiswaarts gegaan. Ze werd gelijk al door een paar behulpzame kindjes op sjouw meegenomen. Ik denk (vanuit mijn ervaring uit het onderwijs) dat het wel goed komt als wij uit beeld zijn ^O^ .. Papa had er wat meer moeite mee want Djenna keek erg de kat uit de boom.

Over een half uur gaan we haar alweer ophalen. Ondertussen lekker gekneuterd met Boaz en alle tijd voor Sjuul. Zo grappig dat je zo'n ander kind hebt aan Boaz wanneer grote zus er niet bovenop zit.

En ik zit samen met mijn man ons hoofd te breken over de sinterklaasinkopen. Ze hebben echt al zo veel maar tegelijkertijd zoek ik uitdagend speelgoed voor m.n. Djenna. Maar ik zou echt niet weten wat -O- . Ook omdat het hier al zo vol staat, ook met speelgoed wat minder hun interesse begint te krijgen maar dat moeten we wel in huis houden voor Sjuul. Lastig -O- ... Denk dat we toch maar even het e.e.a. naar boven gaan parkeren.
pi_165869411
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 11:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Nohh Franny wat een schatje dat ze zegt dat ze je zo mist O+

Papa had vandaag sowieso een dagje vrij want hij wilde de eerste keer naar de grote school niet missen. We zouden in theorie de hele ochtend erbij aanwezig mogen zijn. Maar dan zou ze veel bij ons 'plakken', terwijl ze toch een keer los gelaten moet worden. Dus we zijn bij het kringgesprek geweest en daarna gingen de kindjes naar de speelzaal. Daar hebben we achter het raam wat gekeken en gezwaaid, en toen huiswaarts gegaan. Ze werd gelijk al door een paar behulpzame kindjes op sjouw meegenomen. Ik denk (vanuit mijn ervaring uit het onderwijs) dat het wel goed komt als wij uit beeld zijn ^O^ .. Papa had er wat meer moeite mee want Djenna keek erg de kat uit de boom.

Over een half uur gaan we haar alweer ophalen. Ondertussen lekker gekneuterd met Boaz en alle tijd voor Sjuul. Zo grappig dat je zo'n ander kind hebt aan Boaz wanneer grote zus er niet bovenop zit.

En ik zit samen met mijn man ons hoofd te breken over de sinterklaasinkopen. Ze hebben echt al zo veel maar tegelijkertijd zoek ik uitdagend speelgoed voor m.n. Djenna. Maar ik zou echt niet weten wat -O- . Ook omdat het hier al zo vol staat, ook met speelgoed wat minder hun interesse begint te krijgen maar dat moeten we wel in huis houden voor Sjuul. Lastig -O- ... Denk dat we toch maar even het e.e.a. naar boven gaan parkeren.
Zou mini loco voor (vooral) Djenna leuk zijn? Neemt ook niet zoveel ruimte in
  maandag 10 oktober 2016 @ 11:28:37 #40
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165869478
Twinkle wij hebben nu de lego tevoorschijn getoverd. Dat zou ze evt ook aan een hoge tafel kunnen doen.

De boeken van tiptoi zijn ook leuk.

Luisterboeken op een eigen mp3 speler en koptelefoon.

Op school speelt V veel met smartgames. Ook aanraders.

Loco is ook echt een goede van Skittles.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165870535
Ik kom even binnenwalsen met een vraag;

Mijn peuter (2 jaar 3 maand oud) is pas geleden grote zus geworden. Overdag gaat het allemaal prima, ze vindt haar zusje lief, komt af en toe een kusje geven of wil haar vasthouden en verder is ze gewoon zichzelf, zoals ze dingen deed voordat haar zusje er was.
's Nachts is echter een ander verhaal. Peuter lijkt dezelfde privileges te willen als de baby en wordt in de nacht erg vaak wakker. Ze wil dan echt mee naar beneden, mag dit niet dan ligt ze te krijsen, dit kan ze echt lang volhouden en zo komt niemand van ons aan nachtrust toe. Uit noodzaak slaapt een van ons nu beneden met de baby, zodat peuter er zo min mogelijk wakker van wordt. Als de baby boven ligt wordt peuter er namelijk meteen wakker van als ze zich meldt voor een voeding.
Iemand die dit ook gehad heeft toen dreumes/peuter grote broer of zus werd? En hoe kunnen we dit doorbreken? Of moeten we het gewoon uitzitten :P
  maandag 10 oktober 2016 @ 12:37:17 #42
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165870734
Simsolobim. Ja herkenbaar. Heeft bij ons helaas minstens een jaar aangehouden...

We hebben veel bij onze kinderen geslapen ipv bij elkaar helaas.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165870941
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 11:24 schreef Skittles het volgende:

[..]

Zou mini loco voor (vooral) Djenna leuk zijn? Neemt ook niet zoveel ruimte in
Die stond inderdaad op mijn lijstje!

En Lego O+ .. jeugdsentiment

Tiptoi ga ik even youtuben want heb geen idee hoe het werkt :@ ... zie het wel overal verschijnen idd. Maar zag het nog niet op de reclame voorbij komen. Wel grappig .. echt alles wat op de reclame komt willen ze hebben :') ... Boaz gaat dan helemaal los DIE DIE DIE DIE!!! :')
pi_165871048
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:26 schreef simsolobim het volgende:
Ik kom even binnenwalsen met een vraag;

Mijn peuter (2 jaar 3 maand oud) is pas geleden grote zus geworden. Overdag gaat het allemaal prima, ze vindt haar zusje lief, komt af en toe een kusje geven of wil haar vasthouden en verder is ze gewoon zichzelf, zoals ze dingen deed voordat haar zusje er was.
's Nachts is echter een ander verhaal. Peuter lijkt dezelfde privileges te willen als de baby en wordt in de nacht erg vaak wakker. Ze wil dan echt mee naar beneden, mag dit niet dan ligt ze te krijsen, dit kan ze echt lang volhouden en zo komt niemand van ons aan nachtrust toe. Uit noodzaak slaapt een van ons nu beneden met de baby, zodat peuter er zo min mogelijk wakker van wordt. Als de baby boven ligt wordt peuter er namelijk meteen wakker van als ze zich meldt voor een voeding.
Iemand die dit ook gehad heeft toen dreumes/peuter grote broer of zus werd? En hoe kunnen we dit doorbreken? Of moeten we het gewoon uitzitten :P
Hier worden ze soms wakker als Sjuul een nachtvoeding wil. Een van ons 2 gaat dan meestal even naar Djenna en Boaz toe (slapen op 1 kamer). Ze zijn overigens niet altijd allebei wakker, meestal alleen Boaz. Dan zeggen we dat het buiten nog donker is en dat hij weer mag/moet gaan slapen omdat het nog geen tijd is om op te staan.

Maar kan me voorstellen dat dat niet voor alle kindjes zo werkt. Boaz heeft ook een hele periode gehad dat ie de hele boel bij elkaar krijste bij het naar bed gaan enzo. Nog niet zo lang geleden gepost hier. Op een gegeven moment waren we allemaal kapot en het ging ook ten koste van de rust voor Djenna. Toen hebben wij (na een maand of 3) ervoor gekozen om hem maar te laten krijsen/huilen. Nee dat is niet leuk en ja we hadden 100 andere dingen geprobeerd. Dit was ons laatste 'redmiddel' en er zullen vast zat ouders zijn die me om die reden compleet afbranden. Maar dit was wel de methode met het effect dat iedereen weer zijn rust kreeg, ook hijzelf want hijzelf was ook helemaal op.

Geen tips. Doe vooral wat goed voor jullie voelt en waardoor jullie allemaal zoveel mogelijk aan nachtrust toekomt. Als dit de manier is .. so be it, dat gaat vast over.
  maandag 10 oktober 2016 @ 13:31:49 #45
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165871887
Franny, volgens mij is het normaal op deze leeftijd dat de emotieregulatie nog niet zo goed gaat.
Verdriet, boosheid en terleurstelling lopen vaak ook nog door elkaar heen, waardoor ze heel boos kunnen reageren, terwijl ze eigenlijk verdrietig zijn bijvoorbeeld.
Volgens mij is het vooral belangrijk de emotie te benoemen waardoor ze zelf ook het verschil leren kennen en daarnaast proberen te leren wat wel mag (op de grond stampen) en wat niet (iemand slaan).
Maar ik worstel er zelf ook mee. Nora reageert alleen niet door te slaan (meestal), maar gaat op de grond liggen krijsen en 'tilluh' roepen, waarbij optillen nooit lijkt te helpen (spartelend kind in mijn armen dat nog steeds 'tillen' roept). Maar vervolgens draait het allemaal om het optillen en verliezen we uit het oog wat nu eigenlijk de aanleiding was.
Mocht iemand daar nog tips voor hebben, graag :)

Ai Simsolo, dat lijkt me pittig. Geen tips helaas. Ik zou het denk ik ook zo doen als jullie nu doen en er van uit gaan dat het 1 van de vele fases is.

Hoe vond Djenna het? :)

We waren vandaag naar het cb, waar we onder andere de ogentest hadden. Ze kon maar 1 plaatje herkennen op rij 5, dus ik dacht al dat haar ogen niet goed waren, maar ze bleek maar tot rij 4 te hoeven te zien :)

En ze blijkt 102,5 cm te zijn en 16,5kg :o
Ik dacht dat ze nog onder een meter zou zitten. Blijkbaar een groeispurtje gehad, want gewicht volgt nog wel de middenlijn, maar lengte ging nu van de middenlijn naar de +1.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165874338
Jm, klinkt als een geslaagde dag.
En wat fijn dat het zoveel beter gaat met jou O+

Twinkle, hoe vond D het op school?

Franny, wat een fijne feedback van de pedagoog. O+

Sim, lastig klinkt dat :*
Slaapt de baby bij jullie op de kamer of eigen kamer?
pi_165874919
Nou ze deed het super! Wat ik ook verwachtte overigens. We vroegen haar: vind je het leuk om donderdag weer te gaan? Zei ze nee :')

Maar ik denk echt wel dat ze het daar fijn gaat hebben. Alleen de combi vroeg opstaan/drukke schoolochtend/geen middagdut ... :X :X :X
pi_165879328
Nou lekker zo'n twijfelachtige bijnakleuter Twink! :D

SQ beter laat dan nooit maar nog gefeliciteerd met jullie peutermeisje! Ik ben hier niet vaak en heb vast een hoop gemist maar mennn wat is ze al groot! O+
pi_165882931
Oh help net uitnodigingen en taart besteld voor mijn bijna kleuter... oh help hij wordt echt 4 hij is bijna een kleuter :o :o :o :o
pi_165885665
Kleintjes worden groot sylver.

Fijn dat Djenna het leuk vind Twinkle, donderdag vast ook wel weer.

Goitske een nieuwe fase! Kleuterschool O+

Ligt het aan mij of maken ze rond de 2e verjaardag heel veel grote sprongen achter elkaar? Taalontwikkeling, lengte, gewoon groot!

Ik lig weer opgenomen voor 1 nacht en kreeg deze foto van mn man, kus voor mama (met oog voor de tv ;) )



En dan vind ik haar ineens zo onwijs groot.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:04:30 #51
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165888411
Ze lijkt idd al heel groot daar O+
Ik vond het idd hard gaan met 2 jaar. Met 3 ook trouwens :)
Hoe gaat het met jou? Is je buik al weer wat rustiger?

Wanneer is hij jarig, Goitske?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165888420
Sterkte gewoonmezelf

Sylver 25 oktober vieren het 22 oktober anders is het te veel met net starten school enzo hij start 24 oktober met school
pi_165889982
c_/ c_/ c_/ c_/ c_/
Waardeloze nacht :{ B was een stuk of 4 keer wakker en echt ontroostbaar. Ben steeds bij hem gaan zitten en verhalen gaan vertellen daar wordt ie van baby's af aan rustig van, gelukkig. Maar wat er nou was? Nare dromen waarschijnlijk.
Om 05:30 was de 4e keer toen hebben we hem maar tussen ons in gelegd. Was wel superzoet, hij nam 3 knuffels mee, 1 voor hem, 1 voor mij en 1 voor mijn vrouw O+

Dus ik ben moeeeeeee.
pi_165891163
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 15:55 schreef Omentielvo het volgende:

Sim, lastig klinkt dat :*
Slaapt de baby bij jullie op de kamer of eigen kamer?


Baby slaapt nu dus nog elke avond beneden in de box. De bedoeling is dat ze op haar eigen kamer gaat slapen (doet ze overdag ook) alleen bij de gedachte alleen al aan de drama's die we dan krijgen met peuter durf ik het nog niet aan.
pi_165892987
Gm, wat een fantastische foto! Al thuis?

Mijn jongens zullen nooit in de vakanties jarig zijn, maar oktober en januari vind ik qua cadeautjes wat minder getimed ;)

Nikki, die foto van T, te cool toch :D

Leuk hoor naar school Twink! Benieuwd hoe ze het donderdag heeft :)
En tiptoi vindt Ow erg leuk en hij is dol op smartgames :)

Poeh en meer peuters die bijna naar de basisschool gaan... het gaat te snel! (Ik heb zelf al de brief voor de laatste afspraak op cb gekregen). Nog 3 maandjes :o

:* voor Franny! Hopelijk gaat t snel beter :)

Klinkt als een goed feestje jm :)

Slaapperikelen... hier sliep Js bij ons en was het meteen reageren bij het eerste kreetje en dan maar hopen dat Ow het niet hoorde. Maar het werd na een maand of 2 wel beter :)

Net met Js naar het cb geweest. Hij woog 11.6 kg en 88 cm :) hij is dus zwaarder dan z'n broer :o
Z'n taalontwikkeling gaan we nog ff 3 maanden aankijken wie nooit heeft meegelezen bij de dreumessen, hij zegt nu papa, mama, dikkie, mij en die. Niet zoveel dus ;) anders toch een verwijzing naar een logopedist.
Ze zat wel te zeuren dat hij z'n lichaamsdelen niet kon aanwijzen. Nou boeiend, hij weet wel wat z'n broek, t-shirt en jas is dus.....
En natuurlijk het slapen... hij moet echt zelf gaan slapen en doorslapen... :')

En mag ik over m'n oudste ff opscheppen? Hij heeft net helemaal alleen een puzzel van 100!!!! stukjes gemaakt. Zo knap O+
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:30:29 #56
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165893108
100 stukjes :o J heeft nog moeite met 12 stukjes :'(

En die taalontwikkeling... Hoe oud is Js ook alweer? Hier werd er ook niets gezegd tot 24 maanden, en toen kwamen er een paar woorden. Inmiddels loopt J enorm voor op taal, en gebruikt de ingewikkeldste zinnen en woorden, kleine wijsneus :?
pi_165893210
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:30 schreef mousemicky het volgende:
100 stukjes :o J heeft nog moeite met 12 stukjes :'(

En die taalontwikkeling... Hoe oud is Js ook alweer? Hier werd er ook niets gezegd tot 24 maanden, en toen kwamen er een paar woorden. Inmiddels loopt J enorm voor op taal, en gebruikt de ingewikkeldste zinnen en woorden, kleine wijsneus :?
Ieder kind z'n ding toch :)
Zo heeft Ow niets met letters en cijfers :)

Js is vorige week 2 geworden. Dus het komt vast nog wel ;) maar als t over drie maanden nog steeds niet veel meer is vind ik een afspraak bij de logopedist ook niet zo erg :)
pi_165893384
Wauw Loj wat knap!!

Nog niet thuis, wacht op de arts maar dat kan wel even duren.

Kregen vanmorgen de bevestiging dat Saar op 10 november voor het eerst naar psz mag... :o
S. 2014
J. 2016
pi_165894148
GM wat vervelend dat je weer in het ziekenhuis ligt, hoe voel je je?

Blijkbaar loopt B behoorlijk voor wat betreft woorden, zinnen etc. Op het KDV trekt hij daardoor nu enorm naar de kleutergroep, vandaag zit hij daar ook de hele dag. Ik ben blij dat ze dat aan hem overlaten. Als hij zich daar prettig voelt, heb ik er geen probleem mee.
Maar goed mijnheer weigert vrij vaak op het potje te gaan zitten en is dus verre van zindelijk, ook zijn loopfiets is een lastig traject. Dus op andere gebieden 'loopt hij dan weer achter'. En als je 2 moeders hebt, wordt ook gewoon veel geouwehoerd in huis _O- dan is er meer aandacht voor taal ;)
pi_165894285
Haha, mooi is dat exode. Lekker bijdehand kletsen als een kleuter maar wel nog met een luier rondlopen. Zeer herkenbaar. :') .
I slist trouwens énorm, ik vind het schattig, maar daardoor is ze niet altijd voor iedereen even goed verstaanbaar. Als ze woorden zegt beginnend met een t, s of v, of b dan gooit ze haar tong naar voren. :D .

gm, hopelijk snel naar huis!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165896096
Gm hoe is het nu?
Franny gaat I in de vakantie wel naar de opvang?

Wauw loj 100 stukjes wat knap.

Ik zit in het ziekenhuis. Iets met kind en klimrek en nu een om geklapte duim bij mij.
pi_165896123
Gm, wat een leuke foto 😍

Loj, wat knap van die puzzel zeg. :o
En ik ben benieuwd of Js het praten ineens door gaat hebben.

Wij waren even in de dierentuin. Kregen de hyena's te eten.
Witte konijn (wel dood).
Riley dacht dat het knuffels waren.
Zegt ze: "Mijn knuffel zit veilig in de tas"
pi_165896127
Fr. Wat schrikken zeg :*
pi_165896286
Ouch FR, beterschap!

Haha die Riley, goed over nagedacht :D

Wow Loj, wat knap! Ik puzzel echt al heeel lang niet meer met M. Heb alleen nog van die simpele knopjespuzzels. Goeie om daar weer eens iets mee te doen, vindt hij vast leuk.
pi_165896623
Auw fr... beterschap!

Slim bedacht Riley!

Ik ben weer thuis O+
S. 2014
J. 2016
pi_165897762
Auch fr, dat klinkt pijnlijk.
Wow die Riley dat is wel erg slim!
Welkom thuis gm. :*
pi_165898758
Oei FR, klinkt pijnlijk.
Fijn dat je weer thuis bent GM.

Ik kom me hier officieel melden. Mijn R. is vandaag twee jaar oud geworden. Afgelopen dagen heerlijk feest gehad, met bescheiden cadeau's en van ons een skelter. Dat kindjes nog steeds leuker en leuker worden, had ik echt nooit gedacht. Het is zo'n heerlijk jongetje! O+
pi_165898792
Hilmo gefeliciteerd met je grote leuke knul O+ *O*
pi_165899272
Gm, wat fijn dat je weer thuis bent.

Fr, wat zielig :'(

Hilmo. Gefeliciteerd *O*
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:16:48 #71
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165899418
Goedzo Riley, goed op je knuffel passen O+

Loj wat knap! :o


Gefeliciteerd Hilmo! *O*


Oei f_r, gebroken? Wat is er gebeurd?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165899692
Gefeliciteerd hilmo w/
pi_165899935
De bandjes van mijn duim. Dus geen botbreuk gelukkig.
pi_165899946
Hilmo gefeliciteerd
pi_165900033
Gefeliciteerd Hilmo *O*

Ai FR, sterkte :*

Fijn dat je weer thuis bent GM!

100 Stukjes Loj, wat knap :o En je jongste zwaarder dan je oudste? Andere bouw dan?
Hier ging het praten echt met mega sprongen vooruit na de 2e verjaardag, goed om het nog even aan te kijken :)

Mooie gedachte van Riley :D

Ik haalde F op bij oma en hij had daar wat lekkers gekregen. In de auto dit:
ik: Zo hé, wat een geluksvogel ben jij!
F: Nee, ik ben geen vogel, ik ben een monster RAAAAAAHHHH
_O-
pi_165900128
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:35 schreef ferrari_rood het volgende:
De bandjes van mijn duim. Dus geen botbreuk gelukkig.
Sterkte ermee! Wat een actie. :o .

I gaat in de herfstvakantie niet naar de opvang, maar mijn vriend is ook vrij. En we gaan een lang weekend weg in een huisje. Ik heb trouwens vandaag zwaardere medicijnen gekregen tegen het overgeven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165900236
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:42 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Sterkte ermee! Wat een actie. :o .

I gaat in de herfstvakantie niet naar de opvang, maar mijn vriend is ook vrij. En we gaan een lang weekend weg in een huisje. Ik heb trouwens vandaag zwaardere medicijnen gekregen tegen het overgeven.
Heb je nu primperan?
pi_165900352
100 stukjes omg, dat kan ik niet eens :') Wat knap! Hier is puzzelen met Sticker nog steeds een kwestie van met veel geweld het ene stukje in het andere duwen, uiteindelijk past alles O+

fr, dat klinkt echt naar en pijnlijk. Hoe lang moet het gips blijven zitten?

Ik las iets over slaan, hier ook aan de orde van de dag (en schoppen, en knijpen). Geen andere kindjes, maar wij. Soms met duidelijke aanleiding, soms compleet random. Wij geven elke keer aan dat hij het mag zeggen als er iets is, dat hij ons pijn doet en we dat niet fijn vinden, en dan gaan we verder met ons leven. Het treedt wel veel meer op wanneer hij moe is en/of geprikkeld, of wanneer er dingen gebeuren die hij niet overziet. Hoewel hij verbaal heel sterk is, lijkt hij op sommige momenten niet de energie te hebben voor een ingewikkeld gesprek over emoties :') en door fysiek te worden is ook wel duidelijk dat hij niet happy is :D :')
pi_165900847
Fazz, een monster O+

Franny, wat gezellig een lang weekend weg
Hopelijk helpen de medicijnen :*

L-e boks voor hoe puzzels gedaan worden. De enige manier waarop Riley een puzzel wil maken. Ze heeft er echt totaal geen interesse in
En ik moest gniffelen om dat laatste stukje. Dat hij door fysiek te worden kan laten zien dat hij niet happy is :D
Maar hopelijk is hij wel snel deze fase voorbij :*
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:13:08 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165900918
Oh die fase is hier godzijdank weer over! Dus houd moed!!

Ik werd daar zo vreselijk verdrietig van, want ik was er toch half van overtuigd dat ik E verwaarloosde door mijn plakbaby :X

Nu zegt E af en toe nog wel dat ze niet meer mijn vriend is :') O+
pi_165904302
Hier is die fase helaas ook nog niet voorbij. Vooral J kan compleet uit haar plaat gaan. Niks helpt dan, er is meestal ook geen (voor mij duidelijke) aanleiding. En dan inderdaad ook schoppen en slaan. Ik word er echt naar van ;(
pi_165906106
Js is ook wel van het slaan. Praten gaat nog niet natuurlijk, maar ook hier vertel ik dat t niet leuk is en dat hij ons pijn doet.
Vervelend hoor!

En iemand nog een tip? Mannen namelijk :D

Vrijdag, kom na t werk thuis heeft Js de hele dag rondgelopen in het pyjamatruitje van Ow. :')
Zaterdag, we vierden Js z'n verjaardag. Outfit lag klaar. Behalve sokken... komt Js naar beneden met een fel rode en een fel oranje sok :')
Gisteravond was ik er niet bij het naar bed brengen. Haal ik Ow uit bed met Js z'n pyjama aan en andersom :')

_O-
pi_165906281
_O-
Schrale troost Loj, je bent niet de enige :D

Eerlijk: sokken bij elkaar zoeken doe ik zelf ook weinig moeite voor. Daar is het leven te kort voor. Wij hebben altijd zo veel weessokken 8)7

Verder heb ik de pyjama's niet in dezelfde lade liggen als O haar kleding. Dat scheelt al iets, da heeft ie maar 1 lade om zich druk om te maken. En ik heb een aantal keer verteld dat óf het bovendeeel, ó het onderdeel een printje kan hebben. En dat merkjes achter moeten dat zou ie toch van zichzelf moeten weten o|O
pi_165906350
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 19:34 schreef Twinkle20 het volgende:


.. Djenna gaat morgen voor het eerst wennen op de grote school! *O* .. en ze is er zo aan toe :') (en wij ook) . We hebben haar de afgelopen dagen al een beetje voorbereid. Zegt ze vandaag ineens ik wil niet naar de grote school ik heb geen zin :') . We gaan het zien met wat voor verhalen ze morgen thuis komt *O*
Hier ook. Otje gaat vrijdag voor het eerst wennen en ze heeft er ontzettend veel zin in, maar ze vindt het ook doodeng en zegt regelmatig dat ze gewoon bij het kdv blijft.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Ophelia_ op 12-10-2016 12:45:21 ]
pi_165906373
Ik zou me er niet druk om maken. I ziet er soms wat combinaties betreft ook niet uit zoals ik het zou doen, als haar vader haar aankleedt. Maar wat geeft het. Als zij zelf en haar vader het wel mooi vinden, prima dan. Al kan haar vader nog wel onthouden wat pyjama's zijn en wat niet. _O- .

I zei gisteren: ik ben al bijna groot en dan mag ik naar de basiessschool. :D .
Dat duurt nog wel even!

f_r, die inderdaad. Hopelijk knap ik vandaag een beetje op. I vindt het inmiddels al heel normaal "mama is niet zo lekker" :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165906596
ach, wacht maar tot ze zichzelf aankleden >:)

Hier wil W af en toe de meest handige combinaties aan. Maar van mij mag alles. Enige eis die ik stel is dat het warm genoeg is (en soms stuur ik een beetje door te vragen of wat ze wil nou echt wel zo handig is). Dus als ze nu persé een korte broek aan wil dan moet daar een majo (hoe schrijf je dat?) onder. Alleen als we echt naar feestjes gaan of er is iets bijzonders dan bepaal ik wat ze aan moet.

manlief hier prutst met zoonlief ook maar wat aan, maar hij is ook kleurenblind, dat helpt natuurlijk niet. Hij had laatst onderweg even een truitje gekocht voor L omdat ie te weinig kleren mee had. prachtig truitje inderdaad (L zei zelf bewonderend "mooi!"). Bij navraag dacht hij dat het lichtblauw was, maar ach, roze staat L ook best ok.

(maar goed, ik geef zelf helemaal niet om kleding of om hoe je eruit ziet en zou zelf het liefst elke dag in dezelfde trui lopen , maar dat kan helaas sociaal en werk-technisch niet)

[ Bericht 5% gewijzigd door watmoetikkiezen op 12-10-2016 09:17:59 ]
pi_165907003
Gefeliciteerd Hilmo!
pi_165907149
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 08:35 schreef Franny_G het volgende:


I zei gisteren: ik ben al bijna groot en dan mag ik naar de basiessschool. :D .
Dat duurt nog wel even!

Ooh heel herkenbaar. Dit onderwerp komt al weken bijna dagelijks voorbij. Gisteren zei M nog: Ik ben bijna jarig. Dan word ik 4 en als ik 4 ben ga ik naar school.
Dus ik zei: Het klopt dat als je 4 bent je naar school gaat. Maar word je nu echt al 4 jaar?
M: Nee, eigenlijk 3, maar ik wil met mijn schoolbus naar mijn school.

:') O+

Hopelijk voel je je snel beter Franny! :*
pi_165907367
Al die wijze peuters!

B wil als ie groot is 'naar school' maar dan wel de hele grote kindjes school. We fietsen naar het KDV langs 2 middelbare scholen....met heeeeeeele grote kindjes volgens B.

Oh en geen zorgen meer over de zindelijkheid van B. Als hij 3 is, poept en plast hij op de wc zegt ie.
pi_165907538
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:08 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ach, wacht maar tot ze zichzelf aankleden >:)

:')
daarom kiezen we samen voortaan 's avonds de kleding samen uit zodat ik 's morgens niet de strijd hoef aan te gaan. Zeker als je wat haast hebt om de deur op tijd uit te komen niet handig.

Ben benieuwd hoe otje het gaat hebben ophelia! :s)

Franny hoop je je snel iets beter voelt!
pi_165909227
Maillot :)

Hier worden ze ook vrijgelaten als het gaat om kleding. We sturen een tikje bij als de outfit te zeer contrasteert met het klimaat, maar over het algemeen gaat het prima. Twee verschillende sokken heb ik zelf ook met regelmaat aan, dus ik ben niet de persoon daar iets van te vinden :')

Sticker wil helemaal niet naar school, ik verwacht eigenlijk niet dat hij het wel zal willen als hij 4 is. Dus dat schuiven we nog lekker even voor ons uit :)
pi_165909253
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 11:59 schreef L-E het volgende:
Maillot :)

Ah, thnx!
pi_165909586
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 11:59 schreef L-E het volgende:


Sticker wil helemaal niet naar school, ik verwacht eigenlijk niet dat hij het wel zal willen als hij 4 is. Dus dat schuiven we nog lekker even voor ons uit :)
Riley wil niet naar de grote school.
Ze wil geen vier worden daardoor.
Ik laat het ook gaan.
Maar over 3,5 maand is ze vier. Voor haar nog ver genoeg om het te laten gaan voorlopig. Voor
Mijn gevoel is het al zo snel
pi_165910018
Maar als een kind aangeeft niet naar school te willen, begrijpt het dan wel echt goed wat het is? Wat willen ze dan precies niet? De verandering? Weg van huis zijn? Angstig voor iets nieuws/vreemds?

I roept nu wel regelmatig dat ze naar school wil, maar wist eigenlijk niet wat het was. Ze pikt het op van andere kinderen en praat het na. Ik heb het wel een beetje uitgelegd nu, maar echt helemaal begrijpen doet ze het nog niet. Maar ja, ze is ook nog niet eens 3.

Nog even een boekentip. Misschien kennen jullie het al, maar ik heb in kader van kinderboekenweek dit boek gekocht en I vindt het helemaal geweldig. Past ook goed bij de leeftijd.

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165910205
Ik zat dus vandaag een boek te lezen met B in de bieb, leuk boek over een konijn en een eekhoorn, dacht ik, gaat die eekhoorn dood en moet begraven worden. B vond het maar niets....snel een brandweerboek gepakt om hem weer op te vrolijken. :@

En we zagen net een motoragent die B over zijn bol aaide en vervolgens op zijn motor stapte wegreed en naar B zwaaide, dus ik hoor nu hele verhalen door de babyfoon over mijnheer de agent.

School....das echt zo ver weg voor mijn gevoel (en is het ook, want nog 1,5 jaar) B komt wel eens op school, bij mijn vrouw kijken en soms bij zijn neefje als hij bij mijn schoonzus is. Machtig interessant vindt hij het.

Ik vind het zo mooi om al die kleding verhalen te lezen O+ al die eigen willetjes en stijlen, heerlijk. Bij B is alles goed als er maar een auto op staat.
pi_165910501
Jan ging vanmorgen voor het eerst naar school. Hoj had ontzettend veel zin en liep de school in alsof het al jaren zo gaat! Hij vond het heerlijk.
Zijn maatje die hij in de klas heeft maakt hem wijs in de school dwz waar hij alles kan vinden en hoe dingen horen is een kindje uit groep 2.

Ik ging weg hij zwaaide en klaar!

Geen tranen, geen gedoe gewoon joepie school!

Bij ophalen kort gesprekje gehad hij had het goed gedaan, goed zelfstandig en verwachting is dat hij niet lang zijn maatje nodig heeft. Ook de pauze ging goed zijn bakje leeg gegeten hij was helemaal blij


Teun vond het alleen zijn wel heel erg fijn!
pi_165910507
Mijn jongens boeit het niets wat ze aan hebben. Ik vraag het wel eens, maar Ow z'n reactie is: mama kijk zelf _O-

Ow wil wel naar school. Maar verwacht dat als het zover is, hij niet meer wil :')

Ik was dus net in monkey town, en voorlopig niet meer :(
Er was een jongen (met sowieso epilepsie, want hij had zo'n helm op en ik vermoed laag iq en een stoornis in het autistische spectrum) maar die had t op Js gemund. Telkens Js duwen, slaan en hij liet zich een keer expres vol bovenop Js vallen (met een blauw oog tot gevolg :'( ) Dus ik ben alleen maar bezig geweest met Js beschermen.
En ik geloof niet dat die jongen het kwaad bedoelde, maar hij zocht op een verkeerde manier contact met Js.
Ik heb z'n moeder twee keer gezien om hem aan te spreken, maar ze liet hem wel verder zonder toezicht spelen. Zou ik toch zelf anders aanpakken (hij deed ook dingen bij de allerkleinste kindjes) en zeker na het blauwe oog was een vraag "gaat het met hem" toch wel fijn geweest.
Al zal ze het vast ook wel heel zwaar hebben.
Maar ik ben weer genezen voorlopig :(
pi_165910641
Wat leuk al die school verhalen! Lijkt me ook heel spannend voor ze :)

F weet wel al naar welke school hij straks gaat, we fietsen er vaak langs en kijken dan even op het schoolplein :)

En kinderen met een kleding mening; Check :+
Vorige week ging het hier vooral om de accessoires en gingen we zo boodschappen doen :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165910938
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:26 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat leuk al die school verhalen! Lijkt me ook heel spannend voor ze :)

F weet wel al naar welke school hij straks gaat, we fietsen er vaak langs en kijken dan even op het schoolplein :)

En kinderen met een kleding mening; Check :+
Vorige week ging het hier vooral om de accessoires en gingen we zo boodschappen doen :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nohhh knapperd O+ O+ O+
pi_165911193
Fazz O+ O+ O+ O+ O+ wat een heerlijke foto!

Ik had vanochtend nog woorden met een vrouw in de supermarkt, B liep zelf met zo'n klein wagentje, we hadden maar 3 dingen nodig. Bij de groente stond een vrouw met haar karretje zo geparkeerd zodat wij er amper langs konden. B wachtte netjes en ik vroeg aan de vrouw of ze haar karretje anders wilde parkeren. Kreeg meteen een vuile blik en er gebeurde dus niets. Ze was op haar gemak boontjes aan het pakken. Dus ik zet zelf het karretje een beetje opzij, B wacht nog steeds.

Komt er een vrouw met zo'n trolley ding aan en ramt B zijn karretje omdat ze erdoor wilde. Dus ik vraag vriendelijk of ze even naar achter wil zodat wij erdoor kunnen. 'Ja wie laat zijn kind dan ook zelf met zo'n karretje lopen, jullie houden de hele winkel op!' UHM WAT? 'Nou mevrouw wij wachten hier netjes omdat we er niet door kunnen en u ramt het karretje van mijn zoon.'

Meer zin had ik er niet in dus ik duw B vooruit er langs (hartstikke verdwaasd was ie) en hoor die 2 vrouwen tegen elkaar zeggen 'ze hebben die kinderen gewoon niet meer onder controle tegenwoordig' _O- _O- _O- Zegt B 'Mama ik zal doorlopen hoor, ok?' arm joch, deed niets verkeerd. Mocht van mij extra kaasjes pakken voor de schrik, zo!

Had ik al gezegd dat we willen verhuizen? :+ :D
pi_165911688
Franny, bij Riley is het het besef dat ze andere jufjes krijgt het moeilijkste.
En ik vraag mezelf ook af hoe de lange dagen gaan zijn voor haar.
Boekentip sla ik op. Leuk voor Sinterklaas :D

Loj, wat een nare ervaring zeg :*
Arme Js

Fazz, O+

Exode. Irritant zijn zulke mensen. Dat ze zelf fout zijn zien ze dan gewoon niet
pi_165912366
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:47 schreef Franny_G het volgende:
Maar als een kind aangeeft niet naar school te willen, begrijpt het dan wel echt goed wat het is? Wat willen ze dan precies niet? De verandering? Weg van huis zijn? Angstig voor iets nieuws/vreemds?
Als een kind aangeeft graag naar school te willen, begrijpt het dan echt goed wat het is? ;) Ik vind eigenlijk dat (veel) kinderen vanaf dat ze vier worden in een stroomversnelling komen: school, bso, zwemles, sportclubjes, afspreken met klasgenootjes, etc etc. Ik veroordeel dat overigens niet, maar ik heb het effect ervan op Oudste gezien en wij willen het niet nog een keer op die manier doen. De chaos en het effect daarvan op mijn kind is niet perse iets waarvan ik denk dat het goed voor hem is. Dus zolang hij aangeeft het nog rustig aan te willen doen, doen we wat we het liefst doen: we volgen hem in zijn tempo. (Maar ik geef toe dat ik heel soms wel een tikje jaloers ben op de ouders met kinderen waarvan alles 'makkelijk' lijkt te gaan. Kinderen die naar de bso of andere opvang kunnen, zo af en toe lijkt het me prettig om wat meer speelruimte te hebben, dat je gewoon een kind hebt dat zegt: OKE LEUK DOEI als je vertelt dat hij morgen naar school gaat/naar de bso/door de oppas uit school wordt gehaald, oid. Als die van mij zo makkelijk waren had ik ze zonder enig schuldgevoel bij de poorten van school gedropt op de eerste dag, OKE LEUK DOEI O+ )
  woensdag 12 oktober 2016 @ 15:02:16 #103
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165912552
Nah ja L-E, aan de andere kant ben ik ook wel eens jaloers op jouw aanpak. V vindt niet vooraf niet altijd leuk om te gaan, maar ik moet (en zou ook niet zonder willen) werken.

We hebben hem rustig laten wennen door een maand lang hem zelf uit school te halen en op dagen dat het kon thuis te houden, maar op een gegeven moment is het ook: sorry dat je het niet perse leuk vindt maar zo is het nou eenmaal even, doei.

Achteraf kan ik aan zn gedrag merken dat hij het wel tof vindt, maar dat is bij het kdv echt niet altijd zo geweest.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165912741
Ik denk dat ze hier wel een beetje een beeld kunnen vormen van school. Ze komen er natuurlijk ook vaak. Ze staan er hier een beetje dubbel in. Enerzijds vinden ze het heel erg leuk en kijken ze er naar uit maar aan de andere kant ook spannend want nieuw. Gelukkig hebben ze een heel groot voordeel, ze hebben elkaar.

Ik ben wel nog een beetje in dubio wat betreft bso. M zit nu bij de bso bij het kdv. Er is ook een bso bij school en op termijn wil ik ze daar hebben. Het is makkelijker omdat het veel meer afgestemd is op school dus met uitjes en studiedagen gaat dat altijd heel soepel.

Twijfel nu of ik in januari meteen ook bso bij school ga afnemen (en ook M daar dus heen) of dat ik ze eerst naar de bso bij het kdv laat gaan tot de zomervakantie en daarna pas naar die bij school. Ben beetje bang dat het anders misschien teveel nieuws zal zijn? Aan de andere kant is het maar 1 dagdeel per week.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 15:15:33 #105
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165912814
Ik zou zelf eerder kiezen voor 1 keer alles nieuw dan 2 keer iets nieuws. Heb het idee dat het logischer aan elkaar linkt dus minder problemen geeft om in een flow van nieuwigheid te verkeren.

aldus mijn onderbuikgevoel :')
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165912843
Ja, ik denk ook dat dat het meeste logische is. Maar iets met vertrouwde omgeving en zo. M komt er al vanaf dat ie 3 maanden is.... dus meer mijn *slik* gevoel :')
pi_165913143
Exode jeetje zeg wat een maniereb zeg van die vrouw! Beide trouwens!

L-E ik heb dus zo'n kind ja daag doei tot 12 uur! Hij zag school en mocht naar binnen en was hem al kwijt! Hij ziet alle tassen in een bak bij de deur dus hop tas er in. Juf vertelde ook net dat hij het super had gedaan, heel zelfstandig en zijn maatje waarschijnlijk al heel snel niet meer echt nodig zal hebben. Was zelf naar de wc geweest en kwam aangekleed terug, eten rond 10 uur was super gegaan netjes alles opgegeten etc
En hij is nu knockout op de bank.

Hij blijft nog even na schooltijd bij de gastouder tzt waarschijnlijk bso

Zwemmen wacht ik nog een half jaar mee zodat hij zeker gewend is aan school en alles en dan na zwemmen sport
pi_165913156
Dat zou ik ook hebben hoor Kyara :)

Ow zegt dat hij graag naar school wil, wat hij wil met de grote spelen. Hij zit vooral niet meer op z'n plekje bij het Kdv, hij is bijna een jaar ouder dan de rest, dus ik snap t.

Verder ben ik ook wel van plan om het rustig aan te doen in het begin (hij kleutert toch 2,5 jaar) en denk ik dat ik hem regelmatig thuis ga houden. Behalve dan de maandag, dat wordt gewoon zijn "ik moet naar school" dag :)
pi_165913230
Leukste opmerking van Jan vandaag.

Jan goe was het? Ja leuk maar we hebben niet gewandeld _O-

Bij de gastouder wandelen ze elke dag wel naar een speeltuintje of supermarkt of wat dan ook
pi_165913375
Goitske, wat een stoere knul heb jij toch!
pi_165913591
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 15:31 schreef Loj het volgende:
Dat zou ik ook hebben hoor Kyara :)

Ow zegt dat hij graag naar school wil, wat hij wil met de grote spelen. Hij zit vooral niet meer op z'n plekje bij het Kdv, hij is bijna een jaar ouder dan de rest, dus ik snap t.

Verder ben ik ook wel van plan om het rustig aan te doen in het begin (hij kleutert toch 2,5 jaar) en denk ik dat ik hem regelmatig thuis ga houden. Behalve dan de maandag, dat wordt gewoon zijn "ik moet naar school" dag :)
Het scheelt dat ze hier op het kdv wel redelijk wat leeftijdsgenootjes hebben. Bij de 3+ groep komen ze samen en ze spelen ook buiten samen met de kleuters van school (niet de school waar ze zelf naar toe gaan dus).

Ik heb M in het begin halve dagen laten gaan. Maar goed, ik had die mogelijkheid ook omdat ik zelf thuis was. Echt thuis houden heb ik eigenlijk weinig gedaan. Eigenlijk hd ik nu pas bedacht om hem een keer thuis te houden om een dagje weg te gaan, omdat het nu nog kan.
pi_165913664
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 15:40 schreef exode het volgende:
Goitske, wat een stoere knul heb jij toch!
soms gaat het mij iets te snel hoor! Fietst ook ff zelf naar school, rugtasje op en gaan met die banaan :o heel fijn maar soms ook wel ff oke doe je dat ook al
  woensdag 12 oktober 2016 @ 16:04:16 #113
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165913830
Argg exode zo irritant, mensen die boos worden terwijl zij fout zijn. had gisteren nog een aanvaring met een mevrouw die meende dat ze voorrang had, wat niet zo was. Zit ze mij vervolgens de les te lezen. Kan me daar zo over ergeren :')

Loj niet fijn zeg ;( arme Js. Welke monkeytown was je? Ik was vanochtend in Gouda met een vriendin. Lucas en haar zoontje hadden echt de grootste lol O+ En het was heerlijk rustig zonder kinderen met helm.

Fazz stylisch hoor, hij denkt tenminste ook aan se accessoires :D Lucas liep laatst met Zijn zonnebril op in de Hema _O- met grote winkelmand om zijn arm. Hij stal wel de show.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165913985
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 14:51 schreef L-E het volgende:

[..]

Als een kind aangeeft graag naar school te willen, begrijpt het dan echt goed wat het is? ;)
Nee, dat denk ik niet, daarom gaf ik ook het voorbeeld van I, die naar mijn idee gewoon andere kindjes napraat. Het is daarom volgens mij erg moeilijk van tevoren goed te weten of je kind echt 'toe' is aan school, tenminste: op basis van wat je kind daar zelf over zegt. Het is meer het totaalplaatje van hoe je kind is, en het is volgens mij hoe dan ook van belang je kind hier goed in te begeleiden ook als het gaat om verwachtingen. Een kind heeft misschien een totaal andere/verkeerde voorstelling van wat school is.

quote:
Ik vind eigenlijk dat (veel) kinderen vanaf dat ze vier worden in een stroomversnelling komen: school, bso, zwemles, sportclubjes, afspreken met klasgenootjes, etc etc. Ik veroordeel dat overigens niet, maar ik heb het effect ervan op Oudste gezien en wij willen het niet nog een keer op die manier doen. De chaos en het effect daarvan op mijn kind is niet perse iets waarvan ik denk dat het goed voor hem is. Dus zolang hij aangeeft het nog rustig aan te willen doen, doen we wat we het liefst doen: we volgen hem in zijn tempo. (Maar ik geef toe dat ik heel soms wel een tikje jaloers ben op de ouders met kinderen waarvan alles 'makkelijk' lijkt te gaan. Kinderen die naar de bso of andere opvang kunnen, zo af en toe lijkt het me prettig om wat meer speelruimte te hebben, dat je gewoon een kind hebt dat zegt: OKE LEUK DOEI als je vertelt dat hij morgen naar school gaat/naar de bso/door de oppas uit school wordt gehaald, oid. Als die van mij zo makkelijk waren had ik ze zonder enig schuldgevoel bij de poorten van school gedropt op de eerste dag, OKE LEUK DOEI O+ )
Ja he, kinderen krijgen echt een hoop voor hun kiezen, niet alleen met school maar ook alle dingen erom heen. Een buurmeisje van I is net vier en dat is een kind dat vrij makkelijk in alles meegaat en dingen oppakt, maar ook aan haar zie ik wat een indruk het allemaal maakt en dat het niet makkelijk is. Ik zie ook de zorg bij haar ouders daarover, bijv of de BSO wel goed is, en of het niet teveel is etc. Het is niet niks allemaal.

Je pakt het toch gewoon goed aan bij jouw kinderen? Ik kan me wel voorstellen dat je soms zou willen dat het wat makkelijker zou gaan. Het scheelt een boel zorg dat I bijvoorbeeld altijd met veel plezier naar het kdv gaat. Ik weet echt niet hoe het zou zijn en wat ik zou doen als dat niet zo was.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165914234
LE, ik snap je. Lijkt me ook soms wel even moeilijk. Maar ik vind het zo mooi om te zien hoe jullie het aanpakken en hoe zeer jullie de behoeften van de kinderen volgen en daar op in spelen. O+
pi_165915274
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 16:26 schreef Kyara het volgende:
LE, ik snap je. Lijkt me ook soms wel even moeilijk. Maar ik vind het zo mooi om te zien hoe jullie het aanpakken en hoe zeer jullie de behoeften van de kinderen volgen en daar op in spelen. O+
Nou dit! Ik wil heel vaak wel gigantisch meeveren maar kan het gewoonweg niet altijd. Ik bewonder mensen die dat wel kunnen soms echt hoor.

M. weet nu vooral waar 'zijn' school zit en dat het er leuk is. Maar echt weten wat... nee uiteraard niet. Ik vraag hem weleens wat hij er gaat doen als hij het weer eens noemt. Dan antwoord hij vaak: spelen in de klas met water of zand. Dat heeft hij daar gezien tijdens de rondleiding. Ik reageer dan vaak bevestigend en een enkele keer vul ik aan:... en boekjes lezen of bijv. liedjes zingen. Tuurlijk is het veel meer dan dat en zal er veel gaat moeten (nohhh mn kleine jongen :'( ) maar ik zie geen noodzaak om zijn hoofd daar nu mee te vermoeien. Daar groeit hij vanzelf in.

M is vrij makkelijk dus ik verwacht geen moeilijkheden bij het naar school gaan. Maar goed, nog ruim een jaar dus wie weet is het tegen die tijd wel anders. Ik zit er wel al mee hoe ik dat tegen die tijd ga doen met werken, omdat ik echt wil proberen om hem in de begintijd zoveel mogelijk op te halen. Uiteindelijk zal de bso wel een must zijn (helaas).

Wat fijn Goitske dat Jan zo heeft genoten! Wat lijkt hij ineens groot zo.

Omg Exode, echt pfff sommige mensen.
pi_165915770
Ik heb toevallig Femke gister ingeschreven voor de bso voor volgend jaar... :X
Ik verwacht niet dat ze er heel veel moeite mee zal hebben met de combinatie school/bso. Ten eerste krijg ik ze nu 's ochtends vaak al amper mee de klas uit als we Lars naar school hebben gebracht, en verder is ze idolaat van de bso-begeleider. Peutercrush O+ En nu met het kdv is ze ook al gewend hele dagen van huis te zijn, dus in dat opzicht verandert er niet zoveel straks...
pi_165916647
Fazz een echte dame die op stap gaat! Beter dan mijn jongens die al mopperen dat ik hun haar wil doen _O-

LE het belangrijkste is dat je kind happy is en op welke manier dat is weet je als ouder het beste.

Mawaba hij is in zo'n korte tijd verandert zo bizar. In alles doen en laten, figuur niet langer ofzo maar anders peuter af zeg maar

Zijn uitnodiging voor zijn verjaardag is ook binnen *O*
pi_165916660
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 16:26 schreef Kyara het volgende:
LE, ik snap je. Lijkt me ook soms wel even moeilijk. Maar ik vind het zo mooi om te zien hoe jullie het aanpakken en hoe zeer jullie de behoeften van de kinderen volgen en daar op in spelen. O+
Wat lief O+ Het is wel veel geregel en gepuzzel. Ik werk ook weer buiten de deur nu, naast het schrijven voor Ook Ik Schrijf, dus wij besteden vooral veel tijd aan plannen en agenda's synchroniseren en vaak ook langs elkaar heen leven (waar ik dan weer slecht tegen kan ;( ). En minstens zevenentwintig keer per week roep ik dat ik volledig stop met werken want 'dat is zo veel rustiger voor de kindjes' maar ik denk vooral dat ik dat rustiger voor mezelf vind omdat we dan kunnen stoppen met die idiote planning :')

En Away, ik besef hoe luxe wij het hebben hoor. Wij hebben de financiele vrijheid om daarin keuzes te maken en toegegeven, daar laten we ook wel wat dingen om, maar als alleenstaande ouder bijvoorbeeld zijn deze kwesties er niet. Dan is niet werken ook gewoon geen geld. Ik tel mijn zegeningen :) Mijn man werkt voor een hogeschool en zit in de onderwijs-cao en heeft enorm veel verlof per jaar. Dat zetten we in waar nodig (zoals deze week, als de vaste juf van Oudste op vakantie is en hij het hele weekend moet huilen omdat hij zo opziet tegen de vervangjuf, dan werkt mijn man halve dagen zodat hij hem elke dag naar school kan brengen en ook weer kan ophalen. Hem zomaar thuis houden als het lastig wordt kan niet - willen we ook niet - maar we kunnen wel zijn gevoel van veiligheid daar omheen vergroten, hem laten weten dat we er zijn als hij het zwaar heeft, dat is denk ik ook veel waard).
pi_165916758
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 16:13 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet, daarom gaf ik ook het voorbeeld van I, die naar mijn idee gewoon andere kindjes napraat. Het is daarom volgens mij erg moeilijk van tevoren goed te weten of je kind echt 'toe' is aan school, tenminste: op basis van wat je kind daar zelf over zegt. Het is meer het totaalplaatje van hoe je kind is, en het is volgens mij hoe dan ook van belang je kind hier goed in te begeleiden ook als het gaat om verwachtingen. Een kind heeft misschien een totaal andere/verkeerde voorstelling van wat school is.

Ik merk inderdaad ook dat 'vier-worden' een dingetje is voor veel volwassenen, logisch ook, want school is dan de meest logische stap en dat is niet alleen voor de kindjes maar zeker ook voor de ouders een mijlpaal. Als maatschappij geven we alle peuters het idee dat vier en naar school mogen de shit is, het is ook moeilijk om er niet enthousiast van te worden als driejarige :D

Sticker komt met regelmaat in de klas bij Oudste, hij vindt het allemaal wel gezellig en alles, maar zonder mij/ons wil hij (nog) niet. Oudste had dat ook, toen hij bijna 4 was en we zijn eerste schooldag doorspraken zei ik: 'Nou, en dan breng ik je en geef je de juf een handje en als je dan op je stoel zit ga ik zwaaien bij het raam en dan ga ik weg en..' 'HOEZO WAT WAAROM GA JIJ WEG DAN??!' Complete paniek, in alle leuke verhalen over school had NIEMAND hem ooit verteld dat de mama's niet mee gaan naar school :'( ;( :')
pi_165917603
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 18:39 schreef L-E het volgende:

[..]
Oudste had dat ook, toen hij bijna 4 was en we zijn eerste schooldag doorspraken zei ik: 'Nou, en dan breng ik je en geef je de juf een handje en als je dan op je stoel zit ga ik zwaaien bij het raam en dan ga ik weg en..' 'HOEZO WAT WAAROM GA JIJ WEG DAN??!' Complete paniek, in alle leuke verhalen over school had NIEMAND hem ooit verteld dat de mama's niet mee gaan naar school :'( ;( :')
Dit exact ja, heel herkenbaar! Het hielp ook niet dat mama wel mee mocht bij de peuterspeelochtend die de school eens in het half jaar houdt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_165917877
W wilde liever ook niet naar school, tot 2 wk van te voren, toen wilde ze ineens wel. Maar was wel lastig dat iedereen dan steeds begon met: oh bijna 4 dan ga je naar school, heb je er zin in? En dat W dan ongelukkig keek en nee zei.
Ze vind het wel leuk trouwens al wordt ze er erg moe van.

L vind het wel wennen. Wel lekker af en toe zonder zus, maar als we op woensdag samen W brengen wil hij liever dat ze ook weer mee terug gaat. Hij is ook dolblij als we haar weer gaan halen..

Oh en hij is net 2. om dat te vieren heeft hij voor t eerst op t potje geplast (en op de vloer omdat hij heel enthousiast opstond om te laten zien dat t lukte)
pi_165918364
Ik ben alleenstaand en werkeloos. Helaas al een hele tijd. Ik red het nu nog wel allemaal.
En Riley geniet er echt van het veel thuis zijn. KDV vond ze nooit erg, maar toch zie ik haar nu veel rustiger zijn. Wat het weer gaan werken (buiten totaal geen uitnodigingen voor gesprekken) nog moeilijker maak. Want eerlijk, ik geniet er ook van dat ik zoveel bij haar kan zijn :@

Ik ben blij om te lezen dat er meer (bijna)peuters zijn die er tegenop zagen om vier te worden.
Ik ben benieuwd wanneer bij haar de zin kom. Jarig zijn wil ze trouwens wel, want taart en slingers :D
pi_165919283
Mijn meiden hebben enorm veel problemen gehad met afscheid nemen bij de psz. Achteraf gezien zaten ze daa gewoon niet op hun plek. Op het kdv hebben ze echt wel stappen gemaakt. Het enige wat ze vervelend vinden is vroeg opstaan. Maar ja, dat moet ook als we grote broer naar school moeten brengen.

Vorig jaar had ik een gesprek met juf onder schooltijd. Dat kwam even zo uit. Er kwam een vervanger voor de klas en mijn meiden heb ik daar ook achtergelaten. Het viel niet eens op dat e 2 peuters tussen de kleuters zaten :D En ze hebben het er nu nog wel eens over.
pi_165920822
Net Jan zijn verjaardagscadeau besteld. Nav tip van een vriendin tiptoi starterset
pi_165921414
Tiptoi staat hier ook op de lijst :Y Volgens mij erg leuk idd.
pi_165924981
Ik krijg het vanavond in huis en zaterdag de 22ste vieren we zijn verjaardag dus twijfel of die zaterdag al geven of op de dag zelf maar moet hij naar school
  donderdag 13 oktober 2016 @ 07:32:08 #128
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165925045
Wij gaan deze sint/ verjaardag voor Hubelino. J heeft het grote Sint boek bekeken, en heeft alle knikkerbanen die ie kon vinden aangekruist, dus dat zit wel goed ^O^

Tiptoi kende ik ook nog niet, maar ziet er wel leuk uit. Al verwacht ik dat J er nu nog niets mee doet, daarvoor moet ie eerst een tijdje op school zitten denk ik.
pi_165925078
Vriendin die het aanrade haar zoon die 2 1/2 is vind het ook al leuk, ze had het voor zijn grote zus gekocht die in februari 5 wordt
  donderdag 13 oktober 2016 @ 08:02:29 #130
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165925181
Ik denk ook dat J het wel kan (Loco Bambino lukt ook al vanaf 2,5), maar hij is gewoon nog niet zo goed met stilzitten en 'werkjes' doen ;)
pi_165927102
Ik koop het ook voor M. En de meiden kunnen het dan ook wel proberen. Maar ik heb geen zin om 3 van die dingen in huis te halen. Of sowieso 3x hetzelfde.
pi_165929036
Ik ben verpest door het speelgoedtopic hier en mijn vrouw ook....wij gaan los online op die Hubolino vrees ik.

B zat vanochtend met zijn pink en ringvinger tussen de deur. Zo, wat een geluid komt er dan uit (sorry buurt) Het viel gelukkig reuze mee, maar hij moest en zou blauwe plekken zalf en een pleister. En op het KDV moest elk kindje het even zien van hem (en hij kreeg er kusjes op O+ )

Oh en vanochtend een enorm goed gesprek met een financieel adviseur gehad. Nu nog in conclaaf met 'onze' makelaar (wij willen een hogere vraagprijs) en ik geloof dat er dan toch echt een te koop bord in de tuin komt. :D
pi_165935131
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 08:02 schreef mousemicky het volgende:
Ik denk ook dat J het wel kan (Loco Bambino lukt ook al vanaf 2,5), maar hij is gewoon nog niet zo goed met stilzitten en 'werkjes' doen ;)
heb ik hier ook loco bambino wil ik met teun wat meer mee aan de slag kijken of hij zonder jan om zich geen daar wel de rust voor kan vinden
pi_165937742
Exode wat spannend .. en sneu van de vingertjes :*

Ik heb straks even wat filmpjes van tiptoi zitten kijken en ik vind het echt gaaf! Even overleggen wat manlief er van vindt.

Vandaag ging ik Djenna ophalen van haar 2e wendag op school. Afgelopen maandag had mijn man dat gedaan. Eerst heb ik een minuut of wat door de ramen zitten kijken hoe ze zich in groepsverband gedroeg en heerlijk zat te kneuten met klei. Echt fijn om te zien dat ze helemaal op haar gemak was en praatte en lachte met klasgenootjes. Ikzelf hoorde vroeger nergens bij en ben heel lang gepest. Dus altijd een beetje de angst dat dat ook bij mijn kinderen gebeurt, terwijl ik ze zon fijne schooltijd gun met vriendjes en vriendinnetjes. Ik wil die angst ook echt niet op de kinderen projecteren maar vanbinnen voel ik dat wel. Herkenbaar?
Toen ze me eenmaal ontdekte baalde ze een beetje en vroeg: 'mag ik hier een ander keertje weer spelen'? .. dus ze heeft het er prima naar haar zin denk ik

En weten jullie nog dat ik zo in mijn maag zat om mijn nieuwe wg te vrafen of ik niet wat later mocht beginnen zodat ze niet naar de VSO hoeft? Dat is ook geregeld ^O^ .. zo blij!
pi_165937766
Hubelino! Het is echt leuk!
Js heeft het gekregen voor z'n verjaardag. Ow vindt t bouwen leuk en Js het knikkeren :)

We hadden het er van de week nog over, maar ik kreeg dus net de uitnodiging voor Ow z'n school. Eind november is de wenochtend en dan mag hij vanaf 1 december al beginnen in een nieuwe instroomgroep. Ze starten met 10 kindjes die in december of januari jarig zijn....

Alleen echt starten in december, dat lijkt me veel te veel prikkels voor al die net nieuwe kleuters toch :')
Ik snap deze overweging echt niet!
Voorlopig was mijn plan: na de kerstvakantie starten... maar ik ga wel ff contact opnemen :)

Trouwens mijn kleine jongetje over ander lhalve maand al naar school sturen, ik weet niet of ik dat kan handelen hoor ;)
pi_165938030
Luuk wordt eind november 4 en gaat straks na de herfstvakantie al wennen.. Mn baby... :'(
*poef* nu is het weg
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:24:17 #137
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165938339
Loj, is het echt een apart klasje van 10? Dat klinkt namelijk wel luxe, wennen in een rustig/ klein klasje. Maar idd, december leek mij ook geen goede maand. J gaat in december ook wennen waarschijnlijk, en ik ben ook bang dat t allemaal te veel is, maar ja, niet echt veel andere opties, hij begint meteen na de kerstvakantie. Aan de andere kant, J past zoch snel aan aan nieuwe situaties, en als we na 5 december gaan wennen, hoop ik dat t goed komt ^O^
pi_165938814
Twinkle dat gevoel ken ik wel, ik ben ook lang gepest had wel vriendinnetjes en ook wel een paar vaste maar heb altijd wel een gevoel van er niet echt bijhoren gehad zolang ik mij kan herinneren.
Ik merk wel dat mijn jongens anders zijn. Maken makkelijk vriendjes, komen voor zichzelf op maar ook lief voor andere kinderen.

Ik heb de tiptoi net binnen gekregen ben benieuwd! Nog een week wachten! Is ook een spel van en beestjes etc zag ik
pi_165941703
Spannend! Wij vieren de verjaardag van djenna ook de 22e, samen met het kraamfeest. Ze is de 27e officieel jarig. Ja ik vond het ook gewoon echt fijn om die interactie te zien .. hoop dat ik dat gevoel bij mezelf ooit los kan laten.

En loj dat instromen in dec zou ik denk ik ook even een paar weken opschuiven. Als ik zie wat sinterllaas en het speelboek met djenns doen :X ... vind het wel tof dat ze het echt snapt en helenaal onder de indruk is. In nov samen de intocht kijken en op tv sinterklaasjournaal enzo .. O+ .. helemaal tof.
pi_165942725
Oh. Dat tiptoi is echt leuk. Maar die knikkerbaan ook. En ik heb ook al een paar boeken die wil. En een Woezel en Pip dekbed. Toch maar even op zoek naar een geldboom in mijn tuin :D

Loj, hij is er zelf toch al aan toe? In dat geval zou ik het wel overwegen om in december te laten wennen.

Twinkle, jouw kleine meisje bij een kleuter O+

Goitske. Bij jou schiet het ook al. Dat je bijna de moeder van eens kleuter bent O+
pi_165942989
Als luuk niet al elke dag op school rond zou lopen zou ik er ook aan denken om zijn schoolgang uit te stellen tot januari. Maar hij gaat dat echt niet pikken. Hij wilde met zijn derde verjaardag al naar school.
Van ons krijgt hij een fiets voor zijn verjaardag.

En ik ben zo trots op m. Hij eet al bijna 2 jaar amper, beetje pasta met geraspte kaas, halve kipburger, patat en poffertjes. Daar bestond het zo ongeveer uit. Ik zorg voor hem dat er elke maaltijd 1 component is welke hij lust. Hij weigert te proeven. Het wordt gedoogd op zijn bord. Maar gisteren.. Z'n zus zei dat de aardappelbolletjes echt net als patatjes smaakte. Hij wilde er wel 1 proeven. En heeft uiteindelijk ook mijn bord leeg gegeten. Vanmorgen in de supermarkt wilde hij vanavond wel worteltjes eten. Dus maar meegenomen.
Hij heeft vanavond 2 worteltjes gegeten.
Okey, das nog niks, maar voor hem zo'n enorme mijlpaal.
Luuk is een jongen van zelf beslissen zijn we achter, lopen, zindelijk, fietsen en hopelijk nu dus ook eten.
*poef* nu is het weg
pi_165943312
Spannend, alle kinderen die gaan wennen en de grote stap gaan maken.

kaatje, wat goed van luuk! Knap dat hij zichzelf overwint met het eten! *O* .
Ik weet ook niet wat ik meemaak met I de laatste tijd: waar ik me een paar weken geleden nog wat zorgen maakte over haar gewicht en dat ze toch wel erg magertjes was, is dat ineens helemaal omgeslagen. Die eet echt voor twee. En het avondeten gaat ook ineens goed. Ze zit voor haar doen goed te eten, ongeacht wat er op haar bord ligt. En zegt dan ook nog vaak: 'Het is echt heel lekker!'
En wat ik ook zo grappig vind, hoe snel je dat ziet. Ze heeft nu weer zo'n gezellig rond buikje, en ook die wangetjes worden ronder. O+ .

Tiptop lijkt me ook wel een aardig cadeau, voor haar verjaardag wellicht. Denk dat het wel wat voor haar is. Ik ging vandaag even puzzeltjes met haar doen, en daar gaat ze ineens enorm mee vooruit. Zo gaaf om te zien, dat ze gewoon echt in een paar weken een soort sprong maken daarin.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165943872
Wat goed om te lezen KJ! Steeds een stapje vooruit en dat op zijn eigen tempo.

Hier wel herkenbaar Franny. M is over het algemeen een goede eter en lust een hoop maar heeft, sinds hij vast voedsel eet, altijd erg afwisselend gegeten. Dan weer weken heel weinig en dan weer weken ineens heel veel. Sinds een week of 4 eet hij weer veel. Dat wil zeggen dat hij alles dat hij voorgeschoteld krijgt opeet en regelmatig om meer vraagt.
Bij hem zie je het direct aan z'n beetjes die worden zachter/voller en ribben zijn niet meer zo engig zichtbaar.
Grappig om te merken hoe dat zichzelf regelt.

Even klagen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:03:01 #144
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165946489
Mabawa, hij moet toch nog zeker een jaar? Als hij een beetje een makkelijke wenner is zou ik het zeker overwegen.

V is met nog 9 maand te gaan tot school overgestapt en hij is echt de makkelijkste niet. Beste beslissing ooit. (Dit was wel echt voor hem dus misschien dat dat nog verschil maakt)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165946564
Wij zijn ook over gestapt van gastouder naar kdv 4 maanden voor sofie 4 werd. Het kdv had wel een nso ernaast. Maar zelfs als dat niet was hadden we denk ik ook overgestapt. Het werkte niet meer bij de gastouder.
*poef* nu is het weg
pi_165946584
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 07:03 schreef AwayTL het volgende:
Mabawa, hij moet toch nog zeker een jaar? Als hij een beetje een makkelijke wenner is zou ik het zeker overwegen.

V is met nog 9 maand te gaan tot school overgestapt en hij is echt de makkelijkste niet. Beste beslissing ooit. (Dit was wel echt voor hem dus misschien dat dat nog verschil maakt)
Ja hij is vrij makkelijk. Alleen zou ik me zo schuldig voelen tegenover hem want hij heeft het zo naar z'n zin. Voor zijn plezier zou het niet hoeven zeg maar. Hij heeft het altijd over z'n vriendjes en voelt zich daar veilig en op zn plek.
Dus wil ik 'm dat afnemen omdat ik me erger de organisatie daar?
pi_165946611
In dat geval, als hij het zo naar z'n zin heeft, zou ik het niet doen. Maar misschien kun je wel contact opnemen met ouders die wel in de ouderraad zitten om hen te vertellen wat jouw ergernissen zijn. Misschien kunnen ze er wat mee en kun je steun vinden bij ze? Ik praat ook wel eens met andere ouders over wat zij van het kdv vinden en iedereen heeft wel wat op te merken, ook al zijn we uiteindelijk toch wel tevreden. Het is wel prettig om af en toe even tegen elkaar beetje te kunnen spuien of navragen wat een ander daarvan vindt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165947187
Dat scheelt idd wel. Wij Brachten sofie elke dag krijsend naar de opvang. Ze wilde absoluut niet meer erheen.
Bij de huidige opvang gaan ook organisatorisch dingen mis, maar de kinderen vinden t helemaal geweldig.
*poef* nu is het weg
pi_165947363
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 07:37 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ja hij is vrij makkelijk. Alleen zou ik me zo schuldig voelen tegenover hem want hij heeft het zo naar z'n zin. Voor zijn plezier zou het niet hoeven zeg maar. Hij heeft het altijd over z'n vriendjes en voelt zich daar veilig en op zn plek.
Dus wil ik 'm dat afnemen omdat ik me erger de organisatie daar?
Ik zou dan heel erg inzetten op het laatste jaar daar mijn eigen ergernissen proberen op te lossen. Inderdaad in gesprek met andere ouders, maar ook met het kdv zelf. Op school erger ik me wel eens (met name aan de communicatie over praktische zaken) maar als ik dat met andere ouders bespreek geeft dat wel wat lucht, omdat zij er of anders in staan en ik daardoor kan relativeren, of zij zijn het met mij eens waardoor ik me gesterkt voel :)

Hier ook al bezig met de verlanglijsten. Dat wil zeggen: Oudste schrijft ze zelf. 'Ze', ja, want elke twee dagen is er een nieuwe lijst natuurlijk :') Combobreaker: ik vind tiptoi niet leuk dus dat komt er niet op 8-)
pi_165947595
Is het puur organisatorisch waar je tegenaan loopt, Mawaba, of is het ook pedagogisch inhoudelijk? Dat laatste zou ik zelf moeilijk vinden, terwijl het organisatorische misschien op te lossen is. Ik zou idd met de ouderraad praten en het kdv zelf, als je dat niet al gedaan had.

Og gut, kerst enzo ja. Sint doen we hier weinig aan, dus dat scheelt (een aankomst op de NL'se school en verder een gezellig avondje) maar kerst... We gaan ergens in het nieuwe jaar verhuizen, dus ik heb geen zin om voor die tijd mijn huis weer vol te gooien, juist nu ik het zo fijn aan het legen ben. En wat ik zou moeten kopen voor haar...? Ze heeft al zoveel, en ik wil voorkomen dat ze 10 poppen en 1000 soorten duplo heeft, zeg maar. Puzzels met echte stukjes denk ik. Boeken heb je nooit genoeg. Luisterboeken misschien... Zo'n tiptoi zou er hier ook niet in komen :@
pi_165947608
Oh wat veel bijna-kleuters ineens! Ik heb Otje net achtergelaten voor haar eerste ochtend wennen. Gelijk twee meisjes die zich over haar ontfermden. O+
pi_165947700
Waarom tiptoi niet, Roomsnoes?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165947933
Vooropgesteld dat ik het nog nooit in handen heb gehad dan. Maar ik vind het jammer dat het zo'n enorme kennis-focus heeft. Ze zeggen dat je op speelse wijze dingen kan leren, maar ik zie het speelse niet, behalve met zo'n stift drukken. Daarbij lijkt de info op het youtubefilmpje beperkt, en een kind kan dus niet zelfstandig de diepte in gaan bij de thema's die hij/zij interessant vindt. Daarbij noemen ze het interactief, maar ik vind de communicatie nogal in één richting gegaan.

En die globe bv. Die vroeg: "vind een land met meer dan x aantal km2 oppervlakte". Is dát nou leuke info over een land?

Nou ja. Ik denk iig dat je met een "dode" globe of atlas meer interactie hebt met je moeder er naast dan zo'n stift.
pi_165948215
Oké, bedankt voor je uitleg.

Ik denk dat het voor mij heel goed naast elkaar kan. We hebben een enorme kast met boeken en daarin ook een wereldatlas etc. Kan me voorstellen dat als ik meekijk met I we vanzelf ook wel eens zoiets erbij zullen pakken. Ik heb ook geen hoge verwachtingen ervan, zie het toch vooral als speelgoed. Maar ik houd er wel van om selectief te zijn in wat we in huis halen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165950115
Er is vast niks mis mee hoor ;) Maar ik ben kritish. Én ik houd vooral niet van speelgoed dat tegen me praat :D
pi_165951078
Weet iemand toevallig hoe babyvriendelijk plaswijckpark is als in magnetronvoorziening en verschonen? Zondag belooft het mooi weer te worden dus had gedacht daar D en B daar een groot plezier mee te kunnen doen.
pi_165951252
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 22:11 schreef Omentielvo het volgende:
Oh. Dat tiptoi is echt leuk. Maar die knikkerbaan ook. En ik heb ook al een paar boeken die wil. En een Woezel en Pip dekbed. Toch maar even op zoek naar een geldboom in mijn tuin :D

Loj, hij is er zelf toch al aan toe? In dat geval zou ik het wel overwegen om in december te laten wennen.

Twinkle, jouw kleine meisje bij een kleuter O+

Goitske. Bij jou schiet het ook al. Dat je bijna de moeder van eens kleuter bent O+
Het schiet nu zeker op! Nu herfstvakantie en dan echt naar school

Mener was hem gesmeerd vanmorgen :o
Ik stond tw wachten en hij was sneaky de klas uit gegaan zag mij en mamaaaaa
Dus maar ff terug gebracht :(

Hij begreep het niet ze hadden soep gemaakt en gegeten naja hij weigert soep te eten en dacht nu is mama er dus ik mag mee :o
pi_165951842
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Weet iemand toevallig hoe babyvriendelijk plaswijckpark is als in magnetronvoorziening en verschonen? Zondag belooft het mooi weer te worden dus had gedacht daar D en B daar een groot plezier mee te kunnen doen.
Geen idee, maar een thermosfles kokend water en een flesje koud water mee zodat je overal een fles kan maken, en verschonen in de wandelwagen? Zo deed ik het op pad met Tas en Annie, ging prima ^O^ !

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2016 13:56:45 ]
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:59:56 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165951908
OMG school...... hier duurt t nog een halfjaar, maar ons kdv heeft een toffe samenwerking bedacht met de school: alle kindjes van 3+ die op die school ingeschreven staan, gaan op dinsdagochtend met een leidster daarnaartoe ^O^

Gratis wennen dus, met een vertrouwd clubje kinderen en leidster, en ik kreeg te horen dat E het echt zó leuk had gevonden! O+

Ik denk wel dat ze het straks moeilijk krijgt met het feit dat ze er 5 dagen achter elkaar naartoe moet. Ik werk nu 3 dagen, en als die dagen achter elkaar zijn ingeroosterd vindt ze het de derde dag ook al niet leuk meer om te gaan. Maargoed, aan t eind van de middag halen we haar gelukkig wel altijd vrolijk op.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:01:30 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165951946
Oh en jongens ik mis dit wel, even een inhoudelijk verhaal typen (en die van jullie lezen!) maar ik kom er echt niet aan toe....

Zit meestal online op mn telefoon en dan ben ik óf op mn werk, of ik heb 2 kindjes om me heen. En dan gaat t dus niet. Ook mn avonden heb ik nog niet voor mezelf; S is elke avond nog beneden tot ik naar bed ga :O (maar hij is gelukkig wel heul lief O+ ;) )
pi_165953191
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Weet iemand toevallig hoe babyvriendelijk plaswijckpark is als in magnetronvoorziening en verschonen? Zondag belooft het mooi weer te worden dus had gedacht daar D en B daar een groot plezier mee te kunnen doen.
Magnetron in het grote restaurant is er volgens mij wel. Maar weet ik voor 80% zeker.
Verschoon mogelijkheden zijn er absoluut.
pi_165953485
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Weet iemand toevallig hoe babyvriendelijk plaswijckpark is als in magnetronvoorziening en verschonen? Zondag belooft het mooi weer te worden dus had gedacht daar D en B daar een groot plezier mee te kunnen doen.
Ik ben gister geweest en ze hebben er verschoonplekken en een magnetron in het restaurant. Ze hebben ook zat toiletten maar daar geen verschoonplekken.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165953829
Top om te weten! Dan gaan wij zondag gezellig naar Rotjeknor O+
pi_165954388
LB, ze hoeft toch ook niet meteen vijf dagen? Rustig opbouwen kan ook :)
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:33:04 #165
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165954679
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:17 schreef L-E het volgende:
LB, ze hoeft toch ook niet meteen vijf dagen? Rustig opbouwen kan ook :)
Ja gelukkig wel inderdaad!

Ik laat het aan haar. Als ze de eerste tijd op woensdag geen zin heeft doen we die misschien als pauzedag. Of maar half ofzo.

Ben heel erg benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen! Geen idee hoe 'streng' ze in de 0-klasjes al zijn, maar ze zou het wel eens moeilijk kunnen krijgen met iets 'moeten' :')
pi_165954847
Zoë ging 3 dagen tot het einde schooljaar. En Féline gaat ook niet meteen een hele week. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165955174
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:33 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja gelukkig wel inderdaad!

Ik laat het aan haar. Als ze de eerste tijd op woensdag geen zin heeft doen we die misschien als pauzedag. Of maar half ofzo.

Ben heel erg benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen! Geen idee hoe 'streng' ze in de 0-klasjes al zijn, maar ze zou het wel eens moeilijk kunnen krijgen met iets 'moeten' :')
Hier echt niet streng hoor. De 0de-groepers krijgen echt de ruimte om lekker aan te prutsen en te ontdekken. Het enige 'moeten' ligt in een fatsoenlijke omgang met andere kindjes en verder krijgen ze de ruimte om hun draai te vinden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:14:09 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165955268
Ah nou dat moet lukken met een kind dat altijd al naar een kdv gaat oO<
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:22:16 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_165955371
M ging de eerste weken halve dagen. Ik verwacht dat de meiden wel gewoon volle bak gaan. Eigenlijk moet dat ook wel een beetje. Want de enige dagen dat ik ze thuis kan houden zijn de woensdag en vrijdag. Maar dan moeten ze alsnog om 08.20 op het schoolplein staan om grote broer weg te brengen.

Hier geen 0-groep maar dan nog hebben nieuwbakken kleuters alle mogelijkheden om "te prutsen en te ontdekken" :Y Misschien dat het met kleuters van november anders is? Dat die toch vrij snel hun draai moeten vinden in groep 1 omdat ze maar zo kort in groep 1 zitten?
pi_165955740
Hey een Jan die op het vloerkleed in slaap is gevallen was moe van school

Ze hadden vandaag soep van de oma(s) nav kinderboekenweek. Jan dacht soep is klaar, mama is buiten ik ga! Dus weer naar binnen gebracht _O-

Vanmiddag slapen en zitten nu al een half uur te klooien in bad

Ohja Jan was de soep lekker?
Nee mama was vies. Zat bloemkool prei en wortel in _O- Mats vond het ook niet lekker _O- stelletje zeikerds dat ze ook zijn
pi_165966211
Tiptoi hebben wij hier ook en ik vind het boek over de aarde, een soort van atlas en het engels boek erg leuk. Alleen pakt L hem niet vaak. Voor mini's zou ik eerder voor bijvoorbeeld bambino loco kiezen daar hebben ze meer aan en dat sluit meer aan bij hun belevingswereld dan een tiptoi is mijn mening.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 07:48:50 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_165966346
Lieve kleine grote Lou, je was al een peuter maar nu ook officieel *O* gefeliciteerd en welkom Skittles :D
disclaimer
pi_165966494
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 07:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tiptoi hebben wij hier ook en ik vind het boek over de aarde, een soort van atlas en het engels boek erg leuk. Alleen pakt L hem niet vaak. Voor mini's zou ik eerder voor bijvoorbeeld bambino loco kiezen daar hebben ze meer aan en dat sluit meer aan bij hun belevingswereld dan een tiptoi is mijn mening.
Hier blijft het ook liggen, tiptoi. Komt misschien door het gebrek aan rust hier in huis. Of nou ja, ze verveelt zich nooit. Altijd andere dingen te doen. Als er al alleen gespeeld wordt dan is het iets creatiefs.
Met een meidenkwartet
pi_165966589
Ik denk inderdaad ook niet dat mijn meiden er de rust voor zouden hebben. Maar voor M zou het wel iets leuks zijn om op zijn kamer te doen.

Ik ben sowieso nogal inspiratieloos voor Sinterklaas en verjaardagen. Speelgoedtopic maar eens doorpluizen.
pi_165967022
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 08:51 schreef Kyara het volgende:
Ik denk inderdaad ook niet dat mijn meiden er de rust voor zouden hebben. Maar voor M zou het wel iets leuks zijn om op zijn kamer te doen.

Ik ben sowieso nogal inspiratieloos voor Sinterklaas en verjaardagen. Speelgoedtopic maar eens doorpluizen.
Ik ga echt heel minimaal dit jaar. We hebben alles en ze spelen nergens mee. Heb wel geleerd dat ik beter gewoon goede duurdere stiften kan kopen dan dure dingen die leuk lijken maar waar niemand hier naar omkijkt.
Met een meidenkwartet
pi_165967605
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 08:51 schreef Kyara het volgende:
Ik denk inderdaad ook niet dat mijn meiden er de rust voor zouden hebben. Maar voor M zou het wel iets leuks zijn om op zijn kamer te doen.

Ik ben sowieso nogal inspiratieloos voor Sinterklaas en verjaardagen. Speelgoedtopic maar eens doorpluizen.
nou dat heb ik dus ook, wil het niet te gek maken maar wil gewoon geen autos en meuk er meer bij :@
pi_165969911
Ik ben net nog even met B een overhemd met ruitjes gaan kopen. We hebben vanmiddag een feestje en mijnheer moet en zal een 'feestbloes' aan hebben. Helaas paste geen enkele bloes meer :@ Leuk een kind met een modemening ;)

Gisteren kwamen er vrienden met kinderen (meisje van 3, meisje van 5) eten. Na het eten mochten ze even tv kijken, echt geen verschil hoor tussen die 2 meisjes en B. Zij gingen netjes zitten, zongen mee, dansten mee en B rende door de kamer, sprong van de bank, kortom er moest nog wat energie uit. _O- Of hij wilde indruk op ze maken, dat kan ook.
pi_165970526
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 08:51 schreef Kyara het volgende:

Ik ben sowieso nogal inspiratieloos voor Sinterklaas en verjaardagen.
Ja dat probleem hebben we hier dus ook. Je wil niet met lege handen aan komen maar dingen kopen om het kopen is ook weer zoiets -O-

Ik weet nog wel dat ik vroeger echt jaaaaren een bepaalde serie van Playmobil spaarde (en in een periode dat ik zelf nog geen kinderen had, nu met heel veel spijt!, verkocht :') ). Dus er was altijd wel weer een uitbreiding wat ik dan voor mijn verjaardag of sinterklaas kon vragen ofzo.

Maar a) weet ik niet of ze playmobil wel leuk vinden en b) denk ik dat ze daar nog net te klein voor zijn.

Lastig wel -O-
pi_165971118
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:45 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja dat probleem hebben we hier dus ook. Je wil niet met lege handen aan komen maar dingen kopen om het kopen is ook weer zoiets -O-

Ik weet nog wel dat ik vroeger echt jaaaaren een bepaalde serie van Playmobil spaarde (en in een periode dat ik zelf nog geen kinderen had, nu met heel veel spijt!, verkocht :') ). Dus er was altijd wel weer een uitbreiding wat ik dan voor mijn verjaardag of sinterklaas kon vragen ofzo.

Maar a) weet ik niet of ze playmobil wel leuk vinden en b) denk ik dat ze daar nog net te klein voor zijn.

Lastig wel -O-
Eva heeft voor haar 4e de dierentuin van playmobil gekregen en daar kunnen we ook steeds uitbreiding voor vragen. Maar ze begon er pas op haar 5e mee te spelen.
Ik heb wel wat ideeën voor beide dames. Maar er moeten 2x zakken gevuld worden dus heb net maar de Bart smitboeken gehaald voor inspiratie
pi_165971186
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:30 schreef danic het volgende:

[..]

Eva heeft voor haar 4e de dierentuin van playmobil gekregen en daar kunnen we ook steeds uitbreiding voor vragen. Maar ze begon er pas op haar 5e mee te spelen.
Ik heb wel wat ideeën voor beide dames. Maar er moeten 2x zakken gevuld worden dus heb net maar de Bart smitboeken gehaald voor inspiratie
Glitter klei!! Een hit!
Veel inspiratie maar heb alles al :) :)

Playmobil, Barbie, Lego spelen ze hier al veel mee. Grote zussen he. Scheelt zoveel ivm mijn oudste.
Met een meidenkwartet
pi_165971949
Bekend euvel, hier ook enorm veel al in huis. Wij proberen de cadeaus wat persoonlijker te maken tegenwoordig. Zo krijgt Oudste onder andere een armbandje met de as van Elva (dat wil hij graag) en ik denk dat ik iets van een BroertjesBoek (oid) maak met foto's van de jongetjes samen afgewisseld met grappige gesprekken tussen ze. Leuke accessoires voor hun kamers doet het ook altijd goed. Ik heb een dinolamp op het oog (http://www.emetmoi.be/nl/lights-on-/1183-t-rex.html). Qua prijs een cadeau van meerdere mensen samen, dus dan hoef je in ieder geval niet nog iets te bedenken ;)

Wat nog meer op de verlanglijsten staat: museumjaarkaart, step, mp3-speler, monopoly, verkleedkleding, play doh cakeparty. Dat lijken wellicht veel dure dingen, maar met kerst wordt bij de schoonfamilie nogal groots uitgepakt. Echt hoor, het aantrekken van de economie is volledig door toedoen van mijn schoonouders :') :7
pi_165972147
Wat een goed idee van dat armbandje LE. Heel waardevol! Net als dat broertjesboek :)

Ik wilde al heel lang een boek maken met alle familieleden er in, ook mijn overleden ouders. Dat kan natuurlijk ook als kerstcadeau! Goede tip :)

En ik denk dat ik voor zo'n mooie houten regenboog ga. Die voegt spel toe aan het speelgoed wat ze al heeft-zonder dat het dan zo'n overdaad wordt weer.
pi_165972349
Hier hebben ze ook genoeg. Paar kleine cadeautjes van de sint zodat ze iets uit te pakken hebben en de rest in de spaarpot voor nieuwe Efteling abo's! Hoef ik ook niet na te denken over cadeautjes B-)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165974126


Mijn mini is 3 jaar *G* :o

Hubelino was een schot in de roos en een houten treinbaan ook. Fijn, van beiden genoeg uitbreidingsmogelijkheden voor kerst ^O^
pi_165974414
Gefeliciteerd Gotc *O* *O*
S. 2014
J. 2016
pi_165974792
Van harte, GotC!! En fijn dat het speelgoed in de smaak valt. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165974846
Gefeliciteerd Gotc! *O*
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:34:11 #188
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165975494
Gefeliciteerd GotC! *G*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165975739
GotC van harte! *G*

Voor 5-12 ook hier m.n. kleine dingen, klei, strijkkralen, stickers e.d. (en één heel groot ding, ik bestelde een Wobbel, initieel voor Otjes verjaardag, maar ik wil niet dat hij alleen van haar is ivm later gedoe, dus krijgen ze hem samen.
pi_165975832
Gefeliciteerd Gotc! Fijn dat de cadeaus goed in de snaak vielen. Houtenspoor valt volgens mij altijd goed!
pi_165975858
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:54 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat een goed idee van dat armbandje LE. Heel waardevol! Net als dat broertjesboek :)

Ik wilde al heel lang een boek maken met alle familieleden er in, ook mijn overleden ouders. Dat kan natuurlijk ook als kerstcadeau! Goede tip :)

En ik denk dat ik voor zo'n mooie houten regenboog ga. Die voegt spel toe aan het speelgoed wat ze al heeft-zonder dat het dan zo'n overdaad wordt weer.
mijn schoonzusjes hebben die ook. Voor mijn jongens echt niet iets maar hun dochter speelt er veel mee zeggen ze
pi_165975905
Die houten regenboog staat hier vooral mooi te zijn. -O-
pi_165976405
Gefeliciteerd GotC!
pi_165978837
GotC gefeliciteerd met T! *O* Wat een toffe koekjes hadden jullie! O+
pi_165979145
GotC gefeliciteerd! *G*

Mooie bijzondere cadeaus LE

Dingen als knutselspullen, strijkkralen, stickers etc zijn hier eigenlijk altijd wel op voorraad. Misschien een velletje Frozen stickers ( :') ) in de schoen of zo.

Meiden zijn nu wel steeds met met hun poppen aan het spelen dus misschien iets in die richting. Ik wil sws een poppendrager voor de maken :Y En misschien nog iets van een puzzel of zo. Lastig is dat ik voor J echt wel wat dingen kan bedenken terwijl D nog steeds zoekende is wat ze leuk vindt. Ze vindt nu alles leuk wat J en M leuk vinden. Hoewel zij wel -als enige- met haar my little pony speelt. En verder komt school er natuurlijk aan dus voor alledrie een rugzak en voor de meiden drinkbeker en broodtrommel.

Hmmm... er komt zo nog best wel wat uit. Voor hun verjaardag krijgen de meiden in elk geval een dierentuin abo.
pi_165990114
Planning hier was om naar burgerszoo te gaan maar toen we er langs reden al mega volle parkeerplaatsen. Dus ff op google gekeken wat er nog meer leuk was voor de kinderen kwam ik op stadsboederij presikhaaf uit dus daar naar toe gereden en de jongens vonden het geweldig!



pi_165990137
Leuke ideeën zeg. Dat naar school gaan voelt nog zo ver weg. Gaat vast snler dan ik denk.

Qua leuke persoonlijke cadeautjes kwam ik laatst op fb zo'n eigen na prentenboek tegen, op basis van de letters van de naam, een verhaallijn. En elke dubbele letter had ook echt een ander ding met die letter. Oh even gekeken, het heet lost my name. Wil ik voor derde verjaardag erbij bestellen denk ik. Wel prijzig, 20¤ oid?

Nou we zijn paardagen Center parks maar wij zijn genezen voor komende jaren. Geef mij maar landal. Wat een massa, drukte, groot. Voor mijn tweejarige nauwelijks wat uitdagende, vooral vanaf 6/8 jaar is het leuk. Zitten in heijderbos.
  zondag 16 oktober 2016 @ 15:46:53 #198
73386 Fazz
onderweg
pi_165991117
Gefeliciteerd nog met Loutje, Skittles! *O*

En GotC met T *O* alweer 3!

Goede kadotips om te lezen, ik wil echt voorkomen dat ons huis dichtslibt met speelgoed dus ben ook kritisch om wat er in komt. Er gaat ook regelmatig wat weg richting de kringloop...
  zondag 16 oktober 2016 @ 18:33:37 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_165995166
Wat grappig Goitske, ik kom/kwam daar ook regelmatig.

Hilmo, voor jongere kinderen vind ik landal ook fijner. Wij zijn nu een dagje op een roompotpark
pi_165995633
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 18:33 schreef Kyara het volgende:
Wat grappig Goitske, ik kom/kwam daar ook regelmatig.

Hilmo, voor jongere kinderen vind ik landal ook fijner. Wij zijn nu een dagje op een roompotpark
soms zijn de leukste uitjes gratis!
pi_166007495
gotc welkom

goitske ziet er weer leuk uit

ik was bij sac aan het peilen of ze een nieuw keukentje wilde van sinterklaas. nee een blauwuw roboethond zei ze. d'r zus wil een robothond dus zij ook.

franny hoe gaat het nu

/geen hoofdletters ed, pest aan met een hand typen.
pi_166011674
Leuk Goitske, ik ben daar ook wel eens geweest. Lekker ruim opgezet daar :)

He FR hoelang nog gips? Verder alles wel te doen?

Soms ineens het besef dat je kind zo groot wordt. O+
M. net op zijn fiets naar de supermarkt, al zingend en dan ook nog willen stoppen om elke passerende auto te benoemen. Op de terugweg mij de weg wijzen en dan ook echt "Hier naar links mama! Hier gaan we naar rechts!"

Zucht... zo groot en wijs ineens.
O+ O+
pi_166014551
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 10:14 schreef ferrari_rood het volgende:
.
franny hoe gaat het nu

/geen hoofdletters ed, pest aan met een hand typen.
Lief dat je het vraagt. Het gaat nu op zich wel: ik geef niet meer over en dat maakt al veel verschil. Ik voel me daardoor minder totaal belabberd. Maar het is allemaal wel redelijk 'precair', want wat ik eet maakt veel uit. Enerzijds heb ik veel trek in zwaar en vettig eten, anderzijds protesteren mijn maag en darmen daar ook weer tegen. Ik heb ook echt veel last van darmkrampen, werd er vannacht gewoon wakker van. Verder is het superfijn dat het vakantie is nu, dus geen druk van dingen moeten doen.

Vanmiddag was ik alleen met I thuis en ik kreeg een aanval van totale moeheid, ik kon mijn ogen gewoon niet openhouden. Dus in slaap gevallen op de bank terwijl I lekker aan het spelen was.Ik schrok echt wakker omdat ik haar ineens heel naar hoorde hoesten en even dacht dat ze aan het stikken was in iets. Pffff. Bleek dat ze gewoon hoestte vanwege de verkoudheid die ze heeft opgelopen. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 17 oktober 2016 @ 16:38:49 #204
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166015167
Robothond! Dat klinkt duur. Ik vind die Zoomer wel schattig :)
Ik weet ook nog niks voor sinterklaas voor Nora. Ik zoek iets waar ze zich een beetje in kan verliezen, maar ik weet niet of dat er wel is.
Misschien met een poppenhuis, maar dat vind ik dan weer te prijzig.

Heeft hij ook echt links en rechts goed, Mabawa? :o

Fijn dat je iig niet meer hoeft te spugen, Franny. Maar niet fijn wakker worden zo!
Die aanvallen van totale moeheid ken ik. Ik heb ook een paar keer gehad dat ik gewoon op de bank in slaap viel, had Nora de iPad er bij gepakt en ging rustig naast me zitten :@
Die overheersende moeheid ging hier beter met 11/12 weken, dan had ik soms heel af en toe nog een aanval. Nu helemaal niet meer gelukkig.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_166016903
Grote M O+ gaaf als ze ineens zo wijs zijn. Ik mag woensdag terug naar het ziekenhuis. Gips eraf voorgoed hoop ik.

@sylver mp is mijn beste vriend ik heb de teksta gekocht.

[ Bericht 1% gewijzigd door F_r op 17-10-2016 18:37:19 ]
  maandag 17 oktober 2016 @ 19:58:09 #206
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166019654
Ohja, mp! Slim, misschien ook maar eens kijken voor een poppenhuis :)

Die Teksta ziet er ook leuk uit :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_166023594
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:58 schreef Sylver_ het volgende:
Ohja, mp! Slim, misschien ook maar eens kijken voor een poppenhuis :)

Die Teksta ziet er ook leuk uit :)
Hij maakt een takke herrie. We moesten hem even testen vriend ^O^ *O*

Kat }:| :? :N
pi_166029920
Nou Sylver, ja echt bijna altijd! Maar hij begon daar een jaar geleden ineens mee in de auto bijv. en heb toen direct goed uitgelegd. :D

Fijn FR, ik hoop dat het woensdag goed blijkt te zijn.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:15:00 #209
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_166035907
Mijn zoon wordt zaterdag 4 jaar. Nu zit ik te verzinnen wat voor cadeau ik voor hem kan kopen. Zelf wilt hij een robot hondje. Maargoed, dan denk ik ; nóg meer speelgoed. Zijn er/hebben jullie typische cadeaus voor een 4 jarige?

Hij gaat straks naar de basisschool maar hij heeft al een rugzak. Hij houdt van voetballen maar heeft al een voetbal. Hij houdt van puzzelen, maar heeft al legio puzzels.

Suggesties? :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:29:37 #210
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166036235
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:15 schreef onlogisch het volgende:
Mijn zoon wordt zaterdag 4 jaar. Nu zit ik te verzinnen wat voor cadeau ik voor hem kan kopen. Zelf wilt hij een robot hondje. Maargoed, dan denk ik ; nóg meer speelgoed. Zijn er/hebben jullie typische cadeaus voor een 4 jarige?

Hij gaat straks naar de basisschool maar hij heeft al een rugzak. Hij houdt van voetballen maar heeft al een voetbal. Hij houdt van puzzelen, maar heeft al legio puzzels.

Suggesties? :)
Broodtrommel/ drinkbeker/ gymtas/ evt. gymschoenen (al vind ik dat meer een moetje) dat is wat er hier sowieso komt als zoon in januari 4 wordt.

En verder, ipv speelgoed: een abonnement op de dierentuin, en dagje efteling/ plopsaland/ toverland/ insert uitje dat zoon erg leuk zou vinden?
pi_166036371
Mijn dochter die over een paar weken vier wordt will alleen maar zo'n knuffel hondje dat kan lopen. En mijn andere dochter will alleen maar bunchems en een zeemeermin barbie die in bad mag. Dus dat krijgen ze.
En verder alleen: glitterklei, rugzakken, bekers en trommels. Geen speelgoed want we komen er al in om. Dus ik vrees dat ik niet veel inspiratie breng :+
Met een meidenkwartet
pi_166043208
Ik moest vandaag zo lachen om I. We zaten op de fiets en ik begon beetje lyrisch tegen haar over de mooie herfstkleuren van de bomen: geel, bruin en rood. Hoor ik ineens achter me zo'n verveeld: "Jaaaa-aaaa."

Oké, mama houdt haar mond al. :') . _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166044636
Ik heb jan zijn lijstje net aangevuld met

Stickers, gekleurd papier, kleurboek etc
Paraplu
Pantoffels
pi_166044651
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 20:15 schreef Franny_G het volgende:
Ik moest vandaag zo lachen om I. We zaten op de fiets en ik begon beetje lyrisch tegen haar over de mooie herfstkleuren van de bomen: geel, bruin en rood. Hoor ik ineens achter me zo'n verveeld: "Jaaaa-aaaa."

Oké, mama houdt haar mond al. :') . _O- .
nog net geen duuuhhhhh
pi_166044696
Teun kwam vandaag van de gastouder en ivm een natte vroek van plassenstampen op de terugweg alvast de pyjama aangedaan. Eten klaar Teun knock out op de bank, wakkerworden lukte niet dus maar zo naar bed gebracht O+
pi_166045113
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 20:15 schreef Franny_G het volgende:
Ik moest vandaag zo lachen om I. We zaten op de fiets en ik begon beetje lyrisch tegen haar over de mooie herfstkleuren van de bomen: geel, bruin en rood. Hoor ik ineens achter me zo'n verveeld: "Jaaaa-aaaa."

Oké, mama houdt haar mond al. :') . _O- .
:D

Hier ging man vanmiddag weg, en Saar ging m uitzwaaien waarbij ze hem veel plezier wenste. O+ ze word zo groot ook!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:51:34 #217
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_166045889
Hahaha Franny, hier ook zo'n dametje.. ze roept dan: mam, mam, mama, mahamaaaa B-)

En wat lief is dat GM, als 1 van ons weggaat of onze ouders zegt ze ook altijd: doei doei, kijk je uit O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_166046098
Hahaha Franny!

Wij hadden een lekker dagje met zijn 2tjes vandaag, B naar KDV en wij samen gaan shoppen, erg fijn!
Wij waren vanochtend aan het ontbijt nogal melig, zegt B 'de mama's doen gek' met zijn verwonderd hoofd maar wel met pretoogjes. :)
pi_166046224
Oh en B moet eigenlijk naar achter toe op de fiets, niet leuk! Maar hoe lossen we dat op met fietstassen? Ik kan echt niet zonder, ze zitten beide bomvol als ik B naar KDV breng met oa mijn werk laptop. Het wordt vrees ik: bevestiging aan zadelstang, bagagedrager verlenger en andere fietstassen. Dure oplossing aangezien we een Batavus Mambo hebben inclusief kliksysteem.
pi_166046481
Ik heb zo'n yepp bagagedrager verlenger... en daarachter fietstassen. Moet je even goed naar kijken want niet alles past, de yepp fietstassen uiteraard wel maar die zij wel prijzig.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:18:19 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_166046815
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb zo'n yepp bagagedrager verlenger... en daarachter fietstassen. Moet je even goed naar kijken want niet alles past, de yepp fietstassen uiteraard wel maar die zij wel prijzig.
en daar past mijn laptoptas niet in :') echt de grote downside aan achterzitjes wmb...
disclaimer
pi_166046861
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en daar past mijn laptoptas niet in :') echt de grote downside aan achterzitjes wmb...
Oh... ja ik neem mn laptop nooit mee dus die ervaring mis ik idd...
S. 2014
J. 2016
pi_166046949
Een voordrager voor extra bagageruimte misschien Exode? (Of een aanhanger ipv achterzitje :+ )
pi_166047581
Ik koop gewoon een bakfiets ;)
Ja die laptop is de boosdoener SQ.
Wij schijnen al een verlengde bagagedrager te hebben (Batavus Mambo de Luxe fiets). We gaan de Yepp met zadelpin bevestiging maar bestellen en kijken wat we er aan kunnen frotten.
pi_166047833
en een zadeltje voorop? Luuk zit daar ook al wel even op.
*poef* nu is het weg
pi_166048171
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:40 schreef exode het volgende:
Ik koop gewoon een bakfiets ;)

Het is, mits ruimte natuurlijk, wel ideaal. ;)
Het zitje voorop dacht ik ook al aan, het lijkt me doodeng met een peuter om eerlijk te zijn. Zit hij zo goed stil KJ?
pi_166048289
Of zo'n ding:



Kun je of een kind of boel tassen op kwijt. :+
pi_166049286
Ja hoor, gaat prima. Hij vindt t geweldig. Zit liever voorop dan achterop.
*poef* nu is het weg
pi_166051111
Haha Ophelia zo'n ding wil ik voor mijn massagestoel :)
B zit absoluut niet stil overigens. Ik heb het achterzitje van Yepp met zadelbuisbevestiging besteld, ik deel de ervaringen hier wel :)
pi_166051863
Mijn rugtas met laptop zit in m'n kratje voorop. Ideaal vind ik het om alles in te gooien _O_ Ik heb ook een tijdje een bagagedragerverlenger met fietstassen gehad maar dat vond ik echt onpraktisch omdat er maar kleine tassen oppassen en je maar heel weinig ruimte hebt om er iets in te doen van boven omdat dat stoeltje daar zit. Bij overgang naar een andere fiets heb ik ze weggelaten
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_166052574
Ik heb zo'n transportrekje aan de voorkant van mijn fiets waar ik tassen op zet. Werkt prima.

Vannacht was I bang voor de storm. Ze heeft dus tussen ons in geslapen. Gezellig wel, af en toe een armpje om mijn nek. Maar echt goed uitgerust zijn we niet. Gelukkig is t vakantie.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166052670
Mijn laptop past in een rugtas, die ik dan aan het stuur kan hangen. Werkt al heel lang heel goed!
pi_166052733
Ik heb zo een met een motor. Lekkere stoelen er in en een dak er over. En er kan echt heel veel mee! Zelfs complete kinderenwagen.
pi_166052761
:D :')
pi_166053110
Ik heb de gazelle bloom. Op de normale bagagedrager hangen mijn megagrote fietstassen.Ik heb een easyfitdrager daarbovenop iets naar achteren gemonteerd. De klep van de fietstas hangt naar binnen, want de voetsteuntjes van het zitje hangen dus in mijn fietstas. (zitje van Yepp, makkelijk tussen mans en mijn fiets te wisselen)


We hebben het bedacht omdatik het achterzitje met easyfit te dicht bij t zadel vond zitten. Dan zat ik letterlijk op schoot bij W (combinatie dikke billen van mij en ik ben vrij lang en daardoor zit t zadel hoger en dus ook verder naar achter). Maar bijbehorend voordeel is dus dat de fietstassen makkelijk konden blijven zitten. (ok als W achterop zit moet je wel wat moeite doen om je laptoptas naast t voetsteuntje te proppen, maar dat lukt wel en op dagen dat ik niet haal en breng heb ik t zitje ook niet mee en dus alle ruimte).
pi_166053162
en die 4wiel-fiets met dak en motorheb ik ook. best praktisch af en toe en er kan veel mee :). Maar helaas past hij niet op t werk in de fietsenkelder (en verder ook nergens) en bovendien duurt t langer om ergens te komen in ons fietsvriendelijke dorp..
pi_166055976
Thx voor de tips!
Dat ding met dak heeft mijn vrouw altijd mee :) ik vind fietsen ook gewoon 100x fijner dan autorijden overigens. Mijn werk is 5 kilometer en ik mag niet op het terrein parkeren wat lopen over een industrieterrein inhoudt en bij het KDV is parkeren een crime. Geef mij die gold old fiets maar.

Zo'n rekje voorop ga ik onthouden! Ik kan natuurlijk ook gewoon mijn laptop kleiner verpakken 😅
pi_166056766
Ik heb nu stoeltjes op mijn eigen fiets en geen fietstassen meer. Schiet niet echt op dus.

Ik ben uit het gips *O* nog wel 2wk een spalk
pi_166057098
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 13:14 schreef exode het volgende:
Thx voor de tips!
Dat ding met dak heeft mijn vrouw altijd mee :) ik vind fietsen ook gewoon 100x fijner dan autorijden overigens. Mijn werk is 5 kilometer en ik mag niet op het terrein parkeren wat lopen over een industrieterrein inhoudt en bij het KDV is parkeren een crime. Geef mij die gold old fiets maar.

Zo'n rekje voorop ga ik onthouden! Ik kan natuurlijk ook gewoon mijn laptop kleiner verpakken 😅
Ik heb een krat voorop, daar gooi ik alle tassen in. Ik vind fietstassen nog iets voor andere mensen :@ volwassen moeders en zo. Maar met twee kinderen, drie tassen en mijzelf is mijn fiets wel wat overbeladen (en wat oncontroleerbaar, ik krijg m nauwelijks op de standaard ook).

Hoezee Ferrari! Ik heb gemist waardoor je in het gips zat maar een spalk geeft al zoveel meer vrijheid, fijn!
pi_166057174
Ik vind kratten ook iets voor anderen :') Ik hang liever mijn stuur dusdanig vol dat ik keihard tegen de grond smak als ik een bocht iets te scherp neem. YOLO O+
pi_166057476
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 14:19 schreef L-E het volgende:
Ik vind kratten ook iets voor anderen :') Ik hang liever mijn stuur dusdanig vol dat ik keihard tegen de grond smak als ik een bocht iets te scherp neem. YOLO O+
Het eeuwige conflict tussen je inner 22-jarige en het boodschappen moeten doen voor een heel gezin O+
pi_166057888
Ik heb al fietstassen sinds mijn 22e :)
Lekker praktisch! (maar ik doe dus het liefste alles met de fiets en mijn stoere, robuuste fietstassen zijn altijd overbeladen)
Ik vind zo'n krat voor de 16e jarigen die ik onderweg met moeite kan ontwijken ;)
pi_166058019
'Lekker praktisch' :'(
pi_166058039
L-E, praktisch is toch synoniem voor hip? Ik ben een hippe moeder hoor ;) :)
  woensdag 19 oktober 2016 @ 15:05:49 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_166058043
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 14:19 schreef L-E het volgende:
Ik vind kratten ook iets voor anderen :') Ik hang liever mijn stuur dusdanig vol dat ik keihard tegen de grond smak als ik een bocht iets te scherp neem. YOLO O+
mijn man ook. Kostte hem vorige week nog een gloednieuw pak en een paar schoenen :( :( :(
disclaimer
pi_166058065
Mijn Kronan met voordrager was anders ook lekker praktisch en zag er tof uit. Maar mijn huidige fiets met voordrager is tha bomb. O+
pi_166058225
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 15:05 schreef exode het volgende:
L-E, praktisch is toch synoniem voor hip? Ik ben een hippe moeder hoor ;) :)
*boks*

Ik heb geen recht van spreken hoor. Ik had een bakfiets. ;(
pi_166058227
Alle 16-jarigen hebben fietskratten :{w En die van mij is ook nog knalroze, op verzoek van mijn zoon, dus mijn inner puber kan haar hart ophalen O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_166058287
Over fietstassen ben ik nu wel heen, maar fietsen met lege kinderzitjes gaat mij dan weer te ver. Ik haal dat ding er altijd af als kind er niet bij is :+
pi_166058483
sja, ik had op de middelbare school al 'lekker praktische" fietstassen. (maar ik loop dan ook op 'lekker praktische schoenen zonder hakken"). Ik houd van lekker praktisch! Heerlijk..
maar evengoed haal ik wel altijd de zitjes eraf als de kinderen niet mee zijn, al is het maar omdat dat lekker praktisch een stuk aerodynamischer fietst..
pi_166058701
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 13:14 schreef exode het volgende:
Thx voor de tips!
Dat ding met dak heeft mijn vrouw altijd mee :) ik vind fietsen ook gewoon 100x fijner dan autorijden overigens. Mijn werk is 5 kilometer en ik mag niet op het terrein parkeren wat lopen over een industrieterrein inhoudt en bij het KDV is parkeren een crime. Geef mij die gold old fiets maar.

Zo'n rekje voorop ga ik onthouden! Ik kan natuurlijk ook gewoon mijn laptop kleiner verpakken 😅
Ik ga ook met de fiets naar mijn werk :D
Maar ik krijg dan weer geen 3 kinderen mee op mijn fiets. Dus wij lopen met de fiets aan de hand naar het kdv en daarna gaat M achterop naar school. En vanaf januari lopen we dan met de fiets aan de hand naar school.

Hier overige een yepp zitje (voor en achter, ook een bijna kleuter krijg je nog best in een voorzitje gepropt), verlengde bagagedrager en fietstassen. Maar geen laptop om mee te nemen.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 15:40:09 #252
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166058784
Een laptop kan toch gewoon in een laptoprugzak? Problem fixed, geen bagagedrager/fietstassen/krat nodig :D

Ik heb een oudewijvenmandje voorop m'n fiets, want fietstassen passen idd niet met een zitje achterop geklikt. Wordt gebruikt voor kinderrugzakjes en kleine boodschappen. 20km fietsen naar t werk is mij te gortig, dus dat doe ik toch met dat ding met motor en een dak erop ;) :P
pi_166058876
Ik zie trouwens ook wel eens mensen fietsen met zo'n tas aan de zijkant van de fiets geklikt. Daar lijkt ook wel iets van een laptop in te zitten/te passen.

Dat zijn dan meestal heren van middelbare leeftijd...
pi_166058952
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 15:43 schreef Kyara het volgende:
Ik zie trouwens ook wel eens mensen fietsen met zo'n tas aan de zijkant van de fiets geklikt. Daar lijkt ook wel iets van een laptop in te zitten/te passen.

Dat zijn dan meestal heren van middelbare leeftijd...
In pak. Heren van middelbare leeftijd in pak.
pi_166058990
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 15:40 schreef mousemicky het volgende:
Een laptop kan toch gewoon in een laptoprugzak? Problem fixed, geen bagagedrager/fietstassen/krat nodig :D

Ik heb een oudewijvenmandje voorop m'n fiets, want fietstassen passen idd niet met een zitje achterop geklikt. Wordt gebruikt voor kinderrugzakjes en kleine boodschappen. 20km fietsen naar t werk is mij te gortig, dus dat doe ik toch met dat ding met motor en een dak erop ;) :P
En dan heeft je kind een rugtas in zijn/haar gezicht

Zo'n pak af fietstas past niet met zitje
pi_166059030
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 15:45 schreef L-E het volgende:

[..]

In pak. Heren van middelbare leeftijd in pak.
Ja, en zonder zitje achterop. Dat zegt misschien ook al genoeg :')
pi_166059104
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 15:47 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

En dan heeft je kind een rugtas in zijn/haar gezicht

Zo'n pak af fietstas past niet met zitje
Nee, want die rugtas kun je gewoon aan je stuur hangen. Major lifehack dit! O+
pi_166059145
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 15:48 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, en zonder zitje achterop. Dat zegt misschien ook al genoeg :')
Of die hebben ze er net afgehaald om aerodynamische redenen! Mannen van middelbare leeftijd dromen vaak van een carrieremove richting wielrennen.
pi_166059192
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 15:52 schreef L-E het volgende:

[..]

Of die hebben ze er net afgehaald om aerodynamische redenen! Mannen van middelbare leeftijd dromen vaak van een carrieremove richting wielrennen.
:D

mijn schoonvader verruilde ook zijn herenfiets voor een wielrenfiets :')
pi_166059237
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 15:51 schreef L-E het volgende:

[..]

Nee, want die rugtas kun je gewoon aan je stuur hangen. Major lifehack dit! O+
Maar waarom dan een rugtas? Dan voldoet een groot formaat boodschappentas ook.
pi_166059373
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 15:55 schreef Kyara het volgende:

[..]

Maar waarom dan een rugtas? Dan voldoet een groot formaat boodschappentas ook.
Dan wordt je laptop nat als het regent ;(
pi_166059864
Ik ben echt veel te lui om elke keer dat stoeltje eraf te halen ;( Het idee dat ik dan op weg van werk naar de BSO met gierende honger en gaar eerst nog langs huis moet om het zitje te gaan installeren voor ik mijn kind haal, staat me niet aan :@ Dus dan moet ik maar als moeke door het leven ;(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_166059923
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 16:18 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben echt veel te lui om elke keer dat stoeltje eraf te halen ;( Het idee dat ik dan op weg van werk naar de BSO met gierende honger en gaar eerst nog langs huis moet om het zitje te gaan installeren voor ik mijn kind haal, staat me niet aan :@ Dus dan moet ik maar als moeke door het leven ;(
Wij leggen het stoeltje dan in de hal bij het kdv :+ Als mensen daar wagens stallen kan dat stoeltje er echt wel bij :{w
pi_166059970
Dat gaat met een BSO niet :+ Naja, ik denk dat ik de ijdelheid niet voldoende snap om het de tijd die het kost waard te laten zijn. Het kan me ook weinig schelen als mensen dan denken "he daar fiets een moeder!" want ten eerste denken mensen vooral aan zichzelf en ten tweede klopt het ook gewoon :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_166060003
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 16:18 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben echt veel te lui om elke keer dat stoeltje eraf te halen ;( Het idee dat ik dan op weg van werk naar de BSO met gierende honger en gaar eerst nog langs huis moet om het zitje te gaan installeren voor ik mijn kind haal, staat me niet aan :@ Dus dan moet ik maar als moeke door het leven ;(
Dit. Maar dan zonder BSO, maar echt, ik mis hier de intrinsieke motivatie voor.
pi_166060039
En ik weet niet eens hoe het moet. Wij zijn zo onhandig dat we het erop hebben laten zetten door de fietsenmaker :') En om die nou telkens te bellen als ik even zonder kind fiets ;(
pi_166060059
^^ precies dat ja :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_166060091
Aan de andere kant: ik heb een collega wiens jongste kind inmiddels minstens 7 is en zij fietst nog altijd met voorstoeltje rond "want daar kan ze zo handig haar tas in kwijt". Dat gaat óók mij te ver :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_166060193
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 16:27 schreef Clubsoda het volgende:
Aan de andere kant: ik heb een collega wiens jongste kind inmiddels minstens 7 is en zij fietst nog altijd met voorstoeltje rond "want daar kan ze zo handig haar tas in kwijt". Dat gaat óók mij te ver :+
Of ze heeft nog een gezin waar jij niets van weet!
pi_166060238
Hm. Het zou kunnen natuurlijk. Ik zal het eens vragen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 16:40:18 #271
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166060412
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 16:27 schreef Clubsoda het volgende:
Aan de andere kant: ik heb een collega wiens jongste kind inmiddels minstens 7 is en zij fietst nog altijd met voorstoeltje rond "want daar kan ze zo handig haar tas in kwijt". Dat gaat óók mij te ver :+
Of ze weet niet hoe t er af moet ;)

Ik snap t nu na 3 jaar eindelijk. Was zo simpel, maar ik had geen zin om me er in te verdiepen :@
pi_166060647
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 16:27 schreef Clubsoda het volgende:
Aan de andere kant: ik heb een collega wiens jongste kind inmiddels minstens 7 is en zij fietst nog altijd met voorstoeltje rond "want daar kan ze zo handig haar tas in kwijt". Dat gaat óók mij te ver :+
Wat 😂😂😂
pi_166060967
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 16:27 schreef Clubsoda het volgende:
Aan de andere kant: ik heb een collega wiens jongste kind inmiddels minstens 7 is en zij fietst nog altijd met voorstoeltje rond "want daar kan ze zo handig haar tas in kwijt". Dat gaat óók mij te ver :+
maar het is inderdaad wel handig :Y

Ik fiets ook met een voorstoeltje rond. Ik denk dat daar zo'n 6 keer per jaar een kind in zit. Maar goed, die zijn nog lang geen 7 :+
pi_166061186
Heus MM, dit was haar verklaring. Ik snap het gemak wel, maar daarom zijn er dus O+ fietskratten O+ uitgevonden!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_166061668
Te praktisch is niet goed, een 'moeke' zijn mag niet, een fietskrat is voor andere mensen óf voor zestienjarigen. 8)7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166061864
Nee, fietskratten zijn óók voor 16-jarigen ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 17:48:45 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_166061952
Mij maakt het niet uit wat iemand kiest, zolang je maar niet gaat miepen als er een perfecte oplossing voor handen is en je 'm niet wil gebruiken omdat het niet "cool" is. :')
disclaimer
pi_166062050
Ik zie op de middelbare school waar ik werk wel eens brugklassertjes die echt nog mini zijn, maar die een nieuwe fiets hebben gekregen voor de nieuwe school. Een heel gevaarte met een enorme krat erop. En dan zo'n heel tenger poppetje op die fiets die dat maar net de baas kan. Zo schattig.
En dan vijf jaar later is diezelfde fiets een wrak, dat in een fietsenrek gekwakt wordt. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166062151
Ik startte de middelbare school dan ook met een fiets in een wat kleinere maat nog, ik was 1,45 lang en moest tien km fietsen dus mijn ouders wilden niet dat ik op een te grote fiets naar school zou zwabberen. O+ ik kreeg mijn echt grote fiets pas in de derde.
Kwak
pi_166062164
Bij mij gaat dat fietszitje er af op het moment dat Teun het gewicht heeft dat hij er niet meer in mag. Ik heb een fiets waarvan de stuurpan dan een stand terug kan het frame in en dan heb ik hem gewoon op normale fiets afstand en dan kijken wat ik doe. Heb een mama ebike dus kan en goede fietstassen er op hebben en een achterzitje. Misschien een mand of zo tzt of gewoon niks
pi_166063708
Dat voorzitje als tassenhouder _O-
We hebben 1 zitje dat we samen delen dus als vriend brengt en ik haal moet dat stoeltje er wel af :+

Ik lees wel geïnteresseerd mee over een stoeltje achter, ik vrees dat straks met dikke buik ik er niet meer tussen pas :')
pi_166065682
Dat was ook het moment dat hier dat achterstoeltje erop ging. Lang volgehouden want voorop was zo gezellig maar toen hij eindelijk achterop ging konden die beensteunen meteen op maximaal ongeveer :o :@

En tevens :o bye bye peuters want ik heb inmiddels een kleuter! :o school it is, ik moet er nog wel aan wennen hoor.
pi_166065824
:o ooh jaaa, natuurlijk! Gefeliciteerd nog!

Best wel een overgang vond ik.
pi_166066364
Jan zijn traktatie bij de gastouder morgen viert hii daar alvast zijn 4de verjaardag en dat hij maar de kleuterschool gaat
pi_166069165
Hihi, ik heb wel een onderwerp aangeslingerd :p

Ik moet mijn laptoptas verder uitleggen denk ik: laptop, adapter, muis, toetsenbord, paparassen (klinkt belangrijk he) en dan nog mijn werktas met veeeeel inhoud. Dat is 2 volle fietstassen. B zijn KDV tasje gaat dan nog onder de snelbinders.

Echt ik heb het zwaar ;)

Morgen komt de Yepp binnen, ik ben benieuwd of het gaat passen allemaal en anders ga ik het lekker praktisch oplossen.
pi_166069884
Ik ben bang dat tegen de tijd dat baby Tas op de fiets meemag, hij al niet meer in dat voorstoeltje mag. Hij is nu 10,5 kilo met 7 maanden.. kan ik straks alsnog niet fietsen met twee kinderen :') . Of de baby achterop en de peuter (nu 12,1 kilo) voorop :+ .
pi_166070312
Wat een beertje is Tas ook 😍
Hie is het met jullie Razz? Druk aan het werk weer?
pi_166070452
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 21:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ben bang dat tegen de tijd dat baby Tas op de fiets meemag, hij al niet meer in dat voorstoeltje mag. Hij is nu 10,5 kilo met 7 maanden.. kan ik straks alsnog niet fietsen met twee kinderen :') . Of de baby achterop en de peuter (nu 12,1 kilo) voorop :+ .
Haha omg wat een beer!
pi_166070627
Zijn er geen duozitjes voor achter? Soort kamelenzit? Serieuze vraag!
Kwak
pi_166070783
Ja Kwak die heb ik best veel gezien via Google. Dus dat bestaat.
pi_166072068
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 22:15 schreef kwakz0r het volgende:
Zijn er geen duozitjes voor achter? Soort kamelenzit? Serieuze vraag!
Jazeker!
Zoek dubbelzitter of dubbelduo.
Met een meidenkwartet
pi_166075090
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 21:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ben bang dat tegen de tijd dat baby Tas op de fiets meemag, hij al niet meer in dat voorstoeltje mag. Hij is nu 10,5 kilo met 7 maanden.. kan ik straks alsnog niet fietsen met twee kinderen :') . Of de baby achterop en de peuter (nu 12,1 kilo) voorop :+ .
zo eentje had ik ook met ruim 2 zat hij op 16 kg terwijl Teun net in de 13 zit met 2 1/2

Is goed bijgetrokken want hij is nu niet zo bol meer, lang en bijna 19 kg
pi_166077012
Ik ben niet goed met driftbuien op de vroege ochtend :'( Ik was op tijd opgestaan, eerst zelf aangekleed en ontbijt klaar gezet maar F ging door het lint toen hij perse een pak aan wilde dat in de wasmachine zat (letterlijk). Kalmeren lukte niet, hij heeft 20 min staan krijsen. En zelf werd ik natuurlijk steeds opgefokter want hoe langer het duurt, hoe later op werk, hoe later weer thuis :{

Een kopje koffie op't station deed me goed en nu tot rust komen op werk :P
pi_166080051
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 21:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ben bang dat tegen de tijd dat baby Tas op de fiets meemag, hij al niet meer in dat voorstoeltje mag. Hij is nu 10,5 kilo met 7 maanden.. kan ik straks alsnog niet fietsen met twee kinderen :') . Of de baby achterop en de peuter (nu 12,1 kilo) voorop :+ .
haha...maar aankomen gaat straks een stuk minder hard.
(mijn 2 jarige jongetje is eindelijk nét 10,5 kg) Maar de kleuter gaat met haar bijna 17 kg als we maar met zn 2en zijn ook nog best vaak in t voorstoeltje. Ik reken erop dat ze een veilige marge hebben gehanteerd in de fabriek :@ (Ze fiets wel steeds vaker zelf)
pi_166081859
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:46 schreef Fazzoletti het volgende:
Gefeliciteerd nog met Loutje, Skittles!
Aww dankjewel nog O+

Nou, vanaf afgelopen zaterdag hoort Lou hier ook! De 'twee is nee' heeft ze toch al zeker een half jaar goed onder de knie, dus ik lees graag mee hoe ze dit in loop der tijd gaat perfectioneren en verder upgraden :7

pi_166081992
Jaaa Lou is er ook bij O+ ! Met haar albijnaeenkleuterskills nu dan echt twee *O* .
pi_166082046
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Jaaa Lou is er ook bij O+ ! Met haar albijnaeenkleuterskills nu dan echt twee *O* .
In haar hoofd is ze al wel een kleuter ja :Y
Ze was een paar weken terug boos dat een meisje tegen haar zei dat ze klein was.
*Loutje trekt zich op aan een hek* "M-lou stehk! (sterk)"
Meisje: "Nee, je bent klein"

Loutje komt met pruillip naar me toe "M-lou groot, M-lou stehk :'( "

Het zware leven van een dreuter O+
pi_166082126
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 22:07 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat een beertje is Tas ook 😍
Hie is het met jullie Razz? Druk aan het werk weer?
Ja sinds begin september. Maar nu even O+ herfstverkansie O+ . Gaat goed hier! Annie gaat naar de PSZ en vindt het er fantastisch. En nu Tas ook wat groter wordt en beter slaapt is alles wat makkelijker.

Het peuterdrama zit er wel prima in trouwens :D . Afgelopen zondag in het natuurpark dit gesprek:

"Kijk Anne, een eland!"
"NEE NIET ELANT!"
"Jawel hoor, kijk daar, bij het water!"
"NIET KIJKE! NIET WATER!"
"Okay. Kom maar mee dan, dan gaan we weer lopen."
"JA LOPE! DIE KANT OP!"
"Nou, daar kwamen we net vandaan. Laten we de andere kant op gaan."
"NEE!"
En toen ging ze in een plas water liggen :') .

Met plaatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar daar staan dan weer dit soort momenten tegenover:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2016 15:09:19 ]
pi_166082790
Mwahaha

En oh help!
Ik heb net m'n oudste peuter alleen naar buiten gestuurd met het buurmeisje!
Slik momentje!
pi_166084661
ik hoopte op een plaatje van het in de plas liggen.
pi_166085423
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:00 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik hoopte op een plaatje van het in de plas liggen.
Nee, toen was ik haar gauw uit de plas aan het vissen want geen droge kleren mee :X (beginnersfout :') ) .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')