abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 december 2016 @ 01:06:25 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_167730217
Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn sous-vide watergaarbak van de Lidl.
Werkt perfect. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_167733565
Ik heb hem stiekem ook besteld. :@ Dit was een leuk bedrag om het te proberen. En ik had geen zin in nog zo'n grote bak in de keuken, deze lijkt me handiger.
  vrijdag 30 december 2016 @ 12:32:36 #78
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167737437
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2016 01:06 schreef golfer het volgende:
Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn sous-vide watergaarbak van de Lidl.
Werkt perfect. ^O^
De temperatuur van het water in die bak van de Lidl week in de test van meneer Wateetons zo'n 7 graden af van wat het display zei. Dat vin'k wel erg veel afwijking. Maar goed, mijn weckketel schommelt ook (volgens mij zo'n 5 graden) in temperatuur, dus daar valt wel mee te leven. Maar in ieder geval ga ik mijn ketel daar niet mee vervangen. Die Anova daarentegen...

Jammer dat ik net het geld van mijn paypalrekening heb afgehaald.
En zag net een reclame hier links, op Fok. Zal daar eens op klikken dan als ik hem bestel. Heeft Fok er ook wat aan.
pi_167740791
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 18:38 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik zit te twijfelen... Ik ben al jaren tevreden met mijn weckketel, maar nu las ik vandaag bij Meneer Wateetons dat deze erg accuraat is en bovendien het water circuleert. Dat klinkt toch wel erg goed voor die prijs.
Scheelt een hoop ruimte in mijn kast als ik de weckketel weg doe....

Decisions, decisions...
ook gelezen en het ruimte ding is ook wat waard!
  vrijdag 30 december 2016 @ 14:11:32 #80
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167741022
Besteld! *O* *O* *O* *O*
pi_167741115
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 14:11 schreef RobinOok het volgende:
Besteld! *O* *O* *O* *O*
recensie na gebruik en ik ga wellicht ook overstag
  vrijdag 30 december 2016 @ 14:15:11 #82
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167741164
Ik ga denk ik nu proberen wat dingen 48 uur te garen...
In die weckketel deed ik voornamelijk rood vlees. Da's redelijk simpel.
pi_167741249
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 14:15 schreef RobinOok het volgende:
Ik ga denk ik nu proberen wat dingen 48 uur te garen...
In die weckketel deed ik voornamelijk rood vlees. Da's redelijk simpel.
ja wel een horeaca ding in de schuurstaan voor dat soort dingen, maar altijd gedoe, zeker met die kou... dus handzaam en in de keuken klinkt tof! als het echt wat is....!

*stukje duiding de schuur is altijd eerst een worksurface gereed maken voor ik kan frituren, eenden drogen, sous vide dingen maken etc
  vrijdag 30 december 2016 @ 14:33:37 #84
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167742029
Maar euh, iets anders, nadat ik 2 jaar geleden al een "tegoedbon voor een Japans mes" kreeg van mijn lief hebben we er laatst eindelijk eentje uitgezocht. Je zou denken "tijd zat gehad voor gedegen onderzoek naar de verschillende mogelijkheden", maar nee. We liepen in Maastricht langs een kookwinkel en dachten "okay, nu moet het maar". Paar messen in mijn hand gehad en deze is het geworden:



Nu 3 weken mee "gewerkt" en na een aanvankelijke twijfel ben ik er toch wel blij mee. Het ding licht lekker in mijn hand, hij is iets korter dan mijn huidige koksmes en dat is eigenlijk wel fijn. Het is precies een fijn formaat.

De copypaste van de specificaties voor wie wel belang hecht aan gedegen onderzoek. (ahum):
De Tojiro Powdered High Speed Steel santoku heeft een drielaags poederstalen lemmet van 17 cm. Inclusief het zwarte vastgeklonken heft is het mes in totaal 29,5 cm lang.
Santoku vertaalt zich uit het Japans naar drie deugden, doelend op vlees, vis en groenten. Het is daarmee een uitstekende alleskunner in de keuken.

Kenmerken:
Lengte: 17 cm.
Totale lengte: 29,5 cm.
Gewicht: 185 gr.
Materiaal: houtcomposiet.
Materiaal: poederstaal.
Kleur: zwart.
Linkshandig.
Rechtshandig.
Handafwas.
Snedevorm: glad.
Artikelnummer: F-517.

Tojiro Powdered High Speed Steel
Het mes uit de Tojiro Powdered High Speed steel bestaat uit drie lagen staal: een kern van extreem hard poederstaal omgeven door een chroomstaallegering die het lemmet tegen corrosie beschermt.

Het heft is gemaakt van 'eco-wood' een composiet van houtvezels en silicone. Dit millieuvriendelijke materiaal is duurzaam en bestand tegen stoten of breken. De heft delen zijn met drie klinknagels aan de doorlopende angel bevestigt.

Het mes wordt in tegenstelling tot veel andere messen niet uit een stuk staal gesmeed, maar vervaardigd uit poederstaal. Zeer fijne metaaldeeltjes worden in een mal gespoten en gesinterd, verhit, tot deze samensmelten. Het resultaat is een zeer nauwkeurig gevormd en extreem hard mes.

Reinig het Tojiro Powdered High Speed steel mes met warm water en afwasmiddel.
pi_167743568
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 14:33 schreef RobinOok het volgende:
Maar euh, iets anders, nadat ik 2 jaar geleden al een "tegoedbon voor een Japans mes" kreeg van mijn lief hebben we er laatst eindelijk eentje uitgezocht. Je zou denken "tijd zat gehad voor gedegen onderzoek naar de verschillende mogelijkheden", maar nee. We liepen in Maastricht langs een kookwinkel en dachten "okay, nu moet het maar". Paar messen in mijn hand gehad en deze is het geworden:

[ afbeelding ]

Nu 3 weken mee "gewerkt" en na een aanvankelijke twijfel ben ik er toch wel blij mee. Het ding licht lekker in mijn hand, hij is iets korter dan mijn huidige koksmes en dat is eigenlijk wel fijn. Het is precies een fijn formaat.

De copypaste van de specificaties voor wie wel belang hecht aan gedegen onderzoek. (ahum):
De Tojiro Powdered High Speed Steel santoku heeft een drielaags poederstalen lemmet van 17 cm. Inclusief het zwarte vastgeklonken heft is het mes in totaal 29,5 cm lang.
Santoku vertaalt zich uit het Japans naar drie deugden, doelend op vlees, vis en groenten. Het is daarmee een uitstekende alleskunner in de keuken.

Kenmerken:
Lengte: 17 cm.
Totale lengte: 29,5 cm.
Gewicht: 185 gr.
Materiaal: houtcomposiet.
Materiaal: poederstaal.
Kleur: zwart.
Linkshandig.
Rechtshandig.
Handafwas.
Snedevorm: glad.
Artikelnummer: F-517.

Tojiro Powdered High Speed Steel
Het mes uit de Tojiro Powdered High Speed steel bestaat uit drie lagen staal: een kern van extreem hard poederstaal omgeven door een chroomstaallegering die het lemmet tegen corrosie beschermt.

Het heft is gemaakt van 'eco-wood' een composiet van houtvezels en silicone. Dit millieuvriendelijke materiaal is duurzaam en bestand tegen stoten of breken. De heft delen zijn met drie klinknagels aan de doorlopende angel bevestigt.

Het mes wordt in tegenstelling tot veel andere messen niet uit een stuk staal gesmeed, maar vervaardigd uit poederstaal. Zeer fijne metaaldeeltjes worden in een mal gespoten en gesinterd, verhit, tot deze samensmelten. Het resultaat is een zeer nauwkeurig gevormd en extreem hard mes.

Reinig het Tojiro Powdered High Speed steel mes met warm water en afwasmiddel.
tof!!! Maar vaak kan ik niet zo veel met die vorm, alhoewel net ook een rechter mes qua snijvlak gebruikt omdat andere vies en het me niet tegenviel (gewoon wat pepers groente knof en wat ui etc) even wennen hoe je snijd en hakt
  vrijdag 30 december 2016 @ 15:17:47 #86
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167744212
Ik merkte dat ik toch vaker "guillotine-achtige hakbewegingen maak" (dat de punt los komt, zeg maar), dan dat ik op zijn Europees snij. Dat doe ik alleen bij kleine/lage dingen als lente-uitjes of koriander of zo. Maar een gewone ui? Alleen het laatste kontje misschien.

Op zijn Europees snijden kan trouwens nog steeds met een santoku. Dus eigenlijk past die mes van nature beter bij me. :-)
pi_167744841
Heb je ook een vacuüm machine nodig of voldoen ziplock zakken ook ?
  vrijdag 30 december 2016 @ 15:32:55 #88
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167745019
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 15:29 schreef Sorella het volgende:
Heb je ook een vacuüm machine nodig of voldoen ziplock zakken ook ?
Ik ben afgestapt van de gevacumeerde zakken, ik gebruik alleen nog dubbele ziplock zakken. Die hebben 2 ritsen. Werkt prima. Als er dan toch nog lucht is vrijgekomen uit het vlees (dat gebeurt soms) dan kun je de zak gewoon even open maken, lucht eruit drukken en weer dichtdoen. En je kunt eventueel je vlees tussentijds temperaturen: zak open, thermometer erin, meten, zak weer dicht, teug. Als ik een professionele vacumeermachine had zou ik die wel gebruiken, maar de huis-, tuin- en keukenmachines, nah, die bieden geen voordeel tov een ziplockzak waar je de lucht uitdrukt.
pi_167745581
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 15:17 schreef RobinOok het volgende:
Ik merkte dat ik toch vaker "guillotine-achtige hakbewegingen maak" (dat de punt los komt, zeg maar), dan dat ik op zijn Europees snij. Dat doe ik alleen bij kleine/lage dingen als lente-uitjes of koriander of zo. Maar een gewone ui? Alleen het laatste kontje misschien.

Op zijn Europees snijden kan trouwens nog steeds met een santoku. Dus eigenlijk past die mes van nature beter bij me. :-)
precies merkte dat dat met een vrij recht snijvlak makkelijker ging dan ik dacht...funny
  zondag 8 januari 2017 @ 12:29:14 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167973664
Geen kookboek, geen echte gadget



Maar de reisseries van de beste, grappigste, intelligenste liefste en meest dronken TV kok aller tijden.
Keith Floyd, de eerste die de studio verliet om buiten te gaan koken, de eerste die op reis ging, en wiens niveau nooit geevenaard is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_167975546
Philips pastamachine, na 1x gebruik al helemaal fan maar ben benieuwd of hij ook langere tijd gebruikt zal worden
  zondag 8 januari 2017 @ 16:41:37 #92
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167979817
Ik heb he-le-maal niks met Keith Floyd. Van mij mogen zijn filmpjes in het archief blijven.
  zondag 8 januari 2017 @ 17:29:22 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167981055
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 13:55 schreef Trusten het volgende:
Philips pastamachine, na 1x gebruik al helemaal fan maar ben benieuwd of hij ook langere tijd gebruikt zal worden
Interessant apparaat, perst de noedels ipv ze te snijden. Paar jaar geleden zag ik zoiets gelijks bij een tweedehandszaak, terwijl ik nadacht of ik de 25 euro die ze wilden hebben het waard was kocht een chineese dame het en was héél blij met het koopje. Ze vertelde me dat deze nieuw meer dan 300 was. (Het was geen philips btw)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_167981516
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Interessant apparaat, perst de noedels ipv ze te snijden. Paar jaar geleden zag ik zoiets gelijks bij een tweedehandszaak, terwijl ik nadacht of ik de 25 euro die ze wilden hebben het waard was kocht een chineese dame het en was héél blij met het koopje. Ze vertelde me dat deze nieuw meer dan 300 was. (Het was geen philips btw)
Ja in Amerika heb je er meer versies van geloof ik. Ik vond ze wel vrij prijzig maar met leuke korting (ING rentepunten) kunnen kopen. Het werkt echt super makkelijk :). Maar ja een wafelijzer werkt ook heel makkelijker en die staat ook de verstoffen haha...

Voor de geïnteresseerden (vanaf minuut 4 ofzo zie je hoe het werkt)
  maandag 9 januari 2017 @ 09:01:01 #95
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_167996937
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 00:05 schreef MonkNL het volgende:
Een Anova Precision Cooker. Toch maar overstag gegaan en de BT versie gekocht..

[ afbeelding ]

SOLIS Pro 569 EasyVac Vacumeermachine. Buiten het hele sous vide garen toch wel een heel handig apparaat.. Was in de aanbieding met 50 gratis zakken.

[ afbeelding ]
Waar heb je deze besteld?
Vraag me af of de BT echt toegevoegde waarde heeft, ben benieuwd naar je ervaringen ermee.

Heb ook een vacumeer apparaat besteld op ibood, was in de aanbieding.
De Anova ben ik ook aan het overwegen.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_167997091
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 09:01 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Waar heb je deze besteld?
Vraag me af of de BT echt toegevoegde waarde heeft, ben benieuwd naar je ervaringen ermee.

Heb ook een vacumeer apparaat besteld op ibood, was in de aanbieding.
De Anova ben ik ook aan het overwegen.
Bij Anova Culinary zelf. Zij hebben hun magazijn in Nederland, dus als je daar besteld en hij is op voorraad dan is hij binnen 1 a 2 dagen binnen. Tot nu toe bevalt hij heel erg goed. Ik heb hem nu 4 keer gebruikt. De laatste keer een mooi stuk Bavette sous vide gegaard en dat was echt lekker. Doe je echt geen miskoop aan. De BT versie is de goedkoopste versie van de precision cooker overigens.
  maandag 9 januari 2017 @ 11:13:53 #97
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167999288
Ik heb hem ook bij Anova zelf besteld. Ook de "goedkope" bluetooth versie. Die andere, met wifi lijkt leuk, maar ik zou echt niet weten wat die toevoegt. Het water is een constante temperatuur, er valt niks te biepen of zo " dat het klaar is". Een kookwekker zetten kan ik zelf wel. Ook mijn iphone heeft daar geen wifi voor nodig....

Een kerntemperatuurmeter daarentegen, die zou ik misschien nog wel willen hebben met app voor je i-phone. Dat je kan zien hoe ver hij is. Maar dat dus voor oven, niet voor warmwaterbad.
pi_167999877
Er zit gewoon een kookwekker op de BT-versie. Hij geeft een piepje wanneer het water de juiste temperatuur heeft en wanneer de ingestelde tijd voorbij is.
  maandag 9 januari 2017 @ 13:46:06 #99
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_168002573
simpele giet aluminium wok om die teflon zooi te vervangen.

.
pi_168003357


Een lodge combo cooker. Was eindelijk in de aanbieding bij Amazon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')