Welke zit je? EN hij zegt ook zelf niet iedereen toch.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:56 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Ik zit zelf bij een studentenvereniging en niet iedereen is zo.
Als iedereen zo was was een bangalijst ook niet nodig geweest.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Welke zit je? EN hij zegt ook zelf niet iedereen toch.
Precies. Vraag me ook nog steeds af wat er zo speciaal is aan een bangalijst, dergelijke lijstjes circuleren in elke laag van de maatschappij rond.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:57 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Als iedereen zo was was een bangalijst ook niet nodig geweest.
En die wijven die er op staan vinden het alleen maar vervelend omdat papa nu kan zien wat ze allemaal uitspoken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Precies. Vraag me ook nog steeds af wat er zo speciaal is aan een bangalijst, dergelijke lijstjes circuleren in elke laag van de maatschappij rond.
Iets wat nooit was gebeurd als niet een of ander journalistje dit lijstje had gepubliceerdquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:58 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
En die wijven die er op staan vinden het alleen maar vervelend omdat papa nu kan zien wat ze allemaal uitspoken.
Nou ja, dan moeten ze het ook maar niet naar iedereen doorsturen. Ik kreeg 'm ook en ik zit niet eens bij een studentenvereniging.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Iets wat nooit was gebeurd als niet een of ander journalistje dit lijstje had gepubliceerd
Oh wist ik niet, was dat lijstje al bekend voor het in de krant kwam ?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:00 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Nou ja, dan moeten ze het ook maar niet naar iedereen doorsturen. Ik kreeg 'm ook en ik zit niet eens bij een studentenvereniging.
Waar ik bij zit ga ik niet op Fok plaatsen (en ook niet DM'en, ik hoef geen bekendheid). Die indruk krijg ik anders wel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Welke zit je? EN hij zegt ook zelf niet iedereen toch.
Geen stereotype corps vereniging, maar er wordt wel zat rondgeneukt om het zo te zeggen. Alleen kun je niet iedereen over een kam scheren en heb je ook niet het recht om diegene die het doen zo met alle gegevens op het internet te zetten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:56 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja niet bij een corps denk ik zomaar.
Geen idee wanneer die journalist 'm had.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oh wist ik niet, was dat lijstje al bekend voor het in de krant kwam ?
Dan ben ik wel teleurgesteld dat ik hem nog niet had daarvoor
Ik stel alleen vast dat de genoemde "dames" gewoon dikke sletten zijn. En als je je niet als een slet gedraagt, sta je ook niet als een slet in een almanak.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:02 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
[..]
Geen stereotype corps vereniging, maar er wordt wel zat rondgeneukt om het zo te zeggen. Alleen kun je niet iedereen over een kam scheren en heb je ook niet het recht om diegene die het doen zo met alle gegevens op het internet te zetten.
De mindset over dit soort lijstjes en het gedragen als slet is misschien ook anders bij verschillende verenigingen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:02 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Waar ik bij zit ga ik niet op Fok plaatsen (en ook niet DM'en, ik hoef geen bekendheid). Die indruk krijg ik anders wel.
[..]
Geen stereotype corps vereniging, maar er wordt wel zat rondgeneukt om het zo te zeggen. Alleen kun je niet iedereen over een kam scheren en heb je ook niet het recht om diegene die het doen zo met alle gegevens op het internet te zetten.
Ik denk dat het feit dat elke smeerlap in alle hoeken van het land nu hun telefoonnummer heeft een lichte bron van irritatie isquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Precies. Vraag me ook nog steeds af wat er zo speciaal is aan een bangalijst, dergelijke lijstjes circuleren in elke laag van de maatschappij rond.
ja wiens schuld is dat?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik denk dat het feit dat elke smeerlap in alle hoeken van het land nu hun telefoonnummer heeft een lichte bron van irritatie is.
okquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Van henzelf natuurlijk, het zijn overduidelijk sletten die erom gevraagd hebben toch?
Ik denk vooral de mindset. Een vereniging die er niet al te bizarre ontgroeningsrituelen of zelfs geen op nahoudt zal zoiets niet doen. Zover ik weet circuleren er in mijn vereniging niet dat soort lijstjes, wel wordt er uiteraard veel geroddeld over wie met wie bezig is. Dat laatste heb ik geen last van, behalve drinken valt er niet veel spannends over me te zeggen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De mindset over dit soort lijstjes en het gedragen als slet is misschien ook anders bij verschillende verenigingen.
In mijn vereniging kwamen die wel voor, maar dan zowel mannen als vrouwen lijstjesquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:12 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Ik denk vooral de mindset. Een vereniging die er niet al te bizarre ontgroeningsrituelen of zelfs geen op nahouden zal zoiets niet doen. Zover ik weet circuleren er in mijn vereniging niet dat soort lijstjes, wel wordt er uiteraard veel geroddeld over wie met wie bezig is. Dat laatste heb ik geen last van, behalve drinken valt er niet veel spannends over me te zeggen.
Staat er bij wat ze allemaal uitspoken dan?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:58 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
En die wijven die er op staan vinden het alleen maar vervelend omdat papa nu kan zien wat ze allemaal uitspoken.
Dan is het inderdaad net iets anders. Er worden bij ons ook wel eens grapjes gemaakt over affaires, maar niemand treedt daarover naar buiten. Niet alleen omdat mensen buiten de vereniging toch niet de grapjes snappen, maar ook omdat het niet altijd cool is als bekenden alles te weten komen. What happens in de studentenvereniging stays in de studentenvereniging.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:14 schreef skysherrif het volgende:
[..]
In mijn vereniging kwamen die wel voor, maar dan zowel mannen als vrouwen lijstjes
En met sinterklaas kwam sinterklaas dan uit het grote boek alle roddelverhalen nog eens extra oplezen wel geinig en zolang die lijstjes intern blijven ook geen probleem echt.
Die lijst was dan ook prima geweest zonder telefoonnummers.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:19 schreef Stratotanker het volgende:
Ik geloof dat een lijstje ansich ook niet het grootste probleem is. Het gaat hierom persoonsgegevens, dus foto's, namen, telefoonnummers. Ook als vereniging ga je gewoon door de mangel als je niet voldoet aan WbP. Het lijkt relatief onschuldig, maar de wetgever heeft bepaald dat het strafbaar is. En maar goed ook, alhoewel het in dit geval relatief onschuldig is. Gekrenkte meisjes is een andere discussie denk ik.
Niet zo janken zeg ik dan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:19 schreef Stratotanker het volgende:
Ik geloof dat een lijstje ansich ook niet het grootste probleem is. Het gaat hierom persoonsgegevens, dus foto's, namen, telefoonnummers. Ook als vereniging ga je gewoon door de mangel als je niet voldoet aan WbP. Het lijkt relatief onschuldig, maar de wetgever heeft bepaald dat het strafbaar is. En maar goed ook, alhoewel het in dit geval relatief onschuldig is. Gekrenkte meisjes is een andere discussie denk ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |