abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165792121
Oh oh wat zijn ze zielig maar ze begrijpen niet dat 'zwarte' mensen in de risico groep zitten vooral als ze jong zijn met een dure auto.

Het is algemeen ook bekend dat Marokannen vaker in het criminele circuit zitten dan Nederlanders of chinezen. Daarom worden ze ook vaker aangehouden.

Zo'n blanke zou ook vaker aangehouden worden dan een 'zwarte' student.

Zoals deze:

Het is dan ook volstrekt onnodig om hier over te zeuren. :')

Klacht: beroepklagers bij Pauw

[ Bericht 3% gewijzigd door 6star6lord6 op 06-10-2016 17:03:17 ]
pi_165792145
Straks gaan Marokkanen nog klagen dat ze vaker worden gecontroleerd bij de zelfscankassa van AH.
pi_165792274
Herkenbaar wel, toen mijn broer een C63 AMG had werd hij om de haverklap aangehouden.
Nu met de RS4 nog niet voorgekomen.
pindazakje
  donderdag 6 oktober 2016 @ 17:13:18 #5
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_165792413
De schilderswijk is de armste buurt van Nederland. Zit tot de nok gevuld met 150 nationaliteiten waar de Nederlandse niet tussen lijkt te zitten.

Het zit vol met de dikste parelmoer witte Duitse luxe wagens met glimmende velgen bestuurd door Marokkanen, Turken en hindoestanen.

En die zouden niet gecontroleerd moeten worden?!
pi_165792499
Maar dan nog, als jij een kenteken check doet als agent terwijl je achter een (dure) auto rijd, en je ziet staan Remy Bonjaski op je scherm, dan weet je toch genoeg of andere bekende namen? Miss moeten meer agenten even googlen
pi_165792619
Als allochtoon rijd ik express in een tweedehandse Opel Zafira. Lease ik een dikke SUV of een mooie Mercedes word ik om het halfuur staande gehouden en daar heb ik absoluut geen zin in. Daarnaast is het allemaal leuk en aardig dat je in een dikke bak rijdt maar dat trekt wel enorm veel aandacht zeker van jaloerse mensen/misgunners en dieven.

Nee hou het gewoon lekker rustig en bescheiden.
pi_165792849
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:26 schreef Heisenberg77 het volgende:
Als allochtoon rijd ik express in een tweedehandse Opel Zafira. Lease ik een dikke SUV of een mooie Mercedes word ik om het halfuur staande gehouden en daar heb ik absoluut geen zin in. Daarnaast is het allemaal leuk en aardig dat je in een dikke bak rijdt maar dat trekt wel enorm veel aandacht zeker van jaloerse mensen/misgunners en dieven.

Nee hou het gewoon lekker rustig en bescheiden.
Wel lelijk als je graag in een dikke auto rijdt maar constant staande wordt gehoude. Misschien helpt het om een bril op te doen. Ik merk zelf vaker dat vreemde mensen veel opener tegen me zijn als ik een bril op doe en bekakt(overdreven formeel) praat.
pi_165792995
Grappig om te zien dit, ik als (toekomstig agent, tevens ook van niet Nederlandse kom af) vind dit wel interessant.

Wat willen zij dan dat wij doen?, ze zitten wel hier allemaal "racisme!" te schreeuwen maar dan wil ik graag aan hun vragen, hoe zou jij het aanpakken?.

Het is nou (helaas) eenmaal zo dat bepaalde bevolkingsgroepen meer vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit.

Net zoals dat ik deels Colombiaans ben en mensen meteen aan cocaine denken, als ik naar Amerika vlieg en ze zien dat ik uit NL kom moet ik ook door een extra controle. Ga ik hierom moeilijk doen?, nee.. gewoon even door de controle en klaar.

maar goed..
Waz met jou!
pi_165793043
Ik spreek Marokkanen nooit aan.
Ik loop een blokje om als ik Marokkanen zie.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_165793062
Kk indo nerdje in dezen topix
pi_165793064
Of pakistaan
pi_165793207
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:17 schreef WhateverWhatever het volgende:
Maar dan nog, als jij een kenteken check doet als agent terwijl je achter een (dure) auto rijd, en je ziet staan Remy Bonjaski op je scherm, dan weet je toch genoeg of andere bekende namen? Miss moeten meer agenten even googlen
Ja je gaat even iedereen googelen voordat je iemand aanspreekt
pi_165793340
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:57 schreef Fushia2 het volgende:
Kk indo nerdje in dezen topix
Nee een kk mocro :')____
pi_165793387
Ik let nooit op kleur. Maar ik snap de politie wel. De Marokkaanse jeugd heeft zo ontzettend veel verziekt in dit land. Als ze nou gewoon integreerden, dan was er niets aan de hand. Maar blijkbaar is iedereen homo of hoer en Joden moeten het helemaal ontgelden.
Waarom kunnen die jongens zich nooit normaal gedragen. Ja, ik begrijp wel dat ze vaker worden aangehouden. Marokkaan is stront aan de knikker. Ik begrijp ook wel dat er een PVV is ontstaan. Ik stem het niet, maar ik vind de PVV wel een logisch gevolg. ik begrijp ook wel reacties als rot op naar Marokko. Hoewel
ik daar geen voorstander van ben. Maar ik snap het wel. Het geduld is een keer op. Beetje het verhaal van wie wind zaait zal storm oogsten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_165810564
Als ik ooit in een dikke wagen ga rijden ga ik me kleden in zo'n stereotype hiphop drugsdealer stijl om te kijken of het allemaal echt zo gaat.
pi_165810600
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:24 schreef NobodyKerz het volgende:
Als ik ooit in een dikke wagen ga rijden ga ik me kleden in zo'n stereotype hiphop drugsdealer stijl om te kijken of het allemaal echt zo gaat.
Als je blank bent schiet dat nog niet op.
pi_165810624
quote:
Het is algemeen ook bekend dat Marokannen vaker in het criminele circuit zitten dan Nederlanders of chinezen. Daarom worden ze ook vaker aangehouden.

Er zijn niet meer Marokanen crimineel dan Nederlanders. Ze worden alleen vaker betrapt.
pi_165811068
vervelend wijf in die uitzending die 50keer geprobeerd heeft het woord geïnstitutionaliseerd te zeggen en racisme wilt aantonen. het is vervelend maar ook begrijpelijk. anyway, als ik een petje draag in een auto word ik ook eerder aangehouden/gecontrolleerd dan wanneer ik dat niet doe, boeiend.
Live Chill
pi_165811676
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:56 schreef Sigaartje het volgende:
Ik spreek Marokkanen nooit aan.
Ik loop een blokje om als ik Marokkanen zie.
mietje
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:45:10 #21
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_165811776
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:36 schreef PSVCL het volgende:

[..]

mietje
Dit inderdaad. Gewoon iedereen die je verkeerd aankijkt keihard neerhoeken!
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_165811826
Wedden dat de politie ook aan sekseprofilering doet en hoofdzakelijk kerels eruit pikt?
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 15:14:31 #23
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_165812099
Etnisch profileren is een feit want als ik blank ben en iemand op straat in elkaar sla en zeg 'ach agent het is maar een grapje beetje zuipe enzo' dan loopt blanke agent door maar als ik als marokkaan met ene ketting loop ben ik opeens tony montana

Wat niet erg is want tony montana is een baas

maar ik snap het wel
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 15:32:10 #24
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_165812279
Ts, als in de toekomst blanken worden vervolgd (want dat is het gevolg van etnisch profileren in de loop der tijd) omwille van wat sommige blanke politici in andere werelddelen hebben misdaan, dan mag jij dat natuurlijk net zo hard gaan toejuichen als dat je nu doet bij andere etniciteiten.
pi_165812529
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 15:32 schreef girlygirl8 het volgende:
Ts, als in de toekomst blanken worden vervolgd (want dat is het gevolg van etnisch profileren in de loop der tijd) omwille van wat sommige blanke politici in andere werelddelen hebben misdaan, dan mag jij dat natuurlijk net zo hard gaan toejuichen als dat je nu doet bij andere etniciteiten.
Worden moslims (lees Arabieren/noord-Afrikanen) etnisch geprofileerd omdat Osama Bin laden de twin towers neer hield? :') praat niet zo dom.

Als ik me kleed als motor tuig dan is het logisch dat ik vaker gecontroleerd wordt.
pi_165812544
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:49 schreef TripleSec het volgende:
Wedden dat de politie ook aan sekseprofilering doet en hoofdzakelijk kerels eruit pikt?
Ze discrimineren ook nog op basis van leeftijd. :(
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 15:58:50 #27
365892 CF87
I love Mustafa
pi_165812627
quote:
11s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 16:57 schreef DrDentz het volgende:
Straks gaan Marokkanen nog klagen dat ze vaker worden gecontroleerd bij de zelfscankassa van AH.
Over het algemeen gaan de meeste mocro's niet via de kassa..
pi_165813060
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 15:32 schreef girlygirl8 het volgende:
Wat heeft dit met buitenlandse politici te maken? :')

Ik zou zeggen, pak de feiten m.b.t. bijvoorbeeld Marokkaanse jongeren er eens bij. Gemiddeld hebben zij een lager opleidingsniveau en een groter aantal criminele activiteiten. Sterker nog, gemiddeld komen zij 2-3 keer vaker in aanraking met de politie dan autochtone jongeren. In 2006 was dit zelfs ruim 4 keer hoger. Van de politie wordt verwacht, zoals de agent bij Pauw aan tafel al zegt, dat zij niet alleen criminaliteit aanpakken, maar ook voorkomen. Om criminaliteit te voorkomen, zul je je werk prioriteren op de risicogroepen.

Dus ja, etnisch profileren komt zeker voor bij de politie. Dat staat nu eenmaal in verband met hun werk. Ik vind echter wel dat etnisch profileren altijd in combinatie moet zijn met andere risicofactoren: iemand staande houden puur omdat hij allochtoon is, mag niet voorkomen. Echter, wanneer een jongen uit een risicogroep rondrijdt in een BMW X6, is er genoeg reden om even een controle uit te voeren. Dit zou dan echter wel direct in een systeem geregistreerd moeten worden, waarna andere agenten deze informatie direct op kunnen vragen aan de hand van een nummerplaatcontrole, zodat diegene niet met regelmaat voor niks staande wordt gehouden.
pi_165813503
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 16:26 schreef Rodawa het volgende:
Dit zou dan echter wel direct in een systeem geregistreerd moeten worden, waarna andere agenten deze informatie direct op kunnen vragen aan de hand van een nummerplaatcontrole, zodat diegene niet met regelmaat voor niks staande wordt gehouden.
Op zich best een goed idee.
pi_165816465
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:25 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Als je blank bent schiet dat nog niet op.
Ben niet blank, dus het experiment telt voor 100%
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')