abonnement Unibet Coolblue
pi_165754328
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
..
pi_165754391
Irritatie op man is hier ook bekend. Vooral wanneer hij zegt dat hij moe is of slecht heeft geslapen ofzo. Dan denk ik echt, wie heb ik horen snurken tijdens de nachtvoedingen dan :')

Mijn borst doet opeens veel pijn -O- Geen harde plekken of roodheid, dus ik heb geen idee hoe het komt en wat ik er tegen kan doen. Voel me ook een beetje ziek worden. Pff zelfs als ik niets doe voel ik de hele tijd pijn en als ik dan ook maar een beetje beweeg is het nog erger :'(
pi_165754419
Emmy heeft weer een prikje gehad. Ze is 62 cm en 6565 gram bij 15? Weken

Niet quoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 21% gewijzigd door Arja op 05-10-2016 00:19:18 ]
pi_165754514
Wat lief O+ Die doek en speen heb ik ook :9 Ook al spuugt ze de speen steeds uit dus nog geen succes :+
pi_165754591
Spruw?
pi_165755035
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:05 schreef Xanteh het volgende:
Spruw?
Hoe kom ik erachter of dat het is? Behalve naar de dokter :+

Ik zie geen witte plekjes in haar mond. Op mijn tepel had ik wel wat wits, maar dat kon ik makkelijk wegvegen. Is een ingetrokken tepel dus ik dacht dat er gewoon wat opgedroogd melk in was gekomen zeg maar :+ Maarja in combinatie met de pijn is het misschien toch wat anders... Het is trouwens aan 1 kant.
pi_165755192
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:24 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Hoe kom ik erachter of dat het is? Behalve naar de dokter :+

Ik zie geen witte plekjes in haar mond. Op mijn tepel had ik wel wat wits, maar dat kon ik makkelijk wegvegen. Is een ingetrokken tepel dus ik dacht dat er gewoon wat opgedroogd melk in was gekomen zeg maar :+ Maarja in combinatie met de pijn is het misschien toch wat anders... Het is trouwens aan 1 kant.
Gevoel van ziek worden past volgens mij bij een dreigende borstontsteking.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:37:57 #8
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165755377
Ohhh ik heb zoveel schattige baby's gezien dat ik ze niet apart ga noemen maar wat zijn ze cute met z'n allen O+

En Molo :D ^O^

Hier niet herkenbaar dat gebitch. Bij nr 1 hielp man altijd mee en nu regelt hij mijn oudste in de nacht en ik de baby.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165755509
Miezziej ik hoop op wat uurtjes slaap voor je vannacht. :*

En Arja! Scheeeetje!!
:)
pi_165755926
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:24 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Hoe kom ik erachter of dat het is? Behalve naar de dokter :+

Ik zie geen witte plekjes in haar mond. Op mijn tepel had ik wel wat wits, maar dat kon ik makkelijk wegvegen. Is een ingetrokken tepel dus ik dacht dat er gewoon wat opgedroogd melk in was gekomen zeg maar :+ Maarja in combinatie met de pijn is het misschien toch wat anders... Het is trouwens aan 1 kant.
Wat sull zegt kan ook nog. Alleen heb ik twee keer een borstonsteking gehad zonder koorts of pijn. Bij spruw had ik echt flinke pijn, vooral na het voeden.

Anders toch even de ha bellen of in het borstvoedingstopic vragen?
pi_165755953
Super cutie kleine beebiefoto's nohhh O+!

Sillie, kan niet quoten maar heb je even een pm gestuurd, hoef ik de rest van de mensen hier er niet mee te vermoeien :+. Thnx alvast :).
pi_165756322
Arja, wat een lekker ding heb je daar!

Ik heb bij mijn zoon twee keer spruw gehad en nu een borstontsteking. Totaal niet met elkaar te vergelijken kwa pijn vond ik.

Spruw was meer een soort tepelpijn (vergelijkbaar met kloven), heel venijnig maar wel plaatselijk. (Overigens zag je bij ons ook niet echt witte vlekjes). Spruw merk je ook an het drinkgedrag van de baby.

Borstontsteking was veel allesomvattender: borst deed verschrikkelijk veel pijn, diep van binnen, zelfs lopen en liggen deden pijn. Daarbij had ik snel oplopende koorts en extreem rillen erbij (voor mij herkenbaar van vlak na bevallingen). Ik was echt van de wereld die nacht. De volgende dag had ik wel een flinke roodblauwe plek op die borst, maar de pijn ging verder dan die plek, echt een soort uitstralen.
pi_165761250
Na de kraamweek had ik een borstontsteking. Toen had ik wel echt harde plekken die ik nu (nog?) niet heb. Toen begon het slecht voelen ook in de middag, dus dat is wel hetzelfde.
Ik heb zo'n warmtekussentje wat je in de magnetron moet opwarmen en dat tegen mijn borst aangehouden voor wat verlichting.

Ik weet niet hoe ik de nacht moet gaan doen. Niemand heeft toevallig morgen vrij om voor een baby te zorgen terwijl ik uitziek? :+
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 23:47:22 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165762200
Je man inschakelen voor de nacht?? Of moet hij 's nachts werken?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165762635
Molo hoe ging het op het cb? Heeft ze last van het prikje?
  woensdag 5 oktober 2016 @ 00:23:47 #16
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165762685
Ze was beheurlijk pissed off, maar lekker veel geknuffeld en een pcm vanmiddag en vanavond voor slapen gaan. Toen was het weer prima.
Ligt nu heerlijk te tukken.

Wel opvallend, net als vorige vaccinatie, ze dronk nu erna grotere flessen dan voor de vaccinatie :D

En we hebben echt zo'n leuk consultatiebureau hier, fijne mensen :)

Daar nog last Arja? Ook vaccinatie vandaag toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165762922
Ja klopt. Het was even huilen, maar met wat knuffels al snel over. En ik had nog een half flesje melk mee dus dat heeft ze daarna lekker opgedronken.

Verder geen last gelukkig. De vorige keer sliep ze wel wat meer en langer, dus ben benieuwd.
pi_165763274
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:47 schreef Molo het volgende:
Je man inschakelen voor de nacht?? Of moet hij 's nachts werken?
Ik vermoed toch een dreigende borstontsteking dus ik wil ervoor zorgen dat de borst regelmatig geleegd wordt zeg maar. Helaas kan man dat niet voor me doen :+ Ik had mijn wekker gezet om eventueel te kolven maar M kwam uit zichzelf paar min voor de wekker. Alsof ze het wist :P

Donderdag krijgt ze haar eerste prikjes. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.
pi_165763880
Oh Miezziej wat rot van de mogelijke borstontsteking. Heb je ze vannacht nog veel kunnen laten drinken? & zelf ook nog wat rust kunnen nemen? Hopelijk is het nog te voorkomen!
Herkenbaar zoals Groofsken het uitlegt, hoe het voelt, die onsteking!

Molo fijn dat je zulk fijn CB hebt! Ik vind ons CB ook heel fijn. Lieve mensen & als ik een vraag heb kan ik die buiten consulten ook per mail stellen en ik krijg vaak erg snel antwoord!

Van Arja zag ik een mooie foto van Emmy!
& nog meer mooie foto's in vorig topic, maar het ging zo snel dat ik het niet allemaal kon lezen en antwoorden.

L is verkouden. Zo zielig : (. Iemand nog goede tips, zodat het gauw weer over zal gaan?
  woensdag 5 oktober 2016 @ 07:10:16 #20
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165763951
Vieve, wat sneu! Ik heb geen tips. Ben er zelf ook benieuwd naar.

Fijn van de prikjes Arja & Molo :) Ook weer achter de rug!

Miezziej, hoop dat je de nacht goed bent doorgekomen. En dat vandaag te doen is.

Ik kon niet zonder mijn vriend vannacht. Die was gisteravond weg en door mijn wandelingetje 's middags was ik aardig afgedraaid gisteravond. Ik vind dat toch zo lastig. Ik bedoel: even op en neer naar een ouwelullenwinkelcentrum :{w

Wij gaan ook vanmorgen naar het cb. En meneer drinkt - heel handig - nu (3,5 u ervoor, precies zijn tijd tusssen de flessen) zijn flesje :')
pi_165763982
Q, ik ga dan een half uur eerder, en geef daar de fles.

Geen tips voor verkoudheid, maar wel zeer veel interesse daarin. S. blijft snotverkouden, gelukkig vannacht wel ietsje beter geslapen dan de nachten ervoor.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165764104
Hier ook geen echte tips, of misschien een door de midden gesneden ui op de kamer zetten

Emmy hoest nu soms ineens best hard. Hoop maar dat het niet doorzet
pi_165764142
Tas is ook weer koning Snottebel. En een man dus extra zielig :+ Wat ik doe:

- Otrivin monodose. Vaak. In elk geval vóór elke fles. Dan blijft het snot lekker dun :9 .
- De Otrivin snotzuiger. Niet zo'n lame neuspeertje maar de echt snotzuigslang ^O^ .
- Luuf op een hydrofiel smeren en die in z'n bedje leggen.
- Lekker warm douchen.
- Veel naar buiten, mits droog.
- Voetjes insmeren met Luuf en dikke sokken er overheen.
- Heel vaak een schone speen en schone slaapzak en hoeslaken.
- Proberen ( :') ) grote zus die net zo verkouden is niet te vaak haar broer te laten kussen / beniezen / behoesten.
- Bij echte ellende en niet slapen: een zetpil. Knapt 'ie toch wat van op en slaap is ook belangrijk om beter te worden.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 08:20:47 #24
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165764309
+ hoofdeinde bedje omhoog, gesneden ui naast het bed en evt natte doek op verwarming!
  woensdag 5 oktober 2016 @ 08:21:06 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165764311
Goeie tips Razz!

Hey en op dat cb hè? Ik wandel naar binnen, kleed hem uit, verschoon luier en laat 'm wegen. Daarna omslagdoek om 'm heen en wachten? Afijn, ze zullen wel raad weten met moeders die dit voor het eerst doen :)
  woensdag 5 oktober 2016 @ 08:26:56 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165764351
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 08:21 schreef Quoi het volgende:
Goeie tips Razz!

Hey en op dat cb hè? Ik wandel naar binnen, kleed hem uit, verschoon luier en laat 'm wegen. Daarna omslagdoek om 'm heen en wachten? Afijn, ze zullen wel raad weten met moeders die dit voor het eerst doen :)
Hier gewoon naakt, maar omslagdoek kan ook voor tijdens het wachten. Hier is het lekker warm binnen dus naakt is prima.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 5 oktober 2016 @ 08:33:59 #27
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165764402
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 08:21 schreef Quoi het volgende:
Goeie tips Razz!

Hey en op dat cb hè? Ik wandel naar binnen, kleed hem uit, verschoon luier en laat 'm wegen. Daarna omslagdoek om 'm heen en wachten? Afijn, ze zullen wel raad weten met moeders die dit voor het eerst doen :)
Ja, alleen wegen moet naakt, dus pas daarna een luier aan. Ze vertellen het je wel idd :)
Zit jij trouwens ook bij Wippolder?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165764463
Bij ons was het een beetje druk dus kregen we een seintje wanneer we M moesten uitkleden. Anders gewoon even vragen.

De nacht ging redelijk, vandaag rustig aan.
pi_165764507
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 08:21 schreef Quoi het volgende:
Goeie tips Razz!

Hey en op dat cb hè? Ik wandel naar binnen, kleed hem uit, verschoon luier en laat 'm wegen. Daarna omslagdoek om 'm heen en wachten? Afijn, ze zullen wel raad weten met moeders die dit voor het eerst doen :)
Lijkt me een prima plan! En er zitten (hier althans) vaak ook ervaren mama's die je wel even op weg kunnen helpen hoor!
pi_165764667
Waarom smeert iedereen Luuf toch onder de voetjes? :? Als mijn baby verkouden is, heeft ze meestal last van dr neusje en niet van haar tenen. En zo sterk is dat spul helemaal niet (vergeleken met bijv. Vicks VapoRub o.i.d.).

Als A verkouden is, doe ik eerst lekker in bad met babybadolie van de Kruidvat (voor verkouden baby's ), daarna lekker afdrogen, Luuf op haar borst en dan romper/pyjama aan. En dan gewoon babyneusspray, neusje afvegen (snot loopt er dan rap uit) en ik heb weer een vrolijke baby die geen last meer heeft van haar verkoudheid en ook nog heerlijk naar eucalyptus ruikt O+

Welk consultatiebureau heb je Quoi? Ik ga altijd naar die in de Vermeertoren, die is best ok :)
  woensdag 5 oktober 2016 @ 09:02:20 #31
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165764711
Luier last minute af doen iig :+

Hier ook een verkouden baby. Ga maar eens op zoek naar een snotzuiger vandaag.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165764816
In 't dreumestopic staan ook veel verkoudheidstips :) Het zal wel heersen.

Ik zet een glas heet water neer met een druppeltje tijmolie erin. Helpt goed en 't ruikt heel lekker O+

Pas op met menthol (prikkelt het slijmvlies) en eucalyptus. Eucalyptus lost slijm op, maar als je kindje nog niet goed krachtig kan hoesten, kan dat gevaarlijk zijn.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 09:13:01 #33
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165764820
Voor de Delftenaren: ik ga in de altijd pittoresque Buitenhof (Händellaan) :)

Dankje voor de tips!

Naakt :{ Max is nogal een plas- en poepkanon. Maar dat zal wel loslopen.

Ik ga dan maar alvast en er daar een flesje indoen.
pi_165765317
Luier omlaten tot weegmoment en tot die tijd lekker in omslagdoek :Y

Je zou denken dat dat bij mij inmiddels aardig ingeslepen is na 2 kindjes maar toen ik vorige week ging wegen was ik dus mooi die doek en schone luiers vergeten :') .. je vergeet veel in 2 jaar tijd blijkbaar :D
pi_165765363
Hier alleen naakt voor wegen, voor en na luier. En er zit een assistente die je op weg helpt hier.

L schopt zijn dekens elke keer van m af.. En wordt dan koud wakker. Morgen slaapzak proberen.

En die difrax flesjes: ondingen :N nu gaat de speen elke keer dubbel zitten. T is geen vacuüm want ik hoor m lucht aanzuigen. Ik denk dat wij over gaan naar dr Brown.
pi_165765378
En speentje niet vergeten, zeker niet na een vaccinatie zoals ik de vorige keer.
pi_165765621
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 09:57 schreef Arja het volgende:
En speentje niet vergeten, zeker niet na een vaccinatie zoals ik de vorige keer.
Haha, jep! (Die vergeet je ook maar 1 keer :D )
pi_165765760
Zo'n eerste keer CB in je eentje lijkt me ook best spannend :D

M. huilt bijna nooit, maar was gisteravond uren ontroostbaar, zo zielig ;( ze huilde heel hysterisch en wij snakten maar niet wat er was dus ik heb lekker met haar mee gehuild :@ ik hoorde haar steeds slikken dus denk dat ze in ieder geval last had van maagzuur dat omhoog kwam. Vannacht leek ze daar ook weer last van te hebben. Iets om goed in de gaten te houden, want ik heb zelf ook last van reflux. Hopelijk gaat het bij haar vanzelf beter.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 10:34:49 #39
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165765866
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 10:26 schreef Mies_poes het volgende:
Zo'n eerste keer CB in je eentje lijkt me ook best spannend :D

M. huilt bijna nooit, maar was gisteravond uren ontroostbaar, zo zielig ;( ze huilde heel hysterisch en wij snakten maar niet wat er was dus ik heb lekker met haar mee gehuild :@ ik hoorde haar steeds slikken dus denk dat ze in ieder geval last had van maagzuur dat omhoog kwam. Vannacht leek ze daar ook weer last van te hebben. Iets om goed in de gaten te houden, want ik heb zelf ook last van reflux. Hopelijk gaat het bij haar vanzelf beter.
En als het niet beter gaat, dan langs een dokter. 1 van de 2 had het hier ook. Huilen!!! Ontroostbaar. Zo zielig. Ik heb regelmatig meegehuild.
En toen kreeg ze medicatie (toen was ze 6 maanden) en kreeg ik een ander kind terug. Zo vrolijk was ze toen.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 10:36:47 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165765887
Ik heb kind voor de laatste wenochtend gedropt bij crèche vanmorgen, voor het eerst alleen bij vreemden (vorige keer waren we er bij de ochtend daar).

En hoewel ik al best vaak zonder haar ben geweest heb ik nu al de hele tijd een fantoomkind... Ik hoor haar de hele tijd :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165766032
Ja dat van die Luuf onder de voeten, geen idee :D Mijn moeder deed het vroeger bij mij en dat voelde dan zo fijn, lekkere warme voeten. Maar verder net zo wetenschappelijk onderbouwd als de kokos- en tijmolietips ;) .

Ohja en bed omhoog is leuk als je kind niet steeds 180 graden draait en in de meest bizarre posities slaapt :') .
pi_165766043
M is zn pas geboren looks kwijt :o jemig

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165766090
Gebruikt er hier iemand aventflessen, de normale speen? De mijne (3mnd +) kan nogsteeds niet drinken uit een 1mnd + speen :') . Herkent iemand dit?

En dat betekent dus dat ik steeds een hele fles moet kopen, wil ik er zo'n 0mnd speen bij hebben -O- .

Molo, gek he dat gevoel, haha. Herken het van bij de eerste. Hier is C ook voor het eerst de hele ochtend weg (wennen), en ik geniet O+ . Lekker naar de kapper geweest enzo ^O^ .
pi_165766099
Marjolijntje! O+ Wat een heerlijk jongetje heb je daar!
pi_165766124
Hij is wel heel leuk Marjolijntje
pi_165766137
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 10:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Gebruikt er hier iemand aventflessen, de normale speen? De mijne (3mnd +) kan nogsteeds niet drinken uit een 1mnd + speen :') . Herkent iemand dit?

En dat betekent dus dat ik steeds een hele fles moet kopen, wil ik er zo'n 0mnd speen bij hebben -O- .

Molo, gek he dat gevoel, haha. Herken het van bij de eerste. Hier is C ook voor het eerst de hele ochtend weg (wennen), en ik geniet O+ . Lekker naar de kapper geweest enzo ^O^ .
https://www.bol.com/nl/p/(...)281-9200000007535777

Is dat niet deze?

Marjolijntje O+
pi_165766152
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 10:36 schreef Molo het volgende:
Ik heb kind voor de laatste wenochtend gedropt bij crèche vanmorgen, voor het eerst alleen bij vreemden (vorige keer waren we er bij de ochtend daar).

En hoewel ik al best vaak zonder haar ben geweest heb ik nu al de hele tijd een fantoomkind... Ik hoor haar de hele tijd :')
Dat noemen wij thuis een mammappelsap. :+

Ik heb haar ook bij het kdv gebracht en na de intake zelf naar bed gebracht. Hoop dat het goed gaat. Gister bij m'n ouders kon ik haar toch nog ophalen omdat ze haar niet stil kregen. ;(
pi_165766157
Nope, dat is de borstgelijkende speen. Die snapt ze ook niet :D .
pi_165766182
Misschien niet vers van de pers meer Marjolijn, maar wel erg leuk! O+

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 10:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Gebruikt er hier iemand aventflessen, de normale speen? De mijne (3mnd +) kan nogsteeds niet drinken uit een 1mnd + speen :') . Herkent iemand dit?

En dat betekent dus dat ik steeds een hele fles moet kopen, wil ik er zo'n 0mnd speen bij hebben -O- .

Molo, gek he dat gevoel, haha. Herken het van bij de eerste. Hier is C ook voor het eerst de hele ochtend weg (wennen), en ik geniet O+ . Lekker naar de kapper geweest enzo ^O^ .

Dit
is toch de gewone 0mnd?

De mijne weigert met 11 weken nog altijd om uberhaupt uit de fles te dringen, ik bak borstkindjes. Gelukkig is ze een half jaar als ik weer ga werken, gaan we wel oefenen met bekertjes.
pi_165766190
Ja! Jullie onlinehelden. Ik ga altijd gewoon naar de winkel :-p
pi_165766205
Winkels zijn voor bejaarden en mensen met tijd te veel :{w
pi_165766213
quote:
12s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 11:01 schreef _Ophelia_ het volgende:
Winkels zijn voor bejaarden :{w
Dat zeg ik! (dit jaar 40 hè :+ )
pi_165766225
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 11:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Dat zeg ik! (dit jaar 40 hè)
Ach, ik moet nog vier jaar maar pak je het gemiddelde met mijn wederhelft dan zit ik er al overheen. ;)
pi_165766295
Flo is snotverkouden, slaapt overdag alleen rechtop. Ik moet de draagdoeken maar eens uit de kast gaan trekken want in de Emei zit ze net niet lekker genoeg voor mij om de hele dag te dragen. Maar verder heb ik een hele toffe lachebek met een heel groot hoofd (aldus CB). En wat zijn grote zussen leuk zeg! O+

Groofs, gaan jouw groten naar een school met continurooster of met tussen de middag ophalen? De school die het beste bij ons past is tussendoor ophalen maar is ook ruim een kwartier lopen. Ben nog een beetje aan het zoeken hoe ik dat met Flo haar slaapjes ga doen.
pi_165766324
Continurooster! Dat scheelt iets, maar blijft toch lastig hoor. C slaapt nu nog 4 keer per dag ongeveer (steeds ongeveer 1 uur) en moet toch altijd mee brengen en ophalen ook van en naar vriendjes en naar muziekles en sport. Het lot van de derde.
pi_165766342
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 11:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
Misschien niet vers van de pers meer Marjolijn, maar wel erg leuk! O+

[..]


Dit
is toch de gewone 0mnd?

De mijne weigert met 11 weken nog altijd om uberhaupt uit de fles te dringen, ik bak borstkindjes. Gelukkig is ze een half jaar als ik weer ga werken, gaan we wel oefenen met bekertjes.
Ah thanks! Die zocht ik ook. Tas drinkt met zn 7 maanden ook nog uit speen 1. Hij oefent voor stofzuiger denk ik :+
pi_165766357
C is ook erg verkouden. Het begon met benauwdheid en rochelende ademhaling (vond ik best eng), sindsdien loopt al een week het water uit haar neusje en nu is ze begonnen met blaffen.

Nou ja, ik heb een lekker winterjasje besteld en net een goede muts, sjaal en wantjes gekocht. Moet goedkomen.

Hier morgen weer cb.
pi_165766366
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 11:09 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ah thanks! Die zocht ik ook. Tas drinkt met zn 7 maanden ook nog uit speen 1. Hij oefent voor stofzuiger denk ik :+
Ah, dus zo gek is dat niet?
Ik dacht echt, jee C, kom op. :P
pi_165766390
Otje heeft ook nooit uit "grotere" spenen gedronken.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 11:13:48 #60
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165766409
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 11:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja! Jullie onlinehelden. Ik ga altijd gewoon naar de winkel :-p
Ik heb er nog zo een liggen Groof. Mag je zo hebben. Ze wil hier geen avent.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165766452
Ik heb al besteld net. Maar toch bedankt. :*
  woensdag 5 oktober 2016 @ 11:18:14 #62
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165766489
Emma drinkt al ruim een maand uit de speen voor vanaf 3 mnd omdat ze steeds in slaap viel tijdens het drinken van een fles voor het slapen gaan. Dat maakte weer dat ze niet doorsliep(want fles niet leeg) en dus die speen geprobeerd. Nu bij alle flessen inmiddels die speen en dat gaat goed. Wel irritant dat de laatste tijd de spenen steeds 'vollopen' en ze er dus niets meer uitkrijgt... Heel irritant, omdat het vaak even duurt voor ik het doorheb (vooral 's morgens :'))
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165766589
Hier hetzelfde probleem als Nouk :Y ... Sjuul viel iedere keer na 60 cc in diepe coma als ze lurkte aan de level 1 speen. Om na een uur vervolgens weer berehonger te hebben dus we waren op een gegeven moment ieder uur aan het voeden :O ... Toen heb ik er op de gok een level 2 speen op gedaan ondanks dat ze dus net 2,5 week oud is. Maar nu drinkt ze mooi de flesjes van 90/3 tot de laatste druppel op, slaapt veeeeeel beter en is een tevreden kindje :Y . Halverwege de fles even een boertje laten om spugen te voorkomen, maar gaat nu als een trein gelukkig ^O^
pi_165766643
Die van mij drinkt ook nog niet zoveel per keer, ik gok zo'n 120 ml. (mag al 150 +ml zijn met haar leeftijd en gewicht). Wellicht door de speen. Maar ons ritme nu bevalt me erg goed, dus ik vind het best. Daarbij is ze een heel tevreden en gezellige baby die prima slaapt, dus ook dat zou geen reden zijn om het haar toch te leren.

Ze verslikt zich steeds en laat de helft uit de mond lopen bij die 2-speen.

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 05-10-2016 11:44:22 ]
  woensdag 5 oktober 2016 @ 11:51:02 #65
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165767132
Wij houden het nog steeds bij de prematurenspeen, nu het goed gaat. Voeden duurt daardoor iets langer, maar altijd überrustig zonder geknoei. Logopedist zei toen ook dat veel moeite doen voor het zuigen alleen maar goed is (tenzij ze in slaap vallen natuurlijk). Maar we moeten binnenkort wel een keertje gaan overstappen naar de 1 van Dr. Brown.

Ik zag een mooierd van Marjolijntje! :)

CB overleefd hier! Ik wilde een high five met Max doen na afloop, want wat ben ik trots op mijn ventje O+ Hij gedroeg zich voorbeeldig. Vooraf lekker zijn flesje leeg, uitgekleed, gewogen en geen kik niet nergens gegeven (OK heel even bij het in zijn mondje kijken).

Gewicht: 4900 gram *O* (58,5 cm) Bovenaan alle curves uiteraard. Zó blij met zijn gewicht! Was vrijdag nog 4670!

Oja, en de CB arts zei dat ze vaker zien dat 'grote' babies later op geboortegewicht komen. Dus hij deed het voorbeeldig :{ Dit ivm een op veel suikers ingesteld insulinelevel (= in mijn buik), waar je met je fles- en/of borstvoeding (= uit buik) niet tegenaan kunt werken. Het had natuurlijk fijn geweest als we die achtergrond hadden geweten, dat had wat kopzorgen gescheeld.

Oja, en we mochten best al 120cc geven :D (dat drinkt 'ie al een tijdje)
Oja2, de luieruitslag is een schimmeltje. Smeren met miconazol dus.
pi_165767283
Fijn Quoi!

Vanochtend voelde ik me best prima. Nog wel pijn in mijn borst, maar minder. Nu begin ik alleen weer slechter te voelen ;( Dat had ik vorige keer ook, voelde me elke keer goed in de ochtend en in de middag avond ging het slecht, totdat ik uiteindelijk bijna 40 graden koorts had. Nu heb ik alleen verhoging, hoop te kunnen voorkomen dat het gaat zoals vorige keer -O-
pi_165767326
Mooi Quoi!

Miez, dat had ik ook. De volgende ochtend ging het beter en toen einde van de middag liep de koorts en de ellende weer op en toen ben ik met drie koters nog snel naar de hap geracet, bang voor herhaling van de nacht ervoor. Ik kreeg toen een ab-kuur.

Sterkte, ik vond het heel erg heftig.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 12:03:48 #68
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165767356
Snel aan de bel trekken bij de HA hoor Miezziej. Sterkte!
pi_165767580
Fijn quoi dat het zo goed gaat met M!
Miezz, aan de bel trekken!

Bleh. Alles begint hier op te breken. De overmoedigheid die quoi vorige week had heb ik ook, incl. Zelfde klachten. Bekkenbodem en die knip doen pijn. Ik ben moe en huilerig. Gisteren om 9 uur naar bed gegaan en lig er nu nog in met dat fijne ventje van mij naast mij.
pi_165767668
Een paar dagen geleden had ik gepost dat borstvoeding voor mij makkelijker klonk dan kunstvoeding. Had ik niet moeten zeggen, word meteen afgestraft :')

Rustig aan Nazil! Ik voel de knip soms nog steeds -O-
  woensdag 5 oktober 2016 @ 12:52:22 #71
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165768284
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 11:51 schreef Quoi het volgende:

Oja, en de CB arts zei dat ze vaker zien dat 'grote' babies later op geboortegewicht komen. Dus hij deed het voorbeeldig :{ Dit ivm een op veel suikers ingesteld insulinelevel (= in mijn buik), waar je met je fles- en/of borstvoeding (= uit buik) niet tegenaan kunt werken. Het had natuurlijk fijn geweest als we die achtergrond hadden geweten, dat had wat kopzorgen gescheeld.
Grappig, weet niet wanneer grens 'grote baby' begint, maar hier 4456 bij geboorte, maar wel in de kraamweek alweer op gewicht....

Marjolijntje, wat een mooierd idd!
Ooh ik vergat die mooie baby van Arja helemaal, ook al zo'n liefie.

Miez; aan de bel trekken jij en snel een beetje.

Nazil; lekker rustig aan doen, als je denkt dat dat je helpt. Anders: ook aan de bel trekken jij.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 5 oktober 2016 @ 12:57:23 #72
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165768366
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 12:52 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Grappig, weet niet wanneer grens 'grote baby' begint, maar hier 4456 bij geboorte, maar wel in de kraamweek alweer op gewicht....

Marjolijntje, wat een mooierd idd!
Ooh ik vergat die mooie baby van Arja helemaal, ook al zo'n liefie.

Miez; aan de bel trekken jij en snel een beetje.

Nazil; lekker rustig aan doen, als je denkt dat dat je helpt. Anders: ook aan de bel trekken jij.
Geen idee ;) Alleen maar heel fijn dat het bij jou niet het geval was.
Ik weet nog dat jij ook niet voor de 24h controle hoefde te blijven na de bevalling. Bij Max werd toen glucose geprikt. Hij zat toen al een beetje op het randje qua waarden, dus dat zal het ook zijn geweest. En natuurlijk dat belabberde drinken. Ach, ze komen vaak weer op hun pootjes.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 12:59:39 #73
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165768416
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 12:17 schreef Nazil het volgende:
Fijn quoi dat het zo goed gaat met M!
Miezz, aan de bel trekken!

Bleh. Alles begint hier op te breken. De overmoedigheid die quoi vorige week had heb ik ook, incl. Zelfde klachten. Bekkenbodem en die knip doen pijn. Ik ben moe en huilerig. Gisteren om 9 uur naar bed gegaan en lig er nu nog in met dat fijne ventje van mij naast mij.
Ellende hè? Ben je verdikkeme >4 weken geleden bevallen, krijg je dat.

Ik probeer 's middags dan maar iig een half uurtje te gaan liggen. Lekker dat je er nu nog in ligt. Goed bekeken!
pi_165768640
Miez :*

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:03 schreef Soof-87 het volgende:
M. is binnen 6 dagen 200 gram aangekomen :o Yeah!!!

Even een ego jompel momentje hoor *O*
Even quoten vanuit het andere topic, want ik ben blij :)
:)
pi_165768646
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 12:59 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ellende hè? Ben je verdikkeme >4 weken geleden bevallen, krijg je dat.

Ik probeer 's middags dan maar iig een half uurtje te gaan liggen. Lekker dat je er nu nog in ligt. Goed bekeken!
ben zelfs officieel kraamvrouw-af. L is 6 weken nu. As zondag bioscoop en waarschijnlijk een week later sauna (dat mag toch weer?)

Volgende week eindcontrole bij vk (Oh ja, is dat met of zonder baby? :')) en dan zal ik die knip wel aangeven. Was ook niet helemaal goed gehecht/geheeld. Littekenweefsel enzo.


Soof fijn!! *O*
pi_165768692
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:10 schreef Nazil het volgende:

[..]

ben zelfs officieel kraamvrouw-af. L is 6 weken nu. As zondag bioscoop en waarschijnlijk een week later sauna (dat mag toch weer?)

Volgende week eindcontrole bij vk (Oh ja, is dat met of zonder baby? :')) en dan zal ik die knip wel aangeven. Was ook niet helemaal goed gehecht/geheeld. Littekenweefsel enzo.


Soof fijn!! *O*
Lekker meenemen :) vinden ze alleen maar leuk.
S. 2014
J. 2016
pi_165768702
Volgens mij vindt de VK het wel leuk als de baby mee gaat. Dat vond mijn gyn in ieder geval wel.
VK vroeg nu ook of baby mee ging met de intake, want ze wilde wel zien wat er van geworden is.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 13:17:36 #78
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165768820
Ik ben nu onderweg naar de eindcontrole, met F.

Ben benieuwd. Is met iemand die ik nooit heb gezien. Haha de gyn in het ziekenhuis die dienst had.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 13:19:08 #79
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165768840
Mooi aangekomen quoi *O*

En idd baby lekker meenemen, is alleen maar leuk :Y

Mijn duo O+

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165768913
Chanty! O+ Prachtig stel heb je! Hoe oud is L. nu ook alweer?
  woensdag 5 oktober 2016 @ 13:23:02 #81
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165768934
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 12:57 schreef Quoi het volgende:
[..]

Geen idee Alleen maar heel fijn dat het bij jou niet het geval was.
Ik weet nog dat jij ook niet voor de 24h controle hoefde te blijven na de bevalling. Bij Max werd toen glucose geprikt. Hij zat toen al een beetje op het randje qua waarden, dus dat zal het ook zijn geweest. En natuurlijk dat belabberde drinken. Ach, ze komen vaak weer op hun pootjes.
Ja Max had natuurlijk echt een slechte start wat dat betreft... Gelukkig gaat nu alles goed en drinkt hij goed!

We zitten hier inmiddels als op 4 flessen van 180cc, ook alweer ruim 1,5 maand geloof ik :') Grote drinker. Net d'r moeder(die afgelopen zaterdag het eerste feestje had na de bevalling en daarvan de hele zondag moest bijkomen :') )

We hebben een nieuwe feature sinds een paar dagen; de hele dag bbbfffrrrtttt met dr lippen, het liefst met een hoop kwijl :') Heerlijk :D Verder is ze meestal vrolijk, en 's morgens wordt ze wakker zoals het filmpje van gisteren O+ In slaap vallen gaat ook beter (in 1x), maar laatste paar dagen wordt ze na een paar uur slapen huilend wakker. Geen idee wat er is. Even troosten en speentje erin is voldoende, maar echt geen idee wat er mis kan zijn..... Volgens mij ben ik vannacht ook nog slaapdronken uit mijn bed gegaan daarvoor, ik weet het alleen niet 100% zeker meer. Misschien toch een warmere slaapzak of pyjama aan?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 5 oktober 2016 @ 13:24:35 #82
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165768974
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Lekker meenemen :) vinden ze alleen maar leuk.
Kom gewoon hier alvast meeposten, je zegt iedere x dat je pas over een paar weken terugkomt maar je vindt het volgens mij veel te leuk hier :P
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 5 oktober 2016 @ 13:24:54 #83
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165768978
Chanty O+ O+ Mooi duo!!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 5 oktober 2016 @ 13:28:24 #84
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165769061
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:22 schreef silliegirl het volgende:
Chanty! O+ Prachtig stel heb je! Hoe oud is L. nu ook alweer?
2 jaar en ruim 3 maanden :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165769198
Mooi stel Chanty!

Het was weer eens tijd voor het 7-maanden-vergelijkingskiekje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2016 13:35:36 ]
  woensdag 5 oktober 2016 @ 13:37:14 #86
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165769240
Je zou bijna denken dat ze van dezelfde papa en mama zijn :+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 5 oktober 2016 @ 13:38:57 #87
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165769275
Haha duidelijk familie O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165769309
Razz dat is duidelijk :+

Is jullie mini ook altijd zo chagrijnig als hij wakker wordt? O+ die van ons heeft echt zo'n ochtendhumeur
pi_165769827
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:13 schreef Adrian4 het volgende:
Volgens mij vindt de VK het wel leuk als de baby mee gaat. Dat vond mijn gyn in ieder geval wel.
VK vroeg nu ook of baby mee ging met de intake, want ze wilde wel zien wat er van geworden is.
Ohw gefeliciteerd! Je bent zwanger?!

Chanty, wat een mooi duo! Hoe gaan de flesjes?

Miez sterkte!

En ik las over prikjes -O-
  woensdag 5 oktober 2016 @ 14:20:06 #90
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165769946
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 14:12 schreef Sull het volgende:

[..]

Ohw gefeliciteerd! Je bent zwanger?!

Chanty, wat een mooi duo! Hoe gaan de flesjes?

Miez sterkte!

En ik las over prikjes -O-
Er gaat elke dag meer in. Ze hapt nog niet altijd goed maar dat geeft noet. Gisteren had ze 200 ml op dus dikke prima!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165770337
Razz, die mondjes! :o O+

Chanty, wat een knappe kinderen. Je jongste lijkt erg op jou, of niet?
pi_165770508
Chanty je duo O+

Okay er is 1 dingetje wat ik dan wel een beetje mis postpreggie .. toen had ik het altijd warm! Nu heb ik een trui en een vestje er over aan en nog koud hebben :')
pi_165770535
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 14:12 schreef Sull het volgende:

[..]

Ohw gefeliciteerd! Je bent zwanger?!

Chanty, wat een mooi duo! Hoe gaan de flesjes?

Miez sterkte!

En ik las over prikjes -O-
:Y Dank!

Wat een mooi stel Chanty! en Razz, dat is wel heel duidelijk ja.

Ik heb de prikjes moeten verzetten. Nu krijgt hij ze op z'n verjaardag. Dat is niet zo'n leuk cadeau en ook wel een beetje zielig. Het kon niet anders :(
  woensdag 5 oktober 2016 @ 15:26:55 #94
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165770846
Gefeliciteerd Adrian! :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 5 oktober 2016 @ 15:26:58 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165770847
Die baby's _O_

Ik begreep van ziekenhuis dat de grens 4250 gram is.

Ze dachten omdat Larfje zo opgezwollen was dat ze ook zwaar was en dus glucosechecks moest hebben, maar ze bleek 4020 te zijn, dus hoefde het niet.
Het is natuurlijk maar een grens, en handigste is baby in de gaten houden. Maar ziekenhuis hier hanteerde dus 4250 gram :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165770953
Wat een leuk duo chanty. Ik vind amelie ook op jou lijken.

Razz duidelijk familie idd en even guitig
pi_165771116
Gefeliciteerd Adriana! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165771121
Wat een leuk stel, chanty O+ Ik vind L. juist veel op jou lijken.

En Razz, het lijkt wel of ze dezelfde ouders hebben! :o
  woensdag 5 oktober 2016 @ 15:44:51 #99
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165771123
Ik vond een baby-kleuter-peuterfoto(volgens mij was ik 2) van mezelf. Volgens mij lijkt ze op mij :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165771207
Chanty wat een rijkdom, mooie foto. A lijkt echt veel op jou op die foto trouwens!

En Annie en Tas O+ duidelijk idd :P.

+1 twinkle, vnl koude voeten brrr.

Adrian ben je weer zwanger ja? Wat leuk! Gefeliciteerd! *O*

Edit: jep Nouk, daar zit wel gelijkenis in :Y.
pi_165771379
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:23 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ja Max had natuurlijk echt een slechte start wat dat betreft... Gelukkig gaat nu alles goed en drinkt hij goed!

We zitten hier inmiddels als op 4 flessen van 180cc, ook alweer ruim 1,5 maand geloof ik :') Grote drinker. Net d'r moeder(die afgelopen zaterdag het eerste feestje had na de bevalling en daarvan de hele zondag moest bijkomen :') )

Mijn vreetzakje drinkt er 5 van 180.
Gelukkig is ze weer de oude. Wel huilerig vandaag en weinig slapen en bij me willen zijn. Misschien nog van het prikje ofzo
  woensdag 5 oktober 2016 @ 16:16:46 #102
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165771626
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 16:01 schreef Arja het volgende:

[..]

Mijn vreetzakje drinkt er 5 van 180.
Gelukkig is ze weer de oude. Wel huilerig vandaag en weinig slapen en bij me willen zijn. Misschien nog van het prikje ofzo
Haha lekker toch! Lekker groeien :) Over 2 weken beginnen met hapjes hier... Soort van zin in :')

Gelukkig voelt ze zich weer beter! Hangerig misschien door sprongetje? Of idd van de prikjes?

Hoef pas 2 nov weer voor de prikjes...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165772315
Ik zie ook dat ze op jou lijkt Nouk!

Dank jullie wel!

Ik heb alvast een collage gemaakt van 12 maanden Willem. Deze stuur ga ik als uitnodiging sturen voor zijn 1ste verjaardag. Wat is ie veel veranderd en wat gaat het snel!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 17:08:47 #104
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165772528
Dat Amélie op mij lijkt hoor ik vaker ja O+ helaas Zijn de babyfotos van mij van de eerste maanden super slecht. Latere foto's zijn beter en daar zie ik wel al gelijkenis.

Mies: ik zal binnenkort een foto posten van mijn man en zoon dan kom je daarop terug. Hij heeft echt zichzelf gekloond :+

Adrian gefeliciteerd! En mooie collage O+

Nouk zie ook overeenkomst :Y
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165773663
Haha ik ben benieuwd Chanty :D

Nouk, ik zie ook zeker gelijkenissen :Y

Wat een groot kind al, Adrian O+

Vandaag laatste dagje dat vriend nog vrij was. We hebben lekker geluncht met zijn drietjes O+ vond het wel even spannend, maar ging perfect! En vanaf morgen moeten M. en ik het samen doen en ook dat vind ik spannend. Als ik het nu even niet weet met haar roep ik vriend er bij, dat kan straks niet meer. Daarom ook juist wel goed dat ik het vanaf morgen zelf uit mag vogelen :s)
  woensdag 5 oktober 2016 @ 18:56:54 #106
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165774295
Dat komt echt goed Mies; het is juist dan maar goed dat je het even zelf moet uitvogelen, zo leer je haar steeds beter kennen O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165774650
Ah Mies ik snap je gevoel!

Vanaf volgende week gaat mijn kerel ook weer aan de slag. Vraag me nu soms echt af hoe ik bepaalde dingen dan ga doen :D Het is nu zo makkelijk: Wil je even een kruik maken? Wil je even een nieuw lakentje er op doen? Wil je ff een doekje pakken? Kun je hem even overnemen? (Of klink ik nu als een zeurende vrouw? :P )

Vind het niet zo leuk om beneden een kruik te maken en ff een wasje aanzetten terwijl de kleine bv. ligt te huilen.
:)
pi_165774677
Maar ook dat gaat wennen!

Net zoals ik het heel erg vond dat de kraamhulp wegging, maar het viel me zo met z'n drietjes eigenlijk best wel mee :o
:)
pi_165775422
Ik vind het nog steeds onhandig dat de kraamhulp weg is :@.
Hoewel een poetshulp ook zou voldoen.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 19:45:49 #110
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165775615
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:40 schreef Unihipili het volgende:
Ik vind het nog steeds onhandig dat de kraamhulp weg is :@.
Hoewel een poetshulp ook zou voldoen.
Waarom huur je die dan niet in? Je bent voorlopig toch thuis en volgens mij ben je lichamelijk ook nog niet helemaal de oude.. Ik heb ook met het idee gespeeld, maar uiteindelijk kon ik het allemaal prima redden. Maar kan me voorstellen dat het voor jou voorlopig niet zo goed mogelijk is om het op de rit te krijgen..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165775741
Mja kosten en gedoe met regelen en moet wel net een fijn persoon zijn. Ik zie daar tegen op.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 20:15:35 #112
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165776469
Ja dat snap ik wel.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 5 oktober 2016 @ 21:36:52 #113
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165779028
Ik wil ook een poets :{ Ik krijg nog weinig voor elkaar. Energie is nu ook weer opperdepop.

Miezziej, hoe gaat het?
pi_165779224
Huishouden _O- als het echt vies is maak ik het schoon. En ik ruim eens in de paar dagen op. Alleen de was probeer ik bij te houden anders zijn de babykleertjes op een gegeven moment op :')

Andere prioriteiten op dit moment.
pi_165779689
Ik bedoel ook alleen de hoognodige dingen :D. Luiers en kleding wassen, stofzuigen, vaat in de vaatwasser.
Doet lief nu allemaal maar die mag ook wel eens wat rust hebben.
pi_165779865
Het huishouden oja :') Dat ligt nu op z'n gat.
:)
  woensdag 5 oktober 2016 @ 22:12:12 #117
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165780152
Stofzuigen? Dat vind ik pas hoognodig als mijn kind gaat kruipen :')

En hoi allemaal :W Wat een nieuwe moeders weer! Gefeliciteerd en t wordt heus allemaal beter en duidelijker ;)

De grote vraag (ook hier) blijft altijd; wanneer? Met grote zus in mn achterhoofd had ik gedacht dat S nu toch wel 's avonds in zn bedje zou slapen, maar niets is minder waar... 7,5 maand oud en nog elke avond slaapt ie op mijn arm / aan de borst tot ik m mee naar bed neem. Daar schuif ik m in zijn cosleeper en als ik mazzel heb kan ik dan een paar minuten 'los' liggen. Dan merkt hij de afstand, wordt onrustig en dan trek ik m maar weer naar me toe.

Wie heeft een mooi verhaal over hoe dat vanzelf ophield? oO<
pi_165780294
Mijn stofzuiger is een week of wat terug ontploft (dat klinkt erger dan het was; er kwam rook uit en hij stonk verbrand..) en de monteur moet nog komen. Ik heb 'm nog niet echt gemist, dat zegt wel genoeg denk ik :@ :')
  woensdag 5 oktober 2016 @ 22:18:24 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165780324
Ai LadyBlack, nu hoop ik ook op een positief tegengeluid ;) Maar wel heel lief natuurlijk.
pi_165780600
Als dat te lang niet gedaan is (stofzuigen) ben ik de hele nacht m'n neus aan het snuiten :').
pi_165780654
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 22:12 schreef LadyBlack het volgende:

Wie heeft een mooi verhaal over hoe dat vanzelf ophield? oO<
Als 'ie 18 is zal het wel over zijn toch? :+
  woensdag 5 oktober 2016 @ 22:31:06 #122
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165780686
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 18:23 schreef Mies_poes het volgende:
Haha ik ben benieuwd Chanty :D

Nouk, ik zie ook zeker gelijkenissen :Y

Wat een groot kind al, Adrian O+

Vandaag laatste dagje dat vriend nog vrij was. We hebben lekker geluncht met zijn drietjes O+ vond het wel even spannend, maar ging perfect! En vanaf morgen moeten M. en ik het samen doen en ook dat vind ik spannend. Als ik het nu even niet weet met haar roep ik vriend er bij, dat kan straks niet meer. Daarom ook juist wel goed dat ik het vanaf morgen zelf uit mag vogelen :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165780786
Haha wat cute die laatste :D O+.
pi_165781081
:D

Mooi!
:)
  woensdag 5 oktober 2016 @ 22:57:07 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165781247
Ha, hij heeft zichzelf echt gekloond :Y Net als mijn vriend trouwens. Ook zo treffend. Leuke foto's!

Ik ga vanaf nu proberen de nacht een beetje te sturen. Maak Max over een half uur wakker en bied een grote fles aan. Kijken hoelang hij slaapt daarna.

Vanmiddag maakte ik 'm ook een uurtje eerder wakker en toen wilde hij ook wel drinken.

Nu even een latenightshow uitzoeken waar ik bij wakker blijf :P
pi_165781258
Wat een leuke foto's!

En zei iemand iets over gelijkenis? Deze foto is al van even geleden, ik ben links, S. is de rechtse :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als tegengeluid, mijn moppie slaapt eigenlijk altijd vanaf half 9 in zijn eigen bedje. Behalve gisteren, want toen was hij sneu. Maar dan is een avondje op de bank samen ook wel lekker.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 5 oktober 2016 @ 23:09:14 #127
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165781490
LeSage, wat een gelijkenis!

Zo maakte ik pas deze compositie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165781584
Wow Chanty, echt een kloon! :o die laatste foto is wel heel schattig :D

Quoi, met recht een familie frummelmond :D

LeSage, ook al zo goed gekloond!
pi_165783871
Leuk die familiefoto's :D

Hier alweer een wekker gemist blijkbaar. M. hoeft maar de hik te hebben of ik word wakker maar m'n eigen wekker? Toch maar aan de kerel gevraagd of hij ook de wekker wil zetten :@ Voel me zowaar schuldig!
:)
pi_165783975
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 21:36 schreef Quoi het volgende:
Ik wil ook een poets :{ Ik krijg nog weinig voor elkaar. Energie is nu ook weer opperdepop.

Miezziej, hoe gaat het?
Het gaat, verhoging is inmiddels weg en pijn is ook minder. Man is gister eerder naar huis gegaan O+ Vandaag is hij vrij.

Ik mis de wekker vaak ook Soof. Maar van M wordt ik makkelijk wakker.

We wilden deze week weer oefenen met in haar eigen ledikant slapen maar omdat ik me niet lekker voelde is dat er niet van gekomen. Ze heeft nu tussen ons in gelegen, dat is ak vooruitgang ten opzichte van op mij toch :+

Wat een leuke foto's komen er weer voorbij O+
  donderdag 6 oktober 2016 @ 07:38:39 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165784070
Die foto's O+

Ik moet ook echt even babyfoto's van Koos en mij erbij gaan zoeken. Ik vind haar blik echt helemaal Koos, maar als ze ontspannen met oogjes dicht ligt heeft ze mijn gezichtje vind ik. Gaaf!

Ik verwijder deze later vandaag, dus graag niet quoten, maar toch even showen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder gaat alles top hier, en we hebben eindelijk een normaal ritme _O- _O_

[ Bericht 3% gewijzigd door Molo op 06-10-2016 13:17:57 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 6 oktober 2016 @ 07:48:37 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_165784123
Wat een ontzettende leukerd molo O+
disclaimer
pi_165784128
Lolkabouter O+
Tof kapsel ook!
pi_165784156
Molo O+ O+
pi_165784189
Wow wat mooi al die foto's!!!

& wat leuk al die gelijkenissen! Van Chanty duidelijk broer en zus...
& van Razz :o!!! Die lijken echt veel op elkaar! Leuk dat je steeds een foto maakt in dezelfde opstelling!

LeSage! Wowww wat lijkt je zoontje op jou!

Quoi familie frummelmond ♡!

Had Nouk nu ook een foto gepost? Want ik heb die denk ik gemist of is die nog ergens terug te zien! Oh ik heb nog even gezocht en gevonden! Wat een mooi meisje en ze lijkt inderdaad op jou!!

Molo wat een prachtig meisje ♡!

Oh en Adrian wat een leuke collage :)! Wanneer is zijn verjaardag?
L is ook jarig deze maand en ik wil ook nog een foto maken voor de uitnodiging, maar nu is het steeds vroeg donker dus dan lukt het niet goed! Dit weekend maar gauw maken en gelijk versturen...
pi_165784226
Molo, wat een mooi meisje heb je! En dat haar O+

Adrian, wat een leuke collage :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165784253
Lesage Zeer treffend!

Adrian wat een leuk eigenwijs bekkie

Q hij lijkt op jullie allebei vind ik

Molo die kabouterfoto is te schattig O+
pi_165784350
Molo wat een leukerd! En een best kapsel ook zeg :o

Wat is jullie beleid ( :+) omtrent boertjes? Ik weet dat laten boeren bij borstvoeding niet per se hoeft, maar ik merk dat M. er wel baat bij heeft. Nu drinkt ze standaard tot ze slaapt, dan doe ik de luier en laat haar boeren en daarna geef ik haar de andere borst. Als ze daarna diep in slaap is is het 's nachts wel prettig om haar niet meer wakker te maken voor een boertje (ik typte biertje :')). Dus: hoe doen jullie dit?
  donderdag 6 oktober 2016 @ 08:24:14 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165784373
Ja dat haar leeft een eigen leven _O-
Gel en niks werkt dus ik accepteer het maar gewoon :D

Boeren doen we hier niks mee tenzij krampjes ervan. Dan rechtop beetje heen en weer wiegen. Anders komen ze vanzelf wel, en hard soms :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165784796
Stats met 9 weken, 58.5cm en 5250 gram. Prikjes was even huilen maar daarna ging ze alweer lachen. Mijn bikkel O+
pi_165784900
Mooie stats, Miezz! En wat zielig altijd, die prikjes ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 6 oktober 2016 @ 10:23:17 #142
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165785773
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 08:24 schreef Molo het volgende:
Boeren doen we hier niks mee tenzij krampjes ervan. Dan rechtop beetje heen en weer wiegen. Anders komen ze vanzelf wel, en hard soms :+
+1 :Y

En zo dacht ik vanmorgen dat er lucht dwars zat, maar toen ik S overeind hield werd ik finaal ondergespuugd, met grote golven :o :X ;(

Daarna nog 2x en nu ligt ie uitgeteld tussen, op en onder hydrofielen op mijn borst te slapen. Grote zus is ook niet fit dus wij hebben pyamadag en danken op onze blote knietjes voor Disney Junior Channel :')
pi_165785960
Molo, wat een geweldig leuke baby! Wat een bijzondere verschijning zo, met dat haar :D O+ .

Wij zijn ook weer terug van cb. Prikje viel mee gelukkig en mijn reuzenbaby begint iets gemiddelder te worden. Gewicht nu 6500 gram en bijna 65 cm lang.
pi_165786803
Wat is ze lang groofs.
Hoe is het verder met haar?
pi_165786856
Wat waren de stats van jouw prul, Arja?

Ja, alles goed met de kleine madam. Ze blaft nog wat, maar drinkt en slaapt goed. Mijn vriendelijke, goedlachse meisje. ^O^
pi_165787168
[quote]1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 07:38 schreef Molo het volgende:
Die foto's O+

Ik moet ook echt even babyfoto's van Koos en mij erbij gaan zoeken. Ik vind haar blik echt helemaal Koos, maar als ze ontspannen met oogjes dicht ligt heeft ze mijn gezichtje vind ik. Gaaf!

Ik verwijder deze later vandaag, dus graag niet quoten, maar toch even showen :D


:D ik kreeg een link van Mo...

wat een dotje Molo :o mooi mensje :Y

[ Bericht 36% gewijzigd door FANN op 06-10-2016 13:19:27 ]
  donderdag 6 oktober 2016 @ 12:42:07 #147
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165788077
L. de lolkabouter, daar word je toch blij van :s)

Miezziej, wat fijn dat het mee lijkt te vallen en dat je man thuis is!

Ik wilde gisteravond iets nieuws proberen (wakker maken om 12 uur en grote fles - kijken hoelang hij slaapt). En tijdens die fles viel meneertje wat in slaap en dacht ik: waarom niet even de nr 1 Dr Brown speen uitproberen itt de prematurenversie. Nou, wat dacht ik wel niet? |:( Meneer was duidelijk UIT zijn hum en sliep pas om half 2. Kwam daarna om half 5. Afijn, we doen wel weer 'gewoon' met de oude speen en 'on demand'.

Ik was 'm eerlijk gezegd even zat vanmorgen, toen hij om 7 uur er alweer was :@ Even een kant en klaar flesje erin gedaan en erna samen uitgeslapen tot 10 uur. Daarna kwam mijn zus even babyknuffelen. Fijn, even mijn handen vrij. Hij ligt nu ook lekker te tukkelen in de box. Verder hebben we geen bezoek vanmiddag. Er komen wel 2 vriendinnen eten vanavond. Kijken of ik de supermarkt nog red vanmiddag, anders wordt het thuisbezorgd :P

En..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 13:18:34 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165788630
quote:
17s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:55 schreef FANN het volgende:

[..]

:D ik kreeg een link van Mo...

wat een dotje Molo :o mooi mensje :Y
Thanks!
Wil je nog wel even die quote weghalen, ik wilde foto's niet online laten staan :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165788641
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 13:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Thanks!
Wil je nog wel even die quote weghalen, ik wilde foto's niet online laten staan :P
:o

ja doe ik!

sorry had ik niet door :@
  donderdag 6 oktober 2016 @ 13:19:56 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165788659
Balen Quoi, zou mooi zijn als alles beetje soepeler verloopt. Het gaat vast ooit komen, maar vandaag is altijd fijner dan morgen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 6 oktober 2016 @ 13:20:31 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165788668
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 13:19 schreef FANN het volgende:

[..]

:o

ja doe ik!

sorry had ik niet door :@
No problem mevrouw, vond je reactie lief, en snelle repost dit O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165788685
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 13:20 schreef Molo het volgende:

[..]

No problem mevrouw, vond je reactie lief, en snelle repost dit O+
:D

ik keek ook alleen ''plaatjes'' zeg maar :+

reaktie was gemeend :Y
  donderdag 6 oktober 2016 @ 13:27:25 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165788778
quote:
17s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 13:21 schreef FANN het volgende:

[..]

:D

ik keek ook alleen ''plaatjes'' zeg maar :+

reaktie was gemeend :Y
Weet ik, is tof O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165788931
Ik ben wel weer ongesteld geworden na 6 weken :( en maandag nacontrole vk, die zal vast willen kijken. Fijn. Timing joh. Morgen ook nog een feestje :(
pi_165789221
Bleh, ongesteld zijn -O- echt iets waar ik totaal niet naar uit kijk.

Ons eerste dagje samen is echt heel fijn O+ vannacht was minder fijn, want M. kwam wel heel vaak en sliep tussendoor erg onrustig. Vanmorgen heb ik haar op het aankleedkussen naast me gelegd en haar in slaap geaaid met een speentje in haar mond O+ na een half uur heb ik mezelf snel aangekleed, brood gesmeerd en heb dat bij haar opgegeten.
Na de borst hebben we boodschappen gedaan en liep ik terug met tien kilo wasmiddel en vier kilo kind in de wagen :@ dat was íets te veel van het goede :+ stom bekken.
Dit dagje samen valt me zo mee! Als je het alleen moet doen word je ook gewoon handiger en makkelijker, dat is fijn, ik kan wel mama zijn en er ook nog van genieten O+

Zo, dat was een dagboekpost.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mies_poes op 06-10-2016 14:17:11 ]
pi_165789402
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 13:56 schreef Mies_poes het volgende:
Bleh, ongesteld zijn -O- echt iets waar ik totaal niet naar uit kijk.

Ons eerste dagje samen is echt heel fijn O+ vannacht was minder fijn, want M. kwam wel heel vaak en sliep tussendoor erg onrustig. Vanmorgen heb ik haar op het aankleedkussen naast me gelegd en haar in slaap geaaid met een speentje in haar mond O+ na een half uur heb ik mezelf snel aangekleed, brood gesmeerd en heb dat bij haar opgegeten.
Na de borst hebben we boodschappen gedaan en liep ik terug met tien kilo wasmiddel en vier kilo kind in de wagen :@ dat was íets te veel van het goede :+ stom bekken.
Dit dagje samen valt me zo mee! Als je het alleen moet doen word je ook gewoon handiger en makkelijker, dat is fijn, ik kan wel mama zijn en er ook nog van genieten O+

Zo, dat was een dagboekpost. :*
fijn dat het goed gaat mies! Die nachten zullen toch wel op en af gaan. Gisteren sliep L relatief makkelijk en snel in zijn eigen bed maar vannacht duurde het weer anderhalf uur na de voeding voordat hij sliep. Daarna heeft hij wel weer lang geslapen.

En idd alleen word je er snel handiger in. Ik kan het ook prima alleen af maar soms word je er wel super moe van dus dan is het fijn als man weer thuis komt.
pi_165789681
Ongesteld zijn moeten ze gewoon afschaffen :+ Ik had vanochtend wat bloed met afvegen dus ik was even bang. Was het de knip }:| Nouja, een bultje bij de knip.

Ik vind M wel een beetje zielig hoor ;( drinkt minder en slaapt minder goed/diep. Mijn arme baby.
pi_165789708
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat waren de stats van jouw prul, Arja?

Ja, alles goed met de kleine madam. Ze blaft nog wat, maar drinkt en slaapt goed. Mijn vriendelijke, goedlachse meisje. ^O^
62 cm en 6565 gram
pi_165789913
Wat fijn, Mies! Vanaf nu wordt dat alleen maar makkelijker.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165790048
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 14:27 schreef Arja het volgende:

[..]

62 cm en 6565 gram
Oh ja, inderdaad wat kleiner/korter.
pi_165790158
Mies wat goed om te horen! :Y
:)
pi_165790579
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:01 schreef Soof-87 het volgende:
Mies wat goed om te horen! :Y
Er is hoop Soof! :P

Miezziej, is dat normaal dat die knip nu nog bloedt? Of had dat bultje niets met je knip te maken?
pi_165790857
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:26 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Er is hoop Soof! :P

Miezziej, is dat normaal dat die knip nu nog bloedt? Of had dat bultje niets met je knip te maken?
Geen idee eigenlijk. Bij de nacontrole zeiden ze dat alles er goed uit zag in ieder geval. Ik heb wel eens vaker bultjes gehad maar dat waren dan ingegroeide haartjes ofzo (sorry als TMI :+). Rond de knip heb ik alleen niet durven scheren dus weet niet hoe het komt. Doet geen pijn ofzo.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 16:54:21 #164
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165792078
Mies, wat klinkt dat heerlijk. Ik zat er ook vol van de eerste dagen. Als mijn vriend thuiskwam kreeg (en krijgt) hij ook zo'n uitgebreid verslag ("en toen dit, ..... en toen dat....").

Wij zijn weer een beetje vriendjes hier. Samen gedouchd en ik heb zowaar kunnen stofzuigen. Thais besteld voor vanavond, want ik zit op de bank :P
pi_165792198
Grr. Ik wil/moet nog richting centrum en supermarkt (gehakt vergeten }:|) maar hij slaapt. Centrum zou ev morgen kunnen maar dan hebben we al zo'n drukke dag en geen koopavond vanavond.

Ik wil 'm rustig laten slapen maar moet ook echt zo een keer weg
pi_165792512
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:26 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Er is hoop Soof! :P

Miezziej, is dat normaal dat die knip nu nog bloedt? Of had dat bultje niets met je knip te maken?
Ik hoop jouw voorbeeld te doen volgen :P
:)
  donderdag 6 oktober 2016 @ 17:34:13 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165792738
Uitslag van ziekenhuis gekregen (biopten van baarmoedermond), geen narigheid, alles is goed *O*
Heel fijn nieuws, ik zat er best over in. Het is toch hoogstwaarschijnlijk autoimmuunreactie geweest op veranderingen door zwangerschap, gerelateerd aan mijn schildklier.
Over half jaar weer controle middels uitstrijkje.

I haz a happy *O*

Om te vieren a.s. maandag gesprek bij de huisarts over plaatsing spiraaltje _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 6 oktober 2016 @ 17:38:32 #168
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165792791
:D Superfijn nieuws!

Nazil, is een slapende baby niet juist ideaal om weg te gaan? En anders dan maar vegetarisch :+

Ik twijfel nog: pil of spiraal. Lichte voorkeur voor de laatste. Die knoop moet binnenkort door.

Anders lees je je eigen bevallingsverhaal nog even terug :'( Emotioneel ga ik echt soms through the roof hoor.
pi_165793573
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:38 schreef Quoi het volgende:
:D Superfijn nieuws!

Nazil, is een slapende baby niet juist ideaal om weg te gaan? En anders dan maar vegetarisch :+

Ik twijfel nog: pil of spiraal. Lichte voorkeur voor de laatste. Die knoop moet binnenkort door.

Anders lees je je eigen bevallingsverhaal nog even terug :'( Emotioneel ga ik echt soms through the roof hoor.
Ik heb 'm in een moment van bijna-wakker in de draagzak gedaan en hij heeft vervolgens de hele weg geslapen.


Fijn nieuws molo! Goede viering ook haha.
Ja ik wil ook een spiraal... Alleen wel op korte termijn maar ik durf nog niet goed omdat die knip nog pijn doet elke keer. Maandag nacontrole vk dus dan zal ik het er wel over hebben.
pi_165793619
Fijn molo! *O*
  donderdag 6 oktober 2016 @ 19:23:58 #171
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165794467
Molo jouw baby _O_ awesome haar :D

En superleuk al die vergelijkingsfoto's O+

Ik heb er weer een werkdag op zitten en vind het tot nu toe best leuk en gezellig. En heb een beetje medelijden met de nieuwe collega's die nu dezelfde begeleider hebben als ik had :+ Net beeb in bad gedaan en nu ligt ze in bed. Dat is wel iets wat ik stom vind. Ik zie haar dus bijna niet als ik werk en nu ze in haar bedje slaapt en niet meer op me 's avonds, mis ik haar echt. Na een dag kdv is ze ook echt moe. Morgen nog werken en dan weer lekker weekend O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165795072
Yes Molo, wat goed! Dat is een opluchting.

Chanty, dat lijkt me ook niks aan zo. Het weekend maar extra veel knuffelen O+
pi_165795108
Dat klinkt als een goede dag Mies! Fijn!!

Wat een goed nieuws Molo!

Nazil toch nog naar het centrum kunnen gaan... fijn!

Gezellig dat je vriendinnen langs komen Quoi!

& mooi dat je een fijne dag had op t werk Chanty! Kan me wel voorstellen dat je dr dan mist!
  donderdag 6 oktober 2016 @ 19:45:10 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165795168
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:38 schreef Quoi het volgende:
:D Superfijn nieuws!

Nazil, is een slapende baby niet juist ideaal om weg te gaan? En anders dan maar vegetarisch :+

Ik twijfel nog: pil of spiraal. Lichte voorkeur voor de laatste. Die knoop moet binnenkort door.

Anders lees je je eigen bevallingsverhaal nog even terug :'( Emotioneel ga ik echt soms through the roof hoor.
Take your time hè, allemaal ingrijpend :)

Anticonceptie kun je bespreken bij de nacontrole bij je verloskundige ook, als je iets meer afweging nog wilt bespreken vanuit hun ervaring enzo.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165795249
Fijn nieuws Molo! Ook goede manier om het te vieren :+

Ikzelf zat te denken aan de pil omdat ik een spiraaltje maar eng vind :@ :') Of alleen condooms, maar dat vind ik ook weer een beetje eng, een MAP in combinatie met borstvoeding lijkt mij niet zo'n goed idee :+
Maar tot nu toe werkt geen seks ook goed ter bescherming :')
  donderdag 6 oktober 2016 @ 20:12:17 #176
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165795941
Molo, je baby O+ Ik zag een filmpje voorbij komen op Facebook bij THE LADbible, moest aan jouw baby denken :D En fijn dat het goed nieuws was!

Chanty; dat is wel stom hè.. Hier ook, ook net het moment dat ze op en top chagrijnig is, leuk :') Vandaag was ik vrij en vanmiddag wilde ze niet slapen. Dus lekker bij me gehouden, want vond het stom dat ze alweer naar bed moest, vanmorgen was zo gezellig. Maar dat heb ik geweten, later vanmiddag was niets goed, hele middag chagrijnige baby :')

Mooie vergelijkingsfoto's!

Fijn dat het goed ging Mies!

Mooie stats Arja!

Ik ben voor de pil gegaan ivm eventuele tweede.. En ik ben heel veel vergeten...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 6 oktober 2016 @ 20:16:59 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165796088
Was dat dat jongetje met die enorme bos haar? Hahaha heb die al van veel mensen doorgestuurd gekregen _O- _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165796095
Als wij een tweede willen gaat dat spiraaltje er gewoon uit. Dit jaar krijg ik 'm nog vergoed van de aanvullende verzekering dus als hij er komt is het dit jaar. Pil was ik zo vreselijk klaar mee dus dat eigenlijk liever niet meer en condooms zijn voor man geen optie.

Overigens in het centrum maar half geslaagd. Wilde een slaapzak met mouwen voor L (hij schopt zijn dekens af en als hij er al onder ligt dan moeten de armen er boven van hem.) maar wil eigenlijk katoen... Dat schijnt lastig te zijn.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 20:24:51 #179
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165796355
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 19:47 schreef Miezziej het volgende:
Fijn nieuws Molo! Ook goede manier om het te vieren :+

Ikzelf zat te denken aan de pil omdat ik een spiraaltje maar eng vind :@ :') Of alleen condooms, maar dat vind ik ook weer een beetje eng, een MAP in combinatie met borstvoeding lijkt mij niet zo'n goed idee :+
Maar tot nu toe werkt geen seks ook goed ter bescherming :')
Ik vond spiraaltje ook heeeel eng maar het viel me 100% mee. Alleen stom dat je daarna wel een poosje bloed verliest. Hier is het na een week of 7 eindelijk klaar (hoop ik). En hopelijk de komende vijf jaar geen menstruatie :)

Condooms deden we de vorige keer en mijn menstruatie kwam pas na een jaar. Na 3 maanden 1 keer geen zin om zo'n ding te pakken en Amélie was gemaakt :+ dus ja... :P

Nouk gefeliciteerd :+ :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 6 oktober 2016 @ 20:31:23 #180
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165796579
Hahaha ik bedoelde vergeten waar ik op wilde reageren maar met de pil ben ik ook niet heel handig idd :') _O- Spiraaltje had ik hiervoor, super fijn, zou ik zo weer willen maar dus ff niet :+

Molo; die ja!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 6 oktober 2016 @ 20:32:51 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165796641
Oh even voor de credits, Quoi was de eerste die doorstuurde _O- _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 6 oktober 2016 @ 20:45:58 #182
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165797187
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 20:31 schreef Nouk84 het volgende:
Hahaha ik bedoelde vergeten waar ik op wilde reageren maar met de pil ben ik ook niet heel handig idd :') _O- Spiraaltje had ik hiervoor, super fijn, zou ik zo weer willen maar dus ff niet :+

Molo; die ja!
Hahaha ohhh oeps! Zo had ik hem niet gelezen :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165797415
Chanty, dat is ook rot! Ik heb ook gesmokkeld vandaag, een uurtje op mij en toen in bed.

Mijn eerste werkdag was relaxed, vooral mail lezen (koppijn!) en bijkletsen. Man was thuis met kids en F sliep gewoon tot 12 uur (vanaf 6 uur) :o Toen maar opdracht gegeven haar wakker te maken :P ze heeft niet veel gedronken, totaal 160 cc totaal, maar was daarmee tevreden.

Molo, helaas foto gemist. En ook geen filmpje op fb voorbij zien komen ;)

Hier geen anticonceptie bedacht nog. Ja condoomgebruik. We zijn op zoveel manieren verminderd vruchtbaar dus vraag me af of we niet gewoon het 'risico' aanvaarden, een wonder zou gewoon welkom zijn O+
pi_165797838
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 20:24 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik vond spiraaltje ook heeeel eng maar het viel me 100% mee. Alleen stom dat je daarna wel een poosje bloed verliest. Hier is het na een week of 7 eindelijk klaar (hoop ik). En hopelijk de komende vijf jaar geen menstruatie :)

Condooms deden we de vorige keer en mijn menstruatie kwam pas na een jaar. Na 3 maanden 1 keer geen zin om zo'n ding te pakken en Amélie was gemaakt :+ dus ja... :P

Nouk gefeliciteerd :+ :P
Haha ja daar heb je ook een punt :+

M voelde best wel warm dus toch maar even getemperatuurd. 37,8, viel me eigenlijk nog mee :P mijn temperatuur-aanvoel skills zijn nog niet zo goed denk ik :P
pi_165798805
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 20:51 schreef Sull het volgende:

Hier geen anticonceptie bedacht nog. Ja condoomgebruik. We zijn op zoveel manieren verminderd vruchtbaar dus vraag me af of we niet gewoon het 'risico' aanvaarden, een wonder zou gewoon welkom zijn O+
Wij ook dat laatste.
Ik ben ook nog niet ongesteld terwijl ik had gehoopt gereset te zijn door de zwangerschap. Misschien komt het nog, maar hoe dan ook zou een spontane zwangerschap welkom zijn.
pi_165799105
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 21:25 schreef Arja het volgende:

[..]

Wij ook dat laatste.
Ik ben ook nog niet ongesteld terwijl ik had gehoopt gereset te zijn door de zwangerschap. Misschien komt het nog, maar hoe dan ook zou een spontane zwangerschap welkom zijn.
Dat kan nog makkelijk hoor! Hoewel het bij mij ook niet gebeurd is na de eerste, maar ik gaf ook nog heel lang borstvoeding, dat helpt ook niet mee denk ik.
pi_165802284
Molo, wat een fijn bericht!

Chanty, ik vind werkdagen ook altijd gehaast en te weinig leuke tijd samen. Maar ja, het is niet anders.

Voor de rest ben ik het vergeten, sorry.

Anticonceptie hier is condooms, zodra we een huis hebben gevonden wil ik wel weer proberen zwanger te worden, ik rammel als een malle. Maar we hebben al genoeg kerstgrappen zonder dat ik zwanger ben :') want ja, grote kans dat we geen huis hebben met kerst (ja, we kunnen heus wel ergens terecht en liggen echt niet onder een brug hoor :D)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165803143
Molo, fijn zeg!! En help! Een spiraaltje. Ik moet ook nog over anticonceptie nadenken. De pil wil ik eigenlijk niet meer.

Chanty, lekker extra knuffeltijd inplannen komend weekend :)

Komende nacht hebben wij een dubbele wekker ingezet! We gaan geen voeding meer per ongeluk overslaan. :') Ook al heb ik het idee dat ik er meer last van heb dan M. Moet wel zeggen dat ik om de drie uur borstvoeding geven, best wel zwaar vind, aangezien het hele tafereel echt wel een uur kost.

Vandaag ben ik voor het eerst er even tussen uit geweest zonder beeb! :o Even een winkeltje gepakt met mijn moeder. Oooo heerlijk zeg! Even uit de babybubble. :Y
:)
  donderdag 6 oktober 2016 @ 23:17:53 #189
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165803160
Ah, ineens weer een soort clusteractie vanavond. Dat je bij huilen niet aan eten denkt "want dat heeft 'ie net gedaan". Dan toch maar weer een fles maken en ja hoor: tevreden drinkend :')

Morgenmiddag controle bij de kinderarts. Die schrikken zich wild van ons Hollands welvaren. Er zijn twee meiden van mijn zwangersportclubje bevallen en die liggen nog in het zkh. Ga ik meteen even verse babies spieken :P

Chanty, wat sneu nou dat je maar een klein stukje meekrijgt van je meiske. Maarja, c'est ca. Je werkt nog 3 dgn toch?
pi_165805405
Fijn van de uitslag molo!

Fijn dat het werken meevalt Sull en Chanty.

Wel weer even lekker he Soof, even zonder baby.
pi_165806425
Hoe is het met de dubbele wekker gegaan Soof?

Succes bij de kinderarts vandaag Quoi, en veel plezier met baby's kijken! O+

Vannacht heeft M het drinken en huilen een beetje ingehaald. Nu is ze wakker en vrolijk dus ze lijkt alweer de oude O+

En ik weet niet waarom, maar ik vond dit grappig :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165806510
Lekker he Soof, eventjes uit die bubbel.

Ik heb het gaan werken zelf als super fijn ervaren. Dat het op mijn werk een grote puinhoop was, is een ander verhaal en dat haalt je werkplezier goed weg. Ik vond het alleen wel fijn om eventjes mezelf bezig te houden met dingen die ik kan. :+
Speaking of which: vanmiddag heb ik een solicitatiegesprek!! :o :o :o

Molo, super fijn die uitslag. Ik snap dat je er toch over in zat!

Miezziej, Duckface!!
pi_165806514
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 01:43 schreef Sara82 het volgende:
Fijn van de uitslag molo!

Fijn dat het werken meevalt Sull en Chanty.

Wel weer even lekker he Soof, even zonder baby.
Ja echt fijn. Voor de kerel is het ook zwaar en wennen hoor, maar hij gaat gewoon naar de voetbal en trainingen enzo dus zijn 'babybubble' is denk ik minder heftig. Ik leef echt van voeding tot voeding, maar ik moet ook niet vergeten dat er buiten nog meer is dan alleen baby. :+ Dat uitstapje heeft me zo goed gedaan.

M'n wereld wordt ook vanzelf weer groter als ik met M. zelf ook op pad mag en kan. Nog 100 gram te gaan!

En de dubbele wekker ging goed! :+ Wat een lawaai wel. :')
:)
pi_165806566
Succes met je sollicitatiegesprek Adrian!

Met die 100 gram komt het wel goed Soof :Y)
Ik heb soms weleens gehad dat ik een wekker zette en niet meer kon herinneren dat ik die uit had gezet, terwijl ik een paar min later wel wakker werd van baby :P
pi_165807277
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 23:17 schreef Soof-87 het volgende:

Komende nacht hebben wij een dubbele wekker ingezet! We gaan geen voeding meer per ongeluk overslaan. :') Ook al heb ik het idee dat ik er meer last van heb dan M. Moet wel zeggen dat ik om de drie uur borstvoeding geven, best wel zwaar vind, aangezien het hele tafereel echt wel een uur kost.


Dat is slopend inderdaad. Zodra hij goed aankomt hoef je hem niet meer wakker te maken, met een beetje geluk ben je er heel snel vanaf. :*

Mijn 11 weken gup doet het al een week op één nachtvoeding rond half vijf. Kwartiertje tanken en ze tukt weer door. :o *O*
pi_165807417
Soof das zwaar idd met die voeding. Goed dat je ff weg geweest bent zonder baby. Ik ben op een gegeven moment door man gedwongen om wat alleen te doen, hij zag dat ik het nodig had maar ikzelf nog niet. Hoe fijn was dat!

Wat een nacht _O_ van 12 tot 7 geslapen _O_ en man toen fles gegeven en ik daarna nog doorgeslapen tot half 10 _O_ wat een heerlijkheid is dat joh! En baby slaapt nog.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 09:51:00 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165807444
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:37 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dat is slopend inderdaad. Zodra hij goed aankomt hoef je hem niet meer wakker te maken, met een beetje geluk ben je er heel snel vanaf. :*

Mijn 11 weken gup doet het al een week op één nachtvoeding rond half vijf. Kwartiertje tanken en ze tukt weer door. :o *O*
:D ^O^ _O_ Hoe anders kunnen kinderen zijn he?

Tenminste, Otje deed dat niet toch?
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:03:00 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165807627
Zo Nazil, fijn! Mijn vriend heeft op vrijdags vrij. Heeft afgelopen nacht voor zijn rekening genomen O+ Ik ben er vanmorgen uitgegaan en heb de kleine man geflest :+ en de grote man een ontbijt op bed bezorgd. Heerlijk dagje, nu al.

Soof, 100 gram is echt heel weinig!
pi_165807842
Spannend adrian, succes!

Miez jouw baby O+
In een volgend leven ga ik ook kindjes maken met een vietnamees :+
pi_165808718
Oh lekker zeg Nazil O+ Even lekker bijtanken.

Miezz wat een schatje! O+

Soof, ik hoef dan geen wekker te zetten, maar M. komt hier ook elke drie uur (geteld vanaf de eerste aanhap, ze drinkt soms een uur dus twee uur slapen), maar daar had ik me van te voren wel op ingesteld. Wist je dit wel van te voren of waren je verwachtingen anders? Hoe dan ook, het is sowieso pittig :*

Ik ga vanmiddag even naar de huisarts met M. De luieruitslag wordt maar niet minder dus ik vermoed inmiddels een schimmel. Dit wordt mijn eerste uitje alleen met haar waarbij ze wakker zal worden en ik geef borstvoeding op verzoek en misschien krijgt ze wel net honger en *STRESS*
Ik zal haar eerder voeden en het zal best goed gaan, maar vind het toch even spannend :P
pi_165808933
Een snelle update van deze kant. Sjuul dronk gister haar flea van 19 uur niet geweldig. Maar ach dat kan een keer. Daarna op mijn buik in slaap gevallen. Man was even weg. Vond haar wel warm aanvoelen en nam me voor km bij de volgende verschoning en fles even te tempen. Ben me rot geschrokken .. 39.8! Gelijk HAP gebeld .. konden ons gelijk melden bij de kinderarts in het zkh. Daar hebben we vannacht gelogeerd.

Waar de koorts vandaan komt weten we nog niet. Stuk voor stuk worden dingen nu uitgesloten. O.a. een ruggenprik om hersenvocht te onderzoeken .. katheter .. sondevoeding .. hartslag .. bloeddrukmeter .. infuus met tig soorten pijnstillers en antibiotica. Het maakt het flessen en vasthouden er niet makkelijk op. We mogen naast haar slapen .. maar omdat ze zo klaaglijk piept huilt en kreunt doe je geen oog dicht. Dus we kijken even hoe we dat de komende nachten doen. Sowieso gaat ze voor maandag niet naar huis. Gelukkig is ze hier in goede handen maar man mijn hart .. :'( .. straks bij die ruggenprik ben ik echt even weg moeten lopen want ik kon het niet meer aanzien.

Wordt vervolgd met hopelijk goed nieuws!
pi_165809173
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 10:17 schreef Arja het volgende:
Spannend adrian, succes!

Miez jouw baby O+
In een volgend leven ga ik ook kindjes maken met een vietnamees :+
:D

Twinkle ;( Hopelijk is snel bekend wat het is en wordt Sjuul snel beter :*
pi_165809181
Twinkle wat een enorme schrik, ik hoop dat ze snel duidelijk hebben wat er is en jullie weer naar huis mogen! :{
pi_165809266
Oh jee twinkle wat naar. En die ruggenprik ;(

Sterkte! En beterschap voor de kleine
pi_165809283
Mies, m'n verwachtingen waren misschien wel iets anders. :+

En met die 100g komt het wel goed idd O+
:)
pi_165809288
Oh Twinkle, wat naar. Je kleine meisje :'( . Heel veel sterkte, hopelijk knapt ze snel op.
pi_165809323
Twinkle waaat!? Schrikken zeg. Goed dat je de temp hebt opgenomen.

En wat een onderzoeken meteen zeg. Ze houden jullie meid wel goed in de gaten.
:)
pi_165809352
Ik weet niet of het door de prik kwam, maar kleine C sliep vannacht van 20:00 uur tot 6.30uur met alleen een fles rond 2.45 uur _O_ *O* O+ *O* _O_

Ik hoorde haar smakken om 4 uur maar dacht echt dat kan geen honger zijn en toen viel ze gewoon weer in slaap. Normaal heb ik haar dan allang gepakt :o . En om 6.30 heb ik haar wakker gemaakt voor de borst, zodat ik daarmee klaar zou zijn voordat het hele ochtendritueel met de groten zou beginnen. Anders had ze misschien nog langer geslapen :o . Please, laat het niet de prik zijn :7 .
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 12:11:15 #209
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165809505
Twinkle, een dikke :* voor jou. Hopelijk valt het mee. Het is zo verdrietig om je kleine zo te zien. Ze trekken alles uit de kast voor een jonge baby, dus dat lijkt al snel zoveel. Ik hoop dat ze alles één voor één kunnen afstrepen.

Groofs :)

Mies, komt vast goed bij de HA :Y
pi_165809580
Ik knip net zo'n hard antidiefstalmerkje van de Hema uit een gedragen shirtje, overkomt me regelmatig, maar deze is ook regelmatig door mijn grote gedragen. Faalmoedermoment. :')


quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 11:27 schreef Mies_poes het volgende:

Ik ga vanmiddag even naar de huisarts met M. De luieruitslag wordt maar niet minder dus ik vermoed inmiddels een schimmel. Dit wordt mijn eerste uitje alleen met haar waarbij ze wakker zal worden en ik geef borstvoeding op verzoek en misschien krijgt ze wel net honger en *STRESS*
Ik zal haar eerder voeden en het zal best goed gaan, maar vind het toch even spannend :P
En anders voor de zekerheid twee laagjes over elkaar aan Mies met evt. een sjaaltje, dan kun je redelijk discreet aanleggen als je wilt. (en huisartsen zien wel vaker tetten ;) )

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:51 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

:D ^O^ _O_ Hoe anders kunnen kinderen zijn he?

Tenminste, Otje deed dat niet toch?
Hell no. :X Die slaapt pas sinds een jaar (meestal) door.

Hoe is het met S.? (en E. en jou?)
pi_165809623
Oh wacht, nieuwe pagina.

Twinkle wat een schrik, sterkte! En wat een nare onderzoeken bij zo'n keintje. ;(
pi_165809734
Twinkle whuut wat naar zo ineens! Gelijk ook alle registers opengetrokken, wat ontzettend heftig. Ik krijg er de koude rillingen van. Hopelijk mogen jullie snel met een gezond kindje naar huis.

L is heel gefrustreerd naar de nijntjes in z'n boxmobiel aan het grijpen. Ze Willen Niet Aan. En zodra ik het aan zet en hij de eerste toon hoort is het goed :')
pi_165809842
Och Twinkle wat vreselijk :'( wat een nare onderzoeken ;( veel sterkte!

Goeie tip Ophelia!
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 12:37:57 #214
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165809883
Sterkte Twinkle! :*
Hoe ging de huisarts Mies?

quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
En anders voor de zekerheid twee laagjes over elkaar aan Mies met evt. een sjaaltje, dan kun je redelijk discreet aanleggen als je wilt. (en huisartsen zien wel vaker tetten )
Ik ben door het voeden in het openbaar sjaal verslaafd geworden :D
op bijna alle foto's van de afgelopen 8 jaar draag ik een sjaal, ook in de zomer :')
Zonder voel ik mij enorm bloot, ook als ik niet voed :? had ik vroeger nooit.

Ik ga vanavond uit eten met 30 mannen en geen vrouwen. En neem F mee.. ben benieuwd hoe en waar ik ga voeden. :D

en een foto van de cutie, omdat het kan O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165810012
Wat een grote, Buda O+ tof shirt! Zou hier ook toepasselijk zijn :s)

Ik zou het ook niet erg vinden als ik M. bij de huisarts moet voeden, maar wel als dat in de wachtkamer moet. Echt handig met aanleggen ben ik ook nog niet.
pi_165810053
Komt goed Mies, als het lukt kun je een beetje in een hoekje gaan zitten in de wachtkamer, dan kun je van de mensen wegdraaien.


Tof exemplaar B. O+ En de pappa is welkom om het te proberen maar ik wens hem succes. ;)

quote:
17s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:37 schreef Budabuddumbam het volgende:


Ik ben door het voeden in het openbaar sjaal verslaafd geworden :D
op bijna alle foto's van de afgelopen 8 jaar draag ik een sjaal, ook in de zomer :')
Zonder voel ik mij enorm bloot, ook als ik niet voed :? had ik vroeger nooit.
Heb ik ook :D maar wat draag jij om je nek bij mini op buik? Ik ben niet zo van het rugdragen met mini en mijn sjaals zitten nog een beetje in de weg bij buikdragen.

[ Bericht 6% gewijzigd door _Ophelia_ op 07-10-2016 13:15:51 ]
pi_165810323
Twinkle, wat een schrik. Sterkte :*.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_165810433
Heftig Twinkle! Heel veel sterkte en hopelijk gaat het snel beter met je meisje! :*
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:17:17 #219
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165810480
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
Heb ik ook maar wat draag jij om je nek bij mini op buik? Ik ben niet zo van het rugdragen met mini en mijn sjaals zitten nog een beetje in de weg
ik gebruik gewoon sjaals die of heel dun zijn zoals zijde of mijn artipoppe squares (of de cape die kan ook een stukje om nek en is handig bij voeden )



deze gebruik ik vaak, is heel dun en kan hoofd mooi op, of goed aan de kant voor huid op huid contact
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:21:38 #220
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165810533
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:37 schreef Budabuddumbam het volgende:
Sterkte Twinkle! :*
Hoe ging de huisarts Mies?

[..]

Ik ben door het voeden in het openbaar sjaal verslaafd geworden :D
op bijna alle foto's van de afgelopen 8 jaar draag ik een sjaal, ook in de zomer :')
Zonder voel ik mij enorm bloot, ook als ik niet voed :? had ik vroeger nooit.
Droeg jij woensdag een okergele sjaal en was je in DH toevallig? :D

Sterkte, twinkle! Naar zeg.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:23:15 #221
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165810555
mijn favo kleur is okergeel, maar nee ik was het niet :D
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:25:16 #222
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165810585
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:23 schreef Budabuddumbam het volgende:
mijn favo kleur is okergeel, maar nee ik was het niet :D
Oh, leek echt sprekend op jou, voor zover ik dat van foto en in real life kan beoordelen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165810832
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:49 schreef Mies_poes het volgende:
Wat een grote, Buda O+ tof shirt! Zou hier ook toepasselijk zijn :s)

Ik zou het ook niet erg vinden als ik M. bij de huisarts moet voeden, maar wel als dat in de wachtkamer moet. Echt handig met aanleggen ben ik ook nog niet.
Hehe ja dat laatste hier ook. Vooral dat aanleggen niet altijd lukt en ik dan op flesje moet terugvallen :'). Nou ben ik nog niet verder geweest dan de supermarkt maar dat gaat een keer veranderen.
pi_165810884
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:40 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Hehe ja dat laatste hier ook. Vooral dat aanleggen niet altijd lukt en ik dan op flesje moet terugvallen :'). Nou ben ik nog niet verder geweest dan de supermarkt maar dat gaat een keer veranderen.
Heb jij nu al weer contact gehad met de lk? Ik zou er echt werk van maken, als hij gewoon aan de borst drinkt zou het toch een stuk makkelijker zijn.
pi_165810926
Wat deden julllie eigenlijk de hele dag in het prille begin? Gisteren heb ik een groot deel van de dag uitzending gemist gekeken met baby aan de borst, maar de meeste dagen heb ik een baby aan de borst en staar ik in het luchtledige :')
pi_165810959
Ik kolf altijd voordat ik ergens naartoe ga. Ik voel me niet op mijn gemak om in het openbaar te voeden, zeker niet met dat tepelhoedje.

Gister dronk M weinig dus heb regelmatig gekolfd. Mijn borst was nog wat gevoelig en had uiteindelijk wel een harde plek dus kon ik die goed weg masseren. Voel me nu wel beter, denk dat de extra rust doordat man vroeger thuis kwam en de kolfsessies goed hebben geholpen. Omdat M gister weinig dronk kan ik wel ongeveer 300cc toevoegen aan mijn voorraad dus dat is op zich mooi :+

Ik keek veel netflix. In het begin las ik ook nog wel boeken maar dat lukte later niet meer zo goed omdat M steeds meer wakker was.
Edit: Ja ik moet wel goed lezen :') Boeken lezen deed ik niet tijdens het voeden :+
pi_165811188
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:46 schreef Mies_poes het volgende:
Wat deden julllie eigenlijk de hele dag in het prille begin? Gisteren heb ik een groot deel van de dag uitzending gemist gekeken met baby aan de borst, maar de meeste dagen heb ik een baby aan de borst en staar ik in het luchtledige :')
ik heb de eerste tijd heeel veel netflix gekeken met een slapend babytje op me, of een baby aan de borst.

Twinkle, heel veel sterkte. Wat een schrik zeg!
pi_165811275
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:44 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Heb jij nu al weer contact gehad met de lk? Ik zou er echt werk van maken, als hij gewoon aan de borst drinkt zou het toch een stuk makkelijker zijn.
Nee niet opnieuw contact gehad. Gaat steeds beter wel. Afgelopen twee nachten maar beide keren 1x met flesje gevoed ipv 4x ofzo. Als het niet lukt is dat meestal 's nachts. Of overdag duurt het wel eens een halfuur voor het lukt.
pi_165811348
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:46 schreef Mies_poes het volgende:
Wat deden julllie eigenlijk de hele dag in het prille begin? Gisteren heb ik een groot deel van de dag uitzending gemist gekeken met baby aan de borst, maar de meeste dagen heb ik een baby aan de borst en staar ik in het luchtledige :')
Netflix oid idd, bij nummer 1 haakte/ naaide/ prutste ik ook veel, nu minder aangezien ik die spullen niet meer kan laten slingeren.
pi_165811415
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:46 schreef Mies_poes het volgende:
Wat deden julllie eigenlijk de hele dag in het prille begin? Gisteren heb ik een groot deel van de dag uitzending gemist gekeken met baby aan de borst, maar de meeste dagen heb ik een baby aan de borst en staar ik in het luchtledige :')
De andere twee in de gaten houden :+ , de andere twee aandacht geven, spelletjes met ze spelen met één hand (dammen, kwartet)...
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 14:41:53 #231
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165811741
Sterkte Twinkle! :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165811886
Haha jullie deden niet veel anders dus :P

M. heeft inderdaad een schimmeltje, nu een zalfje en hopen dat het snel minder wordt.
Ze werd pas wakker op de onderzoeksbank en toen ik de luier uitdeed plaste ze de bank, haar romper en een deel van haar shirtje onder :D romper maar uitgedaan, ik had alleen geen reserve mee. Vond het al heel wat dat ik schone luiers mee had 8-) ach, zo leren we elke dag wat.
pi_165811980
Miezziej, 300cc :o Veul!!!

Mies, hopen dat het zalfje werkt :)

Wat raden jullie aan als ik voor het eerst ( :D ) met M. op pad ga? Zul je zien dat M. zich ineens na anderhalf uur gaat melden dat hij honger heeft :+ Jullie nemen altijd een reserveflesje mee? Met kunstvoeding of afgekolfde melk? En waar bewaren jullie die melk dan? Of hoeft dat niet gekoeld. (Heb wel ergens een blaadje liggen met al die info, maar nu tijdelijk even kwijt :') )
:)
pi_165812073
Jemig Twink wat een schrik! Sterkte :*

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:46 schreef Mies_poes het volgende:
Wat deden julllie eigenlijk de hele dag in het prille begin? Gisteren heb ik een groot deel van de dag uitzending gemist gekeken met baby aan de borst, maar de meeste dagen heb ik een baby aan de borst en staar ik in het luchtledige :')
Netflix, nog wat restjes kraamvisite.. En (studie)boeken lezen op de kindle :) Handig want klein en ligt niet snel in de weg, itt grote dikke boeken die meer ruimte innamen dan m'n baby :+
pi_165812102
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 15:03 schreef Soof-87 het volgende:
Miezziej, 300cc :o Veul!!!

Mies, hopen dat het zalfje werkt :)

Wat raden jullie aan als ik voor het eerst ( :D ) met M. op pad ga? Zul je zien dat M. zich ineens na anderhalf uur gaat melden dat hij honger heeft :+ Jullie nemen altijd een reserveflesje mee? Met kunstvoeding of afgekolfde melk? En waar bewaren jullie die melk dan? Of hoeft dat niet gekoeld. (Heb wel ergens een blaadje liggen met al die info, maar nu tijdelijk even kwijt :') )
Je hebt wel handige koeltasjes voor borstvoeding (met vrieselement) als je graag moedermelk wil geven (vers kan het ook wel tijdje zonder koeling (exacte tijd weet ik niet), maar daarna kan je het niet alsnog invriezen). Ik heb een reservevoeding mee als ik langer dan een half uur weg ga. Bij korte wandelingen ga ik gewoon richting huis zo gauw ik eerste honger signalen zie.

Verder heb ik iig mee: dekentje, speen, reserve-speen, luiers, billendoekjes, vaseline, plastic zakjes (voor poepluier, natte kleren etc), wegwerpverschoonmatjes (kruitvat), setje schone kleren. Dat was t wel geloof ik! Oh ja en portemonnee en sleutels niet vergeten. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Madivi op 07-10-2016 15:39:06 ]
pi_165812202
Madivi hele waslijst wat je mee moet nemen, maar wel handig idd :D Gaat me nog een keer gebeuren dat ik het belangrijkste vergeet. Nee de baby niet..

Ik heb zo'n koeltasje inderdaad! Even uitvogelen hoe en wat enzo :) Want als je hem ergens anders een flesje geeft, moet ik borsten dan niet afkolven?
:)
pi_165812226
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 15:25 schreef Soof-87 het volgende:
Madivi hele waslijst wat je mee moet nemen, maar wel handig idd :D Gaat me nog een keer gebeuren dat ik het belangrijkste vergeet. Nee de baby niet..

Ik heb zo'n koeltasje inderdaad! Even uitvogelen hoe en wat enzo :) Want als je hem ergens anders een flesje geeft, moet ik borsten dan niet afkolven?
Wil je zelf buitenshuis geen borst geven of? Echt heus, het valt mee en zo makkelijk!
pi_165812267
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 15:25 schreef Soof-87 het volgende:
Madivi hele waslijst wat je mee moet nemen, maar wel handig idd :D Gaat me nog een keer gebeuren dat ik het belangrijkste vergeet. Nee de baby niet..

Ik heb zo'n koeltasje inderdaad! Even uitvogelen hoe en wat enzo :) Want als je hem ergens anders een flesje geeft, moet ik borsten dan niet afkolven?
Gelukkig kan je het meeste ook wel kopen als t echt moet. Als je kv geeft onderweg poeder natuurlijk en sowieso een leeg flesje. Ik heb ook altijd een reserve flesspeen mee voor het geval ik m laat vallen of zoiets slims. En in mijn geval veel dingen dus ook nog dubbel mee. :')

Tav kolven, ligt er denk ik aan hoe lang je weggaat. Ik kolf voordat ik wegga goed leeg en kan dan ook wel een uurtje of 3/4 zonder téveel stuwing. Als je langer weggaat misschien toch overwegen live te voeden. Kolven lijkt me niet te doen onderweg (maar misschien wel hoor), bij iemand thuis op bezoek zou dat gemakkelijker gaan...
pi_165812315
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 15:03 schreef Soof-87 het volgende:
Miezziej, 300cc :o Veul!!!

Mies, hopen dat het zalfje werkt :)

Wat raden jullie aan als ik voor het eerst ( :D ) met M. op pad ga? Zul je zien dat M. zich ineens na anderhalf uur gaat melden dat hij honger heeft :+ Jullie nemen altijd een reserveflesje mee? Met kunstvoeding of afgekolfde melk? En waar bewaren jullie die melk dan? Of hoeft dat niet gekoeld. (Heb wel ergens een blaadje liggen met al die info, maar nu tijdelijk even kwijt :') )
https://www.lalecheleague(...)waren-van-moedermelk

Ook wel een handig linkje.
Ik neem gewoon een flesje ongekoeld mee. Als ik twijfel of het nog goed is ruik ik of proef ik het gewoon :+ Maar het kan best lang ongekoeld dus dan is het eigenlijk altijd al opgedronken.
pi_165812395
Madivi, ja ik moet het denk ik ervaren of niet? Eerst maar eens even een blokje om :P En 'fouten' ga ik geheid maken :D

Miezziej, handig idd! :) Maar niemand warmt de melk dan ergens onderweg op toch? En jullie doen dat thuis wel? Baby vindt dat prima?
:)
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 15:42:16 #241
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165812396
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:46 schreef Mies_poes het volgende:
Wat deden julllie eigenlijk de hele dag in het prille begin? Gisteren heb ik een groot deel van de dag uitzending gemist gekeken met baby aan de borst, maar de meeste dagen heb ik een baby aan de borst en staar ik in het luchtledige :')
Exact dat O+ En daarna gingen we lekker wandelen met baby in doek, of koffieleuten met vriendinnen. Heerlijk!!

Dwz, bij de eerste :') Bij de tweede was t ook veel baby in doek en dan naar de speeltuin, of koekjes bakken, en uiteraard luiers verschonen, discussiëren over welke kleren de peuter aan wilde / moest... etc :')
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 15:42:54 #242
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165812404
Twinkle OMG wat eng!!! Sterkte ;(
pi_165812510
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 15:42 schreef Soof-87 het volgende:
Madivi, ja ik moet het denk ik ervaren of niet? Eerst maar eens even een blokje om :P En 'fouten' ga ik geheid maken :D

Miezziej, handig idd! :) Maar niemand warmt de melk dan ergens onderweg op toch? En jullie doen dat thuis wel? Baby vindt dat prima?
M vindt melk op kamertemperatuur prima :+
pi_165812551
Sterkte Twinkle! :*
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 15:58:07 #245
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165812616
Ik heb handige kleding (2 laagjes idd, of echte voedingskleding) en voed echt overal en nergens.

Oh en t gaat goed hier! E en S zijn echt ongelooflijk dol op elkaar *; Echt zo dat je er soms jaloers op wordt :') En S is een schatje. Een aanhankelijk schatje dus, maar zolang hij zo lief is, kan ik het hebben O+
pi_165812761
Wat een schrik Twinkle! Hoop echt zo dat het allemaal meevalt...

Ik staarde ook veel in het luchtledige. De afstandsbediening/drinken/boterham/boekje lagen ook altijd net buiten handbereik als T in slaap viel. :')
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 16:07:27 #247
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165812769
S heeft wel echt slechte darmen trouwens :X Hij stinkt op pure bv alsof ie chili con carne heeft gegeten, en hij zit om de haverklap verstopt....

Vast voedsel vind ik daarom toch lastig. Rapley is sowieso niet asn hem besteed / is ie nog niet aam toe want hij brengt met 7,5 maand oud nog niks naar zn mond, maar van een lepeltje vindt ie heeeeeerlijk! :D
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 16:10:01 #248
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165812808
Wij doen atm een vrijmibo met z'n drietjes O+ :') Max hoeft (zoals verwacht) niet meer terug te komen bij de kinderarts en gedroeg zich voorbeeldig. We schijnen dan toch echt een rustig kind te hebben :)

En toen heel effe op bezoek bij twee dames op de kraamafdeling. Deja vu :o Echt absurd om daar te lopen als bezoek, terwijl Max en zijn vader koffie dronken beneden.
pi_165812902
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 16:07 schreef LadyBlack het volgende:
S heeft wel echt slechte darmen trouwens :X Hij stinkt op pure bv alsof ie chili con carne heeft gegeten, en hij zit om de haverklap verstopt....

Vast voedsel vind ik daarom toch lastig. Rapley is sowieso niet asn hem besteed / is ie nog niet aam toe want hij brengt met 7,5 maand oud nog niks naar zn mond, maar van een lepeltje vindt ie heeeeeerlijk! :D
Er schijnen ook probiotica voor babies te zijn, misschien iets om eens in te verdiepen? En als hij erg verstopt tijdelijk wat Forlax jr geven?

Soof, ja gewoon doen, gaat steeds gemakkelijker en in geval van nood heb je sowieso je borsten bij je hihi.
pi_165813098
Jeetje Twinkle wat eng zeg! Hoop dat ze gauw weten wat er aan de hand is en dat ze snel weer beter is!
pi_165813177
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 16:16 schreef Madivi het volgende:

[..]

Er schijnen ook probiotica voor babies te zijn, misschien iets om eens in te verdiepen? En als hij erg verstopt tijdelijk wat Forlax jr geven?

Soof, ja gewoon doen, gaat steeds gemakkelijker en in geval van nood heb je sowieso je borsten bij je hihi.
orthiflor start is dat, van orthica! Zelf niet gebruikt, ken het van mijn werk als drogist.

Edit: fijn quoi dat je van de arts af bent!

En nemen jullie altijd die hele hutkoffer mee? Als ik naar 't centrum ga (10 min lopen) laat ik de tas al vaak thuis.. Als er iets is ga ik gewoon direct naar huis. Alleen speen en een hydrofiel gaan dan vaak mee.
pi_165814043
Quoi fijn datvm niet meer terug hoeft te komen! :s)

Hier bij alle drie de kindjes ortica orthiflor start gebruikt en ik zweer erbij. Ik hoor weleens over darmkrampjes en eerlijk gezegd kan ik er niet over meepraten wat het is. Toeval?
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 17:33:41 #253
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165814058
Ik neem altijd mijn rugzakje mee, gevuld en wel :Y

Kom je terug van het ziekenhuis en horecagelegenheid, zet je de maxicosi neer thuis en hop, meneer heeft honger. Timingg :)

Edit: en dronk 180cc :o

[ Bericht 14% gewijzigd door Quoi op 07-10-2016 17:40:54 ]
pi_165814679
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 17:33 schreef Quoi het volgende:
Ik neem altijd mijn rugzakje mee, gevuld en wel :Y

Kom je terug van het ziekenhuis en horecagelegenheid, zet je de maxicosi neer thuis en hop, meneer heeft honger. Timingg :)

Edit: en dronk 180cc :o
Zo dan :D
Straks past hij niet meer in de maxicosi

Twinkle hoe gaat het?
pi_165815484
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 17:33 schreef Quoi het volgende:
Ik neem altijd mijn rugzakje mee, gevuld en wel :Y

Kom je terug van het ziekenhuis en horecagelegenheid, zet je de maxicosi neer thuis en hop, meneer heeft honger. Timingg :)

Edit: en dronk 180cc :o
180cc! :o

Hoeveel voedingen doe je op een dag Quoi?
:)
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 18:52:33 #256
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165815522
Nog steeds 7. Dat worden er binnenkort 6, denk (/hoop) ik. Maar niet elke fles is zo groot hoor. Twee grote, verder wisselend van 80-120cc.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 19:26:39 #257
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165816351
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 16:35 schreef Nazil het volgende:

[..]

orthiflor start is dat, van orthica! Zelf niet gebruikt, ken het van mijn werk als drogist.
Volgens mij heb ik daarnaar gekeken toen S in het begin al last van krampjes had ja. Maar dat moet je ergens doorheen roeren, en ik heb niet zoveel zin om speciaal daarvoor te kolven :X
pi_165817244
Da's ook weer waar lb.

Met Sjuul gaat het gelukkig niet slechter, maar ook niet beter helaas. Laatste temperatuurmeting was om 17.00 uur en toen had ze 39.6. Ik ben nu thuis bij D en B .. mijn man bij S. Zo kan ik even bijtanken want ik ben al vanaf gistermorgen 6.00 wakker op een klein dutje links of rechts na. Hoop dat mijn man een iets rustigere nacht heeft. Morgen los ik hem weer af. Veel hulp van familie en vrienden .. echt heel fijn. Afwachten wat de kweekjes van oa hersenvocht doen. Blaasontsteking is inmiddels uitgesloten.

Quoi woaahh 180! Beertje :D
pi_165817316
Twinkle, wat en zorgen een spannende dingen. Gun jullie allemaal een heel goede nacht, hopelijk is de koorts morgen minder!
pi_165817400
Jeetje twinkle wat een schrik en onzekerheid! Fijn dat jullie veel hulp krijgen. Veel beterschap voor kleine S :*.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:19:51 #261
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165817722
Allemachtig Twinkle wat naar ;(
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:29:07 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165817988
Sterkte Twinkle!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165818221
Gadver wat naar Twinkle, jullie arme meiske ;(. Heel veel sterkte!! :*
pi_165818257
Dit is zo wat je niet wilt Twinkle ;( ik denk aan jullie :*
pi_165819324
Twinkle. Sterkte hoor. Wat naar dit :{
pi_165819499
Jeetje Twinkle. Heel veel sterkte en beterschap!
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:11:59 #267
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165819506
Jeetje Twinkle wat naar. En wat rot dat ze ook (nog) niet weten waar de koorts vandaan komt. Heel veel beterschap voor je kleine meisje en sterkte voor jullie :*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165819977
Vanavond vond M. niets goed; de borst niet, had een schone luier, wiegen, rondlopen, lekker bij papa/mama zitten niet. We hebben haar net in de maxi cosi gezet en zijn gaan rijden: mevrouw was meteen stil en sliep binnen tien minuten :D
Eens kijken wat er gebeurt als we de auto straks stop zetten :7
pi_165820640
Netjes die 180 quoi! Wij zitten inmiddels op 5x 165/170. Tenminste, als hij 's nachts goed slaapt. Anders zijn het er 6. Soms drinkt hij alles, soms laat hij tot 30ml staan. Hij weet wel beter wanneer hij vol zit in de dr Brown.

Feestje zonder L. We willen beide na 2 uur weer naar huis. Niet ons soort feest xD
pi_165820792
Ow Twinkle, wat verschrikkelijk naar. Ze is nog zo klein. Succes en hopelijk weten ze snel waar de koorts vandaan komt. En hopelijk gaat het snel beter met haar. Ik denk aan jullie.
pi_165821567
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:52 schreef Quoi het volgende:
Nog steeds 7. Dat worden er binnenkort 6, denk (/hoop) ik. Maar niet elke fles is zo groot hoor. Twee grote, verder wisselend van 80-120cc.
Ah fijn zeg! :)
:)
pi_165821633
Twinkle wat rot die onzekerheid zeg. :*
Wat een zorgen.
:)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 7 oktober 2016 @ 22:49:57 #273
269689 crew  Viv
pi_165822635
Twinkle wat heftig voor jullie, hopelijk mag je meisje snel weer gezond mee naar huis. :*
pi_165827392
Twinkle, hoe ging de nacht? Jij ook wat bij kunnen slapen?
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 08:28:05 #275
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165827622
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 21:46 schreef Nazil het volgende:
Netjes die 180 quoi! Wij zitten inmiddels op 5x 165/170. Tenminste, als hij 's nachts goed slaapt. Anders zijn het er 6. Soms drinkt hij alles, soms laat hij tot 30ml staan. Hij weet wel beter wanneer hij vol zit in de dr Brown.

Feestje zonder L. We willen beide na 2 uur weer naar huis. Niet ons soort feest xD
Ik bepaalde op basis van de nacht het aantal ml's per fles die dag. Was ze 's nachts geweest kreeg ze in totaal 5 flessen van 150/5, was ze s nachts niet geweest kreeg ze 4 flessen van 180/6. Het was namelijk de ene nacht wel, de andere nacht niet, op een gegeven moment.

Haha, ff wennen he, die eerste keer zonder baby..

M'n baby wil een andere luier 's nachts. Ze lekt niet door, maar lijkt wakker te worden van een te volle luier. Als ik d'r luier verschoon hoor ik d'r niet meer, als ik d'r alleen troost komt ze elke half uur vanaf dan.. Best irritant, omdat ik zelf te wakker word ervan en dan niet meer in slaap kom.. Maar goed, ik weet dat ik al enorm geluk heb dat ze zo goed doorslaapt.. Wellicht is dit over een tijdje weer voorbij.

Ben ook benieuwd hoe de nacht is gegaan Twinkle :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165827767
Herkenbaar Nouk! Ik doe Tas voor de nacht daarom een grotere luier om. Overdag maat 5, 's nachts 5+. Die kan net meer hebben en dan slaapt hij inderdaad langer en rustiger.
pi_165827821
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 21:24 schreef Mies_poes het volgende:
Vanavond vond M. niets goed; de borst niet, had een schone luier, wiegen, rondlopen, lekker bij papa/mama zitten niet. We hebben haar net in de maxi cosi gezet en zijn gaan rijden: mevrouw was meteen stil en sliep binnen tien minuten :D
Eens kijken wat er gebeurt als we de auto straks stop zetten :7
Haha, herkenbaar. Ik heb hier ook wel eens de hele boel in de auto gegooid om maar gewoon een stukje te gaan rijden. Bijna altijd succes gegarandeerd ^O^ ..

Oh en onze goede nacht kwam inderdaad door de prik, vannacht kwam ze gewoon weer drie keer :') .
pi_165828149
Nu pas bijgelezen, wat erg voor de kleine meid, Twinkle. En wat een grote zorgen voor jullie. Ik hoop dat ze snel weer opknapt!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165828582
Jammer groofs. Misschien moet je haar prikken voor het slapengaan ;)

Ik denk ook aan twinkle en kleine sjuul. Hopelijk een goede nacht gehad.
pi_165828774
Ohhh dus dat is zo'n regelnicht regelnacht/dag.
Tot 6u wakker gelegen met baby aan de borst, toen werd m'n dienst over genomen zodat ik 4 uurtjes kon slapen :+ ennn weer verder *O*.
pi_165829094
En M. zit boven z'n geboortegewicht!! Oooo zo blij! :D
:)
pi_165829639
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 11:25 schreef Soof-87 het volgende:
En M. zit boven z'n geboortegewicht!! Oooo zo blij! :D
Yes! En waar gaat jullie eerste uitstapje naar toe?

Balen Groofs }:|

Morgen komen mijn schoonouders en ik heb er zo geen zin in :X ze zijn lief voor M. en heel dol op haar, maar ik vind het zo lastig om haar uit handen te geven...
pi_165829804
Ik denk dat ik dat soort dingen op ga lossen met in de draagdoek doen. "Kijk hier is mijn baby... haar oor... mooi hè? :+"
pi_165830410
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 12:13 schreef Unihipili het volgende:
Ik denk dat ik dat soort dingen op ga lossen met in de draagdoek doen. "Kijk hier is mijn baby... haar oor... mooi hè? :+"
De draagdoek, ook zoiets, we hebben een draagconsult gehad dus ik weet hoe het moet, maar durf het niet :') bang dat ik haar er niet goed in zet of laat vallen tijdens het er in zetten.
pi_165830481
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 12:58 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

De draagdoek, ook zoiets, we hebben een draagconsult gehad dus ik weet hoe het moet, maar durf het niet :') bang dat ik haar er niet goed in zet of laat vallen tijdens het er in zetten.
Eerste keren boven de bank/het bed knopen of je man een hand tegen het ruggetje/kontje laten houden. Je wordt er heel snel zelf handig in als je maar een paar keer oefent! :)

Verder lekker niet uit handen geven als dat niet goed voelt. Of maar even vast laten houden.

Succes, komt goed!

Ik kwam eigenlijk :* doen voor Twink, wat een schrik zo. ;(
pi_165830549
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 12:13 schreef Unihipili het volgende:
Ik denk dat ik dat soort dingen op ga lossen met in de draagdoek doen. "Kijk hier is mijn baby... haar oor... mooi hè? :+"
Bij (niet zulke goede..) collega's of naar sigaretten stinkende buren op bezoek deed ik dat wel inderdaad. Maar mijn (schoon)ouders gun ik graag hun knuffeltijd met de baby O+ . Ik vind het ook zo mooi om te zien hoe veel ze van mijn kinderen houden. Geen probleem met baby even uit handen geven in dat geval. Kon ik ook mooi even rustig poepen / douchen ;) .
pi_165830593
Sterkte Twinkle :* ! Ik lees nu pas een beetje bij - wat een schrik zeg. Hoe is het nu?
pi_165830964
Naar sigaretten stinkende mensen :r

Voel me beetje lullig naar jullie omdat ik hier wel telkens binnen kom walsen met hodates maar nauwelijks op jullie reageer.

Ik ben gister dus naar huis gegaan en het klinkt misschien een beetje stom. Tuurlijk heb je zorgen maar we zijn er allebei vrij relaxt onder omdat ze hier in goede handen is. Wat ik gewend ben is dat koorts bij mijn kinderen vaak een dag of 3 duurt en dan is het ineens weg. Dus ja .. misschien wat naief maar ik heb het gevoel dat dat norgen bij Sjuul ook gaat gebeuren want dan zijn we 3 dagen verder. Ik heb 13 uur aan een stuk geslapen vannacht :o .. dus ik gad het blijkbaar nodig. Mijn man bleef vannacht bij Sjuul en hij slaapt veel makkelijker in en door het gesteun en gekreun door. Dus we hebben afgesproken dat hij de nachten hier in het zkh doet. We zijn er ook achter dat Sjuul veel relaxter is als ze op haar buik ligt. Zijn we niet gewend want onze andere kindjes waren absoluut geen buikslapers, en is geen protocol maar jammer dan.

Geen verslechtering maar ook geen verbetering en nog steeds wachten. Hoorde net dat de kweekjes naar Radboud zijn opgestuurd. Wij zitten in een andrr zkh waar we niks te klagen hebben hoor. Maar onderbuikgevoel vraagt zich af of we niet beter daarheen hadden kunnen gaan, ook omdat ze daar is geboren. Affijn gaan we nu niet meer veranderen natuurlijk en hier doen ze ook alles wat ze kunnen ^O^
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 13:38:08 #289
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165831041
Drinkt en poept ze intussen wel goed Twink? Succes daar!

Ik las een mooie mijlpaal voor Soof!

Mies, succes met de draagdoek. Het gaat steeds makkelijker. Ik heb 'm helaas nog even geboycot.

Na een slechte nacht om 10:00 kraamvisite op de stoep :') En die waren flink aan de babbel :O Nu ze weg zijn en meneertje naar dromenland lijkt vertrokken gaan we toch even naar buiten. Want die zon! 8-)
pi_165831556
Twink ook hier nog even heel veel sterkte gewenst :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:26 schreef LadyBlack het volgende:
Volgens mij heb ik daarnaar gekeken toen S in het begin al last van krampjes had ja. Maar dat moet je ergens doorheen roeren, en ik heb niet zoveel zin om speciaal daarvoor te kolven :X
Papje maken op een lepeltje met wat lauw water voor de voeding? (even checken of dat mag maar ik geloof het wel)

Ik gebruik het ook en baby heeft wel minder krampjes dan peuter toendertijd. Maar alsnog wel last af en toe.

Verder lees ik wel mee maar weinig tijd om te reageren. Handen vol aan baby en als baby slaapt aan peuter... :P Ik vind het wel leuk dat er hier zoveel mini's zijn, veel herkenbaarheid!

Volgende week de eerste prikjes en ik zie er als een berg tegenop; die kleine pootjes!! :'(
pi_165831580
Poepen is gelukkig nooit een probleem geweest :D . Drinken .. mja ze krijgt het minimale binnen en dan vindt ze het wel weer mooi geweest. Daarnaast krijgt ze vocht via infuus.


en we hadden al zo'n vermoeden .. maar het lijkt er meer en meer op dat Sjuul een echt buikslapertje is want dan is ze zoveel relaxter. Net legde ik haar ook weer op haar rug weg na de voeding en dan was het een hoop gesteun en gekreun en gekerm. Toen op de buik gelegd en .ze geeft geen kik. D en B sliepen altijd oo de zij en soms op de rug totdat ze zelf gingen draaien.
pi_165832051
Twinkle ik hoop zo dat ze snel mee naar huis mag.. Wat verschikkelijk lijkt mij dit. Ik vind het juist goed van je dat je naar huis gaat. Jij hebt je slaap ook nodig. S (en de rest trouwens ook) heeft er niks aan als jullie straks ook oververmoeid zijn.
pi_165832136
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 12:00 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Yes! En waar gaat jullie eerste uitstapje naar toe?

Balen Groofs }:|

Morgen komen mijn schoonouders en ik heb er zo geen zin in :X ze zijn lief voor M. en heel dol op haar, maar ik vind het zo lastig om haar uit handen te geven...
Net naar het winkelcentrum geweest! O+ Twee uur weggeweest en hij heeft lekker geslapen. Had verder alleen een spuugdoek mee. Bij intens huilen was het rechtsomkeer naar huis :D Ben zo blij!! Trotse mama achter onze mooie kinderwagen!

Succes met de schoonouders ;) Komen ze vaak langs?
:)
pi_165832523
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 14:50 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Net naar het winkelcentrum geweest! O+ Twee uur weggeweest en hij heeft lekker geslapen. Had verder alleen een spuugdoek mee. Bij intens huilen was het rechtsomkeer naar huis :D Ben zo blij!! Trotse mama achter onze mooie kinderwagen!

Succes met de schoonouders ;) Komen ze vaak langs?
Wat heerlijk zeg! En wat fijn dat hij zo lekker sliep O+

Tot nu toe zijn ze twee keer langs geweest dus valt mee. Ze willen wel heel graag dat we dagelijks foto's sturen dus dat deed ik braaf, maar was nooit genoeg _O- ben er nu een beetje mee gestopt, want soms zit ik er best doorheen en is het allemaal niet zo fantastisch, dan heb ik weinig zin om foto's te sturen.
pi_165832892
Twinkle, veel beterschap voor je kleine meid!!
pi_165832989
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 12:58 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

De draagdoek, ook zoiets, we hebben een draagconsult gehad dus ik weet hoe het moet, maar durf het niet :') bang dat ik haar er niet goed in zet of laat vallen tijdens het er in zetten.
Ghehe gewoon een keer samen doen ja. Of je vriend eerst als hij beter durft?
Ik heb nog geen draagconsult gehad maar wel alvast uitgeprobeerd :+.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165833123
Twinkle, mooi te lezen dat jullie er zoveel vertrouwen in hebben, ben ervan overtuigd dat je die energie ook overbrengt op S! Zou ze misschien ook graag op dr buik slapen omdat de voeding/maagzuur dan niet terug loopt?

Soof, mooi dat je die mijlpaal gehaald hebt, lekker naar buiten samen!

Mies, lastig kan daar zijn hè dat loslaten. Ik vind de gedachte van Ratwizzle wel mooi, mensen die óók van je kindje houden! En idd gelegenheid om even iets voor jezelf te kunnen doen of in ieder geval rustig je thee te drinken. En als je ziet dat t genoeg geweest is voor je kleine, lekker weer terug naar mama. Hier was bepaald bezoek altijd heel druk, tot beide jongens daardoor een uur lang keihard moesten huilen wegens overprikkeld (en ik dus hooguit 5 minuten aan bezoek heb besteed), keren daarop waren ze een stuk rustiger. :')

Groofsken, wat balen dat het eenmalig was. Slaap je wel genoeg tussen de voedingen door?

Ziet er goed uit uni!
pi_165833423
Veel sterkte, Twinkle, Het is echt heftig om allemaal mee te maken met je kleintje, heel mooi hoe jullie vertrouwen hebben. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165833992
Bedankt voor jullie meeleven! Doet me goed. Zodra er noemenswaardige ontwikkelingen zijn zal ik het posten.

En die eerste uitstapjes blijven altijd een beetje spannend denk ik Soof. Maar stukje bij beetje je wereld weer een beetje vergroten in je eigen tempo voelt fijn he :)
pi_165834002
Sterkte met de kleine dame, Twinkle!
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 19:48:10 #301
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165836014
En dicht :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')