abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165822777
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:51 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Mensen verschillen in geloof en opvattingen en hoe zij met hun emoties omgaan, niet de emoties ansich. Iedereen weet hoe het voelt om kwaad, gelukkig, verdrietig, vrolijk etc. te zijn. Tenzij je een psychopaat bent, kun je ervanuit gaan dat ieder mens ook tot een bepaalde hoogte over een emphatische vermogen beschikt en dus ook wel degelijk weet wanneer hij/zij te ver gaat en als men dat door onwetendheid doet, dan kan men daarop gecorrigeerd worden. Een fatsoenlijk mens houdt daar vervolgens rekening mee, een onfatsoenlijk mens doet dat natuurlijk niet.

Probleempunt is dus, dat moslimhaters (woord zegt het al), wel degelijk weten hoe bepaalde dingen op moslims overkomen en het daarom juist doen. Toch wel een verschil met de conclusie dat je trekt.

Erken je dat atheisme geen vaststaande waarheid is? (atheïsme, zoals in de vorm van vandaag, voortvloeit van westerse denkers rond de franse revolutie).
Oneens met de stelling, dus laat ik een begin maken. Eerst door de vergelijking te trekken met Islam en moslims die Islam het beste hebben opgevolgd (denk aan de profeet, de metgezellen en anderen die in hun voetsporen treden.) Het heeft geen nut om de vergelijking met moslims te trekken die de religieuze voorschriften niet naleven/naleefden.

Om te beginnen: Het kapitalistische systeem leeft voort op de ellende van andere werelddelen. Wij hebben het hier 'goed' doordat multinationals vrijspel hebben om andere landen uit te buiten.
Erken je dat de Islam geen vaststaande waarheid is?
Daarnaast is de Islam zodanig verouderd dat het niet reëel is om je aan dezelfde regels te houden als 1400 jaar geleden.
:)
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 22:58:14 #102
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_165822831
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:43 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Beetje makkelijk, die groei komt door de bevolkingsgroei en de slechte voorwaarden met betrekking tot de uitreding.
Precies, zelfs je familie wil dan niks meer met je te maken hebben. Christendom ftw.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_165822839
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:55 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Nee want ik beledig geen homos (mensen) , maar de daad homofilie.
Geert Wilders zegt precies hetzelfde?
'Ik beledig geen moslims (mensen) , maar de ideologie, de Islam.'
Hoe kan je trouwens homofilie zo beledigen? Waarom vind je het zo erg dat mensen dat doen?
pi_165822849
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:54 schreef BalotelliFan het volgende:

[..]

Hoe is een land zoals Afghanistan dat jaren onder het extremistisch bewind van de taliban heeft geleefd, dat, ondanks wat je zegt, de koran op de letter na volgt, zoals het is?
Je kan je ook eens afvragen hoe Islamistische landen leefden voordat het westen zich overal mee ging bemoeien ("democratie kwam brengen"), en het koningshuis van KSA zijn ziel had verkocht.
pi_165822864
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:58 schreef BalotelliFan het volgende:

[..]

Geert Wilders zegt precies hetzelfde?
'Ik beledig geen moslims (mensen) , maar de ideologie, de Islam.'
Hoe kan je trouwens homofilie zo beledigen? Waarom vind je het zo erg dat mensen dat doen?
Geert wilders wil minder Marokkanen(mensen) .

Omdat het volgens de Islam iets verwerpelijks is.
pi_165822866
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:58 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Precies, zelfs je familie wil dan niks meer met je te maken hebben. Christendom ftw.
Hey Workinghard
pi_165822870
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:59 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Je kan je ook eens afvragen hoe Islamistische landen leefden voordat het westen zich overal mee ging bemoeien ("democratie kwam brengen"), en het koningshuis van KSA zijn ziel had verkocht.
Minder Islamitisch dan nu. Landen als Iran/Afghanistan waren redelijk seculier aan het worden totdat de situatie zodanig erg werd, dat men zo hopeloos werd dat terug werd gegrepen naar het geloof.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:01:18 #108
376238 jantjevertonghen
pi_165822881
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:53 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

De bulshitt dat men over Islam en moslims uitkraamt wil ik weerwoord bieden. Als jij in mijn woorden leest dat ik mij verheven voel, dan heb jij last van een minderwaardigheidscomplex.
Je zegt letterlijk dat jij de islam verheven vind boven andere religies. Vandaar dat ik het zeg. Je liegt dus weer.

Wat betreft minderwaardigheidscomplex; noem mij een ding waarin een islamitisch land het beter doet dan willekeurig Aziatisch of westers land?
Israel met zijn zes miljoen inwoners heeft al meer nobelprijzen bij elkaar dan alle moslims tezamen. Word het dus niet eens tijd om te stoppen met het gehuil en gewoon de handen uit de mauwen te halen?
pi_165822895
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:00 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Geert wilders wil minder Marokkanen(mensen) .

Omdat het volgens de Islam iets verwerpelijks is.
Is dat de enige reden?
Ik kan niet geloven dat je het geluk van mensen niet mooi vind, alleen omdat iemand ooit heeft gezegd dat het niet mag?
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:02:14 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_165822904
Kort samengevat...

Girlygirl wil graag aangeven dat het onfatsoenlijk is om expres met datgene te spotten wat voor mensen belangrijk is.

Het staat GirlyGirl natuurlijk verder helemaal vrij om datgene wat voor anderen belangrijk is compleet te ridiculiseren: Bijbel vervalst, Christus niet de Zoon van God, beelden in een kerk is afgoderij, christenen zijn niet gelovig te noemen enzovoorts.

Houd jij eerst maar eens rekening met de 'gevoelens' van Christenen, GirlyGirl, voordat je je 'bullshit' over het Christendom uitspreekt en vervolgens oproept tot 'fatsoen houden' t.o.v. zaken die voor mensen belangrijk zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_165822910
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:01 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Je zegt letterlijk dat jij de islam verheven vind boven andere religies. Vandaar dat ik het zeg. Je liegt dus weer.

Wat betreft minderwaardigheidscomplex; noem mij een ding waarin een islamitisch land het beter doet dan willekeurig Aziatisch of westers land?
Israel met zijn zes miljoen inwoners heeft al meer nobelprijzen bij elkaar dan alle moslims tezamen. Word het dus niet eens tijd om te stoppen met het gehuil en gewoon de handen uit de mauwen te halen?
Laatste heeft natuurlijk meer te maken met socio-economische omstandigheden dan geloof o.i.d.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:05:16 #112
376238 jantjevertonghen
pi_165822973
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Kort samengevat...

Girlygirl wil graag aangeven dat het onfatsoenlijk is om expres met datgene te spotten wat voor mensen belangrijk is.

Het staat GirlyGirl natuurlijk verder helemaal vrij om datgene wat voor anderen belangrijk is compleet te ridiculiseren: Bijbel vervalst, Christus niet de Zoon van God, beelden in een kerk is afgoderij, christenen zijn niet gelovig te noemen enzovoorts.

Houd jij eerst maar eens rekening met de 'gevoelens' van Christenen, GirlyGirl, voordat je je 'bullshit' over het Christendom uitspreekt en vervolgens oproept tot 'fatsoen houden' t.o.v. zaken die voor mensen belangrijk zijn.
Dit is werkelijk zo'n fantastische post. Zij zit gewoon al weken even aan mij als Christen te vertellen dat mijn geloof een leugen is. Dat is echt hoogst onfatsoenlijk en minderwaardig.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:08:13 #113
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_165823043
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:34 schreef BalotelliFan het volgende:

[..]

Discriminatie überhaupt moet bestreden worden, vind ik.

Ik denk overigens dat elk half-rationeel mens het sensationele onderbuik-journalisme wel kan onderscheiden met de waarheid. En de rest? Dat zijn toch al niet de mensen waar je mee om wilt gaan.

Dat laatste toont ook weer een van de grote problemen van de moslimgemeenschap, het 'wij-zij'-denken dat ertoe leidt dat ze nooit echt ergens bij horen. Alsof de wereld is verdeeld in twee kampen.
Allah swt heeft in de Koran de gelovigen van de niet-gelovigen onderscheidt. De moslims van de niet-moslims. De verschillen bestaan toch? Dus waarom moeten deze ontkent worden.

En ja natuurlijk moet er altijd gezocht worden naar overeenkomsten met anderen, zodat mensen met elkaar in harmonie kunnen leven. Echter moet er soms ook een onderscheid gemaakt worden. Als je bv. enerzijds een groep hebt dat onrechtvaardig handelt, dan wil je daar toch niet bij horen? Dan liever 2 kampen zodat je jezelf daarvan kan distantiëren, ook om een duidelijk sein te geven dat hun handelen not-done is (zoals Hamza in dit geval deed).
pi_165823061
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:05 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Dit is werkelijk zo'n fantastische post. Zij zit gewoon al weken even aan mij als Christen te vertellen dat mijn geloof een leugen is. Dat is echt hoogst onfatsoenlijk en minderwaardig.
Belachelijk eigenlijk dat iemand de ene onzekerheid hoger acht dan de andere onzekerheid op basis van precies niks.
Als ze overigens echt beweert dat het hele Christendom een leugen is als moslim, is ze nog dommer dan ze lijkt :'). Islam en het Christendom hebben heel veel overeenkomsten, als ze dan het ene een leugen noemt, kan ze niet het andere zonder meer de waarheid noemen.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:09:28 #115
376238 jantjevertonghen
pi_165823084
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:51 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Mensen verschillen in geloof en opvattingen en hoe zij met hun emoties omgaan, niet de emoties ansich. Iedereen weet hoe het voelt om kwaad, gelukkig, verdrietig, vrolijk etc. te zijn. Tenzij je een psychopaat bent, kun je ervanuit gaan dat ieder mens ook tot een bepaalde hoogte over een emphatische vermogen beschikt en dus ook wel degelijk weet wanneer hij/zij te ver gaat en als men dat door onwetendheid doet, dan kan men daarop gecorrigeerd worden. Een fatsoenlijk mens houdt daar vervolgens rekening mee, een onfatsoenlijk mens doet dat natuurlijk niet.

Probleempunt is dus, dat moslimhaters (woord zegt het al), wel degelijk weten hoe bepaalde dingen op moslims overkomen en het daarom juist doen. Toch wel een verschil met de conclusie dat je trekt.

Erken je dat atheisme geen vaststaande waarheid is? (atheïsme, zoals in de vorm van vandaag, voortvloeit van westerse denkers rond de franse revolutie).
Oneens met de stelling, dus laat ik een begin maken. Eerst door de vergelijking te trekken met Islam en moslims die Islam het beste hebben opgevolgd (denk aan de profeet, de metgezellen en anderen die in hun voetsporen treden.) Het heeft geen nut om de vergelijking met moslims te trekken die de religieuze voorschriften niet naleven/naleefden.

Om te beginnen: Het kapitalistische systeem leeft voort op de ellende van andere werelddelen. Wij hebben het hier 'goed' doordat multinationals vrijspel hebben om andere landen uit te buiten.
Waarom kwets je mij dan ook doelbewust? Door neerbuigend te doen over christendom, de bijbel etc.?
Jij mag het dus wel? Wat hypocriet.
pi_165823097
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:00 schreef BalotelliFan het volgende:

[..]

Minder Islamitisch dan nu. Landen als Iran/Afghanistan waren redelijk seculier aan het worden totdat de situatie zodanig erg werd, dat men zo hopeloos werd dat terug werd gegrepen naar het geloof.
Dat is iets van de laatste 60 jaar , daarvoor waren alle Islamistische landen ook echt Islamtisch en leefden ze in vrede en rust, in Andalusië bijvoorbeeld met Joden en christen zij aan zij.

Daarna is het misgegaan door inmenging van hoe kan het ook anders , het westen ( die overal voor chaos hebben gezorgd)
pi_165823118
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:08 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Allah swt heeft in de Koran de gelovigen van de niet-gelovigen onderscheidt. De moslims van de niet-moslims. De verschillen bestaan toch? Dus waarom moeten deze ontkent worden.

En ja natuurlijk moet er altijd gezocht worden naar overeenkomsten met anderen, zodat mensen met elkaar in harmonie kunnen leven. Echter moet er soms ook een onderscheid gemaakt worden. Als je bv. enerzijds een groep hebt dat onrechtvaardig handelt, dan wil je daar toch niet bij horen? Dan liever 2 kampen zodat je jezelf daarvan kan distantiëren, ook om een duidelijk sein te geven dat hun handelen not-done is (zoals Hamza in dit geval deed).
De verschillen bestaan zeker, maar ze zijn toch niet van belang? Waarom is het in de dagelijkse omgang belangrijk voor of jij gelooft in een 'God' of in een vliegend spaghetti-monster? Dat is het niet. De focus van de verschillen afhalen, zorgt ervoor dat mensen elkaar als meer gaan zien dan alleen karikaturen.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:10:59 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_165823130
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:08 schreef BalotelliFan het volgende:

[..]

Belachelijk eigenlijk dat iemand de ene onzekerheid hoger acht dan de andere onzekerheid op basis van precies niks.
Als ze overigens echt beweert dat het hele Christendom een leugen is als moslim, is ze nog dommer dan ze lijkt :'). Islam en het Christendom hebben heel veel overeenkomsten, als ze dan het ene een leugen noemt, kan ze niet het andere zonder meer de waarheid noemen.
Verschil is dat ik niet jank over mensen die hun 'fatsoen' niet houden... spuug voor mijn part op de bijbel, sla een kruisbeeld aan stukken, zeg dat ik kinderlijk en naiëf ben, ik word er geen greintje minder gelovig om.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:11:25 #119
376238 jantjevertonghen
pi_165823141
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:08 schreef BalotelliFan het volgende:

[..]

Vind het vooral heel onsympathiek. Ik ga toch ook niet inhoudelijk in op haar geloof of inhoudelijk op atheisten? Als zij in Mohammed wil geloven moet zij dat weten. Maar leer een ander niet de les over jezus
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:11:51 #120
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_165823154
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:56 schreef BalotelliFan het volgende:

[..]

Erken je dat de Islam geen vaststaande waarheid is?
Daarnaast is de Islam zodanig verouderd dat het niet reëel is om je aan dezelfde regels te houden als 1400 jaar geleden.
Nee, ik beschouw Islam als een vaststaande waarheid. Daarom ben ik moslim.
Als ik het niet als waarheid zou beschouwen, zoals jouw vragen lijken te suggereren bij jou, dan was ik kaffir geweest en niet moslim.
Islam is universeel en tijdloos. De gebeden, het vasten, de pelgrimstocht etc. zijn nog altijd een plicht en werden door moslims 14 eeuwen geleden verricht en door moslims nu nog.
Al is het handelen van moslims niet de bron van Islam natuurlijk. Bedoel het om aan te geven dat hetgeen dat in de koran als verplichting staat, vandaag de dag dat nog is.
pi_165823156
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:01 schreef BalotelliFan het volgende:

[..]

Is dat de enige reden?
Ik kan niet geloven dat je het geluk van mensen niet mooi vind, alleen omdat iemand ooit heeft gezegd dat het niet mag?
Ja, niet door zomaar iemand .
Het is verboden verklaard door God.

Maar ook als Atheïst zou ik homofilie maar niks vinden, het klopt niet.
pi_165823162
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:09 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Dat is iets van de laatste 60 jaar , daarvoor waren alle Islamistische landen ook echt Islamtisch en leefden ze in vrede en rust, in Andalusië bijvoorbeeld met Joden en christen zij aan zij.

Daarna is het misgegaan door inmenging van hoe kan het ook anders , het westen ( die overal voor chaos hebben gezorgd)
Ooit van het Ottomaanse Rijk gehoord?
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:13:26 #123
376238 jantjevertonghen
pi_165823193
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Verschil is dat ik niet jank over mensen die hun 'fatsoen' niet houden... spuug voor mijn part op de bijbel, sla een kruisbeeld aan stukken, zeg dat ik kinderlijk en naiëf ben, ik word er geen greintje minder gelovig om.
Laat staan dat ik er een topic over maak. Dat is de kracht van het christendom: Naastenliefde en doorgaan. Miljoenen christenen zijn er om vermoord. Dat liever dan buigen voor girlygirl.
pi_165823196
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:11 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Nee, ik beschouw Islam als een vaststaande waarheid. Daarom ben ik moslim.
Als ik het niet als waarheid zou beschouwen, zoals jouw vragen lijken te suggeren, dan was ik kaffir geweest en niet moslim.
Islam is universeel en tijdloos. De gebeden, het vasten, de pelgrimstocht etc. zijn nog altijd een plicht en werden door moslims 14 eeuwen geleden verricht en door moslims nu nog.
Op basis waarvan? Wat laat je denken dat dit boek vol sterke verhalen waar is en dat andere niet?
'Islam is universeel en tijdloos.' De ontzuiling van de Islam spreekt je tegen, maar goed.
pi_165823229
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:11 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ja, niet door zomaar iemand .
Het is verboden verklaard door God.

Maar ook als Atheïst zou ik homofilie maar niks vinden, het klopt niet.
Denk je echt dat als er een God was, dat deze het zodanig erg zou vinden als twee mensen zo gelukkig zouden zijn met elkaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')